נגעתי היום בטעות בערביה,בועות סבון
פתאום הרגשתי שנהפכתי לטמאה.
איכס, שונאת שזה קורה לי.
וואט וואט?🤷‍♀️בועות סבון
היא בן אדם, בדיוק כמוך.אלפאחורס.
אבל היא ערביה,בועות סבון

אז אוטומטית זה עשה לי מגעיל

זאת בעייה שאוטומטית זה עושה מגעיל.אלפאחורס.
למה,זה נשמע לי ממש בריאבועות סבון

הדחייה הזאת מערבים.. בגבול מסוים

ואוו הזכרת לי משהו נפלא של ראש הישיבהדוס בדם

הוא אמר שלילד מדברים אחרת, ז"א אם הוא יבוא אליך יצביע על עשיו ויגיד, אבא, מה זה?
ותתחיל להגיד לו, מולנו עומד יהודי מתוק, אמנם קצת, אבל, נשמות התוהו, הוא בשורש נשמתו, פלאי פלאות, שורש תורה שבעל פה, הוא אפילו מקיים כיבוד אב ואם,

אז הילד יגיד, אה שורש תורה שבעל פה, ולא צריך להתאמץ, טוב אז הוא רוצה להיות כמו עשיו,

יש מדרגות של איך להסתכל על דברים, לילד תגיד שהוא רשע,

אוסיף שיש דברים דומים שיש חילוקים, איך ומה צריך להגיד, ואדם צריך לראות מה מתאים לו כרגע.

 

זה בגלל שהדשא שלהם ירוק יותר! נבלות!נולד מחדש
גזענות רצה פה בלי גבולות, מה?מתיישב בנשמה
את מבינה כמה זאת אמירה גועלית?
זאת לא גזענותבתוך בני ישראל
ווווווווודוס בדם

כוזרי! כוזרי!

תגידי לו את הכוזרי!

כמובן שבחולםדוס בדם


מה? זה שהוא נמשל לבהמה?בתוך בני ישראל
יש על זה מאמר מקסים בצפי'ה ג

וכמו כן, אמר החבר כן הוא, וכל הנלווה אלינו מן האומות בפרט יגיעהו מן הטובה אשר ייטיב הבורא אלינו, אך לא יהיה שווה עמנו
קודם כל הכוזרי לא נמשל לבהמה <צ>דוס בדם

ולא, על זה שהוא עושה הפרדות ברורות בין דומם לצומח לחי לאדם, ושואל את הכוזרי, נו נו, ומה למעלה?
ואז החבר מסביר לו "אם ימצא אדם אשר יבוא באש ולא תשרפהו, ולא יאכל ולא ישתה ארבעים יום וארבעים לילה, וכו"

משהו כזה.

אה אהבתוך בני ישראל
כוזרי א לה מב
על הנביא. כשהוא שוא-ל אם יש מישהו מעל, אם ימצא אדם
אמנם כן, מדרגה זו, אם ישנה במציאות א-לוהית-מלאכית היא, ואינה בחוק העניין השכלי, הנפשי או הטבעי... וכו

(וודאי שלא רי'הל. הגוי)
כןדוס בדם

(כן כן הייתי ציני, לא זוכר את מה שאת אומרת איפה זה?
אה נדמה לי שהיה משהו כזה, תוכלי בבקשה להזכיר?)


(די ברור כמובן שהיה אם אמרת, התכוונתי  שנדמה לי שנזכרתי שהיה משהו כזה)

 

ראה במאמר שהזכרתי מקודםבתוך בני ישראל


זכור לי שראיתי את נוסחו המלא במרשתת, אחפש. בכא הוא מתבסס על המקור דלעיל
לשיטתך, נלווה א'לינו...נחמיה17


אכן, צודק, אשריך: )בתוך בני ישראל
ולא לשיטתי... ח'ו... לשיטת גדולים ממני
מי??נחמיה17

מסכת סופרים פ"ד משנה ד

 

" וכל שמות הדיוטות שאותותיהם אותיות השם הרי אלו נמחקין 'כי יודע אלהים כי ביום אכלכם ממנו ונפקחו עיניכם והייתם כאלהים' הראשון- קודש והשני- חול. 'כי ה' אלהיכם הוא אלהי האלהים' הראשון- קודש והשני- חול: "

לומר שמישהו טמא בגלל המוצא שלו?מתיישב בנשמה
זו לא גזענות?
לא. גוי הוא טמא ולכן במותו הוא לא מטמאהמקדש השלישי בדרך

ויהודי הוא קדוש ולכן במותו הוא כן מטמא... ככה זה...

ואיך זה מוכיח שזו לא גזענות?מתיישב בנשמה
זה רק מוכיח שגם התורה היא גזענית...
אם לזה אתה קורא גזענות אז אדרבה, התורה היא גזענית.המקדש השלישי בדרך


בגלל שגוי טמא במותו הוא לא מטמא. משפט כל כך מטומטם.רובין הוד
זו אולי גזענותיחידי
אבל כשאנחנו נמצאים במלחמה מתמשכת נגד עם אחר (באשמתו כמובן) לא מפתיע שאנשים סולדים ממנו עד כדי כך. מבאס שזה המצב ושאנשים מרגישים ככה כלפי גויים (זה לא אידיאלי בכלל וזה גם לא 'תורני' במיוחד), אבל מובן לגמרי
לאלאלאמתיישב בנשמה
זה שאני שונא מישהו לא קשור לגועל
לשנוא מי שנלחם בך זה לגיטימי, לומר שהוא טמא או מגעיל - לא.
אבל הוא טמא... זה לא משהו שאפשר להתווכח איתו...המקדש השלישי בדרך


למה לא? אני חושב שהגויים הם לא טמאיםמתיישב בנשמה
שהם בני אדם בדיוק כמוך...
כי בתורה כתוב שהם טמאים...המקדש השלישי בדרך

זה לא סותר שהם בני אדם. רק שהמעלה שלי כיהודי גבוהה יותר. 

 

איפה זה כתוב בתורה?יחידי
הם ממש לא טמאיםרצה לאש
מאיפה הסקת שבתורה כתוב שהם טמאים?
אם יהודי נוגע בגוי זה לא מטמא אותו
קדושים תהיו. לאפוקי...המקדש השלישי בדרך

ולכן כשגוי מת הוא לא מטמא כיוון שהיה טמא כבר קודם ולכן אין הבדל בין חייו למותו. אבל כשיהודי נפטר הוא מטמא. כי הוא היה טהור, ועכשיו כשנפטר הוא מטמא... 

זה אתה אומר?רצה לאש
גוי מת לא מטמא. מאיפה הבאת שזה כי הוא היה טמא קודם?

גוי לא טמא, נקודה.
גם לא טהור, אבל לא טמא כמו מת למשל.
כתוב בספרים...המקדש השלישי בדרך

גוי טמא. לדוג', גוי נחשב כזב תמיד. 

 

ועדיין, אין לא את היכולת לטמארצה לאש
הוא אמר כמו שנולדת היא טמאה. להבדיל כאילו.
זה שאין לו יכולת לטמא לא אומר שהוא לא טמא.המקדש השלישי בדרך

זו טומאה סגולית. 

