עונש מהמורהאמאשוני
הבן שלי בכיתה ב' קיבל היום עונש לכתוב 10 כללים כפול 10 פעמים.
בנוסף לכתוב 100 פעמים "אני מדבר למורה בכבוד"

אתן רקע על הבן שלי. הוא ילד עם עוצמות אדירות מהיום שנולד (וגם לפני כן)
תמיד היה לנו מאתגר איתו. כשהוא רוצה משהו זה עד הסוף. נורא קשה לווסת אותו. לטוב ולרע.
כשהוא על הגל הוא סוחף את כולם יחד איתו ואז התשבוחות מפה עד הירח. כשהוא בתקופה לא טובה/ התקף זעם אף אחד לא יכול לו.
לקראת כיתה א' עברנו דירה לסביבה וביה"ס שיהיה הכי טוב בשבילו ובאמת הוכיח את עצמו. אמנם קיבלנו לעיתים קרובות מכתבים הביתה אבל זה היה על דברים שטותיים ממש ושמחתי שתופסים אותו קצר ולא נותנים לו להשתולל כשבמקביל יש המון פעילויות ואתגרים חיוביים והוא הוביל את הכיתה למקומות מאוד טובים.
באסיפת הורים רק שיבחו אותו איזה כיף שיש תלמיד כמוהו בכיתה מוביל בחכמה, שאלות לעניין ממש מרים את כל הכיתה לרמה גבוהה ורצינות ואחריות.
גם בעבודת ידיים אוהב להתעסק עם חומרים, עוזר לחברים.
המחברות שלו היו דוגמה ומופת לרצינות, השקעה תשובות ארוכות ומנומקות...

בקיצור ילד מדהים ומאתגר כאחד.
השנה הוא התחיל ממש ממש יפה בהרבה מובנים גם בכיתה גם בבית פשוט תענוג שסוף סוף מצליחים לנתב אותו למקומות חיוביים.

יש מורה אחת שיותר קשה לה עם משמעת בכיתה. קורה, מורה מקצועית למקצוע שהוא באמת משעמם.
הבן שלי סיפר לי מה קרה בכיתה ונשמע ממנו שהיא פשוט "איבדה" את זה. לא הצליחה להשליט משמעת אז מי שהוציא הגה מהפה חטף מספר דו ספרתי של משפטים לכתוב.
אתה 40, אתה 30...
הבן שלי קיבל 200(!!!) משפטים לכתוב.
והוא ילד ששונא לכתוב. וככל שמכריחים אותו יותר ככה הכתב שלו נהיה חרטומים ונוצר אנטי רציני לכתיבה.

עוד בכיתה א המורה שלו אמר שהוא לא מנקד ובכיתה מקפידים לכתוב עם ניקוד.
אמרתי למורה שאני יכולה להבין אותו. השאלות מאתגרות אותו שכלית, הוא קורא שאלה חושב על תשובה, חושב על ניסוח ואז במקום לממש את המשפט שרצה לכתוב הוא עסוק בלכתוב הרבה נקודות זה מאבד את הרצף המחשבתי. מאז המורה עזב אותו לנפשו ופחות "ישב" עליו בקטע של הניקוד.

עכשיו באה הצרה הזאת. מה עושים??
הערב אמרתי לו שיתחיל לכתוב 10 כללים להתנהגות בשיעור. עד כאן חינוכי לדעתי. ישב, חשב, כתב.
ולא הלך לו בקלות כי הוא ילד עם סטנדרט גבוה. אם יש כלל שהוא לא מאמין בו הוא לא יכתוב רק כי זה מה שהמורה רוצה לשמוע.
בסוף באמת יצאה לו רשימה שמראה על החשיבה שעומדת מאחוריה.

עכשיו מה הלאה?? להעתיק בלי קטע את כל המשפטים עוד 9 פעמים?? אין שום סיכוי שהוא עושה את העונש הזה בלי שזה יביא אותו למקומות גרועים.
אם לא אתערב ולא אהיה שם איתו זה "יאכל" אותו מבפנים ויביא להתפרצויות.
אם אשב לו על הראש שיעשה זה גם יוציא ממני כל טיפת אנרגיה וגם יגרום לו לשנוא כל מה שקשור לעונש הזה ורק ישיג ההפך.
לדבר עם המורה? מה להגיד לה?? שזה לא עונש חינוכי בעיני? שזה לא יוביל למקומות טובים?

פעם נתנו לו עונש כי איחר לכיתה והעונש היה לכתוב סיפור על ילד שאיחר לכיתה ומה קרה בעקבות זה.
יצא סיפור מדהים מדהים. ממש. עם הרבה דימיון וירידה לפרטים והרבה מאוד היבטים שלא הייתי חושבת עליהם (הילד נפל ולא יכל לקרוא לעזרה כי כולם נכנסו חוץ ממנו)
זה עונש שהועיל לו.
אבל סתם להעתיק?? סתם? הוא לא ילד שעושה דברים סתם.
חייבת להגיד שהילד נשמע מדהים!חרותיק
יצא לי לעבוד עם כמה תלמידים כאלה, מדהימים.

אז לפי דעתי, את צודקת, לגבי חוסר היעילות של העונש.
(חוץ מזה שזה נשמע משחק אגו של המורה מול הכיתה, אבל את זה אל תגידי לה.)

בכל אופן, אולי שווה לדבר איתה על התועלת של הרשימה שהוא עשה מול העתקה סתמית. ואם לא נראה לך שיצליח מולה, תערבי את המחנך. זו דעתי.
נשמע עונש "מימי הבינים"...ד.
עבר עריכה על ידי ד. בתאריך י"א בכסלו תש"פ 22:06

את באמת צודקת.

 

מציע לכם לדבר עם המורה, להסביר את הבעייתיות בדבר כזה, ושה רק ישניא. ולומר מה עשיתם. להציע שתוותר על ה"העתקות", ותסתפק בדברים היצירתיים..

 

אם לא יעזור - לנסות לשוחח עם מחנך, מנהל/ת ביה"ס.

 

[אני זוכר שכילדים, כשהיה עונש להעתיק משפטים הרבה פעמים, היו מעתיקים את אותה מילה בטור, אחת מתחת לשניה, אח"כ את השניה - אפס תועלת...]

חחחחבריאות ונחת
גם אצל אחים שלי עשו ככה (אצל הבנות משום מה העונש הזה היה פחות באופנה)
היו גם ילדים שהתנדבו לעשות לאחרים את העונש בתמורה לגולות או קלפים או מה שהיה על הפרק באותו זמן.
הם גם היו ממספרים את השורות ומדלגים מספרים באמצע וחוסכים לעצמם כמה שורות.
חח.... מעולה. חינוך לרעוּת, למסחר, ולהסתדרות בחיים..ֵד.


חה חה חה עם הדילוגים ואז ההינו נהנים כל כך שעבדנו על המורהגלית


באת לי בזמן..נחת ואושר
אני בהתמודדות דומה.
אין לי משהו חכם לכתוב. רק שמחה לשמוע שאני לא לבד
לדעתי זה יותר מדי לכיתה ב'l666
ואם מורה לא יכולה להשתלט על כיתה שתלך לעבוד במשהו אחר. לא לכולם יש את זה. בכל מקרה ילדים כנראה ימשיכו להתפרע בשיעורים שלה. מה אומר מחנך שלו?
הייתי כנראה מדברת עם מורה.
כ''כ מטופשבת 30
לדעתי תדברי עם המחנכת.
במקומכם הייתי רושם את העונש במקומואלעד

ומחליף ניסוח כלפי המורה

 

לדעתיאמא ל6 מקסימים
להתקשר למורה, לספר את מה שכתבת פה (בלי כל ההקדמה של איזה ילד זה וכו), שהוא ישב והשקיע מחשבה, וכתב כללים אמיתיים, ולקח לו זמן, ושבעינייך זה עונש מספיק כבד, ואת שואלת אם היא תסכים לוותר על ההעתקה של זה 10 פעמים, כי את חושבת שבמצב הנוכחי יצא משהו מועיל וחינוכי מהעונש, אבל אם הוא יצטרך להעתיק את זה 10 פעמים, זה יביא אותו למקומות לא טובים, ויצא שכרו בהפסדו.
אין לי עצה לגבי העונשמופאסה
כלומר יש לי אבל לא אשתף אותה, כי הוא עלול להיות גס מדי.

לגבי הילד, הייתי גם ילד עם מינונים גבוהים ומאוד סבלתי במערכת והמערכת ממני (לא בארץ, וקשוחה מאוד)
ההורים שלי עשו עמי חסד ושלחו אותי לשני חוגים שהצילו לי את החיים כפשוטו.
רכיבת סוסים ואומנויות לחימה.
אם הוא אוהב בעלי חיים בכלל וסוסים בפרט זה ''הטיפול' לילדים כאלה. לגבי אומנויות לחימה קצת מוקדם עדיין אבל אפשר עם המורה טוב.
אם הייתי במקומכם הייתי מעביר אותו למקום שמחנך בסגנון מעיינות רבי חייא
מצד אחת תהיי איתומוש השור...
ומצד שני אל תפגעי בסמכות המורה. זה יזיק יותר לילד שלך מאשר אם יעשה את העונש.
תסכמו עם המורה שהוא על פיתרון יצירתי.
חשוב גם לשמוע מהמורה איך ההתנהלות של הילד בשיעור- זה שהעונש לא ליגה זה לא אומר שהוא לא היה מוצדק...
נראה שמצד אחד את מאוד מגבה את הילד שלך וזה חשוב מאוד ומנסה להסביר בדרך הגיונית למה הוא לא עושה מה שמבקשים ממנו כמצופה מכול תלמיד.. ומצד שני את מעידה שהוא חווה התנהגויות קיצוניות מתשבחות להפליא ועד התפרצויות זעם קשות.... מנסיון לא פשוט להתנהל עם כזה ילד בכיתה ובמקומות שההורים לא מגבים את המערכת, המורים פשוט לוקחים צעד אחורה כי ממילא ההתמודדות איתו מורכבת. כשהילד לא משתלב סביבתית זו נורה אדומה שמחייבת פנייה לגורם מקצועי.. ולא משנה האם הילד גאון. יצירתי. בעל חשיבה במדרג גבוה או בנדיט שמפרק שיעורים...
מה קורה עם כלל בבית שהוא לא מאמין בומוש השור...
האם גם כשאתם ההורים מחליטים על כלל בבית וזה נראה לו סתם כלל (שבעיניכם הוא חשוב דוגמא לסדר חדר.. לפנות את כלי האוכל מהשולחן)והוא לא מאמין בו הוא לא עושה אותו?
מה עם הסמכות ההורית שלכם?
ילד צריך לדעת לעשות דברים סתם כי אמרו לו ולא רק כי הוא מחליט שזה מתאים לו ומסתדר. להתאמן בקבלת סמכות.
גם אם זה מורה מקצועית למקצוע שבאמת לא מקצועי לדעתכם.. מצופה ממנו לשבת בכיתה ולהעסיק את עצמו. שלא ילמד אבל לא יפריע, לא כל מקצוע רמת הריגושים והאתגר הם גבוהים וצריך לתת לו כלים איך להתמודד

לא כתבת מה הילד עשה שעבורו הוא קיבל את העונש.הרש

ומשום מה הוא קיבל יותר מידי פעמים עונשים יותר מידי קשים.

 

יש משהו מוזר בזה שאנשים חכמים מאוד, אבל שלא עוסקים בהוראה שופטים את עמדת המורה.

 

תדמיינו שטרחתם על שיעור, שעתיים בלילה אחרי שסיימתם להשכיב את הילדים, כל הכיתה עובדת יפה, ב"ה, מתקדמת, יש סיכוי למלאות עליהם דוח רציני ושהם יצליחו במבחן מחצית. ופתאום, בלי שום סיבה, קם איזה אינדיאני ים תיכוני והורס הכל! הכל! את כל המאמץ! את כל ההתקדמות של הכיתה!

 

זה הורס!

 

תנסו להכנס לראש של המורה!

 

תנסו להכנס לראש של הילדים האחרים שלא יכולים ללמוד ולהתקדם כי יש ילד (מסכן) שהורס לכולם!

 

תנסו להכנס לראש של הורים שלא מבינים למה הילד המתוק שלהם לא כ"כ רוצה כבר לבוא לבית הספר ומתחיל לאבד את עצמו!

 

 

יש פה ילד מסכן שעפ"י הסיפור לא מקבל את הטיפול המגיע לו - רגשי, תחושתי, תנועתי או לא יודע מה.. - ובגלל זה הכיתה והמערכת כולה סובלת.

 

אני לא מתעלם מזה שהעונש לא הגיוני וצריך דיבור עם המורה, בארוכה, איך מתקדמים ומתמודדים עם חוסר השליטה של הילד. אבל האשמות, עשיית עונש במקום הילד, שינוי הנוסח וכו' - לא יועילו.

 

הילד צריך לדעת שההתנהגות לא טובה ועל התנהגות לא טובה משלמים ביוקר, ובנוסף אבא ואמא צריכים לחשוב עם המורה, היועצת והמנהלת איך מתקדמים מפה.

כמו שהערת בסוף,אלעד

עיקר הביקורת כאן מופנית כלפי העונש המטומטם הזה שהייתי בטוח שמזמן עבר מהעולם.
מציע לכל מורה באשר הוא, לבחון לא רק את ההוראה שלו את גם את צורת הענישה שלו (ואני לגמרי מאמין בענישה כשצריך) האם היא תעזור לתלמיד לצאת אדם ותלמיד טוב יותר או לא.

לא. הביקורת היא אחרת.הרש

איך הילד כבר באמצע שנה שניה במוסד ולא מקבל טיפול מקצועי רב מערכתי.

זו הבעייה.

משרד החינוך מממן הרבה דברים - צריך להשתמש.

 

לא נראה לי שיש דרך לחנך מורים.

רק אנשים מאד מיוחדים משנים את דרכם (בכל נושא שהוא) לאחר בגרות...

ביה"ס לא חושב שהוא צריך טיפול שורשיאמאשוני
לקראת סוף א' דיברתי על המחנך איך מתאמים עם הפסיכולוגית לקבל חוו"ד כדי להתקדם מול הקופה אבל הוא אמר שהוא ממש לא חושב שצריך אבל בגלל שאני מבקשת הוא יזמין את הפסיכולוגית.
גם היא לא חושבת שצריך טיפול אבל אם אנחנו רוצים אפשר לשלוח לחוגים.

השנה אנחנו שולחים לכדורגל שהמורה לספורט הוא מדריך טיפולי וגם לחוג השרדות.
בנוסף מתחילת השנה קיבלנו רק משוב חיובי ב"ה והוא התחיל מא' אלול זה די הרבה זמן כדי לבחון התנהגות של ילד.
אפילו מאותה מורה הוא קיבל מכתב הצטיינות.
עדיין יש לו פוטנציאל להתקפי זעם. אני לא מכחישה ולי בעצמי מאוד קשה להתמודד על זה.
אין לי שום ספק שכשאינדיאני כמוהו "מחליט" להרוס שיעור אין שום סיכוי למורה.

השאלה לא הייתה האם לגיטימי להעניש אלא על צורת העונש שכמו שאני מכירה את הבן שלי רק תפגע ביחס שלו למורה ולשיעור ואם הבן שלי ישנא את השיעור אבוד לה הוא יעשה לה את המוות. אבל חוץ מזה שחבל שכולם יסבלו אני לא רוצה להביא אותו לתקופה לא טובה בגלל העונש הזה. זה יפגע בו ובתהליך שאנחנו עובדים איתו, למה להביא אותו לרמת תסכול שהוא עדיין לא בשל להתמודד איתה?

כרגע הוא מבין שלא התנהג יפה ומעצמו הבין שיש לו עבודה לעשות אבל הכמות והצורה היא לא ריאלית...

הרבה יותר יעיל אם יהיה לו אתגר למשל להכין "שיעור" להעביר בשיעור הקרוב או להוביל מכתב סליחה בשם כל התלמידים או משהו בסגנון.
או אפילו סתם דפי עבודה. רק לא לשבת ולהעתיק.

גם בעלי טוען שהוא לא מתכוון לחנך את המורים שלו לכן התייעצתי פה איך אפשר להתקדם עם זה.

סה"כ ביה"ס ממש ממש טוב ואני מרוצה מכל ההתנהלות שלהם הכללית.
מצויין!הרש

את התשובה הטובה ביותר - את זו שעונה כבר לעצמך.

 

בהצלחה!

סליחהl666
אבל מה זאת אומרת שאין למורה שום סיכוי והוא יעשה לה את המוות? היא מבוגרת והוא ילד .
את בטוחה שהור באמת עד כדי כך בלתי נשלט?
יש פה כמה דבריםאמאשוני
יש לו התקפי זעם שהוא די בלתי נשלט (יכול להרוס לעצמו דברים שאח"כ מתחרט עליהם)
זה כמעט ולא קורה אבל יש לזה היתכנות
יש דבר אחר, שזה להתפרע משעמום
ויש דבר שלישי שזה להיות רע "בכוונה" נגיד הוא רב עם אחותו, אני מכריחה אותו להכין לה מכתב סליחה אז הוא יכין ויביא לה תוך כדי אמירה "קחי מטומטמת"
מה הוא עשה פה? ציית למשימה שהטלתי עליו וילד עם זאת שמר על דעתו ועצמאות פעולה.

אם במצב 2 הוא חזר עם עונש של 200 משפטים איך המורה תתמודד כשהוא ירצה בכוונה להפריע? יחזור עם 2000 משפטים לכתוב? והוא בהחלט סוחף אחריו את הכיתה. לטוב ולרע.
אני בטוחה שמה שקרה אתמול בכיתה קרה בחוסר מודעות שלו.
לא רוצה שזה יקרה עם מודעות.
לא קראתי הכל,פיג'מה
אבל להבנתי,
ממה שאני שומעת ממך,
מדובר פה בילד חכם במיוחד, עם אינטילגנציה רגשית גבוהה, ילד שמבין עניין, שאפשר לדבר איתו בבגרות...
אני חושבת שהוא צריך תוכנית אישית של עיצוב התנהגות. תוכנית שתתגמל אותו כשהוא עושה מאמץ ומתגבר, ולשיקולכם, אם גם להוריד לו ניקוד כשהוא לא מצליח.
יש הרבה תוכניות כאלו, אבל בכל מקרה זה משהו שמתאימים אותו לילד, וכל מורה שמלמדת אותו- צריכה להיות מודעת לתוכנית, ולפעול לפיה.
זה מאד משמעותי לילד בתור התחלה, וגם מאד יקל על הצוות בכיתה, וכמובן על אותה המורה...
אם יש עדיין התקפי זעםבתאל1
למה עדיין הפסיכולוג חושב שלא צריך כלום?
לא משנה- בכל מקרה לגבי העונש,אני הייתי מתקשרת להסביר למורה ולשמוע ממנה מה היה. להתנצל ולהסביר על הילד ואיך להתנהל איתו. זה הדגש של השיחה-איך להתנהל איתו.
המורה המקצועי חייב כלים פרקטיים מאד ושעובדים, עם ילדים כאלה. ואם את כאמא יודעת, אז תתני לה את המידע הזה, הור יוניל מאד.
ואחכ תגידי שאת מעריכה מאד את העונש שנתת לו על כתיבת הכללים והוא ישב ברצינות רבה לעשות זאת וזה תרם מאד. אבל כתיבה רבה מוציאה אותו מהדעת ואם אפשר לווצר על זה לעת עתה או להוריד ממס' הפעמים, וכמובן לא בקטע של להוריד מהסמכות אלא כי באמת זה לא יועיל לו ולמורה.
תמצאו דרך שזה לא יראה לבן שלכם שהוא ניצח את המורה. לדוג' שהמורה תיקח אותו לשיחה ותראה את הכללים שכתב , תשבח אותו עליהם ותגיד לו שבגלל שהוא הראה רצינות והפנים את העניין הוא לא צריך לכתוב את זה שוב.
לא מסכימה איתךl666
אם ילד היה עושה בעיות באופן קבוע היו אומרים לאימא באספת הורים. בנוסף אם יש בעייה רצינית אז מורה תמיד יכול להתקשר להורה ולדבר איתו , לפי התיאור זה לא המצב.
בנוסף לפי העונש הלא הגיוני ולפי זה שהרבה ילדים קיבלו אותו נשמע שמורה לא מצליחה לגרום לילדים להקשיב או לפחות לשבת בשקט. לצערי תמיד יש מורים שלא מצליחים , אם זה לא משתפר להם לאורך כמה שנים , כנראה לא כדאי להם לעבוד בבית ספר. ומי אמר שהיא השקיעה במערך השיעור עד שתיים בלילה? אצל מורות משקיעות בדרך כלל אין בעיות כאלו.
רב הסיכויים שהיא אמרה פותחים ספר, עובדים עד עמוד ככה וככה ובעצמה התפנתה למילוי דוחות תוך שיטוט ברשת. ואל תגיד שאין מצב. יש מצב.
הנחת פה המון הנחות שלא האמא כתבה, ולא אני... למה?הרש

יכול להיות שיש בעייה בהוראה של המורה, יכול להיות. וזה טעון שיפור. איך? לא יודע.

(כשתהיה מורה אחרת שמסכימה להכנס ללמד בנים - תעדכני...)

 

ועדיין, האמא מתארת שיש לילד בעייה שורשית. יש לו. זה לא סוד.

וזה הנושא - הילד.

 

לגוף המורה - אני לא יודע מה הולך שם. אבל כל עוד אין לי סיבה ספציפית אני מעדיף לדון אותה לכף זכות - שהיא לא ממלאת דוחות בשיעור וכן משקיעה בו.

משום מה את מניחה שכל התלמידים היו בסדר והיא משום התעסקה בבלה בלה בלה והתלמיד הנ"ל הפריע לזה בזה...

 

לא כתבתי שהיא עובדת על השיעור עד 2 בלילה, אבל גם זה קורה.

וילד עם בעיות כאלו ואחרות יכול מאוד לשגע גם מורים ותיקים ומשקיעים.

 

בסיפור המקור מסופר על מורים שונים שנתנו עונשים מוגזמים. לא על אותה מורה!

זה מעבר לבעייה אישית של המורה.

אני גם הייתי תלמידה פעםl666
אז היו מורים שאצלם כולם ישבו בשקט והיו כאלו שתמיד היה בלגן בשיעור.
גם היום כאימא לחמישה ילדים בשני בתי ספר אני יכולה לדעת שיש מורים שמקשיבים להם ויש מורים שלא. ובכל בית ספר יש לפחות שני מורים שממלאים דוחות בשיעור, בדרך כלל אצלם יש בלגן בשיעור.
ובכל כיתה תמיד יש לפחות שני ילדים שובבים, שני ילדים מתקשים, שני ילדים מחוננים שמשעמם להם... אם המצאות ילד כזה בכיתה ישר הורסת שיעור כנראה מורה לא משתלטת.
את מורה? היית פעם מורה? להיות פעם קשור לנושא כמו...הרש


"אצל מורות משקיעות בדרך כלל אין בעיות כאלו"לפניו ברננה!
את יוצאת מתוך נקודת הנחה שממש לא מכירה את המציאות. אולי סתם נתפסתי לנקודה הזאת מתוך כל השירשור אבל זה פשוט לא נכון. גם למורות ותיקות יש היום המון בעיות משמעת, כמה שיש להם ניסיון וידע ויכולת לבנות שיעורים מאלפים ומדהימים!! מהכרות אישית עם המערכת... מורות שאין להם ניסיון הם פשוט לא יודעות איך להתמודד עם הבעיות משמעת האלו! כמה שבשיעור מתוכנן ומהמם... זה לא אומר שהמורה הייתה בסדר, בכלל לא, אבל זה גם לא אומר שהיא ישבה והמציאה שיעור תוך כדי תנועה..
דווקא תגובה כזאת של המורה מעידה על כך שאכפת לה ממה שקורה בכיתה.
(כותבת בתור סטאז׳רית שפוצצו לה כמה מהשיעורים שהיא יותר השקיעה בהם.. ואין לך מושג כמה זה מייאש ומתסכל, וגורם לא לרצות להשקיע יותר שוב. וההנחת בסיס הזאת שלך מוציאה לעז על ציבור שלם.)

ל@אמאשוני הפותחת, לדעתי לדבר עם המורה לא מתוך ניסיון לחנך אותה אלא בתור העובדה שהיא לא מכירה את הילד וזה רק יכול לגרום נזק יכול ממש לעזור. בדרך כלל מורים רוצים את שיתוף הפעולה של ההורים ואת העבודה המשותפת איתם, את התמיכה וההכוונה מה הילד הספציפי הזה צריך.
מכיר מה שאתה אומר..ד.

ואני, למשל, חשבתי עליו לפני שהגבתי.

 

אבל, לפי הודעת הפתיחה, האמא הזו אינה מתעלמת מהדבר הזה.

 

היא לא התלוננה שהבן שלה מקבל עונש. אדרבה, סיפרה מה הציעה לו לכתוב. סיפרה מה עשה בפעמים קודמות כ"עונש".

 

וגם לא היה שיפוט של המורה, שמן הסתם אכן "איבדה את הראש" במציאות הקשה שנקלעה אליה.

 

ובוודאי נכון, שראוי שהאם גם תסביר לילד, כמה קשה למורה בכיתה כשמקלקלים לו את השיעור. כשמישהו מקלקל לכולם בגלל השתוללות. אולי צריך לתאר לו מה ש"תיארת" כאן באופן ציורי (אם כי, באמת, יש מורים שאינם יודעים להשליט משמעת בצורה נורמלית - וזה עצמו מה שהורס. כי כאלה שרוצים ללמוד, אינם יכולים בגלל אווירה בכיתה, שמורים אחרים יכולים להשתלט עליה. זה שיש ילדים עם בעיות משמעת, זה נתון. השאלה עד כמה מורה יודע מה לעשות עם זה. הוראה, מקצוע קשה...).

 

ההתייחסות היא אל ה"עונש" הזה. אני ניסיתי לדמיין לעצמי, האם אחרי עונש כזה, ילד ייזהר יותר. אם כן, אז אולי היה לכך מקום. מה אפשר לעשות... בסוף יודה על כך שעזרו לו להתרגל ללמוד.

 

אבל דעתי היא, שזה לא יעזור במאומה. הילד ישנא את המורה, לכל היותר "אקמול" לזמן קצרצר - ויפריע שוב.

גם הנסיון דומני מראה כך.

 

אז צריך דרכים אחרות. טובות ומועילות יותר.

 

 

מורה הוא לא שוטראנונימית לרגע1

וזה שהוא צריך גם לטפל בבעיות משמעת בין שאר המטלות שהוא צריך לטפל בהן- זה לא מתקבל על הדעת

אגלה לך סוד, שאפילו ההפסקות הקצרצרות של המורים- הם לא באמת הפסקות

כי צריך לטפל בילדים שהשתוללו שיעור קודם

או שפשוט זקוקים לעזרה כלשהי

או לטלפון לאמא

או סתם לשוחח עם המורה..

 

מורה הוא לא כל יכול.

 

 

המשמעת עוברת דרך ההורים

המורה רק רוצה להעביר לילד מסר

וללמד אותו דבר עקרוני

מה שיקרה אח"כ- בכלל לא נוגע לסוג העונש שהמורה נתן

זה לגמרי חינוך מהבית

וסנכרון של הבית יחד עם המורה.

המורה יכול לתת "עונש" שהוא לגמרי ערכי

ועדיין- הילד ישתולל 

 

לא צריך "לגלות לי סוד"...ד.

גם אני עצמי לימדתי בכיתה.

 

כמו שכתבתי, זה באמת מקצוע תובעני.

 

אבל חלק מתיפקודו הוא לטפל בבעיות משמעת בכיתה. ילדים שמפריעים, מפטפטים, קשה להם להתרכז וכו' - זה חלק מהמציאות בכיתה.

בוודאי שמורה צריך לדעת איך לטפל בזה. ההורים אינם המורה בכיתה, לא פחות משהמורה אינו שוטר.

 

יש מורים שיש להם "משמעת טבעית" - נרכש עם הנסיון בד"כ - ומספיק מבט תמה אל תלמיד, כדי ש"יתיישר". יש כאלה שלא.

 

הטיפול ב"משמעת", קרי - בהתנהגות בכיתה, זה חלק מהחינוך.

נכון שלפעמים, הדרך היא ע"י עירוב ההורים. לגיטימי. שיתוף פעולה כדי לאפשר לילד ללמוד, למורה ללמד, וגם לכיתה לתפקד ככיתה.

 

אבל גם כשהמורה רוצה, כלשונך, "להעביר לילד מסר וללמד אותו דבר עקרוני", הוא צריך לדעת איך לעשות את זה. קל וחומר לא להזיק.

