לכבוד טובי שבט.
"כי האדם עץ השדה"
בונים על הפסוק הזה תילי טילים של גיבובים
על כמה שהאדם הוא כמו עץ, וצומח ומתחדש.
אז רק אומר ש
"כי האדם עץ השדה"
הוא למעשה טיעון על דרך השלילה שאומר בדיוק את ההפך.
כלומר: כשאתה צר על עיר, לא תכרות את עצהּ.
כי העץ הוא לא אדם שיכול/צריך להתמגן מפניך.
או בלשון תמיהה: "כי (=וכי) האדם (הוא) עץ השדה לבוא מפניך במצור?"
אז אנא,
השתמשו ב"צדיק כתמר יפרח" או "והיה כעץ שתול על פלגי מים" או כל פסוק אחר כדי להשוות בין אדם לעץ, רק לא בפסוק הזה. זו תעוט מביחה ומציכה. טודה