 

ואם הוא נחשב כזב תמיד, אז יש לזה גם השלכות לכלים, יין וכו'... 

אוקיי,רצה לאש
אבל זה לא אומר להיגעל מלגעת בו!
צריך להתרחק מהטומאה...המקדש השלישי בדרך


אוי נו.רצה לאש
היא לא חייבת לחבק ערבי אבל לגעת בטעות.. אפשר לחשוב
כן, זה מגעיל... גם לראות ג'וק זה מגעיל....המקדש השלישי בדרך


אבל ג'וק זה לא בנאדם.רצה לאש
והוא לא יעלה אם תיגעל ממנו

זה אכן לא חכם להיגעל מג'וק, אבל זה לפחות לא מזיק
מותר לי להגעל ממה שבא לי...המקדש השלישי בדרך


נכון,רצה לאש
אבל אם זה עלול לפגוע או להזיק אז תשמור את זה בלב.


מותר לך להיגעל מבני אדם. אבל אם בנאדם יגע בך בטעות, אני מאמינה שאתה תבין שהבעיה אצלך.

אבל הבעיה היא *אצלי* שאני מכלילה. - נסיונות פעילים
לא.המקדש השלישי בדרך

אני נגד ההתפנפנות והמוסר המגעיל הזה. כאילו אסור להגיד כל דבר שאני חושב אם הוא לא מתכתב עם ה"מוסר" ו"התרבות" של היום. חייבים לאהוב ערבים ולכבד אותם, חייבים להחפיץ נשים ולהגיד שזה בשבילם וכל מי שלא עושה את זה הוא מדיר נשים... 

אז אני בעד לומר את מה שאני חושב בלי להתנצל בגלל שאנשים מהעולם שבחוץ חושבים אחרת ושאני הזוי.

זה מטמא...בתוך בני ישראל
כמו שלצאת מאי לרגע זה מטמא... ולכנס לבית קברות... ולדעת בשרץ...
לא משנה לכמה זמן.
וודאי... עניתי על הטענה של רק רגע...בתוך בני ישראל
צריך להתרחק מלהיטמא, לא צריך להתרחק מטומאה.הגיגים בע"מ
עבר עריכה על ידי הגיגים בע"מ בתאריך ב' באלול תשע"ט 09:21
 

טומאה זה לא בהכרח שלילי, גם ספרי קודש מטמאים תרומות האם צריך להיגעל מספרי קודש?

וכולנו טמאי מתים, האם צריך להיגעל כשנוגעים ביהודי?

אגב, גם ג'וק מגעיל אותי. כמו הרבה דברים שמגעילים אותיהמקדש השלישי בדרך


רק מעיר..עברי אנכי

קברי אעובדי כוכבים אינן מטמאין באהל שנא' (יחזקאל לד, לא) "ואתן צאני צאן מרעיתי אדם אתם" אתם קרויין אדם ואין העובדי כוכבים קרויין אדם

 

מה גם שנאמר ביחזקאל כג (ציטוט לא שלי)

אֲשֶׁר בְּשַׂר-חֲמוֹרִים בְּשָׂרָם, וְזִרְמַת סוּסִים זִרְמָתָם

מה הקשר?! טאטעיחידי
יש שם ציווי להיות קדושים.
אם כבר, זה אומר שישראל, עד שהם לא מקיימים את הציווי - הם טמאים.
איך הגעת למסקנה שגויים הם טמאים? ועוד מהפסוק הזה?
אלו דרשות, והרי הלכה שמדאורייתאהגיגים בע"מ

אין טומאה וטהרה בגויים. ואמנם אצל חז"ל נפסק שכולם טמאים כזב, אבל זה לא בגלל מהות פנימית כלשהי שלהם, אלא רק כדי למנוע ייחוד בין יהודי לגוי.

 

איך זה כתוב בתורה אם חכמים גזרו עליהם?!רובין הוד
אתה מדבר בלי לחשוב...
נכון.Reminder
כולנו בני אדם
ויש משפט שאומר שאם תקחו שתי אמריקאים, כל שתי אמריקאים גם אם אחד יהיה לבן ואחד שחור-
הדנא שלהם יהיה משותף ב99.9 אחוז אם אני לא טועה

לא ממש. הוא טמא דרבנן. אתה טמא דאורייתא.רובין הוד
תכלס הילכתית עדיף לגעת בו מאשר בך
לא יודעת מה איתך,רצה לאש
אני נגעלת ממי שאני שונאת.

אני לא אוהבת את זה ששונאים עם, גם לא כשנגעלים, ויכול להיות שהערביה הנ''ל דווקא אחלה ממש,
אבל תכלס זה מובן.



לא בוגר, לא נכון, לא יפה. אבל מובן.
למה לא?יחידי
כשייתכן מאוד שאדם אקראי מהעם הזה, בנסיבות שהיו מאפשרות לו, היה רוצה להרוג אותך - לא לגיטימי לסלוד?
זה לא קשור לגועלמתיישב בנשמה
חוץ מזה שתשעים אחוז מהם לא רוצים להרוג אותך ..
זה דבר מוסרי לחלוטין להרגיש גועל כלפי עם שנלחם בך, כקולקטיביחידי
אני מבין שבדקת את זה.
יש על זה מחקרים, ועשו על זה סקרים נרחבים,. ואלה התוצאות...מתיישב בנשמה
תחשוב שיש את כל הסעודים, וכל אלה שהם אחלה עם ישראל, והם גם ערבים...
ותעשה לי טובה, ברחוב אתה לא מבדיל בין סעודי לפלסטיני...
בטח שכןReminder
סעודים בדרכ עם כאפיה כזאת על הראש,
מי שהיה במכה שם את זה אם אני לא טועה ומכה זה בסעודיה או קרוב, אז להרבה יש
מי שהיה במכה יש לו כיפה לבנהמתיישב בנשמה
אני מתכוון לומר שהיא לא מבדילה בין פלסטיני לסעודי בשנאה שלה כלפיו...
אני בטוח שהרבה ערבים יגידו בסקר שהם היו רוצים להרוג יהודיםיחידי
זה לא יצטלם טוב בעולם שרוצה לתת להם לממש את השאיפה למדינה.
מה גם שעדיין לא הראית סקרים, אלא רק אמרת שיש כאלה
אתה מערבב בין ערביי ישראל לערבים אחריםנאור97
מבחינת ערביי ישראל ואיו"ש גזלת להם את הקרקע והם רוצים להרוג אותך.
לסעודים אין שום בעיה והתנגשות איתנו, ואדרבה יש להם אינטרס להיות איתנו בקשר.
צא מהסרט. או כדאי שתראה כמה סרטונים דווקא.. כמו הלינץ' ברמאללה. שכל הקהל שם חגג והשחית את הגופות.
לא קראת מה שאמרתימתיישב בנשמה
אמרתי שמכיוון שהיא לא מבדילה בין סעודים לפלסטינים, זה יהיה עוול להיגעל מכל ערבי, כשהסעודים רבים בהרבה מהפלסטינים
דווקא כן קראתי. מאיפה לך שהיא לא מבדילה?נאור97
וגם אם היא באמת לא מבדילה זה בגלל שמהרוע של הפלסטינים וערביי ישראל היא מרגישה אותו דבר גם לסעודים. אז בדיקת הכמות שאתה אומר לחיות על פיה נכונה רק בתיאוריה ולמי שבא "מבחוץ".
כי היא דיברה על ערבים ולא על פלסטינים.מתיישב בנשמה
זה עדיין לא הופך את זה לבסדר...
נו באמת אחי.. ברור שהכוונה שלה לערבים שבסביבתהנאור97
קרי פלסטינים..

לגבי ההמשך לדעתי ההרגשה שלה הכי טבעית והגיונית ונורמלית (גם אם לא 100% בסדר). כבר הארכתי בזה למטה בדיון עם מיכל318 אם מעניין אותך.
זה חיפוש פשוט בויקיפדיה.הגיגים בע"מ

יש כ-7 מיליון פלסטנים בישראל, וכמה עשרות אלפים פעילים בחמאס, זה פחות מאחוז.

וכמה אחוזים מאזרחי המדינה משרתים/עובדים בצה"ל?יחידי

החשבון הזה לא קשור לתמיכה שבאה מכל הציבור

באמת הרבה מאזרחי המדינה לא להוטים כל כך למלחמה, ולא אוהביםהגיגים בע"מ

במיוחד להילחם.

 

ואם אין שום ראיה שמצביעה  לכך שרוב הפלסטינים רוצים להרוג כל ישראלי, ודרך הטבע היא שאנשים אקראיים לא רוצים להרוג אנשים אקראיים אחרים, ויש כמה ראיות, גם אם לא חד משמעיות, שמצביעות הפוך. למה לחשוב ככה?

אבל מן הסתם בעיקר אנשי החמאס חילקו סוכריות.הגיגים בע"מ


ואנשי פת"ח טובים יותר? הם לא קוראים כיכרות על שם מחבלים?נאור97
בספרי הלימוד של הפלסטינים כבר יש שנאה כלפינו.
ואל תחשוב שערביי ישראל ברובם טובים הרבה יותר. להם פשוט יש יותר מה להפסיד (וע"ע החכים הערבים שנלחמים במו באמצעות הדמוקרטיה. פשוט מצחיק לשמוע ערבי מדבר בשם הדמוקרטיה).
ויקיפדיה לא כותבת כמה נמצאים בפת"ח, אני מניח שמספרהגיגים בע"מ

דומה לנמצאים בחמאס, וללכן זה אולי לא חצי אחוז אלא אחוז, עוד יש מרחק מ-99%.

ומי בחר בפת"ח? העםנאור97
והרבה מחבלים הם סתם אנשים רגילים לאו דווקא פעילים של ארגון מסויים.
לגיטימי.רצה לאש
אבל לא יפה ובטח שלא ראוי להערכה או משהו כזה
גם בעיניייחידי
כבר כתב הרב קוק (מידות הראיה, אהבה ה): "אהבת הבריות צריכה להיות חיה בלב ובנשמה, אהבת כל האדם ביחוד. ואהבת כל העמים כולם, חפץ עילוים ותקומתם הרוחנית והחמרית, והשנאה צריכה להיות רק על הרשעה והזוהמא שבעולם".
כולם כולם לקרוא את זה רצה לאש
שכוייח. יש שם עוד כמה. תעיינו שםיחידי
איפה הגזענות?מבשר שלום
אנחנו שונים.
אני לא רוצה לגעת בערבים,והם לא בי.
אני חושב שזה גם הפוך
האמירה של "אני לא נוגע בו בגלל המוצא שלו" היא אמירה גזענית.מתיישב בנשמה
במיוחד שאני מכיר כמה וכמה ערבים שבאמת לא מגיע להם היחס הזה
אתה יוצא מנקודת הנחהמבשר שלום
שגזענות זה רע,מאיפה לך?
דבר שני,מסכים שיש ערבים טובים,זה יותר פסיכולוגי,נגיד אם ערבי יתלבש כמו יהודי ויגע בי,אני לא ארגיש מוזר כמו ערבי שאני יודע שהוא ערבי.
חושב שזה קשור לזה שיש שנאה קולקטיבית לערבים
אני חושב שלפחות 95 אחוז מהעולם מסכימים שגזענות זה רע.מתיישב בנשמה
לתת לאנשים יחס שונה על פי מוצא ולא על פי מי שהוא בעצמו - אני חושב שזה עוול.

השנאה הקולקטיבית היא בדיוק הבעיה שאני מציג כאן...
אוקימבשר שלום
זה ש95% מהעולם הנאור חושב משהו,לא אומר שהוא נכון(אני לא בטוח לגבי האחוזים,הרי יש הרבה יותר אנטישמים),בוודאי שלא אמור להשפיע על התורה(אני חושב שזה שטח אפור,אין הלכה על זה..)
אני לא מדבר מבחינה תורניתמתיישב בנשמה
דבר הופך לנכון/לא נכון בגלל כמות מאמינים/שוללים?יחידי
לא, אבל בענייני מוסר זה כן קשור, כי בסוף מוסר בנוי עלמתיישב בנשמה
נורמות חברתיות
דבר הופך למוסרי כשהוא נורמה בחברה?יחידי
כלומר, לגיטימי בעיניך שדרוזי יהרוג את אחותו בגלל כבוד המשפחה?
אני חושב שבתנאים מסוימים זה לגיטימימתיישב בנשמה
כלומר מנקודת המבט שלו זה באמת לגיטימי, אני כצופה מהצד יכול להגיד שזה לא מוסרי כי הנורמות בחברה שלי שונות...

מה המדד למוסר לדעתך?
בקיצור, אתה גם לא מוכן להגיד שהנאציזם הוא לא מוסרייחידי
מוסר... דיון ארוך.
יש לא מעט קריטריונים. יש הנחות יסוד כלשהן והיקשים שבונים עליהן ועפ"ז קובעים מה מוסרי.
אני אגיד שהנאציזם הוא לא מוסרי מנקודת המבט שלי.מתיישב בנשמה
חוץ מזה שמכיוון שרוב מוחלט של העולם אומר שזה לא מוסרי, אני מוכן גם להגיד שזה לא לגיטימי לראות בזה דבר מוסרי.
זו אמירה חסרת משמעותיחידי
מוסר הוא דבר שבמוחלט, לא עניין למחקר אנתרופולוגי.

היחס של האדם למוסר הוא של ציות, וזה שבחברה מסויימת מעשה מסויים לא נהוג לא הופך את המעשה לאסור. בשביל זה יש צורך במוסר שהחובה לציית לו היא מתוקף צו אלוהי
ממש.רק בשמחה.

מגעיל שאנשים חושבים ככה, ועוד בשם הדת...

כפרע ישך גזענות בחתימהנולד מחדש
איפה הגזענות שם?מתיישב בנשמה
הגיבוש משחית... צוחק עליהם בגלל המבטא גועל נפשנולד מחדש
אני מתלבט איך לנסח את הבקשה למנהלים שיחסמו אותךמתיישב בנשמה
מה? מה הקשר?נולד מחדש
סתם אתה מציק לי בעיןמתיישב בנשמה
אחי כולה צחקתי...נולד מחדש
אפילו לא התערבתי בויכוח הזה
פסדר גם אני צחקתימתיישב בנשמה
אל תיקח אותי קשה
מנהלים לא חוסמים על דברים כאלה...
מממ שיהיה שבת שלום אחי ..נולד מחדש
בגלל שהיא לא יהודיה,Reminder
או בגלל שהיא ערביה?

אם היית נוגעת בהולנדית נגיד, גם היית מרגישה ככה,
מסכים ממשמבשר שלום
איכס, שונאת לקרוא כאלה דבריםעלה שלכת
בלתי נתפש שיש כאלה אנשים
סליחה אני חושבת שלי היה מגעיל ליגוע בך.
די עם השנאה הזאת כלפי אנשים שלא עשו לך כלום
גם אחרי שהיו רוצחים לך חברות ושכנים היית אומרת את זה?יחידי
אבל הבעיה היא *אצלי* שאני מכלילה.רצה לאש
אם אני נגעלת מערבים זו בעיה שלי. זאת לא השאיפה
נו די כבר מה הדיון הזה?! אנחנו דוסים גזענים וזהו. פרזיטיםעברי אנכי

משתמטים חסרי לב

 

אה. ומדירי נשים

 

זהו

תשנאו אותנו עכשיו וזהו

 

 

לא משנה על מה הדיון ומי צודק בכלל

פשוט תשנאו.

 

 

 

(עכשיו תפיצו את זה לערוצים שמאלנים או משו, יהיה צחוקים )

אלפאחורס.

ועכשיו ברצינות, תסתכל שוב על כותרת הקישור  , רק לי זאת נשמעת אמירה בוטה ולא יאה?

אנחנו גזענים גם כלפי עצמנועברי אנכי


זאת לא סיבה להיות גזען גם כלפי חוץ.אלפאחורס.

ועזוב ערבים יהודים וכו', יש דבר שנקרא צלם אדם.

כשהיא נגעלת ממישהו רק כי הוא ערבי, ולחלופין לא נגעלת מכלב שעובר ליידה זה רע.רע.

לאמבשר שלום
כלב אני מסכים שיכנס לבית שלי,ערבי לא
מסכים עם כל מילההמקדש השלישי בדרך


אני לא ממש התעמקתי בדיוןעברי אנכי

אבל העיקר הוא שאנחנו גזענים

לאך אחד אין מטרה לשנוא סתםReminder
והיי, עד למדירי נשים
שתהיי בענינים..להדיר נשים למשל זה לעשות עזרת נשים בביתכנסת..עברי אנכי


קוראים לזה אפרטהייד, זכויות שוות אבל בנפרדמתיישב בנשמה
כמו עם השחורים בארה"ב
אני לא אכנס לזהReminder
כי אין לי כח, אבל זה גם לא בסדר
אז למה שלא יעשו עזרת גברים בכנסת?
וכן אני נשמעת קטנונית אני יודעת
יש עזרת גברים.. עברי אנכי


כן נו,Reminder
אבל שיעשו את הבית כנסת לבנות ועזרת גברים קטנה בצד
המ. את שוכחת שנשים פטורות מזה. שאשה לא מצטרפתעברי אנכי

למניין ולכן.. אין טעם לעשות דבר כזה בכלל..

זה לא יהיה מניין.

זה יהיה מלא בנות שמתפללות ביחידות..

 

אבל

מכוון שהגברים מנהלים את התפילה, ונשים בכלל פטורות מזה!

איך את מצפה שתהיה עזרת גברים קטנה?

נשים לא צריכות לבוא לבית כנסת, וגם ממש מעט באות לעומת הגברים

את באמת חושבת שאם עזרת הגברים תהיה קטנה יותר יגיעו יותר נשים? מה זה משחקי כח בין הגברים לנשים?

לא.

תסתכלי כמה דורות אחורה. תראי נשים יראות שמים, ובכז כמעט ולא באות לבית כנסת

אין קשר.

בסדר נו, זאת דוגמאReminder
הדרת נשים היא תופעה רחבה יותר,
שמתרחשת בהמון מקומות לאו דווקא במגזר הדתי
לדעתי זה לא קורה הרבה, או פחות מהעבר
אבל כשזה קורה זה מעצבן

ובאמת בתקופה ההיא הייתה הדרה משמעותית מאוד פסידוניתאחרונה


זה קריטי הסידור הנוכחי כי לגברים אסור לראות ולשמוע נשיםמתיישב בנשמה
ולנשים מותר לראות ולשמוע גברים...
גם לנשים אסור...בתוך בני ישראל
שמירת העיניים לשני הצדדים...
נכון, אבל לשמוע מותר.עברי אנכי

ובסופו של דבר

המציאות מוכיחה שנשים יכולות להסתכל גברים הרבה יותר מאשר להיפך

 

לא תמצאי מישהי הולכת מורידה את העינים ברחוב בגלל גברים שהולכים במכנס קצר..

 

 

הלכה? את צודקת לגמרי

אבל ספציפית ברעיון הזה.. ודאי שהסידור הנוכחי הוא הכרח

מצאתי. לא אחת ולא שתיים.בתוך בני ישראל
בסדר נוReminder
זה רק לדוגמא
ואין לי שכל עכשיו כי אני עיפה אז אני לא יכולה לענות אפילו
ממש לא. הבעיה היא אצלם, שהם לא מוציאים את עצמם מכלל העם שלהםיחידי
ומוותרים על השאיפות שלהם, ובתוכם לזרוק אותנו מכאן.

כל זה לא אומר שאני שואף לשנוא גויים או שזה בעיני אידיאל מוסרי או תורני. אני שואף למצב שבו נוכל לאהוב אחד את השני, אבל לאהוב אומה שרוצה לכלות אותך זה עיוות מוסרי נורא
אבל לא כולם רוצים לכלות אותךרצה לאש
אני מבינה את הגועל מערבי ספציפי שרצח.רצה לאש
יכולה להבין את הגועל מהעם הערבי, אבל זו בעיה.
זה לא משנה כל עוד השאיפות שלהם מוצגות כחזון לאומייחידי
זה כשמדברים על היחס לעם הפלסטיני בכלל.

אני לא חושב שצריך לשנוא את הפרטים הפלסטינים, אבל אם זה קורה - לא היהודי הוא הבעייתי כאן.
הייתי שונאת את הרוצחים עצמם,עלה שלכת
לא מישהי ערביה, בגלל שהיא ערביה
מאחל לך שלא תצטרכי לבחון את זהיחידי
בכל מקרה, להגיד ליהודים שמרגישים ככה כלפי ערבים שהם המעוותים - זה חסר הגיון. אף יהודי לא בחר במודע להרגיש גועל כלפי ערבי (אני לא מדבר על לאומנות ושנאה). תנסי לחשוב למה זה התפתח (רמז: לא בגלל שמחנכים אצלנו לשנאת הזר)
אעעעה שרשורפלצת!אלפאחורס.


לא מבינה את זהחופשיה לנפשי
באמת שלא.

לא נורא, אני גם הייתי ככה כשהייתי קטנה...מיכל318
אולי צריך בשביל זה הכרות איתם כדי להבין, לא יודעת...

אני גם הייתי כמוך(בעיקר בעיקר משטיפות מח), לגבי כל מי שלא יהודי לא רק ערבים, גם הייתי ככה עם נוצרים.

עד שיום אחד באו לעבודה לתגבר, ערביות.

בהתחלה הסתכלתי עליהם כאילו מי הם ושיעופו ושהם לא קשורות לכאן...
אבל אז נפתחים ומדברים, והם היו דווקא ממש חמודות ודברנו על הדת שלי ועל הדת שלה ועל ההבדלים ומה עושים... וגם סתם דברנו בכללי, הם היו כמה ימים איתנו, והם היו דווקא אחלה, אפילו חיבקתי אותם בסוף.

אני לא יתחיל לדבר עם כל ערבי, אבל אני לא ישכח שלא כולם שם עם של רוצחים, נכון שיש מלא כאלה וימח שימם וזכרם, אבל יש גם את היחידי סגולה.

יש מקרים לפה ויש מקרים לשם...
כמו הפיגוע בהר הדר שהיה אני חושבת לפני שנה וקצת... וזה היה ערבי שהיה גר איתם ובא אליהם לעשות בייביסיטר על הילדים(!!) ובסוף הוא בא ורצח לוחם מג"ב- סלומון גברייה, וגם עוד שומר(או שתיים, לא בדיוק זוכרת)

אבל מיצד שני, הפיגוע שהיה בדרום הר חברון של מישפחת מרק, אם לא הייתה עוברת שם המישפחה הערביה ומוציאה אותם מהרכב, האמא והילד היו נרצחים גם...

אה, גם יש חיילים ששומרים עלינו, כן הם ערבים, לא דרוזים... ערבים.

לא סתם אומרים 'כבדהו וחשדהו'.
לא צריכים להגעל מבנאדם ביגלל האומה שלו, צריך להסתכל על בנאדם בתור בנאדם(ברור שרק אם הוא לא פגע בך או עשה לך רע, אז הוא לגמרי בנאדם)
אבל מבינה אותך כי גם אני הייתי ככה פעם, לומדים את זה עם החיים

ניראלי כתבתי מלא... שבת שלום!
אולי לא צריך, אבל אם זה קורה, וזה הגיוני,המקדש השלישי בדרך

זה לא סיבה להפוך את העולם כי יש פה גזענות או כי העזנו ה' ישמור לדבר מילה אחת שהיא לא מילה מכבדת מלכים על ערבי.

לא הפכתי את העולם בינתייםמיכל318
שמעת בטח על פרעות תרפטנאור97
השכנים, החברים, המטופלים ומי לא, רצחו והתעללו באכזריות הכי חמורה שיש (לא אביא דוגמאות).

ערבי צריך להוכיח שהוא טוב (כמו זה שעזר למשפחת מרק). אין לו "חזקת חפות".
מבטיח לך שאם המצב היה הפוך והם היו בעמדת כח עלינו, החברות הערביות האלה שהכרת היו עומדות מהצד וצוחקות עלייך אם החברים או בני המשפחה הערבים שלהן היו מבזים אותך.

את דיברת וסיפרת על הדת שלך והן על שלהן. איזו פסטורליה..
אממה, לפי הדת שלהן את אמורה להיות מוסלמית או להירצח. אין משהו באמצע (אולי לפי הסונים המתונים יש, אבל זו לא הגישה המוסלמית הרווחת).

המוסלמים חוצבו מאותו שורש. אין הבדל בין דעא"ש לערביי ישראל.
יש יוצאי דופן כמו בכל חברה. אבל מכאן ועד להגיד (לא את אלא אחרים פה בשרשור) שזו גזענות מיותרת וטיפשית זו סתם התייפייפות דבילית. מה שפותחת השרשור תיארה זו שנאה טבעית והגיונית שנוצרה כתוצאה מחיים משותפים עם אויבים.
ועדיף את זה מגישה "מכילה" שמובילה להתבוללות או לחיי צער ליהודיות שהולכות עם ערבים, כי מה, הרי גם הוא בנאדם?
שמעתי, כןמיכל318
כמו שכתבתי, יש ערבים טובים ויש ערבים רעים.
ברור שאני לא יסמוך עכשיו על כל ערבי שיבוא, ואני יודעת שהרוב 99% אפילו בעד למחוק את כל היהודיים. אבל כן יש כאלה...

תתפלא שיש לוחמים בצה"ל שהם לגמרי ערבים, לא דרוזים, שהם שומרים עלינו עכשיו ממש.

היום זה כבר לא הולך או למות או להתאסלם.

זה כן גזענות להגיד שנגעת בערביה ונגעלת.
אבל אמרתי שאני מבינה.




קראתי את מה שכתבת. הדיון על האחוז הקטן זה לא הענייןנאור97
העניין הוא שלהתרשמותי את לוקחת את האחוז הזה וגוזרת ממנו דברים על סמך מציאות סובייקטיבית.
לכן כתבתי שהחברות הערביות האלה שהיו לך לא היו בדיוק חברות במצב שהם היו שולטים עלינו.

בקיצור, כוונתי היא שההרגשה של פותחת השרשור היא טבעית והגיונית, גם אם גזענית.
וזה ש"את מבינה אותה" כאילו היא לא בסדר ואת עברת את השלב הלא בסדר הזה, זו הרגשה לא נכונה שלך שקבעת אותה לפי הסתכלות סובייקטיבית על המציאות (שרואים אותה מזה שאת נותנת משקל גדול מדי בתודעה שלך לערבים שמשרתים בצבא או לערביות שפגשת והתנהגו אלייך יפה. את הערבים הרעים לא פגשת לשמחתך וגם את הערביות הטובות שפגשת פגשת כשהן חיות תחת השלטון שלנו כדלעיל).
אולי אם לדוגמא היית מתנדבת ביד לאחים או באלמגור ורואה יותר מקרים קשים של פגיעה ביהודים היית מרגישה בדיוק כמוה.
(אני לא אומר את כל זה כביקורת אלא כניתוח).

גם הערבים שנראים הכי נחמדים וזה הם בפנים נגדנו. הערבי הנחמד שעבד אצלנו כשהייתי ילד התגאה בליל הגלשונים. הרחוב שלידי קרוי על שם פועל ערבי שרצח את הקבלן שלו סתם בגלל שנאה.
...מיכל318
משהו ששכחתי לכתוב בתגובה הקודמת לגבי "מבטיח לך שאם המצב היה הפוך..", אי אפשר לדעת, זה אולי כן ואולי לא, אבל מה שבטוח שאתה לא יכול להבטיח על זה.


נו, אז אמרתי כבר בתגובה הקודמת שברור ש99% שונאים אותנו ורוצים שנימחק מהעולם, אבל כן יש את היחידי סגולה.

ולא שזה בסדר או לא בסדר שאמרתי "מבינה אותך", פשוט גם אני הייתי ככה, זה לא אומר שזה טוב או רע.


בדוק אתה גר בלוד.
אני מתרשם מהדברים שלך שאת בוחרת לא לנקוט עמדהנאור97
בגלל הספקות שיש לך.
וזו הטעות לדעתי. דנים לפי הרוב. ובפרט כאן שזה רוב מוחלט.
לכן זה לא "אולי כן ואולי לא" אלא זה "ברור כמעט ב100%.

כתבת שזו גזענות להגיד מה שהיא אמרה אבל את מבינה אותה כי גם את היית ככה. כלומר את מבינה למה היא גזענית, שזה דבר רע.
ועל זה עניתי שאת לא גזענית עכשיו כי נתקלת במקרים מסויימים שערבים היו בסדר ואם היית נתקלת במקרים אחרים יתכן שהיית נשארת בדעתך הראשונה.
יהודי בזמן השואה שהיה אומר לך שהוא נגעל שגרמני נוגע בו גם היה נתפס בעינייך גזען?
שכלית אולי כן. רגשית אני מניח שלא.

לכו המסקנה שלי היא שהדיון פה הוא במישורים שונים.
כל אחד דן מהרהורי ליבו ועל סמך חוויותיו ובגלל זה מבקר או לא מבקר את פותחת השרשור.
למעשה מבחינה שכלית היא גזענית. אבל מי שמבקר לא עושה את זה בגלל תיאוריה שכלית כזו או אחרת אלא בגלל שחווה דברים אחרים עם ערבים.
ועל זה כתבתי שמבחינת הנתונים היבשים ברור שההרגשה שלה הכי טבעית הגיונית ונורמלית ומבחינה שכלית קרה היא גזענית. אבל העולם הוא ממש לא שכלי קר. וכל מי שמבקר אותה (לא את) עושה את זה בגלל חוויות סובייקטיביות ולא בגלל שהוא טוב ממנה.

ותתפלאי אני לא מלוד ולא משום עיר מעורבת..
לא ספקות.מיכל318
פשוט אני אומרת שיש טובים ויש רעים.
ושוב, ברור לי שרובם 99% גרועים ורעים וימח שימם. ויש טובים, שגם עליהם אני לא סומכת. אבל יש.

צודק.





לא קשור לערבים
כי איזה עוד עיר חסרת השכלה תקרא לרחוב בשם של רוצח?
על מה את מדברת? איזה רוצח?נאור97
על השם של הרחובמיכל318
אהה חח התבלבלתי כמובן.. זה על שם הקבלןנאור97
כמובן?מיכל318
זנוגע למה שכתבת על להתאסלם או להירצח, זה לא נכון.הגיגים בע"מ

לפי האסלאם יש מעמד "בן חסות", לעמי הספר, כולמר, נוצרים או יהודים.

 ולפיו, מי שנוצרי או יהודי, אם הוא  שומר על הגבלות מסוימות, הוא בן חסות שלל מוחמד בעצמו, ואסור לפגוע בו.

1. בן חסות לא יושם בהרבה מקרים.נאור97
2. בן חסות כולל בתוכו לעשות או לקבל דברים משפילים.
2. העניין בבן חסות אינו נובע מטוב ליבם אלא כי הם רוצים להרוויח מאיתנו מיסים וכדו'.
4. אנחנו לא כופים עליהם כלום. אם המצב היה הפוך הם היו כופים עלינו דברים. וזו עיקר הנקודה. לא הייתה בכלל מציאות שהיא הייצה עובדת איתן ביחד כחברה.

הכי חשוב- אם הם היו מנצחים אותנו במלחמת העצמאות או ששת הימים שום בני חסות ושום נעליים. הם היו רוצחים בלי רחמים.
1. זה אמנם לפעמים לא יושם בפועל, אבל אתה אמרת שלפי האמונההגיגים בע"מ

שלהן זה או להתאסלם או להירצח, וזה פשוט לא נכון. זה מה שקרה פעמים ספורות במציאות, אבל זה לא לפי האמונה שלהן.

2. אתה מתכוון למס הנוסף שהם צריכים לשלם. אבל זאת רק חובה אחת, שאר החובות הן סבירות למדי.

3. אם כך, למה זה רק על עמי הספר?

4. זה שאנחנו לא כופים עליהם כלום זה לא בזכות יושבי הפורומים של ערוץ שבע. אני מאמין שאם אנחנו היינו קובעי המדיניות, היינו כופים עליהם כמה וכמה דברים. אז זה די צביעות הטיעון הזה.

 

5. וזאת מניין לך? ברוב הפעמים התנאים התקיימו ברובם.

1. הכוונה שהייתה שזה לא חלק מהקוראן. זה נוסף אח"כנאור97
וזו הראיה לכך.
2. לא..
אני מתכווין לדוגמא לזה שהם צריכים לשים נעליים בצבעים שונים.. או שתשלום המס נעשה תוך כדי השפלתם בכוונה.
3. מניח שזה בגלל שהם מונותואיסטים ולא עובדי ע"ז. ולכן זה לא רחוק מהאיסלאם. ואילו את עובדי הע"ז הכופרים צריך להרוג.
4. לא נכון. מה היינו כופים עליהם? מס מיוחד? לא.
5. זה היה התכנון שלהם. לזרוק את כולנו לים.
התנאים לא בדיוק עניינו אותם.
1. אז מה? גם לא כתוב בתנ"ך שצריך להניח כיפה.הגיגים בע"מ

2. הנעליים זאת לא חובה בעולם  השיעי, ועליו אני מדבר, בגלל ששעליו אתה דיברת. וגם אין חובה להשפיל אותם יותר מההשפלה שכרוכה במס  עצמו.

3. כלומר, זה ממניעים אידיאולוגיים, ולא בגלל שהם רוצים מיסים.

4. תלוי איזה חלק, חלק מהנמצאים פה תומכים בהשמדה מוחלטת של עזה, חלק היו מסתפקים בגירוש, וחלק היו מסכימים להשאיר אותם בארץ תנאי שלא יקבלו אזרחות אחרי סיפוח יהודה ושומרון.

5. ראיות כלשהן?

 

1. זה מראה על היחס השורשי שלהם לעמים אחרים.נאור97
זה לא משהו יותר פולקלורי ככיפה.
2. תבדוק. זה לא נכון
3. לא זה כי הם צריכים איתנו. ומי שכופר לגמרי אי אפשר להשלים עם קיומו. אותנו הם "בולעים" בגלל שצריכים אותנו.
4. זה כי לא מאמינים בהם. ולא כעקרון. פספסת את עיקר הנקודה.
5. עיין פה לדוג'-
אחמד שוקיירי – ויקיפדיה
1. אם הם הצליחו להתגבר על טבעם, ולקבל עמים אחרים, ולאסורהגיגים בע"מ

על פגיעה בהם. מה יש להאשים אותם?

2. על פי ויקיפדיה זה מן הדברים שהשליט יכול להחליט אם הוא רוצה או לא, וזה לא חובה לפי האסלאם.

3. מניין לך?

4. מה זה משנה? התוצאה היא אותה תוצאה.

5. א. איפה הוא אמר שתחת שלטונו הוא יהרוג את כל הישראליים?

ב. יש גם אנשים כאלו, זה לא אומר שזה מייצג את כל הערבים.

1-3. תקרא את כל הערך בויקיפדיה ותמצא תשובהנאור97
לכל טענותיך.
בנוסף לזה, לגבי 2, לא משנה אם זה חובה או לא, זה מעיד על כיוון החשיבה.
ולגבות את המס *תוך כדי השפלה*, זה חובה.
4. ברור שזה משנה. אם היינו מאמינים בהם לא היה יחס כזה.
5. א. בקשת ראיה לזה שהם רצו לזרוק אותנו לים. אז הבאתי לך ראיה לזה.
ב. זה מייצג את הגישה הערבית כלאום. ברור שיש פרטים שלא חושבים ככה.
אבל קח עוד ראיה. מאמין שנחרצת-
זריקת היהודים לים
1-3 קראתי, לא מצאתי.הגיגים בע"מ

2. אולי, אבל זה לא סותר את זה שזה לא חובה לפי האסלאם. וההשפלה נובעת מהמס עצמו, לא נדרשת השפלה מעבר.

4. ואם אנחנו היינו מוסלמים  לא היה מצידם יחס כזה.

5. א. בקישתי ראיה למה שאמרת שהם מתכניים להרוג לאסלאם את כולנו, לא מצאתי בדף שקישרת אליו.

ב. זאת הייתה לשון גוזמא שביטאה את האמונה בניצחון מוחלט ומוחץ על מדינת ישראל. כי הרי בוודאי לא נפרש את זה מילליתף כי גם אם הוא היה מתכנן להרוג את כל היהודים הניצולים מהמלחמה, יש דרכים יותר יעילות מהשלכתם לים.

1-3. כדאי לקרוא שוב בעיון.נאור97
2. זה כתוב שם במפורש שיש לקחת את המס תוך כדי השפלה מעבר ללקיחת המס.
4. מה הקשר? הדיון הוא על קבלת האחר. אתה באמת משווה בינינו לבינם?
5. א. תסתכל שוב בהתחלה ותראה שביקשת ראיה בהקשר הזה שכתבתי.
ב. תקרא שוב את המקור הנוסף שם דובר על הריגת כל היהודים בלי קשר לים.
וגם אם זו גם גוזמא, אין אדם מגזם אלא מהרהורי ליבו.
עיין גם מאורעות תרפט, הלינץ' ברמאללה ועוד ועוד. ותראה שהעסק הוא עם עם אכזר. אז ממה נפשך אם האיסלאם מתיר לטבוח ולהתעלל ולאנוס באכזריות זה דת של ברברים (מחית עמלק לעומת זאת זה לא תוך כדי התעללות). ואם הוא אוסר הם פשוט לא סופרים אותו בהקשר הזה והם סתם עם ברברי.

בכל אופן. אמרתי את מה שיש לי להגיד. הדיון סתם יחזור על עצמו. והוא נובע לדעתי גם מסימון מטרות מראש ונסיון להצדיק אותן. בשכל קר ברור לכל מי שרואה את ה"תרבות" הפלסטינית שמדובר בעם שאם היה יכול היה שוחט אותנו. לא כולם כאלה כמובן, אבל הרבה מאוד מאוד והם נותמי הטון שם.

יישר כח.
טוב, גם אנ יכנראה יחזור על מה שכבר אמרתי, אז אין טעם להמשיך.הגיגים בע"מ

נישאר חלוקים.

מי כאן היה מתחתן עם ערבי/ה שהתגייר/ה באמת?זיויק
שאלה מעניינת
אני בכיףמיכל318
אשרייךזיויק
לי קשה לחשוב על זה
תודהמיכל318
א. אני.מתיישב בנשמה
(גם עם ערביה שלא התגיירה)
ב. ברור שזה שונה, אאריך בזה בהמשך
אניחופשיה לנפשי
לא רואה בעיה עם זה, אלא אם כן המנטליות תהיה מזרחית קשה ואז זה לא קשור לזה שהוא גר.
חברים יקרים אתם מפתיעים!זיויק
למה זה כל כך מפתיע?חופשיה לנפשי
חוץ מזה שבטח מערכת היחסים שלו עם המשפחה תהיה על הפנים.
כי הם פראי אדם, לא?זיויק
כל הסיפורים על הערבים המחזרים שאחרי זה הפכו לגברים מכים
גר צדק זה באמת שונהזיויק
ונשאר העניין של הטעם

לא יודע..
יש גם יהודים כאלהחופשיה לנפשי
ולא כולם כאלה, תתפלא.
אני אישית לאReminder
מכמה סיבות-
קודם כל המנטליות קצת שונה משלי, ומנטליות קשה לשנות.

גם באופן כללי אדם שהתגייר כנראה מחובר ליהדות בצורה מאד חזקה, והרמה הרוחנית שלו גבוהה מאד מה שלא מצוי כרגע אצלי לצערי,

או שהוא התגייר מסיבה מסוימת, כמו שהוא נולד בארץ להורים שהתגיירו כשהוא היה קטן או משהו כזה- שזה משהו אחר

אבל אני מעריכה ומכבדת כל אחד באשר הוא, זה ענין של העדפה אישית
כמה גיזענות עיוורת טיפשית ומיותרתרובין הוד
גמרא נחמדה על זה..געגועים למלך!

בשביל @מתיישב בנשמה ו@רצה לאש ולכל מי שיש בעיה אם זה ש"גויים הם טמאים" ו"התורה היא גזענית"

 

 

תלמוד בבלי מסכת ברכות דף נח עמוד א
רבי שילא נגדיה לההוא גברא דבעל נכרית. אזל אכל ביה קורצי בי מלכא, אמר: איכא חד גברא ביהודאי דקא דיין דינא בלא הרמנא דמלכא. שדר עליה פריסתקא, כי אתא אמרי ליה: מה טעמא נגדתיה להאי? אמר להו: דבא על חמרתא. אמרי ליה: אית לך סהדי? אמר להו: אין. אתא אליהו, אדמי ליה כאיניש, ואסהיד. אמרי ליה: אי הכי בר קטלא הוא! - אמר להו: אנן מיומא דגלינן מארעין לית לן רשותא למקטל, אתון - מאי דבעיתון עבידו ביה. עד דמעייני ביה בדינא, פתח רבי שילא ואמר: לך ה' הגדלה והגבורה וגו'. אמרי ליה: מאי קאמרת? אמר להו: הכי קאמינא - בריך רחמנא דיהיב מלכותא בארעא כעין מלכותא דרקיעא, ויהב לכו שולטנא ורחמי דינא. אמרו: חביבא עליה יקרא דמלכותא כולי האי! יהבי ליה קולפא, אמרו ליה: דון דינא. כי הוה נפיק, אמר ליה ההוא גברא: עביד רחמנא ניסא לשקרי הכי? - אמר ליה: רשע! לאו חמרי איקרו? דכתיב אשר בשר חמורים בשרם. חזייה דקאזיל למימרא להו דקרינהו חמרי, אמר: האי רודף הוא, והתורה אמרה: אם בא להרגך - השכם להרגו, מחייה בקולפא וקטליה. 

 

אתם מבינים?! הגויים הם כמו חמורים!!!!

זה רק מחזק את האמירה שהתורה גזעניתמתיישב בנשמה
מה זה גיזענות???געגועים למלך!


על פי ויקיפדיה:הגיגים בע"מ

"גִּזְעָנוּת היא עמדה שלפיה בקרב בני אדם מתקיים קשר הכרחי בין מוצאם לבין תכונות אופי מסוימות, או לעיתים גם כישורים שכליים, כך שהיחיד אינו נשפט על פי ייחודו האישי אלא על פי השתייכותו לקבוצה בלבד."

 

שמחתי לעזור.

האם הגבר והאישה שווים?געגועים למלך!

או שזה גזענות לומר שהם לא?

 

זאת לא גזענות, כי זה לא מדבר על המוצא, אלא על המין.הגיגים בע"מ

ועוד הבדל, הוא שלפי רוב התפיסות, זה עניין סטטיסטי בלבד, ולא הכרחי שכל הנשים הם ככה וכל הגברים הם ככה. ט

פיזית ברור שלא,Reminder
אף אחד לא טוען שכן
כשמדברים על שיוויון בין גברים לנשים מדברים על דברים אחרים
התכוונתי לומר שכמו שהתורה גזענית- המציאות גזעניתגעגועים למלך!
עבר עריכה על ידי געגועים למלך! בתאריך ד' באלול תשע"ט 22:50

אי אפשר לומר שאין שוני בין עמים וגזעים, יש שוני טבעי... 

 

דוגמא שיכולה להיות "מעצבנת" אבל אמיתית: כתוב בתורה שישמעאל הוא "פרא אדם" אם מסתכלים על התרבות במדינות ערב או על הטבע הכללי של הערבים אפשר לומר שזה לא נכון?!

ה"גזענות" של התורה לא נובעת מאיזושהי עליונות גאוותנית ומתנשאת, אלא משוני שהקב"ה עשה שהבדיל את ישראל מין העמים לכן אנחנו יותר נעלים מהגויים. את יכולה לראות מהברכה "המבדיל בין קודש לחול, בין אור לחושך, בין ישראל לעמים..." שכמו שיש שוני בין אור לחושך כך יש שוני בין ישראל לעמים

 

יש שוני בין כל גזע ועם אבל בין ישראל לגויים הוא פשוט הרבה יותר משמעותי.

פרא זה חמור בר. כלומר חופשי. ולכן פרא אדם אומר אדם חופשי.הגיגים בע"מ

והערבים לא תמיד היו כמו שהם היום. בימי הביניים, דווקא האסלאם פרח, ושגשג, באוה תקופה רוב המדענים והפיללוסופים היו ערבים. הערבים המציאו ופיתחו את האלגברה. ועסקו הרבה בפילוסופיה ובכל תחומי המדע. הם היו מתקדמים הרבה יותר מארצות אירופה.

 

אבל זה הקב"ה שמבדיל בנינו לבין הגויים, בלעדיו לא היינו שונים מהם., אנחנו לא טובים יותר מכל הגויים האחרים. אנחנו פשוט צאצאים של האבות, שעבדו בלב שלם את הקב"ה, אז הוא גומל טובות גם לצאצאיהם.

וזה לא אני אומר את זה. משה אמר את זה:

 

לֹא בְצִדְקָתְךָ֗ וּבְיֹ֙שֶׁר֙ לְבָ֣בְךָ֔ אַתָּ֥ה בָ֖א לָרֶ֣שֶׁת אֶת־אַרְצָ֑ם כִּ֞י בְּרִשְׁעַ֣ת ׀ הַגּוֹיִ֣ם הָאֵ֗לֶּה יְהֹוָ֤ה אֱלֹהֶ֙יךָ֙ מוֹרִישָׁ֣ם מִפָּנֶ֔יךָ וּלְמַ֜עַן הָקִ֣ים אֶת־הַדָּבָ֗ר אֲשֶׁ֨ר נִשְׁבַּ֤ע יְהֹוָה֙ לַאֲבֹתֶ֔יךָ לְאַבְרָהָ֥ם לְיִצְחָ֖ק וּֽלְיַעֲקֹֽב׃ וְיָדַעְתָּ֗ כִּ֠י לֹ֤א בְצִדְקָֽתְךָ֙ יְהֹוָ֣ה אֱ֠לֹהֶ֠יךָ נֹתֵ֨ן לְךָ֜ אֶת־הָאָ֧רֶץ הַטּוֹבָ֛ה הַזֹּ֖את לְרִשְׁתָּ֑הּ כִּ֥י עַם־קְשֵׁה־עֹ֖רֶף אָֽתָּה׃

אתה מערבב בין סיבה ומסובבנאור97
התייחסו לגויים כחמורים כי הם התנהגו ככה. זה לא משהו "עצמי". התרבות שלהם הייתה מחאה בזימה וע"ז ובעיות מוסריות. כיום המצב די השתנה.
כשלומדים השקפה צריך להעמיק יותר.
מאיפה הבאת את זה?געגועים למלך!

רב שילת שואל את היהודי הזה: (אני מקווה שאתה יודע הארמית)

וגויים לא נקראו חמורים?! והרי כתוב "בשר חמורים בשרם"

אין פה שום קשר לאיך הם התנהגו, והגויים שנקראו אז חמורים עד היום לא השתנה הרבה הם היו ונשארו אותם גויים!

(למרות שאתה צודק שגם היום הם מתנהגים כמו חמורים).

בימי התנ"ך וחז"ל, ההתנהגות שלהם הייתה שקולה להתנהגות שלהגיגים בע"מ

חמורים. ולכן נאמר שבשר חמורים בשרם, מאז הם השתנו, וכן היום לא מתאים להשוות אותם לחמורים. אני לא מבין איך הציטוט שהבאת סותר את זה.

 

הם לא נשארו אותם גויים, הם עברו תהליך עמוק של שינוי. איך אפשר לראות פסוק מישיעיהו  כתוב על בניין האו"ם ולומר שהם לא השתנו?

(יש גויים שגם היום מתנהגים כמו חמורים, ויש יהודים שגם היום מתנהגים כמו חמורים. והרוב לו גם אצל הגויים וגם אצל היהודים)

איזה שנוי בדיוק הם עברו???געגועים למלך!

מה הגויים ישתנו היום שהם לא עשו פעם? זימה יש בכל מקום, ע"ז יש בכל מקום, ההבדל היחיד הוא שהיום הכל פשוט יותר מאורגן... 

באותה תקופה אברהם חשש לגלות שהוא בעלה של שרה, כדי שלא ירצחוהגיגים בע"מ

אותו ויחטפו את שרה. איפה היום תמצאי דבר כזה?

וע"ז?

גם לפי הדעות שנצרות היא ע"ז, היא ע"ז זרה מרוככת מאד, לא מקריבים בה קורבנות אדם, לא מעבירים ילדים באש, ובאופן כללי נמנעים מכל תועבות ה' אשר שנא.

 הם גם מאמינים באברהם ביצחק וביעקב, ואפילו במשה, ועובדים את ה', גם אם אולי בשיתוף, אין ספק שזה שיפור משמעותי מאד.

וחוץ מזה, רוב האנשים בעולם הם לא נוצרים וגם לא הינדואים (שהיא עבודה זרה יותר בעייתית ומובהקת, אבל גם בה לא מקריבים קורבנות אדם ולא מעבירים ילדים באש, וגם הם מאמינים שכל האלים הם בעצם התגלמות של אל אחד, שברא את העולם).

 

פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך