בנוסף לכתוב 100 פעמים "אני מדבר למורה בכבוד"
אתן רקע על הבן שלי. הוא ילד עם עוצמות אדירות מהיום שנולד (וגם לפני כן)
תמיד היה לנו מאתגר איתו. כשהוא רוצה משהו זה עד הסוף. נורא קשה לווסת אותו. לטוב ולרע.
כשהוא על הגל הוא סוחף את כולם יחד איתו ואז התשבוחות מפה עד הירח. כשהוא בתקופה לא טובה/ התקף זעם אף אחד לא יכול לו.
לקראת כיתה א' עברנו דירה לסביבה וביה"ס שיהיה הכי טוב בשבילו ובאמת הוכיח את עצמו. אמנם קיבלנו לעיתים קרובות מכתבים הביתה אבל זה היה על דברים שטותיים ממש ושמחתי שתופסים אותו קצר ולא נותנים לו להשתולל כשבמקביל יש המון פעילויות ואתגרים חיוביים והוא הוביל את הכיתה למקומות מאוד טובים.
באסיפת הורים רק שיבחו אותו איזה כיף שיש תלמיד כמוהו בכיתה מוביל בחכמה, שאלות לעניין ממש מרים את כל הכיתה לרמה גבוהה ורצינות ואחריות.
גם בעבודת ידיים אוהב להתעסק עם חומרים, עוזר לחברים.
המחברות שלו היו דוגמה ומופת לרצינות, השקעה תשובות ארוכות ומנומקות...
בקיצור ילד מדהים ומאתגר כאחד.
השנה הוא התחיל ממש ממש יפה בהרבה מובנים גם בכיתה גם בבית פשוט תענוג שסוף סוף מצליחים לנתב אותו למקומות חיוביים.
יש מורה אחת שיותר קשה לה עם משמעת בכיתה. קורה, מורה מקצועית למקצוע שהוא באמת משעמם.
הבן שלי סיפר לי מה קרה בכיתה ונשמע ממנו שהיא פשוט "איבדה" את זה. לא הצליחה להשליט משמעת אז מי שהוציא הגה מהפה חטף מספר דו ספרתי של משפטים לכתוב.
אתה 40, אתה 30...
הבן שלי קיבל 200(!!!) משפטים לכתוב.
והוא ילד ששונא לכתוב. וככל שמכריחים אותו יותר ככה הכתב שלו נהיה חרטומים ונוצר אנטי רציני לכתיבה.
עוד בכיתה א המורה שלו אמר שהוא לא מנקד ובכיתה מקפידים לכתוב עם ניקוד.
אמרתי למורה שאני יכולה להבין אותו. השאלות מאתגרות אותו שכלית, הוא קורא שאלה חושב על תשובה, חושב על ניסוח ואז במקום לממש את המשפט שרצה לכתוב הוא עסוק בלכתוב הרבה נקודות זה מאבד את הרצף המחשבתי. מאז המורה עזב אותו לנפשו ופחות "ישב" עליו בקטע של הניקוד.
עכשיו באה הצרה הזאת. מה עושים??
הערב אמרתי לו שיתחיל לכתוב 10 כללים להתנהגות בשיעור. עד כאן חינוכי לדעתי. ישב, חשב, כתב.
ולא הלך לו בקלות כי הוא ילד עם סטנדרט גבוה. אם יש כלל שהוא לא מאמין בו הוא לא יכתוב רק כי זה מה שהמורה רוצה לשמוע.
בסוף באמת יצאה לו רשימה שמראה על החשיבה שעומדת מאחוריה.
עכשיו מה הלאה?? להעתיק בלי קטע את כל המשפטים עוד 9 פעמים?? אין שום סיכוי שהוא עושה את העונש הזה בלי שזה יביא אותו למקומות גרועים.
אם לא אתערב ולא אהיה שם איתו זה "יאכל" אותו מבפנים ויביא להתפרצויות.
אם אשב לו על הראש שיעשה זה גם יוציא ממני כל טיפת אנרגיה וגם יגרום לו לשנוא כל מה שקשור לעונש הזה ורק ישיג ההפך.
לדבר עם המורה? מה להגיד לה?? שזה לא עונש חינוכי בעיני? שזה לא יוביל למקומות טובים?
פעם נתנו לו עונש כי איחר לכיתה והעונש היה לכתוב סיפור על ילד שאיחר לכיתה ומה קרה בעקבות זה.
יצא סיפור מדהים מדהים. ממש. עם הרבה דימיון וירידה לפרטים והרבה מאוד היבטים שלא הייתי חושבת עליהם (הילד נפל ולא יכל לקרוא לעזרה כי כולם נכנסו חוץ ממנו)
זה עונש שהועיל לו.
אבל סתם להעתיק?? סתם? הוא לא ילד שעושה דברים סתם.