 

לתת להעתיק משהו 200 פעם, בדרך כלל אינו מעביר מסר, וגם לא מלמד דבר עקרוני. לפחות לא את הילד.

תודה רבה על התגובות!אמאשוני
אתקשר היום למורה ונראה איך מתקדמים משם.
תודה רבה!!
סליחה שאני לא נותן פתרון...נגרינסקי
פשוט הזכיר לי שכשהייתי ילד והמורה נתן על ילד עונש לכתוב איזה משפט מלאן פעמים, אז החברים היו מתחלקים בעונש... אם המורה נתן עונש לכתוב 200 משפטים נניח, אז 20 ילדים היו כותבים 10 משפטים כל אחד בשביל אותו אחד שנענש...

הרעיון היה שלאחד המורים שלי בעבר שאני מעריך מאוד מאוד וחינך אותי וחברי לעזרה הדדית, אהבת הצדק והחכמה...
חייבת להגיד שאתם נשמעים הורים מדהימים ממש!קטנה67
איזה כיף לילד שלכם שזכה בכאלה הורים שיודעים להעצים את הטוב שבו ולהכיל את הקשיים!
בטוחה שתרוו ממנו המון נחת בהמשך!
לא קראתי הכל, אבל בעיני יש פה הזדמנות לילד ללמוד על החייםמיואשת******

נתחיל מזה שנכון, העונש לא חינוכי

נכון, העונש מטופש

נכון, העונש מעצבן

נכון, העונש לא משיג איזה מטרה.

 

אבל זו המורה, וזה העונש שהיא נתנה

וזה הדמנות ללמד את הילד, שיש מערכת, ויש כללים, ולפעמים הם מטופשים עד אין קץ ובכל זאת צריך לעמוד בהם. ואלו החיים, והוא יתקל בזה בכל מיני מקומות, כולל בעבודה שלו. לפעמים צריך לעשות עבודה שחורה מעצבנת כחלק מהעבודה הגדולה והמעניינת

לפעמים צריך להתמודד עם אנשים מטופשים

אז הייתי מסבירה לילד שזה העונש שהמורה הזו מכירה ויודעת לתת. אנחנו חושבים שחבל שהיא לא חשבה על משהו יותר מענין, אבל היא המורה, וזה בסמכותה, וזהו. אלו החיים. עושים את העונש ולא עושים מזה סיפור, מרד בסמכות, ועסק משטויות.

תצחקו על זה, תעכלו את זה, תתמודדו עם זה.

אז הוא לא אוהב לכתוב, אוקי, וכל מה שיקרה לו בחיים הוא יאהב? לא. הוא יצטרך הרבה פעמים לעשות דברים שקשים לו והוא לא אוהב, הנה ההזדמנות שלו להוכיח לעצמו שהוא יותר מוצלח ומצליח לעמוד גם במשימות מטופשות.

 

וזה לא "סתם" זה הבית ספר שבחרנו, ושאנחנו אוהבים, ויש בו המון דברים טובים שאתה אוהב, ויש בו גם את המורה הזו. היא חלק מהמכלול, היא נתנה לך לעשות משהו שאתה לא אוהב. מעצבן, חבל, אבל זה מה שצריך לעשות.

 

אם אפשר , הייתי מדברת עם המורה על זה שכתיבה היא קשה לו, ואם אפשר לפרוס את העונש לכמה ימים. או אולי להוריד חלק מהשורות. לדבר איתה בכבוד ובלי לעשות עסק

 

זו דעתי.

לא יודעת, לא נשמע לי מתאים לגילl666
ילד ממוצע בכיתה ב' יכול לכתוב אולי עשרים משפטים ביום. אם ניקח בחשבון שיש לו גם שיעורי בית אחרים וחוגים ובצהריים הוא עייף אז זה פשוט לא ישים.
במיוחד שילד כזה חייב כמה שעות להוציא אנרגיה.
בנוסף גם מסר פה. כאילו מורה מטופשת אבל צריך לזרום איתה כי היא מורה. להרבה ילדים זה לא מדבר. יש פה סתירה. למה צריך לכבד מורה אם היא מטופשת? ילד קטן כן צריך לכבד את המורה, הוא עדיין לא בשלב הזה שיכול להבדיל בין מורה למקצוע ולשאוף לתעודת בגרות
כי אם לא נשדר לילד שאנחנו סומכים על המורהמוש השור...
המטופשת כלשונך המתנשאת . אז גם כשאנחנו נאמר לילד לעשות חוקים שהוא לא מסכים איתם ניהפך למטופשים בעיניו.
זה שיש מחלוקות או שהמורה טעתה בשיקול דעת לא הופך אותה למטופשת...
אולי אנחנו הטיפשים שמאשימים את המורה בכך שהיא לא הצליחה לתקן עד כה את מה שקילקלנו בחינוך ילדינו...
זה באמת הרבה משפטים. לכן אמרתי לדבר עם המורהמיואשת******
והמסר בעיני מאד חשוב
יש מסגרת
יש בה מורה פחות חכמה
ועדיין צריך לציית למסגרת ולהסתדר בתוכה
זה אחד הדברים הכי חשובים בחיים, להסתדר בתוך מסגרת קיימת, לדעת לנשום עמוק ולבלוע צפרדעים לפעמים. וזה יקרה בכל שלב בחיים. בתיכון בעבודה בצבא באוניברסיטה,במשפחה של האשה ועוד ועוד.
תמיד יהיו בכל מקום שאנחנו אוהבים גם כללים מעצבנים ולפעמים טפשיים שנצטרך לציית להם ולהתמודד איתם
התפקיד שלנו כהורים הוא לתווך את המסר הזה בצורה חכמה , נעימה, למצוא את ההומור, לתת גב שאנחנו עוברים את זה ביחד, יש הרבה דרכים להיות ביחד עם הילד בתסכול ולתמוך אבל גם להבהיר שזה המערכת שבחרנו, ואנחנו שם איתה בנקודות המוצלחות יותר וגם לפעמים בפחות.
לכן התייעצתי פהאמאשוני
אדבר עם המורה ואם לא יעזור אז עם המחנך.
כמו שכתבו מילא 20 משפטים הייתי אומרת לו יאללה תכתוב ונסיים עניין אבל לעודד אותו לכתוב 200 משפטים זה בלתי ישים.
דרך אגב שימי לב שהעניין פה זה את ולא הילדמוש השור...
את מאוד משקפת את ההרגשה והחשש שלך מה יקרה אם הילד יצטרך ל.....
ויכול להיות שהוא פשוט ויישב לכתוב ויעשה את העונש. הרבה פעמים אנחנו מפחדים מהתגובה של הילד, דבר שמצוי בעיקר כלפי ילדים חסרי גבולות טו עם התקפי זעם.
במקום לגונן עליו ולחשוב מה יכול לקרות " תרכבי" על הגב של המערכת ותשדרי לו שאין ברירה את העונש הוא צריך לעשות. המערכת מספיק חזקה ומקצועית להכיל ולסייע לו בקשיי ההתנהגות הקיצוניים אם תתמכו בה. ככה גם את תרויחי את הסמכות ההורית שלך.

תאמין לי שאני מכירה את הילד שליאמאשוני
ומה שכתבתי עליו אפשר לומר אלו הוראות שנכתבו "בדם יזע ודמעות"

ולא כאיזשהי הערכה.
כן זה באמת המוןמיואשת******
בטוחה שאם תסבירי למורה שמבחינתו להתאמץ 20-30 זה כמו מאתיים פחות יהיה קריטי לה
את יכולה לשאול אותה אם העשר משפטים שהוא כתב פלוס התנצלות זה בסדר
פתק התנצלות על ההפרעה מאד עושה טוב למורים מסוג מסוים (הסוג שנותן מאתיים משפטים...)

אני רק לענין הגישה שלכם מולו, על זה שזה סתם, ואין בזה תועלת וכו. אני חושבת שחשוב להעביר לו את המסר שזה לא משנה ושצריך לעשות מה שצריך לעושת לפעמים, גם כשאין תועלת . זה פשוט משהו שאם הוא יפנים יעזור לו מאד בהמשך החיים.
ברור שלא אציג לו את זה ככהאמאשוני
אם היא תסכים לוותר אני אגיד לו שדיברתי איתה ומסרתי שהוא מצטער (הוא באמת מצטער)
והיא מוותרת על כל העונש כי היא אוהבת אותו ואת התלמידים בכיתה או משהו כזה..
מבחינתי להגיד שהיא סולחת כמו שה' סולח למי שחזר בתשובה לפי הכללים.

יש הבדל עצום בין לעשות דברים סתם, לבין לעשות דברים שיגרמו לנזק שאני יודעת להעריך את התחלתו ולא את סופו.

לכתוב 100 פעם "אני אדבר למורה בכבוד"
יגרום לו לשנוא אותה, לעשות הכל כדי שיהיה לה קשה ורע ולמצוא את הדרך מצד אחד לעמוד בכלל ומצד שני שיגרום לתוצאה ההפוכה ממה שהתכוונו. כמו בדוגמה של המכתב סליחה לאחותו שנתתי. שהוא כתב מכתב סליחה אבל נתן לה ביד תוך כדי אמירה לא יפה.
מסכימה עם כל מילהביגלה
כתבת דברים נכונים וחשובים.
תודה
אני כל-כך מסכימה איתךאנונימית לרגע1
ומוסיפה שלפעמים המורה פשוט חסר אונים
איזה עונש הוא יכול לתת לילד בכיתה ב שהפריע למהלך השיעור?
להשעות- לא רלונטי
ללמוד קטע שנוגע לדרך ארץ/ מוסר- קצת מסובך לילד בגיל כזה
אז מה נשאר?

לפעמים המורים חסרי אונים וזו הדרך היחידה שעומדת בפניהם.


מעבר לזה לא הייתי משדרת לילד ש"המורה איבדה את זה", ולכן העונש מטופש.
מורים עומדים מול 30+ תלמידים
והם כל-כך חסרי אונים
צריכים להספיק ללמד, לגרום לכווווולם להבין, להחזיק איתם ראש ולעניין, וגם לטפל בבעיות משמעת.
וכן, מספיק אחד שעושה קצת בלאגן- והלך השיעור.


הייתי מתקשרת למורה ואומרת לו שקצת קשה לו עניין הכתיבה. ואתם כמובן תשתדלו לכתוב כמה שאפשר.. ואם אפשר להבא אולי לכתוב מכתב התנצלות למורה

אגב, אתם ממש לא חייבים לכתוב כל-כך הרבה..
המורה לא סופר.
זה רק עניין עקרוני: שצריך לכבד את מה שהמורה מבקש
וואו זה כל כך לא יעבוד על הבן שליאמאשוני
אם הוא כותב 199 במקום 200
זה בדיוק כמו לכתוב 10 במקום 200 ואת זה הוא עשה.
אז את אומרת לשלוח אותו עם הדף הזה ולקוות לטוב שהיא לא תעשה מזה עניין עקרוני?

והם 20 תלמידים בכיתה. חלק היא שלחה לכיתות אחרות כעונש. (הוא כנראה לא היה הכי חמור בכיתה)

מבחינתי שהיתה שולחת אותו לספריה נותנת לו עונש לקרוא כל השיעור וכל ההפסקה ומבקשת ממנו לכתוב 3 שאלות ו3 תשובות על הספר

גם היתה מרוויחה שקט ממנו, גם הוא היה מקבל עונש וגם המרץ שלו היה מופנה לקריאה.

וכן מבחינתי השעיה עדיפה על עונש שנגרר כל השבוע ואוכל אותו מבפנים על חוסר היעילות שבדבר.
יש כללים להשעייהאנונימית לרגע1

מורה לא יכול להשעות סתם על דעת עצמו
בדכ מופיע בתקנון ביהס, ובדכ משעים על משהו מאוד חמור וזה צריך לעבור דרך המנהלת וכו

קריאה וכתיבת שאלות בספר אקראי לא מעבירה את אותו המסר
השדר בעונש כזה, לפחות בעיניי, הוא "אין לי עונש באמת רלונטי, אז אתן לך משהו אקראי לעשות"

זה לא כמו שהוא כותב במפורש שצריך לכבד את המורה..

נכון ש200 זה מוגזם, גם בעיניי.
התכוונתי שעצם הרעיון לכתוב משפטים כמה פעמים , זה לפעמים באמת הדבר היחידי שיש למורים לעשות

ולא הבנתי מה לא יעבוד?

זה נכון שיש בעיה...ד.

וגם "הסוד הגדול".. שלפעמים המורה עומד חסר אונים מול הכיתה, ואינם יודעים עד כמה זה כך..

 

אבל כשלא יודעים מה לעשות - אז גם להתעצבן זה לא נקרא לעשות.. אם היה מועיל - ניחא. אבל לדעתי לא יועיל. כלומר, לא יגרום לשיפור.

 

יש דרכים נוספות - לא כאן המקום.

 

ברור שצריך כלפי הילד לשדר כבוד למורה. צריך גם להסביר לו מה הוא גורם ע"י הפרעה. זה יכול לפעמים להועיל יותר מהכל. לומר לו, למשל, תאר לך שאמא מלמדת בכיתה, וכך מתנהגים אליה, לא מצליחה ללמד... וכד'.

 

יתכן גם, שאחרי הסברה כזו, אם בתור "חלוּת", ההורה יגיד, אז תתחיל לכתוב, מה אפשר לעשות, המורה נתנה בגלל הפרעה - וננסה לדבר שתקטין את הכמות. אז בגלל הדיבור, גם מזה יֵצא משהו.. בלי כמות שגורמת ההיפך.

עם הכמות אני גם מסכימה, זה המוןאנונימית לרגע1
התכוונתי שלפעמים לכתוב משפט כמה פעמים זו האופציה היחידה ולכן זה לא "נורא" כפי שמתואר
נכון. אבל גם זה צריך להצטרף לדיבור, להסברה..ד.

אז, כמו שכתבתי, יש סיכוי שהכתיבה סה"כ תהיה חלוּת ממחישה להזכיר מה שדובר.

 

אם כי, גם כמות פחותה, משדרת ממש יאוש של מורה (וכנראה זה באמת כך... רחמנות על המורה). תכתוב עשר פעמים..

 

יש דרכים ממש יותר טובות. יותר חיוביות.

 

אבל לא כל מורה יכול או יודע או מתאים לזה.

 

 

ונכון בהחלט, שגם כשמבקרים את העונש - צריך לדעת שמדובר במציאות מאד קשה למורים. כלומר, אין שמץ מקום של "שיפוט" כלפי מורה שילדים מצליחים לשגע אותו... הדיבור הוא רק כלפי הדרך.

 

ובאמת זה מקצוע שמצריך התאמה, מסירות וכישרון. ביחס כמעט  הפוך למשכורות.....

בוודאי , אבל לדעתי את הצעד המשלים צריך לעשות המחנךאנונימית לרגע1

מדובר במורה מקצועית סך הכל

כן. אני כתבתי בכללי על מורים. לא על מורה מקצועי דווקא.ד.

בוודאי בעיקר על המחנכים..

 

לגבי מורה מקצועית, באמת יותר בעיה. גם אין לה את הסמכות שיש למורה המחנך. 

רעיון מעולה. תודהאמאשוני
ממש עזרתם לי!!

האמת כתגובה ישר מהבטן מה שעלה לי לראש זה להגיד לו לכתוב במחשב או לצלם 10 עותקים של הדף שכתב.
ברור שלא אעשה את זה כדי לא לזלזל במורה. אני מבינה שקשה לה. מי כמוני יודע. גם אותי הוא יכול להביא על סף שיגעון.
מול המורהtalya30

נשמע שיש לכם ילד מאתגר ויש לך המון סבלנות אליו וראיית הטוב ושאת מאמינה בטוב שבו, זה לא מובן מאליו וכל הכבוד לך!

 

אל תהרסי את היחסים הטובים שלך עם הילד בגלל עונש שהמורה נתנה. נניח והוא לא יעשה...מה המורה תעשה? שתתמודד מולו. למה את צריכה להכנס בינהם?

המסר שלך יכול להיות: המורה נתנה לך את העונש הזה אז אתה צריך לעשות את זה, וזהו! את לא צריכה לאכוף את זה ולקלקל את היחסים שלך עם הילד.

 

אפשר בזמן רגוע לדבר עם הילד מה קרה שם ואם הוא חושב שזה עונש לא הוגן שיכתוב לה מכתב או יבקש שיחה איתה וכו.

 

ראיתי שכתבת שכשהוא עושה משהו רע דווקא לאחותו את מכריחה אותו לכתוב מכתב סליחה, במה זה שונה מהעונש שהמורה נתנה לו? מה את מלמדת אותו בזה שאת מכריחה אותו לבקש סליחה? - זו השפלה וילד מושפל ירצה לנקות את שמו הטוב.

 

תנסו לצאת מהשפה של עונשים, זו שפה של כח וזה מה שהילד ילמד על החיים.

 

להכריח לבקש סליחה זה לא שפה של כח, זה יכולת בסיסיתמיואשת******
שבן אדם צריך ללמוד בעולם הזה. זה לימוד חשוב מאד
מה את רוצה ללמד אותו בזה?talya30

תבקש סליחה!

הרבה פעמים אנחנו אומרים לילד שלנו לבקש סליחה, מה אנחנו מנסים להשיג או ללמד בזה?

 

בסיטואציה שבה הילד מרביץ ומעליב והיינו עדים לזה או שאחד הצדדים בא להתלונן, המשפט השכיח שנגיד הוא- תבקש סליחה. במקרה הטוב, הילד אכן מבקש סליחה מתוך מבט מושפל או קול צורמני ואז נגיד: תגיד מכל הלב או תסתכל לו בעיניים ותגיד סליחה. מה הילד לומד מזה? אולי שלבקש סליחה מוריד אותנו מהראש שלו, גומר את הסיטואציה ומאפשר להמשיך הלאה. אין ספק שעלול להיווצר קשר בין בקשת סליחה להשפלה- כי כל מי שיקרא את התיאור הנ"ל ויכנס לנעלי הילד הפוגע, שצריך לבקש עכשיו סליחה, ירגיש את ההשפלה.

מה זה בעצם סליחה? כשאנחנו מבקשים סליחה, אנחנו זורקים את הכדור לידיו של מי שפגענו בו, עכשיו זה אצלו אם יסלח לנו או לא. לפני הסליחה צריכה להיות חרטה. להתחרט זה לקחת אחריות על המעשה ולהיות מוכן לשאת בתוצאות שלו. השלב הבא הוא בקשת הסליחה מהאחר.

כשאנחנו מבקשים מילד לבקש סליחה תוך כדי או סמוך לסיטואציה, אנחנו בעצם מדלגים על התהליך הפנימי של החרטה. לכן, בזמן הסיטואציה יש מקום למעשים- למשל להפריד, ולא לדיבורים ותוכחות. בהמשך היום או השבוע ניקח את הילד בזמן רגוע ואינטימי ונדבר איתו על מה שקרה. המעמד לא משפיל ויש סיכוי שהילד באמת יפנים מה קרה שם וייקח אחריות.

דבר נוסף שיכול ללמד את הילד לבקש סליחה הוא כמובן דוגמא אישית. מתי בפעם האחרונה ביקשתם סליחה מהילד שלכם? או מבן הזוג שלכם? סליחה אמתית וכנה (בלי תוספת של המילה "אבל" אחרי בקשת הסליחה). אם הילדים שלנו יראו אותנו מבקשים סליחה מתוך כבוד לעצמנו ולאחר ולוקחים אחריות על המעשים שלנו, יש סיכוי שהם ילמדו להתחרט ולבקש סליחה.

מי אמר שהדרך לבקש סליחה היא רק במילים?! לילדים (וגם למבוגרים) יש מחוות מיוחדות של סליחה. לפעמים אחרי ריב, הילד יוותר על חפץ שהוא אוהב לילד הפגוע, ייתן לו מחמאות, או שפשוט הילדים יחזרו לשחק ביחד בכיף. כדאי לשים לב לזה ולעודד את הילד על כך. כשנשים לב לזה נראה את הילד שלנו באור חיובי, לא נשים עליו כותרת של אנוכי ונדע שהוא יודע גם לבקש סליחה בדרך שלו.

תגובה נהדרת!! הוצאת לי את המילים מהפה וטוב יותרyr


לא קראתי את כל התגובות...ממליצה:אומנותי

כדי לצאת חובת כל הצדדים- לדבר עם המורה ולהסביר לה את המצב.

לתת לילד להקליד את המשפטים במחשב ולשכפל (העתק-הדבק) במחשב ולהגיש מודפס.

אז הוא עדיין עשה מה שביקשו ממנו ואף פיתח מיומנויות מחשב...

 

בהערת שוליים- עונש אף פעם לא מוביל למקום חיובי.

המורה איבדה שליטה וצריך למצוא דרך לתת לה לרדת מהעץ שעליו טיפסה...

זה רק לעשות צחוק מהעניין. זו לא קבלת מרות. גם ילד מבין את זהyr


מותר להעניש כמובן אבל במידהl666
נגיד בכיתה ה' 200 משפטים זה לא נורא.
בכיתה ב' עדיף להסתפק בעשרים.
כל הורה ומורה בטח יודע שעומד צריך להיות מידתי, ניתן לביצוע ומתוך שיקול דעת.
פה נראה לי המורה סתם התעצבנה, זרקה עונשים מכל עבר, מצפה מילדים בכיתה ב' ללמוד ברצינות.
בת שלי בכיתה ב'. רבע מכיתה שלה עדיין כותבים כמו בכיתה א', באחת מביתי ספר של ילדיי היו מתרכזים בכתיבה ברצינות רק בכיתה ב'. בקיצור מורה אמורה לפחות להכיר בכללי תוכנית לימודים של שכבת הגיל שהיא מלמדת, לפחות, אז אולי גם משמעת תשתפר.
לא ישפר משמעתtalya30

הילד ירגיש מושפל וירצה לחזור להרגיש חזק. עונשים כאלה זו שפה של כח. במקום עונשים כדאי להשתמש בתוצאות הגיוניות למעשה ולא בעונש משפיל ולא קשור

בתור מורה, הכי פשוט- תדברי עם המורה!מצפים לישועה
רוב המורים הם בני אדם...
אם אמא היתה מתקשרת אליי ומסבירה לי, הייתי ישר יורדת מהעץ ומקטינה את העונש. לסכם איתה שיעתיק פעמיים נגיד.
בהצלחה!
נשמע רגיל ילד שלא אוהב לכתובינון אייזנברג


בחיים לא לעשות את העונש.me.
המורה לא מקבלת מה שהיא רוצה אז העונש הוא כאב לילד? שיכאב לו ביד ?

שהייתי ילד כתבתי 100 פעם. לא זוכר בכלל מה ועל מה. רק זוכר שכתבתי.

אין לזה תועלת. שלא יעשה. ולהתקשר ל ורה להגיד לה להתעדכן אצל היועעצת מה אפשר לעשות.


אגב, פעם המורה אמר לי שהוא יתן לי עונש שאני לא אשכח בחיים. אז את המשפט הזה אני זוכר, את העונש לא!
וואו אומרים שאסור להגיד כזה דבר לילדבתאל1
גם בתור הורה.
ילדים חושבים הכי גרוע... למרות שאתה התכוונת שמקסימום לא תתן לו איזה משחק או משהו...
תמיד להגיד מה בסוף...
200 פעם ענשה מוגזמת. מה רע ב10 פעמים הילד כבר נעלב.ומבין אהmom


דעה שונה - יש מקום לענישה כזאת!yr

כולם פה הניחו שזו ענישה בלתי נכונה. בכלל לא היה שום צל דיון על אפשרות שהמורה צדקה בעונש שלה.

ככלל אני מסכים שצריך לעשות תהליכים ולבנות סרגל התנהגות, ובעיקר לעודד יצירה ועניין וכיוון חיובי שימנע מבפנים את הנטייה להפריע.

ובכל זאת - גם חולה סרטן (להבדיל אלפי הבדלות) לוקח לפעמים אקמול כדי להרגיש טוב עכשיו.

יש אפקט מסוים בסוג העונש הזה שהוא סתם איזה מכה מכאיבה, שגורמת לך לחשוב פעמיים אם לחזור על המעשה שעשית. אי אפשר להימנע לגמרי מסוג עונשים כזה.

 

 

עונש בלי הבנה, זאת ענישה מכעס ותיסכול. לספור עד 10 לנשום עמוmom

לנשום עמוק ואז להעניש. מהירות מביאה תסכול לנענש ולמעניש. נישט אזוי.

לצה בלי הבנה? הוא הפריע אז קיבל עונשבתאל1
התלמיד יודע טוב מאד על מה ולמה
200 פעם זה עונש? זה כעס.mom


אבל זה לא בלי הבנהבתאל1
זה אולי לא מותאם אולי חסר תועלת אבל לא לשווא
מעניין אותי מה עשית בסוף...שקד ותמר
תודהאמאשוניאחרונה
לא משהו דרמטי..
דיברתי עם המורה והיא אמרה שהיא מודדת את ההשקעה של התלמיד וכל תלמיד שבא להראות לה מה הוא עשה היא תתייחס.
כלומר היא תבדוק אם הוא עשה ברצינות ולא את הכמות.
אז אמרתי לה שהוא רשם 10 משפטים (מתוך 190).
אמרתי לו מה היא אמרה שיבוא להראות לה, בשיעור אח"כ הוא בא והיא לא התייחסה למה שהוא כתב בכלל ולא בדקה את העונשים של הילדים האחרים וככה זה נגמר.

למזלי שיעור אח"כ כבר היה אתגר לחנוכה שסחף אותו הוא כתב סיפור לחנוכה והכין דגם וזכה בתחרות הכיתתית ככה שזה יצר נתק מרצף ההתנהגות מהשיעור ההוא.
יוגה עם פרשת שבוע לילדי מילואיםאיתי פ

אהלן, הכנתי סרטון של יוגה להורים וילדים לפרשת השבוע.

הוא מעולה לילדי מילואים/קבע כי יש בו המון מגע, עיטוף, הענקת ביטחון. ומתאים כמובן לכל משפחה, לא רק מילואים.

תהנו

יצירתי!תהילה 3>אחרונה
בהצלחה
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב

מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.

כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל. 

מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה

קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו

התקציב דיי דל 🤧

אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!


תודה!

מקסיםזיויק
באיזו קהילה?
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
לק"י


יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.

ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה

זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.

פיתות על הטאבון ביער..

זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.

סעודות שבת - קטסטרופה אבא פגום
עבר עריכה על ידי אבא פגום בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 16:30

אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.

יש למישהו עצה מלבד תפילה?

אני עובד עצות..

לצערי מוכר גם ליליפא העגלון

החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.

אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''


בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב. 

תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק

שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.

אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?

שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
להתחיל לשיר שירי עונג שבת, מניסיון זה מושך את אלה שעוד נשאר בהם קצת ניחוח של שבת ואלה שלא, כבר בעיה אחרת
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24

זה נשמע מאד מעיק.


למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?

אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת

מאוד מבינה אותךשם פשוט

מאוד מאוד מבינה אותך💔

מאוד כבר אמרתי?

אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.

אל תכביד עליהם

תקליל

שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים

א כלהעני ממעש

צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .

תשחרר

שיעור כללי תעביר במקום אחר

בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים

אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי

יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת. 

פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה

אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...

קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.

 

1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון. 

 

2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !

 

3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'

 

4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.

 

5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.

 

6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.

 

8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.

 

9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]

 

10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.

 

11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.

 

12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]

 

אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.

 

כמה מוכר...arlan

לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.

לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.

 

משהאחרונה
לא מבין..יהולב

יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).

נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.

אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)

תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה

כמה דברים:תהילה 3>

1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.

אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.

תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...

2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..

סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.

3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.

כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.

בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.

ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.

4. כמובן תפילות!!

מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה

הבן שלי בן 16. מתוק, אבל  עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!

מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום

לק"י


אמהות

הריון ולידה

ועוד

אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון

יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב

עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום

1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.

2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.

3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו

4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו

5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.

6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)

7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים

8. ישראל איננה חברה בG20.

9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה

10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.


מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.


(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)

תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
מכל העמים". אף פעם לא נהיה 70 מיליון כמו גרמניה, ולא בטוח שיש מספיק מקום בארץ ישראל המורחבת להיות כמו הסינים.


אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.


לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"

ישראלאריק מהדרום

היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.

ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.

כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).

ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.


בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.

מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה

לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.

 

ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם

קראווניםיוני21

עד כמה ילדים זה מתאים


עם 2 ילדים איך זה?



כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?


מערב השומרון



תודה רבה

תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה

אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.

לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.

והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....

הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+

היא מתכוונת קווים בעור.

אני חושב שאלו קמטים.


מה עונים לה?

אולי יעניין אותך