יש בזה חסכון כסף משמעותי ביותר. זה יכול לעלות חצי מהמחיר בלי חבילה, זה כדי?
ובנוסף, יש למישהו חבילת נהיגה להמליץ עליה שאפשר לסמוך עליה?
יש בזה חסכון כסף משמעותי ביותר. זה יכול לעלות חצי מהמחיר בלי חבילה, זה כדי?
ובנוסף, יש למישהו חבילת נהיגה להמליץ עליה שאפשר לסמוך עליה?
בס"ד
בכפר סבא
חבילה עולה 4100 ש"ח וכוללת מינימום שעורים, טסט פנימי אחד וטסט חיצוני אחד
אם תעשה את זה ללא חבילה תגיע לבערך 4400 ש"ח
ששיעור נהיגה של חצי שעה יוצא 85 שקל. זה הפרש מאוד משמעותי
מומלץ ללכת על חבילה?
אפשר לסמוך עליהם?
ככה שזה יכול לקחת 50 שיעורים אפילו לכן זה יותר יקר אם זה בדיוק 28
בס"ד
ואם יש חבילה כזאת אל תיגע בה!
רשיון נהיגה זה רשיון לחיות!
רשיון נהיגה זה לא רק לעבור טסט, זה לדעת לנהוג ולהתמודד במצבים שונים ומסוכנים!
נגיד הציעו לך 5000 ש"ח עד הטסט
אתה לומד כבר 60 שעורים
המורה מפסיד עליך כסף כל דקה
איך ניראה לך שהוא ילמד אותך? באיזה חשק?
המורה כל הזמו יסתכל על השעון שהשעור איתך יגמר
אתה לא כלכלי בשבילו
בס"ד
אפתח בשאלה, למרות שאני לא מבין בטלפונים סלולריים
נגיד היום המחיר הממוצא של איפון 11 הוא 5000 ש"ח
מישהו מיכם היה קונה אותו טלפון ב 2500 ש"ח? ב 3000 ש"ח? ב 4500 ש"ח?
או אתם באים לקנות רכב, מחירון שלו 15000 ש"ח
תיקנו אותו ב 7000 ש"ח? ב 10000 ש"ח? ב 14000 ש"ח?
למה נתתי את הדוגמאות האלו?
יש דבר כזה שווי אמיתי למוצר,
לא יכול להיות שאם באזור המגורים שלכם אצל כולם שעור נהיגה של שעה עולה 200 ש"ח
תימצאו מישהו שיקח 170 ש"ח
פשוט לא יכול להיות!
משהו לא פה לא מריח טוב
זה כמו האיפון ב 3000 ש"ח או הרכב ב 10000 ש"ח
אם מחיר שעת לימוד נהיגה זה 200 ש"ח בממצוא
תוכלו למצוא בין 210 ל 190 ש"ח
ויש הבדל אחד עיקרי שצריך להוביל אתכם לכל אורך הדרך
רשיון נהיגה זה רשיון לחיים שלכם! של המשפחה שלכם!!
הזול תמיד יוצא יקר!!!!!
אל תגידו לי היה זול וטוב, אולי אתם אחד מתוך אלף
תקשיבו מה שמבוגרים ממכם אומרים (גם אם זה ההורים שלכם, לא אני) זול יוצא יקר!
ועוד במשוואה הזאת זה החיים שלכם ושל החברים שלכם.
כמה צעירים, לא עלינו נפגעים בתאונות
אתם יכולים להיות הנהגים הכי טובים, אבל לא תדעו להתמודד עם הטעות של האחר,
למה? כי לימדו אתכם לעבור טסט!
זה משפט המפתח.... לימדו אתכם לעבור טסט ולא למדו אתכם לנהוג.
אז מה זה חבילת לימוד:
לדוגמא מינימום שעורים זה 19 שעות, שעור של שעה עולה 210 ש"ח
טסט פנימי עולה 200 ש"ח, טסט חיצוני עולה 240 ש"ח
סה"כ הגענו ל 4430 ש"ח
חבילה, תשלום מראש למורה, ל 19 שעות + שני הטסטים יכולה לעלות 4000-4200 ש"ח
ככה יש לכם חסכון מסויים
קבלנות:
מורה אומר לך.. תן 6000 ש"ח עד הרשיון
במקרה הטוב - תלמיד עבר טסט ראשון אחרי 25 שעורים - זה סבבה לכולם
אז למה לא לשלם רגיל?
במקרה הגרוע (לתלמיד), הוא היה מעולה, 19 שעורים וטסט ראשון
התלמיד שילם סתם 6000 ש"ח, כי בתשלום רגיל היה צריך לשלם רק 4200 ש"ח
התלמיד סתם שילם יותר.
במקרה הגרוע (למורה) - שזה הכי גרוע
זה פשוט אסון לאומי!!! אסור לתת לזה יד כדי לחסוך קצת כסף
תלמיד לומד 30 שעורים ומעלה, טסט רביעי או יותר
ושילם רק 6000 ש"ח
המורה כל דקה מפסיד כסף, איזה חשק יהיה לו ללמד?
כל טסט עולה למורה כסף, איזה חשק יהיה לו להזמין טסטים?
שכל אחד ישאל את ההורה או מבוגר אחר, או את עצמו...
איך הוא היה עובד אם היה מפסיד כסף?
ואז המורה "מחפף"
תלמיד עובד טסט "בפוקס"
ולא עלינו... במקרה הטוב ההורים יגידו עליו קדיש
או במקרה הגרוע.. הוא היה חודשים בבית לוינשטיין
מצטער שאני מדבר ככה
אבל זה מהלב,
כואב לי לראות מעשי שטות שיכולים לעלות לכם בחיים שלכם
אתה האינטרס שלך זה שישלמו על כול שיעור וזה בסדר.
אבל עם אני לומד אצל מורה שהוא לא כ"כ הוגן(ואני לא באמת יכול לדעת מראש)אז אם אני משלם לפי שיעור אין לו אינטרס שאני אעבור טסט מהר להיפך אבל אם שילמתי לו 6000 שקל והוא נותן לי שיעורים עד שאני עובר הוא יודע שאם אני ניגש לטסט ונכשל הוא ממשיך איתי ולכן כדאי לו ללמד אותי טוב
אגב אתה כל הזמן כותב פה שמי שלומד אצל מורה לא טוב זה מסוכן וזה לא נכון עיקר הלימוד הוא מהנסיון ולא מהמורה גם עם הוא מורה מעולה ולכן יש חובה של ליווי חצי שנה
בס"ד
אני נותן לתלמיד את שני האפשרויות
א- לשלם לפי שיעור
ב- חבילת לימוד עם תשלום מראש
לגבי אינטרס המורה זה רק מי שעושה קבלנות
וקבלנות זה סוגרים על מחיר עד הרשיון
ולזה אני לא מוכן, כי זה לא הוגן, תמיד יהיה מישהו שיפסיד
או המורה או התלמיד
לא למדתי עדיין..
בית שאן
אופקים
שם עברתי טסט לפני שנים רבות, למרות שאת רוב השיעורים (ואת הטסט הפנימי) עשיתי בירושלים.
אשמח להמלצות.
גם במייל: XPSHAROT@GMAIL.COM
אני נמצאת כרגע בשיעור 9, לומדת בעיר מאוד יקרה..
אני לא מצליחה להתקדם בשיעורים, מהסיבה שאני מאוד בלחץ. אני כל השיעור מחזיקה את ההגה בצורה ממש חזקה (הוא רועד כזה..), לוחצת גז וברקס בזמנים ממש לא נכונים, או יותר מידי גז.. בקיצור ממש ממש לא נוהגת טוב. לא יודעת למה אני ככ בלחץ..
המורה שלי טוען הרבה פעמים במהלך השיעור שאני צריכה לשנות גישה, שתכלס נהיגה זה עסק ממש קל ואני סתם מסבכת את זה.. לא יודעת למה..
אשמח מאוד לשמוע עצות, טיפים..
תפילה להצליח להיות ברוגע ובתפקוד נכון על הכביש,
דימיון מודרך של הצלחה, לנסות לדמיין את איך שאת רוצה להיות במהלך הנהיגה, לערב את כל החושים בדימיון הזה.
בנוסף לזהות את גורמי הלחץ במהלך הנהיגה (מה הפחד שלך שם?) ולעשות איתם עבודה, אם צריך עם מאמנת.
בהצלחה!
לקחת קלונקס או כדור הרגעה כזה או אחר. שמעתי שזה עוזר בהקשר הזה
כשממליצים למישהו על תרופות פסיכיאטריות שדורשות מרשם רופא (בדר"כ נוירוחוג או פסיכיאטר). זה לא צחוק, ולא פיתרון קסם.
על אחת כמה וכמה שאינך מכיר את השואלת, ושבעתיים ברגע שאינך איש טיפול.
ולשואלת - אם לא תצליחי להתגבר על זה, אז יש כמה אפשרויות:
1. להמתין. אני לא יודע בת כמה את, וייתכן שזה גיל קצת צעיר בשבילך. אני התחלתי ללמוד בגיל 17 ואח"כ עשיתי הפסקה והוצאתי רישיון רק בגיל 22. זה קצת באסה, בטח חברתית, אבל לא נורא.
2. אימון טכני. כמו שהציעו כאן, אולי להסתובב קצת עם אבא שלך (אם הוא יסכים לזה) בסביבות מקום המגורים שלך (חניון ציבורי, אזור שקט ודל תנועה וכדומה) בשעות הלילה.
3. אימון רגשי. אולי אימון קצר יכול לסייע לך. סי-בי-טי או משהו בסגנון הממוקד הזה.
4. אם יש לך קשיים כאלה בתחומים נוספים, אולי לשקול איש טיפול מעמיק יותר כתרפיסט/ית או פסיכולוג/ית או עו"ס/ית קליני/ת. אבל זו הצעה שנכתבת רק כדי "לצאת ידי חובה". ממש אין צורך להתחיל מהמחשבה הזו או מהכיוון הזה. לחץ ומתח ואתגרים זה דבר לגיטימי וטבעי, בדר"כ פתרונות בסגנון סעיף 1 ו2 שכתבתי הם הדרך הרגילה בחיים.
כתבת יפה וברגישות, ומרגישים שזה בא עם ניסיון.
חשוב לי להצטרף לקריאה לזהירות עצומה כשממליצים על תרופה פסיכיאטרית, כמי שראתה את ההשפעות שלה. וחושבת שלא רק שצריך זהירות עצומה בהקשר הוירטואלי, גם אם זה היה איש טיפול מקצועי שכותב *אסור* לשלוח לקחת תרופות ככה בלי קשר ישיר בלי הכרת הרקע האישי והרפואי. וגם לא סביר שאדם עם הסמכה רפואית מתאימה, היה לוקח סיכון ושולח מישהו לקחת תרופה כזו ככה.
מה גם, שלקחת תרופה כזו צריך לדעת את המינונים המתאימים, את ההשפעות לטווח קצר וארוך, להבין שזה משפיע לא רק על תחושת הרוגע המבוקשת אלא הרבה הרבה מעבר... ולצורך העניין זו רשימת תופעות הלוואי של הקלונקס שהוזכר כאן (העתקתי את הרלוונטי לעניין) :
"תופעות הלוואי השכיחות יותר כוללות עייפות וחשק לישון, בלבול וערפול, קושי בדיבור,... סחרוחורת, קשיי שיווי משקל,..., כאבי שרירים וחולשה,...ערפול ראייה, ... תחושות שמזכירות חמרמורת, חוסר מוטבציה, הזיות וקשיי ריכוז, לחצים בחזה ועצבנות. "
לא חושבת שזה מתאים למי שמבקש לעלות על ההגה...
כן שמעתי על מי שנעזרו בתמצית המוכרת של פרחי באך שמרגיעות (רסקיו), שהיא כן בלי צורך במרשם רופא.
יותר בקטע של טסטים, ומשפט שאמרו לי מלא זה שאחרי הטסט הנהיגה לא בשיעורים זה ממש לא אותו דבר.
אבל בשיעורים זה כן מלחיץ אז מה שלי עזר זה להסיח את הדעת. כלומר לתת לעצמך תחושה שזה לא שיעור אלא סתם נסיעה שגרתית. אצלי זה יותר לדבר עם המורה או לגרום לו לדבר, ולנסות להבין לאיפה מה הדרך, כל זה כדי להרגיש אחרי וקצת להסיח את הדעת מזה שאני בשיעור ופשוט לנהוג חלק, כי אני לא בשיעור מלחיץ שכל שנייה חייב להסתכל במראה. וכו' ואז זה נהיה יותר קליל וסתמי.
חוץ מזה להיות ליד נהג שנוהג ממש חלק וזהיר וטוב כזה לטסט נתן לי ביטחון מודל לחיקוי. (נניח סבא..)
אל תדאגי שיעור 9 זה ממש בהתחלה,ובסוף יש שיעור אחד שבו הכול נקלט ויודעים לנהוג.
שיעור 9 זה ממש סבבה
או אפילו ברחבת חנייה גדולה, קורדינציה של גז ברקס ותמרון בסיסי עם ההגה, להרגיש שאת שולטת במכונה הזו. רק כדי לצבור ניסיון וביטחון באזור לא מלחיץ שאין אף אחד.. אבל אין לי מושג אם אני מגזים, זה תלוי בך ובסיבה של הקושי. אם זה נשמע הגיוני, זה לא יכול להזיק להקדיש לזה שיעור אחד..
תני לעצמך עוד כמה שיעורים. אם לא עבר הלחץ. קחי חופש. אבל תבטיחי לחזור. אין שום סיבה להיות בלחץ. הלחץ על המורה לא עלייך. תאכלי משהו לפני השיעור. תשני טוב. ותבדקי אם זה רק בנהיגה או בעוד דברים. שוב, אין סיבה להיות בלחץ.
דרך אגב אתם עושים ידני או אוטומט ולמה?
לכתוב לנהגת חדשה בשלט ברכות. למישהו יש רעיון?
או שאולי היה פה כבר שרשור דומה ויש קישור?