שאלה חשובה על ליל טבילהמשמעת עצמית
נכון שמקובל שמקיימים יחסים בלילה של מקווה, האם זה טאבו?
לפעמים יש כל מיני סיבות שזה לא מסתדר. עייפות, מריבונת קטנה שזה לא הכי מתחשק. אפילו סתם לא יוצא...
אנחנו לא אוהבים שזה מוכתב, שככה עושים. הרבה יותר כיף שזה מגיע מתוך תשוקה, וכששנינו בעניין.
זו בעיה אם זה מקובל על שנינו?
לא נראה לי שיש בעיה אם באמת מקובל על שניכםציפ'קה
הרבה חתנים וכלות לא מקיימים את המצווה בליל הכלולות מרב עייפות.... אותו דבר.
מרוב עייפות?*אשתו של בעלי*
תראי לי גבר שלא רוצה סקס בלילה של החתונה בגלל עייפות או בגלל כל סיבה שהיא?
אולי בכדי לא להאסר מהר...זה כן...
תראי...ציפ'קה
אני הלכתי להתקלח וכשחזרתי מצאתי אותו ישן במיטה 😅
אני התקלחתי והוא מתוק סידר יפה יפה נרותאשה שלו
ואני קרסתי עם המגבת
מהבוקר הייתי בצילומים חזרתי גמורהההה 😁
אוי! איזה ייבוש *אשתו של בעלי*
חחח אל תדאגיציפ'קה
הוא התעורר חצי כזה ונרדמנו תוך שניה ביחד
השעה הייתה 6 לפנות בוקרציפ'קה
אנימופאסה
אולי תפסיקו לקטלג את הגברים לפי ''עניות דעתכן"??
לעניות דעתי אתה צודקאשה שלו
צדיק אתה...*אשתו של בעלי*
מה פתאוםמופאסה
נסענו כל הלילה לסיני כדי לבלות ושהדתיים לא יפריעו לנו כל לילה עם כל ה7 ברכות האלה...
חכם ביותר..*אשתו של בעלי*
וואי וואי איזה הכללותדורשת קרבתך
להבנתיסוסה אדומה
זה תלוי בעיקר באישה.
זה נקרא "עונתה" והגבר חייב בעונתה.

אם לא בא לך (או לא בא לו ואת שלמה עם זה) לדעתי לחלוטין אפשר לוותר.

אהבה עושים באהבה או לא עושים בכלל.

אבל כן מומלץ לקיים יחסים בעיניי בליל הטבילה. זה משהו אחר...
אם זה מקובל על שני הצדדים אפשר לדחותנופנופ


חשוב לוודא שזה באמת מקובל על שניהם מכל הלב בכנותלצמוח ולהצמיח
שלא יהיה מצב שלא נעים לאחד מהם לומר שהוא רוצה ומתגעגע, ואומר שזה בסדר אבל אוכל את עצמו בפנים.

אבל זה ממש בדיעבד.

ליל טבילה הוא זמן מיוחד מאד ומסוגל להוסיף חיבור ואהבה גדולה וחבל לפספס את הזמן הזה.
עד כדי כך שלא דוחים טבילה בכל יום בשנה (אפילו בשבתות), מלבד יום כיפור, וגם תשעה באב לבינתיים (עד שיתבטל בקרוב בעז"ה!)
ויהושוע בן נון נענש שלא זכה לילדים על שמנע מאיש ואשתו להיות יחד לילה אחד כשהעמיד שמש בגבעון. למרות שזה היה למען ניצחון במלחמה!

לכן חשוב להתכונן ללילה הזה מראש כראוי.
לעייפות- לנוח מראש. לסדר את כל התנאים כדי שיתאפשר.
אם יש ילדים, לדאוג למישהי שתיקח אותם ותוכלי לנוח.

למריבות- להתפייס ולא לוותר עד שמגיעים לשלמות ושמחה וקירוב לבבות. ואחר כך להיות יחד באהבה.


מהממת...סוסה אדומה
כתבת יפה מאדפרגולה למעלה

זה לילה מאד מיוחד.

 

תמוה קצת בעיניי שלא מצליחים להגיע לפחות ללילה כזה מוכנים.

 

במקרי קיצון זו אכן שאלה אחרת.

תודה שהשקעת בכתיבה. את מיוחדת!משמעת עצמית
זה תמיד יום כזה לחוץ... וחשוב לי לחזור לבית מאורגן פחות או יותר. משום מה אני זו שתמיד דואגת לאוירה כזו של ליל טבילה, ולפעמים זה פשוט לא מגיע לידי קיום יחסים.
לא בקטע רע. תמיד אנחנו ביחד בערב הזה, אוכלים, מפטפטים...
תודה לכולם על התגובות. לומדת מזה!
תודה. בשמחה. וכל אחד מיוחד לצמוח ולהצמיח
מבינה מאד. זה באמת לחוץ, ויש תקופות שזה ממש מאתגר!

אבל זה יום שידוע מראש, שבוע לפחות.
כך שעם תיכנון נכון אפשר לחלק את המטלות ולהתארגן בהתאם.

*מטלות הבית- לעשות סדרי עדיפויות, מה דחוף יותר ומה יכול לחכות למחר.

*ילדים- התארגנות מראש עם האיש או בייביסיטר.

*הכנות לטבילה- חלק מההכנות אפשר לעשות גם יום/יומיים קודם ולפזר גם משך היום.

* ממליצה לשבת עם האיש שלך לשיחה נעימה בעניין.
לשתף זא"ז מה אתם מרגישים לגבי היום המיוחד הזה.
איך הייתם רוצים שיראה. משך היום,הערב,הלילה.
מה כל אחד יכול לקחת על עצמו כדי שזה יתנהל באופן הטוב ביותר.

* לפעמים יש איזו המנעות ואף רתיעה פנימית בתת מודע מהאינטימיות, מיחסי האישות, או משהו אחר שמעיק, ולכן קל לברוח ל"תירוצים", אמיתיים לכשעצמם, אך הם נובעים מקושי כלשהו.

* כתבת "משום מה אני זו שתמיד דואגת לאוירה כזו של ליל טבילה, ולפעמים זה פשוט לא מגיע לידי קיום יחסים.
לא בקטע רע. תמיד אנחנו ביחד בערב הזה, אוכלים, מפטפטים..."
הכנסת כאן כמה דברים.
מה הכוונה 'דואגת לאוירה של ליל טבילה'?
למה זה לא מגיע לחיבור? הוא לא יוזם מספיק ונשאר פסיבי? אתם עייפים?
יכולות להיות סיבות שונות למה זה לא מגיע לזה.
השאלה האם שניכם מעוניינים ורוצים בזה?

לכן חשוב לשוחח על הכל כפי שכתבתי.



צודקת כל כך. ותודה שהשקעת מחשבה בתגובה.משמעת עצמית
שניהם נכונים. גם לפעמים תירוצים,וגם באמת עייפות וכו.
מקבלת על עצמי בלי נדר להשקיע בזה מחשבה ומעשה.
את פשוט מדהימה!!!נגמרו לי השמות


אני רוצה להוסיףמישהו כל שהוא
שלפעמים מרוב רצון להסתיר שאף אחד לא ידע לא נעזרים והלילה עצמו נפגע.
אז גם את העניין הזה לקחת בפורפרציה
אפשר לבקש עזרה משכנים או משפחה גם אם הם ינחשו למה במיוחד כשהברירה היא לוותר על הערב המיוחד הזה.
אני אמנם לא פוסק אבל לכל הפחות אפשר להתייעץ על כך עם רב. גם בעבר כולם ידעו מי טהור ולמה...
לפעמים כשמחכים גם למחרת זה לא יהיה אותו דבר
רק הערהרעיה =)

הסיפור על יהושע לא קשור להעמדת השמש, אלא לזמן המצור על יריחו, שהארון לא היה במקומו ולכן נאסרו באותו לילה בתשה"מ

תודה על התיקון!לצמוח ולהצמיח
כך היה זכור לי ששמעתי בשיעור לפני שנים, על שהעמיד השמש. אך בדקתי שוב ואכן כדברייך.

תיקון נוסף- לא זכה בבנים. אך בבנות זכה. ואף יצאו מזרעו נביאים לעם ישראל.

ניסיתי לערוך ולתקן את ההודעה למעלה אך לא ניתן.
שוב תודה.
לגבי ליל הטבילהמתנחלים
ההחלטה חייבת להיות של שניכם ובהסכמה מלאה.
חשוב שכחלק מההכנסות לליל הטבילה להשרות אוירה נעימה בבית ולבוא רעננים.
העיקר שהכל יבוא מאהבה
תשובהאשה שלו
מעתיקה לך:
באופן כללי ההדרכה היא שבליל הטבילה יש לקיים יחסי אישות. דבר זה נובע מכמה סיבות:

א. שני בני הזוג מאוד מחכים לדבר. הבעל מחוייב כלפי אשתו במצוות עונה (בלשון חז"ל וההלכה חיי אישות כמצווה וּכחוֹבה של הבעל לאשתו) וגם היא רוצה בקיום היחסים.

ב. מצד הבעל, קיים חשש של הוצאת זרע לבטלה, ולכן לא כדאי לדחות את הדבר.

אולם אם המצב הוא שאין אפשרות, ושני בני הזוג מסכימים לדחות את קיום הייחסים ואין חשש של הוצאת זרע לבטלה יכולים לדחות. אך כאמור הדבר אינו מומלץ, אלא רק כפתרון במקרים מיוחדים, כגון נסיעה הכרחית וחזרה מאוחרת, כשאחד מבני הזוג חולה וכד'.
(משיב: הרב שמואל נחושתן)

מעבר לכך,
אם מדובר במקרה של אי רצון לקיום יחסים עקב מריבה ספציפית כפי שציינת, דווקא ההחלטה שלא להמנע מכך ולתת לכדור שלג להתגלגל אלא שבעלך יודע שהוא *חייב* לפייס אותך ולהשלים איתך על מנת שתרצי ולא להתעלם ולשקוע במריבה, זה דבר נפלא ומקרב ועדיף מכניסה למריבה שרק תחמיר ויהיה הרבה יותר קשה לצאת ממנה
חייבת לשתף .. שהיו מקרים שלא קיימנו בליל טבילהה' אלוקינו

כי היינו בריב.. לי היה קשה להיפתח בריב..
ובפעם האחרונה שכן קיימנו בליל טבילה מרגיש לי זוגיות כלכך אחרת , כאילו זה השפיע ומשפיע על כל הזוגיות ב"ה.
אני יודעת שזה קשה לפעמים , אבל אם אפשר להתגבר ,זה כאילו מטעין לאחכ. בזכות השכינה ששומרת..
המון בהצלחה . 

יש פעמים שיש לזה חשיבות מיוחדת שאחד מהם זה ליל הטבילהים...

נראה לך הגיוני שההלכה דורשת ביצוע אקט טכני ללא רצון (אפילו נשמע כמו סוג של אונס)

מקובל. ומקובל לדחות אם שני הצדדים רוציםמוש השור...
ונהגו שמקובל שהבעל הולך אחרי רצון האישה.....

לא יודע מאיפה ה'נהוג' הזה ומי אמר שזה מה שנהוגהסטורי
אותנו לימדו שלבטל עונה ובוודאי ליל טבילה, אפשר רק בהסכמה מוחלטת של שניהם.
כמובן רק מתוך תשוקה.מיקי מאוס
אבל ליל טבילה בעצם מעודד לייצר את התשוקה. הרי זה לא גזירת גורל ;)
כמובן לא לעשות שום דבר כי "חייבים" אבל בהחלט יש מצווה ועניין ולכן לדעתי ראוי להתאמץ בגבול מה שאפשר ונח לעורר את התשוקה
פעם מישהי פתחה עלי עיניים כשאמרתיאנונימי (2)
שיש פעמים שנשים דוחות את הטבילה ביום יומיים. (נניח שישי. ערב חג וכו..)

לא חושבת שיש טאבו כלשהו כלפי מה לעשות ןמתי.

אבל היום אני מקנאה באותה אחת .
לדעתי זה מראה משהו על זוגיות יפה.
לא כ''כמופאסה
איך אפשר לדחות? זה בוער! ואם זה לא בוער, צריך לשאול למה.
כשהייתי בקבע הייתי הופך עולמות כדי להיות בבית אפילו פעם נסעתי במונית מהדרום הרחוק.
לדחות טבילה בגלל הלחץ? כי הבית לא מסודר? ממש לא שייך...
אם יש ריב וכדו' זה הזמן לפתוח ולהתפייס
נראה אותך.אנונימי (2)
מחוץ לבית ב 6 בבוקר .
ערני ויעיל בעבודה.
חוזר הביתה לילדים.
משתגע
ארוחת ערב.
מקלחות.
השכבה.

ואז אתה גמור . מת. הבית נראה גהנום. הכביסות בערימות. שאריות של ארוחת ערב במקלחת .
עכשיו לך למקלחת תתארגן שעה. תתלבש ותצא ..
במקרה הטוב אין תור והבלנית נחמדה.

איזה אושר..

ואני כתבתי שאני מקנאה באותה אחת. אתה יכול לקרוא שוב את ההודעה שלי..
נכון, החיים הם מירוץ אבל זוגיות היא מספיקוואוו
חשובה כדי לשים הכל בצד, ובפרופורציות, ולקיים את דבר ה'. וזה מה שההלכה מלמדת אותנו. סדר עדיפות. בינינו, אם לא היה חובה, אף פעם לא היינו מוצאות זמן לזה. תמיד תירוצים. זוגיות לפני יחדים ולפני עבודות הבית ולפני העבודה. כן. אפשר להתארגן מראש שלא יהיה כל כך מתיש.
אם לא היה חובה אף פעם לא היינו מוצאים זמן לזהאנונימי (2)


יפה כתבת.

ואני בצד שלכם.
לא ההפך.
זה מה שכתבתי.
מקנאה במי שלא דוחה טבילה.
בנוסף כתבתי שמבינה את מי שכן.
נכון, ב''המופאסה
אפשר שלא יתקלחו יום אחד. אפשר שלא תכבסי יום אחד, אפשר שהבית ייראה גהינם יום אחד
כדאי לחשוב על מה מורידיםהסטורי
ועל התארגנות יותר טובה.
ברוראנונימי (2)
מורידים טבילה.
זה לא יעזור. הטבילה היא חובה הלכתיתוואוו
שמשמעותה א. היטהרות ב. חזרה לחיי אישות. זו מתנה החובה הזאת. מי שדוחה או מבטל חלילה ה וחס, גם בזוגיות לא ישקיע, כי לכאורה תלוי ברצונו הטוב. שוב יידחק לשוליים. כי הילדים.. כי הכביסות. כי הכלים. כי העבודה. כי העייפות. הרי בשביל מי ומה כל העבודה ילדים בית??? בשביל המשפחה!! הבעל והילדים שזכינו בהם. אז מה יוצא מזה? שהם, המטרה, מקום שני וכל האמצעים נהפכו למקום ראשון!!! איזה עולם..... שלא תביני לא נכון. גם אני לא נהנית מתקופת האיסור וכו' וכו' אבל בחיים לא אדחה טבילה, בטח שלא בגלל עייפות ובלגן בבית!
כל הכבוד לך.אנונימי (2)
עצובהסטורי
מאודאנונימי (2)
אבל מה קורה מחר?סוסה אדומה
אין עבודה, ילדים, ארוחת ערב, מקלחות, השכבות, כביסות, בלאגן בבית וכו'?

בעיניי יום טבילה הוא כמו שבת. לא שואלים אותי מתי לטבול, הקב"ה דרך המחזור שלי קובע לי מתי. ולא דוחים יום טבילה בשום מחיר.
זה יום בעל השפעה סגולית בעיניי.
אפילו בפעמים של חוסר חשק מטורף, ובפעמים של פגיעות או ריב, טובלים בשביל עצמך ובשביל הקב"ה. (מקסימום אולי בטעות תשלימו גם... עם מגע הרוב קל יותר).

בקיצור, אני לא חושבת שיש מה לקנא.
פשוט תחליטו שלדחות את יום הטבילה, זאת טעות.
אם אין לכם כח להיות ביחד, תדחו את זה, אבל לא את ליל הטבילה בעיניי.
ההלכה מחפשת בנרות להתיר אישה לאישה (עם מפיק), נראה לי שלא הגיוני שנגביל את עצמנו מעבר למה שחייבים.
את בטחאנונימי (2)
טובלת גם בימי שישי וערב יום אוב שני. ומוצאי יום כיפור.

מצדיעה לך באמת !

(עם מגע הרוב יותר קל.. משפט שיש הרבה מה לכתוב עליו. )
נראה לי שאת במיעוטלמה לא123

רובינו טובלות ברגע שמתאפשר

שאצדיעאנונימי (2)
גם לך ?
ברורלמה לא123

סתםםםם

אני עושה את זה כי אני רוצה, כי כבר לא יכולה לחכות.

רק רציתי להעיר את תשומת ליבך שדחיית מקווה זה לא ממש מקובל כמו שהיה נראה לי שאת חושבת

אולי אני טועה

אני אומרתאנונימי (2)
שאחלה לחכות ולרצות ולצפות הכל סבבה.
ההתארגנות למקווה זה סיוט !
למה לא חכלנו לסגור על שבעה נקיים וזהו ???
למה אני צריכה לעשות שמיניות באויר (ויותר מזה! ) בשביל טבילה.

באמת שאחרי כל ההכנות וההתארגנות יוצא החשק לא רק לסקס. גם לחיות .
בזה אני מסכימה איתךלמה לא123

מקווה זה סיוט

אבל,לדחות לא עוזר. תצטרכי לעשות את זה בכל מקרה

תודה על השפיות .אנונימי (2)
לא מצליחה להבין. איך את כל הסיוט הזה דוחפים ביום שישי .או ערב יום טוב שני. או ערב ליל הסדר. וכו.. וכו..

פה יש סיבות מוצדקות מאוד לדחות.
גם אם הזוגיות דבש ואנחנו מתים לגעת אחד בשני !
מתארגנים טוב לפנילמה לא123

את האמת שאף פעם לא יצא לי יו"ט שני או ערב לילי הסדר למזלי

ימי שישי לעיתים נדירות

אוי אחיות אהובות!לצמוח ולהצמיח
כואב לקרוא את הביטויים הללו!!
מקווה זה סיוט??!

זו יכולה להיות מתנה נפלאה!!
צריך רק לעשות סוויץ' בראש!
תתייחסו לזה כשובר מתנה ליום פינוק והשקעה בעצמי!
שובר מתנה שאת מקבלת מהבעל ומבורא עולם!
כן כן!!
מתי יש לנו זמן ככה להשקיע בטיפוח שלנו, לתת לעצמנו לשבת באמבטיה ולתת אהבה לכל חלק בגוף שלנו?
מזל שיש לנו את היום הזה!

איך עושים את זה באופן מעשי?
אחרי העבודה אפשר לקחת נערה שתוציא את הילדים לגינה, שיקחו כריכים וירקות כארוחת ערב פיקניק בגינה,
בינתיים הולכים לנוח!!
אח"כ קמים, שותים משהו ויוצאים למקווה.
משאירים את התארגנות הערב, מקלחות והשכבות ואירגון בסיסי לאיש. גם הוא חייב להיות שותף ליום המיוחד הזה. (כמובן אם אין סיבה יוצאת דופן).
אם האיש לא יכול, אז בייביסיטר.
שווה כל שקל! (יעוץ זוגי אח"כ עולה יותר!)

הולכים למקווה נקי ונעים. שווה אפילו לנסוע קצת יותר רחוק בשביל זה.
לוקחים את הזמן להתארגן בכיף, להרגע, לנשום ולהנות, לחשוב מחשבות טובות וגם להתפלל עליכם ועל הילדים וכל עם ישראל וכל העולם.

אחרי הטבילה, להתמרח בקרמים, בושם, איפור, מה שאת אוהבת ומה שמשמח אותך.
חוזרים הביתה יפות ומטופחות מלאות געגוע ותשוקה למפגש המרגש והחיבור המחודש!

איזה כיף! מתנה ממש!

ברור שיש זמנים שזה יותר מאתגר, תקופות בחיים, ימים מיוחדים, אבל באופן רגיל זה צריך להיות היחס ליום הזה בשבילנו.

ניסיתילמה לא123

לא עבד

עושה הכל מהר מהר ועפה משם

מה ניסית, מה לא עבד, ולמה?לצמוח ולהצמיח
לעשות מזה משהו נחמדלמה לא123

לא בא לי לעשות אמבטיה ב5 בערב

לא בא לי לצאת רטובה מהמקווה כשקפוא בחוץ

לא בא לי לעמוד עירומה מול אישה שאני לא מכירה

לא בא לי שהיא תבדוק אותי

לא בא לי להיכנס למים שהיו בו כבר כמה נשים לפני

אבל,זה מה שה' ציווה,ולכן אני עושה את זה

ועפהההההההה

אין הכרח שמישהי תבדוק אותךggg
ואין לאף בלנית סמכות להכריח אותך. זה הגוף שלך בלבד.
אצלינו קוראים לבלנית כשנמצאים כבר בתוך המים. יש מספיק מראות בחדר רחצה כדי שכל אחת תבדוק את עצמה.
לגבי במים, מה ההבדל מבריכה או הרבה יותר גרוע - ים?
אף אחת לא מכריחהלמה לא123

ואת האמת,שהיום בודקים הרבה פחות מפעם

אבל ככה נהוג אצלינו

את באמת שואלת מה ההבדל בין מקווה לבריכה?

בבריכה אני עם בגד ים ואין אף אחת שבודקת אם כל איבר ואיבר במים

הבנתי. חשבתי מבחינת הגיינהggg
זה באמת לא נעים אבל היא רק רואה אותך מלמעלה, ורק בודקת שהראש שלך בפנים. מתרגלים.
ולגבי הבדיקה לפני, אפשר להודיע מראש לבלנית שאת לא מעוניינת.
זהו. שלא התרגלתילמה לא123

הכל בסדר,לא חייבים לאהוב את כל מה שעושים

אני עושה כי צריך

יש מקומות בארץ שהבלנית בודקת בצורה נוראיתאנונימי (2)
רק שעברנו דירה סוף סוף התחלתי להבין מאיפה האנטי הזה למקווה.

והן חושבות שעושות איתי מצווה. ומזכות אותי.

בתור הבחורה הטובה שהייתי לא פתחתי פה על אף אחת. היום זה כבר לא יקרה. אבל הן מוציאות את כל החשק שעוד נשאר כסיימת סוף סוף את ההתארגנות והגעת למקווה.

כואב לי שחווית את זה באופן לא נעיםלצמוח ולהצמיח
הן צריכות להיות שם בשבילך ביום הזה לסייע.
אמנם בדיקת הגוף היא חובה ותנאי לטבילה כשרה, אבל הכוונה לבדיקה עצמית!
צריך לומר באופן מכובד "אני בדקתי את עצמי ואין צורך. תודה על הרצון הטוב."
יש אנשים שלוקים בדתיות יתר..אנונימי (2)
שזה הבלניות שהכרתי.
וחש אנשים שלקו בתמימות יתר . שזו אני של פעם.

לא לכל בחורה יש את ההבנה שאפשר להגיד לא תודה.
חשבתי באמת ובתמים שזה מה שצריך להיות.
איכססס רק להיזכר בתקופה הזו.

אני מתאפקת לא להגיד איפה זה. ממש מתאפקת. כי הייתי בעיר הזו בכמה מקוואות. זוועה . כולן אותו הדבר.
מסכנהרקלתשוהנ
ועוד בערב של הטבילה ועוד אחרי כל המאמצים שלך...

באמת בלניות צריכות לעבוד בחרדת קודש וברגישות על, זה מצב ככ חשוף ופגיע...
ולהיפגש במישהו לא כזו זה זוועה
אויש. אני ממש לא מסכנה.אנונימי (2)
הכעס עליהן הוא מבחירה.
והכעס בכלל.

יש סיבות הרבה יותר טובות להיות מסכנה.
את משו רקלתשוהנ
שיהיו לך רק חוויות טובות 🤗
אפשר להתלונן במועצה הדתיתggg
לבלניות אין בעלות על המקוואות. אם לא עוזר לדבר איתן צריך לפנות למועצה הדתית האחראית. אני לא מהנלחמות, אבל כאן יש מצב שעלול לגרום לנשים לא להגיע לטבילה או סתם לסבול ולכן כדאי להלחם על זה. אם יש רבנית בעלת השפעה באיזור אולי עדיף שהיא תפעל בנושא.
קודם כל שולחת חיבוקלצמוח ולהצמיח
ותדעי שיש לך שכר גדול שזה כל כך קשה לך ואת עושה בכל זאת כי זה רצון ה'!
אבל!
לא חייבים לסבול!
אפשר לקבל שכר וגם להנות.

עונה על כל משפט שכתבת:
"לא בא לי לעשות אמבטיה ב5 בערב"
למה לא? מעדיפה להתמודד עכשיו עם המטלות בבית? עם הילדים? קניות בסופר?

"לא בא לי לצאת רטובה מהמקווה כשקפוא בחוץ"
למה רטובה? יש מייבש. מתנגבים מתלבשים, מייבשים שיער, מתארגנים בנחת. מסתכלים במראה ומתאהבים במי שאני רואה שם. ויוצאים עם חיוך ועם חום בלב. גם כשקר בחוץ.

"לא בא לי לעמוד עירומה מול אישה שאני לא מכירה"
למה לעמוד ערומה? מכוסים במגבת או חלוק רחצה. היא מסתובבת, נכנסים למים. והיא רואה אותך רק מלמעלה כשכולך במים.

"לא בא לי שהיא תבדוק אותי" לא חייבים. רק אם את רוצה עזרה או יש לך שאלה. אבל ממש אין חובה.

"לא בא לי להיכנס למים שהיו בו כבר כמה נשים לפני" אם זה ממש קריטי אפשר להשתדל להגיע ראשונה.

"אבל,זה מה שה' ציווה,ולכן אני עושה את זה" אשרייך אחות יקרה!!



"ועפההההה" . מצויין!! עופי על עצמך ועל הזוגיות שלכם ועלו מעלה מעלה!!
אני רק מתלבטת אם את רצינית.אנונימי (2)
ומאמינה בכל מה שכתבת באמת..

מה ההתלבטותלצמוח ולהצמיח
אולי אוכל לעזור
אשמח לדעתאנונימי (2)
בת כמה את.
כמה שנים נשואה.
כמה ילדים.
במה עובדת .



זה אולי יתן לי כיוון .
חחחחלצמוח ולהצמיח
רוצה לעשות לי אווטינג כאן לפני כולם??
אני מסכימה איתהסוסה אדומה
אני מתבאסת בשביל כל מי שחוותה חוויות לא טובות ביחס למצווה הזאת.
כי אפ אומר בכנות, זאת המצווה האהובה עלי. אני מסוגלת לחכות למקווה בעודנו מותרים.

אני ממש מצליחה להבין למה כשמישהי בוחנת לכן איבר ואיבר
או אפילו אם לא היה מדובר בעירום, כמה זה לא נעים שמישהי אחרת לוקחת אפוטרופוס על החציצה ויראת השמיים שלך.
אני מכירה נשים שבגלל חוויות כאלה, במקום לשוות את ה' לנגדן, משוות את הבלנית. - מדברות על מה הבלנית תעיר או לא תעיר במקום מה מותר ומה אסור שיהיה...

וזה כל כך מבאס אותי.

אני יכולה להבין גם שבמקרה שאין עזרה בבית מצד האיש, זה לחלוטין עשוי להפוך לעול.

גם זה מבאס אותי לשמוע.

אני חושבת שמקווה הוא יום זוגי לחלוטין, הגבר מודע לזה שגם הוא צריך לקחת חלק ב"נטל".
אם צריך, אז כן, לחזור מוקדם יותר מהעבודה ולעזור עם הילדים ועם הבית.

כדי שתוכלי לנוח, כדי שתוכלו להתקרב שוב בשמחה.

באסה לי שהחוויות שחוויתן שליליות כל כך... הלוואי שזה ישתנה.

יש בלניות אחרות לחלוטין (עד כדי כך שלפעמים גם במקרה של חשש אני כמעט ממש מבקשת שהבלנית תבדוק שלא נשארה לי שעווה או משהו...).
וגם העניין עם הגבר, אפשר שיסתדר.
אני חושבת שזה אלמנטרי לחלוטין שהגבר יהיה שותף מלא לפחות ביום הזה.

ביום הזה את אמורה להיות מלכה.

את אשכרה עושה פסח לגוף שלך... אני חווה את זה ככבוד מטורף לגוף שלי. גוף קדוש שזוכה להיטהר ולהתקדש באופן גשמי ורוחני.

מתפנקת בנקיון יסודי ובנחת, באמבטיה מפנקת -
אפשר להוסיף לאווירה פצצות אמבטיה, פצצות קצף, וסבונים נוספים שלא מותירים שומניות על העור,
ולנוח 20 דק חצי שעה... לא יודעת, מה יותר כיף מאמבטיה? (כמובן שלחץ עשוי להרוס את ההנאה)
ובואי לא נשכח מזה שזה יום שהוא מסוגל לתפילה...

לא יודעת, מבחינתי זה אומנם דורש, במיוחד בימים מיוחדים...
אבל אני חווה את זה כיום הכי טוב בחודש.

התחושה של אחרי המקווה... אני ממש מרגישה פירמוט גשמי ורוחני...

מקווה זה מדהים.
הלוואי שכולן תזכנה לחוות את זה.
הלוואי הלוואי הלוואי.

אני מאוד לא מזלזלת בחוויות שלכן, אני רק מאחלת לכן שתזכו להנות מזה לפחות כמוני.

אגב, לגבי הכביסות והבלאגן בבית, אני ממש מבינה את זה שזה לא עושה חשק לכלום.
אבל חושבת שאם מבינים שליל טבילה זה יום קדוש ומתייחסים אליו כמשהו שאי אפשר לדחות אותו,
מתארגנים מראש ככה שהיום הזה יהיה כפי שאתם רוצים.
אם צריך, להביא עוזרת, או להחזיר את הגבר מוקדם, להעזר עם הילדים...
לא יודעת... הכל כדי שאת תוכלי להיות מלכה ולהנות מיום ספא מפנק, ארוחה זוגית מושקעת, בית מטופטפ, ופרפרים בבטן...
בחוויה העמוקה שלילמה לא123

זה לא קשור לעזרה של הבעל (והוא תמיד עוזר)

וזה לא קשור לבלנית

 

פשוט מין שנאה לדבר הזה

לא יודעת איך להסביר

בכיף הייתי מוותרת על זה

 

לא מדבר אלי כל הפירמוט והמלאכים שמלווים,לא מרגישה שום קדושה,לא בזמן הטבילה ולא אחרי

כיף לך שאצלך זה אחרת

 

אני מבינה סוסה אדומה
מעניין באופן כללי על מה יושבת כל חוויה כזאת, חיובית או שלילית.

וכמובן שלא ישתמע שהחוויה שלכן לא לגיטימית. היא לגיטימית לחלוטין.

רק שהלוואי שתהנו מזה...
אני לא יכולה להבין ממה את נהנתלמה לא123


אני אפילו לא מקנאה במי שנהניתמיואשת******

וואלה יש אנשים שנהנים מבנג'י. אין לי רצון לחוות את זה. לא מקנאה בהם.

נראה לי כל כך מופרך להנות מהדבר הזה שלא חשה שום קנאה. סתם חוסר הבנה מוחלט.

(בעלי שותף מלא וחוזר מוקדם וכו והבלניות אצלינו בסדר גמור)

למה לא?למה לא123

אם משהו שאני עושה כל חודש וחייבת לעשות,וממש סובלת ממנו,יש נשים שנהנות מזה. בא לי גם

 

זה לא בנג'י,בנג'י אני ונראה לי שאף אחד לא עושה כל חודש וגם לא חייב

אבל זה לא בנג'יסוסה אדומה
זו מטלה חודשית...

וואלה אני מקנאה בנשים שאוהבות לשטוף כלים.
או מנשים שנהנות לקפל כביסה...
הלוואי שכל דבר שאני צריכה לעשות, אני אוהב לעשות.

ולגבי הבלנית והגבר - זה נאמר בגלל אחרת שכתבה משהו כזה (ובאופן כללי בגלל חוויות דומות שאני מכירה מחברות וכו').
חחח. גם לא מקנאה במי שאוהבת לשטוף כליםמיואשת******

תודה על הדוגמא

כי זה בדיוק מחדד

מבחינתי לא רוצה לשטוף כלים לעולם, לא רוצה להנות מזה- רוצה לא לעשות את זה

כנל מקווה

אני אקנה במי ש(נגיד) יגידו לה שלא צריכה לעולם ללכת

לא אקנא במי שנהנית

ככה אני

חחח לפחות את לא סובלת מקנאה סוסה אדומה
תאמיני לי שלא תקנאי במי שיגידו להלמה לא123

שלעולם לא תצטרך ללכת (אבל,הבנתי למה התכוונת בדבריך)

ואני כן הייתי שמחה להנות ממשהו שאני כ"כ סובלת ממנו

 

העיקר שהבנת מיואשת******
קטע סוסה אדומה
אולי לא ראית את העריכה שעשיתי בהודעה הארוכה שבה אני מסבירה באריכות ביחס לחוויה שלי...

אבל בגדול, אני לחלוטין מרגישה טהרה וקדושה ביום הזה...
אבל עזבי את זה,
הפרפרים שאחרי שווים הכל...
נראה לי שמה"אחרי" כולן נהנות-מקווהלמה לא123

אם לא,זה היה ממש בלתי נסבל

כנראה שגם לא הייתי הולכת

אני רואה שכתבו כאן הרבה בענייןלצמוח ולהצמיח
ומזדהה עם הרבה מהדברים שנאמרו.

מנגד, אני ממש מבינה אותך ואת כל מי שכתבה שקשה לה עם המצווה הזו.
וזה חבל. וכואב. כי זה לא אמור להיות ככה. הקב"ה לא נותן לנו מצוות בשביל לסבול חלילה. וזה דבר שאמור להוסיף שמחה ונעימות. במיוחד לאשה.

ברור שאני לא שופטת אף אחת, כל אחת היא אדם עם מכלול שלם. ובהחלט יכול להיות שנשים מרגישות כך. אבל זה כואב לי, כי גם אני הייתי במקום הזה משך שנים ולכן יכולה מאד להבין את ההרגשה. אבל היום אני יודעת שזה לא מחוייב המציאות. למדתי עם הזמן לשנות גישה ולהרפות ולהנות מהזמן הזה.
אמנם תמיד אהבתי את ההרגשה הרוחנית של הטבילה, אבל כל המסביב באמת היה מתיש פיזית ונפשית והוציא את כל המיץ והחשק.

ממש מאחלת לך ולכל הנשים שנזכה ונצליח לא רק לקיים את המצווה, שזה זכות עצומה בפני עצמה, אלא גם לשמוח ולהנות מהמצווה הנפלאה הזו.

*למיואשת אני לא כותבת כדי לא לעצבן אותה יותר אבל היא מוזמנת לקרוא גם.

אמן,הלוואילמה לא123

אתפלל על זה עוד

מהממת את!לצמוח ולהצמיח
בהצלחה!🙏❤
אגיד בזהירותאנונימי (2)
למה אני לא אדם טהור כשאני במחזור ?

למה להפוך אותי למשהו טמא?

מחזור זה חלק מהטבע שבורא עולם קבע.

ואת אומרת תשמחי את טהורה..

להתעורר קצת.
שאלה טובהמופאסה
אשתי ואני עברנו תהליך ארוך עם השאלה הזאת.
באופן כללי משתדלים לא להשתמש במינוח הזה.
מצאת דרךאנונימי (2)
להשתחל לשירשור.

ויש סיבה שאתם לא משתמשים במילים האלה . כי זה פסיכי.
זה קצת ארוך לפורוםמישהו כל שהוא

וזה גם פתח לנושא רחב בהרבה.

בהרבה מקרים חלקים בתורה נראים לנו מוזרים ישנים או לא רלוונטים. בכלל חוקים ומצוות בם דבר פחות אופנתי כיום וכשמדובר על ענייני הקודש והמקדש הם רחוקים מאיתנו מאוד.

 

ניתן להתעלם מכל זה ולהמשיך הלאה כמו שהציע לך מופסה אבל זה מייצר קושי בקשר לה' לתורה ולמצוות. ולכן אני חושב שמקומות אלו הם מקום להעמיק את ההבנה שלנו בתורה.

מדוע נידה ולידה מטמאים ? ובכלל מה זה טומאה וטהרה. אלו שאלות טובות הדורשות לימוד והעמקה

 וגם יש להם תשובות שונות בחסידות קבלה או אצל בעלי המוסר.  וכל אחד ומה שהוא מתחבר אליו. אבל ההשקעה והלימוד משתלמים.

 

מקורות אולי בשרשור אחר....

לא מאמינה שם אבין למה לקרוא לזה טומאהאנונימי (2)
יהפוך את העניין לנחמד יותר.

תנסה.
באישי.
מתנצל לא מדבר באישי...מישהו כל שהוא

ובנוסף לא מאמין בתשובות פורום ...(בעיקר נחמד כדי לבזבז את הזמן...)

כדי שזה שלימוד ישפיע הוא צריך להיות אישי ומעמיק 

"חכמת הקודש היא נעלה מכל חכמה, בזה, שהיא מהפכת את הרצון והתכונה הנפשית של לומדיה לקרבם לאותה הרוממות שהיא בעצמה מתעצמת בה"

 

אין תחליף ללימוד עצמי בטח שלא כמה מקורות שאמצא בחיפוש קצר. תקבעי לך חברותא עם בעלך או חברה טובה. 

תחפשו בספרים שאתם אוהבים ללמוד (הרב קוק, חסידות,מוסר, קבלה, אמונה, מדרש ) 

יש פה די הרבה : The Sefaria Library

אפשר לחפש שיעורים באינטרנט באתרים רבים שוב לפי הטעם.

או לחפש ספרים של רבנים בדורנו שעוסקים בכך ויש כמה. 

 

אבל בסוף אין תחליף לעשה לך רב... כיום גם את זה אפשר באינטרנט....

 

אין בזה תרופת פלא. קשר למצוות ושמחה בהן בטח למצוות קשות כמו צניעות טבילה תפילות וכדו' לא מגיע ללא השקעה יום יומית. כמו בזוגיות אם מזניחים את הקשר כל דבר קטן מתחיל לעצבן...

 

ואכן זה לא תמיד עוזר... אני עדיין שונא את שמחת תורה... 


 

ת'אמת, לא מבינהלצמוח ולהצמיח
למה אנשים נבהלים מהמילה טומאה.
טומאה וטהרה אלו מילים שמבטאים מושג אלוקי.
ויפה אמרת, שמחזור זה חלק מהטבע שבורא עולם קבע. ואין לי מה להתבייש בו או להרגיש רע לגביו.
כך גם טומאה וטהרה הם חלק מהטבע *האלוקי * שבורא עולם קבע.
זה לא אומר עליי שום דבר שלילי כאדם, לא הופך אותי להיות דבר דוחה או מגעיל חלילה. רק מבטא מצב מסויים שיש לו השלכות הלכתיות.
אם אדם נטמא למת, גם אם זה היה דרך עיסוק במצווה, הוא נהיה טמא.
אז מה? זה אומר עליו משהו רע?
טומאה מבטאת מצב של היעדר חיים.
במחזור יש היעדר חיים. פוטנציאל של חיים שאבדו.
לא סתם נשים חוות דיכדוך בזמן וסת. יש בזה בחינה של מיתה כלשהי.

חבל שיש בילבול מושגים שיוצרים יחס שלילי בנפש.
כדאי ללמוד את הנושא.
עכשיו אני רואה שענו גם מעליילצמוח ולהצמיח
את לפחות רבע מהחיים שלךאנונימי (2)
במצב שקראת לו העדר חיים.

ואת מרוצה.
הרבה יותר....מישהו כל שהוא

בא לא נשכח שגם מאישות נטמאים שניהם אז...

ומה עם טומאת מת? שרצים יש כיום פחות וגם צרעת...

אבל בכללי אנחנו כל הזמן טמאים...

 

אכן יש לנו עוד לאן להתקדם בכל מה שקשור לעליה בקודש..

 

זה היעדר חיים במובן מסוייםלצמוח ולהצמיח
אבל יש הרבה חיים בהרבה מובנים אחרים.
בעיניי זה פשוט חוק טבע רוחני. לא מעיד על שום פגם.
למה אני צריכה לא להיות מרוצה?
ויותר מזה. למרות שאשה, במובן הזה, יש לה יותר זמנים של 'טומאה' מאשר לאיש, יש לה פי כמה וכמה עשרת מונים הרבה יותר כח חיים מאשר לאיש!! ביכולת המופלאה שלה לשאת את העובר 9 חודשים וללדת, שאין הולדת והוספת חיים גדולה יותר מזו בעולם!!
אז אני הכי מרוצה בעולם על הזכות הזו ומבינה שככל שיש כח ועוצמה גדולים יותר, כנגד זה המצב של היעדר בולט יותר.

ועוד דבר. אדם שעובד בחברה קדישא, טמא רוב ימיו. ואני מניחה שהוא מרוצה שהוא עסוק במצווה חשובה כל כך.
גם האשה עסוקה במצוות רבות הקשורות לכל העניין.

אני לא מתיימרת להבין מה זה באמת טומאה וטהרה. אלו מושגים מופשטים שלא ניתן למשש, למדוד, לראות, לאבחן, ובמיוחד היום ללא מקדש מאד רחוקים מאיתנו. אבל אני יכולה להתחבר לזה דרך המצוות שאני באמת מאמינה שהכי מתאימות לנו למרות הקשיים.

לגבי עניין הטומאהמשמעת עצמית
רק אניח פה מה ששמעתי פעם מרב שהטומאה נובעת מכך שכביכול היתה הזדמנות לחיים חדשים (ביצית שחורגת), אפלטונית כמובן, ומכיוון שלא נוצרו חיים, זה משהו מטומאת מוות.
כתוב "אין בן דוד בא עד שיכלו (יגמרו) כל הנשמות שבגוף", כביכול כל אופציה לנשמה חדשה כבר נחשבת או משהו כזה.
קצת הניח את דעתי, אבל חושבת שודאי יש הסבר יותר מפורט ומדוייק.
חושבת שאנו לוקים בחוסר הבנהוואוו
במושגים טומאה וטהרה ומזהים אותם עם לכלוך וניקיון. אין שום קשר מבחינת ההלכה לזה. טהור זה קרוב לחיים, וטמא מוות. דם זה מוות. אסור להיטמא למת. טובלים במים חיים.לא קשור בכלל לניקיון ולכלוך.
כותרתמישהו כל שהוא

ואני חושב שגם מושגים של מוות וחיים זה לא מדוייק מספיק. אמנם ידוע התרוץ שלידה היא הפסד חיים לאם אבל עדיין זה קשה.

 

דבר נלמד מהפכו ולכן צריך להסתכל על כל השלשה קדושה חולין-טהור טומאה. 

את הקודש אמנם קשה עוד יותר להגדיר אבל נספק בכך שזה איפה שרצון ה' מתגלה לנו בכלי חומרי. 

החולין הוא כלי המוכן לגילוי הקודש אם יקדישו אותו הוא יתעלה אל הקודש. 

והטומאה הוא בכל מקום בא החומר מסתיר לנו את אור ה'.

לצערנו חלקים רבים בחיינו החומריים מסתרים לנו את קרבת ה' ורצונו. כמה מאיתנו אכלים על טהרת הקודש? כמה מאיתנו זוכים לקדושה בחיי האישות? אנו חיים את חיינו למלא את תאוותנו החומריות והרגשיות. תאוות נמוכות יותר או עליונות יותר (גם גידול ילדים זה צורך...) על כן ישנה טומאה בזרע בלידה וגם במוות. איננו צדיקים שבמיתתם קרואים חיים אבל גם לא רשעים. אלא יש בנו גם מזה וגם מזה. על כן חיינו הם מאבק תמידי בין הטהרה לטומאה. 

ומי שאחראי על החיים בעולם נפגש עם זה יותר. לצערכן או לשמחתן או גם וגם...

 

אכן המוות הוא אבי אבות הטומאה כי הוא המקום בו מתגלה הכשלון האנושי בהשגת הנצחיות בדבקות בנותן החיים. אולם כך הם חיינו. ודווקא מתוך המוות צומחים לחיים חדשים בתחיית המתים כך גם שאר הטומאות מאפשרות לנו לבחור בחיים ולקדש אותם מתוך בחירה.

 

גם ההרחקה הזוגית נובעת מאותו עניין. כשם שהצום מגלה שאנו שלוטין בתאוות האכילה ומתוך כך יכולים לקדש אותה כך גם בצום הזה אנו שולטים בתאווה הזוגית החומרית והרגשית כאחד.

 

 

 

 

 

תודה על התגובה הארוכהלמה לא123

כן.מעדיפה להיות עם הילדים,מאשר לעשות אמבטיה. זו שעה הכי לחוצה בבית. ואין להשיג בייביסיטריות אצלינו לשעות כאלה.

אני שונאת כל שניה מיותרת שאני במקווה,אז לעמוד ולייבש שם שיער? לא עלה בדעתי

נכון מכוסים במגבת ולא ערומים לגמרי,ועדיין זה ממש לא נעים

משתדלת להיות ראשונה ולא תמיד זה הולך

 

אבל,נראה לי שמעולם לא דחיתי.

 

...לצמוח ולהצמיח
נשמע לי סותר. אם זו השעה הכי לחוצה אז את צריכה לשמוח שיש לך הזדמנות וסיבה טובה מאד לצאת.
בייביסיטר אפשר כבר לארגן לזה שבוע מראש!
ואם לא, אז שהאיש יחזור מוקדם. אם אחותו היתה מתחתנות לא היה יוצא מהעבודה מוקדם?

שונאת כל שניה שאני שם, זה סיבה טובה לבירור עמוק שלי עם עצמי או עם מישהי למה זה כך.

חלוק רחצה. את מכוסה לגמרי.

אשרייך! באמת!

הכי לחוצהלמה לא123

בבית

בעלי ב99% מהמיקרים איתם בבית כשאני מתקלחת

אני לא טיפוס שמחפש לברוח מהבית כשקשה

ניסיתי לברר, לא הגעתי למסקנה ברורה. אני בעיקר לא אוהבת את כל ההסתרה שיש סביב הנושא.

אני חושבת שאם מלכתחילה כולם היו מדברם על זה,ומקווה היה חלק מהחיים הנורמליים,ולא היו מנסים להסתיר ולהתלחשש על זה. היה לי ולכולנו יותר קל עם זה.

אין אצלינו חלוק רחצה

סתם נגררנו לנושא הזה

אני ממש בסדר עם זה,התרגלתי לזה שאני לא אוהבת את המקווה וזה בסדר

לא חייבים לאהוב

אני גם לא אוהבת את החודש שלפני פסח,עם כל הלחץ. התרגלתי.זה מה יש

נראה לי את צריכה להבין שלא כולם כמוךמיואשת******

וזה בסדר

זה לא אורות לכולם, ולא מקום נהדר להיות בו, ולא, אנחנו לא מכוסות זה ממש אשליה שלך. תנסי פעם לשים משהו במים של המקווה ולהסתכל מלמעלה ותביני שאת חשופה לגמרי.

וזה גם לא עילה לבירור נפשי מעמיק למה אני לא אוהבת לצאת מהבית בשיער רטוב ולהיחשף לפני אשה כלשהי ולהיכנס למים שהיו בהם נשים לפני (לא מחליפים כל יום מים במקווה. מבירור אישי. מאה אחוז)

הסיבה היחידה שמשמחת אותי בללכת למקווה היא לחזור ממנו.

זה המצווה הכי קשה ומגעילה שיש לדעתי.

וזה ממש בסדר שאני ואחרות נרגיש ככה. 

מסכימה עם כל מילהלמה לא123

אהבתי במיוחד את:הסיבה היחידה שמשמחת אותי בללכת למקווה היא לחזור ממנו

 

קלעת בול

נכוןסוסה אדומה
זה ממש ממש בסדר שאתן מרגישות ככה...
זה ממש בסדר להרגיש ככה , רק חבל...אורי8
כי אולי אפשר לנסות בכל זאת ללמוד על המצוה , על הטעמים שלה לעומק, לא מהפשט, כמו שמישהי כתבה פה , שהיא לא טמאה במחזור. יש במצוה משמעויות עמוקות שאם לומדים אותם , הכל נראה אחרת .
אפשר לחיות בכעס וחוסר חיבור, אבל אם ממילא עושים את זה כל חודש , למה לא לנסות להנות?
מציעה למי שלא מתחברת למצוה לנסות להעמיק בה , אין לי המלצה כרגע למקורות ספציפים, לא זוכרת, אבל למדתי כל מיני דברים, יותר מכיוונים של חסידות ופנימיות התורה, וכן זה איכשהו מחבר למצוה, אני יוצאת מהמקוה ומרגישה משהו רוחני, וכשזה בליל שבת, עוד יותר, שווה לי את כל ההכנות.
ובתקופות ללא מקוה( הריון , הנקה) כשאני עוברת לידו יש בי געגוע קטן.
מציעה רק לנסות להתחבר, לא חייבים.
כתבתי בכמה הודעות שאני לא מחפשת את התגובות האלו מיואשת******

שמנסות ללמד אותי איך להתחבר לזה וכו. 

האמת שעצם ההצעות האלו ללכת וללמוד כל מיני רק מעצבנות ומרחיקות אותי יותר. מי שלא מבינה לא תבין. וגם השקעתי פעם בלימוד וזה רק עצבן אותי יותר.

אבל בכל זאת תודה שאת חושבת עלי פרח

אנחנו צריכותאנונימי (2)
לדבר !!
לגבי מה שכתבתנגמרו לי השמות

את יכולה לעשות את האמבטיה ערב לפני באריכות

וביום הטבילה רק מקלחת קצרה.

 

או שאת יכולה לבטול יותר מאוחר, לא ב5, אלא בערב אחרי שכולם ישנים.

 

לגבי לא לצאת רטובה כשקפוא - אפשר לייבש את השיער לפני שיוצאים

 

לגבי לא לעמוד עירומה - את לא צריכה בשום שלב לעמוד עירומה מול הבלנית!

להיכנס למקווה, והיא רק רואה שהשיער שלך בתוך המים - זה כל התפקיד שלה! זהו! לוודא שטבלת כדין וכל השיער במים!

 

לא בא לי שתבדוק אותי - כנ"ל לגמרי! 

 

לא בא לי להכינס למים שכמה נשים היו לפני - המקווה הוא בערך מקור המים הכי נקי שיש.

יש כל הזמן תחלופה של המים.

מנקים אותו יום יום וכמה פעמים ביום

וכמובן - נכנסות לשם נשים במצב הכי נקי שלהן.

גם אם לא הצלחת להיות הראשונה - זה הכי נקי שיש.

בטח יותר מבריכה שכל הקטנטנים עושים שם פיפי וכו'...

 

 

עזבי,אני טובלת קרוב ל20 שנהלמה לא123

זה מה יש

אני לא יהנה מזה

ולא מנקים את זה יום יום,ובטח שלא מספר פעמים ביום

אני רק 13 וסבבה לגמרי, זו גם דרך התמודדות (:נגמרו לי השמות

בהצלחה רבה בהכל בכל מקרה פרח

תודה לךלמה לא123

מעריכה את הניסיון

וקצת מקנאה בך

כבר אמרתי לך שאת מדהימה, נכון?נגמרו לי השמות

אז יופי

אומרת שוב

תודה יקרה לצמוח ולהצמיח
אני רואה את התגובות המושקעות שלך ומתפעלת כל פעם מחדש! אשרייך על המסירות! תמשיכי להוסיף כל כך הרבה טוב ואור!
האמת, ההודעה הזו מעצבנת ממשמיואשת******

אני בטוחה שאת בן אדם נפלא

אבל הודעה של- רק לעשות סוויצ בראש והכל יהיה לכן דבש מתוק, היא ממש מעצבנת

אני שמחה בשבילך, תקבלי את את העובדה שעבורי זה סיוט ומגעיל ברמות. 

זה לא אומר שאני אצטרך טיפול זוגי בעתיד ואני לא צריכה טיפול רוחני ושינוי בראש בהווה

מותר לי להרגיש ככה . זה לא מתנה שאני מקבלת מאלוקים זה מתנה שאני נותנת לו. מצווה שאני מקיימת כי היא מצווה. וזהו.

לא צריך לתקן אותי,ולא לרחם עלי. תודה חיוך גדול

אשתדל לא לעצבן יותר לצמוח ולהצמיח
רק אומר שאני בטוחה ואין לי ספק שגם את בן אדם נפלא ובטוח יותר צדיקה ממני!
ואת צודקת שזה לא רק לעשות סוויץ. זה לימוד ועבודה.
ממש לא יותר צדיקה מיואשת******
מקווה שלא נעלבת
פשוט לפעמים זה מתסכל הגישה הזו
לא מחזיקה מעצמי צדיקה בשום צורה, הכל בסדר
כמו שאמרתי, את לא היחידהמיואשת******

אהבתי את זה שיוצא לך החשק לחיות... גם לי לפעמים. 

אני חושבת (וגם יודעת) שאנחנו ממש ממש לא היחידות. רק פה יהיה לנשים לא נעים לכתוב את זה. זה נתפס כאילו משהו לא בסדר או בזוגיות שלך עם בעלך או ברמת הרוחניות שלך

אז לא.

יש מצבים של זוגיות דבש, ורוחניות סבבה, ובכל זאת מקווה זה סיוט של החיים ואין מצב שאני אטבול בליל הסדר או תאריכים הזויים כאלו. ובבקשה אל תכתבו לי עכשיו הודעות ארוכות על איך אני יכולה לשפר את החוויה וכמה זה לא בסדר לדחות. אין צורך, תודה.

מוזר כשמישהי תכתוב פה על זה שקשה לה לכבד הורים מכל מיני סיבות לא יגידו לה הרצאות על כמה זה אור ונפלא ואיך כדאי לה להתארגן בצורות שונות כדי שהיא תחווה את המצווה בצורה מדהימה. יש מצוות קשות. יש אנשים שקל להם לעשות חסד, יש אנשים שקשה. יש אנשים שנותנים צדקה בכיף וברוחב ויש אנשים שעובדים על זה. יש אנשים שלכבד הורים מקיז מהם דם.
יש גברים שקשה להם ומתיש אותם ומעצבן אותם ללכת להתפלל במנין. ויש נשים ששונאות ללכת למקווה. הן לא צדיקות פחות (אולי יותר) ושום דבר ככל הנראה לא ישנה את זה. תקבלו את זה.

 


את חמודה .אנונימי (2)
ונהניתי לקרוא.

וצודקת בכל מילה.
האמת, לא חווה את זה כסיוטאורי8
ההכנות דורשות זמן, אני אוהבת את הטבילה עצמה, במיוחד בליל שבת , יש הרגשה מיוחדת .
כשיש ערב מורכב עם הרבה משימות, אני מתכננת מראש ומתחילה הכנות ערב קודם, את מה שאפשר. לפעמים משאירה את כל הבלאגן על בעלי והולכת להתארגן במקוה.
השאלה , למה זה סיוט בשבילך? מה סיוט בזה?
חשבתי המוןחגהבגה
אם להגיב או לא. כי אני ברוץ ה', לא נמצאת במצב הזה.
אני שונאת את התקופה שאנחנו אסורים, קשה לי מאוד ב7 נקיים, בגלל המתח, האם באמת אצליח לטבול או לא (אחרי לידה ,סרזט ונהנים...), אבל יום הטבילה זה הדבר הכי כיף בעולם! אני מתחילה כמה ימים לפני כן, עושה לעצמי טיפול 10,000 משקיעה בעצמי מרגישה יפה. אם היה לי כסף הייתי הולכת גם למישהי שתוריד לי כל מה שצריך להוריד, פדיקור מניקור וכו'.. עושה את זה בבית, בזמן שלי, מה שאפשר עושה לפני...
יש לי מקווה מעלף, דקה מהבית בהליכה ברוץ ה', אבל גם כשהייתי גרה בעיר אחרת והמקווה היה מסריח עם שערות במקלחת (כן,כן) הייתי מאוהבת בטבילה.
באמת, שלבלנית יש דברים יותר טובים לעשות בחיים מ להתעניין איך את נראית ולחפור. הן נשים טובות שעושות את העבודה שלהן.
ולא קרה לי שנתקלתי סבלנית שבנתה בי יותר מהרגיל. הפוך, הן מסתירות את עצמן מאחורי החלוק שלי ולא מסתכלות כשאני עולה ויורדת במדרגות, ממש לא. נשים טובות ונחמדות...
במים, אני מרגישה איך אני מטהרת, ושמחה ממש. אני מרגישה מיוחדת..
לא מבינה למה ההכנות הן סבל, כשאת מורידה שיער בלי קשר למקווה את סובלת? או כשאת מנקה אוזניים או מצחצחת שיניים? זה לא שההכנות דורשות מאיתנו לעשות משהו שלא בכוחותינו, ברוב המקרים...
אני שעות מול המראהאנונימי (2)
כשבא לי.
ובא לי הרבה.
למקווה יש כללים ברורים. מכתיבים לך מתי להתקלח. מתי לצאת מהבית. ומה להגיד כדיצאת מהמקווה.

זה לא כיף.
את מיתממת או מה .אנונימי (2)
אל תקראי לזה סיוט.
תסכימי איתי. ההכנות . ההתארגנות. הזמן. הסדר יום שמשתבש. לא כיף בכלל כשיש יום של מקווה.

מסכימה ?

הצעה אחרת. נניח שהיה אפשר לטבול בבוקר. בעיני . היה מושלם. (נניח הדת היתה מפרגנת גם יום חופש בשביל זה.. )
למה מיתממת?אורי8
אני נשואה 20 שנה וזו החוויה שלי, לא מזלזלת בחוויה שלך, אל תזלזלי בחוויה שלי, לי זה לא סיוט. הרבה פעמים זה אפילו נחמד, באה מהעבודה, אם מתאפשר נחה קצת וכל הבית והילדים על בעלי, אני עסוקה רק בעצמי.
זה מצריך זמן , אבל ממש לא סיוט. אולי ההבדל ביננו הוא המקום של הבעל ביום הזה?
ברור שאם אתחיל הכנות אחרי שעבדתי ותפקדתי בלי הפסקה בבית , זה יהיה קשה.
לי זה יום נעים, של שבירת שגרה, שבו אני לא אחראית על הבית , רק על עצמי, וכן זה נחמד. ממש לא סיוט לי.
אוי יקרה, אם כך את מרגישה לגבי ההכנותנגמרו לי השמות

צריך אולי לחשוב מחדש עליהן.

 

הן לא צריכות לקחת יותר משעה-שעתיים גג.

 

אולי את חושבת שצריך לעשות הרבה יותר ממה שצריך? ולכן זה מעיק?

אולי את מייחסת לזה לחץ או חרדות חלילה?

אולי ההתארגנות לוקחת לך המון זמן?

אולי כל מה שמסביב?

 

על כל סעיף מכאן אפשר לטפל 

כדי להגיע ברוגע ובשמחה למקווה

גם אם זה יום שישי, גם אם זה מוצ"ש, גם ערב חג - זה לא צריך להיות מעיק כלל.

באמת שיש המון מה לעשות כדי שזה ישתפר, חבל לסבול יקרה!

ועוד כל חודש מחדש, 

ברור. אפילו בליל הסדרסוסה אדומה
בהליכה של שעה על עקבים למקווה (ושלפוחיות כתוצאה מהם), בקור אימים, במקווה מטונף,
עם כאבים בכל הגוף בגלל הנקיונות והבישולים, אחרי לילה ללא שינה ועוד...

אני לא שופטת חס וחלילה...
אני רק אומרת שאין מה להצדיע לי, זה משהו שאני מאוד מאמינה בו ואני מוסרת את הנפש על זה,
כתבתי פה פעם בקצרה שהמגע (סתמי) בערב אפילו הצליח לרפא במידה מסויימת את הכאבים הפיזיים שהיו לי.

בקיצור, חושבת שאין לך מה להצדיע, אלא פשוט לדעת שזה יכול להיות גם שלך

סתם שאלה.. איך מבחינת ליל הסדר במשפחה בלי איפור?אשה שלו
אולי בכלליחגהבגה
לא מתאפרת..
זה כבר יותר פשוטאשה שלו
בכל מצב אחר כל המשפחה מודעת..
יש איפור שמותר בשבת. אפשר אחרי המקווה.לצמוח ולהצמיח
אולי בכללימופאסה
הם לא עם המשפחה
יש פתרונותסוסה אדומה
ספציפית אפשר באותו יום אם את רגילה גם ביום יום להתאפר, לבוא בבוקר לא מאופרת ככה שזה לא יעורר חשד.

ספציפית מתאפרת, אבל טבעי ולא הרבה,
אז השתמשתי באבקות, ובמעגל ריסים...

ויש ריסים מגנטיים למי שרגילה למראה מודגש... אפשר לבחור בריסים עדינות ככה שזה ממש נראה מסקרה.
ריסים מגנטיים זה מעניין .. איפה ניתן לרכוש?אשה שלו
בעיקרון לא משתמשת בריסים מלאכותיות יש לי ריסים ארוכות אבל זה רעיון מבחינת הזמנים האלה
יש בעיקרון לארדלסוסה אדומה
ניתן להשיג בעיקר און ליין,
לפעמים יש גם בסופר פארם, יש לך גם בביוטיקר (דפוקים והרבה פחות טבעיים).
משתמשת בזה רק כשבא לי להראות מאופרת בלי ללכלך את עצמי לדעת...
(פתרון טוב גם ללילות... קצת קרם פנים, לחות בשפתיים וריסים מגנטיים, ואת כאילו מאופרת אבל תכלס לא צריכה אח"כ להתנקות שוב).
האמת שכןאורי8
טובלת גם בשבת , יום טוב שני ומוצאי יום כיפור, ובערב שיש בו אספת הורים/ וכו... ב"ה, נשואה 20 שנה ואף פעם לא דחיתי טבילה. מקווה שאצליח גם בהמשך, עושה שמיניות באויר כדי לא לדחות.
לגבי הבית- בליל טבילה, זה תפקיד של בעלי לסדר אותו, ולעזור בהשכבת הילדים( אני יוצאת למקוה, הוא אחראי על הילדים). וגם אם היה לנו ערב הזוי והבית הפוך, טבילה קודמת, זו כמובן בחירה שלך , רק מציעה לבדוק מאיפה זה מגיע שאפשר לדחות טבילה בקלות ? אני פשוט לא מסוגלת להאריך את תקופת האיסור ביום. אולי לתאם ציפיות לגבי היום הזה עם בעלך? בליל טבילה את אמורה לחזור מהעבודה ולהתארגן לטבילה, הוא צריך לחזור מוקדם ולטפל בילדים, יש מקרים חריגים שלא מתאפשר, אבל זו צריכה להיות השאיפה, כמו שאם היה אירוע משפחתי באותו ערב , הוא היה חוזר מוקדם , זה אירוע משפחתי.
^^^^לגמריrivki
אין מצבחגהבגה
אסור אסור אסור לדחות ליל טבילה. ממש ככה.
לא משנה מה, להפוך עולמות ולטבול...
כל השאר זה סיפור אחר, כן יחסים, לא יחסים (למרות שאני חושבת שגם אין מצב ש-לא יחסים, לא משנה מה, רק חס ושלום משהו ממש גרוע).
כן, זה טאבו, חייבים להתייחס ככה.
אתאנונימי (2)
באמת מיוחדת..

