בס"ד
מהו צומת אסימטרי ומה מייחד אותו מצומת רגיל?
כאשר אנו חוצים צומת מכל סוג שהוא (למעט צומת T), אנחנו פשוט ממשיכים לנסוע בקו ישר ונכנסים לנתיב שלנו ללא כל בעיה. בצומת אסימטרי, לעומת זאת, הנתיבים אינם מיושרים זה מול זה לפני הצומת ולאחריו. דבר זה מוביל לא אחת להתנהגות מבולבלת ושגויה של נהגים. במידה שמסומנים על גבי הצומת קוים מנחים המנתבים את הנהגים לנתיב הנכון, ההבנה והביצוע הרבה יותר פשוטים.
אך לא מעט מהצמתים חסרים את הסימון הברור וזה מוביל לטעויות.
מהי הטעות הנפוצה בהקשר זה?
נהגים שאינם מזהים שמדובר בצומת אסימטרי ממשיכים לנסוע בקו ישר, כאילו היה מדובר בצומת רגיל. דבר זה מוביל לכך שמבלי משים הם סוטים מנתיבם, דבר שעלול להוביל לתאונה עם כלי הרכב שנוסע בנתיב הסמוך.
אז מה ניתן לעשות כדי לצלוח צומת אסימטרי?
בהתקרבנו לצומת, עלינו לספור נתיבים מימין לשמאל. בדוגמה המצולמת יש שני נתיבים: מספר 1 שמסומן בצבע צהוב ונתיב מספר 2 שמסומן בצבע אדום.
אם, לצורך הדוגמה, הגענו לצומת בעודנו נמצאים בנתיב השני מימין (האדום), הרי שעלינו לאתר אחרי הצומת את הנתיב השני מימין ולהיכנס אליו, תוך התחשבות בכלי הרכב שנוסעים בנתיב המקביל שלצדנו. כמה פשוט – ככה קל. גם בפניות ימינה הספירה זהה – מימין לשמאל.
בפנייה שמאלה, יש לספור נתיבים משמאל לימין (נתיב ראשון משמאל, נתיב שני משמאל וכן הלאה). חשוב להבין כי במניין הנתיבים אין לספור נתיבים שאינם בכיוון הנסיעה שלנו ונתיבי תחבורה ציבורית.
הכתבה המלאה:
