תקשיבו ממש לא ברור לי הקטע של "לזרוק תשכל" בבאנונימי (פותח)
אם ה' היה רוצה שלא נפעל ונלמד ע"פ השכל הוא פשוט לא היה שם לנו אותו...עיקר הלימוד תורה הוא דרך השכל אז למה ברסלב כ"כ יצאו נגדו???
חוצמזה מה הענין של לא ללכת לרופאים?ולהתרפא ע"י האמונה ועבודת המידות אנחנו בכלל לא בדרגה הזאת ברור שצריך לעבוד על המידות אבל זה לא סותר השתדלות??????????  
להגיד שזה הכוונה בברסלבאנונימי (פותח)
זה בדיוק "לזרוק את השכל".....
 
רבנו אמר "מצווה גדולה לחדד השכל" (ליקוטי מוהרן)
ווו''אאווההה''''אאאההה,,....אנונימי (פותח)
אין לך מושג איזה עליהום פתחת פה עכשיו....
 
אני צופה פה לפחות 50 תגובות בשרשור הזה... חחח...
התשובה הכי גדולהאנונימי (פותח)
מי שרוצה להבין את רבי נחמן מבין
 ומי שרוצה להקשות קושיות מקשה....
 
ובקשר לרופאים כבר דיברו על זה בפורום פה
לפי מה שהסבירו לי
רבנו לא אסר ללכת לרופאים כשצריך
רק הרחיק מהם
והוא בעצמו היה אצל רופאים בסוף ימיו (למרות שצחק עליהם אחרי זה שלא עזרו לו רק ההפך..)
ועיקר הכוונה להתחזק באמונה
ולא למנוע השתדלות
בפרט בימיו שאנשים היו בוטחים ברופאים
אז זה היה אחרת מהיום והרפואה לא היתה מחקרית מדעית
אלא מעורבבת עם כל מיני השערות וגאוות של הרופאים
בקיצור העניין ארוך...
אז איך אתה מסביר תענין של פשיטות ותמימות?אנונימי (פותח)
זה להסתכל על השטחיות שבכל דבר או להתעלם ממה שאני רואה ולהמשיך באמונה לא להעמיק ולחשוב יותר מידי על כל דבר(זה בדיוק לזרוק תשכל) זה מה שרב הרבנים הברסלברים אומרים היום בשם רבי נחמן וזה נראה לי סותר את תורה א' בליקוטי מוהר"ן על ההסתכלות ב"השכל של כל דבר"ואת מה שאמרת
תקרא מעה מחכם ותם...עדות
א.רבנו אמר שבעבודת ה' צריך לזרוק את השכל ולעבוד את ה' בתמימוד ופשיטות...
כי השכל מפריע וע"י השכל אפשר להגיע למחשבות מוטעות...
ב.כדאי לך גם מאוד לקרוא (שוב) את הסיפור של מעשה מחכם ותם ולנסות להבין אותו!!! יש שמה דברים פשוט גאונייים!!!!
וגם לדעתי תשובה לשאלה שלך...
עאלק:"אני צופה פה לפחות 50 תגובות..."שואף להתנחל
לעניות דעתי. ובקצרה.'ערבות הדדית'
בעמיאח"ה
 
יש- ליזרוק את השכל-בשביל האמונה, רבנו הקדוש אומר כשיש דברים קשים משהו לא מיסתדר לא אלך טוב וכו' תיזרוק את השכל, וגם שטוב, וגם שמיסתדר, אל תחקר תיראה את זה באמונה שככה ה' רצה.
ויש- שורבנו אמר בכול התורות שלו 3 פעמים "מצווה גדולה"  1להיות בשימחה תמיד 2 לחדד את השכל 3 לא זוכר אני יעיין שוב בהיזדמנות.. (ר"ח..) מי שיודע שיגיד.
 
לעניין הרופאים, א. מכיתה ג' לא אלכתי לרופא-לחיסון\בדיקות, (קצת מפגר מיצידי.) ועד היום ב"ה ל"ע לא קרה כלום.. ב"ה..
רבנו הקדוש אמר שכשיש ליהודי אמונה הוא יכול להיתרפות מכול דבר שהוא אוכל, (שניזכה..)
 
נאמר שכול חולאה שבא על יהודי הוא פגם במשהו שהוא צריך לתקן, זה בסה"כ סימן. וכמו רבנו הקדוש כשצריך ממש ממש אז כן, אולכים לרופא- הקב"ה.
 
לילה טוב.. אני מתת.(:
 
 
אם לא שמת לבאנונימי (פותח)
הקורקודילדיל הזה החליט לדאוג לחמישים תגובות בעצמו. סתם.
ויהי רצון שלא יפגע הקורקודילדיל מתגובה זו,
וישתמש בה לקיום מאמר רבינו "וישמח עצמו אפילו במילי דשטותא"
עדיין לא קלטתי ת'ניק שלך..רוצה להתבודד
רבנו אמר שצריך להסתכל בשכל של כל דבר=רוצה להתבודד
ז"א לעומק. מי שחושב שכשרבני ברסלב אומרים לזרוק ת'שכל הם מתכוונים שצריך להיות טיפשים, טעות בידם.
והם גם לא יגידו את זה בכל מצב. לא בכל מצב צריך לזרוק ת'שכל!
ואין לי כח להאריךמקווה שמשהו הבנתם..
***תיקון טעות:רוצה להתבודד
 מי שחושב שכשרבני ברסלב אומרים לזרוק ת'שכל הם מתכוונים שצריך להיות טיפשים, טעות בידו.
 
 
 
 
 
עויבד ה'שמחה ואמונהאחרונה
לענ"ד רבי נחמן התכוון לזרוק את השכל של כל החוכמות והחקירות.. תהיה תמים עזוב אותך מכל השאלות הטיפשיות האלו... זרוק תשכל.. בוא תתחיל כאילו אתה לא יודע כלום ולא מבין כלום.. וככה אתה גם מגיע למידת הענווה..
 
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך