השאלות שלי בסוף הן כאלהכישוף כושל
בס"ד

1. האם כל כך קשה להם? (או שזאת ציפיה חברתית שהוקצנה לידי סטיראוטיפ שניתן לשבור?)

2. האם זה שקשה להם אומר שאני צריכה להדיר את עצמי מהמרחב הציבורי?

3. האם זה שקשה להם אומר שהם צריכים להמנע או להתמודד?
השאלות שלך מבוססות על הנחות, שאותן הצד השני לא מקבלימ''ל

וחוץ מזה - מה פתאום בת שואלת שאלות? אין לך משהו לבשל או לכבס?

😅🤦🤦פסידונית
אז מה הצד השני חושב?כישוף כושל
קודם כל הם לא חושבים, הם יודעיםימ''ל

1. השאלה היא לא אם וכמה קשה להם, אלא קודם כל כלפי עצמך - האם מעשה מסוים צנוע או לא צנוע כשלעצמו, עוד לפני השאלה אם ומה זה גורם לאחר.

שנית, אמנם רמת ההשפעה של גירויים על האדם מושפעת מהנורמה החברתית ומהגירויים שהאדם רגיל אליהם - אבל השאלה היא מה הנורמה הנכונה (בהשקפה דתית: על פי התורה) והאם חספוס שמוביל לסף רגישות גבוה הוא הדבר הנכון.

שלישית, בתרבויות השונות הבעיה מוגדרת אחרת - לגברים (ולנשים) יש יצר וזה ברור. יש פערים בין הגישה השמרנית לפיה טבע האדם מועד לפורענות ולכן יש להתחשב בו ולעשות גדרים ולא נכון להתעלם ממנו, לבין הגישה הליברלית לפיה זכות הפרט קודמת לזהירות מהשלכות ההתעלמות והדרישה היא כלפי האדם לשלוט בטבע שלו (אם בכלל מכירים בו). אבל ע''פ הגישה הדתית השאלה היא לא אם שולטים בטבע או לא - עצם ההתמודדות היא עצמה בעיה, ולא רק 'התמודדות' אלא גם מחשבה כמו 'היא יפה' שבתרבות החילונית היא לגיטימית לגמרי היא בעייתית מבחינה דתית.

 

2. את קוראת לזה הדרה מהמרחב הציבורי, הם רואים את זה כחובה שלך כלפי עצמך (או כלפי אלוהים) ואפילו כבוד "כל כבודה וכו'". שיח הזכויות לא מתחיל כי זה לא שמישהו אחר אומר לך מה לעשות, וגם אין כאן מחיר שאת משלמת - זה כביכול הרצון שלך (או לפחות אמור להיות).

מקבלתכישוף כושל
בס"ד

אני מתייחסת לפן הזה בגלל העובדה שלא נתנו לי שום זווית אחרת
שאלתי למה לא צנוע לאישה לדבר בפני גברים
והתשובה של כולם הייתה כי גברים

זאת שאלה מאוד מעניינת והייתי רוצה לראות התייחסויות הלכתיות שונות לשאלה הזאת (לא השקפתיות אלא הלכתיות)

2. ממש לא הרצון שלי ואף אחת פה ככל הזכור לי לא דיבר על רצונה
הכל על למה כדי להקל על הגברים אני צריכה לותר על הזכות להתבטא בציבור
אבל כן יש דעות שונות בהלכהימ''ל

2. זה אמור להיות הרצון שלך, אם הרצון שלך הוא לקיים את ההלכה. כשיש התנגשות בין תרבויות זה יוצר דיסוננס, אבל מי שמזוהה עם העמדה התורנית לא תרגיש דיכוי ממנה.

מרתק בעיניכישוף כושל
בס"ד

איזו גישה יותר נפוצה?
מה זה עושה לחברה לדעתך?

2. אני בהחלט תורנית
אבל מהזוית התורנית שלי לא ברור לי מה לא צנוע בלדבר

וזאת שאלה
האם ההלכה הופכת לעוד כלי לדיכוי?
זה מסוג הסוגיותימ''ל

שאין בהן כמעט מקורות (לפחות לא ישירים) כך שעיקר התשובה תלויה בשיקול הדעת.

 

אנחנו נחשבים משפחה די דוסית וביום חמישי האחרון בברית של אחיין שלי גיסתי היא שדיברה והסבירה על השם של התינוק ואחי לא דיבר בכלל וזה לא היה נראה נועז או תמוהה למישהו.

 

2. לגבי דיבור יש סוגיה של 'קול באשה ערווה' (בגמרא זה מופיע לגבי דיבור ולא לגבי שירה כמו שרווח לחשוב), אבל עיקר השאלה היא לגבי תשומת הלב והעיניים שבדבר.

 

ההלכה היא לא כלי לדיכוי, אבל כן הרבה ממנה נובע מתפיסות ומנורמות חברתיות שאלו דברים שיכולים להשתנות (ידועה ההלכה הפמיניסטית באופן יחסי לזמנה ברמב''ם ש"כל אשה יש לה לצאת ולילך לבית אביה לבקרו ולבית האבל ולבית המשתה לגמול חסד לרעותיה או לקרובותיה כדי שיבואו הם לה. שאינה בבית הסוהר עד שלא תצא ולא תבוא. אבל גנאי הוא לאשה שתהיה יוצאה תמיד פעם בחוץ פעם ברחובות. ויש לבעל למנוע אשתו מזה ולא יניחנה לצאת אלא פעם אחת בחודש או כמה פעמים בחודש לפי הצורך. שאין יופי לאשה אלא לישב בזוית ביתה שכך כתוב כל כבודה בת מלך פנימה")

 

סתם שאלה צדדיתסביון
במקרה ההוא היא לא ישבה איתו לבד, כן? כי אישה נשואה שיושבת לבד לקפה עם גבר זר זה נראה לי לא כ"כ מקובל היום, בטח בציבור הדתי (לא יודע איך זה אצל חילונים)
למה? ידידיםכישוף כושל
וזה מקובל?סביון
לא מרגיש לי בנוח לשבת לבד עם אישה נשואה... אם בעלה גם יושב איתנו (או מפגש של כמה אנשים) אז סבבה
תלוי איפהכישוף כושל
בס"ד

יש כאלה שיגידו לך שאם הם היו ידידים קודם למה שיפסיקו עכשיו?
דווקא נראה שכןימ''לאחרונה

זה לא מקובל אצל דוסים (אצל פחות דוסים זה יותר מקובל), אבל גם לא פרוץ ברמה של הפסדת כתובה.

נגמר לי הלענות לךכישוף כושל
בס"ד

בקטע ממש טוב
אני אגב שאלתי לכיוון השניסביון
למה צנוע לגברים לדבר בפני נשים
אבל לא ננצלש את הענף הזה, אולי נפתח אחד חדש
אני איתךכישוף כושל
בס"ד

אף אחד לא חשב לענות על זה אפילו
אז יאללה נפתח ענף חדשסביון
וואוחופשיה לנפשי
רוצה לבוא לבקר אצלנו?
עולם הפוך תראה
זה בסדר חרוטימ''ל

גם אצלי אני מבשל ועושה כביסה (ושוטף כלים ורצפה ועושה הכל בעצם) וזה טבעי לי לגמרי ומובן מאליו.

 

זו רק הייתה דוגמה לשאלה שמבוססת על הנחה שאותה הצד השני לא מקבל.

כמו אבא שליחופשיה לנפשי
תוכל להסביר?פסידונית
לא הצלחתי לאתר את ההנחה החבויה שלה את מתנגד
זאת לא הסגברה #רקאומרתכישוף כושל
ברור שלא, זו הייתה בדיחה פנימיתימ''ל

אני אסביר לך מה זו הסגברה. בבקשה:

 

בוז
את לוקחת את זה קשה מידי

האם זה שבני אדם מתגרים מאוכל בחנויות ראווה אומר שהם צריכים להימנע או להתמודד?

בנאדם מתגרה מכל אוכל שהוא רואה?

בנאדם לא יכול לשלוט בעצמו?
אתם לוקחים את זה קשה מידיכישוף כושל
בס"ד

אתם מדברים על זה שזה לא צנוע כי זה מביא בנים להתמודדות
1. אין לי מושג תשאלי אותםשוברת גלים
2. לא, זו רק גישה נחיתית שלך, שאין לי מושג מהיכן היא מגיעה. כל עוד את פועלת לפי גדרי ההלכה ושלימה עם עצמך יש לך זכות להסתובב בכל מרחב ציבורי.
לא יודעת מה איתך אבל אני ספציפית מסתובבת איפה שבא לי ומתי שבא לי.

3. להמנע איפה שההלכה מבקשת שימנעו. להתמודד היכן שההלכה מבקשת שיתמודדו.

2. אני לא נחיתית בתחום הזהכישוף כושל
בס"ד

אני מסרבת לתת לך לפנות אלי ככה ואני מצפה שתתנצלי
יש בסיס לדברים שאני אומרת
זה לא בסדר שאת מזלזלת ככה באידיאולוגיה שלי ובתפיסת עולם שלי

3. תוהה כמה ההלכה מבקשת וכמה החברה בנתה לעצמה סייגים מופרכים
או אהשוברת גלים
איפה ראית זלזול?
שימי לב שכתבתי שהגישה היא גישה נחיתית, לא שאת נחיתית. אני האחרונה שתכתוב לך דברים כאלו.
הם נאלצים להתמודד > אני אאלץ להדיר עצמי מהמרחב הציבורי
זו גישה שהיא בעיניי נחיתית, אני פחותה, אני אזוז
אגב ברור לי מהכרות לא מעמיקה איתך שאת האחרונה שתדירי את עצמך ממרחב ציבורי כזה או אחר בגלל גישה שלא נכונה בעינייך. מה שאומר שנחיתית את הכי לא.
אני עניתי ספציפית לסעיף הזה ששאלת כביכול, אם את צריכה בעצם להדיר את עצמך
ותקראי את הדברים שלי תמיד בנחת אחותישוברת גלים
אני לא רבה איתך, יש לי דעות שונות משלך וזה בסדר גמור, אני כותבת באופן מסויים כי זה הסגנון שלי, אני בהחלט מסתובבת איפה שבא לי ומתי שבא לי ואני מניחה שגם את. אם הייתי יודעת שאת סגורה בבית כי מישהו סגר אותך שם, דעה או נורמה, לא הייתי מעיזה לכתוב לך בסגנון הזה.
דעות שונות זה אחלהכישוף כושל
בס"ד

לפגוע בי זה לא
אני ממש לא התכוונתי לפגועשוברת גלים
אני הבנאדם האחרון שירצה לפגוע במישהו בגלל דעה כזו או אחרת. כתבתי גישה נחיתית רק כי ידעתי שזו ממש לא הגישה שלך, ולא שלי, והיא לא הגיונית בשום צורה. לא הגיוני להסתגר בבית כי מישהו החליט שזו האמת. מבינה?
אבל זה כןכישוף כושל
בס"ד

וזה קורה
וחלק לא ערניות לזה ומרגישות שמישו גזר עליהן אלא פשוט גדלו בחברה שהדביקה לזה את המילה צניעות ואז הן צנועות ולא מדוכאות
וכמה שהן שמחות בצניעות שלהן
טוב להן שבנות לא מדברות
זה ראוי ונכון וככה החיים צריכים להתנהל
ואני שואלת האומנם? זאת צניעות?
אני חושבת שתלוי באיזה ענייןשוברת גלים
יש נשים שמדהים להן להיות בבית והן מקיימות כך בהידור את "כל כבודה בת מלך פנימה" ולא מרגישות שום פספוס ושום כאב ושום תחושת החמצה. אני לומדת לא לזלזל בזה, לכבד אותן, למרות שבא לי לנער אותן ולהגיד להן איפה אתן חיות למען השם?!

יש כאלו שלא יעבדו בחברה מעורבת,

ויש כאלו שיצאו עם של מהבית.

יש כאלו שירגישו שזה לא צנוע לדבר עם המוכר גם.

למדתי שאין להגדרה צניעות שום הגדרה חיצונית. צניעות זה משהו מאוד מאוד פנימי

ובכןכישוף כושל
בס"ד

האומנם? באמת זה טוב להן או שזה לזה הפנו אותן כל החיים?
אין לי זכות להיכנס לחיים של הנשים האלה אבל עולה בי שאלה לגביהן כקבוצה
עד כמה זאת החלטה שלהן וכמה זה משהו שהכניסו להן לראש?
ההגדרת צניעות שלהן לא צמחה משום מקום מישהו חינך אותם לזה
מישהו אמר לילדה קטנה שזה לא צנוע שהיא תצא מהבית
זה נראה לך סביר?
בהחלט לאשוברת גלים
אבל יש כאלו שבוחרות בזה וזה טוב להן
(אני מדברת על למשל, להיות עקרת בית)
ויש כאלו שבאמת כמו שאת מתארת מישהו הכניס להן לראש ודפק להן את המח.
יש ויש ולכן כל מקרה לגופו.

אגב, סיוון רהב מאיר למשל, היא אשה עוצמתית בעיני ומדהימה ברמות. הלוואי ואני אהיה כמוה


'גישה נחיתית שלך'כישוף כושל
בס"ד

מהחברה יוצא שדר שאומר לי להדיר את עצמי
ולא רק להדיר את עצמי אלא גם לשמוח על זה

זה לא נחיתי להבחין בזה
שירה, אבל ברור שזו לא הגישה שלךשוברת גלים
נראה לך שאני באמת חושבת שמהיום תדירי את עצמך מכל מרחב ציבורי כלשהו כי יהיו כאלו שיאמרו שלא צנוע לך להסתובב גם באוטובוסים?

הרי לא את ולא אני חושבות באמת ככה, ולהגיד "וואי, אני אדיר את עצמי ממרחב ציבורי כדי לא לפגוע בבנים" - זה נחיתי ומסכני ושגוי. וזו לא את ולא אני חושבות כך, עם כל ההפכים שבין שתינו.
זו הסיבה היחידה שהרשיתי לעצמי לכתוב לך 'הגישה הנחיתית שלך', בידיעה ברורה שזו באמת לא הגישה שלך ולא האמת. אף אחד לא מצפה ממנו להדיר את עצמנו כנשים ממרחבים ציבוריים.

עכשיו אם נדבר ספציפית על הרצאה בפני גברים, זה משהו אחר, מעניין לבדוק בהלכה
לי זה מרגיש לא צנוע, לך כן, וזה בסדר גמור.

אז אני לא מבינה מה את אומרתכישוף כושל
לגבי 2סביון
יש בהלכה הגבלות על גברים כדי לא להגיע למצב של ניסיון
יש הגבלות על נשים כדי לשמור על צניעות
אף פעם לא ראיתי הגבלות מהסוג השני עם הסיבה של הסוג הראשון (אם מישהו ראה, מוזמן לכתוב)

עריכה: אני מקווה שאנחנו מסכימים שפירוש המילה צניעות אינו "לא לגרום לבני המין השני להתגרות"
חשבתם שיהיה טוב?!תתעלמו ממני
הצחקתם אותי...
לא רק חושבארץ השוקולדאחרונה
אלא בטוח.


מאחל רק טוב גבר

ורק משתי מילים אני הכי פוחדנועה.

ראש השנה

בעעע

לא אוהבת. ועוד חג של יומיים

חלום שלי לטוס לחו'ל לכל החגיםםם

מבאס לשמועמקפיצים נטושים

אני דוקא די אוהב אותו

למה אוהב?נועה.
ימי רוממות מיוחדיםמקפיצים נטושיםאחרונה

עם תפילות מרוממות

וואי, מבאסארץ השוקולד
מאחל שתהיה שנה טובה בהרבה
אמן!!נועה.
החלטתי עכשיו להקפיץ כל פורום ישן ומוזר שאני רואהמקפיצים נטושים

ולתהות על קנקנו, אז מה זה הפורום הזה?

מממ.. תודהמקפיצים נטושיםאחרונה

יחסית מסביר. קצת. אולי.
ספסל אחורי של אוטובוס משהו..

חשט?אורה2x
!!!ריבוזום
מה שלומך?
תקשיבייייאורה2x

אני עוברת על המסרים פה והשיחות אישיות.. כמה דרמות!! ואני לא זוכרת כלום! מביך למדי.

ולמה כשאני נכנסת לשיחה עם פצלש כתוב לי שהיא מחוברת?!


מה איתך?

המפגש טד יצא לפועל?

עוד אפשר להירשם? 😇

ריבוזום

האחרון שניסינו להרים לא, למיטב זכרוני...

אבל היו שניים שכן, והם גם היו ממש טובים! בכלל הפורום הזה היה איכותי, אחותי |נוסטלגי|

ועדיין איכותיארץ השוקולד

כתבנו פה כל דבר איכותי שהיה בשנה האחרונה, אפשר לראות בקלות כמה זה

וואו, התגעגעתיארץ השוקולד
מה שלומך???
וואיזיויקאחרונה
אין לי כוח לשבת הקרובהנועה.

מלא אנשים שבאים להתארח ועושים מלא רעש ברחוב ומשאירים בלאגן ולכלוך...

לא כזה מגניב לבוא לפה

ואם אנשים קוראים פה- צריכה המלצהנועה.
לסדרות או תוכן כלשהו קליל ומצחיק...
ספרים - ספרי אריך קסטנרארץ השוקולד
סרטונים קצרים - אנדרדוס, ברדק, אלה של האקדמיה ללשון העברית
הנה 3 המלצותעשב לימון

סדרות של כאן ארכיון- קרובים קרובים, סטרייט ולעניין.

בפייסבוק- עמוד בשם "הקופסה- רק דברים טובים", יש בו בדרך כלל קטעים מצחיקים מסרטים ישראלים ישנים..

מבאסארץ השוקולד
מקווה שהשבת איכשהו עברה סביר?
כן ב"הנועה.
לפחות זהארץ השוקולדאחרונה
והנה עוד בנאדםריק סאנצ'ז

שמגיע לפורום נטוש ותוהה על טיבו

 

והנה חיוך השמש העולה נפרש על פנינוהוד444
הנה עוד אחד
מזדההבאליןאחרונה
מישו זוכר מה הניק האחרון של שוברת גלים?שירה ניקוד

או- מישהו שמכיר אותה במציאות יודע מה שלומה?

תמסרו לי שנזכרתי והתגעגעתי

מה קורה פורום טרוליםםםםםםם????אריק מהדרום

אולי יעניין אותך