כמה טיפים לנסיעת חורף - נסיעה זהירהלנהוג אחרת

בס"ד

 

החורף הגיע ואיתו הגשמים. הראות הופכת גרועה, הכבישים חלקים ומוצפים במים והמשמעות, לנהגים רבים, היא חרדה מנהיגה בתנאים הללו, נהיגת חורף.
החרדה מובנת – אנחנו, בישראל, רגילים לכביש יבש לסך השמש ולמשקפי השמש ברוב ימות השנה. כביש מוצף במים, מתפרש אצלנו כאיום, ברד חזק הניתך על השמשה הקדמית הופך את הנהיגה כבר לסיוט אמיתי.
 חורף.

בעבר, נהיגה במכוניות ישנות, הצריכה מיומנות נהיגה הגבוהה בהרבה מאשר המכונית המודרנית שלכם. במכונית ההיא, בעלת ההנעה האחורית, השילדה הלא מתוחכמת והלא ממש מאוזנת, כל פעולת נהיגה שגויה, ובמיוחד בתנאי נהיגה קיצוניים, הייתה עלולה להסתיים באסון. המכונית המודרנית שלכם הרבה יותר מתוחכמת – צמיגים, מערכות בלימה מתקדמות, חיישנים אלקטרוניים ומחשבים, כולם כאחד יודעים לחפות ולמזער את הסיכון שעלול להיגרם עקב פעולה לא נכונה או טיפשית מצד הנהג, ואפילו – להציל את המצב לפני שיחמיר. מכונית סלחנית.

אין זה אומר שהנהג חף מכל אחריות, או שאינו צריך להתאים את נהיגתו למצב החדש שנוצר – כביש חלק ובעל מקדם חיכוך נמוך יותר, לדוגמא.
הכלל הוא פשוט למדי – ככל שהאחיזה בכביש פחותה יותר, על הנהג לנהוג בצורה איטית והדרגתית יותר. כל פעולות הנהיגה חייבות להפוך לעדינות יותר, "עגולות" יותר, מתונות יותר, כלומר – האטה מוקדמת והדרגתית, האצה מתונה וסבלנית וכניסה/יציאה איטיות יותר בעקומות.

בניגוד לדעה הרווחת, הגורמים המרכזיים להחלקת רכב אינם הגשם או השכבה הבוצית שנוצרת על הכביש. אלה, אמנם, יזרזו את התרחשות ההחלקה (יחסית לנסיעה בכביש היבש והנקי), אבל, למעשה, ההחלקה נגרמת בעיקר בשל פעולותיו של הנהג – השימוש בדוושת ההאצה, הבלם וההגה, הוא זה שיכריע אם תתרחש החלקה. וזו, בסבירות גבוהה, תתרחש, אם השימוש בהם יהיה מוגזם ואגרסיבי מידי…

1.כדי שלא להגיע לפעולות קיצוניות (כבלימה חזקה או הפנייה חדה של ההגה) נדרש תכנון נהיגה מוקדם וחכם. תכנון כזה נדרש, כמובן, בכל מצבי הנהיגה, אך בחורף ובתנאים קיצוניים חשיבותו גבוהה אף יותר. שמירת רווח מהרכב שלפנים, מבט הרחק לפנים, האטה לפני מקומות מועדים לפורענות (כצמתים, מעברי חצייה וכד') – כל אלה יפחיתו את הסיכויים להפתעה ולצורך בתגובה פתאומית וחדה.

2. צמיגים תקינים המנופחים בלחץ הנכון יתרמו את חלקם במניעת איבוד האחיזה ויעלו את סף ההחלקה, וזאת, לעומת צמיג ותיק/יבש או צמיג שלחץ האוויר בו נמוך מדי.

3. גם בנהיגה עם צמיג תקין וראוי, יש לזכור כי חריצי הצמיג (שתפקידם הוא פינוי המים ושמירה על שטח המגע עם הכביש) מוגבלים ביכולתם. מעל לרף מהירות מסוימת, יתקשו החריצים לנקז את המים ותופעת ציפה מסוכנת (Aquapanning) עלולה להתרחש ולגרום להחלקת הרכב. ההבדל בין שיוט על כביש רטוב במהירות 100 קמ"ש ל-90 קמ"ש עלול לעיתים קריטי במצבים שכאלה. הפתרון המיידי – הפחתת המהירות.

4. בעת נהיגה בחורף יש לתת את הדעת גם ללבוש בו אתם נוהגים. נהיגה בלבוש מסורבל מידי פוגעת בנינוחות הנהיגה ובתפעול הרכב.

5. נעל בעלת סוליה רטובה עלולה להחליק מדוושת הבלם וליצור מצב מסוכן, לכן, נגבו אותה בטרם תתחילו בנהיגה.

6. לפני יציאה לדרך, אל תתעצלו ודאגו להפשיר את האדים מחלונות הרכב, כמו כן, וודאו שקיים נוזל שמשות במיכל ושמגבי הרכב אכן תקינים.

7. מעבר בשלוליות עמוקות מעלה חששות, ובצדק. ההחלטה האם לצלוח את השלולית או לא, מהווה, לעיתים קרובות, הימור. רצוי לחשוב טוב לפני שנכנסים לשלולית שעומקה לא ידוע לכם. יתרה מכך, מומלץ לתת לאחרים לבצע ראשונים את הבדיקה ולהסתמך על תוצאותיה.

8. הנסיעה בשלולית תתבצע באיטיות, בהילוך נמוך. ביציאה ממנה, לחצו בעדינות על דוושת הבלם על מנת לייבש את הבלמים.

9. נהיגה ברכב מחומם ונעים לאורך זמן (ובמיוחד בשעות הלילה) עלולה להביא לירידה חדה בעירנות. לכן רצוי להפעיל את כניסת האויר הצח מחוץ לרכב, או לפתוח חרך בחלון הרכב לכניסת חמצן.

טיפ לסיום:

אישית, אנו ממליצים לנהוג עם אורות נסיעה בכל ימות השנה גם במהלך היום. בעת נהיגת חורף – על אחת כמה וכמה. זכרו שפנסי תאורת היום (RDL) ברכבים מודרניים, אינם פועלים, בד"כ, בשילוב עם אלה האחוריים.
את אורות הערפל השאירו לתנאי ראות קיצוניים בלבד – ערפל ו / או גשם קיצוני. בכל מצב אחר, אורות הערפל (במיוחד אלה מאחור) יסנוורו ויסכנו את משתמשי הדרך האחרים, וגם אתכם.

החורף מזמן לנו תנאי נהיגה מאתגרים, ולעיתים, מפחידים. במזג אויר קיצוני, בגשמים הראשונים שבהם הכבישים מאוד חלקים (ובעצם, בכל מצב בו אינכם מרגישים בטוחים בנהיגתכם), ותרו על הנסיעה, אם באפשרותכם.

שתהיה לכולנו נסיעה בטוחה.

 

כתבה זו מתוך אתר drivetime

נהיגת חורף - כדאי לדעת | Drive Time

 

והנה עוד שני סרטונים מיוטיוב

 

מה מחירי השיעורים היום?מקפיצים נטושים
אצלי זה היה 90 שח לשיעור של 40 דקותפשוט אני..
ובזה הרגע חשפת בדיוק כמה אתה זקןקפיץ
אם הייתי זקן זה היה בלירות או שקלים...פשוט אני..
שואל ברצינותמקפיצים נטושים

לא למדתי עדיין..

בשביל לדעת מחיר אתה צריך לציין איפה. המחיריםאנונימי (2)

פסיכיים ומאד שונים בין מקומות שונים

אז לא משנה מה המחירמבולבלת מאדדדד
בהמשך בטוח יהיה יותר. עדיף לך כמה שיותר מהר. ובפריפריה. 
מתחיל מ170מחפש שםאחרונה
עיר מומלצת לעבור בה טסט?אנונימי (פותח)
בגדול אעבור לכל מקום חוץ מאילת
שדרותאנונימי (3)
כרמיאלרקאני

בית שאן

אופקים

קרית ארבעעזריאל ברגר

שם עברתי טסט לפני שנים רבות, למרות שאת רוב השיעורים (ואת הטסט הפנימי) עשיתי בירושלים.

הבנתי גם שקרית מלאכימקפיצים נטושיםאחרונה
מידע מורה נהיגה בפתח תיקווהאנונימי (פותח)

אשמח אם מישהו יוכל להמליץ לי על מורי נהיגה בפתח תיקווה 

ואם אפשר גם זול 

בתודה מראש

מחפש מורה נהיגה במעלה אדומיםמתוחכם

אשמח להמלצות.

גם במייל: XPSHAROT@GMAIL.COM

אשמח לעצות..אנונימי (פותח)

אני נמצאת כרגע בשיעור 9, לומדת בעיר מאוד יקרה..

אני לא מצליחה להתקדם בשיעורים, מהסיבה שאני מאוד בלחץ. אני כל השיעור מחזיקה את ההגה בצורה ממש חזקה (הוא רועד כזה..), לוחצת גז וברקס בזמנים ממש לא נכונים, או יותר מידי גז.. בקיצור ממש ממש לא נוהגת טוב. לא יודעת למה אני ככ בלחץ..

המורה שלי טוען הרבה פעמים במהלך השיעור שאני צריכה לשנות גישה, שתכלס נהיגה זה עסק ממש קל ואני סתם מסבכת את זה.. לא יודעת למה..

אשמח מאוד לשמוע עצות, טיפים..

...אילת השחר
עבר עריכה על ידי אילת השחר בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ה 21:53

תפילה להצליח להיות ברוגע ובתפקוד נכון על הכביש,

דימיון מודרך של הצלחה, לנסות לדמיין את איך שאת רוצה להיות במהלך הנהיגה, לערב את כל החושים בדימיון הזה. 

בנוסף לזהות את גורמי הלחץ במהלך הנהיגה (מה הפחד שלך שם?) ולעשות איתם עבודה, אם צריך עם מאמנת. 

 

בהצלחה! 

 

לא טרוויאלילא שלם,משתלם
אבל אם את גרה בישוב תבקשי מאבא שלך שיעשה איתך סיבובים בשבילים צדדים עד שתתרגלי לנהיגה 
כיוון למחשבהadvfb

לקחת קלונקס או כדור הרגעה כזה או אחר. שמעתי שזה עוזר בהקשר הזה

צריך זהירות עצומהאנונימי (3)

כשממליצים למישהו על תרופות פסיכיאטריות שדורשות מרשם רופא (בדר"כ נוירוחוג או פסיכיאטר). זה לא צחוק, ולא פיתרון קסם.

על אחת כמה וכמה שאינך מכיר את השואלת, ושבעתיים ברגע שאינך איש טיפול.


ולשואלת - אם לא תצליחי להתגבר על זה, אז יש כמה אפשרויות:

1. להמתין. אני לא יודע בת כמה את, וייתכן שזה גיל קצת צעיר בשבילך. אני התחלתי ללמוד בגיל 17 ואח"כ עשיתי הפסקה והוצאתי רישיון רק בגיל 22. זה קצת באסה, בטח חברתית, אבל לא נורא.


2. אימון טכני. כמו שהציעו כאן, אולי להסתובב קצת עם אבא שלך (אם הוא יסכים לזה) בסביבות מקום המגורים שלך (חניון ציבורי, אזור שקט ודל תנועה וכדומה) בשעות הלילה.


3. אימון רגשי. אולי אימון קצר יכול לסייע לך. סי-בי-טי או משהו בסגנון הממוקד הזה.


4. אם יש לך קשיים כאלה בתחומים נוספים, אולי לשקול איש טיפול מעמיק יותר כתרפיסט/ית או פסיכולוג/ית או עו"ס/ית קליני/ת. אבל זו הצעה שנכתבת רק כדי "לצאת ידי חובה". ממש אין צורך להתחיל מהמחשבה הזו או מהכיוון הזה. לחץ ומתח ואתגרים זה דבר לגיטימי וטבעי, בדר"כ פתרונות בסגנון סעיף 1 ו2 שכתבתי הם הדרך הרגילה בחיים.

מחזקת את התגובה הזואנונימי (4)

כתבת יפה וברגישות, ומרגישים שזה בא עם ניסיון.


חשוב לי להצטרף לקריאה לזהירות עצומה כשממליצים על תרופה פסיכיאטרית, כמי שראתה את ההשפעות שלה. וחושבת שלא רק שצריך זהירות עצומה בהקשר הוירטואלי, גם אם זה היה איש טיפול מקצועי שכותב *אסור* לשלוח לקחת תרופות ככה בלי קשר ישיר בלי הכרת הרקע האישי והרפואי. וגם לא סביר שאדם עם הסמכה רפואית מתאימה, היה לוקח סיכון ושולח מישהו לקחת תרופה כזו ככה.


מה גם, שלקחת תרופה כזו צריך לדעת את המינונים המתאימים, את ההשפעות לטווח קצר וארוך, להבין שזה משפיע לא רק על תחושת הרוגע המבוקשת אלא הרבה הרבה מעבר... ולצורך העניין זו רשימת תופעות הלוואי של הקלונקס שהוזכר כאן (העתקתי את הרלוונטי לעניין) :

"תופעות הלוואי השכיחות יותר כוללות עייפות וחשק לישון, בלבול וערפול, קושי בדיבור,... סחרוחורת, קשיי שיווי משקל,..., כאבי שרירים וחולשה,...ערפול ראייה, ... תחושות שמזכירות חמרמורת, חוסר מוטבציה, הזיות וקשיי ריכוז, לחצים בחזה ועצבנות. "

לא חושבת שזה מתאים למי שמבקש לעלות על ההגה...


כן שמעתי על מי שנעזרו בתמצית המוכרת של פרחי באך שמרגיעות (רסקיו), שהיא כן בלי צורך במרשם רופא.


@advfb

תודהאנונימי (3)
יש גם קלמנרבין שעושה עבודה טובה למיטב ידיעתי. זו תרופה טבעית וצמחית ללא מרשם. גם המחיר יחסית נמוך בבית מרקחת של קופות חולים, עד כמה שאני זוכר.
ואוו מזדהה ממשרוצה להיותילד🙃

יותר בקטע של טסטים, ומשפט שאמרו לי מלא זה שאחרי הטסט הנהיגה לא בשיעורים זה ממש לא אותו דבר.

אבל בשיעורים זה כן מלחיץ אז מה שלי עזר זה להסיח את הדעת. כלומר לתת לעצמך תחושה שזה לא שיעור אלא סתם נסיעה שגרתית. אצלי  זה יותר לדבר עם המורה או לגרום לו לדבר, ולנסות להבין לאיפה מה הדרך, כל זה כדי להרגיש אחרי וקצת להסיח את הדעת מזה שאני בשיעור ופשוט לנהוג חלק, כי אני לא בשיעור מלחיץ שכל שנייה חייב להסתכל במראה. וכו' ואז זה נהיה יותר קליל וסתמי. 

חוץ מזה להיות ליד נהג שנוהג ממש חלק וזהיר וטוב כזה לטסט נתן לי ביטחון מודל לחיקוי. (נניח סבא..)

לכולם זה ככהשרה כהנא

אל תדאגי שיעור 9 זה ממש בהתחלה,ובסוף יש שיעור אחד שבו הכול נקלט ויודעים לנהוג.
שיעור 9 זה ממש סבבה

אולי לבקש שיעור אחד בכבישים צדדיים ?בננה1234

או אפילו ברחבת חנייה גדולה, קורדינציה של גז ברקס ותמרון בסיסי עם ההגה, להרגיש שאת שולטת במכונה הזו. רק כדי לצבור ניסיון וביטחון באזור לא מלחיץ שאין אף אחד.. אבל אין לי מושג אם אני מגזים, זה תלוי בך ובסיבה של הקושי. אם זה נשמע הגיוני, זה לא יכול להזיק להקדיש לזה שיעור אחד..

לא לוותרshindovאחרונה

תני לעצמך עוד כמה שיעורים. אם לא עבר הלחץ. קחי חופש. אבל תבטיחי לחזור. אין שום סיבה להיות בלחץ. הלחץ על המורה לא עלייך. תאכלי משהו לפני השיעור. תשני טוב. ותבדקי אם זה רק בנהיגה או בעוד דברים. שוב, אין סיבה להיות בלחץ.

טיפים לנהיגה על ידני?דודס

דרך אגב אתם עושים ידני או אוטומט ולמה?

שמיניסט? באת לפה כי אתה לומד נהיגה?חסום לשעבר
מחפשת משפטים מצחיקים5+

לכתוב לנהגת חדשה בשלט ברכות. למישהו יש רעיון?

או שאולי היה פה כבר שרשור דומה ויש קישור?

אולי יעניין אותך