חייבת לשתף במשהו שזעזע אותי עמוקות אתמולמיואשת******
אתמול, בשיחה אקראית עם אמא שלי
התברר לי שהיא השאירה אותי בבית איתה עד גיל שנתיים פלוס
לא ידעתי! נשבעת

כשהייתי בת שנתיים וחצי בערך היא יצאה לעבוד שעות ארוכות אחרי שנים שנים בבית עם הילדים.
אני רק זוכרת את זה שבגיל ארבע אחותי תמיד לקחה אותי מהגן ואחר כך השכנה ולפעמים העוזרת
אני זוכרת בבית הספר את דודה שלי מגיעה פעמיים בשבוע לקחת אותי
אני זוכרת מפתח ואחרי צהרים ארוך בבית לבד
ואת העוזרת שהיתה חברה וגם נשארה איתי לפעמים
ואת כל האנשים במשך השנים שהתגייסו לקחת אותי מהלימודים או לשהות איתי בצהרים. לא היה צהרון אז.
ואת הבתים שלהם שאליהם לפעמים הלכתי.
והמון שקט

ואני לא זוכרת ששלוש שנים מהחיים שלה אמא שלי הקדישה לי ולא זזה ממני

ואני מזועזעת קשות
ואין לי מוסר השכל
רק דמעות
ואני עוד לא מבינה לגמרי מה אני יכולה להבין מזה ולא מבינה כלום על עצמי ועל אמא שלי והכל מתהפך לי בראש.
זהו
הייתי חייבת לשתף
למה להזדעזע? תשמחי...rivki
אני חושבת שאת הדברים הכי חשובים אנחנו לא זוכרים. כי הם פשוט הפכו לחלק מאיתנו.
נכון כי זה באמת גיל שבו פחות זוכריםאנונימית לרגע1
אבל זה עושה רושם בנפש כמו כל חויה שעוברים
ובטוח שזה חלק ממה שבנה ועיצב אותך
זה שאת לא זוכרתריבוזום
לא מעיד על ההשפעה של זה עלייך: על החוסן הרגשי, אינטליגנציה, על הקשר עם אמך ועוד.
ולעומת זאת גם החוויה שלך כילדה גדולה יותר, והדברים שאת כן זוכרת, יש בהם השפעה חשובה משל עצמם: כשלעצמם, וכמעצבי זיכרון.

בסופו של דבר, קיבלת כנראה הרבה מאוד מאמך השנים הראשונות, גם אם לא היית מודעת לכך עד עתה. וזה לא סותר כלל את הקושי שהיה בשנים שאחרי.
אין לך מה לנסות לתקן למפרע "רושם" שהיה לך במשך שנים, בהתאם לחוויה ולידיעה שהיו זמינים לך. אל תרגישי שמשהו בהסתכלות שלך היה שגוי... אבל אם מעכשיו תעריכי יותר את התרומה של אמך בהתחלה זה יהיה רק לטובת כולם, לא?
לא יודעת אם הצלחתי ליצור תהודה כלשהיא עם מה שעובר אצלך בלב, כי זה מסוג הדברים המבלבלים שלא ברור מה הם בעצם גורמים לנו בפנים...
כמובן שאין לי ספק שזה בנה אותי המוןמיואשת******
נראה לי שבעיקר מזעזע אותי ששנים הרגשתי כמו ילדת מפתח (שבאמת הייתי) שגדלה לבד ואמא קרייריסטית וזה. ופתאום אננ מגלה שבשנים הראשונות היה ההיפך הגמור, מסוג האימהות שאני אומרת - אבל איך הן עושות את זה??? כי זה כל כך קשה ומעורר השתאות בעיני
הניגודים קשים לי
ונראה לי שהכי למדתי מזה שצריך לספר לילדים מה עשינו והשקענו עבורם , לא חבל שאני מגלה את זה בגיל ארבעים? ואני חושבת שאם הייתי שומעת במשל השנים כמה היא נשארה והשקיעה בי שנתיים וחצי זה היה משאיר לי רושם בנפש ועושה לי טוב

עד כאן הבלבול כרגע ...
ממש ממש נכון!!אנונימית לרגע1
כמה חשוב לשתף את הילדים בכמה ההורים משקיעים עבורם..
מזדהה
ואני גיליתי הפוך לקראת גיל ארבעיםסיה
שאמא שלי עבדה ואצלי היא עזבה עבודה מסודרת בגלל שהיתי בת שנתים ולא הסתדר עם מטפלת וכו ואבא שלי גם אל הסתדר לטפל בי כי היתי עושה בלאן.
ואני מרגישה רע רע רע. כי אני תמיד אומרת אישה חיבת לעבוד ויצא לי לשמוע בזמן האחרון את אמא שלי אומרת שהיא מאוד מצטערת שלא עבדה כל החיים והיתה עקרת בית והיא מאשימה איכשהוא את אבא שלי שגם לא תמך ועזר עם הילדים.
בחיים לא סיפרה לי ומלא פעמים שאלתי למה עזבה ולא ממש אמרה פתאום לשמוע שזה בגלל שהייתי ילדה קשה ולאבא שלי היה קשה להסתדר איתי ועם עוד ילדים יותר גדולים ממני ולא ממש היתה מטפלת נורמלית וככו אז החליטה לעזוב וזהו אחכ נולדו עוד ילדים וכבר לא היה שייך לחזור לעבודה
היא לא אמרה לי שניא מצטערת אבל בשנים האחרונות שמעתי שהיא אומרת לאבא שלי למה היא ויתרה על החיים שלה ועל קריירה
למה את אומרת שאישה חייבת לעבוד? תפס אותיהמשפט הזהוואוו
שלך ומעניין אותי
כי אני לא רואה את אמא שלי שהיתה עקרת בית כדוגמא טובהסיה
ועובדה שהיא היום בשנות השבעים אומרת את זה שהיא בעצם היתה כל השנים בבית ומידי פעם היא לא אומרת לילדים אבל כן שומעת שאומרת לאבא שלי שזה כואב לה שהיא הזניחה את הקרירה שלה.
למרות שבאזור גיל חמישים כן יצאה שוב לעבוד במתכונת קטנה.
אני חושבת שאישה צריכה קודם כל לדאוג לעצמה למיצוי שלה ולא לעשות בגלל הילדים משהןא ולהיות ממורממרת
ועוד מה שכן שזה הכי חשוב אין לי טיפת הארכה על כך שאמא שלי לא עבדה. לא יודעת להסביר את זה אבל היא ממש לא יותר בגלל שהיתה בבית.
אין לי איזה זכרון טוב מכך שהיתי חוזרת והיא בבית. כי היתי חוזרת והיו עוד הרבה ילדים כך שזה שהיתה בשתים בצהרים זה לא ממש שהיא הקשיבה לי כי היא הגישה אוכל וטיפלה בעוד כמה ואחכ הלכה לנוח צהרים. תמיד היה נחה עם אבא שלי צהרים ואחכ זכור לי שאני זאת שדוקא היתה עושה ארוחת ערב לאחים הקטנים . אמא היתה עדין עיפה מבקשת את העזרה שלי.
קיצור לא בטוחה שאם היתי אוכלת בצהרון זה היה פחות טוב. לא באמת קבלתי איזה הקשבה או יחס בגלל שאמא היתה בבית
הבנתי ומאוד מעציב לשמוע.. אבל לדעתי קצתוואוו
חריף להגיד שכל הנשים חייבות לעבוד... זה מאוד אישי. וגם תלוי בהשקפה מה זה הקמת משפחה בשביל האישה ומהו מימוש עצמי. מה מטרת קריירה. פרנסה או מימוש עצמי. והאם הילדים הם צקטםמשני אחרי הקריירה או שהכל בסוף לטובת המשפחה... מה משרת את מה..
אני מרגישה שזה כמו לגלות פתאום מליון שח נגידמיואשת******
כאילו אם הייתי מגלה פתאום שכשהייתי ילדה ההורים שלי שילמו מליון שח כדי שאדע ללכת . נגיד.
אז הייתי יודעת שאני יודעת ללכת ולא הייתי יודעת מה ההורים שלי השקיעו בי בשביל שזה יקרה
מבינה?
אני יודעת שחלק ממי שאני היום זה בזכות שאמא שלי המדהימה נשארה איתי שנתיים וחצי
אבל לא ידעתי שהיא השקיעה בי את זה!
ואני חושבת שכשילד יודע כמה השקיעו בו זה נותן לו המון
אני ממש מבינה את ההרגשה שלךדפני11
כל מילה
כולל האין מוסר השכל...
בקיצור... מבינה אותך!! מטורף. משמח. משאיר בהלם..
אתמול...שמחה
סיפרת על ההורים שלך שהם טובים ומעניקים ומפנקים
את מרגישה את האהבה שלהם וההשקעה שלהם, אפילו שלא ידעת עד כמה.

אני דווקא לא בעד לייחצן כל מה שאנחנו עושים, לא כילדים כלפי הורינו. ולא כהורים כלפי ילדינו. חושבת שצריך תמיד עין טובה, תמיד הכרת הטוב, תמיד לדון לכף זכות, ולדעת שאנחנו לא יודעים הכל.

(ולפעמים דווקא אחרי השקעה גדולה החסר מורגש יותר. כלומר- דווקא בגלל שזכית להיות צמוד לאמא שנתיים, הפרידה אחר כך היתה צורבת יותר, ובגלל זה מה שנצרב לך היה שהיית ילדת מפתח. אמא שלי יצאה מהבית כשהייתי כבר אחרי תיכון, והיה לי ממש קשה שפתאום היא לא זמינה כל פעם שאני צריכה... אחרות במצבי לא הרגישו בכלל משהו בעייתי...)
תודה ששיתפת שיחה עם אמא שווה המון ולדעתי כולנו צריכות ללמודבתי 123

מזה לספר לילדים כמה משקיעים בהם וכמה השקענו כשהיו תינוקות וכמה קשה לנו כשהם הולכים למסגרת ...

אצלי יש סיפור ידוע...מחכה עד מאוד
נשארתי עד גיל 4 בבית.כי צרחתי את החיים בגן....
אמא שלי חצי ריחמה עלי חצי על הגננת ולא על עצמה.
אבל אתן חושבות שזה דבר שצריך להגיד לה תודה?
כאילו בחירה שלה לא?
זה לא עניין של להודות או לא..בכל מקרהבתי 123
צריך להגיד תודה לאמא לדעתי
העניין הוא לדעת שאמא השקיע בי..נתנה מעצמה למעני
מה העניין בעצם הידיעה?מחכה עד מאוד
להעריך אותהחולת שוקולד
אם היית מרגישה מקופחת כל החיים ופתאום היית מגלה שעדבתי 123

גיל 4 אמא שלך הקריבה מעצמה כ"כ רק בשבילך זו משמעות אדירה

עם כולם נשארהמחכה עד מאוד
עד גיל 3. אבל לא בקטע של להקריב אלא כי האמינה בזה והיה לה טוב
את באמת חושבת שאמא עושה משהו רק בגלל שטוב להבתי 123

וכיף לה?

 

לפעמים זה לא סותרחולת שוקולד
היא גם עשתה את זה בשביל הילדים וזה גם הסתדר לה עם מה שהרגישה שטוב לה, מה יכול להיות יוצר טוב מזה
מצויין אבל עצם זה שהיא אמא ודאגה לילדים זו הקרבה גםבתי 123

אם זה היה לה נוח באותם ימים להשאר בבית

 

הרי אם זה היה הפוך ומי שהיה מגדל את הילדים מגיל חודש זה מטפלת מתחלפת והאמא  והאבא בקושי היו רואים את הילדים והם היו גדלים עם בעיות בסיכולוגיות אז גם היא הייתה עונה אמא שלה עשתה מה שטוב לה לא צריך להאשים אותה (היפוטטית כמובון)

זה שלאמא גם טוב זה לא אומר שלא הקריבה ולא צריך להעריך אותה מאוד על זה

מה??אנונימית לרגע1
סליחה על הזעזוע..
גם אם זו בחירה שלה
זו בחירה שלה עבורך
זה לא שאת והיא, זה דבר מנותק בהקשר הזה
עניין שלה
עניין שלי..


ולא יודעת אם בהכרח על זה צריך להגיד תודה
את אמא צריך להעריך תמיד
^^^מצטרפת לזעזוע.מיואשת******


לא אמרתי שאני לא מעריכהמחכה עד מאוד
רק כאילו לא בטוח שזה הקרבה.אהבה את זה.דרך אגב היתה תקופה ארוכה שכן עבדה בערך שהייתי בת שנה עד שנתיים ונשארתי עם אבא....
מזכיר לי את זכות המטפל שלו חח ואני קשורה אליו בטרוףףף מעניין אותי לדעת אם זה קשור...
בטח קשורה בגלל זה. ללא ספק. צריך להכניסוואוו
טוב טוב לראש שנתינה והשקעה מייצרות קשר, ואהבה ודבק.
מה שאני מסיקה מכל זהאמא ל6 מקסימים
שלא בטוח שחייבים להישאר עם הילד בבית עד גיל 2-3-4, לא בטוח שזה מה שיבנה את האישיות שלו נכון, את הביטחון העצמי שלו, וכל מיני דברים אחרים. לפעמים יש פה שירשורים של כמה קשה להשאיר ילדים אצל מטפלת/מעון, וכמה זה לא טוב, אולי זה לא כ"כ נורא.
אצלי יש ילדים שהיו איתי בבית יותר מאשר אחרים, ואני לא רואה הבדל בהתפתחות שלהם, ובנפש שלהם...
לפעמים אמא חושבת שהיא חייבת להקריב את חייה כדי להיות עם הילד עד גיל מאוחר, ואולי זה לא נותן לו כלום?
תאמתאנונימית לרגע1
שאני מתקשה להבין איך אפשר להגיד שמטפלת טובה יותר מאמא
או איך אפשר להגיד שזה בכלל לא משנה
או איך אפשר להגיד שעדיף שהילד יתחנך אצל אחרים ולא אצל האמא
כמובן לא מדברת על מקרים חריגים..

סתם משתפת במחחשבות שלי.
מה זה בטחון עצמי אם לא חלק מהאישיות?
ואם נשענים על זה שאז מה, הילד קטן "ולא מבין"
אז גם דברים הפוכים ולא טובים שקורים לו לא ישפיעו עליו?
לדעתי ברור שכן.
והתםתחות נפשית זה משהו שנמדד לאורך זמן

אבל זו רק דעתי
אמא יותר טובה ממטפלת,פשיטא
כל עוד יש לה כוחות פיזיים ונפשיים לטפל בילד עד גיל גדול.
יש אמהות שלא מסוגלות, שצריכות לצאת החוצה לעבוד ולראות עולם, ויש מצב שלילדים שלהם יהיה יותר טוב מטפלת מאשר אמא מתוסכלת.
ויש ילדים שמשוועים לחברה...
אני רואה את הבת שלי כשהיא רואה תינוקות בגילה היא מאושרת!!

ככה שכל אמא ומה שמתאים לה
אין נכון או לא נכון...

בעיניי העיקר זה שילד ירגיש שהוא חשוב לאמא בזמן שהוא איתה, גם אם לא כל היום.
אז גישתי אחרתאנונימית לרגע1

אני חושבת שאין משתווה לאמא, אפילו אם קורה ואין לה כוחות פיזיים בימים מסוימים.

 

בעיניי קצת איבדנו את זה..

אנו חושבות שאם אני כאמא לא זמינה 24/7 לילד שלי- אזי אני אמא לא טובה?

קורה ויש ימים עם כוחות פיזיים גדולים יותר וכוחות פיזיים פחות.

והאם לדעתך מטפלת תמיד מגיעה בשמחה לגן ועם כוחות פיזיים? ממש לא.

עדיין אין מקום להשוואה בכלל..

ההורים של הילד, ובעיקר אמו, אלה הדמויות שהכי בונות בו בנפש

 

כוחות נפשיים- זה משהו אחר, ודורש התייחסות. ולכן כתבתי שאני לא מדברת על מקרים חריגים

 

לגבי לצאת ולעבוד- מי אמר שעבודה זו הדרך היחידה להתאוורר??

כל אדם חייב להתאוורר, כולל אנחנו- האמהות, עבודה זו לא הדרך הבלעדית לעשות זאת

בהחלט מענייןדפני11
וזה נותן הרגשה טובה, כאחת שיוצאת לעבוד...
אולי המסקנה הכי גדולה, בהקשר של עבודה מעון מטפלת וכו- זה שהאמא צריכה להיות קשובה לעצמה, מה הדבר שהכי נכון *לה,* ובהתאם לך בסופו של דבר זה גם יהיה טובת הילד...
מאוד מסכימה עם הנקודה הזאת!...שמחה
כל אמא צריכה לעשות מה שנכון לה
וצריכה להיות קשובה לעצמה
(מה שנכון לה יכול להשתנות מילד לילד)
ולא לצפות שהילדים יורידו בפנייך את הכובע על ההשקעה

מצד שני- כילדים אנחנו צריכים להיות עם עין טובה כלפי הורינו
להבין שעשו את מה שנכון להם במקום בו היו
גם אם לפעמים נראה לנו שהיינו עושים אחרת
ולהעריך אותם על כל הטוב. כי בטוח יש טוב

ובכלל,
להשתדל כמה שפחות לשפוט הורים.
זה דבר ככ מסובך להיות הורים!
כל אחד בא אל ההורות עם המטען שלו
לפעמים קשה להבין דברים שאחרים עושים.
אבל להבין שמה שנכון *לי* לא בהכרח נכון *להם*.
אני מאד מתחברת למילים שלךתפוחים ותמרים
אבל בכל זאת כילדים יש לנו ביקורת/משקעים
וכהורים - המון התלבטויות ומצפון לגבי הבחירות שלנו
לדעתי זו מסקנה די מתבקשת..אור לציון
אבל אולי דווקא בגיל היותר גדול ( הגן חובה וגיל היסודי) שווה יותר להישאר בבית או לחזור בזמן לקבל את הילדים ולהיות איתם מאשר את הגיל הקטן יותר..
סתם מחשבה שעלתה לי על מה שכתבת.
לגמרי!פשיטא
אני לא זוכרת את עצמי כילדה קטנטנה ,אבל זוכרת שהייתי חוזרת מהגן והבי"ס לאמא וארוחה חמה בבית...
אבל הזיכרון זה לא העיקרחולת שוקולד
ההשפעה (שלאו דווקא רואים) היא העיקר
ובגיל הקטן זה יותר משפיע
וגם, בגיל בי"ס גם אם אם אמא בבית בד"כ הולכים לבי"ס, את מדברת רק על השעות שאחרי הבוקר
ממש לאחולת שוקולד
זה שהיא לא זוכרת ולא רואה השפעה מוכחת ונראית לעין לא אומר שזה לא השפיע
הפוך, הגיל הזה הכי משפיע דווקא בגלל שלא זוכרים ולא מודעים
^^ מסכימה. אני הייתי עם אמא עד גיל 4 בבית, בתסחלבאחרונה
יחידה! ואין לי ביטחון עצמי בגרוש. לא כ"כ יודעת מה הייתה האינטראקציה בנינו אבל מה שכן אמא שלי לא אוהבת לצאת לעבוד בחוץ. ככה שמהבחינה הזאת זה היה לה טוב.
תנשמי, תני לזה קצת לשקועאורוש3
ברור שזה משהו שבנה בך דברים. וברור שגם יתר החיים השפיעו.
צני לרגשות קצת להרגע ואז אולי תשבי עם אמא לשיחה, תודי לה, תדברו על זה. ואולי לא ותמשיכי בחייך. אין פה נכון או לא נכון.
ולכל המפקפקות. ההשפעה העצומה של השנים הראשונות ובעיקר של בשנה הראשונה היא בעלת משמעות עמוקה לכל כל החיים. זה מוכח מחקרית לחלוטין!! וזה לא משנה שלא זוכרים אותה. היא חקוקה בנפש. יש חשיבות גם ליתר החיים, לחוויות, להתנסות. וביטחון רגשי ממשיך להתפתח (או לההרס חלילה). אבל עדיין...
תודה לכל המגיבות והמתדיינותמיואשת******

באמת יש פה דיון מענין, אני אישית לא חושבת שמשהו יותר חשוב ממשהו אחר.

להישאר בבית עם ילדים קטנים ללא ספק נותן להם המון גם אם הם לא זוכרים, זה לא אומר שכל אחת יכולה לעשות את זה

ולא אומר שמי שעושה או לא עושה האימהות שלה בכללותה על כל גווניה ועשרות מליוני דקותיה היא טובה יותר או פחות

 

בעיקר בסופו של יום לקחתי את המוסר השכל מזה לספר. לספר לילדים מה עשית

וזה בכלל לא משנה למה עשית את זה

אני מתארת לעצמי כשיצאו לי שיניים שאמא שלי קמה טרוטת עיניים עייפה עצבנית ובוכה מתסכול והחזיקה אותי- כי זה מה שהיא היתה צריכה לעשות. ולא משום אידיאל, רצון נעלה, מימוש עצמי או חסרונו וכו. בכל זאת ההערכה שלי אליה על הגידול שלי אינה עולה או יורדת אם היה לה כיף או לא לעשות את זה

 

וההערכה שלי את אמא שלי על זה שהיא השתוקקה מאד לצאת מבית אחרי שנים של גידול ילדים ונשארה איתי עד גיל כזה היא הערכה גדולה, אבל לא קשורה בכלל להרגשת השמחה הפשוטה שיש לי בלב שאמא שלי רצתה לתת לי את זה. בין אם זה משמחה או מקושי, אמא שלי אהבה אותי וחשבה שזה חשוב ונשארה איתי. איזה שמח לי בלב!

 

זהו. לספר לספר בשמחה ובכיף לילדים מה עשיתם, לא בהתקרבנות ובמסכנות (גםאם הם היו שם) אלא סתם, עובדות, פעם כשהייתי איתך בגיל שנה וחצי עשית ככה וככה

לשתף

זה המסר שלי.

 

 

אובדת עצות- חום אחרי ניתוחshiran30005

בת 2.5 רביעי שעבר בבוקר עברה הקטנת שקדים, שקד שלישי וכפתורים. מיום שישי בבוקר היא עם חום. בשישי בערב נבדקה במיון עשינו רק צילום חזה שיצא תקין ושחררו. אמרו שאם עד יום ראשון עדיין יהיה חום לחזור ונעשה בירור יותר. היום היינו שוב במיון כי החום ממשיך התלבטו ובסוף אמרו שאין צורך לבצע בדיקות דם כי זה רק יום 3 לחום , הניתוח נראה בסדר והם לא רואים צורך כרגע. מה גם שהיא שותה "יחסית" בסדר.

החום עדיין ממשיך והיא פתאום מסרבת לקחת אקמול או נורופן גם,נר היא ממש בןכה וגם פולטת את זה החוצה. ככה היא נרדמה


מה עושים במקרה כזה? נתנו לה במיון אופטלגין היום בכוח וכנראה בגלל זה היא לא מוכנה לקחת כלום עכשיו

לא יןדעת מה לעשות איתה, ולמה הרופאים לא עשו בירור כבר?

היא ממש עקשנית לתרופות וזה כל הקושי. היא גם חכמה שלא מוכנה לשתות פטל/מיץ/מים כלום עכשיו.


גם אנטיביוטיקה לא נתנו בטענה שהם לא יודעים מה המקור של החום ולכל דבר יש סוג אחר של אנטיביוטיקה 

אוףףף. מה עם ליצור קשר עם המחלקה של הניתוחאורוש3
לבקש שיעבירו שאלה לרופא?
היינו במיון איפה שעשתה ניתוחshiran30005

הם התייעצו עם אאג

סתם מעצבן ומלחיץ 

ממש, שיעבור מהרראורוש3
נר אקמול או נר נורופן!התייעצות הריון
נר היא מוציאהshiran30005
כנראה לוחצת אחכ חזק וזה יוצא..
איזה מוזרשושנושי

אנחנו עשינו ניתוח שקדים ושקד שלישי - ומראש קיבלנו המלצה לקחת אנטיביוטיקה.

שכנתי לחדר עשתה רק כפתורים ואני זוכרת ממש איך הרופא אמר לה בשחרור - להתחיל להביא אנטיביוטיקה ברגע שמתחיל חום.

איזה קטע שלא קיבלתם המלצה כזאת.

אני ממש מקווה איתך לטוב. 

גם אחותי עשתה שקדים וקיבלה מראשshiran30005

אנטיבייטיקה למקרה שיתחיל חום

אבל פה הם לא מןכנים לתת, רופא ילדים לא לוקח סיכון ושולח למיון, גם מוקד שולח למיון

אז אולי ללכת למיון בבית חולים אחר?רוני 1234אחרונה
זה נשמע חריג שלא נותנים לכם אנטיביוטיקה
לדעתי, את חייבת להתעקש על ברור יותר רציני. לא לוותנק-ניק
בעיני זה משהו שצריך לנדנד לרופאים למצוא את מקור הבעיה ולא שהפתרון שלהם זה לתת אופטלגין בכח
אמרו שכנראה נדבקה בלי קשר במשהו ולכןshiran30005

הבירור הוא מהיום ה 5 לחום, היום זה היום ה 3

נכון מוזר? מצד שני היינו בביח גדול תל השומר והם התייעצו עם עוד רופאים

ממה שאני גם יודעת נותנים די בקלות אנטיביוטיקהאורוש3

אחרי ניתוח. לנו נתנו מוקסיפן כשיצא ריח כזה לא טוב מהפה שלו.

גם לה יש ריח נוראי מהפה אבלshiran30005

אמרו שזה תהליך תקין של אחרי ניתוח

כדאי מחר ללכת שוב ולהתעקש על בדיקות או משהו? במידה והחום ממשיך או לחכות לשלישי כבר

הייתי מבקשת מהרופא ילדים שייתן מוקסיפן ושלוםאורוש3
גם אצלינו היה ריח מזעזע, אבל הנחנו שזה חלקהתייעצות הריון

מתהליך ההחלמה.. אצל שני ילדים

יוצאות עם הילדים לנופש?מולהבולה

בעלי ממש לא אוהב את זה....אומר שזה קשוח.אנחנו עם קטנים

ולפני שנתיים יצאנו והילדים היו בחוויה מה זה טובה !!!!!

אשמח לשמוע מכם לאן אתן יוצאות אם כן

לא בתי מלון כי זה סופר יקר

בעבר יצאנו לקמפינגרוני 1234

השנה לקחנו דירת איירביאנד בי

היו גם שנים שנשארנו בבית אבל כל יום יצאנו לאנשהו (מעין, מוזיאון וכו).

זה באמת עבודה קשה עם קטנים אבל אנחנו מאד נהנים בכל זאת.

אנחנו פחות, יותר טיולים של יוםשיפור
זה הרבה עבודה, הרבה כסף, הילדים לא תמיד ישנים טוב מחוץ לבית, יותר נוח לי לחזור בסוף יום מעייף איתם למקום המוכר והידוע.
וואי זה סגנון אישיואני שר

כילדה יצאנו כל שנה ל3 ימים,

שינה בבית ספר שדה בעיקר

והתוכנית היתה מסלולים...

ההורים שלי תמיד אמרו שדווקא כשהיינו קטנים היה יותר קל כי הלכנו יפה וכשגדלנו התחלנו להתלונן  😅


אני היום כאמא פחות אעשה את זה כי מסלולים זה פחות בשבילי ואז אם הילדים לא מתרגלים זה באמת לא הכי מתאים...


עדיין אפשר לחשוב על מקומות לא יקרים מדי (למרות שאולי עכשו זה שלב די מאוחר) - בית ספר שדה, אנא, מקומות אירוח אולי לא במקומות קלאסיים של הצפון שמבוקשים מאוד ולבנות תוכנית באיזור - ים, מעין, מסלול קטן... תלוי מה האופי שלכם.


מניסיון משפחתי בשנים האחרונות (כשיוצאים עם ההורים שלי ואנחנו כבר נשואים עם ילדים אז זה נהיה שבט) - באמת המקומות הפשוטים באיזורים לא מבוקשים מאוד הופכים את המחיר לריאלי יותר - הבית הארחה בהר ברכה, בסוסיא וכאלה... זה לא צפון כמו שמדמיינים קיץ אבל מאפשר.


וגם לצאת לימים בודדים זה פתרון.


אני חושבת שכדאי לעשות תכנון של הקיץ ככה שלכם ולילדים יהיה מול העיניים למה לצפות.

אצלנו היו שנים שכן והיו שנים שלאמתואמת

בעיקרון כל עוד הרכב הכיל את כולנו - יצאנו כמעט כל שנה לצימר. היו פעמים שהיה מוצלח, והיו פעמים שפחות...

אחר כך עשינו הפסקה ארוכה בנופשים העצמיים שלנו (כן הצטרפנו למשפחה שלי לנופש משפחתי מורחב, שלפעמים בכלל היה אצל ההורים שלי בבית), ולפני שנה הרגשנו שהמשפחה האישית שלנו חייבת את זה, ויצאנו שוב לנופש משלנו בצימר. (בחרנו מקום נגיש בתחבורה ציבורית, כדי שנוכל לנסוע וגם להתנייד במהלך הנופש)

היה לנו טוב מאוד, אבל גם מתיש... כך שאני מבינה את בעלך ומבינה גם אותך.

השנה אנחנו חושבים לצאת לקמפינג, גם מבחינת המחיר וגם כדי שלא נצטרך להתארגן על זה מראש יותר מדי. נקווה שיהיה טוב...

אני חושבת שיש בזה משהו שמאוד מאחד משפחתית, לצאת לנופש משותף. מצד שני, אפשר גם ליצור חוויות משפחתיות מאחדות אחרות, שכוללות לינה בבית... (אנחנו למשל כמה פעמים הפכנו את הבית לבית מלון, וזה היה כיף מאוד לילדים ומגבש)

אני רקאורוש3

קמפינג בלי להתארגן יותר מדי?? 🫣😁

סתם הבנתי שהתכוונת ללסגור מראש. אבל זה יצא מבדר. 

נכון, התכוונתי שלא צריך לקבוע את זה מראשמתואמת
מתכננים ללכת למקום חינמי... נצטרך כמובן לקנות כל מיני דברים, אבל אפשר לעשות זאת שבוע מראש.
קמפינג זה טונות התארגנות....אורוש3
טוב שאת מזהירה אותנו🙈מתואמת
בכל אופן, מתכוונים ללכת למקום לא רחוק מאוד מהבית, אז "מקסימום" נוכל לחזור הביתה אם נשכח דברים...
היינו השבת בנופש במושב "רחוב"שוקולד פרה.

בצפון.

אז לא ישנו ברחוב...

ישנו בצימר. היה מאוד מאוד נחמד. הילדים שלו בברכה ביום שישי, ובשבת עצמה היו בג'קוזי בלי להפעיל אותו.

הכל כולל אוכל מוכן עלה לנו- 1350.

הלכנו לבית הכנסת, לגן השעשועים, טיילנו באזור של בננות, יש גם מתחם לצימר עם טניס שולחן, כדורסל, נדנדות.

ברוך ה' שמחנו מאוד

הוא רצה 1100שוקולד פרה.

שזה תשלום יחסית נמוך לשבת, אבל זה כי היינו בצימר הזוגי ופשוט הוספנו מיטה, מזרון ולול.

בסוף שילמנו 1200 כי הוא רצה מזומן והיה לנו רק ביט

יש לך מספר?יערת דבש
דוד אוחנהשוקולד פרה.
0584464698
לאDoughnut
עם ילדים מעדיפה לצאת לטיולים של יום ולחזור בלילה להתארגן בבית בנוחות שלנו. אולי כשיגדלו...
כן לוקחים דירה בצפוןאמאשוני

עולה 3500-4000 ל3 לילות, אפילו פחות. סוגרים כבר בחורף, מחפשים המלצות בבוקינג.

3 חדרי שינה פחוס סלון פלוס מטבח פחוס שני חדרי רחמה לפחות. אנחנו צריכים 6 מיטות אבל תמיד היה יותר.

עד היום הדירות היו ממש טובות (בסטדרטים שלנו)

מטיילים באתרי שמורות הטבע, אוכלים בעיר, עושים קניות בסופר גדול באיזור (רמי לוי וכאלה)

מביאים מהבית כלים לבשל.

שווה לקחת דירה עם מכונת כביסה, מאוד נוח שאפשר לכבס מגבות ובגדי ים ובגדים שהילדים אוהבים לטיולים. מחליפים הרבה בטיולים האלו,

כי אנחנו אוהבים להיכנס לנחלים, מעיינות, הכינרת וכו' וגם טיולעם יבשים מלכלכים.

תבדקו קירבה לבתי כנסת.

שני רכבים.

כתבו אותי ואת בעלי בעצם 🙂מולהבולה

חלק כתבו שלא מעדיפים לישון בבית בסוף יום-בעלי

וחלק כתבו שכן לוקחים צימר ונהנו-מה שאני אומרת


ברור שהכי כיף לישון בסוף בבית

אבל זו החוויה יותר לילדים,הם כל הזמן מתבאסים שכל החברים יוצאים

בחופש לכמה ימים ואנחנו כמעט ולא...,

ברור לי שלא כולם יוצאים,זה יקר וקשוח לכולם


השאלה אם טיולים יומיים לא יוצא כבר יותר יקר מכמה לילות בצימר...כי החופש ארוך 🤦

אז תעשו שנה-שנהרוני 1234
או נופש עם לינה בחוץ רק פעם בשלוש שנים. ככה זה מאזן את הצורך בחוויות עם ההוצאה הכספית הגדולה וה"התשה" להורים.
לדעתי לינה בבית זה לא בר השוואהאמאשוני

זו חוויה אחרת. כשיש רק קטנטנים וזו המון עבודה להיות מחוץ לבית, באמת עדיף טיולים יומיים.

כשהילדים גדלים, בשביל להיפתח ולהתנתק ולהחליף אווירה עדיף לצאת כמה ימים (אם יש אפשרות כלכלית)

טיולים יומיים כשיש גם בנים וגם בנות, גם גדולים וגם קטנים,

זה אומר שרוב הסיכויים שחלק לא יבואו. זה גם שיקול מבחינתי.

נסיעה לצפון הרחוק יותר, אני לא אעשה בנסיעות יומיות..

אבל מה שטוב לכם 🙂

יוצאים כל שנה לפעמיים פעמיים בשנהעדיין טרייה

בשנתיים האחרונות גם התחלנו לצאת לטיול משפחתי בחו"ל (במקום חופשה אחת בארץ. לצערי בארץ צפון היה יחסית בעייתי בתקופה האחרונה).

מבחינתי אני לא אצא בלי הילדים (מקסימום לילה אחד עם בעלי במקום קרוב) אז נופש זה רק כולנו יחד. בתחושה שלי זה מאוד מגבש ונזכרים תמיד בחוויות שהיו לנו יחד. כמובן שזה תלוי תקציב היו תקופות שהיינו הולכים לקמפיינג או מתאימים את החופשה למשהו פשוט יותר תלוי תקציב. בארץ אנחנו הכי נהנים מצימר עדיף עם בריכה פרטית שם אנחנו מתארגנים על על האש/ארוחות בוקר ורוב היום מטיילים בחוץ. מרגיש לי יותר זורם עם ילדים בניגוד למלון (מה גם שחדר במלון מוגבל בדרך כלל להורים +2 ילדים).

אשמח להמלצה לצימר עם בריכהרוני 1234
אפשר גם בפרטי
ממה שאני זוכרתעדיין טרייה

היינו פעם ברוח ברמה ברוכים קלע אלון המקום היה ממש מהמם חיסרון אחד שהבריכה לא מגודרת יש רק אפשרות לנעול את הצימר עצמו (עם ילדים קטנים ולא שוחים יותר בעייתי)


באילת היינו ביאלרנט דירות אפרסמון זה בריכה לאיזה 3-4 דירות אבל למזלנו זה היה אנחנו ועוד משפחה והתחלקנו בשעות על הבריכה.


היינו גם ביאלרנט במגדל עם בריכה


לרוב יותר קל למצוא צימר עם ג'קוזי פרטי בריכות יש בדרך כלל למתחם של 2 צימרים ומעלה זה היינו הרבה פעמים עם עוד משפחה אחת שנסענו יחד. כבר לא זוכרת את השמות של המקומות.

נראה לי שכל הקונספט של ילדים זה קשוחהבוקר יעלה

אבל אין מצב לוותר על נופש, כל שנה בשביל הילדים.

מתיש נכון אבל כ"כ חשוב להם לביחד ושלא ינטרו לך טינה בגיל גדול, לא חשוב איך אני יודעת 😉 

אנחנו יוצאים עם עוד משפחהשומשומ

מתאמים עם האחים (לפעמים ממש מאורגן כולם  לפעמים יותר ספונטני)  ואז כל נושא הילדים פחות קשוח 😉

יש להם חברה ותעסוקה

וגם להורים כיף

בקיצור קונספט מומלץ ממש 

אשמח להמלצות של צימריםמולהבולה

וגם טיולים יומיים אם יש לכן

ממש תודה על התגובות! החכמתן אותי

תצאו לסגנון טיול שמתאים לכם ואתם נהנים ממנו...חילזון 123

מצד שני אני כן חושבת שיש מקום גם לצאת לטייל למשהו שאתם לא מאד נהנים ממנו כדי שלילדים תהיה חוויה של טיול וזמן איתכם.

אז צריך לאזן ולנסוע למשהו שמתאים לכם אבל לא לצפות שזה יהיה נופש של רגל על רגל...


אנחנו אוהבים קמפינג וטיולים בטבע

אם את מחפשת במחיר יותר זול ממחיר בדר'כקנמון

יש בצפת קבוצות וואטצפ של אנשים שמשכירים את הדירה שלהם במחיר יותר זול מצימר.

כמובן התנאים הם לא תנאים של צימר (אין בריכה, אין ג'קוזי) וגם צריך להיות זהירים ליפול על בית נקי (להתבונן היטב בתמונות!)

אבל זה נחמד

ולילדים קטנים החוויה של בית אחר עם משחקים אחרים (במידה שהמארחים מאשרים לשחק בהם) היא חוויה ממש נחמדה.

אם מוצאים בית בעתיקה זה בכלל שווה.

חלק מציעים גם צימרים ממש..

קיצר שווה להכנס לקבוצה כזו ולבדוק אופציות.

אולי למישהי פה יהיה קישור עדכני לקבוצה כזו

כן. אבל זה לא נופשמקרמה

אנחנו יוצאים פעמיים בשנה

כי זה חשוב לנו

זה צבירת חוויות עם הילדים

ואנחנו עובדים קשה מאוד בזמן הזה

וחוזרים עייפים


אבל זה שווה לנו


אוהבים מאוד את אנ"א

אנחנו יוצאים לא בהכרח לנופשאפונה

אבל בעיני הדגש הוא על פניות.

לצאת כולל לינה זה ממש קשוח, לפעמים אנחנו עושים את זה אבל לא כל שנה,

ולפעמים ישנים אצל חמותי או אחים שלנו שזה יותר קל מבחינה לוגיסטית.


יציאות יומיות הרבה יותר קל, זול, ומועיל לנו. זה ממש לא צריך להיות מפוצץ.

זה מעיין שלא מכירים, פארק שווה, בישול בשטח, לפעמים מסלול (לצערי לא לקחנו את הילדים כ"כ למסלולי הליכה, אנחנו צריכים להכיר להם את זה יותר). מזרקות, אתרי עתיקות/מורשת...

פעם ב... אטרקציה בתשלום כמו קיר טיפוס וכאלה.

צריך להיות על זה, להגיע מאורגנים ולדעת לאן הולכים ומה עושים, להצטייד כמו שצריך - בעיקר אוכל אבל גם משחקים לשטח - אפילו ברמת הכדור/מטקות/צלחת מעופפת. אפשר להשקיע יותר עם מחצלת, ערסל, ציליה, ועוד ועוד זה כיף ממש. העיקר הפניות וההנאה שלנו ההורים שאנחנו על זה, במצב רוח טוב, שמחים, פתוחים להתנסות ומשחק.

גם לנו זה קשוח האמתהמקורית

אבל עד עכשיו יצאנו, בעיקר לבתי מלון

לא יוצאים ליותר מלילה גג שניים. ממצים לגמרי מבחינתו

השנה לא קבענו כלום האמת. עדיין.

כן יוצאיםבשורות משמחותאחרונה

ליצור חוויות של טיול פעם-פעמיים בשנה זה השקעה משפחתית חשובה לדעתי גם אם זה מורכב

יוצאים לטיולים של 3 ימים במהלך השבוע/חמשוש

דירת אירוח, צימר, אירוח כפרי מכבד לא להתכלב אבל כן ברמה נורמלית

במקומות שמתאים לילדים להסתובב חופשי ומרחבים שהם יכולים לשחק אז לעניין הזה מלון ממילא לא רלוונטי בעיני

קמפינג אני לא אוהבת אז פחות בקטע, אבל כן עושים להם פעילויות שטח כמו סאג', מדורה, יצירות מהטבע וכד'

 

ריפלוקס סמוי והנקהאן#שרלי

שלום לכולן, אשמח לכמה שאלות

1. תינוקת בת חודש וחצי כנראה עם ריפלוקס סמוי, נותנים תרופה עדיין ללא השפעה מספקת. רציתי לשאול איך מניקים תינוק ככה? היא אוכלת בחוסר נוחות גדול, מתחברת ומתנתקת גם עם הבקבוק, לוקחת שלוק וצורחת.. יוצא שפשוט אני כמעט לא מניקה כי לא פיצחתי את השיטה.. קשה לי לדחוף לה את השד כל פעם לשלוק ושהמאבק הזה קורה בגוף שלי.  ומאוד הייתי רוצה לעבור משאיבות להנקה. (היא יודעת לינוק בסדר, אני נותנת לה עדיין לפעמים לכמה דקות כשהיא רגועה). אשמח מאד לטיפים או אפילו הזדהות, להרגיש נורמלית. נראה לי כאילו כולן סביבי מניקות בסבבה ורק אני מסתבכת..

2. איחור בנטילת סרזט - של שלוש וחצי שעות. לקחתי מיד כשנזכרתי.  את הגלולה הבאה צריך לקחת בשעה הרגילה או בשעה החדשה שנזכרתי?

3. כמה משמעותי שאיבות (או הנקות) בדיוק בזמן כדי למנוע דימומים עם הגלולות?

תודה רבה לכן!!

עונההשם שלי

לגבי 1, אין לי ניסיון. אולי כדאי לנסות להניק בתנוחות שונות, ולמצוא איך הכי נח לה.


2. תמשיכי בשעה הרגילה.


3. לא שמעתי שיש קשר לזמנים הנקה ושאיבה.

אני יודעת שזמן לקחתי הגלולות יכול להשפיע.


לי אישית לא היו כתמים, גם כשלא הקפדתי על השעה. וגם עם הנקות ושאיבות לא דווקא בשעות בלי קשר לזמנים.

אני רק אזדהה בקשר לקושי בהנקה...מתואמת

לי למזלי היו כמה וכמה הנקות מוצלחות לפני כן, אז ידעתי שה"בעיה" לא בי...

אני לא יודעת אם באמת היה לה רפלוקס סמוי או לא (הרופא לא שלל ולא אישר, וגם לא נתן תרופה) - רק יודעת לומר לפי הרופא שצריך להיניק כשהתינוק כמה שיותר בישיבה (לא יודעת איך עושים את זה תכל'ס🙄 אבל אולי תנסי), ואחרי ההאכלה להניח אותו באלכסון (בטרמפולינה זה הכי טוב. הוצאנו מהמחסן את הטרמפולינה שקיבלנו בילד השני ולא באה לידי שימוש, והבת שלי חצי גרה שם...)

עוד דבר שכדאי לבדוק הוא לשון קשורה. לבת שלי הייתה מסתבר לשון קשורה, שאף אחד (מהרופאים בבית החולים ועד לרופא הילדים) לא זיהה רק יועצת הנקה שהגעתי אליה בגיל עשרה חודשים זיהתה את זה...

ואם גם בבקבוק היא מסתבכת - מציעה לנסות את הבקבוק של לנסינו. זה הבקבוק היחיד שהבת שלי הסכימה לקחת.


בהצלחה יקרה! זה באמת קשה ומתסכל❤️

תודה רבה על הנירמולאן#שרלי

לשים בטרמפולינה לישון פשוט?

בסהכ מה שהיא עושה רוב היום זה לאכול ולישון הרי.

ולגבי הבקבוק

חשבתי שזה הגיוני שגם עם הבקבוק לא נעים לה לאכול, כי זה כואב /צורב במידה דומה להנקה, לא? היא אוכלת מהבקבוק ותוך כדי מתחילה להתפתל אז לא חשבתי שזו בעיה עם הבקבוק דווקא כי אנחנו משתמשים בכמה סוגים.. אבל אולי אני טועה?

כרגע תשכיבי אותה לישון (וקודם כדי שתעשה גרפס)מתואמת

בהמשך היא תתחיל גם קצת לשחק שם.

ולא יודעת לומר בקשר לבקבוק, בעצם... יכול להיות שאצלנו היא לא הסתדרה עם בקבוקים אחרים בגלל הלשון הקשורה, וזה לא קשור לרפלוקס שאולי היה לה ואולי לא.

בכל אופן, את יכולה לנסות להאכיל אותה בבקבוק כשהיא שוכבת בטרמפולינה, אני חושבת שזה גם יכול לעזור.

תודה רבהאן#שרלי
ההמלצה היא להניק בתנוחות זקופותאנונימית בהו"ל
נגיד התנוחה הפיזיולוגית

כדאי להתייעץ עם יועצת הנקה ברמה גבוהה, יכולה לעזור למצוא פתרונות 

האמת שהייתי בייעוץ עם מישהי ממש נחשבת וטובהאן#שרלי

אבל לעניין הזה בינתיים לא מצאתי פתרון

כי גם אם אני מניקה בתנוחה זקופה, אם היא לא נינוחה היא פשוט זורקת את הראש אחורה ומקשיתה את הגב וצורחת מרעב וכאב

קיבלת הנחיה מהרופא שרשם את התרופהקופצת רגע

מה לעשות אם זה לא עוזר?

נראה לי שצריך לחזור אליו, לא? 

רק ממליצה לבדוק לשון קשורהצלולה

אצלי זה היה קשור באופן ישיר לריפלוקס. וזה מאוד משפיע על היכולת להתחבר כמו שצריך בהנקה.

צריך לבדוק אצל רופא שמבין בזה, המון רופאי ילדים לא יודעים לזהות לשון קשורה אחורית (אצלי שלושה רופאים אמרו לי שאני טועה, עד שלקחתי לרופאה מומחית וראיתי ישועות).

וואו. שני רופאים בדקו אותהאן#שרלי

וגם יועצת הנקה שנחשבת מאד מקצועית. אבל עכשיו אני דואגת שאולי כן יש לשון קשורה ולא עלו על זה?

מה שם הרופאה אם אפשר לשאול?

יש רופא שמומחה לזה - ד"ר רפאל יודסיןמתואמת

ויועצת ההנקה שבדקה את הבת שלי היא אודליה גור אריה.

שניהם בירושלים, אם נגיש לך.

יש מרפאת לשון קשורה באיכילובאנונימית בהו"ל

תפני אליהם

יעל דובסטר גם נחשבת מעולה

נכון על מי שכתבו לךצלולה

אני מאוד התרשמתי מד''ר יעל דובסטר.

גם ד''ר בוצר אמור להיות מקצועי מאוד בתחום.

באיזה אזור נוח לך?

אזור ירושליםאן#שרלי
אז באמת ד''ר יודסיןצלולה
אני חושבת שהוא יודע לזהות. בעיני אין על ד''ר דובסטר (שהיא זאת שזיהתה את הלשון הקשורה האחורית של הקטנה שלי ועשתה התרה יסודית, בהשוואה לחוויה שלי אצל ד''ר יודסין) אבל נראה לי שגם ד''ר יודסין יודע לזהות.
אוסתאופתאפונה

הציל אותנו ככל הנראה מריפלוקס סמוי, אמנם ההנקה הרגיעה אותה אבל היא לא היתה רגועה בשום מצב אחר חוץ מהנקה ו/או מנשא.

ממליצה על יעקב דרמון מירושלים.

בטיפול הראשון כאילו לא קרה כלום, בטיפול השני פשוט קסם, אי אפשר להסביר.

אחיין שלי אותו סיפוראוזן הפילאחרונה

אוסתאופת לימד את ההורים שלו איך לשחרר שרירים שממש היו תפוסים, אחרי כמה תרגילים היה ילד אחר לגמרי.

אתן מצליחות לשתות מים בתחילת ההריון? ממש מענייןפומלה
אותי
כשלא הצלחתי- שתיתי מים עם תרכיז וכדומהיעל מהדרום
ממשלאשירה_11
בעיקר שתיה מוגזת.. או שלוקים קטנים של מים...ליני(:
תודה לכן!! ממש קשוחפומלה
או מים עם מלא קרח או עם מיץ אחרת לא שותה....דיאן ד.
בקושירק טוב!

שתיה מוגזת

תה

מים קרים

קרטיבים

גלידה

במצטבר היה יכול לצאת פחות מ4 כוסות ביום. לפעמים חלק מזה היה יוצא בהקאות..

לא אידיאלי אבל שותה זירו עושה לי טוב לבחילותהרמה
מים לאאנונימית בהריוןאחרונה

סודה ושתיה מוגזת

ממש ממש מחפשת שיעורים טובים בנושא חינוך ילדיםרק טוב=)

בעיקר בנושא כעס על ילדים ואיך להיות איתם יותר סבלניים.

בתקופה האחרונה אנחנו ממש עמוסים ומרגישה שאנחנו במקום לא טוב איתם

ההמלצה הקבועה שלימדברה כעדן.

פודקאסט של אפרת וקסלר.

הכעס מגיע כתוצאה מהשורש.... בהצלחה 

תודה רבה!!רק טוב=)
אני לא מוצאת את הפודקאסט הזה..הילושש

תוכלי לשלוח לי קישור בבקשה?

 

 

מענין אותי גם אז חיפשתיאונמר

זה האתר שלה ארכיון Podcasts - אפרת וקסלר - הורות מגדלת ומובילה

וזה בספוטיפיי https://open.spotify.com/show/3a5OZ3OiuK5kTOQOqgTuyV

לאחרונההילושש

התחברתי לשיעורים של הרבנית מיטל דאודי- ביוטיוב.. 

 

תודה!!רק טוב=)
שיעורים ששמעתי בעבר ואהבתי:מתואמת

של הרבנית חבצלת סולטין ושל הרבנית דינה ראפ.

לא זוכרת אם יש שם התייחסות ספציפית לנושא הכעס...

הרבנית חבצלת מעולה, שמעתי את כל הסדרה..רק טוב=)
הרבנית דינה לא יצא לי, נבדוק.. תודה רבה!
יכולה לשרשר לי את הסדרה? רק אם לא קשה לךנפש חיה.
תודה מראש
אני ממליצה ללמוד על ויסות רגשיאפונה

הרי הסיפור הוא לא הילדים ומה שהם עושים אלא היכולת שלנו לנהל את האנרגיות הרגשיות שלנו.

סליחה שאני לא מציעה מקור מידע ספציפי, אוכל לחפש לך בהמשך, אולי מחר, אבל אצטרך תזכורת.

וואי לגמרי לגמרי.רק טוב=)

בסוף זה באמת לגמרי שלנו..

אשמח אם תוכלי לחפש לי

הרבנית דינה ראפשלומית.
"אם בישראל "
הרב יעקובסוןתהילה 4אחרונה

אצלי ממש עשה איפוס של הכיוון.

במה אנחנו מתעסקים יותר בלעשות טוב עם הילדים או להגיב רק כשיש בעיות? 

הרגשה אחרי הפלהכמהה ליותר

מאוד התלבטתי אם לשאול ואיך לשאול, אבל ממש בוער בי.

אני רואה פה בפורום, וגם מסביבי, שהפלה היא אירוע מאוד קשה לאישה, שזה דבר שממש מרסק נפשית, שנשים בוכות אחר כך הרבה, במשך תקופה לא מפסיקות לחשוב על האובדן, ושזה ממש קשה להם.

כמו ששיתפתי, ביום ראשון האחרון גילינו שאין דופק, וביום חמישי החרון עברתי גרידה. שבוע 13+3.

כמובן שהיה לי ממש הלם וקשה כהודיעו שאין דופק, אבל לא פרציתי בבכי או משהו כזה , וגם בהמשך חוותי את זה בצורה די קלילה.
וזה לא שלא חיכיתי להריון, חיכיתי מאוד, התרגשתי מאוד, כשראיתי דופק פעם ראשונה, ממש בכיתי. דיברתי אל העובר, תיכננתי כבר שמות אם זה יהיה בן ואם זה יהיה בת, קניתי עגלה חדשה, הייתי ממש בהתרגשות סביב זה.
אבל מרגע שנודע לי שאין דופק, לא נשברתי ולא התרסקתי בשום צורה. בכיתי טיפה, אבל בעיקר הרגשתי אדישות, הרגשתי סוג של תחושה של "הייתי בטוחה שזה יקרה לי, לא באמת מגיע לי עוד תינוק".
אני מרגישה מצויין מבחינה נפשית, אני מרגישה שמחה, אני מאושרת שזכיתי שיש לי כבר שני ילדים. אני ממש מרגישה ומשדרת אושר.

אני לא מבינה אם משהו דפוק בי שאני לא מקבלת את זה כל כך קשה.
אני מרגישה שהמשפחה והחברות שלי, מקבלות את הידיעה הזאת על זה שאני כבר לא בהריון, בצורה הרבה יותר קשה ממני.
כשהודענו לחמי וחמותי, חמי ממש בכה, בדמעות. כאב לי הלב הלב בשבילו, לא הבנתי איך הוא מקבלת את זה יותר קשה ממני.

בעלי לא אומר לי כלום, אבל מתחת לפני השטח, אני מרגישה כאילו הוא מצפה ממני להגיב אחרת ממה שאני מגיבה.
הוא לא מבין למה אני כל כך שמחה, למה כל מי ששואל אותי איך אני מרגישה, אני אומרת לו שהכל בסדר, שאני מרגישה מעולה.

היום החלטתי לחזור לעבוד, אני בסך הכל עובדת מהבית בעבודה מחשבית, לקחתי חופש כבר מיום שני האחרון, והרגשתי שזה די והותר, במיוחד שאני מרגישה מצוין, פיזית ונפשית, 
ובעלי די הזדעזע מההחלטה, הוא לא מבין למה אני לא מנצלת את זה שאמרו לי בבית חולים לקחת 3 ימי חופשת מחלה, בהוא ממש משדר לי כאילו אני אוצה לרצות את כולם ואת העבודה על חשבון עצמי, אבל אני ממש לא מרגישה שזה על חשבוני, כי אני באמת מרגישה מצויין.

תודה למי שקראה עד עכשיו, כתבתי ממש הרבה, ומבולגן, ונראה לי שחזרתי על עצמי עשרות פעמים, ואני גם לא ממש יודעת מה אני רוצה ממכם 🤷‍♀️
אולי סתם לשמוע מה אתם חושבות. השיחה עם בעלי הבוקר ממש עירערה אותי, ואני תוהה אם משהו בי באמת לא נורמלי שאני רוצה לחזור לעבוד יומיים אחרי גרידה.

אניoo

לא עברתי הפלה

אבל

הכי נורמלי בעולם להקשיב למה שאת מרגישה ולרצות לחזור לשגרה


אף אחד לא אמור להגיד לך איך את מרגישה

זה הגוף שלך

את עברת את זה

אחרים עברו את זה יותר ממרחק

שלא יתערבו לך

ואם הם כן מתערבים

תבקשי מהם שלא

את נורמלית לגמרידיאן ד.

אין שום ספר הדרכות איך להרגיש אחרי הפלה ולכן כל אחת יכולה להרגיש ולחוש איך שמתאים לה.

 

אני גם לא חושבת שכולן חוות הפלה בצורה כל כך קשה כמו שנראה לך.

פשוט מי שחווה את זה בצורה מאוד קשה אז נוטה יותר לשתף את זה כאן או בחיים האמיתיים.

 

אני ראיתי את אחיות שלי שמאוד קרובות אלי שעברו הפלות בשבועות מוקדמים יחסית

אצל אף אחת זה לא היה טראומטי במיוחד, כן עצוב וכואב אבל נורא מהר חזרו לשגרה.

(רק אחת מהן שעברה הפלה אחרי שחיכתה הרבה שנים להריון אז זה באמת היה ממש ממש כואב ועצוב)

את מדהימהרוני 1234

כנראה יש לך חוסן אישי מאד גבוה וזה מעולה.

תקשיבי ללב שלך ותהי הכי כנה עם עצמך (נראה שדוקא במקרה הזה לרצות אחרים יהיה להיות שבורה "בכח").

לפעמים גם האסימון נופל באיחור והעצב מגיע אחרי כמה שבועות/חודשים וזה גם בסדר, תמשיכי להיות קשובה לעצמך.

אגב, פה בפורום הכי טבעי שהנשים שלקחו את זה יותר קשה יכתבו פה בניגוד לנשים האחרות. מי שלא לקחה את זה קשה פחות תרגיש צורך לשתף ולחפש תמיכה.

אני עברתי הפלהעדינה אבל בשטח
אחרי ציפייה מאוד גדולה טארוכה, ואכן נשברתי מזה ממש. אני מניחה שאם הייתי עוברת הפלה בתקופת פוריות רגילה וללא המתנה, כנראה הייתי עוברת את זה יותר בקלות. כל אחת והסיפור שלה, כל אחת ומבנה הנפש שלה, כל אחת והמצב הרגישי שהיא נמצאת בו לאותה נקודת זמן, אף אחד לא יכול להגיד לאף אחת איך להרגיש בשום מצב. רגש זה רגש. אולי את אופטימית מטבעך, אותי מלאת אמונה, ואולי חזקה, אותי את אחת שנאחזת בדברים הטובים, הכל יכול להיות. ואם את מרגישה טוב, למה להישאר בבית. כל מה שאת מרגישה לגיטימי לגמרי, תרגישי טוב בגוף ובנפש, בשורות טובות תמיד ♥️
נשמע לי ממש תקיןמתיכון ועד מעון

הייתה לי הפלה בעבר, בשלב קצת יותר מוקדם ממה שתיארת. הצטערתי, התבאסתי, ועברתי הלאה. ממש לא חוויתי את זה באופן דרמטי.

ולגבי לקחת חופשת מחלה, תעשי מה שטוב לך! אני יכולה לספר לך שעברתי בעבר הפלה בשלב מאוחר בהריון וקיבלתי חל"ד מלא וניצלתי רק 9 שבועות במקום 15 ומלא אנשים העירו לי שזה טעות, אבל עבורי זה היה הרבה יותר מתאים.

אין נכון או לא נכון, על אחת ומה שמתאים לה, זה לא אומר עליך שום דבר רע!!!

גם אני לא הרגשתי אבל כשעברתי הפלהמתואמת

(היו לי תחושות קשות אחרות, שנבעו מהטראומה שצפה לי מבתי חולים)

אבל העובר הפסיק להתפתח בשלב מוקדם מאוד, וממהתחלה הייתה הרגשה שההיריון לא תקין. והוא גם הגיע קצת בהפתעה, שנה וקצת אחרי הולדת תאומים, ובדיעבד אני שמחה שלא נולד לי אז תינוק, כי זה היה צפוף מדי עם התאומים.

אז לא יודעת מה לומר עלייך, אם התחושות שלך כרגע נורמליות או לא. יכול להיות שהן נובעות מבריאות נפשית - של עיכול והבנה שאם כבר אין, אז אין מה לבכות, כי זה לא יעזור.

אבל יכול להיות גם שזו מעין הדחקה, ולכן אני חושבת שכדאי לך לשים לב לעצמך בהמשך, כי אולי תחושות האבל יצופו פתאום בעוד חודש-חודשיים, ואז תצטרכי לתת להן מקום אף שלכאורה כבר התקדמת הלאה...

בשורות טובות❤️

כאחת שעברה לצערי ארבע הפלות בשבועות כאלהשמיכת פוך

יכולה לומר לך מניסיוני שכנראה את עדיין לא מעכלת.. את עדיין בהדחקה.

באיזה שהוא שלב יפול לך האסימון ותרגישי את הכאב הזה.

יש הרבה טריגרים שיכולים לגרום לך לכאוב... זה יכול להיות לפני המקווה או כשתקבלי מחזור שוב או כשתראי נשים בהריון בשלב שלך.

אל תלחיצי את עצמך עכשיו להתאבל. אבל כשזה יגיע תתני מקום להתאבל ולבכות. אל תדחיקי את זה.

חיבוק גדול ממני❤️❤️❤️

זה לא בהכרח ככה אצל כל אישה, רק אומרתהמקורית

עברתי הפלה בהריון הראשון ולא הייתי בצער או אבל.

כן הייתי בשוק ולחץ מהתהליך, לא באבל או צער על הילד שאמור היה להיות


את עדיין קרובה לאירועאמאשוני

יכול להיות שבהמשך תחווי תחושת פספוס או אובדן. תהיי קשובה לעצמך, לעבוד מהבית נשמע מעולה, להיות בחוסר מעש זה גם לא בריא.

אם בהמשך תרגישי שאת צריכה אוורור תתני לעצמך את זה, ולכן חשוב לדעתי להשאיר את התגובה שלך לאירוע לא סופית עדיין, אלא לפעול לפי מה שמרגיש לך נכון באותו זמן.

חיבוק. בעיני יש פער גדול בין התחושה שציינתירושלמית במקור

של "לא מגיע לי תינוק", לתחושות של השלמה או אפילו המונח אושר בו נקטת. תשהי עוד קצת בפער הזה...

(ובלי קשר, רבות חשות מגוון של עוצמות ביחס להרגשות שלהן, בטח סביב הפלה. אישית ההרגשה בהפלה הראשונה שלי היתה של אכזבה קלה, יחד עם ציפיה ותקווה, ובכל הפלה נוספת - היו 3 רצופות - ההרגשה החמירה)

סך הכל נשמע לי ממש הגיוני חוץ מ"לא מגיע לי תינוק"שיפור
על זה נראה לי כדאי להתעכב, שאת כן ראויה. וזה שקרה ככה לא מראה שאת לא ראויה. 
גם אני כמוך. הצטערתי על הפוטנציאל שלא זכהכתבתנו

להגיע למימוש, אבל מצד שני לא בכיתי, לא הרגשתי רגשות אשמה, זה היה נראה לי די טבעי וחלק מחבילת הפוריות של העידן הזה.

השתדלתי לשמור על מנוחה בהתאם לכוחות שלי בימים שאחרי, אבל לא נמנעתי נגיד מארוע משפחתי שהיה למחרת הגרידה. לא רקדתי כמובן.

גם לא היו רגשות שליליים שהופיעו מאוחר יותר, אבל תהיי קשובה לעצמך ואם את רואה שכן מגיעות תחושות יותר של דאון, לא להתנגד להן. תני מקום, תשהי בהן כמה שהן מבקשות ממך כדי שיעלמו ברגע הנכון ולא ימשיכו לזמזם כשאנחנו לפעמים בהתנגדות לחוויה כלשהי. תרגישי טוב, ובעיקר תרגישי טוב עם עצמך בכל תחושה שעולה לך, את ממש נורמלית.

זה בסדר גמור, כל אחת חווה את זה אחרתמחי
הדבר היחיד שבלט לי זו המחשבה שלא מגיע לי תינוק. מה? למה?
את ממש לא יוצאת דופןהריון ולידהאחרונה

עברתי הפלה בשבוע קצת מוקדם יותר, ולא הרגשתי רע נפשית.

כן היו כמה ימים של דימום כבד אז הייתי חייבת לקחת ימי מחלה, אבל זה לא שלא תפקדתי. והרגשתי בסדר סה''כ.


מה שכן לא יודעת אם כדאי לקחת את זה לכיוון של ''לא מגיע לי עוד תינוק''.... למה את חושבת ככה? הפלות קורות ותהיה לך עוד הזדמנות בע''ה

באיזה שבוע סיפרתם על ההריון?אנונימית בהו"ל

מלתבטת כזה מה לעשות..

תלוי למיאיזמרגד1

להורים סיפרנו בהריון הראשון מיד בבדיקה החיובית, בשני אחרי אולטרסאונד עם דופק

אחיות שלי ראו עלי ממש בהתחלה, הרבה לפני שסיפרתי. מצידי הייתי מספרת כנראה בחודש שלישי- רביעי כזה

לחברות בחודש רביעי- חמישי

עונהמולהבולה

להורים סוף שלישי

לאחים חודש חמישי

תחילת רביעישיפור
חח וואיואני שר

מרוב שהייתי בחרדות שזה יגמר לא העזתי לספר

להורים סיפרנו אחרי סקירה ראשונה

ואח"כ לאט לאט לאחים

לחברות קרובות

בעבודה


לא חושבת שיש בזה נכון ולא נכון (חוץ מבעבודה שיש חוק),

אתם צריכים להרגיש בנוח

זהו הייתי כבר בסקירהאנונימית בהו"ל

ואני תוהה מתי לספר


נגיד בעבודה מתחשק לי למשוך עד שבוע 20+

אבל מסביב אני מתלבטת 

למעסיק צריך עד שבוע 20ואני שר

בגדול הייתי מספרת למי שחשוב לי לפני שרואים

כי אז זה כבר מתחיל להיות קצת מביך


החלטות טובות!

יפה שאת מצליחה להסתיר הריון ראשון?עדיין טרייה
בהריונות מתקדמים בקושי הצלחתי להסתיר עד הסקירה המוקדמת הבטן יוצאת לי לפני...
אצלי תמיד אין בטן גדולה.יעל מהדרום
לק"י

והיו פעמים שהיה לי ברור שאני כבר ממש נראית בהריון, ועדיין היו כאלה שהופתעו לשמוע את זה...

שבוע 16 השבוע פרסמתי לכולםהרמה
גם רואים עלי למרות כל המאמץ שלי להסתיר..
תלוימתיכון ועד מעון

בהריון ראשון לאמא שלי ממש ממש בהתחלה, קצת אחרי שגיליתי, ביתר ההריונות קצת יותר מאוחר סביב שבוע 10, לחמותי טיפה אח"כ, ולאחים מתי שהסתדר.

לחברות טובות מתי שהתחשק לי, לרוב מוקדם מאוד, בהתאם לתמיכה שהייתי זקוקה לה. לחברות פחות טובות מתי שראו, לא טרחתי לספר.

בעבודה- ממש מוקדם, הרבה לפני שצריך.

תלוי באיזה הריון..רק טוב=)

ממש השתנה.

לאמא שלי בדרך כלל ספרתי אחרי הדופק או לפני אם הרגשתי ממש לא טוב,  להורים של בעלי בהריון הראשון בשבוע 9 ובשבוע 13 חמותי סיפרה לכולם אז מאז אנחנו מספרים לה רק אחרי סקירה ראשונה

לאמא שלי- אחרי הדופקהשקט הזה

לחמי וחמותי אזור שבוע 10 כזה

לאחים וכו אחרי סקירה ראשונה

ולשאר העולם בדכ נותנת לגלות לבד😅

לאמא שלי מספרת מיד אחרי הבדיקה הביתיתכחל

מבחינתי גם שבעלי יספר להורים שלו באותו זמן, לא רואה הבדל בין ההורים

ואכן סיפר להם בערך ככה או ממש כמה ימים אחרי, אבל סתם בלי סיבה מיוחדת לא יצא שסיפר ממש מיד..

לאחים והאחיות מספרים בתחילת חודש חמישי (למרות שהאחיות הקרובות שלי חשדו לפני🤭)

לשאר העולם, נותנת לגלות לבד, ומשוחחת על זה חופשי מחודש חמישי 

אנחנו סיפרנועם ישראל חי🇮🇱אחרונה

בהריון הראשון לכולם ממש כשגיליתי...הייתי צעירה ומרוגשת וזה קרה ממש אחרי החתונה אז ההתלהבות הייתה גדולה

ובהריונות הבאים אחרי 3 חודשים

חושבת שכל הסמוי מהעין יש בו ברכה וכדאי לספר רק אחרי שעברו 3 חודשים והכל תקין...

המלצות לאטרקציות לילדים בירושלים והסביבהמפלצתקטנה
אשמח להמלצות למקומות לבקר  בירושלים. נשהה במלון במרכז העיר. עם רכב. אפשר גם בתחבורה ציבורית. 2 ילדים ביסודי ושניים גדולים . תודה!
מנסהאוהבת את השבת

הכותל וביקור בשוק מחנה יהודה

גן סאקר

מזרקות של פארק טדי, ליד ממילא

עין לבן

גן חיות?

חדר בריחה אם הם גדולים..


תודה רבה אבדוקמפלצתקטנה
מה זה עין לבן? 
מעין מהמם, קרוב מאוד לגן חיותאוהבת את השבתאחרונה
מוסיפהכורסא ירוקה

האקווריום

מוזיאונים אם אתם בקטע, יש די הרבה

מנהרות הכותל/שרשרת הדורות

עין חמד (מחוץ לירושלים)יעל מהדרום

אולי יעניין אותך