באמת.
כן זה בעיה אם מקובל על שנכםפיקו
כן זה בעיה אם מקובל על שנכם.
עיקר היחודיות של הבית היהודי היציב בנוי על מימוש המחזוריות.
מידי חודש יש תדלוק מחדש ,טעינה חוזרת של ברית הנשואין
זה מתחיל בביולוגיה של האשה... ממשיך בארוע הטכני לכאורה של ההכנות והטבילה ...ומתעצם בשיא החיבוריות שמשאירה מאחור את המריבה הקטנה , את הכלים בכיור ,את ערימת הכביסה , את העבודה שצריך להגיש בשבוע הבא....הכל זז הצידה לקכאת החיבור הפיסי הריגשי שמחייה מחדש את הללבות ומשפיע טוב על השאר.
אל תדחו
אל תסכימו לדחות
תתכוננו תשקיעו ותראו ברכה.
תבשרו בשורות טובות
טוב, היתה פה קצת תזוזה מהשאלה המקורית...משמעת עצמית
בחיים, אבל בחיים לא דחיתי טבילה. גם לא בליל שמחת תורה והקפות...
זה נשמע מהתגובות כאן שיותר דחוף לי כביסה מקופלת מאשר להיות עם בעלי. אז לא.
תהיתי לגבי השורה התחתונה של הערב שהוא ודאי מיוחד, כי אני מאמינה באהבה ספונטנית ומתוך רצון ולא מתוך טאבו ש"ככה זה" או חובה.
ודאי שב95% זה הכי לילה לסקס.
ויש עוד 5 שזה לא הכי זורם...
מסכימה מאוד שחשוב להשקיע ולהתכונן קודם כדי לפנות את הראש והלב. עובדת על זה...
יכול להיות בהחלטלצמוח ולהצמיח
שיש ימים שאפשר להתכונן אליהם יותר בנחת מבחינת השקעה ביחסי האישות, האוירה, העונג, וכו. מה שאולי את מכנה סקס. אני אישית לא אוהבת את הביטוי הזה. זה מוזיל את הדבר הענק הזה של אישות וחיבור עמוק בכל הרבדים.

הלילה הזה המיוחד של הטבילה הוא לילה בעיקר של חיבור! חיבור בנשמה, ברוח, בנפש, ובגוף! (פחות חשוב הביצועים)
ולכן אין סיבה לדחות את זה. גם אם יהיה חיבור פחות סוער ומענג חושים בלילה הזה. ואפשר להמשיך להנות יחד גם בהמשך החודש.

וכמובן שאחרי המעשים נמשכים הלבבות, אז כשמשקיעים ויש רצון, אז גם התשוקה מתעוררת, למרות העייפות.

נכון. נכון. נכון!משמעת עצמית
התבטאתי ככה (סקס) כדי להסביר בדיוק למה אני מתכוונת. ברור שאישות רחב יותר ונכון יותר.
תודה
האמת .אנונימי (2)
הבוקר דווקא התחיל טוב.

ולא ממש בא לי להתוכח עם אף אחת מהצדיקות כאן.

בטוחה שאני לא היחידה.

מעריכה אתכן.
את לא היחידה מיואשת******


ממש לא היחידהמארי
שונאת את זה. עושה כי מאמינה שצריך.
אני קצת נדחף לשרשור נשי אבלמישהו כל שהוא

נראה לי מכמה תגובות פה שלפחות חלק מהדברים פתירים או לפחות ניתן לצמצם את הסבל.

 

לפי מה שנראה חלק מהנשים פה לוקחות "ברצינות מידי" את ההכנות למקווה אני מציע לשאול שוב רב או לחזור על החומר. אין צורך להתנקות בהסטריה במשך שעות ובצורה מעייפת. ברוב הדבריים רמת הנקיות של אישה ממוצעת היום כנראה מספיקה לטבילה עם עוד מעט הכנות "מיעטו ואינו מקפיד אינו חוצץ" איני פוסק ולכן לא אכנס לפרטים הלכתיים אבל זה לחלוטין לא אמור לקחת הרבה זמן או לעייף. 

חלק מהדברים כמו ציפורניים או הסרת שיער לנוהגות ניתן להקדים ליום יומיים קודם וזה בהחלט מקצר תהליכים.

 

גם הבלנית היא בן אדם (גם אם זה לא תמיד נראה ככה) אפשר להגיד לה שלא תתערב וגם לכעוס ולאיים בללכת אם זה לא עוזר. פעם פעמיים והיא כנראה תלמד לעזוב אתכן בשקט. אפשר כמובן גם לדבר עם רב המקום ולהתלונן על התנהלות לא נעימה. 

מעולם לא שמעתי על בלנית שבודקת את הנשים בכל המקוואות שאשתי הלכה עד היום לא היה מעבר לשאלות האם עשית כך או אחרת. וזה הבלניות הפחות נחמדות. בטבילה נכנסות רק אחרי שהיא כבר במים.  אז בהחלט ניתן לבקש ולדרוש התנהגות אחרת.

 

אני מדבר מנסיוני בשנות הנשואים וממה שלמדתי בישיבה ובמכון פועה

 

 

 

 

 

תשלח את אשתךאנונימי (2)
לבני ברק.
חחחמישהו כל שהוא

כן אני מניח ששם זה אחרת... אבל לא רחוק מבני ברק יש את תל אביב או גבעתיים רמת גן. 

 

ממש לא לוקחת ברצינותלמה לא123

עושה הכל די זריז,כבר המון שנים בעסק הזה

ולא מפריעה לי הבלנית כ"כ

זה כל היום הזה בכללותו,יום מעצבן

לא יודעת להסביר

לא.44444
לדעתי חשוב שהאישה תטבול.
מה שכן מי שחושב שהלילה פחות מתאים לו שיגיד מראש ולא ייתן לצד נשני לצפות....

אם מוסכם על שניכם- אז בסדר.
אלרגיות למזון אצל ילדים - מה קורה בגינת משחקיםאריק מהדרום
עבר עריכה על ידי מנהל בתאריך ג' בתמוז תשפ"ו 14:05

כשאין צורך לערוך אז אין צורך לערוךאריק מהדרוםאחרונה
הסרטון הזה טוב יותר בלי ספויילרים.
נופש לטיפול זוגי ורגשי משולבכי אני אני
מישהו מכיר מקום לנופש שנותן קבלה על טיפול זוגי או נפשי? רוצים מקום נחמד עם בריכה וכל השאר פחות משנה.. אם יש אופציה לבוא עם ילדים עדיף כי כרגע אין ביביסיטר..
למה ללכת עקום .העני ממעש
למה עקום? לא מסתירים את הרצון לנצל מימון שזכאיםפ.א.

אליו לטובת יציאה לחופשה משפחתית 
 

בדיוק כמו הכנסים השנתיים של לשכת רואי חשבון ולשכת עורכי הדין באילת, ועוד גופים מרכזיים במשק - נופש שנתי משפחתי, שממומן בחלקו כהוצאה מוכרת של השתלמות מקצועית מוכרת למס.  

לא עקום..כי אני אני
חלק מהטיפול שאנחנו צריכים כרגע לשיקום שלנו זה נופש ביחד ומאד זורם לנו מקום שנותן באותה חבילה גם איזשהו טיפול שגם הצבא מכיר בו כמו סדנא זוגית, ספא וכו ולכן נשמח לשמוע😀
אם כך אז חוזר ביהעני ממעשאחרונה
חיבוקחדווית

יש לי חברה סופר סופר קרובה,

חברת נפש כמו שאומרים..עברנו הכללל ביחד..

ברגיל היינו מתחבקות חיבוק ארוך (יכול להיות כמה דקות) מלא משמעות ,צורה לבטא את האהבה ואת הקשר העמוק ומשמעותי, מתוך אהבה נקיה.

עכשיו אני מתחתנת עם הבחור שלי.

ואני לא יודעת מה לעשות.

האם זה סבבה שאני ככה מתחבקת איתה באמת מתוך אהבה כנה ואמיתי? האם זה משהו שאוכל לעשות גם אחרי החתונה. הרי למרות שיש לי את האיש שלי אני עדיין רוצה את החיבוק דווקה שלה, כמו שאני עדיין רוצה תחיבוק של אמא
מה אתם אומרים על זה

פשוט לעדכן את האיש שלי ואז זה סבבה??

מה אתם ממליצים, הכל זה יכול פשוט להמשך כרגיל?
וגם בכללי איך מנהלים חברות כלכך קרובה אחרי החתונה 

 

משהו לא מסתדרפשוט אני..

לפני שבוע העלית פוסט על כך שחברה טובה שלך מתחתנת, ולך זה קשה כי את עדיין רווקה.

ועכשיו תוך מספר ימים את כבר מתחתנת בעצמך...? 

היא לא כתבה שהיא מתחתנתזיויק
אלא שאלה מה יהיה אחרי שתתחתן מתישהו
''עכשיו אני מתחתנת''פשוט אני..
שאלה טובהמחפש אהבה
ואלה יפה שאתם עוקבים ושמים לבחדווית

תכלס השאלה הקודמת היתה לחברה שלי שרצתה לשאול... (חסום לה משום מה)

אם לא היית מתייחסת לזה כעניין זה לא היה חייב להיותפתית שלג

אבל אם באמת את מתייחסת לזה כמשהו גדול שיכול להשפיע על הזוגיות שלך- אז כנראה זה באמת עניין שצריך לפתור. קודם מול עצמך, ואח"כ מולו.

בגדול בעיה בהגדרה זה לאSeven

הרי זה לא אסור..

אבל כן נשמע לי מוזר שאת זקוקה לחיבוק ארוך מחברה כדי להרגיש את האהבה המיוחדת והנקייה בינכן...

בד"כ נשים מבטאות רגש באמפתיה בלהכיל אחת את השניה פחות יצא לי לחבק חברה שעות ברגיל (לא מדברת על מקרה קיצון נניח שמישהי מאבדת אדם יקר ואז נותנים לה חיבוק ארוך אלא כהרגל בינכן של חיבוקים ארוכים)

כן נשמע לי יותר נכון לשמור כאלה דברים לבעלך ובהמשך לילדים...בהצלחה

??חתול זמני

אין בזה משהו אסור מבחינה הלכתית

גם מבחינה רגשית לא רואה את הבעיה בזה

איני יכול לדמיין לעצמי מצב שבו משהו כזה היה מפריע לי (או לכל מי שאני מכיר) לכן איני רואה מה יש לעדכן כאן

 

וחתונה אינה סיבה לחתוך את כל קשרייך החברתיים, בחורך היקר אינו תמנון עם יכולת למלא את כל עולמך וצרכייך הרגשיים (ואני מניח שגם הוא אינו רוצה בכך)

לא רואה שום בעיה, חוץ מעצם השאלה.רקלתשוהנאחרונה

למה שתחשבי שזה יהיה בעיה?...

המלצות לצימרחושבת בקופסא

מקווה שזה מתאים לשאול פה ויהיו מספיק תשובות.

יכול להיות שעדיף לשאול בהו"ל.


אנחנו רוצים לצאת לצימר זוגי מהתקציב שנשאר לנו מהמילואים וכנראה נוסיף קצת.

מחפשים צימר חדר אחד לזוג, עם ברכה פרטית (באמת פרטית, שלא רואים אותנו ואנחנו לא רואים אחרים)

עם ארוחת בוקר יהיה נחמד אבל לא חובה.

תקציב של סביבות 1,000 שקל לילה, (נחמד אם יהיה בפחות) שני לילות בסוף אוגוסט כנראה (אני מקווה שלא יהיה עמוס או יקר מידי בזמן הזה, אין לנו כל כך אפשרות אחרת)


אזור בארץ: לא ירושלים או המרכז ממש, ולא צפון רחוק ודרום רחוק. אולי בשולי המרכז?

אנחנו מתניידים באוטובוסים.

עדיפות אם יש אטרקציות, מסלולים ודברים מעניינים לעשות באזור שאפשר להגיע אליהם באוטובוס.


אשמח לעזרה כי ממש לא מבינה בזה.

מומלץ ממש ממשכנפי נשרים

צימר במחסיה, עלה לנו 1000 לסופש

כל המתחם מגודר ורק שלכם יש בריכה וגקוזי פרטיים ומטבחון נוח.

אפשר להוסיף 200 ולהישאר גם מוצש עד ראשון בבוקר

תודה רבהחושבת בקופסא

אפשר להגיע בתחב"צ?

מחיפוש מהיר ראיתי שיש לפחות 4-5 צימרים ביישוב הזה. התכוונת למשהו ספציפי?


אשמח לעוד תגובות

עוקבתרוני 1234
אני אשמח להמלצות גם למקומות שלא צריך תחב"צ, בכל רחבי הארץ.
לא מאוד בקי, אבל ברחבי יו"ש יש המוןהסטורי
אולי צימרבוס שומרון באלון מורה יכול להתאים.

(לא הייתי שם, רק ראיתי פרסומים)

נראה לי פחות הכיווןחושבת בקופסא

אנחנו כנראה יותר מידי עירוניים בשביל זה, אין ברכה פרטית, וגם לא נראה שיש אופציות מה לעשות באזור מסביב.

אבל תודה, אשמח לעוד תגובות. 

ממליצה בחום על צימרים נוף החאן בכפר אוריהנגמרו לי השמות

הנה הקישור: נוף החאן, צימר בכפר אוריה | Weekend


היינו אומנם עם שלושת הילדים ולא רק זוג, אבל גם לזוג זה שווה בהחלט לדעתי.

אני זוכרת שהמחיר היה נמוך יחסית למקומות אחרים ויכול להיות שדווקא כן יתקרב לתקציב (לא יודעת לגבי אוגוסט).

הבעלים של הצימר מקסימים.

יש שם בריכה שווה שפרטית בשעות מסוימות שאתם שם (בעל הצימר מסביר הכל כאשר מגיעים. בגדול כאשר זוג או משפחה רוצים להיות בבריכה ויש במתחם עוד זוגות אחרים אז או מחלקים מראש שעות ואז יש לכם שעות רק שלכם.

או נכנסים בלי לקבוע כאשר פנוי ואז סוגרים את הדלת של הבריכה עם הווילון וכך זה סימן לאחרים שתפוס ולא נכנסים )

יש גם ג'קוזי גדול בנוסף. גם בחלק מהצימרים בפנים וגם ליד הבריכה עם מפתח ודלת וכנ"ל כאשר זה מתחלק לזמנים שהם רק שלכם).

זה באיזור צרעה ואשתאול, נוף מדהים, הרבה מסלולים. יש גם סניף איקאה קרוב אם שייך

ומרכז של חנויות אוכל וכו' באיזור (לא בכפר אוריה עצמו אבל קרוב).

לא יודעת לגבי תחב"צ.

אנחנו נהנינו מאוד וממליצה


תהנו המון

איזה כיף ❤️

שמעתי על צימר הראל בשבי דרוםפצלושון

700 ללילה

נראה מאד יפה

טוב, אז וויתרנו על הבריכהחושבת בקופסאאחרונה

כרגע מחפשים צימר באזור באר שבע או דימונה בלי בריכה, במחיר של עד 1,200 לשני לילות.

(גילינו שאפשר להזמין ברכה פרטית בנפרד מהצימר באזור. זה חוסך המון כסף)

אשמח להמלצות בכיוון.

מישהי חייבת לי כסף ולא נעים לי להזכיר להפשוט אני..
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך כ"ב בסיוון תשפ"ו 19:59

אבל עם חוסר נעימות לא הולכים למכולת, לכן הזכרתי למדינת ישראל בכל זאת...


 

 

 


 

כן חברים,

לפעמים מומלץ למלא דוחות להחזר מס 😀

יש עוד הטבה לניצול בעניין זיכוי מס רווחי הוןזמירות

בטופס 1301, בנספח שממלאים על השקעות בשוק ההון לפי טפסי 867, יש אפשרות לסמן שההכנסה היא מרכוש שהיה בבעלותך שנה לפני הנישואין - וזה כולל מניות או תיק השקעות.

ואז לייחס לבן הזוג חישוב בנפרד או לבת הזוג חישוב בנפרד על הרווחים בשוק ההון. 

 

כך שאם מי מבני הזוג נכנס לנישואים עם הון מסויים, ואפשר להוכיח את מקור ההון, אם פקיד השומה יבקש הוכחות - אפשר לנצל הטבת מס זו בפקודת מס הכנסה. 

מישהו מבין טוב בליסינג?חזקה בעורף

אנחנו מתניידים בשני רכבים. בעלי מקבל מהעבודה רכב+דלקן של 7 מקומות, שלרוב נמצא אצלו. ויש לנו רכב פרטי שלנו (5 מקומות שלרוב נמצא אצלי) עד עכשיו הרכב הפרטי שלנו היו רכבים זולים ודי מתפרקים, לא כ"כ השקענו ברכב כי הוא שימוש בעיקר אותי לעבודה (ממש קרוב לבית) ובהקפצות של הילדים (שוב, לרוב נסיעות ממש קצרות)


עכשיו ב"ה כבר תקופה שהרכב 7 מקומות לא מספיק לנו❤️ אז הרכב הפרטי הופך להיות גם להרבה נסיעות (לשבתות ולטיולים) הרכב הנוכחי כבר מתפרק וכבר תקופה שאנחנו מחפשים רכב ממש טוב שיחזיק מעמד לאורך זמן. הקצבנו עד 50,000 אבל לא מוצאים משהו שמספק אותנו מבחינת הנתונים של הרכב😬


התחלנו קצת להתלבט אולי כדאי לנו להשקיע בליסינג. מצד אחד מרגיש לי קצת כמו לזרוק כל חודש כסף לפח. מצד שני, נותן לנו שקט נפשי עם הרכב (קצת זקוקים לזה)


אבל בסופו של דבר, לא באמת מבינים בליסינג עד הסוף…

נשמח לשמוע איך זה עובד. יתרונות וחסרונות.

למה צריך להתייחס כשרוצים להתחיל? על מה לשים דגש? מאמינה שאנשי מכירות של הליסינג יידעו ל"סובב" אותנו טוב, כדי להרוויח, אז רוצים לבוא כמה שיותר מוכנים מראש.


תודה לעוזרים🙏🏻

לא בדיוק מה ששאלתפשוט אני..

אבל אני מכיר אדם שהקים עסק למציאת רכבים יד 2, לפי תקציב וצרכים. הוא בעצמו מחפש את הרכב, בודק אותו, עושה משא ומתן עבורך על המחיר וכו'.

נעזרתי בו כבר פעמיים, וזה אחרי שהגעתי אליו דרך אח שלי שרכש דרכו. השירות עולה 3,300 ש''ח.


 

לדעתי, רק על מציאת תקלות שבאף מכון מורשה לא בודקים, הוא לגמרי שווה את המחיר. במיוחד אם אתם כמוני לא מבינים ברכבים .. והוא גם מילואימניק אז בכלל כיף. 

 

אני לא מכיר אותו אישית ואין לי שום אינטרס...

גם אנחנו נעזרנו במישהו כזהבארץ אהבתי

לנו זה עלה 2000 אם אני זוכרת נכון (אבל היה לפני כמה שנים, אולי העלה את המחיר מאז).

ממליץ גם על ארי ויילר1223334444
זה בדיוק הבנאדם 🤩פשוט אני..
גם אני ממליץ עליו, בחום רבדוד100
+972 54-532-0036
הוא נותן שירות בכל רחבי הארץ?רוני 1234
תודה! נחשוב גם על זה.חזקה בעורף
נשמע שזה לא נכון לכם ליסינגזיויק
תודה על התגובה. יכול לפרט למה?חזקה בעורף
כי הרצון שלכם זה ברכב טובזיויק
זו לא סיבה מספיקה לליסינג עם כל הכבוד..
ליסינג אף פעם לא יהיה משתלם לאדם הפרטינפשי תערוג

עלות של ליסנג פרטי הבסיסי יהיה כ2000 שח לחודש בהתחייבות ל3 שנים.

עם סכום כסף כניסה ויציאה

כך שתשלמו כמעט 60-70% מערך של רכב חדש

אבל בסוף התקופה לא תשארו עם רכב


בליסנג תפעולי זה יעלה כמעט פי 2 כל חודש

כן, חברות הליסינג תמיד מצחיקות אותיפשוט אני..
''ירידת הערך - עלינו''.

נו בטח עליכם, רק שאני צריך לשלם פי 2 מירידת הערך בשביל שזה יהיה עליכם... 

ליסינג זה דרך בעיקר לקנות את ההתחמקות מה"דרעק"משה

לכן עכשיו הלוביסטים של הליסינג נלחמים בתוכנית של מירי רכב (לא שגיאת כתיב) להפחית את כמות הטסטים למכוניות יחסית חדשות מפעם בשנה לפעם בשנתיים. בסוף ה"לחם והחלב" שלהם זה  אנשים ששונאי תחזוקה של מכונית.

אולי ישתלם לכם רק להשכיר רכב לטיולים ושבתותרוני 1234אחרונה
אני מניחה שזה רק פעם בכמה חודשים
מה זה אומר אם קשה לי ממש?נגמרו לי השמות

ומה זה אומר עלינו כזוג?

ומה אם פשוט נמאס לי מכל הריבים האלה?

או מכל הריחוק הזה?

או מכל הקושי הזה?

 

יצא לי להתבונן בחג השבועות האחרון במגילת רות,

ובקריאה הזו קפצו לי לעין המילים "ודבקה בה".

לפני הרי מתואר שגם עורפה וגם רות הלכו עם נעמי

אבל נתקלו שוב ושוב באתגר או סירוב או שימת המציאות כפי שהיא על כל קשייה ומורכבויותיה שהציבה בפניהן נעמי - ובעוד עורפה בחרה לחזור אחורה, על רות כתוב: "ודבקה בה".

ובעצם התבוננות על זה הביאה אותי לחשוב שדבקות מובילה לחיים, דבקות יוצרת חיים.

הרי בזכות אותה הדבקות נוצר אפילו המשיח שלנו! חיים. גאולה. בזכות הדבקות הזו. בזכות הלא לוותר הזה.

 

וגם במקום אחר בספר בראשית ששם נאמר "ודבק באשתו והיו לבשר אחד" - ורש"י מפרש בילדים, ופירושים אחרים מפרשים גם באחד ממש באיחוד הנשמתי והגופני והכולל כולו. כלומר יש כאן עוד דבקות שמובילה לחיים. גם להמשך החיים (ילדים) וגם לאיכות החיים עצמם ושמחת החיים שזה הביחד והאחדות של הזוג.

 

וגם בתפילה ששם נאמר: "ודבקנו במצוותיך" ואנו לומדים על התורה הקדושה ש"עץ *חיים* היא למחזיקים בה ותומכיה מאושר". וגם אם העץ מתנדנד ברוח - אנחנו מחזיקים. דבקים. בתורה. במצוות. באתגרים שהחיים מזמנים לנו.

 

ועוד מקור שעלה לי בהקשר הזה הוא "ואתם הדבקים בה' אלוקיכם *חיים* כולכם היום" - שוב דבקות שמובילה לחיים!

 

זה פשוט מדהים.

כמה הדבקות מובילה לחיים

כמה להמשיך, לדבוק, להתמיד, לא לוותר יכול להוביל אותנו לחיים.

לדבוק בטוב כמובן.

* ודבקה בה - לדבוק בטוב. רות ראתה בנעמי את הטוב ודבקה בטוב הזה. "באשר תלכי אלך ובאשר תליני אלין עמך עמי ואלוקייך אלוקיי" - זה הטוב. ה' אלוקי ישראל ולהיות חלק מעם ישראל ולהיות עם חמותי הטובה - זה הטוב עבורי ובו אני דבקה.

* ודבק באשתו - לדבוק בטוב שבאשתי. לדבוק בטוב שבבעלי. לדבוק באשתי עצמה. לא לוותר עליה. לדבוק באישי עצמו. לא לוותר עליו. 

לדבוק ולהתכוונן אליה ולהשקיע בה כמה שאני רק יכול. לדבוק ולהתכוונן אליו ולהשקיע בו כל מה שאני יכולה.

* ואתם הדבקים בה' אלוקיכם - לדבוק כמובן בקב"ה שבידו הכל וממנו הכל ומקור כל החיים וכל הטובה וכל הברכה.

* ודבקנו במצוותיך - לדבוק בטוב שבמצוות ובתורה. יש טוב ויש רע ובחרת בחיים - לבחור בטוב.

 

ואפשר ללמוד מזה גם על הזוגיות שלנו ועל ההורות שלנו - ולזכור שמעבר לזה שכל דבר בעולם הזה צריך אנרגיה כדי להתקיים, צריך עבודה כדי להתקיים ולקרות,

יש עוד משהו מאוד מאוד חשוב:

הטוב הגדול יותר, השלם יותר, האמיתי יותר והשורשי והעמוק יותר – כל אלה באים *רק* אחרי ההשקעה. רק אחרי הדבקות. רק אחרי שעובר זמן של השקעה מתמשכת ומרוכזת.

 

למשל,

לא דומה אהבה לתינוק בן יום

לאהבה לילד בן שנתיים

לאהבה לאותו הילד בן 10

 

ככל שהילד גדל,

ככל שנשקיע בו יותר - יותר נאהב אותו.

כמובן שמהתחלה אנו אוהבים אותו.

אבל אי אפשר להשוות את האהבה שהייתה לנו בלב כשרק ראינו אותו לראשונה, לאהבה שיש לנו בלב כשהוא פתאום קורא "אמא", "אבא", לאהבה שיש לנו בלב שהוא כבר משחק עם האח הקטן, מחבק אותנו וכותב לנו ברכה ואנחנו משחנשי"ם איתו ומגלים בו עולם שלם ואישיות שלמה שלא הכרנו! ואז האהבה מתעצמת אפילו עוד יותר!

 

אותו רעיון גם עם בני זוג,

בהתחלה יכולה להיות אהבה, חיבה, התרגשות וכו'

ופוטנציאל הצמיחה של האהבה עצמה הוא עצום

אחרי שנה עוד יותר

אחרי 10 שנים עוד יותר

ואחרי 20 ו30 שנים עוד יותר.

 

וגם אם קשה לנו עכשיו -

הרי אם נלך אחורה למקומות שחווינו קשיים בחיים הרבה פעמים נוכל לראות שאם לא היינו חווים את כל הקשיים האלה, את כל המשברים והרע שעברנו - לא היינו באותו מקום שאנחנו עכשיו. וכל אחד ואחת ומה שזה אומר עבורם.

כך גם אם אנו עוברים עכשיו קשיים בזוגיות שלנו - נוכל להגיע דווקא מהם ומתוכם גם לכמויות של *טוב* גדול אפילו עוד יותר בינינו. 

כמה שזה נשמע מופרך, לפעמים רק מהמשברים אפשר לצמוח ולהעמיק בעוצמה הכי חזקה שיש,

לפעמים דווקא מהרע אפשר לחוות את הטוב יותר בשלמות ויותר בחוזקה ועוצמה.

 

וזה נכון לכל תחום בחיים - אדם שעובר ומתגבר על מכשולים וקשיים - לרוב יכול לצאת הרבה יותר מחוזק, עם הרבה יותר כוחות ותעצומות נפש שגילה על עצמו, הרבה יותר לעזור גם לאחרים, הרבה יותר לפתח את השריר של הנתינה וגם של הקבלה, לפתח ולהרחיב עוד את כוחות הנפש שלו, וגם לחוות את הטוב הרבה יותר בעוצמה כאשר הוא מגיע.

 

אז דווקא אחרי ריב או אתגר או קושי זוגי - אם נצליח לעבור דרכו, בתוכו וממנו נכון -

או אז נוכל גם לגלות את הטוב העמוק יותר, הגדול יותר,

מה שלא היינו זוכים לו אם היינו נשברים באמצע!

מה שלא היינו זוכים לו אם היינו מרימים ידיים בקושי הראשון או השני או השלישי.

אז אם יש קשיים ואנחנו חושבים אולי להרים ידיים?

רגע!

לומר לעצמנו - רגע, בעצם עדיין אין לנו מושג עוד כמה טוב נוכל לקבל מהקשר הזה ואחד מהשנייה עוד יום, עוד חודש, עוד שנה ועוד 20 שנים.  

אז ננסה לאפשר לעצמנו את אותה השקעה והתמדה, את אותה דבקות, את אותו לימוד, וב"ה לזכות לטוב עמוק וחזק עוד יותר.

 

ובעצם אם חושבים על זה אז גם בהורות, גם בזוגיות, גם במיניות, גם בכל מערכת יחסים עם המשפחה, גם בעבודה, וגם בהכל - המתמיד זוכה! לגמרי זוכה ❤️

וזה הזכיר לי גםנגמרו לי השמות

קטע שכתבתי בעבר שמדבר בדיוק על המקום הזה, של כל הטוב שמגיע דווקא אחרי שדבקים, דווקא אחרי שעוברים אתגרים בחיים, אז רוצה לצרף גם אותו לכאן:

 

אשתי, תודה שחיכית.

היום חגגתי איתך ועם המשפחה המדהימה שבנינו יום הולדת 80.

 

זה משהו לחגוג יום הולדת 80.

לא בא ברגל...

 

וחשבתי קצת. או בעצם הרבה.

ומתוך כל המחשבות שלי על חיי, את יודעת איזו מחשבה קפצה כל הזמן בראש ועלתה על כולנה?

המחשבה עלייך.

המחשבה על כך שחיכית לי.

את חיכית.

 

חשבתי על כל אותם הצמתים בחיים שלנו, מגיל 20+ ועד היום.

וואו, 60 שנים, זה פשוט לא להאמין!

 

חשבתי על איך בכל צומת יכולת לבחור - להאמין בי, להאמין בנו

או לא להאמין.

לבחור

אם להישאר

או להיפרד

אם לקחת את עסקת החבילה, הלא פשוטה בכלל לפעמים, שקוראים לה "אני",

או פשוט לוותר על הכל, לקום וללכת.

 

ואת, אשתי היקרה, תמיד בחרת, וחזרת ובחרת בי.

את בחרת בנו.

כל פעם מחדש.

את בחרת לחכות.

 

את ידעת והיית כל כך חכמה כבר אז,

את ידעת מבפנים, שזה יגיע,

שאנחנו נעבור את זה.

וגם את זה, וגם את המכשול ההוא שחשבנו שזהו הגענו לסוף ולעולם לא נצליח להתגבר? גם אז היה בתוכך את הקול הפנימי שאמר לך לא לוותר,

שאמר לך להילחם

שאמר לך לחכות.

 

זמן.

כמה כמה שהוא משאב חשוב.

ומי כמוני בגיל 80 יודע זאת

כמה הזמן הוא המרפא הכי גדול

כמה הזמן הוא הקוסם הכי גדול 

כמה הזמן הוא המאפשר הכי גדול

כמובן שהקב"ה! אבל בורא העולם שברא את הזמן וגילם בתוכו כ"כ הרבה אוצרות,

שמי היה חולם לאן הם יובילו אותי, אותנו?

 

ומה היה קורה אם לא היית מחכה לי?

ומה היה קורה אם לא היית, היינו, נותנים לזמן לעזור לנו ולרפא בנו דברים?

ומה היה קורה אם לא היינו בוחרים לעבוד?

ומה היה קורה אם היינו נפרדים?

בצומת ההיא? וההיא? ובמשבר הגדול ההוא?

 

אני אפילו לא רוצה לחשוב על זה.

על מה הייתי יכול לפספס

על חיים שלמים ומתוקים וטובים איתך יקרה שלי

על המשפחה המדהימה שבנינו

על כל האוצרות הללו שעכשיו מביטים בנו בעיניים נוצצות

ושרים לנו שירים

ומחברים לנו ברכות

וכולם חוזרים על דבר אחד - אתם הדוגמא שלנו לזוגיות טובה סבא וסבתא!

אתם!

 

אנחנו יקרה שלי! אנחנו! שמעת?

אנחנו, הזוג שעבר והתמודד ונילחם וקם ונפל

ושוב נפל

ושוב קם

ושוב 

ושוב

 

אנחנו מודל להערצה!

ממנו שואבים!

 

והאמת? אני מבין אותם.

תראי יקרה שלי מה יצא מאיתנו!

תראי כמה אהבה יש בינינו

כמה עוצמות

כמה חוויות

כמה טוב. טוב צרוף. טוב שלם. חיים שלמים.

כמה נהיינו אחד, במלוא מובן המילה.

 

ואיזה מזל שחיכית לי

ואיזה מזל שהאמנת בי

ואיזה מזל שלא וויתרת

ואיזה מזל שגרמת גם לי לא לוותר

ואיזה מזל שלקחת את כל הפניות הנכונות בדרך

ואיזה מזל שהשכלת להבין שזו *דרך*,

ושגם כשאנחנו למטה, הכי הכי למטה -

אנחנו עדיין בדרך!

וכמה בהמשכה השמים צלולים

והשמש מאירה

והחיים מחייכים

וכמה טוב ואור ושפע וברכה יש מעבר לפינה, 

במורד הגבעה,

בהמשך הדרך הזו.

 

ואת, שחיכית,

וידעת

והאמנת

ובחרת

ואהבת

ללא תנאים 

לך אני עומד היום ומוקיר תודה ונושק לראשך על שהבאת לי את החיים המתוקים והנפלאים הללו לצידך ויחד איתך.

תודה.

את לא יודעת עד כמה תודה.

תודה שחיכית.

(רציתי לכתוב ישר ולא הספקתינגמרו לי השמות

בעקבות בלת"ם שמיד צץ,

אז חוזרת עכשיו רק לציין הבהרה:

@oo היקרה רק למען הסר ספק היה חשוב לי לכתוב שאת הקטע הנ"ל רציתי לכתוב כבר מחג השבועות שאז חשבתי על הדברים ופשוט חיכיתי לזמן פנוי לנסח ולכתוב אותו.

וכמובן שאין באמור שום התייחסות ספציפית למקרה ספציפי כזה או אחר או שום ביטול חלילה לדברים שנאמרו בשרשור אחר.

אלא רק התבוננות אישית שעלתה לי מקריאה במגילה וכל מה שפירטתי כאן. 

ואם יש מקרים שיתחברו וזה יהיה מתאים להם - מצוין, ואם יש מקרים אחרים שלא יתחברו או שלא יהיה שייך אליהם - זה גם כמובן בסדר גמור ואין הדברים מתיימרים להתאים לכל המצבים ולכל האנשים ולכל המקרים באשר הם כמובן, אלא רק לאלה שכן ).

ובכלל רוצה להודות לך גם כאן על הדיון המכבד, המפרה, המדייק והמחכים שם 🙏❤

כבר זמן רב כאן בפורומים אפשר ללמוד ממך המון מתוך המודעות הגדולה שלך, העבודה העצמית מעוררת ההערכה שלך, הגמישות המחשבתית שלך, החתירה למען מיקסום האושר בכל התחומים בחיים ועוד

🔴 מצב מלחמה 🔴 - תוספת קטנה לעכשיונגמרו לי השמות

יש משפט חשוב של דוקטור ויקטור פרנקל (ועוד רבים וטובים) שחשוב רגע להנכיח לעצמנו עכשיו:

 

כל התנהגות/תגובה בלתי נורמלית במצב/במציאות בלתי נורמלית - היא נורמלית.

 

אז מצאת את עצמך / את אשתך / את אישך / את הילד ברגרסיה בתחום מסוים?

אתם נורמליים.

זו המציאות שלא נורמלית.

 

אז לוקח לך שוב שנה לעשות פעולה פשוטה?

הכל עמום, מבולבל, לא מרוכז?

את נורמלית. אתה נורמלי.

 

פתאום בוכה כאילו בלי סיבה הנראית לעין?

כל פעולה הכי קטנה נראית כמו הר?

התחלת דיאטה בדיוק לאחרונה ומאתמול מחפשת רק מתוק ומנחם?

הסבלנות מתקצרת לפתיל קצרצר או אפילו בלתי נראה?

לא מבינה את עצמך?

שואל מה נסגר איתי?!

תוהה לעצמך או אפילו מבקרת את עצמך: מה זה מה קורה איתי?!

את נורמלית. אתה נורמלי.

 

ומה יעזור גם לנו וגם לזוגיות שלנו עכשיו?

בעיקר חמלה.

הבנה.

לגיטימציה לאנושיות שלנו.

המון חמלה ואהבה.

לעצמי. לאשתי. לאישי.

לקחת נשימה עמוקה

ועוד אחת

להוריד סטנדרטים כרגע במה שאפשר

ובעיקר לזכור שגם אני וגם בעלי/אשתי - אנושיים.

ועוברים, שוב, בתוך מציאות מוטרפת.

ולנסות למצוא עוגנים גם כעת

ולנסות לחזק את עצמינו ולהתמלא ממה שעוזר

לנו, ולזוגיות שלנו.

 

בשורות טובות ב"ה 🩵🙏

מאוד יפה ומרגש.נחלתאחרונה
מכירים את די סיטי במישור אדומים?ברגוע

האם יש שם חנויות במחירים טובים?

מחפשים בעיקר ספה ומיטת ילדים, אולי גם שולחן אוכל ותנורים

הייתי שם לפני שנה, זה היה בעיקר בית קברות לעסקיםפשוט אני..

אבל במג'יק קאס העברנו הרבה שעות מאוד מהנות

תודהברגוע
ואולם שמחות של ארועים חרדייםמשה

זה חור עולם. חוץ מברכב אין דרך להגיע לשם וגם אין סיבה.

אם אתם מהאיזורנפשי תערוג

שווה אולי לקפוץ

לנסוע ספיישל אני חושב שבירושלים יהיה יותר מבחר ובמנעד מחירים גדול יותר

תודה, יש לך המלצה על חנות מסויימת בירושלים?ברגוע
לא.נפשי תערוגאחרונה

אבל לפני שרצים לחנויות

90% מהחנויות ממציגות את הדברים שלהם באינטרנט


מציע לעשות את השוואת המחירים באינטרנט ורק אחרי שנסגרים על משהו ספציפי לנסוע לראות אותו פיזית

אולי יעניין אותך