"אם לא תדעי לך נשמה , סעי ל ---" שבת שלום.אח..
לא נדון לאן היא תסע , אבל מה שבטוח , שאת זה היא תאהב -
 
אהלן...
תקשיבו , להפסיד כזה דבר , זה...
להפסיד מתיקות. חבל. זה לא כזה כזה ארוך , ו -
חוץ מזה , זה כתוב בשפה "פשוטה"...
ו - חוץ מזה , יש בחירה...
 
[מומלץ גם למי שרוצה להדפיס. ו - לקרוא (שוב) אחרי ה - "צו'לנט" או ה - "קוסקוס" או ה - "ג'חנון" וכו'...]
 
אז ככה , מה אם היו נותנים לנו 2 סוכריות. לא אחת , אלא ש-ת-י-י-ם.
ת'אמת , לא היינו "חוטפים" אותם?! חח נראה לי יותר "בולעים". במיוחד אם זה
בטעם...
 
יאלה - אז , לסוכריות - אגב: אחת קצרה , אחת קצת פחות קצרה...
מה שתבחרו לקחת - שלכם. אבל , בחייאת , תחשבו רגע על הנשמה שבתכונו -
עד כמה היא רעבה? מגיע לה משו "טוב" או משו "טוב טוב"? טוב , מה שתבחרו...
 
טוב , נתחיל ---
פרשת השבוע פרשת..."ראה".
 
נתחיל מד"ת הקצר >
 
(1) הפרשה מתחילה במילים -
רְאֵה, אָנכִי נתֵן לִפְנֵיכֶם הַיּוֹם בְּרָכָה וּקְלָלָה. 
אֶת הַבְּרָכָה אֲשֶׁר תִּשְׁמְעוּ, אֶל-מִצְו?ת יְהוָה אֱלהֵיכֶם, וגו'
וְהַקְּלָלָה, אִם לא תִשְׁמְעוּ אֶל מִצְו?ת יְהוָה אֱלהֵיכֶם, וגו'
 
נשאלת השאלה - למה יש שינוי לשוני בין המקרים?
למה לא בשניהם נכתוב - או "אשר" , או "אם" - שכך בעצם תהיה אחידות בין הפסוקים -
א"כ , מדוע באמת יש שינוי בין שני הפסוקים?
 
ו - כאן נכנס בעל ה - "נתיבות שלום" ו - עונה משו , מתוק מדבש. באמת.
מה ההבדל בין המילה "אם" , למילה "אשר"...? (ו - מי שעשה השנה בגרות. אהממ...)
המילה "אם" - באה לציין תנאי. כלומר , יש מצב , ו - כאשר יהיה מצב אחר - פירושו: אם.
המילה "כאשר" - באה לציין מצב. זה המצב שצריך להיות , ו - כשהוא יקרה - פירושו: כאשר.
 
ממילא , ע"פ חילוק זה , זה מובן נפלא - 
איפה כתוב אם המילה "אשר"? בברכה. כי - ה' אומר , בעצם , הרי כל רצוני הוא להטיב לכם , לבני האהובים. זה המצב ה"טבעי". זה המצב שאני רוצה שיהיה - "את הברכה".
ו - בקללה , כתוב "אם"...אומר לנו ה' - זה לא המצב שאני רוצה שיהיה , זה ה"מצב האחר" שאני לא רוצה שתגיעו אליו. זה רק ה"אם" , ש - הוא לא המצב הטבעי. זה לא מה שאני רוצה שיהיה לכם...
ממילא חבר'ה - אבאל'ה אוהב אותנו. אתם מבינים מה זה?! הוא רוצה לתת לנו ר-ק את הברכה...
וואלה - כישראלים מצויים - זה בחינם - בואו "נחטוף" את הברכה...
 
 
(2) ייאלה , לבא. זה עוד יותר מתוק. כאילו - כאן יש יסוד ש - וואלה , לא כדאי להפסיד...
בפרק יג' , בא ה' ואומרת לנו - (לא חייב לקרוא את הפסוקים האלו...)
כִּי יָקוּם בְּקִרְבְּךָ נָבִיא, אוֹ חלֵם חֲלוֹם; וְנָתַן אֵלֶיךָ אוֹת, אוֹ מוֹפֵת.  וּבָא הָאוֹת וְהַמּוֹפֵת, אֲשֶׁר-דִּבֶּר אֵלֶיךָ לֵאמר:  נֵלְכָה אַחֲרֵי אֱלהִים אֲחֵרִים, אֲשֶׁר לֹא-יְדַעְתָּם וְנָעָבְדֵם.  לא תִשְׁמַע, אֶל-דִּבְרֵי הַנָּבִיא הַהוּא, אוֹ אֶל-חוֹלֵם הַחֲלוֹם, הַהוּא:  כִּי מְנַסֶּה יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם, אֶתְכֶם, לָדַעַת הֲיִשְׁכֶם אהֲבִים אֶת-יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם, בְּכָל-לְבַבְכֶם וּבְכָל-נַפְשְׁכֶם. 
 
ה' בעצם אומר לנו - אם יבוא איזה "אדם" שעושה כזה "הוקס פוקס" - ו , באמת זה מתקיים. הנביא הזה אומר שיקרו דברים ו - הם קורים , אם הוא נביא שקר , שאומר ללכת לעבוד ע"ז - אל תקשיבו לו - ו , בזה - אם לא תקשיבו לו , בעצם כך אתם מראים שאתם אוהבים את ה'. ו - אם תקשיבו ל"נביא השקר" - אתם לא אוהבים את ה'...
 
לא מובן. יבוא מישו ש...וואלה , תראו - הוא אשכרה צודק.
איך אפשר להגיד למישו "אל תקשיב לו"?! הרי השכל אומר כן להקשיב! השכל שלי אומר לי שזה אמת. אז , איך ה' בא להגיד "אל תקשיב לשכל"?!
 
ו - כאן , יסוד ע-נ-ק - מסביר הרב "דסלר" -
כח האהבה יכול לאמת דברים שהשכל לא יכול להבחין שהם לא אמיתיים.
זהו. הייתי עוצר כאן. היסוד הזה שווה הכל. דוגמא - אבא שכ"כ אוהב את הבן שלו - יחשוב הכל , העיקר שהוא ילמד "כף זכות" על הבן שלו. אפילו אם השכל לא מסכים עם זה... למה? בגלל כח האהבה שבאדם. ז"א ש -
ה' אומר לנו - השכל אומר לכם "כן". אבל , האהבה שלכם אלי - שאני דורש מכם - היא זו שתגיד לכם , שם , איפה שהשכל אומר כן - היא תגיד "לא". ו , אם אתם לא שומעים אותה - כנראה שאין לכם אותה. כלומר - אתם לא אוהבים את ה' מספיק...
ו - לכן גם אומר ה' לעם ישראל ש - בנסיון שכזה , האהבה שלכם אל ה' נבחנת. כי - אפשר לעמוד בנסיון כזה רק ע"י כח האהבה. כאשר יש לך את כוח האהבה אל ה' בלב...
 
וואו. אני יודע שאתם לא עומדים על הרגליים עכשיו...
אבל , בואו נקח רגע כלל לחיים מכאן - חבר'ה -
לאהבה אין גבולות. היא פורצת הכל. היא מגיעה למקומות ש - כל דבר אחר לא מגיע לשם.
לכן , בואו נפזר אותה , למקומות ש - שם היא יכולה לתת. לאהוב. עד בלי סוף...
 
 
תודו (בתגובה בשרשור - לה' ו - לפרשנים...) שזה היה חמוד ביותר.
זה שווה. זה כיף...באמת.
ו - "קפיץ קפוץ" - להקפיץ בבקשה , בכדי שגם אחרים יוכלו להנות...
 
שתהיה בעז"ה שבת מלאה אור לכל עם ישראל.
שבת מבורכת עם שמחה אמיתית -
א-מ-ן. (הייתי חייב..)
 
 
 
 
אשריך!!! איזה חיזוקים!!(:חמשוש...אחרונה
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך