וורט יפה..'ערבות הדדית'
בעמיאח"ה
 
שמעתי מפי ר' דוויד אמיתי.(המביא דבר בשם אומרו.. אני יביא גאולה לעולם!!!)
 
 
מישהו זוכר מה סדר הפרשיות בספר דברים? אז שיטה ליזכור, כמו שידוך.
 
דברים-דיבורים-זה לזו וזו לזה..
ואתחנן-תפילה, מתפללים לקב"ה
עקב-מעקבים את העניין קצת לבדיקה..
ראה-ניפגשים רואים.
שופטים-שופטים את המצב.
כי תצא-יוצאים
כי תבוא-באים. מיתחרבשים קצת בעניין.
ניצבים-אם כול אחד ניצב במקומו ואינו מוכן ללכת מול השני
וילך-אז וילך.
האזינו-אם מקשיבים אחד לשני ובאים אחד לקראת השני אז...
וזאת הברכה- וזאת הברכה..(=
 
חחח... נחמד  !otk100
שניזכה להגיע ל "'ערבות הדדית'
ל "וזאת הברכה"...'ערבות הדדית'
בעיתו ובזמנו...otk100
חח..ווווואאאאאוווווווווו חזק..!!שיח השדה..
חח...איזה חזק זה!!קראתיך
יפה יפה..
אמן...
חחח. אהבתי את הסוף. רק בשמחות!!רוצה להתבודד
יאוו!! מדהים ממש.תודה!! שב"ש!!אחותי?!
נכון?(=  יש וורטים כאלו מתוקים..'ערבות הדדית'
בעמיאח"ה
 
יש לי עוד מלא.. אז בע"ה כשיהיה לי זמן.
בעיתו ובזמנו, אה?!...אזמרה...
בעיתה אחישנה...
 
=) =) =)
בעיתו ובזמנו..'ערבות הדדית'
זה לשון הרעאנונימי (פותח)
עם כבר וורטים אז -otk100
כתוב שקשה זיווגן של ישראל כקריעת ים סוף ונשאלת השאלה למה זה כל כך קשה ?
מה היה בעצם בקריעת ים סוף ? - 2 מצרים נכנסו לים טבעו אח"כ עוד 2 טבעו ועוד 2 טבעו מה הבעייה אף אחד לא לומד מהטעות של השני אותו דבר בחתונה ...


פשש..חח..יפהה..!אזמרה...
זה מזכיר לי...
 
"ותחסרהו מעט- מאלוקים"
 
צריך להבין
 
שכל חיסרון  קטן
 
שפתאום "נתקע" לנו בחיים,
 
הוא מכוון מה' יתברך,
 
ולפעמים, אנו זוכים לראות
 
איך הוא היה מושגח וממתיק,
 
ודווקא באמצעותו, מתגלה:
 
"וכבוד והדר תעטרהו"- קישוטים לשכינה!
 
אז כדאי לנו לחפש בכל הפסד
 
כח שניתן להצמיח,
 
אור אלוקי שניתן לחשוף...
 
וכמו שאומר הרב סטבסקי:
 
שככל שהקליפה יותר גדולה,
 
זה סימן שהפרי יותר גדול..
 
"כשאדם יודע שכל מאורעותיו הם לטובתו
 
זאת הבחינה היא מעין עולם הבא"
 
 (רבנו..)
 
 
וזה גם הסוד..אזמרה...
של הלימוד מטעויות האחרים...
 
מתוך זה עולים יותר גבוה,
 
כך שזהו בעצם חסד!
 
"וכבוד והדר תעטרהו"!
 
(לפעמים כשמקלידים סוגריים..
 
מופיע בכיין בהודעה..
 
אבל אם כבר הוא בא,
 
נחשוב מה הוא רוצה להביע..
 
אה, כנראה הוא בכי של כלות הנפש,
 
מהעונג של הרגשת טוב ה'
 
"בבחינת מעין עולם הבא"
 
שבסיפור שם...)
 
=) =) =)
הזכיר לי בדיחה'ערבות הדדית'
בעמיאח"ה
 
למה בישיבות מלמדים גיטין-ואז קידושין? להקדים תרופה למכה..
 
 
והנה בדיחה שוביניסטית:אזמרה...
למה אדם נברא לפני חווה?
 
להקדים תרופה למכה.
 
והנה בדיחה פמיניסטית:
 
למה אדם נברא לפני חווה?
 
כי לפני כל יצירת אומנות,
 
צריך לעשות דף טיוטה...
 
סתם!
 
ה' יתברך מתפאר בכווווולנו:
 
"ישראל אשר בך אתפאר"!
אולי היא באמת שובינסטית,אבל היא נכונה בהחלט!{=קראתיך
את מותק! =) =) =)אזמרה...
"ויש עצה מילי דשטותא, אה- אה- אה!
 
ויש עצה, מילי דבדיחותא , האא..!"
 
(עם ניגונו המשובב נפש של עדי רן..)
 
חחח...!
יפה חוץ מהמשפט שלך האחרון!אנונימי (פותח)
לא אהבתי בכלל את מה שכתבת בסוף שננח זה לא ברסלבר... הם הכי ברסלבים מכולם!!!! להם יש את המסירות נפש ההכי גדולה למען עמ"י ובשביל רבינו הקדוש!!! איפה תמצא היום יהודי שיפקיר את כל כולו רק לה' ולרבינו?! בלי להרוויח מזה גרוש (בלי לעשות הוראות קבע כמו כל השאר) אלא רק לכבוד הצדיק, רק לשמח את היהודים בכל מקום שהם!...
עוד בדיחה שובניסטית....יהודי מרמ"ג
האדם הראשון אמר לקב"ה:
"וואלה ה' מצ'עמם לי..."
אמר הקב"ה:
אם אתה רוצה אני מוכן לתת לך מכונה נפלא:
היא תנקה בשבילך, תבשל בשבילך
וכל היום רק תחשוב מה צריך בשבילך.
אבל....
בשביל זה אני צריך לקחת חצי מכל אבר שיש לך
בגוף.
האדם הראשון חושב חושב,
ואחרי בערך עשר דקות הוא אומר לקב"ה:
וואלה ה' מה תיתן לי על צלע?
לא משו...קראתיך
וכמו שכתבת קודם - אולי לא משהו אבל נכונה בהחלט!(=otk100
פרשו פרשו..לא ילך לכם..[=קראתיך
מי זה לכם?יהודי מרמ"ג
כל מי שמנסה להמציא בדיחות לא מצחיקות..קראתיך
סתם,אם זה כיף לכם,אז שיערב לכם!
זה לא אני המצאתי את זה.....יהודי מרמ"ג
הבדיחות שלכם מצחיקות תמשיכו!!תודה רבה לכם..יקירה
סבבה...תרגישו בנוח...קראתיך
חחח...חחחח...קרועים...שיח השדה..אחרונה
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך