התארגנות לאומן ר"ה הבעל"טאנונימי (פותח)
אני וגיסי מתכוננים בעז"ה להיות בר"ה באומן.
רצינו להצטרף לקבוצה שמתארגנת יחד מבחינת סידורי לינה
וסעודות החג. במידה וישנן הצעות אשמח אם תחזרו אלי בדוא"ל nightcourt@walla.com
 
תודה מראש.
תבואו לאכול אצל הרב סבג, שינה באוהל..'ערבות הדדית'
קבלת פרטיםאנונימי (פותח)
אשמח לקבל פרטים לגבי הסעודות
עם הרב סבג והלינה באוהל
nightcourt@walla.com
אין פרטים.'ערבות הדדית'
בעמיאח"ה
 
מגיעים והכול מסתדר.. "לאכול או לא לאכול לשתות או לא לישתות.. העיקר להגיע אלי.."
 
תבוא שם לרב סבג-(תישאל שם איפה הרב סבג נימצא) תגיד שאין לך כסף ואם אפשר לאכול אצלו.. הוא יגיד בשימחה.. בדוק..
 
באיזה יום אתה אמור לטוס? אני ביום שלישי (אמור.. כרגע אין לי שקל לכרטיס.. שילמתי רק  מיקדמה..) ונוסע לכמה צדיקים שם לתפילות ותיקון חצות.. בע"ה.
 
אני ישלח לך במסר"ש את המיספר שלי תיהיה איתי בקשר בשבוע של ר"ה אם משהו לא יסתדר. אשריך אחי!!(= 
 
 
אם יש למישהו מעשרות.. אני ישמח.. (לא נעים, אבל הרב אמר לקחת..)
רבי נחמן כותב שעיקר עניין ר"ה הוא א"י !!!otk100
חוברת רצינית בענייןצחקן
אם קראתי נכון את המטרת החוברת אז- אל תקראו אותה!!שמחה ואמונה
החוברת היא ברור הלכתי האם מותר לצאת.צחקן
ברור הלכתי? - בדיחה!אנונימי (פותח)
החוברת הזו פשוט פארסה!
 
פשקוויל מגמתי שנועד למנוע מאנשים להגיע לציון
 
אוביקטיבי בערך כמו "פראבדה"
ברור הלכתי? בדיחה!אנונימי (פותח)
החוברת הזו פשוט פארסה!
 
פשקוויל מגמתי שנועד למנוע מאנשים להגיע לציון
 
עושה צחוק מרבי נתן
 
 
 
 
ברור הלכתי? תעשה לי טובה...אנונימי (פותח)
פשקוויל מגמתי
 
ציטוטים לא מדויקים
 
הפוך מרבי נתן
לא נתבלבל...
 
 
כדאי לקרוא את התשובה ההלכתית בעלון "אוצרות"אנונימי (פותח)
זה לא רק שאלה הלכתיתמורדכי ציון
בחוברת הנ"ל מובא מקורות ממוהר"ן ורבי נתן עצמם, אז אין קשר לפאשקוויל, מי שלא עונה לטענות הוא הוא הפשקוויל.
רבי נחמן אמר לבוא לציון שלושמחה ואמונה
ובלי הרבה ויכוחים.. בדור שלנו אמונת חכמים ירדה הרבה.. וחבל..
הצדיק אמר הצדיק יודע.. אתה יכול לשבת ולהתוכח פה שעות..
ולנו יש 2 מילים לומר...
אמונת חכמים!! כל מילה מיותר..
בוואדי שהצדיק אמר !otk100
רבי נחמן כותב שכל עניין ר"ה הוא א"י אז בתקופתו כשעם ישראל היה בגלות הוא אמר לכולם לבוא לציון שלו בר"ה שהוא בחינת א"י ! אבל היום כשב"ה אנחנו חיים בארץ הקודש בוואדי שרבי נחמן לא רוצה שנצא מהארץ דבר שלפי רוב הדעות הוא איסור מפורש "אסור לצאת מארץ ישראל לחוצה לארץ לעולם, אלא ללמוד תורה או לישא אשה או להציל מן העכו"ם ויחזור לארץ, וכן יוצא הוא לסחורה,"
מה הקטע??.אנונימי (פותח)
שלכם לטוס??....יש לכם כסף מיותר??.רבי נחמן שלכם נמצא גם בארץ...
הכסף כאן הוא לא השיקול !otk100
אלא ההלכה
מי שפוסק שמותר לצאת מהארץ אין סיבה שלא ישקיע את ה600- 1000 $ בעבור ההבטחה של הצדיק שיוציא אותו מבור תחתיות ?!?!?!!!
"לפי רוב הדעות זה איסור"? זה שקר גמוראנונימי (פותח)
מהבחיינה ההלכתית אין שום פוסק שאוסר לצאת מהארץ לקברי צדיקים (וודאי כאשר דעתו לחזור).
 
גדולי ברסלב בכל הדורות נסעו מארץ ישראל לאומן.
 
ועם ישראל עדיין בגלות. למיטב זכרוני אנחנו עדיין אומרים בתפילה מדי יום את בקשות הגאולה בדיוק כמו לפני מאה, מאתיים, חמש מאות ואלף שנה. אין שום שינוי במצבו הרוחני של עם ישראל מלבד ההתקבצות בארץ ישראל, שיש אומרים שהיא תחילת הגאולה ויש אומרים שהיא לא תחילת הגאולה, אבל הגאולה עצמה היא וודאי לא.
 
יש סילוף מגמתי כאילו ויש איזה מקור לכך שמארץ ישראל לא צריך לנסוע לאומן, וזה שקר מוחלט. היו בודדים מאנ"ש (ר' שלמה וקסלר, למשל) שלא נסעו מארץ ישראל לאומן, אבל כאמור, רוב מוחלט מבין אנ"ש סברו שחובה גמורה לנסוע מארץ ישראל לאומן.
 
ראו תשובתו של רבי לוי יצחק בנדר בענין זה ב"אוצרות" האחרון: www.breslev.org/pdf/ot16.pdf
דמגוגיה נטואנונימי (פותח)
הוא טוען בחוברת שאין מקור ברבנו להגיע לראש השנה אחרי פטירתו
 
מי שקרא רבי נתן קצת יודע שרבי נתן לא הפסיק לדבר על זה - הן בעלים לתרופה והן הליקוטי הלכות
 
שרבי נתן למד מרבנו שלבוא אליו לראש השנה זה גם לאחר הסתלקותו
אז איך אפשר לכתוב שאין לזה מקור ברבנו???
 
ההקדמה של החוברת מסבירה למה זה לא ברור הלכתי אלא תעלומה למה לא לנסוע לאומן
ולכן הציטוט מהשדי חמד ברכי יוסף וגם מהרב קוק לא מדויקים
 
מי שמכוון לאמיתתה של הלכה יודע שאין בסיס הלכתי לאיסור לעזוב את הארץ נקודה
 
בעיקר כאשר ברור שעיקר ישיבתו של האדם היא בארץ ישראל- משפחתו רכושו מקצועו
והוא לקח כרטיס הלוך ושוב
 
על סמך זה נופשים מאות ואלפים של אנשים יראי שמים בתכלית
 
אם למישהו לא נראה משהו - זה דבר אחד
 
אבל להגיד שזה אסור - זה פשוט הבל
 
האם כותב החוברת מבין מה מעלת הציון? אני אומר לך באחריות שהוא לא מבין ממעלת הציון דבר וחצי דבר
בשבילו זה עוד ציון של צדיק.
 
אז איך אפשר לקבל ממנו איזה הבנה או הדרכה מהציון של רבנו?? זה פשוט בדיחה, ובדיחה לא טובה אפילו
שנאה לא שנאהרוצה להתבודד
אני מאחל לך שתעוף מהפורום מהר ולא תחזור לכאן יותר.
 
 
נמאס מהציניות המעוותת שלך שאתה דואג להשפריץ לכל הכיוונים.
בונ'ה אנשים נסחפתם קשות..קראתיך
מכוון ל.y.s
קשות אבל קשות קשות!!!שיח השדה..
קראתיך.....נשמה...את פשוט מתוקה....אני מתה עלייך...!!!
 
יא מותקית!מי את?קראתיך
ואחי, חלק מהאיתרגנות'ערבות הדדית'
בעמיאח"ה
 
לראש השנה, החלק העיקרי זה ההכנה שלנו, לשוב בתשובה שלמה..
 
אבל נקודה שרציתי לחדד לטסים אומנה בר"ה.
 
הרב שלי הכין אותי שנה שעברה ואחד הדברים שהוא אמר\סיפר. : 
 
(הרב עופר) א. להיתבודד, ולהיתבונן ממש חשוב, כי בהיתבודדות עוברים את שבירת הכלים ומקבלים כלים חדשים לאור יותר גדול.
 
(הרב דודו)ב. כשהגעתי לרבנו הקדוש ישבתי בכניסה מבאוס.. איפה ה"אורות" איפה השמחה,איפה הקדושה.. ואז יצא יהודי, מגובס בשני רגלים..ומאושר ושמח..ראה שאני מבואס ושאל למה. אמרתי לו שלא לזה חיכיתי וציפיתי.. אז הוא אמר ''צדיק! תישמח ותירקוד! אותי רבנו מתקן בשני רגלי-אותך הוא מתקן בהרדמה! בלי שתרגיש כלום! כשתגיע לארץ תיראה שהרבה דברים תוקנו." .   ואני מוסיף. 'גם דברים שפשוט לא תשים לב אליהם..''  וזה ממש חשוב, פשוט להגיע- כמו שרבנו אמר רק להגיע ולא משנה כבר מה נעשה-לאכול או לא. לישתות או לא. להיתפלל (בכוונה) או לא.. רק להגיע..  
 
 
ג. כדאי מאוד במטוס בדרך ליקרוא סיפורי צדיקים, על ר' נחמן,בעש"ט,ר' לוי יצחק,ר' נתן.. וכו'..  זה נותן חיזוקים הרבה..
 
ומי שנוסע שיתפלל על עמ"י!!!!!!
 
קראתיך- יש אנשים שלא צריכים תגובה, עניינם הוא לעקוץ וליזרוק מילים סתם. את היהודי הזה במיקרה אני מכיר טוב ממש, זה משהו שעובר. (פעם אבינר, עכשיו אומן.. אולי בגלל זה הוא לא מדבר איתי?)
 
ולשאר אנ"ש כאן.- אפחד כאן לא רב. אין מה לישאול כאן אם לטוס או לא, שכול אחד ישאל את רבו אם ליסוע (מי שעוד מיתלבט..) ומה שרבו יגיד שיעשה. לא ירתע מפני המלהיגים.  
 
 
ה' הוא המלך!
 
ה' הוא המלך!.
 
 
 
ואם יש כאן מישהו שכ"כ מיתנגד לאומן בגלל שזה לצאת מהארץ-הוא מוזמן בשמחה לקיבוץ אנ"ש על ציון סבא ישראל בבית המיקדש ר"ה הבעל"ט ובע"ה נעשה ונצליח.
ערבות הדדית-בד"כ אני לא מתייחסת..קראתיך
אני מבינה שמשו לא בסדר אצלו...
אבל הפעם הוא באמת נסחף רחוק...
 
וחיונה נשמה~ לא ראיתי שכתבת בהודעה למטה שזאת את..מחילה.
ערבטויבב
אני חיונה....שיח השדה..
יתבישו אלו שלא נותנים לחולה להגיע לרופא!!!אנונימי (פותח)
שנמצא בחו"ל לצערינו.......
ויתבישו אלו שחושבים שהם בריאים....
ולמרות אותם אנשים קדושים...שמנסים לגרום לשינוי לצערי
כל שנה רק גודל המספר ...שלושים אלף...איש
ומגיעים למקום מכוער עם אנשים לא סימפטים והמון הוצאות כספיות...
כנראה הם מקבלים רפואה!![למי שלא מאמין לרופא..}
י-ש-ו-ע-ות
 
האנונימי (פותח)אחרונה
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך