שאלה בקשר לצדיק.אנונימי (פותח)
שלום הצטרפתי לחסידות לפני מספר חודשים בערך.
כולם יודעים שמי שלומד את ספרי רבנו ותלמידו ר' נתן מבין שאין כמעט שום נושא או תורה או פרק שמדבר על הצדיק האמיתי.
הענין הוא שכתוב שיש צדיקים אמיתים בכל דור ודור.
א''כ לפי מה שרבנו הקדוש מזהיר בכל כוחו להתקרב לצדיק האמיתי שבכל דור ודור מדוע כולם אומרים להתקשר לרבנו ושהוא הצדיק האמיתי של הדור הזה.
ברור שרבנו היה צדיק אמיתי השאלה מי הצדיק האמיתי של הדור הזה שרבנו אומר שצריך להתקרב אליו?
א''כ אם מישהו יודע על צדיק אמיתי אז יכול להגיד לי.
תודה.
"החלבן" הרב חיים כהן שליט"א....שיח השדה..
אין.... אין....אנשים כאלה....צדיק מטורף.........!!!!! שווה להתקרב אלו....
רבנו אמר שעד ביאת המשיח הוא יהיה הצדיק שבדור.אנונימי (פותח)
אבל כל אחד צריך לחפש צדיק (אמיתי!!!!!) שמתאים לו ושהוא מתחבר אליו. צדיקים שסותרים את רבנו במפורש אז זה בעיה.....
מה הכוונה?אנונימי (פותח)
מי זה?
רבי נחמן אמרשמחה ואמונה
"האש שלי תוקד עד ביאת משיח"
הוא ישאר איתנו עד שיבוא המשיח..
וגם בעל של טוב נראה התכוון לזה שתחפש לך צדיק אמת שיש בדור כמו לדוגמא הרב ברלנד, הרב ארוש הרב שטרן הרב סוכות החלבן וכו' וכו' לא חסר ב"ה!!
שיהיה ב"הצלחה!
לידיעתם אני הצדיקאנונימי (פותח)
סתם....
למה נראה לך שאנחנו יודעים יותר ממך בצדיקים?? תחפש כל אחד צריך לחפש בעצמו (יש לי את הנוסחה הסודית "חפש את הצדיק" אבל יש זכויות יוצרים אז אני לא יכול למכור לך חחחח.....פחפחפחפ
רבי נחמן על הרבי מליובאוויטש מלך המשיחבן ציון גגולה
ב"ה
 
 
בכל מאודו התאמץ רבי נחמן על העניין של להתקשר לצדיק האמת
ולכן לא היה לא יורש כיוון שכל העניין שלו הוא ההתקשרות לצדיק
שהשיג את היחידה שהוא הגואל - בדורנו זכינו שנגלה אלינו
המשיח והוא הרבי מליובאוויטש ובוודאי שהגילוי פעל
הרבה בזכות גם חסידי ברסלב היקרים מאוד
 ומי שרוצה להבין כיצד, יכול
לשאול ולקבל תשובות.
 
בקשה ממנהלי הפורום תשגרו את הליצן מפה!yaar
נמאס כבר מהשטויות שלך חסיד לא מפותחyaar
בפורום לכל אחד יש זכות להגיב.(בגבולות הצניעות!)חילא דמשכנא
יש לך בעיה עם תגובתו? תכתוב את מה שאתה חושב.
...'ערבות הדדית'
בעמיאח"ה
 
רבנו הקדוש כותב בליקוטי מוהר"ן שמי שרוצה לגלות את צדיק האמת שבדור צריך להיות באמונה-להידבק בצדיק אחד ולימסור את נפשו באמונת חכמים-וע"י זה יזכה לגלות את צדיק האמת.
 
בכול דור ודור יש צדיקי אמת-אבל מנהיג הדור יש רק אחד, רבנו הקדוש רבי נחמן בן שמחה פייגא!
 
"הצדיק שבדור" תעתועאנונימי (פותח)
רבנו אמר שממנו ועד משיח לא יהיה חדש
 
כל המשמעות של לחפש את הצדיק שבדור הכוונה בדיוק לרבנו
 
כל השאר הם תלמידים
 
צא וראה שרבי נתן לא ראה בעצמו "צדיק" ולא חיפש לעצמו להיות צדיק
אלא להמשיך את הדעת של רבנו
 
וכן כל אנ"ש עד הדור האחרון
רב שמואל הורביץ
רב שמואל שפירא
רבי אברהם בן ר' נחמן
הרב מטשרין
הרב ברייטר
 
אלו הם אנ"ש
 
עד לפני 25-30 שנה לא היה שום "אדמו"ר" אצל רבנו אלא היו תלמידים ועובדי ד'
 
ל"חפש את צדיק הדור" של היום זה מתכון להיות חקיין של איזה אדמו"ר, או להסתופף באיזה חצר, או לאסוף הוראות קבע,
בדיוק הפוך ממה שרבנו רצה
 
רבנו רצה:
שדה
תיקון הכללי
אזמרה
להחזיק עצמנו ביחד - לא בהתנשאות אחד על השני
אומן
מקווה
התחדשות
בוודאי שצריך לכבד את תלמידי החכמים ואת צדיקי הדור
קבל מהם ברכה ועצה טובה
אבל לא להתבטל ולא לשכוח את ד'
 
שבכל בעיה שתהיה לך יהיה לך כתובת: השיחה עם ד'
כנסו ממש ממש דחוף!!!חמשוש...
בס"ד
 
קודם כל ממש לא הבנתי מה הייתה היציאה המטומטמת של לא להתבטל לצדיקים שיש לנו בדור כיום,
כאילו מה הרב מרדכי אליהו וכל הצדיקים זה סתם??!! ברור שרבינו הוא קדוש צדיק וכו' ואם הוא אמר שממנו עד משיח לא יהיה חידוש זה לא אומר שלא יהיה צדיקים בכלל איך זה אפשרי איך אפשר לחיות בלי צדיקים?? ומה עם זה שכתוב שה' העמיד צדיקים ב כ ל  דור דור??!! רבינו רצה גם בימינו שנחפש את מי שמחזק אותנו קיצור אין לי כח לחפור אבל הייתה כאן יציאה ממש מטומטמת ברור שצריך להתבטל לצדיקים!!!! יאלללה יומטוב צדיקים!!!!
 
"אין שום יאוש בעולם כלל!!!"  ממני ועד משיח לא יהיה חידוש!!!
מה פרוש להתבטל?אנונימי (פותח)
אסביר למה התכוונתי שכתבתי "ביטול"
 
להתבטל זה לחקות את הרב ולא לעבוד את ד' בדרך ונתיב שלך
 
זה להתלבש כמותו כי הוא מתלבש ככה
זה להתפלל כמותו כי הוא מתפלל ככה
זה לחזור כמו תוכי אחרי מה שהרב אמר
 
זה להגיד:
"הרב אמר שחייבים להתבודד שעה"
"הרב אמר להתבודד בבוקר"
"הרב אמר בהתבודדות רבע שעה למחוא כפיים ואז חמש דקות לשיר ואז לשרוק שתי דקות ואז לשתוק חצי דקה"
"הרב אמר לא לנסוע לאומן"
"הרב אמר לא להתבודד שעה זה ביטול תורה"
"הרב אמר לא לנסוע לקברי צדיקים כי זה ביטול תורה"
"הרב אמר לא לנסוע למרון כי יש פריצות"
"הרב אמר שצריך ללמוד רק גמרא"
 
ואז האדם מאבד את עצמו והופך להיות רובוט של הרב שלו.
כי הרב שלו הגיע לד' ככה וזה הדרך של הרב
 
אבל זה לא הדרך שלך
 
אולי אתה צריך כן ללכת לקברי צדיקים?
אולי גמרא פחות מדבר אליך ואתה צריך ללמוד תנ"ך או מדרש או תהילים
אולי אתה צריך להתבודד רבע שעה?
אולי בהתבודדות שלך אתה לא צריך לשיר או לשבח?
 
אין מושג כזה להתבטל
 
יש מושג של מתאבק בעפר רגליהם - המשנה באבות אומרת והוי מתאבק בעפר רגליהם, תשמע את דבריהם באימה ברטט ובזיע
 
אבל אחר כך תראה איפה אתה עומד ביחס לזה ומה ד' רוצה ממך
לא מהצדיק
 
בוודאי ללכת לשיעורים של רבנים ומורי הוראה ללמוד מהם
להתברך מהם
 
אבל לא להיות חקיין שלהם
 
יש אנשים שכל היום מתעסקים במה הרב עשה או אמר
"הוא מחזיק את היד ככה"
"הוא אוכל ככה"
"הוא יושן ככה"
 
אבל מה איתך?????
 
אתה זה לא הוא!!
 
אתה זה אתה!!!
 
ואתה צריך לסלול לעצמך דרך בעבודת ד'
 
ואם לא תסלול סופך להיות רובוט חקיין, ורחוק מהתורה כרחוק מזרח ממערב בלי קשר לנשמה שלך מדוכא מבפנים עד עפר.
 
אתה חושב שאם תתפלל בסידור של הרב או שתישן בפ'יגמה שלו אתה תרוויח משהו??? זה שטות והבל רוח והכי גרוע: תעתוע
 
תעתוע בנשמה שלך
 
אבל אם אתה הולך לד'
לומד מספרי הצדיקים
חוזר לד' ומברר איתו מה המקום שלך
 
אז זה עניין אחר לגמרי
 
אבל אם בבא אלעזר לובש ברדס אז גם אני אלבש ברדס??
זה יעשה אותי בבא אלעזר??
 
אם הבבא סאלי ע"ה היה לומד כל יום ח"י פרקים משניות אז זה אומר אוטומטית שגם אני אלמד ח"י פרקים משניות?
 
זה בכלים שלי בכלל? אני בנוי לזה נפשית?
 
לזו הייתה הכוונה?
 
הייתי בברית שבו  הרב אליהו היה סנדק.
הרב על כסא גלגלים, הברית הייתה אצלו במשרד כי קשה לו להגיע
 
אבל ראיתי אנשים שהמצב של הרב לא עשה עליהם רושם
הם נדחפים, דוחסים,
לא מתחשבים במצב שלו
למה??
 
זה נקרא להתבטל??
 
הייתי במרון אצל רבי שמעון
פתאום הגיע איזה רב
אנשים מקיפים אותו נוגעים בו  מצלמים אותו
מתרגשים...
ראית?
ראית מי בא?
פש...פש...
 
אולי כדאי להתרגש מרבי שמעון??
 
אולי כדאי להסתכל פנימה אל הנפש?
 ולא להתפעל מאחרים
 
להתפעל מדיבור של אמת לד'
מצעקה של אמת לד'?
 
ושוב
זה לא אומר שלא הולכים לשיעורים
שלא מתייעצים עם מורי הוראה
שלא מעריכים
 
אבל אפשר להעריך רב בלי להדחף ובלי להתפעל ובלי לחקות אותו
 
אני מכיר אנשים שכל החיים שלהם מתעסקים בדיבורים על "הרב"
במקום להתעסק עם עצמם
 
זה בריחה!!!
 
יש איזה סיפור שאיזה תלמיד אמר פעם לרבי נתן
"חבל שלא יצא לי לראות את רבנו"
 
אז רבי נתן לקח אותו לאיזה איבן שהיה מעביר את רבנו בנהר בסירה
ואז הוא אמר לו:
"אתה חושב שזה עזר לו שהוא ראה את רבנו יום יום?"
 
(אני לא בטוח לגבי הפרטים של הסיפור אבל זה הנקודה של הסיפור)
העיקר זה הדעת של רבנו
העצות
 
לא לראות את הרב וללבוש לו את הקפוטה שלו
צריך ללמוד להתבטלאנונימי (פותח)
זה ממש מקצוע
ברור שזה לא חיקוי אין שום קשר לחיקוי
צריך לבטל את העצמיות את הדעת
לכוון למצוא את האמת בתוכי
לשמוע את דבר ה'
איפה שהוא באמת מופיע (-הצדיקים)
ומשם להנהיג את עצמי כמו שאני, בלי שום חיקוי או צביעות
למצוא את התורה שלי
את דבר ה שמדריך כל אדם ואדם באשר הוא
כי אין לך אדם שאין לו מקום ואין לך אדם שאין לו שעה
וסליחה על המפלצתאנונימי (פותח)
היא יצאה לי בטעות חחח..
וואו...מטורף......!!!אנונימי (פותח)
לא ירדתי לסוף דעתך...אנונימי (פותח)
אודה אם תסביר לי
 
יש נגיד איזה רב בצפון
רב צדיק עובד ד' ותלמיד חכם (שמו שמור במערכת...)
 
הוא אומר לתלמידים שלו שהתבודדות שעה זה ביטול תורה
 
ורבי נחמן התכוון לצדיקים כמוהו אבל לא לבחורי ישיבה
 
בוא ותסביר לי בבקשה מה תלמיד שאמור להתבטל "לצדיק שבדור" אמור לעשות?
 
שאלה נוספת:
יש צדיק שאמר שלא צריך לנסוע לאומן כי ארץ ישראל או שרבנו עבר לפה
האם להתבטל ל"צדיק שבדור"?
 
יבוא ראש הישיבה שלך ויגיד לך שאתה צריך ללמוד שני סדרי גמרא כל יום
אבל אתה נחנק מסדר אחד
אז מה עליך לעשות??
 
אתה נורא רוצה ללכת לקברי צדיקים
אבל אומרים לך שזה לבעלי בתים ועמרצים שקוראים תהילים
אבל אתה תלמיד חכם
 
אבל הלב שלך יוצא לרבי שמעון לאר"י
 
אז מה תעשה?
 
הטענה המרכזית שלי היא שיש צדיקי אמת שצריכים להתבטל אליהם
רבנו הקדוש
 
וכל השאר זה צדיקים שפילסו את הדרך שלהם בעבודת ד'
ולא תמיד המעשה שלהם זה המעשה שלך המתאים לשורש נשמתך
לא היה כאן וויכוח נשמהאנונימי (פותח)
הדברים שלי לא היו ביחס לדברים שלך בעד או נגד
חוצמיזה שלא על כל דבר יש לי תשובה
מה אתה צריך להיכנסאנונימי (פותח)
לכל מיני חורים שחורים...
אנחנו הולכים בתמימות
אולי יש צדיקים שאומרים לא לעשות כל מיני דברים... בסדר אנחנו לא חולקים על אף אחד
אנחנו הולכים בתמימות ובפשיטות בדרך של רבנו
ומי שיש לו כוחות שיזכה גם ללמוד להעמיק ולחקור בתורה להיות תלמיד חכם באמת ויזכה לדעת רבנו
 
נכון הצדיק שלנו זה צדיק האמת
ויחד עם זה אנחנו כציבור מתבטלים לתלמידי חכמים שבדור
כן!
זה שורש הכל
אנחנו מבטלים את עצמנו בפני דעת תורה
ולא משנה עכשיו אם זה רב שחור או לבן או כזה או כזה
זה אמירה כללית
זו מהות החיים שלנו
הכל על פי דעת הצדיקים, הכל מכח התורה
אין פשרות
אין ספיקות
כי משה אמת ותורתו אמת
 
 
ואם יש למישהו דילמותאנונימי (פותח)
או כל מיני עניינים שצריך לברר
אדרבה- הדברים שלך נכונים
צריך הרבה ישוב דעת
ותפילות
וכוונת הלב
לקבל באמת דעה ישרה אמיתית
ולא בהכרח שאם תלך לרב מסויים ותשאל אותו תקבל את התשובה האמיתית ביותר בשבילך
למרות שדבר ה' מתחלק לכמה טעמים
כפטיש יפוצץ סלע
עדין יש צדיק ויש צדיק האמת
ואנחנו מבקשית לזכות לעצות שיצילו אותנו בדור השפל הזה לזכות באמת להיות דבוקים בה'
 
העיקר ללכת בתמימות ובפשיטות
ולא לפחד כלל כי "אני הולך לפניכם"...
כנסו שניה,טוב??חמשוש...
בס"ד
קודם כל נראה לי שהייתי קצת תוקפני מידי,אז מצטער שיצא לי ככה.... טוב??
ת'אמת מה כאני התכוונתי "ביטול" ומה שמור וקציעה התכוון ביטול זה לא כ"כ אותו דבר,
כאילו ת'כלס יש רבנים שאומרים לא ללכת לאומן וכו' אבל היום כל אחד שמסיים ישיבה קורא לעצמו או שקוראים לו רב, אני מתכוון שכל אחד יבחר ת'צדיק בדורנו שמדבר יותר ללב שלו ושהכי מתאים לו, ושיתבטל לו (מן הסתם הצדיק שלך לא יגיד לך לא להתבודד...נכון??) קיצור אשריכם ישראל!!!!!
ערב טוב מלא קדושה!!! ו
תסביר למה אתה מתכווןאנונימי (פותח)
אני רוצה להבין(באמת להבין) למה אתה מתכוון שאתה אומר שצריך להתבטל לצדיק שאתה בוחר
 
אם הוא יגיד לי לאסוף בשבילו הוראות קבע אז אני צריך להתבטל אליו?
אם הוא יגיד לי שבראש  השנה חייבים להתפלל בקלויז ואני לא מסוגל להיות שם חצי שניה אז אני אתבטל אליו?
אם הוא יגיד לי שאני צריך להיות בקהילה שלו להתלבש כמותו אז אני חייב להתבטל אליו?
אם הוא יגיד לי שאסור לאכול לפני התפילה אבל אני חייב לטעום משהו לפני התפילה אז אני אתבטל אליו?
אם הוא יגיד לי שחייבים לקום חצות אבל לי זה לא מאיר כרגע אז אני חייב לקום חצות כבר מחר?
אממשירו למלך
 אתה צריךך שיהיה לך איזשהו רב שתלך לפיו.
שאם הוא אומר לך לקום חצות אז אתה תקום חצות כי הוא הרב שלך
ואתה הולך לפי הדרך שלו.
אני כן חושבת שיש עניין בזה שתלך עפ"י רב מסוים שאתה מסכים עם הדעות שלו.
כמור לדוג' שהזכרת רב שאמר שהתבודדות שעה זה ביטול תורה, אז אם אתה לא מסכים איתו
ברור שלא תבטל עצמך אליו אבל אם יש רב מסוים שאתה הולך לפיו אז נראלי שזה כן חשוב
להתבטל אליו.
 
 
 אשריכםחמשוש...
בס"ד
קודם כל אם הרב שלך הוא באמת מכיר אותך מן הסתם הוא לא יגיד לך דברים שברור שאתה לא יכול אלא דברים ברמה שלך, וכאילו תלך עם הרב שמתאים ושמדבר לליבך... ולפי הדוג' האלה זה כאילו סתם איזה רב שקובע לך דברים בלי שאתה קשור אליו והוא אליך (וגם לא כ"כ נראה לי שיהיה מצב כזה...)אבל אם יש לך רב שמתאים לך ולא סתם איזה אחד שרוצה שתתרים לו אז למה שלא תעשה מה שהוא אומר לך שטוב לך לדוג' להתבודד לפחות 5 דק' ביום??
 
רוצה רק תורה ותפילה ויראת ה' טהורה
אדם צריך לבטל את עצמו לצדיק שהוא בעצמו מבטל את עצמאנונימי (פותח)
ו את דעתו ושכלו לרבו ולצדיקים שלפניו...
ולא למנהיג של שקר, שאומר לך מה לעשות כי הוא רוצה להגד לך דברים שתעשה וזה נותן לו סיפוק...
צדיק אמיתי, רב אמיתי, זה צדיק שכל עצה שהוא יתן לך זה הכל בענווה מה שהוא רואה שאפשר לתקן כרצון ה'... זה העצות הכי מבוררות שאנחנו כבני אדם יכולים לזכות אליהם...
אבל למצוא צדיק כזה בעולם זה קשה מאוד וזה זכות עצומה
כי בקלות אפשר להתבלבל בין אמת לשקר
ובחצוניות הכל נראה שווה כביכול
יצר הרע יש לו משחקים וצביעות..  והוא יושב במפתחי בלב ואורב ללב האדם
הכלל : במקום שיש ענווה שם שורה שכינה... ואידך פירושא היא ..
מור וקציעהשמחה ואמונה
על כל מה ששאלת- התשובה היא כן.
תקרא סיפורי הבעש"ט..
תראה מה הוא אמר להם.. והם עשו את זה למרות הכל..
הם התבטלו לצדיק האמת.. כפשוטוו
כנסו שניהחמשוש...
בס"ד
 
יש בפורום של ישיבת נחלת ישראל כאלה שחולקים על רבינו - תראו להם את אור האמת בקשר לאומן....
(=
לשמחה ואמונהאנונימי (פותח)
אין לנו שאלה לגבי צדיקים כמו הבעש"ט ורבנו הקדוש
 
השאלה היא מי יכול לעסוק בתיקון נשמות אדם? האם כל רב גדול ככל שיהיה יודע מה נכון ומה לא נכון לך?
 
האם רב ששולח אותך להתבודד שעה ביום מינימום, לא ישבור אותך כי אתה תנסה לחקות אותו בכוח תוך התעלמות ממה שאתה כן יכול?
 
עכשיו, אם הרב אומר לך שעה ואתה מתבודד חמש דקות
לעולם לעולם - ואני אומר זאת באחריות- לעולם לא תשמח על החמש דקות האלו
כי תמיד תרגיש שחסר לך 55 דקות
אתה תרגיש "פרש" "חלש"
 
וזה בדיוק הפוך מ"אזמרה" שרבנו לימד אותנו
זה בדיוק הפוך ממעשה התם שהיה בשמחה גדולה מאוד על הנעל המשולשת ועל הלחם היבש
 
וזה בדיוק מה שירחיק בן אדם מהשדה ויגרום לשבירה מוחלטת שלו
 
יכול להיות גם אחרת.
הוא יאנממץ שרירים לא לו ויהיה בכוח שעה דווקא
אבל יום אחד זה יישבר
ושזה יישבר
זה יישבר לגמרי
 
אבל אם אדם הולך לשדה
כמו שהוא
דקה, חצי דקה, חמש דקות רבע שעה
מה שמאיר לו
אז הוא שמח שמחה גדולה
כי זה המעשה שלו
 
זה משהו שילווה אותו באמת
כי זה שייך לו באמת
לא
ואני לא חושב שאדם צריך ללכת לחצות רק בגלל שהרב אמר לו
 
הוא יכול לשמוע את הרב
אבל בסוף בסוף
הוא צריך לסלול את הדרך שלו בעבודת ד'
כפי שצדיקי האמת הנחו אותנו
אבל צדיקי האמת נתנו מתווה כללי
את הדרך להגיע
את המידה והמשקל
לעניות דעתי נראה לי שרק האדם לעצמו יכול לבנות
הוא לא יכול לצפות שמשהו אחר יבנה לו את זה
 
אם בישיבה כולם לומדים הרב קוק או לומדים תנ"ך
ואתה דווקא רוצה ללמוד משנה
זה מה שמדבר אליך יותר
אז תעשה מה שמדבר אליך יותר
וחשוב להדגיש שאני לא מדבר על דברים שנגד דברי חכמים או נגד ההלכה
אלא במסגרת של ההלכה ובית המדרש
למצוא את הנקודה שלך
 
בא לך להגיד תהילים?
או להתפלל שש שעות?
או ללמוד מדרש?
אז תלמד מדרש ותעשה מה שמאיר לך
כי זה מה שילווה אותך
 
לא התדמית של ה"למדן" ולא ההנחיות של ראש הישיבה
(בתור הוראה כללית, שאיפה וכו זה טוב וחשוב)
אבל איך ומה כמה ולמה זה רק אתה יכול לדעת
יש צדיקים ויש צדיקיםאנונימי (פותח)
יש צדיקים כמו שאנחנו רגלים... אברכים, בחורי ישיבות, שלמדו הרבה וזכו לעמול בתורה (כמה שידנו משגת בדור הזה..) עד שהתחילו להיות רמי"ם, ואחרי זה ראשי ישיבות.. שיודעים פחות או יותר ספרי הלכה, וששימשו את רבם.. יש גם רבנים שלמדו הרבה תורה ויודעים לפסוק בהלכה, יש גם שהם מנהיגים גדולים, ואין ספק שכולם עובדי ה'. יפתח בדורו כשמואל בדורו. כבוד תורה מכבד את לומדיה, וכל מי שעמל בתורה זוכה וכו וכו וכו....
אבל יש גם עניין אחר
שהתחיל להיות מואר
מהתגלות אור שבעת הימים הבעש"ט הקדוש ותלמידיו
ופה זה עניין אחר לגמרי
יש צדיקים אמיתיים
ואני בטוח שאין דור שעזב ה' את הארץ
כי ה' לא יעזוב את עמו
לדעתי אתה עושה ערבוב בין מה שאנחנו רגילים היום (בפרט המזרוחניקים) ל"רב" שזה "ישות הלכתית".... ש"אחראית" על פסקי ההלכה... וכל הגישה הזאת שרווחת בציבור, שכבר בכלל שחכנו היום מה זה כבוד תורה, ומה זה מורא רבך כמורא שמים.. כי באמת הדור שלנו עני ויתום מאוד, ואיפה כל גדולי עולם שהיו בדורות קודמים, שכל דבריהם כגחלי אש שהיו ממש שרפים וחיות הקודש שעמלו בתורה במושגים שאין לנו שיעור.. וזכו להשגות ורוח הקודש.. (לא צריך לחזור הרבה אחורה, רק לקרוא קצת סיפורים על רבי עקיבא איגר, על הגרא, החתם סופר, השך, האריזל,......)
והיום רחוק כרחוק מזרח ממערב...
אז ברור שהיום אם אתה שומע לרב כזה קשה להגיד עליו אם יאמר לך על שמאל שהוא ימין שמע לו.. אבל כל זה אינו סותר את זה שאנחנו עם ה' כופפים ומשפילים את עצמנו עד עפר וביטול גמור כפלי התורה ותלמידי החכמים שבדור (יותר מדויק- זקני תלמידי החכמים שבדור)
וכל מי שהולך בדור הזה בדרכים עקלקלות שהולך אחרים כל מיני תלמידי חכמים שלא שימשו כל צרכם, שמעיזים לחלוק על גדולי דור.. שהולכים עם כל מיני חכמות לפני שבכלל טעפ קצה קצה עמל תורה אמיתי של גדולי ישראל שחסכו עפר מפיהם ביגיעתם על התורה יומם ולילה, שידע שהולך בדרכים חשכות לגמרי! ואחריתה מי ישורנו, שהשם ישמור שלא יתפרק כל הדברים האלה ברוח הסחף הזאת שבעקבתא דמשיחא
 
ולנו על מה יש להישען רק על אותו סבא דסבין שהאש שלו תוקד עד ביאת משיח....
ניצחתי ואנצח גמרתי ואגמור
אשרינו...חחחחחחח............
מסכים איתך לגמריאנונימי (פותח)
שצריך להתבטל לצדיקי הדור שרב שמואל הורביץ קרא להם בראשי תבות בראשית
(ה)בעש"ט
    רשב"י
(ה)אר"י
 
המשךאנונימי (פותח)
וכמובן רבנו
הדברים שצטטתיאנונימי (פותח)
היו מאנשים שמוחזקים בעם לצדיקים לא לתלמידי חכמים
 
(בעניין ההתבודדות והנסיעה לאומן לדוגמא)
האמת האמיתיתאנונימי (פותח)
תתחבר לה' אח יקר שלי. תמצא לך דרך. מה שאתה רואה היום זה לא ברסלב.

לאחרונה חולקה חוברת שחוברה ונחתמה ע"י זקני ברסלב ותלמידי רבי נחמן שבאו מאומן ממש והם הקימו בארץ את החסידות וגם יוצאי חלציו של רבי נחמן , ובה הם כותבים מפורשות שאין לטוס בראש השנה לרבנו. בהתחלה לא האמנתי, הלכתי ושאלתי ב"שול" שזה מרכז ברסלב במאה שערים ובאמת כל מה שכתוב שם אמת. רבי נתן ורבי יהושוע שהיה שמשו של רבי נחמן בעולם הזה ובעולם הבא (כך מעיד עליו רבנו) עלו לארץ אחר פטירת רבנו ולא נסעו לאומן בראש השנה אלא נשארו בארץ! כך היה בשטח כל השנים גם כשנפתחו השערים לטוס כל החסידים נשארו כאן! אתה פותח את החוברת ולא מאמין!  תבין אחי חתום שם הרב בנדר זיע"א עם כל גדולי זקני ברסלב שבאו מאומן והוא ואבותיו למדו עם רבי נחמן והוא הקים פה החסידות ואחר כך לימד את כל בעלי התשובה את ברסלב.הוא צעק בראש השנה האחרון לפני פטירתו שרבנו כאן בארץ הקודש ושכל כולו בכותל כפי שכתב רבנו בחיי מוהרנת, ושרבנו ביקש שהקיבוץ שלו יהיה בא"י כי כל כולו בכותל! כך כותב הזוהר שנשמות הצדיקים בכותל וכך העיד רבנו על עצמו! מי יכול לחלוק על אנשים שבאו משם וראו את רבנו בחייהם! כל דיבור שם שולח אותך לספר עם מקורות לדעת רבנו שאין לעזוב את א"י כמו שכתב שכולו בחינת א"י! גם לי היה קשה לעכל את זה אבל זו האמת. לכן גם כל גדולי ישראל ובתוכם הרב עובדיה שהייתי אצלו אישית כולל זקני ברסלב עצמם שבאו משם והקימו החסידות חולקים על העניין! לך אתה בעצמך. אל תסמוך עלי. תבדוק אצל כל גדולי ישראל- הרב עובדיה, הרב פינטו, הרב אלבז, רבי דוד אבוחצירא והבבא אלעזר, הרב בניהו,הרב קנייבסקי, הרב אלישיב, ובתוכם זקני ברסלב ויוצאי חלציו ותמצא שבאמת יש צער לצדיק שעוזבים את א"י, המשפחה, ומשנים את דעת רבנו שהתכוון רק לבני הגולה. אם משה רבנו התחנן להכנס ולא זכה אנחנו שעפר לרגליו נצא? כל גדולי ישראל זקני ברסלב עצמם שבאו משם והקימו החסידות וראו אותו ושמעו אותו טועים? תבדוק אחי. מה שאתה רואה היום זה לא ברסלב האורגינל. אני בספק אם פגשת פעם משהו מזקני ברסלב. אם תבקש החוברת בשאר המקומות תראה שלא ירצו שתקרא אותה. סתם תשאל אם יש חוברת כזו ותראה איזה תגובות. למה? מה יש לפחד? יש אמת אני רוצה לבדוק! כך לי עשו. לך ל"שול" ותראה אנשים מדברים יידיש, שקטים, באו מאומן עם דברי רבנו המדהימים שמהדהדים באזנם ודמותו חרוטה בראשם ותבין שמהו פה השתבש. לך לסמינר ערכים אח שלי ותבדוק מה הדרך שהכי מתאימה לך!

מור וקציעהשמחה ואמונה
לא יודעת למה.. אבל משום מה אתה מדבר על רבנים שהם כמדומני מפורסמי שקר..
כי אין רבאמיתי שיבוא ויגיד לך לך תבודד שעה אם הוא יודע שאתה לא מסוגל... הוא ילך איתך בקצב שלך.. רב אמיתי לא נוהג כמו שאתה מתאר..
הרב ארוש.. תראה אותו.. איך אפשר שלא להתבטל אליו?..
אני לא מדברת איתך על בחורי ישיבה.. אני מדברת אית על רבנים.. ולא אלו שעשו תעודת הסמכה... על רבנים אמיתיים. שרואים את האמת..
אני לא מדבר על אנשים ספציפיםאנונימי (פותח)
אני לא חושב שצריכים להתבטל בפני שום תלמיד של רבנו
 
אלא לקבל מהם דעת עצה וקבלת המסורת מדור לדור
אבל הרב ארוש לא יכול לעבוד את ד' במקומי
 
אני צריך להתבודד עם הדרכה כללית ולא כמו חקיין של איזה רב (גדול ככל שיהיה)
מה תעשה עם שניים שלושה מאנ"ש של הדור הקודם?אנונימי (פותח)
ר שמואל הורביץ שעזב את ארץ ישראל?
רבי אברהם בן ר' נחמן שנסע כל שנה לארץ ישראל?
סבא ישראל שנסע לאומן לרבנו
מאיפה החוברת הזאת? אפשר לראות אותה? זה נשמע חשודאנונימי (פותח)
מי הראה לך חוברת כזאת? ואם היא קיימת איפה היא נעלמה עד עכשיו? זה היה סוד? הרי זה הדבר הכי מסעיר שיכול להיות.. וחוץ מזה תמוה מאוד שזה מה שהרב ברנד אמר כי הרב ברלנד תלמיד מובהק שלו כידוע ודעתו בענין מפורסמת... ואיפה כתוב ש"רבנו ביקש שהקיבוץ שלו יהיה באר"י כי כלך כולו בכותל"??
א'קיצר, כל העסק הזה נשמע תמוה וחשוד, ואני מקווה שאין פה כל מיני.........
 
האם אפשר לראות את החוברת הזאת?? אשמח
מה הקשר פה לסמינר ערכים?....אנונימי (פותח)
אחי אתה סגור על עצמך?
מור וקציעהשמחה ואמונה
אז לפי מה שאתה אומר.. צריך לבוא לרב ובקש עצה לבעיה שיש לך ולחליט בעצמך אם העצה הזאת נראת לך או לא אה?. למה, אנחנו בכלל מבינים משהו?.. אתה יודע מי אלה התלמידים של הרב ברלנד? כי אני ממש לא במקרה זכיתי לשמוע עליהם קצת.. לא יותר מזה...
רב אמיתי הוא הדמות לחיקוי שלי כן ולמה?.. כי אני לא יודעת מה נכון ומה לא.. ברור שאני לא אשתגע ..אבל  אני אלמד מהמעשים שלו וכל מה שהוא יאמר לי אני אקשיב ואעשה בהכנעה כי הוא מבין אותי והוא השליח שה' נתן לי.. אז מה אני אשתמש בו רק שצריך?.. רבי נחמן הרי אומר להדבק בצדיק שבדור לא? בהתבודדות שלך אתה לא צריך לחקות אף אחד מה זה שאנשים מתנוענים בתפילה הם מחקים משהו? הם ראו את רבם מתנוענע ניסו וראו שזה עוזר להם.. אז זה לא אמיתי התפילה הזאתי מה היא של הרב?.. הרב נותן כלים..
אה וד"א אני נקבה!!
 
למור וקציעהאנונימי (פותח)
אתה טועה
בגלל שאתה חושב שיש רק דרך אחת ופנים אחדות
מה שאתה רואה ברבנו זה נכון
אבל זה לא או הכל או כלום
ללכת בשלמות בדרך של רבי נחמן זה עמל עצום
להיות איש כשר באמת וקשור בצדיק באמת, זה להיות מאנשי עליה כפשוטו
זה לא סתם דיבורים ודמיונות
זה אין סוף עמל עצום וירידות ועליות וכו' וכו'
במיוחד אחרי שרבנו הסתלק, זה כל כך לא פשוט וכל כך הרבה צריך להתפלל ולכסוף לכוון את הלב באמת
 
אבל כל זה לא קשור לזה שיחד עם זה יש צדדים אחרים
והדרך המיוחדת הזאת של רבנו לא באה לבטל ח"ו שום דרך אחרת ושום גדולי תורה אחרים
ואם "לעשות הוראות קבע" כלשונך המזלזלת מציל רבבות נפשות מדינה של גיהנם ממש אז מי אתה בכלל להגיד מילה (תסלח לי..)
וזה שבאמת אין הנהגה בברסלב רק דביקות בצדיק ועצות הצדיק וכו', זה לא אומר שאסור לעשות מעשים בדור המיוסר שלנו כדי להציל נפשות...
וכל מה שבא מכח ביטול מוחלט להשי"ת ולצדיקיו זוהי הדרך
וגם בדורנו יש צדיקים
כי בכל דור ודור יש ל"ו צדיקים נסתרים...
מלבד זאתאנונימי (פותח)
יש בחינה שצריך להתבטל בפני כל איש יהודי כשר
ק"ו בפני תלמידי חכמים...
 
כתוב הוי מתאבק באפר רגליהם
ולכן אנחנו עפר תחת כפות תלמידי חכמים שבדור!! כולם!!
האמירות שלך ממש בעייתיותאנונימי (פותח)
אם אני אומר
"כל אחד צריך למצוא מה שמדבר אליו"
"וכל אחד יעשה מה שבא לו ומה שמאיר לו"
"ולא צריך את ההנחיות של הראש ישיבה"
...
אתה יודע כמה זה מסוכן בדור שלנו
אתה יודע מה קורה כשאנשים "זורמים עם עצמם"..
זה לא היה הדרך של רבי נחמן
הדרך של רבי נחמן מלאה תביעות עצומות ועמידה מתמדת מול האמת
ועירנות תמידית על עבודת ה' ועל העצות
לא סתם לזרום בסבבה
העיקר בשמחה סתומרת לחיות בשמחה
אבל לא לוותר בכלום
לחזק אותנו בכל הנפילות ומה שרבנו כבר ראה שיעבור עלינו...
אבל לא ח"ו להתיר איזשהו פיפס עול מעולה של תורה
עמל תורה זה עמל תורה
ומי שעמל בתורה חייב רב, כתוב עשה לך רב
וחייב לשמוע בקולו ולבטל את עצמו אליו
 
ואחרי כל זהאנונימי (פותח)
יש מקום לכל מה שאתה אומר
שזה הכל נכון וחשוב מאוד
שאדם צריך למצוא את עבודת ה' שלו ולא להיות חקיין ח"ו
שזה הדבר הכי גרוע
וזה הדבר שרבנו הכי מדגיש שהעיקר זה הלב והפנימיות
וחקיינות וחנופה ופרסום של שקר זה שורש השקר..
העיקר זה התמימות, ותפילה בתמימות באמת של עם הארץ יכולה להיות טהורה כפל כפליים מתפילה של אנשים שנראים כצדיקים אבל באמת הם חקיינים....
בקטע הזה אני מסכים איתך כל מילה
‎‎‎‎‎
אני אגיד לך מה נראה לי יותר ממסוכןאנונימי (פותח)
לדעתי אין דבר יותר מסוכן מלהיות חקיין
 
זה השקר הכי גדול
 
תראה כמה פעמים רבנו כותב על עניין "אמת לפי מדרגתו" "נקודת האמת" "דיבור של אמת לפני ד'"
 
איך אתה מסביר שרבנו אומר שממנו ועד משיח אין חידוש
ורבי נתן שמסביר שהכוונה בלקוטי מוהרן "צדיק האמת" לרבנו
 
האם רבי נתן ראה את עצמו כצדיק שבדור? חלילה.
הוא ראה את עצמו כממשיך של רבנו
הוא לא עשה שום אדמורות ולא ראה את עצמו כצדיק הדור- עם כל מעלתו העצומה
הוא ראה את עצמו כממשיך הדרך לא יותר
 
צא וראה כי בשבת האחרונה באומן סרב רבי נתן לומר תורה
הוא אמר: אני לא רוצה שיזכרו מאומן דיבורים של רבי נתן
שיזכרו את רבנו
 
רבנו זה לא עוד אדמורות
 
זה דרך בעבודת ד'
 
דרך שנותנת כבוד (בשונה ובניגוד למה שהלעיטו אותנו בישיבות הליטאיות וישיבות ההסדר) למקום שלך ולאמת שלך
ולמדרגה שלך
 
הכל כמובן במסגרת של ההלכה ושל דברי רבנו
 
אם משהו "מתחבר" להניח תפילין בשקיעה אז יש לו בעיה
אנו מחויבים לשו"ע ולהלכה בלי כחל ושרק
 
ומבוטלים בתכלית להלכה
 
אבל בתיקון נפשות ובהדרכות ספצפיות צריך זהירות מופלגת
 
וברור שם שמי שעוסק בתיקון נשמות זה רבנו
 
עיינו במכתבי שמואל ח' ט' יב' הוא מסביר בארוכה מי הם צדיקי האמת אשר תיקנו את נשמות ישראל
 
תרשו לי לצטט קטע קטן:
 
"והיה להם התקשרות עם רבם אחר הסתלקותו כמו בחייו ובאו על קברו והיה להם אהבה והתקשרות זה בזה והתקשרות לרבם
ולא נעשה הצדיק רבי אליעזר בנו ולא הצדיק רבי אבא התלמיד הגדול לא נעשה רבי במקום רשב"י רבם זיע"א
 
רק היו חברים ביחד והרבי הרשב"י הוא הרבי הן בחיים והן אחר ההסתלקות
 
ובוודאי נתנו כבוד זה לזה ובפרט שהיה להם דרך ארץ ויראת הכבוד כל אחד מהגדול ממנו
 
אבל לא לקחת אותו לרבי במקום רבם רשב"י שהוא היחידי ואין דוגמתו להם, וכן הלאה אצל האריז"ל ותלמידיו וכן הלאה הלאה אצל כל צדיק אמת ותלמידיו"
(מכתבי שמואל מכתב ט' עמוד לט')
 
 
תקראו ימי שמואל, תחפשו את "צדיק האמת" שרב שמואל הורביץ קיבל ממנו...
 
אני כבר אומר לכם: לא תמצאו כלום, רב שמואל הורביץ לא למד בישיבת ברסלב ולא "התבטל" לאיזה תלמיד או צדיק או רב
 
הוא התפלל בכותל בקבר רחל במערת המכפלה ומעל הכל - ציון רשב"י
בלי סוף תיקון הכללי
בלי סוף דיבורים עם ד'
הרבה דיבוק חברים
 
ואחת הבעיות החמורות היום זה שלוקחים אנשים: בין אם בשיעורים או בישיבות
ומנתקים להם את הלב
 
הופכים אותם ל"תלמידי חכמים" 
תתפלל ככה
תתלבש ככה
תלמד ככה
 
ועיקר ההרג (זו מילה קשה, אני יודע)
זה שהורגים לך את החופש לעבוד את ד' בנתיב שלך
 
אתה מפסיק להאמין לעצמך
(ואני מדגיש שאמונה בעצמך זה רק על דבר שבקדושה, אם אתה "מאמין לעצמך" שתתחבר לד' בעברות אז זו פנטזיה של היצר הרע)
 
אתה לא מאמין לעצמך כמה זמן אתה צריך להתבודד
אתה לא מאמין לעצמך מה ללמוד ואיך ללמוד
(הגעת לישיבה נפלאה, הכל טוב, אבל לא לומדים גמרא אליבא דהילכתא, אבל אתה מתחבר לסוג הלימוד הזה, אתה אוהב ללמוד בית יוסף על הסוגיה. אז מה? אסור לך ללמוד אליבא דהילכתא? ואם אתה מוותר על זה אתה הופך להיות חקיין של ראש הישיבה שלך במקום לבחון את הנקודה שלך)
אם ראש הישיבה שלך אומר שחייבים להיות בקברי צדיקים וחייבים לקרוא תהילים כל היום
 
אבל קברי צדיקים לא מקדמים אותך אתה לא מרגיש שם כלום ואתה מעדיף ללמוד גמרא או מדרש בבית מדרש.
 
וצאו וראו מה קורה אחרי שחברה עוזבים את הישיבות או כל תופעה של נשירה
לא לימדו את האנשים להתעסק במעשה שלהם
 
והם כל הזמן עסוקים בלחשוב: מה הרבי שלי רוצה שאני אלמד? למה הוא התכוון?
 
ואם אין לך חיות בעבודת ד' כי אתה לא מבין שאתה צריך לעבוד את ד' בנתיב שלך גזלו לך את עבודת ד' שלך
 
אז בר מינן יש לך חיות בעבירות
 
כי אף פעם לא עבדת את   ד  ב א מ ת
 
אף פעם לא בנית את עצמך מבחינה נפשית ורוחנית
היית עסוק בחקיינות
 
והלב ר י ק
 
תראו מה הקרב קוק כותב בערפילי טוהר:
 
"אני צריך למצוא את אושרי בקרבי פנימה לא בהסכמת הבריות ולא בשום קרירה איזו שתהיה
כל מה שאכיר יותר את עצמיותי וכל מה שיותר אתיר לעצמי להיות מקורי ולעמוד על רגלי עצמי בהכרה פנימית, הממוזגת מדיעה הכרה הרגשה  ושירה יותר יאיר לי אור ד' ויותר יפותחו כחותי להיות ברכה לי ולעולם"
(עמ' לא - לב)
 
 
חשוב לי להדגיש שאני לא מדבר על שום רב ולא מתכווין לשום יהודי
 
צריך רק להזכיר לכל יהודי שאין "שם" "ברסלבר אמיתי" ואני...
 
לא...
אני לא גר בירושלים/בני ברק/צפת/יבניאל/כפר שמאי...
אני לא לבוש כמוהם...
אני לא גר בקהילה...
אני לא מקורב לרב..
אני לא מבוטל לצדיק הדור...
אני לא הולך עם כיפה נ נח...
 
אז אני לא ברסלבר "אמיתי"??
 
דמיון של שקר! made in  יצר הרע
 
תזכרו מה רבנו סיפר על היהודי שחשב שהאוצר זה "שם" - אצל צדיק האמת בקהילה
 
האמת  א צ ל ך
 
תזכרו מה רבנו כותב (ורבי נתן בליקוטי הלכות) בדבר האמונה בעצמו
 
 
 
 
אלו ואלו דברי אלוקים חיים...אנונימי (פותח)
 
אחי חידדת דברים יפיםאנונימי (פותח)
אתה שפיץ
כל זה כתבת ככה בשלוף?...
...אנונימי (פותח)
סתם יהודי שמנסה לעבוד את ד'
 
ולקבל את הדרך של רבנו באמת
 
כתבתי רק את מה שנראה לעניות דעתי
 
אני באמת חושב שאין רק דעה אחת, אלא הבאתי לידי ביטוי רק את מה שנראה בדעתי העניה..
 
העיקר שנזכה לעבוד את ד' - זה הכי חשוב
 
 
מור וקציעהרוצה להתבודד
זה לא פעם ראשונה שאני שותה את דבריך בצמא. כל מילה שלך זהב! באמת.
זה דבר אחד.
 
ורציתי להוסיף באותו עניין שבתפילה שאחרי תיקון הכללי כתוב:
"...אותך אדרש, אותך אבקש, שתחתר חתירה דרך כבושה מאתך, דרך כל העולמות, עד ההשתלשלות שלי, במקום שאני עומד, כפי אשר נגלה לך, יודע תעלומות. ובדרך ונתיב הזה תאיר עלי אורך להחזירני בתשובה שלימה לפניך באמת, כפי רצונך באמת..."
 
 
 
 
במקום שאני עומד ולא במקום שהרב שלי עומד...
 
דיוק יפה!אנונימי (פותח)אחרונה
לא שמתי לב לדיוק הזה ב"ריבונו של עולם"
ואו זה גדול
 
"במקום שאני עומד ולא הרב"
 
נתת לי חומר למחשבה
אבלאנונימי (פותח)
* אם יש רב שחושב שהוא אדמו"ר יורש של רבנו ברור שאין לזה מקום רק להתרחק מזה
 
*  צריך בירור פנימי עמוק והרבה תפילות שיבורר לי שהרב שאני עושה לעצמי הוא באמת מבוטל לגמרי לרבנו ולא לוקח לעצמו שום הנהגה רק מתוך ביטול גמור
 
* כמה אתה צודק ברסלב זה לא בחיצוניות ולפעמים אנחנו באמת שוכחים את זה..
 
* אדם חייב רב כתוב עשה לך רב ואל הרב הזה הוא חייב להתבטל אי אפשר לבחור מה שנח...
 
* אם הרב שלך חושב שעל כל דבר צריך להביע דעה, ולהגיד תעשה ככה תעשה ככה, אז שזה לא יהיה הרב שלך... צדיק אמיתי יודע מה זה עבודת ה' (כמו שכתבת), יודע מה זה שכל אדם מישראל יודע נפש "בהמתו" וכמה עמוק מיני ים לשית עצות בנפשו כל אחד ואחד לפי מצבו...
 
 
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך