שאלה לתלמיד/ה חכם/ה.matan2
אם אני מבקש מאבא[שבשמים]כבר המוןן זמן [למעלה משנה]]דבר מסוים שקשור אליי מאוד..
זה דבר שמייסר..דבר שמרחיק אותי מעבודת ה'..והוא פשיטה לא מקשיב לי..
מותר לי לכעוס עליו?!?!?!די נמאס!!!
"לאבא מותר גם להגיד לא"נקודות של כיסופים
אבל לי לא!!matan2
בשמיים לא אוהבים להיות חייבים לאף אחדyaar
אם אתה טוען שמגיע לך בשמיים פותחים ספרים כדי לראות,אם מגיע לך אתה צודק
אבל אוי ואבוי ש]פותחים לאדם את הספרים.... ה' ירחם מה מוצאים שם,ועוד הוא טוען שמגיע לו
למה נראה לך שתקבל ולמה אתה חושב שמגיע לך,זה גאווה וזה חוסר אמונה
אתה חושב שה' לא מנהיג את העולם כמו שצריך? בא לך להחליף אותו? מה אתה רוצה להיות "מתן הגדול מכולם"
אפילו ברוס פיקשש למה נראה לך שאתה יודע יותר טוב מה' יתברך?
תגיד תודה על מה ואיך שאתה,איך שה' מוציא אנשים משאול תחתיות מהביוב שהם חיו בו עם כל הפריצות והתאוות
אז נופלים פה ונופלים שם אבל תראה איך מאשפות ירים אביון? אז אתה בוכה למה אתה לא יוסף הצדיק? אתה בוכה למה אתה לו אליהו ז"ל?,תתאפסו על עצמכם,תתחיל להודות על מה שיש לך במקום להסתכל על ההיפך
ואם תמשיך עם המוחין דקטנות והעצבות הזאת תדע לך שאין לבוא אל המלך בלבוש שק,אז בחלומות שלך אולי ה' ישמע את התפילות שלך,ככה זה לא עובד
 
אני לא מאשים אותך כי העולם הטעה אותנו כולם עבדו עלינו!
תמיד אמרו לנו שעבודת ה' היא דרך ישרה,מעולם לא סיפרו לנו על עליות וירידות עבדו עלינו ושיקרו לנו!
אבל זאת הדרך,אם תמצא דרך להגיע לירושלים בלי לרדת ולעלות כל הזמן מביטח לך מה שאתה רוצה
בטח אתה תחפש קומבינה במסוק יש כלל בחיים   ל-א     מ-ג-י-ע     ל-י    כ-ל-ו-ם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
 
אם אסק שמיים...שם אתה!yaar
לכאורה זה נראה שדוד מנסה לברוח מה'
אז הוא אומר אנא מרוחך ואנה מפניך אברח....אם אסק שמיים שם אתה(אז לברוח למעלה בלתי אפשרי)
ואציע שאול הנך(גם שם אי אפשר)
אשא כנפי שחר אשכנה באחרית ים(אולי אברח למקום רחוק כמו יונה)
גם שם ידך תנחני ותאחזני ימינך(לא משתלם כי גם שם אתה נמצא)
אז למה דוד המלך מנסה לברוח? זהו שלא!
דוד המלך אומר ככה
אם אסק שמיים-אם אעלה לשמי שמיים בקדושה בעבודה אני לא אתגאה ואני אזכור שהכל ממך-שם אתה!
ואציע שאול-גם אם ארד חס ושלום לשאול תחתיות אני אמצא אותך גם שם-הנך!
ואם אגיע לאיזה מקום רחוק ונטוש שלא יהיה והכי אולי מקולקל ומלא טינופת אני יודע שגם שם אתה איתי-גם שם ידך תנחני ותאחזני ימינך(דווקא ימין כי זה בחסד)
אז מתן יפה שלי או שאתה מנסה לברוח מה' כי לא טוןב לא הולך לך
ואני אומר לך מעכשיו שלא תצליח
או שאתה עבד ה' ומפסיק להסתכל על העולם כאילו חייבים לך משהו,ותתחיל למצוא את ה' בכל מקום!
 
וזה מה שאמר ר' שמעון לפני שנפטר-בקטירו חד אתקטירנא-בקשר אחד נקשרנו!
 וזה העבודה של היהודי שבכל מצב ודבר הוא מרגיש ורואה שם את ה' יתברך
עד שהוא יוכל להגיד בקשר אחד נקשרנו!
 
 
 
 
אם לא מגיעה לי כלום אז למה...matan2
הרב ארוש אומר שצריך לבקש מה'?!?אפילו בשיחות מוהר"ן כתוב שאנחנו צריכים לנצח את ה' משו כזה ולהכריח אותו לתת לנו ...
אם ה' טוב ורחמן אז למה הוא ברא אותי בשביל שאני לא יבקש כלום?
הרי זה ברור שה' רוצה שנבקש..
אז מה רע בזה.??
תבקש לא כי מגיע לךyaar
תבקש חסד חינם
הרב ארוש לא מפסיק לשיר לא מגיע לי ותודה לך ה' יתברך
אחרי שאדם מודה לה' על מה שנתן לו והוא יודע שלא מגיע לו כלום הוא מבקש חסד כמו עני
מתן אתה טועה. נראה לי אתה מבלבלרוצה להתבודד
במה שרבנו אמר שבהתבודדות השם יתברך שם לנו את המילים בפה ונותן לנו "לנצח" אותו כביכול. כי בחיים לא היינו יכולים להעלות דיבורים כאלה על דל שפתינו אבל להשם יש עונג בזה...
 
אבל זה לא נכון הגישה. אתה צריך לבוא בגישה אחרת לגמרי!! בהתבטלות גמורה, כי מי אתה בכלל שתגיד דבר כזה למלך יחיד רבון העולמים שאין, לא היה ולא יהיה כמותו???
 
אלא, שהקב"ה מנהיג את עולמו ברחמים גמורים ולכן, יש לך מקום לתרץ תירוצים, לבקש בקשות, להתחנן על נפשך הכל ממש כמו ילד שבוכה לפני אביו, אבל אתה צריך לזכור שלא מגיע לך כלום כמו שyaar כבר אמר לפני.
אם לא רחמי השם יתברך עלינו, אייי לא היה לנו קיום בכלל!! אתה קולט כמה אנחנו מלאים בחטאים, בעוונות, מלוכלכים כולנו, והשם יתברך מלא רחמים, מלא אהבה לבניו היקרים, המתוקים, אוסף אותנו אליו, לא משנה מה עבר עלינו, וכמה איכזבנו אותו.....
"חסדי ה' כי לא תמנו כי לא כלו רחמיו"
 
אבא הטוב, רחם עלינו, אהוב אותנו, קרב אותנו אליך...
 
 
אם אצליח בע"ה אביא את דברי רבנו...רוצה להתבודד
הא!רוצה להתבודד
ברוך השם שזיכני
 
"כשמדבר לפני הקדוש ברוך הוא ומפרש שיחתו בטענות ובקשות
ורוצה לנצח את הקדוש ברוך הוא כביכול שיעשה בקשתו,
יש להקדוש ברוך הוא תענוג ושמחה מזה שמנצחין אותו.
על כן הוא יתברך בעצמו שולח לו דיבורים בפיו שיוכל לנצח אותו,
כי בלא זה בוודאי לא היה אפשר לבשר ודם לנצח את הקדוש ברוך הוא,
אך השם יתברך בעצמו מסייע לו בזה כנ"ל."
 
 
אחח איזה צדיק רבנו. אנחנו לא יודעים כמה אפילו.....
 
לישועתך קיויתי ה'
אחרי שכולם משכנעים אותך עד כמה אתה רשעחגי עקיבא
לא שאני אומר שמה שהם אומרים זה לא נכון בודאי שאסור לחשוב שמגיע לי הכל
אבל אם אתה רוצה תשובה ישירה לשאלה ששאלת כדאי שתפתח "ליקוטי מוהר"ן תנינא" תורה מח
(אם אין לך ליקוטי מוהרן תכתוב ואני אשתדל להעלות את זה לכאן)
מתן מה אתה חש עצמךאנונימי (פותח)
הוא חייב לך משו?'ערבות הדדית'
תודה לאלה שמיאישים אותי..תודה עלmatan2
תודה על זה שאתם מיאשים אותי ..
כבר לא אכפת לי לקפוץ מגשר המיתרים!באמת!
תקפוץ אני ישים לך מזרון למטהאנונימי (פותח)
חחחחחחחחחחחחח...........
חוצמיזהאנונימי (פותח)
איך אפשר לייאש אותך
אם אין שום יאוש בעולם כלללללל!!!!!!
אה????????????
 
רבנו שאג בקול גדול:
אין שום יאוש אין שום יאוש אין שום יאוש אין שום יאוש אין שום יאוש אין שום יאוש אין שום יאוש אין שום יאוש אין שום יאוש אין שום יאוש אין שום יאוששששששששששששש בעולם כלללללללללל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1געחאטל555555555
עיי'ן בספר השתפכות הנפש.אנונימי (פותח)
הספר הזה חיברו אחד מתלמידי רבנו שאסף את כל אמרותיו של רבנו ותלמידו ר' נתן בספר אחד לענין התבודדות.
ואני בטוח שאם תעין בו תתחזק ולא תתיאש כלל משום שמבואר שם (באחד הפרקים) שאפילו עובר על האדם ימים ושנים בבקשתו מהשם יתברך לא יתיאש כלל וימשיך כך עד שתושג בקשתו.
ספר מחזק מאוד.
לא יעזור לי שום ספר מצבי בקנטים!!matan2
אם תוך שנה בזמן הלימוד שלי בישיבה הבעיה שלי הזאת לא נפטרת אני מתאבד!!!!
מתן אתה צודק!yaar
חבר'ה חשבתי על מה שמתן אומר
תשמעו כולנו פגמנו נפלנו הסתכלנו חטאנו עוינו פשענו וכו'
וכולנו המשכנו ות'כלס לא הצלחנו להתגבר ונפלנו עוד פעם ועוד פעם
ואפילו לכולנו אחרי שנה בישיבה ואפילו יותר לא הצלחנו להתגבר כנראה שבאמת המסכנה היחידה זה....
להתאבד
אז חבר'ה שיהיה לכם כל טוב והמון בהצלחה באמת לא מצאתי שום תקנה ע"פ מתן והחלטתי לשים קץ לחיי
היו שלום!
 
 
אממyaar
נ.ב התחרטתי שניה לפני חשבתי ואמרתי שאולי בכל זאת
הרי אם אני חי כנראה שעוד יש לי סיכוי...
נזכרתי גם באיזה משפט שאמר דער קוצקער רבי ר' מנחם מענדל מקוצק
לא ציטוט מדויק אבל הוא אמר אני במקום "אחר"(אלישע בן אבויה)הייתי טוחן את השמיים עד שהיו מקבלים את התשובה שלי,כמובן שכולם יודעים למה כי "אחר" שמע שאמרו מאחורי הפרגוד שובו בנים שובבים חוץ מאחר
אז הוא חשב שאין לו תקנה,ובאמת זה היה הניסיון שלו לשמוע שלא מקבלים את התשובה שלו ולעשות בכל זאת תשובה להתחיל מחדש ולא להתייאש אבל תשמעו אני זה לא אחר
הוא הפסיד ואני לא!
החלטתי להתחיל מחדש יהיה מה שיהיה וכל שניה שאני עדין חי לא משנה מה יעבור עליי איני מתייאש מה' יתברך
 
בורא עולם תדע לך שאני לא מתייאש ממך לעולם שמעת? בחיים לא יעבור עליי מה שיעבור!
אז מתן אני לא יודע מה איתך אחי אני מהיון לפיד אש לה' יתברך לא אכפת לי בכלל מה היה
תפוס ביד שרבינו מושיט לך ותעוווווף לשמי שמיים או שתשאר בקטנות מוחין ותרד מתחת לעפר...
אני יודע שיש לך כוחות אדירים ואתה רוצה ואני גם יכול להוכיח לך כמה גדולה נשמתך וכמה אדירים כוחותך
אני בטוח שתמצא את הדרך הנכונה,בשכונה החבר'ה אמרו use it or loose it תשתמש בכוחות שלך ותעזר במה שאצתה רק יכול לקחת את הסיבוב של הקרב הזה בהצלחה אחי,אל תכעס עליי שלפעמים התבטיתי קשות באמונה שהכל למענך אוהב אותך אח רק תמשיך הלאה!
yaar אל תתחרט אתה צודק שצריך להתאבד!!matan2
ואני לא מדבר ספציפי על עונות...עונות זה לא הבעיה שלי..[גם קצת]
הבעיה שלי היא בעיה אחרת...ונימאס לי כבררר!!!
אתה רציני חס ושלום?אנונימי (פותח)
מתן אתה מפחיד אותי נשמה אל תדבר ככהאנונימי (פותח)
מה זה הדבר הזה שכזה מעצבן אותך מתןאנונימי (פותח)
אם זה לימוזינה אני יכול לתת לך את שלי..
סתם
אבל באמת מה כל כך מעצבן
לא רוצה לימוזינה ולא כלום רוצהmatan2
אני סה"כ רוצה שהקב"ה ישמע לי ויעשה את רצוני...
בקיצור אתה מחפש להוציא את ה' לחל"ת ולהחליף אותוyaarאחרונה
אתה מחפש לשלוט בעולם(לא כמו פינקי והמוח)
ואתה גם בטוח שתעשה את זה יותר טוב מה'
לא יודע איך לא ראיתי את זה קודם פיששש
 
נק' למחשבה  אתה מבקש לעשות מעצמך ע"ז
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך