"חזרתי בתשובה אך איני מרגיש שינוי כלשהו לטובה. מה יהיה עלי?"
השיבו ר' אברהם:
"אדם שנכנס לבוץ ומבקש לצאת, פוסע בבוץ בעמל רב. הפסיעה השנייה אינה טובה מקודמתה. שוב ניתקעה רגלו ברפש. וע"פ כן אין עמלו לשווא. הולך ומיתקרב הוא לחוף מבטחים.."..


איזה מזל שזכינו להכיר את רבינו....מה הייתי עושה.??!!..

הרב גדי סיפר על פירוש מתוק מדבש, לפס':
"לא על הלחם לבדו יחיה האדם,
כי אם על מוצא פי ה' יחיה האדם"
-ממה היהודי מתחייה?
לא כ"כ מהלחם הגשמי, אלא בעיקר מ-
"מוצא פי ה' " , שחבוי בלחם! ("המוציא"..=.. "מוצא"..)
דרך המזון, שנעשה לחלק מאיתנו,
אנחנו יכולים להרגיש את ה' הכי חזק...
הרב ארוש אמר בשם רבנו,
שבזמן האכילה יכולים לעלות הרצונות הכי גבוהים...
וזה מה שכתוב בשיר השירים: "עינייך ברכות בחשבון",
(פירוש הרב יצחק (גנזבורג) ) :
"עינייך"- אלו מעיינות התורה והקדושה, שה' שופך אל העולם..
ומזכה אותנו לשתות מהנביעה ...
"ברכות"- אלו הברכות שצומחות לנו מהמים המטהרים האלה..
"בחשבון"- אלו גדרי ועסקי העולם, כמו הלחם הזה,
שמתוכם בעצם, ניתן להדבק בו יתברך..
ע"י ההתבוננות באלוקות שבהם...
ואז נמשכת ברכה גדולה ומופלאה...
הוא הסביר שלענף הגפן, יש פיקות ברך לאורכו
(שיעור חקלאות... סתם..),
וכדי להצמיח מהן עוד עצי גפן, מכופפים אותן אל האדמה
ומוציאים מהעבר השני- את קצהו הנוסף של הענף.
וכך הברך הזו משתרשת, ומעלה עוד גזעים ופירות...
הוא אמר שזוהי האומנות של האיש הישראלי!
לחבר כל דבר שבעולם הזה,
למקור החיות האלוקי שמצמיח אותו,
ואז הברך ( דימוי ל"עניין מהעולם"),
הופכת ל- ברכה!
על אליעזר נאמר : "ויברך את הגמלים",
גמל- אותיות לגם..
לכופף את הברכיים לאדמה-
לחיות את העולם הזה,
ובד בבד- ללגום ממי התורה תמיד!
"שולחן עורך- צפון- ברך- הלל- נרצה"
"שולחן"- זו ארציות העולם.
"ברך"- היא הברך, האפשרות שלנו
לחבר בגמישות, את הגשמיות,
אל מקור חיותה, ה' יתברך. ולהצמיח ברכה.
"הלל"- זה ההלל לה' על הפלא הגדול הזה,
שניתן להתחבר אליו מתוך העולם
וזה מה שמחזיק ומחיה אותנו כאן...
"נרצה"- הידיעה, שה' נמצא בכל,
מעוררת בנו רצונות וכיסופים,
לרוץ אליו.. ב"רצוא"..
ולגלות אותו בכל מצב ומקום... ב"שוב" ...
"כל דבר הכי קטן, אם תחבר אותו לאבא,
הוא יהפוך למשהו נפלא, למעלה.."
(מהשיר של הרב רונן חזיזה)
=) =) =)
וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...
יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו
מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?
היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!
אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל! על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.
מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה
אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס"
יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך
להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי
תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס
השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?
לפני שאשלח אגיד מה שאלתי ובקשתי.
1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?
2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .
וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן
אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?
שכוייח...
אף פעם לא הייתי אצל רבנו.
ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..
קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.
ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.
האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?
כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.
רעיונות? מחשבות? הגיגים?
תודה!