קניות לתינוקשוקולדד ציפס

הגיע הזמן לעשות קצת קניות..

לידה ראשונה ככה שאינלי מושג ממש מה צריך

ולא רוצה סתם לקנות...

כמה שאלות מחכמת ההמונים:

 

1)רגליות או מכנס וגרביים?

2)איזה מידה קונים לתינוק אשמור להוולד בה. משקל של 3.300?

3)איזה עונה קונים לילידי אוקטובר?

4)ראיתי שיש מלא סוגים של חיתולים.. במבוק טטרה מה זה הנורמלי שצריך? וכמה צריך?

5) עדיף שמיכה או שק שינה? מבחינת נוחות ובטיחות?

 

תודה רבה!

עונהבתי 123

1. ילד ראשון לדעתי גופיות מעטפת ורגליות ואוברולים (ילד ראשון לפעמים יותר נוח מעטפת) שראי שלבגד יש קיפול בכפות הידיים שמכסה את הצפורניים

2. מידה 0-3 ואפשר לקנות ניובורן אחד ליציאה ומקסימום אם יוולד קטן תשלחי מישהו לקנות (במילא זה מחזיק ממש מעט הם גדלים בטיסה)

3. לניו בורן קונים תמיד דק וארוך ומלבישים שכבות  את יכולה לקנות גם אוברולים חמים יותר

4. טטרה .. הכמות תלויה בתינוק כמה הוא פולט כדאי שיהיה די הרבה לדעתי .. תקני זולים  מהסוג השני אני משתמשת לשים מתחת לראש במיטה על המזרון של העגלה וכו לדעתי לא צריך הרבה... ממש שימושי החיתול טטרה הענק מציעה לך לקנות אחד או שניים כאלה

5. שק שינה לא ניסיתי.. אין לי מושג איך שמים כשהתינוק כבר ישן בלי להעיר וצריך להזהר שלא יהיה חם מדי (גם עם שמיכה אבל שמיכה את יכולה לשים כל פעם אחרת לפי מזג האויר)

 

כדאי גם כובע  ובימים קרים מאוד נוח להלביש להם גרביון מכותנה (גם לבנים)

ל-מה את משתמשת בטטרה הענק?רק טוב!
אני השתמשתי בזה מלאעדיין טרייה
כשמיכת עיטוף/ סוג של סינר הנקה ובגלל שילדתי בקיץ אז השתמשתי בזה גם כשמיכה ביום.
בתור צלון, שמיכה, משטח סינר הנקה ...בתי 123
ואם מזמינים מעלי אקספרס זה יוצא ממש זול!חביבית
מה הזמנת משם שיצא ממש זול? בגדי גוף או חיתולים?מותק 27
חיתול בד ענקיים. בבגדים אני לא סומכת על עלי אקספרסחביבית
לצערי...
ככה:ציפ'קה
אני קניתי רק רגליות ואני מתחרטת כי חםםםםם והיא מזיעה בטירוף הייתי צריכה לקנות מכנסיים רגילות ואני לא שמה לה גרביים.
קניתי חליפה אחת ניובורן שהיא לבשה פעמיים והיא הייתה 3 קילו. אל תקני ניו בורן. תקני 0-3. זה גם לפי חברה... המידות של פוקס גדולות, אצלם אולי כן תקני ניו בורן.
אוקטובר הייתי קונה רגליות נראה לי
למי אכפת איזה חיתול זה גם ככה מתלכלך כל הזמן תקני את הכי זול
החיסרון בשק שינה זה שאם את שמה לב שקר פתאום, שזה ממש יכול להיות באוקטובר כי בלילה קר יותר מבערב, את צריכה להוריד לו והוא רב הסיכויים יתעורר. אני קניתי את שניהם. בינתיים קיץ אז כשהמזגן דלוק יש לה שמיכה ומאד קל להוריד כשמכבים... אולי בחורף אשתמש בשק
שק שינה אפשר פשוט לפתוח את הריצ רצמיואשת******
לא צריך להוריד לגמרי
לא כתבת איפה את גרהמיואשת******
זה מאד משנה מבחינת אוקטובר , כלומר לתינוק שנולד זה תמיד ארוך דק בוודאי באוקטובר. אבל אם ירושלים אז צריך אפילו כמה יותר עבים, תוך חודש נהיה קררר בלילה

אז שתי שכבות ארוך דק לדעתי, אלא אם כן את בתל אביב אז אולי תצטרכי כמה גופיות קצר ומעל שכבה ארוך דק , אבל ממש טיפה

1. רגליות ברור. יותר נעים להם
2. תלוי איפה. בשילב זה ניו בורן, בנקסט זה חודש ראשון לחודש הראשון ואחר כך 0-3
3. חיתולי טטרה זה הרגיל, לי יש כמה טריקו וזה מה זה נעים!!! את הקטע של הבמבוק לא מבינה בכללללל ולחורף יש גם פלנל אבל מיותר לדעתי.
צריך 6-10. תלוי כמה פלטן התינוק שלך יהיה
מוכרים בנקסט גם במחיר מצוין ואיכות טובה (חוץ מהורוד שהוריד לי צבע בכביסה)
4. שק שינה הרבה יותר בטיחותי. ברור. גם יש בנקסט
עונה מניסיוני:מתואמת

1. רגליות. אין טעם להסתבך בגרביים.

2. NB-שלושה חודשים.

3. לדעתי חורפי, ואולי קצת בגדים דקים. בגדים קצרים בכל מקרה לא מלבישים לתינוקות קטנטנים. (אבל אין לי ניסיון עם תינוק יליד החודש הזה).

4. חיתולי טטרה קטנים נוחים מאוד בשביל פליטות וכדומה. בחיתולי פלנל אני משתמשת כסדין לעגלה או לפעמים כשמיכה או כמשטח החתלה.

5. יותר בטיחותי שק שינה, אבל אפשר בהחלט להסתדר בלי.

טוב, אצלי קצת שונהכבת שבעים
(באתי לבלבל אותך 😜)
1. אצלי כולם נולדו בסביבות 3.5 ותמיד הרגליות 0-3 היו ענקיות עליהם, אז או ניובורן או מכנסיים וגרביים. או אוברול.
2. הייתי קונה קצת NB שיהיה לימים הראשונים.
3. תלוי איפה את גרה, במרכז הייתי קונה דק וארוך ומלבישה 2 שכבות.
4. טטרה להאכלה ולפליטות, פלנל לשים מתחת לראש.
5. לא השתמשתי בשק שינה אז לא יודעת להגיד לך.
תודה, זה המטרה לשמוע כמה דעות ולשקלל בסוף.....שוקולדד ציפס


1. עד שצריך נעליים-רגליות.מוריה
2. 0-3. עדיף טיפה גדול מקטן.
3. מה זה אוקטובר בעברית?
4. מה שבא לך. נשמע כמו סתם דרך לעשות עוד כסף על חשבון ההורים.
5. שמיכה. או עוד שכבה.
תודהשוקולדד ציפס

ואוקטובר זה בסוכות...

 

אז 2 שכבות ארוכות.מוריה
ועוד כמה פוטרים.
קצר פחות רלוונטי.
בבגדי גוףשוקולדד ציפס

זוכרת משומה שעדיף דברים שנסגרים כמו מעטפה

איפה יש כזה?

זה מה שרשמתי לך.. יש ברוב החנויות לדעתיבתי 123


גם כמעטפב וגם עם תיקתקים למטה.מוריה
בהרבה מקומות.
בבאזרים.
לפוקס לפעמים.
גולף קידס גם יש.
אני לא אוהבתאורוש3אחרונה
יותר נח שלמעלה יש קיפול כזה, כמו חולצת סירה שאפשר להכניס את הראש בלי תקתקים. ותיקתקים למטה. עוד תקתקים סתם מאריך את ההתלבשות. הם לא אוהבים וקר להם. בדיוק מסרתי את המעטפות שלי והתמכרתי לאלה של נקסט. הן אחלה. אבל בלי םלנל כך שממש לחורף צריך משהו יותר חם אם את גרה במקום קר
כותבת לך מנסיוני-מעין אהבה

1)רגליות או מכנס וגרביים?
לגמרי רק רגליות. גרביים נופלות כל הזמן ורגליות זה כזה נח. כשהם גדולים יותר ובקיץ זה סיפור אחר

2)איזה מידה קונים לתינוק אשמור להוולד בה. משקל של 3.300?
בגדי גוף ואוברולים- 0-3 ואיזה 2-3 nb
רגליות nb-אצלי על כולם המכנסיים תמיד ענקיים מלא זמן..גם על זאת שנולדה 3.300

3)איזה עונה קונים לילידי אוקטובר?
חורף בעיני..אבל אני גרה במקום קר אז זה ברור
בכל מקרה קונים בגדי ארוך ודק ומעל שמים אוברול חם או בגד ים שני לך.לא צריך יותר מזה..רק כשיוצאים החוצה וקר כדאי לשים עוד שכבה .בבית בדר''כ חמים ונעים
ואם עוד לא קר אז תלבישי 2 שכבות ארוך ודק

4)ראיתי שיש מלא סוגים של חיתולים.. במבוק טטרה מה זה הנורמלי שצריך? וכמה צריך?
האמת שמעולם לא קניתי קבלתי הכל מגיסתי ומאחותי יש לי כמות ענקית אבל זה משמש אצלי גם 2-3 ילדים במקביל..
כדאי שיהיה לפחות איזה 7-8 למקסימום תצטרכי עוד אז תקני בהמשך .לא שמתי לב להבדלים ויש לי נראה לי את כל הסוגים..משתמשת רק לשים על המיטה כשמחליפה ולנגב פליטות או כשמאכילה מבקבוק
גם הדקים עשו את העבודה וגם העבים

5) עדיף שמיכה או שק שינה? מבחינת נוחות ובטיחות?
לא השתמשתי בשק שינה...שמיכה. וגם לא עבה וגדולה מדי מצד בטיחות
ולזכור שעדיף לחמם חדר נעים מאשר שמיכה עבה או כמה שמיכות
בדר''כ משתמשת בשמיכת פליז נעימה כזאת קטנה לתינוקות וכשממש קר יש לי מן ''פוך'' דק לתינוקות-לא עבה.

תודה על התשובות המפורטות!!שוקולדד ציפס


לא רוצה סתם לקנות?לב נתיים
אז אל תקני כלום 😁...

את הולכת לקבל גם הרבה מתנות ...

תעשי רשימה תסתכלי תתענייני.. תשימי בסל אם זה אונליין ושיוולד תדעי כבר מה את צריכה..

בהתחלה כל חודש כמעט מחליפים מידה ולפעמים לא.. גם יש כאלה שבכלל לא מלכלכים ויש שמתלכלכים הרבה

עוד המלצה תמיד תבדקי אם תוכלי להחזיר/להחליף את המוצר - לפעמים לא יוצא להשתמש וכבר צריך מידה הבאה

מה שכן ממליצה חליפה אחת שחוזרים מהבית רפואה

חשוב שבעלך ידע מה התכנון כי אחרי לידה אין כח וחשק ללכת לקניות - דרך לשתף את הבעל בתהליכים שאחרי הלידה - מאוד חשוב ⁦❤️⁩!

את הראשון שלי רק בעלי קילח בחודש הראשון (פשוט כי לי היה מאוד קשה הייתי אחרי קיסרי) וזה הכניס אותו לתפקיד אבהות גם הוא עשה את כל הקניות (לפי רשימות).. (כי תחשבי כל היום התינוק יהיה איתך בלבד-קושי בפני עצמו)

ובעיקר לפני לידה מומלץ מאוד הספר הלוחשת לתינוקות - לקרוא ביחד להתכונן

בהצלחה רבה!
בעלי לא בנוי ללקנות דבריםשוקולדד ציפס

הוא מאד שמח ללכת איתי ולבחור ויש לו טעם טוב

אבל לבד גם אם תהיה לו רשימה הוא יאבד את הראש נורא מהר...

 

הוא יעזור בעז"ה בדברים אחרים...

 

 

חמודים 🤗לב נתיים
החיים עוד יבנו אותו אפשר להתחיל עכשיו אפשר כשיהיה ממש חייב אבל אין לא בנוי.. כשיש ילדים לומדים דברים חדשים

מתגעגעת לימים שהינו עושים קניות ביחד בסופר ולא הבנתי איך אפשר אחרת.. כנראה זה מה 'שבנה' את בעלי לעשות קניות.. אבל היום נשמע לי כזה בזבוז זמן מטורף ללכת ביחד חח
לקניות של אוכל אני אפילו לא מנסה..שוקולדד ציפס

הולכת לבד וזהו..

 

אני יודעת שיש כאלו שחושבים שסה בילוי זוגי

אבל איתו זה בעיקר סיוט...

עונה גם בלדרית
לא ממליצה לקנות הרבה, הם לא מתלכלכים הרבה בהתחלה ועדיף במקום זה לבקש מקרובי משפחה אם יש (או חברות) את בגדי הניו בורן שלהן. הם לא נהרסים כמעט (למעט הגומי) והם יקרים יחסית.
יש עכשיו סייל בסופר פארם, עד יום חמישי, תראי אולי תמצאי שם בגדים ואביזרים במחיר טוב. ממליצה לך בהחלט לקנות עכשיו בסוף עונה כשיש מבצעים- שתי שכבות דקות כמו שאמרו עדיפות על בגד עבה. תבדקי 100% כותנה, לפחות לבגדים שנוגעים ישירות בגוף.
ממליצה לדלג על מידת nb אלא אם היא גדולה יחסית, חולצה גדולה אפשר לקפל ומכנס ארוך תופסים עם קוקיה מעל כף הרגל- תוך חודש הוא כבר ימלא את הבגד.
חיתולי טטרה גם אפשר לקחת משומש, ממש לא נורא. אבל זה לא יקר אז תקני לך חבילה ואם יחסר תקני עוד.
לא השתמשתי בשק שינה, בגד חם בלילה זה מספיק לדעתי. תקני שניים שלושה בגדים חמים, זה אמור להיות בסדר. רוב הזמן הם במזגן.
רק לגבי המתנות-פשיטא
אל תבני בכלל על מתנות.
אל תקני הרבה, אבל כן תקני קצת מה שהכרחי.
אני לא קיבלתי כמעט מתנות ומה שכן-הרוב בגדים לגיל שנה, או במידה לא מתאימה או משחקים לגיל גדול יותר.
אז לא ממליצה לבנות על זה...
לא בונהשוקולדד ציפס

לכן אני רוצה לעשות קניות עכשיו..

תודה!

עונה לגבי הרגליותחנה2
לדעתי עדיף על גרביים כי גרביים נופלים. מה שכן אצלי רוב הרגליות היו גדולות והחליקו מהרגל, ממליצה מאוד על של קסטרו שיש להם גומי בקצה שגורם לזה שלא ייפול.
עונהמותק 27
רגליות בגיל הזה.
אני משתמשת בשמיכה, לא שמעתי על שקש לתינוק...
ובגדי גוף ארוכים זה מה שצריך..


איך את יודעת מה המשקל? גם אני אמורה ללדת סוף אוקטובר בעזרת ה אבל לא יודעת משקל..
אם את אמורה ללדת בסוף אוקטוברפיג'מה
(כמוני) - אז זה בדיוק הזמן לעשות הערכת משקל... ואז יהיה לך יותר מושג...
מצטרפת לעונותאמא וגם
1. מכנסונים עם רגליים, וגם אוהבת מאד בגדי גוף שמכסים מכף רגל עד צואר.
ולא שאלת אבל אני נגד גופיות קצרות שמגיעות עד הבטן ורק בעד כאלה עם תיקתקים למטה.
ואם כבר, אז מבחינתי גופיות זה דבר די מיותר.
מעדיפה לקנות בגדי טריקו צבעוניים ויפים ששומרים על הצבע שלהם וככה אם צריך לובשים 2 שכבות ואם לא אז 1 אבל חוסכים מלא מקום אחסון ובלאגן של בגדים פיצפונים.
בתור אמא ובתור סבתא לכמה ילדים עצתי היאהשב שכינתך

בתור אמא ובתור סבתא לכמה ילדים עצתי היא

שכל הדברים אפשר לקבל ביד שנייה בפרוייקט אגורה במצב מצוין...

הדבר שהכי כדאי להשקיע בו כסף הוא... שינה....

אחרי הלידה צריך להביא עזרה בתשלום שיאפשר לך לישון.

תתפנקי לפחות לחודש.

בשעה טובה.

בהצלחה!

 

אמא וגם
תובנה מעניינת
ובאמת אנשים מוסרים קולקציות ואפשר גם לפרסם שם שמחפשים.
האמת שחיפשתישוקולדד ציפס

לא באגורה אבל סביבי..

הבעיה שכל האחיות/גיסות שלי צריכות ללדת לפני

אז הן תפסו הכל..

 

ולחברות שלי יש רק בנות

תנסי באגורהאמא וגם
או בקבוצות מסירה בפייסבוק לפי איזורים..
יתרונות בלידת חורף: (תזרמו😅)פומלה
יש בקיץ מלאאא פירות להעביר בחילות וסתם להתפנקפומלה
הלידה עצמה לא חמה ולא מתוך זיעהפומלה
לא חם ככ ומזיע בסוף הריוןזברה ירוקה
כשהתינוק/ת בגיל 6-10 חודשיםמצפה88
הוא לובש בגדים קצרים וככה זה מעודד לזוז יותר בדיוק בשלב של הזחילה והישיבה וכו'
ממש נכון!!!שיפור
שהעולם קפוא ורטוב ואפשר להתכרבל כל היום במיטהאוהבת את השבת
בלי ייסורי מצפון

ואם יש לך מי שיפזר או יאסוף אז בכלל פינוק שכל היום לא צריך לצאת


וגם במילא בחורף כולם מסתגרים בבתים אז גם את... חל"ד בקיץ נראלי הרבה יותר קשה לנוח.. כי נמצאים בחוץ מלא..

לא צריך לסחוב את סוף ההריון בחוםהשם שלי

כאחת שעובדת בימי שישי, נח להיות בחופשת לידה כששבת נכנסת מוקדם.


לא צריך לצאת מהבית במזג אוויר סוער.


אם התינוק נולד קטן בשנתון או גדול השנתון, לכל אחד יש את היתרון שלו.


בדיוק השבוע יצא לי להיות בבית חולים שבו ילדתי את הקטן, והייתי מגיעה לשם כל יום כשהוא היה בפגייה.

וחשבתי על זה שהיה אז חורף ולא היה חם בדרך מהתחנה לבית החולים.

שהבייבי מתחיל לזחול בקיץראשונית

שאת לא בחודש תשיעי באוגוסטטט

שיש יותר בגדים ללבוש בחודש תשיעי (סריגים וסוודרים)

שהבייבי יהיה מהגדולים בכיתה (אבל זה תקף רק לינואר+)

בסוך הריון מסוכן להסתובב בחום.... היו מקרים שלא נדאוהבת את השבת
אחרי הלידהזריחה123

אפשר להסתובב בבית בלי חזיה ורק לשים קפוצון מטשטש מעל חח

ולא להזיע (או להזיע פחות) בהנקות

יש מסגרות לילדים סביב הלידהשיפור
סוף הריון בחורף ולא קיץרקלתשוהנ
חופשת לידה לא מתבזבזתהשם שליאחרונה
על חופש גדול/ חגים/ פסח
קיום יחסי מין לאחר הפלהמבולבלת כרגע

עברתי נפלה טבעית (ללא גרידה, העובר יצא לבד).

הרופאה אמרה לא לקיים יחסי מין עד הווסת הבא, זה יכול לקחת גם חודש וחצי, פלוס עוד שבוע שבעה נקיים...

כששאלתי למה היא הסבירה שאם אכנס להריון לא ידעו אם זה שאריות מהקודם או הריון חדש.

הצעתי לקיים יחסים תוך כדי מניעת הריון, והיא אמרה שאין לי אפשרות למנוע כרגע. קונדום לא רלוונטי כי אני דתיה, ונרות או שקפים זה אחוזים נמוכים.

 

אני מתלבטת- אלו באמת ההנחיות?

זה ממש קריטי?

זה יוצא תקופה ארוכה מאד להיות אסורים...

אולי תתיעצי עם עוד רופאה?שלומית.

לי בעבר כשהייתה הפלה טבעית לא נתנו הנחיה כזאת ובאמת נכנסתי להריון חדש בלי וסת באמצע ...

ובכן מקרה גם אם את כן נצמדת להנחיה את יכולה לטבול ולהיות מותרים בלי יחסים, לא שווה בגלל זה לוותר על כל המגע

אולי אפשרהשם שלי

לעקוב אחרי הבטא לראות שהיא מתאפסת,

ואז יהיה אפשר לשלוח שאריות מה הריון הקודם.


לא יודעת כמה זמן לוקח לבטא להתאפס.

היא אמרה לעשות בדיקת בטא בזן הוסת הבאמבולבלת כרגע
אני ווידאתי קודם כל איפוס בטאshiran30005

ואז ידעתי שזה בסדר.

הריון חדש מן הסתם יעלה את הבטא מחדש אם היא כבר מאופסת.

אני נכנסתי להריון ישר אחרי ההפלה בלי מחזור כך שזה אפשרי

ומה הרופאים אמרו על זה? שנכנסת להריון לפני הווסת.מבולבלת כרגע

לא חששו לשאריות שעדיים יש ברחם?

כמה שזכור לירקאני

הרופא אמר לי בזמנו כששאלתי על זה

שאם יש שארית רצינית אני פשוט לא אצליח להיקלט

 

כלום,עשיתי או"ס לוודא שנקי, בשילוב איפוס לבטאshiran30005

וזהו

כשרציתי למנוע בין ההפלות (עברתי כמה) לקחתי נרות נכון שזה לא בטיחותי אבל אם משמיים צריך להיות הריון יהיה בכל מקרה

אני ממש מאמינה בזה

למה לא למנוע עם נובה רינג? או לחשוב על אפשרויותאני=)

נוספות?

נשמע לי קצת שהיא הולכת ראש בקיר , סליחה.

נובה רינג זה הרומונים? מעדיפה שלאמבולבלת כרגע

איזה עוד אפשרות יש? נראה לי שזה די חסום מכל הכיוונים...

עברתי הפלה טבעיתכחל

ולא אמרו לי את זה

כבר לא זוכרת אם וידאתי שהבטא ירדה, אבל לא קיבלתי הנחיה כזאת בכל מצב

לי לא נתנו כזאת הנחיהרקאני

בכל מקרה היינו אסורים מלא זמן בגלל ההפלה

ואז טבלתי והיינו מותרים שבוע וקיבלתי מחזור...

אבל התנהגנו כרגיל אף אחד לא אמר לנו שזה בעיה

אולי תלוי שבועחמדמדה
אבל לי בשבוע שבע שנפל לבד לא אמרו למנוע, ברגע שטבלתי אחרי ההפלה לא מנעתי
למה לא לעשות אולטרסאונד לשלול הימצאות שארית?21
אם הבטא התאפסה ואין שארית, לא יודעת אם יש סיבה למנוע.

ממש לא הכרחי....עברתי כמה ומעולםתלא מנעתינחת-רוח

ושאלתי כמה רופאים וקראתי בעצמי


אין חובה כזאת

יש מי שממליץ מסיבות שונות


ובמילא בהתחלה אסורים

ולבדוק שהבטא מתאפסת כדאי לא קשור לזה כדי לוודא שאכן הסתיים

כנלמדברה כעדן.
בהתחלה ממילא אסורים, ואז כשהדימום מפסיק זה אומר שדי הגיוני שהבטא התאפסה, כדאי לוודא שהיא מתחת ל10. ואז אין חשש לשאריות... 
לי פעם אחרי הפלה לקח כמה חודשים עד לאיפוסנחת-רוחאחרונה
והיתי אצל כמה רופאים ובמעקב

ואף אחד לא אמר למנוע🙏


אם לא היה יוצא לבד היו עושים אולי היסטרוסקופיה להוציא שארית

תתקשרי למכון פועה ותשאלי..לפניו ברננה!
אולי להתייעץ עם רבזריחה123

בסיטואציה אחרת רופאה אמרה גם להימנע לזמן לא ידוע

התייעצנו עם רב שמבין במצבים רפואיים כאלו והוא אמר להשתמש בדיאפרגמה וזה מה שעשינו (הייתה לי בבית)

רושמת כי לפעמים יש הצעות אחרות שיכולות לעזור.. 

חוגגים בת מצווה בקרוב בע"ה-שאלת בגדים למבינות ענייממתקית

אני לא בקטע של לקנות בגדים וכו...
גם ככה יש הרבה הוצאות על האירוע (לא בעד הוצאות בלתי פוסקות, אבל ספציפית לילדה הזו מכל מיני סיבות אישיות הקשורות למהלך חייה, השקענו מאוד, יותר מכל אחיה הגדולים)
לנערת בת המצווה- אקנה שמלה, ברור.
הגדולות- דואגות לעצמן (הזמינו מאתרים)
לקטנים והבנים הגדולים- מבחינתי מה שיש משבת, כל עוד הבגד יפה, ומכבד, לא מיושן וללא כתמים וכו לא רואה צורך לקנות חדש לבת מצווה.

לעצמי- שמלה יפה של שבת, מטפחת מושקעת. לא מתכננת לקנות, כי מבחינתי יש לי.
חברות ושכנות ובעיקר משפחה שלי (אמא שלי, אחיות, גיסות)טוענות שזה ננצרך, וברור לקנות, ואיך אני לא קונה לעצמי, לא באים לאירוע שלך עם בגד שכבר לבשת, צריך בגד חדש וכו וכו
מאיפה הכלל הזה???
לא עניין של כסף, פשוט לא מבינה, יש י שמלה יפה בארון, אלבש אותה. מטפחות שלי באמת כבר  מיושנות, עם פייטים שכבר נפלו, אז אקנה חדש.
כן יראו אותי בבגדי השבת שלי באירוע, זה כזה גרוע?
אני לא בנאדם של שואו

וואו אנימה זה מבינה אותך בקטע של בגדיםנפש חיה.
ממסרשת לך 
תודה...מחכה ממתקית

בגדול גם שונאת לקנות בגדים, גם לא כזה מבינה בזה.
ולא אוהבת את הציפיה של לקנות חדש לאירוע שלך.

אני גם שונאת את זה. בעיניי זאת גזירה ולא מבינה מהנפש חיה.

כיף בזה.


 

לפני כמה שנים שמעתי שיעור מהרבנית רחל בזק שאישה היא כמו הלבנה, וכמו שהלבנה מתחדשת כל פעם, אז גם אישה ואנחנו כנשים צריכות חידוש מידי םעם. כי זאת תנועה בנפש , שמאפשרת לנו להתחיות, לא להיות סטאטיות כל הזמן. האישה מעגלית, דינאמית, מתחדשת , עוברת שינויים ....


 

אם היו רואים אותי בסביבה עם אותם בגדים כל הזמן, אז יכולה להבין את הסביבה שרוצה לראות משהו אחר, אבל נראה לי שבתכלס גם עגילים או משהו קטן אחר, משפיע על התחושה האישית שלך ועל הנראות.


 

 

אולי תקחי לך גזרה שמחמיאה לך (תבדקי איזה בגד מחמיא לך, תבררי מה הגיזרה ואותה תבקשי מהמוכרת בחנות)  ותמצאי בגד בסגנון? ואז הצבע והבד נתון לבחירתך (שיהיה לך נוח ונעים איתו! בגד חדש לא מיועד לתצוגת אופנה...)


 

ממליצה או ללכת עם מישהי שאת סומכת עליה ומכירה אותך ומה מחמיא לך, או להיכנס לחנות שהמוכרת מבוגרת , לא מעיקה  ומבינה בתדמיתנות/סטיילינג כדי באמת לייעץ לך מה יחמיא ויתאים לך, שתצאי יפה ובסוף גם מרוצה ממה שאת קונה . 

אני נהנית להתחדש בכלים לבית, עציציםממתקית

רהיטים.
יש משהו יפה בדבריה של הרבנית, אבל כנראה כל אחת וההתחדשות שלה
במטפחת- אתחדש בע"ה לבת מצווה.

קראתי ולא הגבתיממתקית

ורציתי להיכנס שוב להגיב על דברייך במסר, אבל לא יודעת איך נכנסים שוב למסר.
 

לוחצת על ה3 פסים למעלה ^^ בצד ימין ואז נפתח תפריטנפש חיה.

לוחצת על האופציה "מסרים" ואז נפתח לך אפשרות תיבה של מסר חדש.

את יכולה לכתוב ולשלוח.


 

או שאעתיק לך שוב את המסר שכתבתי לך ואז אם תרצי תגיבי. 

אני חושבתאמאשוני

שאת צריכה לחשוב עם עצמך בכנות,

האם את לא קונה כי באמת את מרגישה וואו עם השמלה שיש לך בארון, או שאת מתקמצנת על עצמך. כי הכי קל לשים אותנו מקום אחרון ולהתקמצן כשזה נוגע אלינו.

יש לך אחריות גם של דוגמה אישית. והבנות שלך מרגישות אותך, אי אפשר לזייף את זה.

אם את ממש שלמה עם זה בכנות, הכי מהמם שיש.


 

אגב אני קניתי שמלה ממקימי במבצע ב150 שח, אח"כ לבשתי לליל הסדר, לאירוע יוקרתי, והיא יכולה לשמש לעוד דברים.

אבל שמלות השבת שלי פשוטות כי ככה אני אוהבת. אז היה ברור שאני צריכה משהו יותר מרשים.

אולי אם שמלות השבת שלך מפוארות יותר אז באמת לקנות עוד שמלה, זה לקנות עוד ממה שכבר יש ואין קטע.


 

עוד אגב, אצלי עם המטפחות היה בדיוק להיפך, עצבן אותי ממש לקנות מטפחת שיותר יקרה מהשמלה.

ואני לא הולכת עם זה ברגיל רק באירוע. הלוואי והיה לי אומץ להשאיל ממישהי, זה נגיד היה ממש בזבוז אמיתי מבחינתי ולא מתוך התקמצנות על עצמי.

זה לא תמיד עניין של התקמצנותאפרסקה
אני למשל לא חפה מהתקמצנות עצמית, אבל יש עוד 2 מניעים שמונעים ממני לקנות בגדים חדשים לעצמי:

1. אני שונאת להסתובב בחנויות פיזיות. את זה פתרתי בשנים האחרונות באמצעות הזמנות באינטרנט, ובאמת בזכות זה התחלתי להשקיע בעצמי קצת יותר.


2. ההיצמדות למוכר ולבטוח, או לחלופין מה יגידו. אצלי מאז גיל קטן אמרו לי תמיד שיש לי 0% חוש אופנה והתאמת צבעים. כל פעם שאני קונה לעצמי משהו חדש שמוצא חן בעיניי, יגיעו ההערות- זה זקן לך מדיי/ זה צהוב מדיי (אמיתי!)/ מאיפה הוצאת את זה/ שוב פעם קנית משובץ? וכן הלאה וכן הלאה. לכן הרבה פעמים אני מעדיפה ללבוש מה שיש וכבר עבר את טבילת האש ואת האוקיי מהסביבה, מאשר לקנות לעצמי משהו חדש ולהסתובב בחרדת המה יגידו.


אז ברור לי שאני לא דוגמא ללמוד ממנה, רק אומרת שלפעמים זה לא רק קמצנות של כסף, וגם הפותחת בעצמה אמרה שזה לא בגלל הכסף

צודקתאמאשוני

אבל גם לנקודות שהעלית אני רואה אותם באותו צד של המטבע.

זה להישאר אישה שלא משקיעה בעצמה.

לילדים שלך היית משנה מחשבה/ מאתגרת את עצמך והולכת לחנויות פיזיות?

אז למה כשזה נוגע אלייך את "מוותרת" לעצמך ופחות משקיעה?

כנ"ל הסגנונות והכל.

ושלא תטעי, כמוני כמוך, לגמרי.


אצלי נגיד זה מתבטא שבשביל סידורים לילדים מוצדק לקחת חופש, אבל לעצמי? אני אמצע כבר הזדמנות בין לבין, לא צריך חופש במיוחד.. ואז מוצאת את עצמי חודשים לא מגיעה לדברים שאני רוצה.

לדוגמה בגד ים, שנה שעברה לא היה לבנות שלי, ברור שקניתי להן בתחילת הקיץ. לעצמי יש שמלת בגד ים אבל היא לא נוחה לי. אני יכולה להסתדר ולאלתר פתרון ולחכות להזדמנות על הדרך.

מפה לשם, מילואים ועומס לא הגעתי לזה בכלל.

בנופש המשפחתי בקלות אלתרתי מכנסי בגד ים של בעלי ודרייפיט מהבן שלי. היה סבבה.

אבל אז עלה הנושא והילדים שאלו למה לכולם יש בגד ים ורק לי לא ואני צריכה לקחת בגדים של אחרים..

אז מצד אחד טוב להראות גמישות מחשבתית ומצאתי פתרון לא רע,

מצד שני זה הרבה פעמים אופי וזה לא אירוע נקודתי וחשוב לשים לב גם על הצד הזה ועל מה זה משדר לילדים. אני גדלתי בבית שאמא מקום אחרון בקטע רע. אולי לכן זה מפריע לי יותר.


לגבי מה יגידו- תמיד יש מה להגיד. אי אפשר ולא צריך לרצות את כולם.

אצלי, לפחות, קניית בגדים היא השקעה הרבה יותר גדולהמתואמת

מאשר לקנות בגדים לילדים...

נכון שעם המתבגרות זה לא קל, אבל אני עצמי - גם במידות לא פרופרציונליות (נמוכה ושמנה) וגם חייבת שהבגד יהיה לי במאה אחוז נוח על הגוף כדי שאהיה מסוגלת ללבוש אותו (ויש לי כמה וכמה בגדים ששוכבים בארון שקניתי וחשבתי שהם נוחים, ואז גיליתי שלא...)

יש גם את הסטנדרטים הגבוהים יחסית של צניעות שיש לי - אבל את זה גם יש לבנות שלי.

בקיצור, אני מתקמצנת על קניית בגדים בשבילי פשוט כי זה סיוט... וכן, בעוד הבת שלי מתחדשת הרבה בבגדים (לפעמים גם מקבלת מחברות - לה לא מפריע ללבוש יד שנייה, ולי כן), אני נשארת עם אותם בגדים קבועים...

ואולי זה לא "חינוך" טוב מספיק בשביל הבנות שלי, אבל אין לי הרבה ברירה...

ואם הייתה לך ילדה עם אותם הגבלות כמו שלך?אמאשוני

היית מתאמצת בשבילה או שהיית אומרת די מוגזם זה מלא טרחה שתסתדר עם מה שיש לה בארון?

כאילו, יש גבול לכל תעלול, ברור,

השאלה אם בשביל אחרים נתאמץ יותר, ובשבילנו קל לוותר.

אני גם נופלת בזה הרבה, ועדיין חשוב בעיני שזה יהיה גם במודעות איפשהו..

היא בעצמה לא הייתה רוצה להתאמץ לקנות...מתואמת

אני בעצמי הייתי ילדה כזו ובאמת בעוד אחותי מתחדשת בבגדים כמעט בלי סוף, אני דבקתי באותם בגדים מוכרים ונוחים שהיו לי בארון...

העניין הוא שגם אין לי כל כך את הצורך הנפשי להתחדש, ואם הייתה לי בת (ואולי עוד תהיה לי) שגם רגישה תחושתית אבל מצד שני אוהבת להתחדש ולהתלבש יפה - כנראה שכן הייתי מתאמצת בשבילה. או שרוב הסיכויים שהייתי שולחת אותה עם בת משפחה אחרת...

יש לי ילדה רגישה תחושתית ואוהבת להתחדשאמאשוני

ועוד היא בגיל שהיא בטוחה שיש לה טעם מושלם.

וואי זה התמודדות ממש ממש. למזלי היא כן מקבלת את זה שיש לה פחות בגדים פשוט כי היא אומרת לא על מלא דברים.


בכל אופן, אם את שלמה עם זה וטוב לך ואת לא מרגישה שרק על עצמך את מוותרת, אז זה לא חינוך לא טוב.

אם לעצמך את מוכנה להתאמץ פחות, ועל אחרים תתאמצי יותר,

אז כן ילדים מרגישים את זה בסוף.

וזה לא מתבטא רק בתחום אחד של בגדים.

אז אם בתחומים אחרים את משקיעה בעצמך אז הכל טוב.


לא התכוונתי לפגוע באף אחת, ולא אמרתי שבהכרח מי שלא קונה לעצמה זה כי היא מוותרת על עצמה, הצעתי רק לחשוב אם זה יושב על זה, אבל אולי זה לא היה במקום..


מתנצלת אם מישהי נפגעה.


שיהיה רק בשמחות!!

הכול בסדרמתואמת
וזו באמת נשמעת התמודדות קשה בתור אמא...❤️
בול אני.ממתקית

הסיבות שכתבת אלו גם הסיבות מדוע לא בא לי לצאת לקנות בגדים
גם זה מעיק עליי, למדוד להוריד, להתאים לעבור לחנות הבאה. ואין לי את זה גם בצבעים וסטייל. אין.
סיוט מבחינתי.
אני גם מאתריםפ לא קונה, כי איך אדע שזה מתאים לי?
ואני בררנית מאוד- בצבעים, ובסוגי בדים. לא כל בד אני לובשת.

ממש לא קמצנות, אדרבה אני אקנה מטפחת גם ב- 300 שחממתקית

אבל שמלה- לא, כי מבחינתי יש לי.
אני קונה מה שצריכה
סיבה נוספת- שונאת למדוד בגדים, ואז זה לא מתאים, ואז עוד חנות, ושוב למדוד, ושוב להתאים...
סיוט מבחינתי.

המטרה של להתחדש בבגדים לקראת אירועאמאשוני

זה כדי להרים ולשמוח ולא כדי להעיק.

מצד שני, מי שטרח בערב שבת, יאכל בשבת.

הכנות יכולות להיות מתישות אבל זה מרים אירוע שמח.


את לא צריכה לקנות שמלה כדי שאחרים ישמחו,

ומצד שני, אולי כן תרגישי סיפוק שהשקעת וקנית למרות כל הטרחה הנפשית והפיזית.

אולי ביום האירוע זה ישמח אותך.


יש לך כבר ניסיון באירועים, לא?

על בגד חדש מברכים שהחיינו. את מרגישה שעבורך צריך לברך ברוך שפטרנו?

בוודאי שאת לא צריכה לסבול כדי לעמוד בסטנדרטים.

מי שאוהב אותך באמת, יאהב אותך בכל בגד.

מי אוהב אותך לפי הבגד, אולי לא כדאי להתחשב באהבה שלו..

מה שכתבתי לפני כן זה רק היה כנקודה למחשבה.

זה עניין של סגנון...מתואמת

לבת מצווה של הבת שלי לא קנינו בגדים חדשים, רק לה קנינו. לבשנו בגדים מהחתונה של אחי שהייתה כמה חודשים קודם (והיו לנו עוד בגדים שקנינו באותה תקופה לחתונה של אחותי שהתקיימה שבוע אחר כך... בקיצור, באמת הרבה הוצאות בתקופה יחסית קצרה, ב"ה).

לבר מצווה של הבן שלי קנינו לילדים בגדים חדשים (זו הייתה הזדמנות להתחדש בשבילם, כי לא היו חתונות במשפחה באותה תקופה🤭), אבל בעלי ואני לבשנו ממה שהיה לנו.

לבר מצווה של התאומים קנינו בסוף לכל הילדים בגדים חדשים (מלבד החליפות של התאומים, שזה משהו שהם ביקשו במיוחד, כל הבגדים היו זולים), ואני גם קניתי שמלה, כי גם ככה רציתי שמלה חגיגית שמתאימה להנקה (כי לא הייתה לי אז). היא יחסית הייתה יקרה (בערך 300 ש"ח), אבל מבחינתי אלבש אותה גם בבת המצווה של הבת הבאה שלי (או את אחת מהשמלות שיש לי מחתונות אחיי).


שורה תחתונה - תעשו מה שטוב לכם

זה גם קצת קשור איפה עושים את החגיגה, אם זה אולם של ממש או לא...

תעשי מה שנוח לךנעמי28

כל אחת והסטנדרטים שלה.

בעיניי זה לא עניין של חדש או לא,  זה עניין של כמה בנוח אני מרגישה עם מה שיש.

אם זה יפגע לי מהחוויה,  אקנה.

לפעמים דווקא לקנות ותחושת הבזבוז יפגעו בחוויה.

תעשי מה שטוב לךאורי8
בחויה האישית שלי . אני מחכה להזדמנויות כאלה כדי להשקיע לעצמי ולילדים בבגדים יפים. לי ברור שאם זה אירוע שלנו אני קונה בגדים חדשים לכולם כולל הבנים( גם בגדים של בנים נראים אחרת אחרי כמה כביסות). אוהבת שבאירוע שלנו כולנו נראים מושלם. נראה לי שהרבה נשים מרגישןת ככה, אוהבות לקנות בגדים ורק מחכות להזדמנות להתחדש בשמלה חגיגית  בלי יסורי מצפון. ולכן התגובות.שאת מקבלת... אבל אם בשבילך שמלה חדשה ממש לא תרגש אותך ומרגיש לך מיותר. אל תעשי את זה בשביל אחרים. 
כנ''ל..נחת-רוח
אני לבשתי בבת מצווההריון ולידה

שמלה שכבר לבשתי בחתונה של אחות

וכמה פעמים בחג כמו ר''ה וכו'

וגם בבת מצווה של בת אחרת כמה שנים קודם....

לא מצאתי משהו שבאמת שימח אותי אז קניתי מטפחת יפה וזהו. השמלה במצב מעולה (ולמרבה הפלא עלתה לי בערך 100 ומשהו שח).

לעומת זאת בארוע אחר דווקא מצאתי 2 שמלות ששימחו אותי ומשמשות אותי כבר הרבה שנים.


ככה שבקיצור תעדי מה שבא לך

זה לא באמת קריטי

אני איתך, לא אוהבת נורמות כאלו, תעשי מה שטוב לךשיפור
בבת מצוה של הבת שלישומשומוניתאחרונה

הייתי עם תינוק, ובעל במילואים. בקושי היה לי זמן וכח ללכת לקנות לילדה עצמה. אז לבשתי שמלה שאחותי קנתה פעם במבצע בברצה שעלתה לה פחות מ100₪. אפילו מטפחת לא קניתי ולקחתי ממנה...

שירי ילדים שאני אוהבת, מוזמנות להוסיףפומלה
ההר הירוק תמידפומלה
אני נשאר אניפומלה
אמא הכי נהדרתפומלה
אני רוקד עם אמאפומלה
שיר על ברושפומלה
אני אוהב שוקולדפומלה
שי מן הפרדספומלה
מתנה לראש השנהפומלה
קום והתהלך בארץפומלה
שיבולת בשדהפומלה
מלאו אסמינו ברפומלה
עבר עריכה על ידי פומלה בתאריך ז' בתמוז תשפ"ו 23:21

טוב, זה בלי הקליפ.

איך יודעים שבא אביבפומלה
פתחו את השערפומלה
משפחה מיוחדת במינהפומלה
תוסיפו🪗פומלה
המלצה- אפשר להעלות כמה שירים בהודעה אחת....יעל מהדרום
אוי סליחה!פומלה
שירים יפים! בעיני ההר הירוק הוא שיר עצובקופצת רגע
סטייל שירי יום זיכרון, לא הייתי קוראת לו שיר ילדים. למרות שהמוזיקה באמת יפה ומרגיעה 
תודה!💘 בקשר להר הירוק, וואו הוא יפה בעינייפומלה
אבל באמת קראתי עליו קצת ומבינה אותך, למרות שילדים לא מבינים את ההיסטוריה מאוחרה אז לא בהכרח שזה בעיה..
וואי חחבשורות משמחות

הגננת הייתה מנגנת לנו בחלילית את השיר הזה כל יום בגן

איזה הזוי

בחיי לא עלה על דעתי שזה שיר עצוב או משהו בכיוון עד שהערת עכשיו

יש לפאר טסי אלבום חדש ומהמם לילדיםניק חדש2

יש שם שיר שנקרא בוקר טוב

מקסים🙂

תודה!פומלה
סתם מסוקרנת,רק רגע קט

מה המטרה של השרשור הזה?

כאילו, מוזיקה את יכולה לשמוע מה שכיף לך, מה המטרה שכולן יכתבו אילו שירים הן אוהבות?

אני רוצה לקבל השראה לעוד שירים שאני לא מכירהפומלה

של ילדים..

אני לא מכירה הכל..

מוזיקת עולם לילדיםבשורות משמחותאחרונה
סגנון של עלמא זוהר ויש גם בעוד שפות זה סגנון שיבטי כזה ואותנטי אני אוהבת לשים לתינוקות זה מקצבים טובים לגילאים האלו
גיליתי השנהעוד מעט פסח

את האלבום 'פלא' של עלמה זוהר.

אוהבים אצלי במיוחד את 'גלגולים' ואת 'לילה'.

עוד שירים פחות מוכרים זה 'ילד פעם'. אבל צריך להתחבר לסגנון (קצת שטותניקי כזה)

וכמובן, הכבש השישה עשר. האלבום המועדף לנסיעות (אני הייתי אמא בתקופה שהיינו משמיעים לילדים שירים מדיסקים...).

אני אובדת עיצות עם השינהשירה_11

זה מוציא אותי מדעתי כבר.

ירדתי משינה עצמאית, של הילדה בת 3 כי לא בא לי טוב כל הבכי הזה, אני סוחבת איתה עד 9 בערך  ונותנת לה לישון בסלון.

או בנחת או גם בעצבים כי היא התרגלה לטוב הזה של הסלון.

 

אני לא מסוגלת לשבת לידה בחושך בחדר עד שהיא תירדם זה גדול עליי.

ובנוסף היא ממש מעירה את התינוק בן שנה שיישן איתה בחדר, השינה שלו לא חזקה והוא מתעורר בקלות.

 

בעלי מתעקש שצריך להחזיר אותנו לחדר שלנו בחזרה.

 

לא באלי בכלל, הוא כבר במיטת תינוק והחדר שלנו קטן, וגם מה תחשוב הגדולה? היא תקנא ותרצה לבוא גם.

 

מצדד שני דיי זה בלתי אפשרי כל ערב הסיוט הזה!! זה מביא אותי לרמה אחרת של חוסר סבלנות כבר ואני שונאת אתעצמי ככה.

 

 

 

מה אני מפספסת?

 

אני משום מה לא מאמינה בשיטהשירה_11

אחת 

איך שומרים שהבובו לא יחליק?רקאני

זכור לי שהיו פה פעם טיפים

איך לשמור שלא תיפול לי המטפחת באירוע

בריקודים וכו'

תמיד אני מוצאת את עצמי כל שניה הולכת לקשור מחדש

ביום יום לא נופל לי

תרססי ספריי של תסרוקות של השיערהשקט הזה
ואז תשימי את הבובו.. זה מדביק את הבובו לשיער ואז פחות זז.

אפשר גפ לשים סיכות שמחזיקות את הבובו לשיער, אבל זה לפעמים קצת מותח את השיער ופחות נוח


ושהמטפחת תהיה קשורה טוב. אפ עושים קשירה הפוכה אז לשים סיכות תפירה לחזק את הקשר והמיקום של השוונצים שיוצאים

ממש תורת הנסתראמאשוני
לא הכרתי את זה
מצטרפת לספרייואני שר
מגעיל ממש אבל באירועים ששמתי המטפחת לא זזה.
ג'ל לשיער או ספריירק רגע קט
לי ג'ל היה יותר נוח. הספריי גירד לי בעור שמסביב לשיער.
תודה רבהרקאני

גם לך @השקט הזה 

בריקודים נראה לי אין מה לעשותחושבת בקופסא

לא מזמן הייתי בחתונה וכל החברות הנשואות פשוט פתחו את הקשר של המטפחת ורקדו ככה, עם קצות המטפחת על הכתפיים (רחל אימנו כזה) לי הקשר לא נפתח, אבל המטפחת כל הזמן החליקה אחורה, אז פתחתי גם את הקשר ואיכשהו זה מנע ממנה ליפול. ואז כשנגמר הסבב הלכנו ביחד לשירותים לקשור את המטפחות מחדש.

אני שמה סרט החלקה רגיל ומעליו בובו עם קטיפהאונמר
תופס את השיער בקטע כואב אבל לא מחליק
אז בקטע כואבדולר

זה לא עושה כאב קאש אחרי זה.

מין הרגשה שהמח תפוס

כן עושה חחאונמר

אבל אני מוכנה לסבול בשביל שלא יזוז באירוע.

שונאת כל רגע לרוץ לתקן, וגם הקשירה יותר מורכבת באירוע אז באסה

את לא שניה אחרי לידה?אמאשוני

איזה ריקודים כבר יזיזו לך את המטפחת? 😅

יש את הסרט החדש עם הפס סיליקון עם הנקודות

תראי למשל אצל אביה ששון.

לא התנסיתי בעצמי אבל נשמע שזה בדיוק מיועד לזה. 

חודש זה שניה?🤭רקאני

יפה שאת זוכרת❣️

זה חתונה של גיסתי...

אני ארקוד לפי היכולות שלי בשטח

האמת בכל מקרה אני לא ממש אוהבת לרקוד

בטח לא בחתונות...

אבל בכל זאת גיסה...

 

יפה, מזל טוב!אמאשוני

וכן חודש זה עדיין משכב לידה.

אולי אם המטפחת זזה זה מרמז להרגיע עם ההשתוללות.. אפשר לשמח בלי לקפוץ מדי (שזה מה שמעיף את המטפחת, לא?)


תהני ותבלי בנעימים, ותשמרי על עצמך.

אני שמה סיכות סבתא שחורותשירה_11

אחת בכל צד זה מחזיק לי מעולה

לא יעזור לכולם, תלוי כמה שיער מוציאותכנה שנטעה
אבל אני גיליתי (מצפייה בסרטון קשירה של הודולה) שאם את השיער שיוצא כזה מעל המצח (בלורית?) מעבירים *מעל* הבובו ולא מתחת ואז מקבעים אותו עם הסרטים משני הצדדים, זה ממש מחזיק את הבובו משמעותית מליפול. בריקודים זה בכל מקרה זז קצת או לגמרי.... 
שמעתי המלצה על הבובו של אביה ששון, שיש לו סיליקוןרקלתשוהנאחרונה
הייתן נוסעות לנופש עם הילדים בצפון הגולן?הריון ולידה
 מבחינה בטחונית...
כןפאף

צפון הגולן שקט לחלוטין, גם לפני "ההפסקת אש".

רק ליישובים הדרוזים היה ירי, ומעט מאוד מאוד, לפני ההפסקת אש ....

אני בתהיות האם לנסוע לטייל בקיץ בגליל עליון

נגיד באזור שעל?הריון ולידה

ראיתי שב 8/6 היה אזעקות

זה לא ככ מזמן לא?

אין שם כתבמים לפעמים? באמת לא כזה מכירה את ההבדלים בין האזורים

8/6שקדי מרק

זה יום המלחמה עם איראן

לא משהו שמשקף.. היו אזעקות בכל הארץ

אין שם כטבמיםפאףאחרונה

היו שם אזעקות בשאגת הארי וממש מעט, באזעקות ביוני זה מאיראן....אם שוב יהיה בלאגן עם איראן הייתי מעדיפה להיות בצפון מאשר במרכז🤭

אחד המקומות הרגועים בארץ

צפון הגולן קרוב לגבול עם סוריההשקט הזה

היה לשם ירי גם מלבנון אבל הרבה פחות מלגליל העליון.

אז כרגע ממש סבבה לנסוע לשם

צפון הגולן שקט יחסיתשקדי מרק
כן, אם תהיה בעיה המקום יבטל לך גם ככהזיקוקים

ולא יקח סיכון

אנחנו סגרנו משהו בסביבה ובעלת המקום אמרה שאם יש משהו היא לא תיקח סיכון (במקומות האוהלים וכאלה אין מרחב מוגן)

בלי קשר קרוב לזמן הנופש אני אבדוק בעצמי את המצב ואראה אם מתאים לי ליסוע

המתוקה שלי לא מצליחה לחבר מחזורי שינה..ואילו פינו

בת כמעט חמישה חודשים

נרדמת בכל מיני דרכים

הנקה, מוצץ ושמיכה במיטה או בעגלה

לפעמים נענועים

ביום ישנה חצי שעה ומתעוררת

ניסיתי קצת לפני החצי שעה לנענע אותה, להחזיר מוצץ וזה לא עוזר

ניסיתי להתעלם ממנה כדי שתנסה לחזור לישון אבל אחרי כמה דקות היא מתחילה לבכות..

רעיונות איך לעזור לה?

זה יוצא שהיא כל שעתיים ישנה חצי שעה.. במקום שינה איכותית וארוכה 3-4 פעמים ביום...

גם הגדול שלי היה ככה... קשוח ממש..❤️שיפור
נראה לי מה שעזר זה ללמד הרדמה עצמאית
היא יודעת להירדם לבד...ואילו פינו

לרוב נרדמת בזה שאני מניחה בעגלה או במיטה עם מוצץ ושמיכה וזהו.

לפעמים זה בהנקה ולפעמים צריך גם לנדנד...

זה בדיוק התסכול שלי... 

גם אצלי היה ככהברונזה

לקחתי קורס שינה ועזר חצי קלאץ

בגדול מה שכן עזר ברוב הפעמים זה דווקא להקדים את שעת ההרדמה

ראיתי שאני מרדימה אותו שהוא שפוך אז הוא לא מצליח לחבר את מחזורי השינה

וגם לעשות הרפיה הדרגתית ומשמעותית לפני הכניסה למיטה

אני מזהה לרוב את הסימני עייפותואילו פינו

ואין מה להקדים כשזה במהלך היום.. אין לה עדיין שעות קבועות..

בלילה יותר קל לה לחבר.. במשך היום ישנה חצי שעה כל פעם

אפשר לנסות להקדים בכמה דקותשיפור
ממש בסימני עייפות ראשונים לעשות טקס קצרצר ולהכניס למיטה
אפשר לנסות לשבת לידה לקראת סוף החצי שעהשיפור
וברגע שמתחילה לזוז לומר שששש ולטפוח עליה בעדינות כדי לעזור להיכנס למחסור שינה הבא. מהניסיון שלי זה לפעמים עובד אבל ממש לא תמיד. אז צריך לדעת מראש לא להיות מתוסכלת מדי בפעמים שלא עובד.

האמת שנראה לי שלכל הילדים שלי היה שלב כזה ועם הגיל זה השתפר, נראה לי סביב 8-9 חו'.... לפעמים ניסיתי לעבוד על זה ולפעמים קיבלתי שזה המצב. אם ההרדמות הן קשות אז זה ממש סיוט, אבל אם הם נרדמים בקלות אפשר להסתדר עם זה.

את לא מצליחה להרדים חזרה?יעל מהדרום
לק"י

שלי לפעמים מתעורר, יונק וחוזר לישון (גם ביום).

לא.. אלא אם אני ממש שוכבת איתה במיטה שליואילו פינו
וזה לא תמיד רלוונטי.. כי אז היא מתעוררת כשאני יוצאת
קשוח...בהצלחה!!יעל מהדרוםאחרונה
גם שלי ככה..אוהבת את השבת
אבל רק מאז שהפסקנו עם העגלת אמבטיה, בה הוא ישן יותר...

אולי יעניין אותך