לידה ראשונה, היכן הבעל נמצאקול געגועים
מצד אחד רגע שחלמתי להיות בו, מצד שני ישנם סיפורי אימה שגורמים לי לחשוב פעמיים אם כדאי שאני אהיה שם ברגע הזה.

המלצות?
לא לוותר על זהלמה לא123

הרגע הכי מיוחד שתחווה בחייך

שום דבר לא משתווה לזה

ומה לגבי הדם, היציאות, הצרחות?!?קול געגועים
בגלל זה לוותר?למה לא123

אתה מאלה שמתעלפים מדם?

ולא תמיד זה צרחות ויציאות וכו

 

אל תצפה לכלום,פשוט תזרום. אם תרגיש שאתה ממש לא מסוגל,תצא ותבקש שיקראו לך ממש כשהתינוק יוצא

אבל מה אם הוא המלווה היחיד? במצב כזה שהוא יוצא לדעתיEu
צריך לקרוא למלווה אחר במקומו
אמא אחות חברה דולה...
אחרת היולדת לבד!
מה לגביי זה?ליאן
כולה דם... וצרחות? אצלי בלידה היה שקט מרגש... ממש לא תמיד יש צרחות .. ואם היא תיקח אפידורל אז בכלל אין סיבה לצרוח ... ויציאות? אם התכוונת למה שאני חושבת אז עושים חוקן לפני והכל בסדר....כל הדברים האלו זניחים לעומת החוויה הענקית שיוצאים איתה בסוף
רק לגבי האפידורל,חדשה ישנה
בטח שיש סיבה לצרוח.
לקחתי ב3 לידות אפידורל, אבל את הדקות האחרונות לפני שהתינוק יוצא מרגישים טוב מאוד. ויש הרבה על מה לצרוח.....
עוצמת הכאב וחוסר החמצן שהיה לי, זו הרגשה של בין חיים למוות ממש.
מסכימהEu
לקחתי אפידורל בלידה ראשונה וההוצאה עם ואקום היתה כאבי תופת צרחתי את גרוני והרגשתי שמבתרים אותי.
לידה שניה טבעית לכן עכשיו יודעת בדיעבד שזה ממש ממש לא אמור להיות ככה! אל תחשבו שאפידורל זה אבק פיות יש לו השלכות שלא יספרו לכן עליהן ולפעמים הן קשות!
בעלי היה איתי בשתי הלידות ולא ראה כלום מאלהמק"ר
אם אתה עומד ליד הראש של אשתך, הפנים שלך מופנות לפנים שלה, אתה תראה רק אישה במאמץ אדיר להוציא תינוק... זה הכל...
אל תוותר על זה!!
מה עם זה? זאת לידה. של הילד שלך.עודאנונימית
אתה מצפה לקבל אותו מוכן ורחוץ כשהכל נגמר?
סליחה אם נשמעת שיפוטית אבל אני שיפוטית. זאת שאלה ממש מעצבנת
למה להתעצבן..בת 30
עד לפני כמה עשרות שנים חדר לידה היה נחלתם הבלעדית של הנשים.
עצם זה שגבר נכנס לחדר לידה זה חידוש של הדור האחרון, ובכלל לא בטוח שזה מתאים לכולם!
מה זה ''מצפה לקבל אותו רחוץ כשהכל נגמר''?
כאילו זה משהו שהבעל חייב להיות שותף בו?
כאילו זה ''אתה מצפה לבוא הביתה לבית נקי ומסודר בלי שעשית כלום''...

מבינה תגובות שמעודדות את הבעל לעבור את החוויה של הלידה עם אשתו,
אבל מכאן ועד לטעון שזה לא בסדר שלא יהיה- הדרך רחוקה..
ואם יש בעל שקשה לו- אז כן, שיקבל את התינוק רחוץ ועטוף, מה רע?
מה המשמעות של הטיעון הזה?עודאנונימית
לפני שני דורות בלבד סבתא שלי חותנה עם גבר מבוגר ממנה בהרבה, שהתייחס אליה כמו לרכושו, לפעמים טוב ולפעמים פחות. עד יומה האחרון היא לא ידעה קרוא וכתוב ושום צעד גדול או קטן בחיים שלה היא לא בחרה עבור עצמה. בעלה ידע על לידת כל 9 ילדיו בדיעבד, כולל הילדים שנולדו בישראל בבתי חולים. אני הנכדה שלה כבר חיה חיים אחרים לגמרי בה אלף פעמים. בחרתי לי בעל ומקצוע ובעלי לא מצפה להגיע לבית מסודר, מה פתאום שייצפה ציפיה כזו? הוא מגיע לרוב ללב הבלגן ומפשיל שרוולים ומסדר ומטפל ומנקה כמוני. רוב הנשים וגברים בדור הזה חיים עם מערכת ציפיות מותאמת לתקופה. הורות זו עבודה קשה מאד מהשניה הראשונה, ולא הבנתי למה הבעל המפונקי מקבל פתור מצרחות ומדם כי זה לא מתאים לו. ולי זה מתאים?! אני מתעלפת מדם. אז מה, אני אמא ואני אישה ואני יולדת, זו בחירה שלי ויש לה משמעות.
אם זה מקרה ממש קיצוני או אם אשתו לא רוצה אותו שם מסיבה כלשהי זה משהו אחר, אבל גבר בוגר שעומד להיות אבא שמתלבט אם כדאי לו להיות נוכח בלידת ילדו כי הוא שמע שזה איכס ולא אסתטי זה מאד תמוה ולא לגיטימי בעיני.
המשמעות העיקרית היאבת 30
שלא כולם צריכים ליישר קו עם מה שנראה לאחרים נכון וראוי .
גם היום מערכת זוגית מוצלחת טובה ושמחה יכולה להתנהל באלף דרכים
אז בעלך מגיע לבלגן ועוזר?
יופי.
בעלה של מישהי אחרת לא והיא זו שמסדרת לפי שמגיע כדי לעשות לו טוב על הנשמה
בעלך מנקה ומבשל כמוך?
יופי.
בעלי לא. אני מבשלת ואפילו מבשלת במיוחד בשבילו אוכל כדי שיהיה לו חם וטעים כשהוא מגיע הביתה אחרי יום ארוך.

כתבת שרוב האנשים חיים בציפיות מותאמות.
אני נגד ציפיות. ציפיות מיועדות אצלי לכריות.
אני בעד להבין שכל אחד הוא שונה, גדל בבית שונה, תופס את הדברים אחרת, ומרגיש אחרת לגבי נושאים שונים.
אז מבחינתך גבר חייב להיות בלידה, כי למה שאשתו תעבור את זה לבד.
ואישה אחרת תהיה מוכנה להבין שלבעלה קשה בחדר לידה או שמראש תעדיף להיות עם דמות נשית בלידה, ושבעלה יגיד תהלים על הכסא בחוץ.

מצטערת, אבל האמירות החד משמעיות של ''איך דברים אמורים להתנהל ואיך אנשים אמורים להתנהג'' מפריעות לי.
אוהבת את תוכן הדברים ומסכימה איתם מאדשוב באביב

גם בלי קשר לתוכן הדיון!

 

חשוב שהדברים יקבלו מקום.

אל תהיה צודק, תהיה חכםאיה2

לפני הטיעונים (הפמיניסטיים למשמע אוזן) של "למה לו יש פטור",

ו"זה הילד שלו והלידה שלו"

אני חושבת שיש מקום לבדוק:

בהינתן בעל שדם, צרחות, יציאות וכו' מרתיעים אותו,

 

האם זה באמת יועיל לי כשיהיה שם? 

האם זה האינטרס שלי?

האם אני רוצה שהתמונות האלו ייחרטו לו בראש? 

אולי עדיף לי "לנצל" את נכונותו ורצונו הטוב בדברים שיועילו לי יותר ולא יכבידו עליו כל כך?

האם אני בעצם יורה לעצמי ברגל- כדי להכריח אותו להשתתף בחוויה שהוא לא מעוניין בה?

 

אולי כן, אבל אולי לא.

בזוגיות זה לא רק עניין של חלוקה צודקת שווה בשווה, בנטל החיים.

יש בהחלט עניין של לקבל את האחר על חסרונותיו ומעלותיו,

להנות (ולנצל) את המעלות ולהשלים עם החסרונות.

ולהתמקד בעיקר במעלות. 

א. אני פמיניסטית. לא מתביישת בזה, הכל בסדר.עודאנונימית
ב. שתיכן צודקות. אבל מי שהרצון שלה קובע פה זו אשתו. והוא אפילו לא הזכיר אותה ואת רצונותיה. שאל כדאי לי לא כדאי לי. זה מה שהדליק אותי.
ובאמת, שכל אחד יחיה את חייו כראות עיניו. זה תמיד נכון.
לא.בת 30
מה שקובע זה הרצונות של שניהם.
כמו בכל ענין אחר בחיים.
שניהם יכולים לגלות התחשבות בצד השני
ממש לא מסכימה. בלידה הרצון של האישה אמור להכתיב.עודאנונימית
הגחמות של בעלה הרבה פחות
מסכימה מאדמיואשת******
הצורה שאת מציגה את זה היא מאד "מלחמתית"חילזון 123

גחמות זה לא מילה נעימה בהקשר הזה
גם יש לו רצון או יכולת ולא סתם גחמות
ויש כאן זוג, שניים - הם צריכים לדון בזה
וראוי ביותר שיתחשב בה

התייחסתי לשאלה הפותחת.עודאנונימית
הניסוח של כדאי לי, זה לא קצת איכסה בלי אזכור קל של האישה היולדת היה נראה לי מפונק וגחמתי.ובלי קשר אני נכנסת לשבוע 42 היום אז כן אני מלחמתית משהו
קצת מצחיק הדקדוק בכל מילהאיה2

כולה הבנאדם כתב שאלה קצרה באיזה פורום

לא ניהל איתכן שיחה מעמיקה על השקפתו בנושא ומידת ההתחשבות הראויה ביולדת.

אולי התנסח לא נכון, אבל ההתקפות לא במקום

(ואולי אשתו אמרה לו: תעשה מה שאתה רוצה, לי לא משנה.... מאיפה אתן יודעות?)

 

אני רואה שהמגיבות פה הסבירו לו שהוא מוכרח לברר את העניין עם אשתו

לפעול לפי צרכיה ורצונותיה

מצויין

מה עוד?

 

חולקת עלייךבת 30
ברור שאם הכל תקין בין איש לאשתו, אז הבעל יבין שאשתו היא זו שבמצב רגיש והוא זה שאמור לתמוך.
יחד עם זה, האישה יכולה לגלות הבנה לקושי של בעלה.
ולמה לקושי של הבעל את קוראת גחמות ?
זה מאוד מקטין.
הכל בסדר ביני לבין אשתיקול געגועים
אני דואג ומטפל בה, ושומע את רצונותיה.

פשוט אני חשבתי עם עצמי על משהו ושאלתי כאן בפורום. משהו שקשור אלי, לא אליה, משהו שאני צריך להתמודד איתו. בסוף גם אני עובר משהו, והחוויה שלי משפיעה על החוויה שלה.
יופי ב''הבת 30
אני מסכימה איתך
זה שובניסטיחגהבגה
למה אשתו קובעת לו מה לעשות? לא הבנתי למה בדעתה יש להתחשב ובדעתו לא. זה לא ממקום של אוי איכס דם, זה לראות את הבת זוג שלו עושה צרכים, כן כן גם עם חוקן, נקרעת, מדממת, צומת, מתעוותת, למה? הוא אוהב אותה זה קשה לראות ככה אדם שסובל לגברים לא מיועדים לזה. יש כאלה שכן ויש כאלו שפשוט לא מסוגלים לעמוד בזה וזה לא הופך אותם לפחות גבריים או סוג ב' .
מה קשור שוביניסטי. בעיני זה כן הופך אותם לבני זוג פחות טוביםעודאנונימית
חד משמעית. אם בעלי היה עובר הליך רפואי בסדר גודל של לידה הייתי נשארת לצידו ואיתו, אפילו שזה היה לי קשה בוודאות. גם אם זה כולל חצי שעה של אבדן שליטה על סוגרים.
שוב מסכימה. איזה כיף שמדבררים אותימיואשת******
אין צד שבעולם שלא הייתי נשארת לצד בעלי
סליחה כן, אנשים נשארים לצד בני זוג עם אלצהיימר חס ושלום. בלי שליטה, סועדים אותם במסירות גם כשהם לא מכירים אותם!
זה לידה. צעקות כי לאשתך כואב שיוצא הילד שלכם! קצת קקי. תתרגל תכף תחליף מלא טיטולים. דם. לי יש כל חודש. תתמודד. תתבגר. כמו שאני התבגרתי.
לא מסכימהשוב באביב

ההגדרה לבני זוג טובים או פחות טובים לא תלויה רק בהתחשבות הבעל בצרכי אשתו

בני זוג טובים זו הגדרה הדדית, גם אישה צריכה להתחשב בצרכי בעלה.

נכון שבלידה מבחינת סדרי העדיפויות האישה קודמת , אבל אם היא מסוגלת לראות גם את צרכיו בעת הזאת ולהתחשב בו ,זה לא מוריד מערך הזוגיות שלהם, להיפך!

אם היא צריכה אותו שם, מבקשת ממנו להישאר והוא בוחר לא להתחשב בה- זו אנוכיות מצידו= זוגיות בעייתית

אבל אם היא תשמח שהוא יהיה שם אבל רואה את הקושי שלו ויכולה להסתדר עם עזרה אחרת= זוגיות תקינה

 

זה לא תמיד שחור לבן. עונה מהמקום שאני התחשבתי בבעלימיואשת******
הוא הסביר כמה קשה לו. ואני התחשבתי ואמרתי בסדר. אני אסתדר. ויתרתי.
ועד היום אני לא סולחת לו שהוא העמיד אותי בסיטואציה הזו שהייתי צריכה בכלל לשקול את זה, ושניסיתי להיות אשה טובה ולוותר ולהתחשב. והתחשבתי
וסבלתי והוא לא היה שם. והייתי צריכה אותו. לעולם לא אסלח לו על זה. ולא משנה כמה זוגיות ואהבה טובה יש ביננו ויש ברוך ה. לא מסוגלת לסלוח על זה. זה לא שאלה שבן זוג צריך לשאול. היא לא פיירית.
כמו שאני אשאל אותו מעכשיו אם חס ושלום יקרה לו משהו או אלצהיימר או תאונה אז זה בסדר שאני אלך. כי זה יהיה לי קשה. זו לא שאלה שצריכה להישאל.
זו דעתי.
מסכימה שזו לא שאלה שצריכה להישאלשוב באביב

גבר לא צריך להעמיד את אשתו בזמן לידה במקום של בחירה.

 

אבל אם "היא" רואה שקשה לו- בלי שיבקש הקלות, ויכולה להתחשב בו, כי לא חייבת את עזרתו- זה בסדר לשחרר, זה לא מוריד מערך הזוגיות.

 

בלידה האחרונה שלי היו איתי בחדר גם אמא שלי וגם תומכת וראיתי שבעלי לא מוצא את מקומו ולא יכול לעזור- שחררתי אותו.

הוא לא ביקש, והוא כן היה איתי בלידות קודמות והפעם יכולתי לשחרר אותו בכיף.

אוקי, זה משהו אחר. צודקתמיואשת******
באותו רגע, אם את רואה. מסכימה איתך. וכל הכבוד לך.
אותו דבר הפוך. אם היית מתעקשת שיישאר והוא היה נשארהמקורית

אבל יוצא באותה תחושה כמוך?

ש- מה פתאום גרמת לו לעמוד בכזה קושי, ואיך את לא יכולה להתחשב בו? ולא היה סולח לך??

אני חושבת שזה ממש לא פיר לצד השני להכריח אותו לנכוח בסיטואציה שהוא לא רוצה להיות בה

אם בנאדם אומר לך שהוא לא מסוגל אז צריך לשחרר לא בכח כל דבר כי - אנחנו פמיניסטיות וזה הילד שלו ומה אני צריכה לסבול לבד?? מפתאום! תתמודד ויאללה מלחמה

אם הוא רוצה והיא רוצה מעולה למרות שעדין בעיניי עדיף שלא אבל כל אחד עושה מה שבא לו

אבל אם אחד הצדדים לא רוצה אז לדעתי ממש לא להכריח ולהיתפס על זה. אם קשה לו כנרא ששאחרך זה משפיע על האנטימיות והכרתי את זה מקרוב שחברה טובה התעקהש שבעלה יכנס איתה ואחרכך האינטימיות שלהם מאוד נפגעה

 

 

וואו מה הקשר פמיניסטית? את אמיתית?מיואשת******
נראה לך שאני רוצה אותו שם כי אני פמיניסטית??? אולי כי היא הבן זוג שלי והיחיד שיכול לתמוך בי ואני צריכה אותו כי אני הולכת למות מפחד וכאבים ודאגה ולא יכולה להתמודד עם זה לבד???
ובעיני אין שום השוואה בעולם בין הכאב הפיזי והנפשי של מי שעובר את התהליך עצמו לבין הפחד של המלוןה
גם בעלי אחרי שגדל והתבגר נפשית מבין ומסכים ומצטער עד עמקי נשמתו.
לא שזה מפייס אותי.
אם מחר הוא צריך לעבור ניתוח מיעיים אין צד שבעולם שלא הייתי מלווה אותו.
זה ממש הזוי לקשר את זה לפמיניזם. הפוך, פתאום כולם גברים רכי לב ונפש ומסכנים שלא יכולים לדאות קצת דם. או מפחדים לשמוע אשה צורחת. האשה שלהם. במקום להיות חזקים עבור האשה. תומכים בה במצוקה שהיא עוברת. מי יהיה שם עבורי אפ לא הבן זוג שלי. ברגעים הקשים הוא בורח? זה נורא

ואני יודעת שזה משפט חריף- אבל אם הצד השני לא מסוגל לנכוח בסיטואציה של לידה עם אשתו אז הוא לא בשל להביא ילדים לעולם.
גם אני לפני הניתוח רציתי לברוח ולהודיע שאני לא יכולה לעמוד בזה. נו באמת. זה גברים ילדותיים וחסרי יכולת לתמוך באשה שלהם בכאבים שהיא עוברת. בכלל לא קשור ללידה. גם אם הייתי עוברת ניתוח כלשהי אחר לא הייתי מצפה מבעלי לבוא ולומר מותק קשה לי להיות פה תתקשרי אלי כשתעברי את זה.
כשהייתי במיון עם ילדה שלי יתקעו לה עירוי וזה גרם לי להרגשת התעלפות אני הלכתי?? שלום תינוקת אמא לא יכולה לראות דם אולי אחר כך יהיה לה קשה לחבק אותך תסתדרי לבד.
באמת!
את לא יכולה להיכנס לניתוח המעיים שלו ולנכוח שםהמקורית

אז דוגמה זו אינה רלוונטית . לעומת לידה שבה הכל חשוף. לא לכל אחדזה מתאים

וכתבתי את העניין של פמיניסטית כי היה נראה  לי שזו הגישה הכללית של מי שמתנגדת לכך שבעל לא ינכח - כאילו מה פתאום שאסבול לבד? אני מקלבת מחזור כל חודש אז מה אתה נבהל מקצת דם?

אני עדיין לא מצליחה להתחבר למה שאת אומרת. בעיניי אם הבעל לא מסוגל ולא רוצה אין מה להכריח אותו להיות חזק. כי כמו שאת זוכרת לו גם הוא יכול לזכור לך שאילצת אותו להתמודד עם הקושי הזה והוא לא היה מוכן

בעלי למשל מאוד מאוד נלחץ מעוצמת הכאב שלי הוא ממש נהיה לבן וחלש והוא מנסה להיות גיבור אפילו שאני חושבת שהוא לא צריך להיות איתי ממש בחדר חח אז אני כבר דואגת להוציא אותו החוצה ולדאוג שלא יראה את פניו עד שהכל נגמר 

ובכלל מבחינתי אין לו מקום שם עד אחרי

אני לא חושבת שצריך לפתוח על זה דיון רחב יותר ממה שנאמר אלא שצריך להגיד את הדברים גם מהצד השני - שזה שבעל עלול להיגעל אחרכך מאשתו זה לא דבר של מה שבכך, וזה מוכר אפילו ע"י פסיכולוגים, ואת זה הרבה נשים לא לוקחות בחשבון

ואפילו אם לא ייגעל מאשתו אחרכך אלא יחווה את זה כטראומה בעצמו - הרבה נשים לא רואות. ויש לתת את הדעת על כך, אפילו שגם לה יש צורך, כי לרןוב - הנשים מצליחות להתגבר על החוויה כי יש הורמונים של אחרי לידה וכו ואצל גברים זה לא קיים

ועוד יותר אם הבעל בעצמו מתקשה להתמודד. 

אני אסביר בקצרהמיואשת******
קודם כל , לא ממקום פמיניסטי אלא ממקום שאני לא יכולה בלעדיו.
דבר שני את אומרת- כמו שאת לא סולחת לו וקשה לך גם הוא קשה לו וכמו שאת כועסת שאת
לא יכולה בלעדיו אולי גם הוא יכעס שקשה לו מדי. אז את לא תכריחי אותו להיות חזק כשהוא לא יכול, ומצד שני זה הרי מכריח אותי להיות חזקה כשאני לא יכולה.

אז במקום הזה, אם נניח שנינו אותו דבר, כל אחד מרגיש שהוא לא יכול לתת לשני את מה שהוא רוצה כי הוא מפחד וקשה לו, אז הרצונות של מי שעובר את התהליך הכואב עצמו (ואני לא מדברת על לידה דווקא אלא כל פרוצדורה רפואית כואבת) מקבלים קדימות על פני הרצונית של המלווה. כי אין השוואה ברמת הפחד והכאב של מי שעובר משהו למי שמלווה אותו.

מבחינת הלכה מותר למלווה של יולדת לחללל שבת אם היא צריכה את זה. אז גם הלכתית רצונות היולדת קודמים. אבל מבחינתי באמת גם במקרה הפוך שאני אפחד מוות לבוא איתי לאן שהוא וזה יגעיל אותי אימים, אם הוא יצטרך אותי והוא עובר משהו, אז רצונו קודם. זו דעתי
אני מבינה את מה שאת אומרת אבל סופו של דברהמקורית

הניסיון של הלידה הוא של האישה בלבד מבחינת הכאב והכל והאישה בכל מקרה תלד, אז לא מבינה למה להכניס לתוך זה בעל שלא יכול להיות שם מצד התחושות שלו? כמו שציינתי לפני חוויית הלידה לרובנו עוברת בסוף כי יש הורמונים וכו וזה עוזר להתאזן אצל גבר לא ופה השיקול בעיניי

 

 

כנראה שנסכים שלא להסכים והכל טוב

וואו. לא יודעת מאיפה להתחיל אפילומיואשת******

האשה בכל מקרה תלד אז שתסבול עד הסוף ובעלה לא, זה הסתכלות כל כך עקומה בעיני שאין לי מה לומר.

נסכים לא להסכים (ואפילו זה קשה לי)

אם הוא היה יוצא בתחושה כזו כי אשתועודאנונימית
רצתה שיהיה נוכח בלידה שלה, הוא היה זוכה מבחינתי בתואר הגבר הכי ילדותי ואנוכי בעולם. באמת.
כל הכבוד לך, את מיוחדת ויוצאת דופןחגהבגה
לא כולם מסוגלים, וזה לא אומר שהם לא בסדר..
יוצא דופן להשאר לצד בן הזוג בזמני חולי וכאב?עודאנונימית
ממה שאני רואה סביבי זה הסטנדרט. בה שכך ולא עלינו.
לא חולי וכאב זה שונהחגהבגה
אל תשווי דלקת גרום עם חום, קשה ככל שתהיה או אפילו לא עלינו אלצהיימר או מחלות נוראיות של זקנה ללידה, בואי..
זה שגבר מתלבט אם להיכנס ללידה זה לא בגלל שהוא לא מספיק אוהב את אשתו ומםחד על עצמו אז בורח מהמקום, זה מגיע ממקום אחר. יש גם הרבה רבנים שלא ממליצים לגברים להישאר מנסיון. שוב, כל זוג ומה שטוב לו. אני בכלל לא הרגשתי שאני צריכה את בעלי, גם ככה אי אפשר לגעת והוא לא יגיד לי ליד אמא שלי שהוא אוהב אותי ומצד שני אמא שלי חיזקה אותי ונתנה לי המון כוחות נפשיים וגם עזרה בצורה פיזית.
בלידה האחרונה, היא הייתה, חזרה הביתה והגיעה ממש לחלק של הלחיצות, הכל קרה מהר, ו מאוד עזר לי שהוא היה בזמן הצירים הכוכבים, ו מאוד עזר לי שהוא יצא בלחיצות והיא הייתה ואז נכנס להחזיק את התינוקת כשטיפלו בי.
זה אינדיווידואלי.
לא חושבת שבכזאת קלות כולן פה היו נכנסות לניתוח לב פתוח של הבן זוג שלהן. כשבן הזוג בלי הרדמה, במצב ערות, צורח, דם משפריץ, הרופאים נאבקים על שיישאר שפוי כדי להצליח את הניתוח. חס ושלום, שכולם יהיו בריאים. נכון, יש לידות עם אפידורל, כשהוא משפיע ויש נשים שהלחיצות הן ללא צרחות איומות ויציאות. ויש שלא.
אם הנוכחות שלי היתה תורמת משהו,עודאנונימית
הייתי נשארת בניתוח לב פתוח גם. מניחה שרוב בני ובנות הזוג כמוני. והנוכחות של בעלי מאד מאד תרמה בלידות שלי. היו רגעים של סטרס,של ירידות דופק, של קבלת החלטות, לא מדמיינת את עצמי עוברת את זה לבד ועוד תוך כדי לידה. אני מבינה שיש נשים שזה אחרת אצלן וזה סבבה, מקבלת לגמרי, אנשים הם שונים וזוגות הם שונים. אבל המשקל של ההחלטה הזו לדעתי צריך להיות אצל האישה ולבן זוג יש תפקיד חשוב להיות שם עבורה, איך שמתאים לה. ככה זה נכון בעיני. אחרי כל אחת מהלידות שלי בעלי שיתף אותי כמה הוא נלחץ ופחד באיזשהו חלק. ותמיד הייתי בהלם, הוא נראה ככ רגוע ובשליטה ונתן לי ככ הרבה כח. הוא היה שם בשבילי ובשביל הילד שלו. זה מה שגבר ואבא צריך לעשות לדעתי.
אגב הלידות שלי היו גרפיות ולא סטריליות בכלל, עם דם והפרשות וצרחות. בעלי נשאר ליד הראש, לא נחשף לשום דבר שלא רציתי שייחשף. זאת אופציה שקיימת, באף אחת מהלידות לא שכבתי חשופה כמו שמתארים פה.
כמו שאמרת, אנשים הם שונים וזוגות הם שוניםשוב באביב

מכירה גברים שהתעלפו בלידות, אוי ואבוי אם בעלי היה מתעלף לי באחת הלידות, לא רק שהוא לא עוזר אלא שהפוקוס של הצוות עובר אליו.

 

גברים כאלה עדיף שלא יהיו נוכחים. עפ"י החוק הידוע- אם אתה לא עוזר, לפחות אל תפריע

לא להשוות אלצהיימר ללידה? ברור שלאמיואשת******
איך אפשר אפילו
אלצהיימר פי אלף יותר קשה
אלוקים שישמור, טיפלת פעם במישהו כזה? אפילו שעה? אני כן
האמת שטיפלתי בסבא שלי ז"ל כשהייתי נערהחגהבגה
וזה היה הרבה יותר גרוע מאלצהיימר, ממש לא שעה. הוא גר איתי בבית, חודשיים. וגם לפני כן ואחרי כן.
אבל בלי קשרחגהבגה
לא אמרתי שלידה זה יותר גרוע.
אמרתי שזה סוג שונה ולכן אי אפשר להקיש מאחד לשני
באלצהיימר צריך להחליף טיטוליםמיואשת******
לעשות מקלחות
זה הרבה יותר קשה מרק לעמוד ליד הראש של אשתך בלידה. לדעתי.
צודקתחגהבגה
כשאת מתארת את זה כך.
אבל לא כל אלצהיימר בכל שלב מאופיין בלהחליף טיטולים ולקלח. יש מטפלת בשביל מקרים קשים, ואני לא חושבת שמישהו ישפוט בן זוג/ילד/קרוב משפחה של מישהו שמקבל עזרה של מטפל מוסמך לכך במקום לעשות זאת בעצמו.
ומצד שני לא כל לידה הבעל רק עומד ליד הראש של אשתו ולא רואה כלום.
כל מקרה לגופו.
נכון נכוןמיואשת******
ברור שלא תמיד
ואכן לוקחים מטפל ולא שופטים , אבל כמעט תמיד בהתחלה הבן זוג עושה. וגם אחר כך... להאכיל ולנגב סנטר וכו. אנשים עושים הקרבות מדהימות לבן זוג שלהם
אני חושבת שאפשר בכל לידה להגיע למצב של הכי פחות איכסה וכו לבעל אבל כן אפשר לצפות ממנו שיעשה את המירב במקרה שאשתו זקוקה לו ולא יגעל מדם וכו.
אפשר לסכםחגהבגה
שכל מקרה לגופו והפותח, @קול געגועים, אתה צריך לדעתי פשוט לדבר בפתיחות ושקיפות עם אשתך, מה היא רוצה ו מעדיפה, ו לראות איך אתה מתמודד עם זה, ומה ההשלכות לכאן ולכאן.. כפי שניתן לראות כל אשה מקבלת את העניין באופן שונה וחשה ביטחון באופנים שונים, ולכן זה מאוד אינדיווידואלי..
כן , אבל לבוא בגישה של כן להיותמיואשת******
כי אם הוא אומר אני רוצה היא תרגיש מספיק בטוח לומר לך את האמת כמה זה חשוב לה
וגם לא תמיד יודעים עד הלידה
ובטח לא לבוא ולומר לה אני מפחד שהדם והיציאות והצרחות שלך יגעילו אותי כי זה מעליב ברמות
אם כבר בלידה הרבה יותר מקובל והגיונייערת דבש
שהבעל יהיה
לידה זה ממש לא דומה לסתם מחלה!
זה הבאת ילד משותף לעולם!
והבעל ממש לא אמור לנקות את אשתו
או לראות את ההפרשות שלה...
הוא עומד לידה, מתמקד ומסתכל עליה.. ויכול להסיט את המבט כשקשה לו.

וואוו
ממש לבי לבי על אלו שצריכות לעבור את זה לבד.
ולא
אמא לא יכולה להחליף בנזוג.
זו יכולה להיות חוויה אינטימית זוגית ואישית כל כך..
ואמא שלי לא יצרה איתי את הילד הזה ולא תגדל איתי אותו.

( וזה בתור אחת שאמא ודולה היו איתה בלידה..
אבל ממש! ממש לא במקום הבעל!)
בדיוק מה שאני מרגישקול געגועים
לא חושבת שזה מבא ממקום של גועל או אסטניסטיותחגהבגה
מראה כזה של האשה יכול לגרום לבעל רתיעה, גם אם הוא אוהב אותה יותר ממה שאוהב את נפשו שלו, דחייה ו אפילו פחד להיות איתה כשיהיו מותרים, כי בתת מודע לא רוצה לגרום לה לסבל כזה שוב.
לא בודה מדמיוני, 'מסובב על מקרים אמיתיים'...
חבל לפספס רגע כזהליאן
השניה שהתינוק יוצא זה רגע כל כך טהור ומצמרר ועוצמתי ומרגש .. אי אפשר להסביר את זה בכלל.....
למה לפספס דבר כזה??? וגם אם יהיה רגעים קשים בלידה למה האישה צריכה לעבור את זה לבד???
ממני אישה שבעלה לא היה איתה בלידה ובכל מריבה אני דואגת להזכיר לו את זה.
תודה על ההסבר הטכני, לא ידעתיקול געגועים
תהיה איתהיערת דבש
חבל להפסיד רגע הכי משמעותי בחייכם ובחיי הילד שלכם.

ואתה יכול להיות יותר באזור הראש שלה, ברגע הלידה, ולא חייב להסתכל אם יש דם וכו'.

התפקיד שלך שם,
לצידה
מחזק, מעודד, תומך
נותן כוח.
מתרגש איתה ביחד.ומקבל בזרועות פתוחות את הבן/הבת שלכם שמגיח/ה אל החיים
לא לפספס בעד שום הון שבעולם ! תודה לי אחר כך.חשוב לחייך
המלצה- לא להחליט מראשבת 30
תוך כדי לידה לעשות מה שמרגיש לך נכון.
אל תכפה את עצמך להיות ליד אשתך אם זה ממש קשה לך, ואל תחליט שאתה בחוץ כי אולי קשה לך.
תדברו על זה קצת לפני, תראה מה היא מרגישה.
לידה ראשונה יכולה להיות ארוכה- חלק מהזמן אתה יכול להיות איתה וחלק לא.
חוצמזה- שלא כל לידה היא סיפור אימה...
אם היא תיקח אפידורל אז מן הסתם צעקות וצרחות לא יהיו שם.
ואם לא- יהיו צעקות, אבל זה באמת משתנה מאישה לאישה.
אישית- בלידה הראשונה בעלי נכנס ויצא וברגע הלידה עצמו היה בחוץ כי ככה העדיף.
שאר הלידות היה איתי כל הזמן- גם כי לא היה איתי אף אחד אחר, וגם כי הן התנהלו בצורה מאוד שונה- קצרות יותר, רגועות יותר, שקטות יותר, ויותר בשליטה באופן כללי.
בכל הלידות שליאמ פי 5

הבעל היה עד שהתקדמו הענינים

התנוק יצא ואז הוא נכנס חזרה

 

גם אצליבהריון שוב
והייתה איתי עוד מישהי... אמא/דולה שסהכ יכלו לעשות הרבה יותר ממנו בזמן הזה..
בעלי לא היה איתי פעם אחת ועד היום אני לא סולחת לומיואשת******
והסיבה לא משנה בכלל. פשוט לא. לא אכפת לי כמה זה קשה לו מגעיל אותו ונורא לו. זה לא משהו שאני אמורה לעבור לבד . כאילו שלי זה לא קשה ומגעיל. אם אשתך צורחת אז עוד יותר היא צריכה תמיכה ממך. מה זה משמה בכלל אם זה קשה לך. לה זה לא קשה? כשקשה ומגעיל בורחים? תודה לאלוקים שלא אתה צריך לעבור את הדם היציאות והצרחות ושאתה רק צריך לתמוך ולא לחוות את זה בעצמך ותנשק לאשתך את הרגליים שהיא עוברת את זה ותהיה גבר ותהיה איתה.
סליחה אם אני מוציאה עליך את הכעס שלי אבל באמת זה הדבר היחיד שלא מסוגלת לסלוח עליו בחיים. בחיים
תודה מאמי ❤️מיואשת******
וואי זה מציף לי..
ולאשתך זה לא אימה?????אוהבת טבע
למה שתעבור סיפורי אימה כאלה לבד???
זה הילד/ה של שתיכים!!
גם היא לא נהנית מהצרחות של עצמה, מהיציאות, מכאבי התופת, ומההרגשה שהנה, סוף העולם הגיע...
היא עושה את זה בשביל שתיכים!!!!!
אימה?בת 30
יואו.
קשה, כואב, מתיש, סוחט.
אבל אימה???
אם יש עוד מלווה- אמא, דולה, וכד'- יש מי שיכול לעזור.
ברור שזה קשה גם לה!קול געגועים
לכן אני רוצה להיות שם, פשוט אני יכול לעשות יותר נזק מתועלת.
תנסו מראש לסכם מה היא צריכה ממך ואיךEu
תוכל לעזור ואז לא תעשה "יותר נזק מתועלת"
האמת היאבת 30
שזו לידה ראשונה.
לא אתה ולא היא יודעים מה יהיה.
תחשבו על זה, תדברו על זה.
אבל אל תחליטו שום דבר באופן מוחלט סופי.
תנו לחיים להיות...
תדברו על זה. מה אשתך חושבת\רוצה? זה נראה לי שיקול משמעותיחילזון 123

אולי היא מעדיפה רק תמיכה שלך ואולי היא מעדיפה תמיכה של אמא\דולה ושאתה תהיה רק ליד ואולי משהו אחר

בכל אופן כדי שזה לא יהיה מפחיד\מלחיץ\אימה\חוסר אונים וכו'
זה הזמן לקרוא וללמוד על הנושא
ללמוד על המנגנון של הלידה. מה עוזר לתהליך, למה זה טוב כל הצירים האלה וכו'.
אפשר ללכת ביחד לקורס הכנה ללידה קבוצתי 
או ללכת לפגישה-שתיים עם דולה שמכינה ללידה ותסביר לכם באופן פרטי רק לשניכם

ולא לשכוח שלידה זה דבר מופלא, שה' ברא, ובסוף יגיע הילד שלך, שאתם בטח מחכים לו מאד...
בהצלחה

זה מזכיר לי בדיחהoffset

על גבר שהודיעו לו שנולדה לו בת, והוא יצא בריקוד מרוב שמחה.

שאלו אותו: למה אתה כל כך שמח?

והוא ענה: כי הבת הזו לא תצטרך לעבור את מה שאני עברתי בשעות האחרונות...

 

עוצמת הרושם החיובי והחוויות החיוביות בלידה, בפרט לך כבעלקרן-הפוך
ואבא - עולים על הרושם של הדברים הפחות נעימים בלידה.

עוצמת החוויה הזוגית, לעבור ביחד את תהליך הלידה, גם להיות שותף וממש צמוד אליה לתהליך הכואב שהיא עוברת באותם רגעים, לצעקות - זו חוויה של שניכם, אתה לצידה ״באש ובמים״, לא רק לצידה בזמנים היותר יפים ויותר נעימים.

יודעם דחיקה כואבת, באים לכל מוכנים נפשית, הבעל מרגיש קצת חסר אונים שלא יכול להקל על אישתו ברמה הפיזית - אך תמיכה נפשית והשריחת רוגע וחיזוק נפשי ורגשי, בוודאי שאתה נותן ברגע שאתה צמוד אליה כל מהלך הלידה.


רק במצבים רפואיים מורכבים מאוד בלידה, על פי צורך רפואי, הצוות הרפואי מבקש מהבעל לצאת - כדי להשאיר את השטח לאנשי מקצוע בלבד.

החוויה העוצמתית להיות שותף ללידה של ילדך - תישאר חקוקה בזכרונך לכל החיים.
אל תוותר על החוויה החשובה והמרכזית שלך, שלכם כזוג.
אני חושבת שמתפקידך כבעלאיה2

הוא פשוט להיות מאד פתוח וקשוב למה שאשתך רוצה

(סליחה על האמירה הפומפוזית).

תבין,

לידה היא סיטואציה מאד מפתיעה, מאד חדשה (כל פעם מחדש!)  וחוץ מזה- זוכרים אותה לתמיד, לפרטי פרטים...

אשתך תזכור לנצח (תרצה או לא תרצה) מה היה ואיך אתה תפקדת בשעה הזו.

 

לעניות דעתי, כדאי לך לדבר איתה כבר מעכשיו על מה שהיא רוצה ומתכננת (אמא שלה תבוא? דולה?  מה היא מצפה ממך? וכו')

אבל תדע מראש

שאתה צריך להגיע קשוב ופתוח כמיטב יכולתך

לראות מה צריך בשטח בסופו של דבר.

היא רוצה שתחזיק לה את היד ותלטף אותה? שתתקשר לתרום כסף לצדקה?  שתקנה לה קפה במכונה? שתהיה נוכח בלחיצות או שתצא?

תשובות יהיו רק בשעת הלידה בעצמה.

פשוט להגיע קשוב ונכון לסייע.

(ממש פשוט חיוך

 

 

קול געגועים עונה לךEu
לדעתי זה ממש תלוי בהמון דברים
איך אשתך לגבי זה? אני אישית היתי חייבת רק את בעלי שם אבל לא כולן כמוני יש כאלו שמעדיפות חברה/אמא/דולה.
דבר שני האם אתה מרגיש שאם תפסיד אתה תתחרט?
האם אתה מרגיש שאתה ממש רוצה להיות שם בשבילה ברגעים הללו?
לאשתי לא כזה משנהקול געגועים
היא אומרת שאני אעשה מה שטוב לי, היא רוצה להיות מרוכזת ובלי דאגות למישהו אחר. אני לא רוצה להיות במצב כל כך קיצוני שבסוף יגרום לנזק יותר מאר תועלת.

אני לא יודע מה זה, מעולם לא הייתי, לכן אני שואל.
מציעה אפשרות נוספת..באר מרים
ומבקשת מכל הלוחמניות כאן לא להגיב..

אצלנו (ואנחנו משפחה בגודל דו ספרתי כך שיש לי נסיון בהרבה לידות..)
בלידות הראשונות מאוד בניתי על התמיכה של בעלי וכל לידה התאכזבתי מחדש שהוא לא תמך בי בדיוק כמו שרציתי.
בשלב מסויים הבנתי שהלידה היא התמודדות פנימית שלי מול עצמי ומול הקב"ה.
אני מאוד זקוקה לנוכחות של בעלי בחדר ולידיעה שהוא שם ושאם יקרה משהו או יהיה צורך בתיווך מול הצוות הוא לצידי, אבל לא צריכה אותו ממש מעודד ותומך פעיל.

אז הוא נמצא איתי בחדר לידה אבל נותן לי מרחב להתמודד איך שטוב לי. הוא בינתיים מתפלל. אם אני צריכה אותו אני פונה אליו ומדריכה אותו לפי הצורך.
בשלב הלחיצות הוא נמצא בחדר, אבל מאחורי וילון או בצד, ככה שהוא שותף פאסיבי.. שומע וחווה מרחוק אבל לא ממש רואה כלום.
אם אני צריכה אני קוראת לו. לפעמים חשוב לי לשמוע את קולו..
ואני ממש יודעת שיגיע שהוא מתפלל שם בקצה החדר ובעיקר לעצם זה שהוא נוכח ומאפשר לי להיות אני יש משמעות גדולה בשבילי, יותר מהעמדה הנפשית של תלות בו כתומך ומושיע..

לנו זה טוב.
והזוגיות שלנו מעולה גם כשכל אחד מאיתנו נמצא בעמדה אחרת.
רק מניחה אפשרות והולכת..

גם אנחנו ככהרקלתשוהנ
שתי לידות סך הכל, אבל היתה איתי דולה מהממת, ואמא שלי הגיעה.
בעלי היה נוכח בחדר, אם היה צריך ביקשתי ממנו לקרוא למיילדת וכו', תכלס מה שאני צריכה זה שיהיה שם, נוכח, איתי, ושיתפלל...
לא מבינה למה את חושבת שזה יגרור תגובות לוחמניותמיואשת******
כל הדיבור הוא האם יהיה איתה בלידה או לא בכלל. לא דיברו על מה יעשה שם. אם כן יעשה עיסוי או יעודד או יחזיק יד או איפה יעמוד או לא יודעת מה.
הדיון היה על אפ יההה או לא
חושבת שגם אני הדגשתי שצריך למצוא את הדרך שיהיה בצורה שטובה לשניהם.
בעלך איתך
בדרך שמצאתם שטובה לשתיכם וזה נהדר ומבורך.
^^ בדיוקיערת דבש
ואם טוב לשניהם גם כשהוא לא איתה בחדר?באר מרים
לאחת טוב בעל צמוד ותומך שיושב לידה ופעיל ושותף,
לשניה בעל שנוכח מרחוק,
השלישית מעדיפה שיקרא תהלים מחוץ לחדר לידה ,
והרביעית מרגישה הרבה יותר רגוע בידיעה שהוא זה ששומר על הילדים הקטנים בבית בזמן שהיא נוסעת ללדת עם אמא/דולה. (יש לי חברה כזאת.. ויש להם זוגיות מדהימה אפילו שהוא בכלל לא מגיע איתה לבית החולים!)

איזה דגם הכי נכון? זה נושא לשיח זוגי שלוקח בחשבון את הצרכים והמקום של שני בני הזוג.
אני מסכימה עם מי שאומרים שבלידה בכל זאת האשה במרכז, אבל חושבת שאי אפשר לבטל ולהתעלם גם מהעמדה הנפשית של הבעל, וכחלק מפיתוח שיח זוגי נכון גם כאן ראוי שישוחחו וימצאו את הפתרון המכיל והנכון לשניהם, בלי שאחד מרגיש שהוא נאלץ לוותר לטובת השני אלא מתוך תמיכה והכלה הדדית.
כשלכל אחד יש נכונות אמיתית לשמוע ולתמוך בבן זוגו אין הנחה ש"אני במרכז והוא חייב לי הכל" וגם לא הנחה ש"אני עושה מה שטוב לי ולא רואה את המצוקה שלה" אלא משוחחים ומוצאים פתרון משותף שנכון לשניכם.

והכי חשוב: לא משווים לזוגיות של אחרים! זה שחברה שלי או שבקורס הכנה ללידה או בסרט שראיתי דיברו והציגו דגם זוגי מסויים של חוויות לידה, לא אומר שזה מה שנכון לנו. (ואפילו לא זה שנשים בפורום דיברו על זה בלהט..)
ומי שינסה להכריח את בן הזוג להיות במקום שלא אמיתי לו רק יפסיד מזה, במיוחד ברגע כל כך חזק כמו לידה שאי אפשר לזייף שם.

וזה נכון לשני בני הזוג.

יש דגמים שונים של זוגיות.

וכולם יכולים להיות בונים וטובים.
כל עוד הם בהסכמה הדדית ובתיאום בין בני הזוג.
אם טוב לשתיהם זה מצויןמיואשת******אחרונה
עבר עריכה על ידי מיואשת****** בתאריך כ"ג בשבט תש"פ 09:50
הדיון לא היה על זה.
נראה לי שלא קראת את הדיון עד הסוף
על כל ענין ההתחשבות והעמדה הנפשית של הבעל כתבתי באריכות בהודעות אחרות

עורכת- נראה לי עניתי בקצרה מדי

מאד אהבתי כל מה שכתבת ואני ממש מתחברת לזה.
אני לפחות הבנתי את הדיון שהתפתח כמובן מהשאלה המקורית כמה קורה כשהאשה כן רוצה והבעל מפחד מדם וכו. מצד אחד להתחשב בעמדה הנפשית של הבעל נשמע ממש מתבקש ומצד שני כתבתי את החוויה האישית שלי ומה שהיא גרמה לי. מתוך זה יש את מה שאני חושבת שנגזר מה אישית שלי ואחרים יחשבו אחרת. אבל לדעתי השיח צריך להיות ממקום של מה האשה רוצה קודם כל בלי שהבעל יגיד מה קשה לו. כי בני זוג אוהבים רוצים להתחשב זה בזה ונוצר לדעתי מצב לא פיירי שבו אשה שסובלת כל כך הרבה מנסה להתחשב במישהו שאין מה לעשות, סובל פחות. לא חושבת שאפשר לומר בשום אופן שהסבל של מי שעובר את התהליך עצמו שווה ערך למי שצופה בו.
אחרי שהאדה אימרת אם חשוב או לא שהוא יהיה של, אפשר לדבר על מה מפריע לו בלהיות שם ואיך ממזערים את מה שמפריע לו כמו למשל לעמוד בצורה שלא יראה דברים מסוימים וכו.
מאד היה קשה לי לקבל את השאלה המקורית בניסוח שלה- ומה עם הדם והצרחות. זה היה נשמע מאד אנוכי יכול להיות שהוא לא התכוון כמובן אבל כך זה נשמע לי.
ובמיוחד שאני מנסה להשוות למצב ההפוך שאין לי צל של ספק שאין פה אשה אחת שהיתה חולמת לא להיות עם בעלה כשהוא עובר תהליך כואב שכזה. פשוט אין. אז הם חלשים יותר וכו? בסדר. אבל אם האשה שלך צריכה אותך אז תמצא את הדרך ואל תגיד מפריע לי הצרחות... זה קשה לי מאד לשמוע.
מקווה שהבהרתי קצת יותר את עמדתי.
לא חושבת שיש משהו לא טוב בזוגיות של מישהו שלא מגיע בכלל ללידות. ממש לא. כל עוד זה הרצון האמיתי של אשתו ושלו ולא משהו שהיא הרגישה שהיא חייבת לוותר לו. גם ההלכה כל כך מקפידה על מה שיולדת צריכה וגם החוויה האישית שלי מביאות אותי לחשוב שזה פשוט לא בסדר לצפות מיוחדת לוותר על משהו שחשוב לה מאד . וכמובן שצריך למצוא את הדרך שטובה לשתיהם אבל אם מישהו צריך לוותר פה זה לא היולדת. דעתי.
🌹
בעלי היה מחוץ לחדר. בעיניי ממש לא רגע שהייתי רוצה שינכח בוהמקורית

ממש רגע לאחר שהייתי מכוסה הוא נכנס והכל בסדר

זה שזה גם הילד שלו זה ברור אבל כמו שאין ציפייה שגבר יניק אין ציפייה מבחינתי שינכח ברגע שעלוללהיות טראומתי לזוגיות

 

כל מילה בסלעחגהבגה
רגע שעשוי להיות מכונן לזוגיותיערת דבש
זה תלוי בעיני המתבונן
ואיך מסתכלים על זה.

בעלי ואני לא היינו מותרים על זה לעולם
כמו הרבה זוגות כפי שרשמו כאן.

ו2 הלידות שלי היו טראומתיות למדי..
אך גם אבני דרך בהפיכתנו למשפחה.
ואם בעלי לא היה שם איתי,
שותף מלא, תומך מרגיע מתפלל וכו'
הוא היה מרגיש עד היום החמצה וריחוק( שאלתי אותו עכשיו איך היה מרגיש אם לא היה, אמר שהיה מרגיש ריחוק.)

האמת מסכימה 100% עם @מיואשת****** ו@עודאנונימית
לא מבינה איך בני זוג לא רוצים להיות יחד ברגעים הקשים אמנם, אך משמעותיים כל כך
לי יצא שבעלי לא היה איתי בפועל בשום לידה (בלידה עצמה)רעותוש10
לידה א- היה איתי אבל הלכתי לניתוח דחוף די מהר, ברגע שהודיעו לי שיש בעיות הוא שניה יצא ל2 דקות מהחדר, כשחזר- ליווה אותי במסדרון ואז לא נתנו לו להיכנס לניתוח...

בשניה- היה איתי ותמך מאוד לילה שלם, הלידה התארכה ללא סוף ואז אמא שלי גם הגיעה, הוא ניצל את ההזדמנות והחליט שהוא חייב ללכת לקבר הרב אליהו להתפלל היינו בירושלים.. משם הכל התחיל לרוץ ושחזר שמע צרחות מהחדר- לא ראה טעם להיכנס בדיוק ברגע הזה, האמת שאפילו לא שמתי לב מה איתן הייתי בלי אפידורל ורק שקועה בנשימה מציר לציר.
נכנס ברגע שהחזקתי את התינוק והיה מאוד מרגש

בשלישי- לידה בלי סוף, היה איתי שוב כל הלילה, בבוקר אמא שלי באה הוא הלך להתפלל קצת (בפועל נרדם גם על השולחן...) עד שקיבל טלפון מאמא שלי שאשתו בניתוח חירום בסכנת חיים- זה היה משהו די פתאומי והאמת שהוא אדם חזק אבל היה בטראומה כמעט כמוני
איתי אך ורק איתי!הריונית ותיקה
לא הייתי מוותרת על הנוכחות שלו לעולם
חשוב מאוד מאוד מאוד.תיתי2
מאוד.
אחרי הלידה הוא יראה אותך בעוד הרבה מצבים הזויים ולא רגילים.
שלב הדייטים נגמר.
את תהיי עייפה, כאובה, מניקה, מדממת, מלאה בפליטות ובקושי מתקלחת ובוכה מכל שטות.
הכי רחוק מאיך שנראית בחתונה.
אז עדיף שהוא יהיה איתך ברגע הנשגב הזה, שבו הכל מתחיל.
בלידה
על כל המורכבות שבה.
גם ככה לגברים קשה לתפוס מה עובר על אישה, לוקח להם כמה לידות להבין את הטלטלה הפיזית והנפשית, את השינוי, את הצורך בתמיכה, בהכלה, במנוחה
גם אם הגוף כבר מחלים לכאורה.
אז לגבר שלא היה בלידה עצמה יהיה הרבה יותר קשה לעכל
והיולדת תהיה יותר בודדה.

אני זוכרת את ההרגשה הזאת לפני הלידה הראשונה, של - מי הוא שיהיה איתי ברגעים האלה, של הדם והצעקות והכי אותנטי שיש.
וסיכמתי איתו שאם אתבייש, הוא יצא החוצה.
אבל הוא נתן גם את הבטחון שהוא מוכן לעבור את זה איתי, בכל מצב
וכמובן שזוג שעובר לידה ביחד, נמצא במקום אחר לגמרי מזוג שלא מאפשר לעצמו להיות נוכח ברגעים הכי אינטימיים האלה.
תשאל בפורום של אבות...(;או ר
אני אובדת עיצות עם השינהשירה_11

זה מוציא אותי מדעתי כבר.

ירדתי משינה עצמאית, של הילדה בת 3 כי לא בא לי טוב כל הבכי הזה, אני סוחבת איתה עד 9 בערך  ונותנת לה לישון בסלון.

או בנחת או גם בעצבים כי היא התרגלה לטוב הזה של הסלון.

 

אני לא מסוגלת לשבת לידה בחושך בחדר עד שהיא תירדם זה גדול עליי.

ובנוסף היא ממש מעירה את התינוק בן שנה שיישן איתה בחדר, השינה שלו לא חזקה והוא מתעורר בקלות.

 

בעלי מתעקש שצריך להחזיר אותנו לחדר שלנו בחזרה.

 

לא באלי בכלל, הוא כבר במיטת תינוק והחדר שלנו קטן, וגם מה תחשוב הגדולה? היא תקנא ותרצה לבוא גם.

 

מצדד שני דיי זה בלתי אפשרי כל ערב הסיוט הזה!! זה מביא אותי לרמה אחרת של חוסר סבלנות כבר ואני שונאת אתעצמי ככה.

 

 

 

מה אני מפספסת?

 

הסלון מוחשך?אמאשוני

את יושבת לידה?

זה יכול לקחת גם חצי שעה ויותר עד שהיא תירדם.

תדמייני בים כמו שיש גל, מכניסים את הראש ונותנים לגל לעבור, לא נילחמים בו.

מ20:30 תנסי ליצור אווירת שינה, מקלחת מרגיעה, תתקלחי בעצמך גם שיהיה לך יותר נעים סוף היום.

המטרה שהיא תירדם בלי מלחמות, ובלי לחשוב עם זה הרגל בריא או לא.

מה שעובד, עובד.

גם אחרי שהיא תפסיק לישון שנ"צ היא תהיה משובשת קשות,

אבל אז היא תתרגל, ותוכלו ליצור סדר יום נורמלי והרגלי שינה.


לגבי השינה בסלון, את מטרימה לה את התהליך?


תנסי להסביר לה כבר קודם מה הולך להיות ושאת יושבת לידה, ולא קמים.

ולהרפות מהרצון שהיא תירדם מהר ובקלות,

יש ילדים שלוקח להם זמן.

כל ילד והצרכים שלו.

במיוחד כל עוד "נכפה" עליה הרגלי שינה שלא תואמים את הצורך הטבעי (השנצ במעון)

אין טעם להתחיל תהליך עומק. לעשות תהליך כזה דורש הרבה יותר אנרגיות מאשר לשבת לידה שעה כל ערב,

ועד שתראי פירות, היא כבר תסיים את המעון ושוב הכל ישתנה.


שימי לב אם במעון היא מאריכה את השנצ בגלל שהיא הולכת לישון מאוחר, לא עשית בזה כלום שדחית את השינה מ19:30 ל21:00. זה טריקי.

זה מאוד קשה לעקוב על זה, כי לא תמיד אומרים את האמת. מבטיחים תילי הבטחות ובפועל כלום. רוב המטפלות יעדיפו "לגנוב" ככל האפשר יותר זמן שהילדים ישנים, לכן רק הפסקת שנ"צ לחלוטין פותרת את הבעיה הזו.


אגב עם הבן שלי, בגלל שהיה לנו ככה יותר משנה, הרגלנו אותו בסופ"ש לא לישון צהריים ואז לפחות שישי-שבת היה לנו טיפה זמן לעצמנו ולזוגיות.

בשאר השבוע, פשוט יצאנו איתו, לא הייתה ממש ברירה אחרת.

הקטע שבגלל כל הסגרים/ מלחמות

היו לו תקופות של רצף בבית.

גמלנו אותו משנצ, שזה תהליך בפני עצמו.

הסדר יום שלו התארגן, ובמעון שוב השכיבו אותו לישון והכל התחרבש שוב. ככה כל פעם עד שנגמרה השנה.


כן, ראינו כוכבים, הייתה שנה סיוטית מהבחינה הזו שלא היה לנו זמן לדברים אחרים והיינו כבולים לסדר יום המחורבש שלו, אבל גם זה חולף.

את כבר יכולה לראות את הסוף לפחות.

שירי ילדים שאני אוהבת, מוזמנות להוסיףפומלה
ההר הירוק תמידפומלה
אני נשאר אניפומלה
אמא הכי נהדרתפומלה
אני רוקד עם אמאפומלה
שיר על ברושפומלה
אני אוהב שוקולדפומלה
שי מן הפרדספומלה
מתנה לראש השנהפומלה
קום והתהלך בארץפומלה
שיבולת בשדהפומלה
מלאו אסמינו ברפומלה
עבר עריכה על ידי פומלה בתאריך ז' בתמוז תשפ"ו 23:21

טוב, זה בלי הקליפ.

איך יודעים שבא אביבפומלה
פתחו את השערפומלה
משפחה מיוחדת במינהפומלה
תוסיפו🪗פומלה
המלצה- אפשר להעלות כמה שירים בהודעה אחת....יעל מהדרוםאחרונה
אתן אוכלות ביום יום חטיפים? או בכלל לא?פומלה
שוקולד כן... חטיפים לא ככ יוצא לילומדת כעת
לפעמים להשתתף עם הבן שלי בבמבה או צ'יטוס אבל ברמה הזו
בגדול לאמיוחדותאינסופית

יש תקופות שיותר יש שפחות

אבל משתדלת כמה שפחות להכניס הביתה 

בכלל לאדיאן ד.
חטיפים לאבוקר אור

גם לא אוהבת את הרוב

אבל בדכ אוכלת משהו כמו עוגיה או שוקולד כשחוזרת הביתה

ולפחות פעם בשבוע פופקורן שמכינה בבית

פעם ב....רק בשבתעם ישראל חי🇮🇱
לא מתחברת לממתקים וחטיפים 
איזה כיף לךךךךךךךך!!!!!!ממתקית

מה את כן אוכלת?
מעניין...
ממה את נהנית? (באוכל)

 

אם הכוונה לחטיפים מלוחים אזריבוזום
לא ממש, אבל אם הכוונה גם לממתקים אז לצערי כן...
כל יום 🤭אן אליוט
כשמי כן אני... לצערי.ממתקית
לא מתבזבזת על חטיפים 😉שומשומ

אם אני רוצה מתוק מחפשת דברים שווים יותר

מדויקשירה_11
נופלת על שוקולד או עוגיות 
חטיפים פחות יוצא לי,שגרה ברוכה

ממתקים גם לא מיודע מה  

המתוק שלי זה העוגיה ליד הקפה וכאלה. עוגה בבוקר  

וכו'

עוגות ביתיות .

פחות יוצא לי לשבת על תפוציםס.

כמובן תמיד יש יוצא מן הכלל אבל לרוב

כן. אוף. לפעמים לאורחת ערבמאוהבת בילדי

אני יכולה לאכול חטיף עם גבינה

לצערי כןזוית חדשה
לרוב לאהשם שלי

לפעמים אם יש בבית משהו שאני אוהבת ומתחשק לי.

או שפתאום בא לי לקנות משהו.


בדרך כלל את החטיפים שהילדים אוכלים אני לא אוהבת.

שוקולד והרבהרקאני

אבל חטיפים מלוחים פחות

אולי בשבת

לא כי לא קונה. רק כשצריך קוניםמנגואית

כמובן שאחרי פורים יש ואוכלים...


מתוק לצערי יש בבית . משתדלת לאכול בלי הילדים

הם מקבלים שלוקים לא כל יום, מסטיקים לפעמים ,עוגה/עוגיה גם לפעמים...


אני לא אוהבת בכללמישהי חדשה:)
וגם לא שוקולד, אוכלת קצת דגני בוקר מתוקים או פירות כשרוצה משהו מתוק. בשבת אוכלת קצת עוגה גם.

(סופסוף משהו פה שרלוונטי שאענה עליו🤭)

לפעמים כןטארקו

לא ברמה יומיומית

אבל כן יש פה תמיד חטיפים למקרה שצריך משהו זמין מיידי לאכול משו בקטנה שיחזיק עוד כמה זמן...


בנוסף לעוגיות ושוקולד שיש תמיד אבל אוכלים במידה. אבל כן כל יום 2-3 עוגיות/פרוסת עוגה/כמה קוביות שוקולד עם הקפה. זה לא בריא לגוף אבל זה חשוב לי לנפש העצירה הזו.

גלידות!יעל...
לא מחזיקה בבית כדי לא להתפתות לזההשקט הזה
אבל בכללי מתוק יותר עושה לי את זה😅
אוכלת שוקולד והרבה, חטיפים מלוחים כמעט ולא יוצא ליסטודנטית אלופה
בכלל לא.. בכללי אין לי בבית חטיפים ושוקולדנחת-רוח

קונה לשבת לילדים מארז חטיפים פשוט


וזהו


אחת למלאאא זמן קונה לי חטיף לשבת או שוקולד


אבל משתדלת שבשגרה לא יהיה בנמצא


אם יהיה אז אוכל שטויות


וברגיל לא אוכלת כלום בין הארוחות


אם יש בבית אז נניח פעם פעמיים בשבוע אני אוכלתקופצת רגעאחרונה
חטיפים בסגנון תפוצ'יפס וביסלי.

חוץ מזה כמובן שאוהבת גם שוקולדים, לא סותר 😉 

אישה לא עובדתאנונימית בהו"ל

אני כבר כמה שנים בבית מגדלת את הילדים בהסכמה

מלאה שלנו

יש לנו ילדה נכה וכל התיק הרפואי שלה עליי

חוץ מגידול הילדים אני הולכת איתה לבדיקות, לפגישות בגן,ריצות כאלה ואחרות

לא משעמם לי לרגע!!!! ויוצא שמדי פעם אני קופצת פה ושם לקפה אבל ממש לעיתים רחוקות

כמעט לא עושה לעצמי משהו אישי

בעלי לא מפרגן לי בכלום

חייב לעקוץ כל הזמן שאני לא עובדת

לא משנה שהכל הכל עליי והוא מצפה ממני להיות סופר וומן וגם לחטוף ביקורת

על זה שאני לא עובדת ויש לי זמן..

מרגישה כל הזמן בביקורת ועם עין בוחנת עליי

וכשאנחנו בזמן טוב הוא אומר שאני צודקת ובאמת יש עליי מעמסה ואני לא נחה לרגע

אבל אם אני מציעה שמצא לנופש אז ישר הוא עוקץ "את חיה בחופשות, בנופשים, אין לך אחריות של עבודה"

אבל זה כבר הופך להיות כל יום!!!!!

מאתמול פגע בי ברמות קשות

סגרתי את הדלת בחדר שינה והוא עבד בחדר השני ואמר לי  מהחדר השני "אל תיכנסי לחדר עכשיו להניק, יש עוד ילדים שזקוקים לטיפולך"

נפגעתי קשות

מרגישה מושפלת

מרגישה מבוזה

כבר כמה פעמים אמרתי לו שאני יוצאת לעבוד ושלוםםםם והוא יודע שזה לא משתלם לו

כי זה מעונות וצהרונים והוא עצמאי אז יוצא מתי שבא לו וכמובן שאני גם מארגנת את הילדים בבוקר בלי שום טיפת עזרה שלו. הוא יכול לקום ב8 ,לצאת לתפילה בכיף

 

אני כל הזמן מרגישה שחייבת דין וחשבון אם זה על כסף שמוציאה

מגיע לו מייל על כל הוצאה שלי, צריכה להתייעץ לרוב על כל הוצאה

אין מצב לצאת למשהו בלי לקחת אף אחד ופשוט לצאת חבש!!!!

הוא חופשי הולך לבד למקומות כמובן


 

מציינת שהוא עוזר עם הילדים לפעמים כי  עצמאי ויכול לתמרן בעבודה

איך הייתן מגיבות?? מרגישה שהגיעו מים עד נפש 😥

דבר ראשון חיבוק. נשמע שעבר כל גבול כבר.אונמר
אנסה בהמשך להגיב ארוך יותר
ממש עבר כל גבול 😓אנונימית בהו"ל
עצוב לי מאוד
אם יש משהו שלימדה אותי דודה שליניק חדש2

שלצערי התגרשה- זה אל תהיי תלויה באף גבר.

החיים שלך בידיים שלך.

קומי וצאי לעבוד. אפילו חצי משרה.

גם בשביל הנפש שלך.

גם כשעבדתי קצתאנונימית בהו"ל
הוא מצא תמיד לומר שאני לא עובדת כמוהו
והוא לא היה בהיריון ולא עבר לידות.ניק חדש2

תסבירי לו שזו לא תחרות.

הקללה על הפרנסה היא שלו.

אני הייתי מתפוצצת.


ליבי איתך🩷


זה נשמע קשה ממשפה לקצת

יעזור לדבר איתו ולהסביר לו?

אם לא, אז כנראה ששווה לעשות את זה בתיווך של מטפל או מישהו שיוכל לעזור.


אני לא חושבת שהפתרון הוא לצאת לעבוד כי זה לא יפתור את הבעיה אלא רק ישים פלסטר.

אז תצאי לעבוד ולא תהיי תלויה בו בכסף אבל אז כנראה תהיה סיבה אחרת לחיכוכים ולחוסר הערכה כי נשמע שזאת הבעיה ולא הכסף.

מסכימהאנונימית בהו"ל

הוא לא מעוניין בטיפול

לכן אני מעוניינת בעצות

אז כמו שתמיד ממליצים- לכי לבדפה לקצת
גם יחזק אותך וגם יכול להשפיע על הדינמיקה בינכם ואולי לשנות את התגובות שלו
הוא לא כזה רלוונטיאונמר

הוא לא מעוניין בטיפול,

ואת לא מעוניינת לשמוע כאלה דיבורים.

אז תשבו להחליט מה יותר חזק.

קשה ממש.

קחי בחשבון שמה שלאישה אחת נראה קל להציב עובדה ולבוא ולהגיד לו 'אין עוד ילדים או סדר בבית עד שמטפלים' יכול לא להיות רלוונטי בכלל בדינמיקה זוגית אחרת, היה חשוב לי לומר לך את זה.

אבל לגמרי לחשוב איך כן אפשרי אצלכם,

ובעיקר לעבוד עם עצמך על ערך עצמי. כי לא אמור להיות מצב שהוא ככה באפס הערכה אלייך ואת בשקט.

מילה על הנקה ולך תנסה להניק.

חיבוק ענק ממש.

לא קל בכלל בכלל בכלל.

 

מתפללת בשבילך שתגדלו מיזה ותגיעו לאיזון וליחס בהיר וטוב ❤️

נשמע שהוא לא שלם עם הענייןרוני 1234
אם את פתוחה לשינוי בתכנית, שבי איתו ותעשו ביחד חישובים מה יותר משתלם גם מבחינה כלכלית וגם מבחינות אחרות…
ברור שהבעיה היא לא כמה את עובדתחושבת בקופסא

יש זמנים שאתם בטוב? מה בדיוק הוא מצפה ממך?

יש תחומים אחרים שהוא מכבד אותך בהם?

אפשר לשאול שאלה קצת חופרת?פרח חדש

את לא חייבת לענות


 

למה את מסכימה להיות בהריון ולהביא עוד ילדים בשבילו  כשהוא ככה מתנהג ומתייחס כלפיך?


 

את לא חייבת לענות

אבל אני מרגישה שבמקום מסויים במקרים כאלו אנחנו הנשים מאפשרות קרקע פוריה לדברים האלו.

למה לא לעצור את זה ולהגיד

הי! סטופ! רוצה עוד ילדים? בא נלך לטיפול יחד נשפר את היחסים והכבוד והערכה בינינו

תדאג לרווחה הנפשית שלי ואז נתקדם.

 

וזה לא רק לגבי יילודה

כנל לגבי תפקוד בבית, ארוחות וכד. 

תפסיקי לתת לו כל הזמן בלי הערכה.


 

לכן כמו שכתבו לך

את חייבת ללכת לטיפול לעצמך לבד. רק את יכולה לעזור לעצמך.


 

חיבוק

מגיע לך כתר והערכה על כל מה שאת עושה🏅👑

מצטרפתהבוקר יעלה

ממש כאב לי לקרוא אותך

את אמא אלופה ולא מגיע לך החוסר הערכה הזה

בהתחלה רציתי לומר שתצאי לעבוד וירגיש מה זה. אבל בכנות כשחשבתי לעומק זה אינסטינקט שלא בטוח שיעזור.

אני כן חושבת שאשה לא צריכה להיות תלויה בגבר וצריכה לדאוג לעצמה, לעבודה, לרישיון וכו.

מה כן הייתי עושה? מציבה טיפול כאולטימטום להמשך הנישואין. 

מצטרפת. וזה לא רק ילדיםהמקורית

איך אפשר לקיים חיי זוגיות תקינים כשיחס כזה חוזר על עצמו פעם אחר פעם?

זה הזמן לשים סטופ. ולא, לצאת לעבוד לא בהכרח יעזור, זה רק פלסטר לדעתי

מה שיושב מתחת לפני השטח פה זה חוסר הערכה של בעלך כלפייך כפי שאני קוראת אותך. וזה יוצא בארסיות כלפייך. ולזה צריך טיפול שורש.

הוא מתוסכל? יושב לו משו על הלב? שיבוא לדבר. לא להתנהג ככה.

לדעתי, לכי את לטיפול אישי שיחזק אותך בהצבת גבולות והבנת והכרת הערך שלך. מגיע לך יחס אחר יקרה.

גם מייל על כל הוצאה זה לא לגיטימי.


אל תאפשרי את הדינמיקה הזו. ורק עם ליווי.

חיבוק❤️

אם את עם הילדים כל היוםשוקולד פרה.

זה הרבה יותר קשה מלעבוד במשרד... זה בעיניי.

אבל גם לי הייתה שנה שבקושי עבדתי בה, והילדים אפילו היו הצהרון, ועדיין הרגשתי לפעמים על הקצה.

הוא מביע הערכה על דברים אחרים?

זה לא נורמלי שאת צריכה להתייעץ איתו על כל ההוצאהאמאשוני

את אדם מבוגר.

החלטתם שהוא מפרנס יחיד.

עד כאן הגיוני.

זה שהוא המפרנס לא אומר שצריכה להיות לו שליטה על ההוצאות.

במצב נורמחי מגדירים מסגרת ובה את יכולה להתנהל כרצונך בלי לדווח לאף אחד.

חשוב לדעת מה נורמלי ומה לא, כי זה מבלבל.

השליטה שלו על ההוצאות שלך,

יחד עם השליטה שלו על אם את יכולה להניק בחדר או לא, היא נורה אדומה.

יש מצב שאת סובלת מאלימות כלכלית.

עדיף לשלם עם צהרונים ולקבל את החופש שלך חזרה. נשמע שזו לא רק בעיה של תקשורת

מסכימה שזו נורה אדומהזוית חדשה
מסכימה. יש פה כמה וכמה נורות אדומותיערת דבש

ומסכימה גם עם @פרח חדש לשים סטופ קודם כל

כך אי אפשר להמשיך

ועדיף בליווי טיפול אישי עבורך כדי להתחזק בתהליך הזה

גם אותי זה הקפיץ. הדגלים האדומים מתנפנפים במרץמרגולאחרונה

לפותחת - את נשמעת אמא ואישה מהממת.

והתיאורים שלך מעלים חשד לאלימות כלכלית (ואולי גם רגשית).

שזה משהו שממש לא צריך לחיות איתו, לא את ולא אף אישה (או גבר) אחרת.


ממליצה לקרוא על זה קצת, ולהתייעץ עם אשת מקצוע. מספיקה שיחה אחת שבה את מתארת בחופשיות, ושהיא תחווה את דעתה.


בהצלחה!

מצב בוoo

רק אחד מבני הזוג עובד

מצריך מהצד שעובד

לא להשתמש בשתלטנות בכסף

כי קל להיסחף לשם

במיוחד לגברים


לכן בעיניי ההמלצה הכי טובה

היא לצאת לעבוד

להרוויח כסף משלך

להכניס אותו כשותף לטיפול בילדים

זה כשלעצמו ייצור באלנס ראשוני


כמובן שיכול להיות שיש פה דברים מעבר

אבל המצב הבסיסי לא מאד בריא

גם אם יש זוגות שזה עובד להם יותר טוב 

אוי כואב לשמועמחכה להריון

קודם כל בתור אחת שגם עקרת בית

מגיע לך מדליה והערכה!!

זה לא משנה מה את עושה בחיים ואיזה מסלול בחרת לעצמך את צריכה שיעריכו אותך!!

להיות עם הילדים זו עבודה בפני עצמה ואפילו יותר!!

היחס שלו כלפייך הוא טוב בכללי? או שרק בזה את מרגישה שהוא מוריד אותך? 

ממש כואבנעמי28

אני לא חושבת שבמקרים כאלה יש מה לדבר ולבקש הערכה, כי הוא לא מבין את גודל הדבר.
 

בכנות, הייתי נוסעת לכמה ימים או אפילו יוצאת אחרי צהריים בכמה הזדמנויות , כדי לתת לו להתמודד ולהבין בעצמו כמה עבודה זה דורש.


 

ושהכנסות שלו הן לא נטו שלו, הן חצי חצי, כי אם  לא היית, הוא היה צריך לעשות את זה או לשלם למישהו שיעשה את זה.

 

ואם הסידור הזה שאת בבית והוא עובד לא מוסכם על שניכם, תקחו הכל בחשבון כולל ילודה.

למה הוא עושה את זה? מה חסר לו שהוא חושב שהוא משיגרקלתשוהנ

כשהוא משפיל אותך?

לא רואה סיבה לחזור על התנהגות משפילה למי שאתה אוהב, במיוחד שאת אומרת שבראש הוא יודע שאת צודקת

אולי משיג ככה כבוד שאין לו בעיני עצמו, או בעינייך.

אולי יודע בפנים שהוא לא מסוגל לעשות את מה שאת עושה, ושאת המהות של החיים שלכם את נושאת, והדרך (המעוותת) שלו להרגיע את זה היא להקטין אותך

אול העול הכלכלי כבד מנשוא

אולי הוא מרגיש לא מוצלח בעבודה שלו ומוציא את זה על ההוצאות שלך

 

אין לי מושג

ברור ששום סיבה לא לגיטימית להתנהגות הזאת

אבל אולי אם תחשבי על זה לעומק תוכלי להיות יותר חכמה כשאת עומדת על שלך, להגיד לו - כל זה לא אשמתי,

מגיע לי כבוד והערכה על החיים שלנו שאני מתפעלת, לך מגיע כבוד והערכה על המאמץ הכלכלי שלך, וזה לא דורך אחד על השני.

ואם יש לך הצעה טובה יותר ומכבדת את שנינו (למשל, עבודה במשרה חלקית שלך לא יכולה להיות מטרה לעוד לעג מצידו) - מוזמן להגיד, או לשנות מיד את היחס והדיבור.

 

ומצטרפת למי שאמרה שלפעמים מה שלא מובן במילים יהיה מובן במעשים. אל תיקחי על עצמך מה שאת לא יכולה. תתני לו להתמודד עם מה שאת מתמודדת איתו.

אולי לשקול מחדש את החלוקה החד משמעית הזאת. אולי מראש לא נכון שאת תהיי באחריות מלאה על ביתכם הנכה וגם על כל השאר.

זה שהוא עוזר זה מעולה, אבל להיות האחראי זה משקל אחר לגמרי של עומס לעומת לקפוץ לעזור, אפילו אם זה קורה הרבה.

עונה בפניםפומלה

קודם כל חיבוק, זה נשמע כואב ברמה יום יומית..

כל הכבוד לך על כל ההשקעה שלך בילדים,

זה לא מובן מאליו בכלל!!!

בקשר לבעלך,

בעיניי לא תקין בכלל העקיצות,

לא תקין שהוא לא מעוניין לפרגן לך בחופשה,

בעלך אמור לראות אותך הכי בעולם.

זאת נורה אדומה בעיניי.

את כותבת שכשאתם בזמן טוב אז הוא כן מודה שהעומס עלייך-

הקשר הזוגי הוא לא הצבת תנאים,

כשטוב הוא מודה שקשה לך

כשלא טוב - תתמודדי, ממש לא!

לדעתי ממש חייב שתדברו על הדברים לבד/עם איש מקצוע,

אני גם חושבת שאת במקביל צריכה קצת לצאת להתאוורר, לעשות דברים שאת אוהבת ושיחברו אותך לעצמך, הליכה עם חברה, חוג, קריאת ספר, יש לך עולם שלך!!!

זה שהבעל במקרה שלך מביא את הכסף לא מצדיק טיפת זילזול בעיניי. הפוך. 

מאיפה בעיקר אתן קונות מטפחות? ליום יום וגם חגיגיפומלה
ליום יום קונה את המטפחות ב10 שקל בגאולהמאוהבת בילדי

עם החגיגי קצת מסתבכת.

או במכירות או בפינק ליידי

פינק ליידירקאני
אצל המעצבות המוכרותשואלת12
כמו הדרא ואתכסיא. יש עמודי סייל ומבצעים כדאי תמיד לבדוק שם ממש שווה
אתכסיא בעיקרSeven

קצת אשכר וממש קצת הדרא

ולפעמים קמיליון

למה דווקא אתכסיא? זה יותר איכותי?פומלה
מתחברת לסיגנון בעיקרSeven

אשכר והדרא לא נופל ממנה באיכות בעיני

וגם להללו ואורה מטפחות יש דברים יפים במחירים יותר נגישים

תודה!!פומלה
בעיקר בזמן שיש מבצעים (;קנמון

קמיליון

הדרא

ולפעמים כל מיני מציאות

יש מעצבות זולות יותר. כמו למשל הלל, מור ותפארה, בנועם מטפחות

אני הולכת רק עם מרובעות ענקיותטארקואחרונה

קונה בעיקר בקמיליון לשבת ובאתכסיא ואביה ששון ליום חול

ליום חול משתדלת שלא יעבור את ה100₪ למטפחת אז קונה כשיש מבצעי עומק שווים.


לשאלתך למה דווקא שם- אוהבת את הסגנונות, המבחר והבדים.

בהמשך לדיון על משרות מקווהשזה בסדר לפתוח שרשור חדשנק-ניק

אני מתלבטת אם לשלוח את הבת שלי ללמוד הנדסת חשמל. אבל הייתי רוצה שיהיה לה אפשרות לעבוד גם במשרה חלקית בתקופות עמוסות יותר. תמיד חשבתי שכדאי ללמוד מקצוע שיש בה אפשרות לפחות למשרה חלקית

מה אתן אומרות?

לא שולחים את הבת ללמוד הנדסת חשמל וגם לא מקצוע אחר124816

בת שמספיק גדולה ללמוד הנדסת חשמל,

את לא אמורה לשלוח אותה,

היא אמורה לבחור ולהחליט,

את יכולה להמליץ ולייעץ (אם היא מוכנה לשמוע).


יודעת שזה לא מה ששאלת, אבל הרגשתי צורך להגיד.

מסכימה עם זה. זה מעניין אותה בכלל?המקורית
מעניין אותה מאוד. גם אם הניסוח לא מושלםנק-ניק
אחרי הרבה גלגולים ונסיונותכורסא ירוקה

למצוא את עצמי בעולם התעסוקה, גם ברמה האישית וגם כאמא, אני חייבת לומר שאני ממש מאמינה בהסללה של כל הילדים אבל במיוחד בנות למקצועות גמישים ועצמאיים.

מקצועות ההנדסה דורשים המון השקעה כשכירה, קשה למצוא משרה חלקית, אין צפי להקלה בעומס במקביל לעליה בשכר.  

מקצועות שבהם אפשר להיות עצמאי בהתאם לרמת העומס שרוצים ולהרוויח סכום לא רע -

רפואה, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, ראיית חשבון, כלכלה, עריכת דין.. 

להיות עצמאי זה אופי שלא לכולם ישכולנה
בעלי ואני שנינו במקצועות שיש בהם אפשרויות לעצמאות די בקלות, אבל עם ההפרעות קשב שאנחנו זה ברור לנו שזה לא בשבילנו
קודם כל זה דבר שאפשר לעבוד עליוכורסא ירוקה
אבל חלק מהמקצועות כאן מאפשרים שכר מצוין גם כשכירים
רק אומרת שבעלי עם הפרעת קשב והוא עצמאיהמקורית

אצלו זה דווקא הפוך - לא מסוגל להיות שכיר

זה עזר לו מאוד האמת למצות את פוטנציאל ההשתכרות והוא מוציא החוצה את היתרונות שלו בעבודה בצורה יוצאת דופן בעיניי. ב"ה

כנ"ל בעליסטודנטית אלופה
העצמאות נותנת לו המון ולדעתי הג'ינגול בחוץ- בעבודה גורמת לו לחזור יותר מרוכז ורגוע הביתה.
לא יודעת, כשבדקתי בעבר הבירוקרטיה שיתקה אותיכולנה
אי אפשר פשוט להתחיל, צריך כל כך הרבה דברים מסביב שזה נראה רחוק ולא מושג..

לבעלי זה אפילו לא אופציה, הוא צריך שמישהו ימסגר אותו אחרת הוא הולך לאיבוד.


יש אנשים שנותנים שירותים בזהכורסא ירוקה
ועוזרים למפות את היציאה לעצמאות ולטפל בבירוקרטיה. אם הענין הוא טכני יש לו פתרונות טכניים, אם זה פחד מעצמאות יש פתרונות אחרים
היופי במקצועות ההנדסהאמאשוני

שאפשר לעשות "הסבה" לתחומים אחרים שבהם השכר מזנק ונדרשת רמת מומחיות מסויימת

כמו:

ניהול מוצר

ניהול לקוח

עיצוב

ניהול מכירות

אפילו ניהול HR בהייטק אחרי השלמת לימודים מסויימים.

ושם קוצרים את הפירות.

אני חושבת שכן חשוב לעבוד במעבדה/ פס ייצור/ הבסיס של שרשרת המזון במקצוע

לרכוש ניסיון אמיתי בעולם התעסוקה,

לפעמים גם צריך תואר שני במנהל עסקים וכד' ששם נותנים כלים משלימים,

אפילו לא הייתי מגדירה את זה הסבה, כמו שזה בעצם תחומי תעסוקה שונים במהותם תחת אותה מטריית לימודים.


עבדתי עם לא מעט אמהות בעולמות השיווק והמכירה, מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד'

שבאות מעולמות ההנדסה, מוכשרות, מרוויחות יפה מאוד, צעירות, אמהות לקטנטנים.

כן נדרשת זמינות ואחריות, ולפעמים יש מגבלת שעות הפוכות מול לקוחות במזרח ובארה"ב, אבל לקוחות באירופה זה אחלה.

בהחלט אפשר לעבוד בצורה שפויה מאוד בשכר מכבד.

יכול להיות שההתקדמות תהיה יותר איטית בשנים מסויימות וזה בסדר גמור להוריד הילוך בהתאם לרצון באותם שנים זה לא תוקע את הקריירה.


אגב אצלנו הנדסת חומרה קלאסית בהחלט יכולה להתאים למי שמחפשת עבודה רגועה.

כן זה הייטק ויש נהלים ותרבות ארגונית של הייטק, והמשרות מוגדרות כמשרה מלאה, אבל יש תפקידים שמצליחים לשלב בין כל העולמות.

אבל היא לא בכיוון של המקצועות שמתגלגלים אליהם מהנדנק-ניק

היא מעוניינת בפיתוח עצמו.

אני חוששת שזה חיים כמעט בלתי אפשריים חוץ מהשכר הנחמד

זו כבר תהיה בחירה שלה כשהיא תגיע לגשראמאשוני

זה לא שלא תהיה לה שום אפשרות אחרת.

אגב יש לא מעט אמהות שבוחרות בעבודה אינטנסיבית במקביל לגידול ילדים.

זו בחירה לגיטימית, תלוי איזה סגנון חיים היא רוצה שיהיה לה.

כסטודנטית להנדסת חשמל כשהיא תצא לדייטים, זה לא שאפשר שלא לדבר על זה.

כאמא, אני חושבת שכדאי דרך שאלות ולא דרך אמירות לוודא שהיא חושבת על העתיד ומודעת לאפשרויות ולהשלכות השונות,

אם היא מדברת על העתיד בראיה מפוקחת, אז מעולה, ושיהיה לה הכי בהצלחה!

אני מגיעה מהתחום הזהכורסא ירוקה

אמנם לא מתחום החומרה אז אולי זה שונה אצלכם, אבל בתחום שלי עבדתי בכמה מקומות עם אופי שונה אחד מהשני, ועדיין יש כמה דברים בסיסיים שמשותפים לכולם.

המעבר ממהנדס למשרות האחרות שתיארת הוא לא קל כל כך ובטח לא בשוק של היום, גם לאנשים עם הרבה נסיון. היציבות היא לא גדולה, לא בקורפורייטס ולא בסטרטאפים. בממשלתי כן, אבל השכר שם נמוך יותר והדרישות מקובעות יותר (קשה לקבל עבודה מהבית למשל, השעות נספרות עם שעון וכו)


אמהות סביבי (גם במקומות העבודה וגם בקבוצות שאני חברה בהן) בעולמות האלה נדרשו להרבה מאד ויתורים בבית, ברמה של כאלה שהיו להן בייביסיטר לפיזור הילדים בבוקר ואחת לאיסוף בצהריים. חלקן לא נצרכו לבייביסטר כי היה מישהו מהמשפחה שיעשה את זה אבל הנקודה היא שהן בקושי ראו את הילדים. לחלקן זה התאים בלי בעיות, חלק אחר סבל מאד מהסידור הזה.


אחת הנקודות העיקריות מבחינתי זה הצפי לשנים שאחרי ההתמקצעות. כל המהנדסים שאני רואה סביבי עובדים המון שעות, גם מי שיש לו ותק משמעותי. נכון שאצל חלק זה מבחירה אבל בהרבה מקומות עבודה אין אופציה אחרת, גם אם יש עבודה מהבית או שבדרגים בכירים יותר הזמן גמיש, עדיין צריך להיות זמין מאד ולהקדיש המון המון שעות.


מקצועות אחרים שאני רואה מסביב, מאלה שפירטתי למעלה, אלה מקצועות מאד מתישים בשנים הראשונות שגם השכר ההתחלתי שלהם לא מנצנץ כמו בהייטק, אבל אחרי כמה שנות התמחות והתמקצעות, אפשר לעבוד בהיקף ובשעות שמתאימות לך, בלי זמינות מחוץ לשעות (גם קביעת תורים יכולה להיעשות בשעות שמתאימות לך) ובשכר גבוה מאד.

בסופו של דבר, מהנדס בן 40 צריך לעבוד משרה מלאה ולהיות זמין אם הוא בדרג בכיר. היציבות שלו במקום העבודה מוטלת בספק והקושי למצוא עבודה בגיל כזה מתחיל לעלות.

רופא (כשם קוד לכל אחד מהמקצועות שפירטתי) בן 40 יכול להרוויח מעולה ממשרה חלקית מאד שאותה הוא עושה מכל מקום שהוא בוחר, הוא בוחר מתי להיות זמין, והיציבות וההערכה לנסיון שלו רק עולים עם הגיל עד גיל די מבוגר.


בעיניי עבור כל אחד ברור שהבחירה העדיפה היא באופציה השניה, אבל בטח בשביל הורים שהרבה פעמים רוצים או צריכים גם גמישות וגם הכנסה טובה ויציבה

האמת שבשלב הזהאיזמרגד1

אני מתלבטת כמה כדאי להתחיל ללמוד כל מקצוע שהוא לא 100% מול אנשים. הבינה המלאכותית מתפתחת במהירות מטורפת ולא בטוח בכלל שעוד 4 שנים כשהיא תסיים את התואר עולם התעסוקה יראה אותו דבר, עוד 10 שנים הוא בטוח ישתנה...

זה לא ממש תשובה על מה ששאלת, סתם תהיה כללית על  כמה כדאי בכללי להשקיע בתואר היום...

משרה חלקית היא לא ערובה לאיזון חיים- עבודהאמאשוני

למשרה חלקית יש חסרונות רבים.

עדיף לשים דגש על גמישות בשעות העבודה, עבודה מהבית וגמישות בנפח התפקיד.

משרה יכולה להיות מוגדרת 7 שעות עם נפח עבודה של יותר ממשרה מלאה,

ומשרה יכולה להיות מוגדרת 9 שעות עם נפח עבודה של 7 שעות שפויות.

משרה יכולה להיות 7 שעות+ נסיעות

ומשרה יכולה להיות מלאה ללא נסיעות כלל.

הדרך לקבל את המשרות השפויות והמתגמלות ממה שראיתי, זה להשקיע כמה שנים במשרות סטנדרטיות, להשקיע בפיתוח קריירה, להיות צעד לפני כולם.

הכוונה לחקור, להסתקרן, ללמוד עוד, להבין מהמומחים מה הם יודעים וממש לשאוב מהם ידע והתמקצעות. ליצור קשרים מקצועיים.

לראות איך קולגות ממחלקות אחרות מתסכלים,

לצבור שם טוב.

לשקף החוצה את העשיה ואת התועלת שמופקת מהעשיה (עוד נקודה שנשים ככלל חלשות בה מאוד)


בהתחלה כולם מתחילים כג'וניורים, אבל בהמשך כל אחד ומה שהוא מצליח להתקדם בו והידע הניסיון והיכולות שהוא מביא.

ואז אפשר לדרוש תנאים שהמעסיקים מסכימים להם כדי לקבל עובד טוב וחיוני.

היום למצוא מועמדים זה קל יחסית.

אבל לגייס עובד טוב, זה כבר קשה ממש ואני מכירה את זה מבפנים.

את הקושי הזה של המעסיקים כדאי לתפוס ולהבין מה מונע ממאות מועמדים להיות העובד המוצלח שהם מחפשים ולסגל את המיומנות הזו.

לדעתי דווקא לאמהות יש את הדרייב להוכיח מה הן שוות, כדי להצליח לקבל את מה שהן רוצות. זה גם עניין של אופי וגישה לחיים באופן כללי, וגם ניהול סדר עדיפויות. לדוגמה בחופשת לידה (במיוחד אם מאריכים) זו הזדמנות נהדרת ללמוד עוד על שוק התעסוקה, השינויים, לבדוק את נקודת המבט של המעסיק, לבדוק איפה זה פוגש את היכולות והדרישות שלי, לרכוש ידע באופן עצמאי ולהשתדרג לקראת התפקיד הבא.

אני חושבת שהרבה פעמים יותר ממה שהמשרה עצמה מגבילה, הגישה היא עצמה המגבילה.


למשל מי שרוצה לעבוד 7 שעות,

יכולה לרשום את זה על גבי הקורות חיים, לציין זאת כדרישת סף בראיון הטלפוני, לבוא בגישה של אני עובדת 7 שעות תתאימו את עצמכם אלי,

או לכוון לוויב של אני עובדת חרוצה ומשקיעה, מביאה ערך מוסף הרבה מעבר לשעון, אמנם אני יוצאת מוקדם אבל תראו שבהתנהלות נכונה של שני הצדדים זה יהיה בסדר, ובכל מקרה אם יש משהו דחוף אני זמינה גם בערב מהבית, ולתת הרגשה שיש על מי לסמוך.

יש מקצועות ותפקידים שהגישה השניה לגמרי יכולה לתפוס ולאפשר להינות משני העולמות.

התואר הראשון שלי בהנדסת חשמלהריון ולידהאחרונה
אומנם מאז התקדמתי לתארים מתקדמים והיום אני יותר עוסקת במחקר בסיסי אז זה קצת סוג אחר של משרה. בשנים הראשונות באמת בעלי יותר היה עם הילדים (הוציא והכניס מהמסגרות) בהמשך כשכבר צברתי וותק אני התגמשתי יותר עם השעות (מגיעה מוקדם ויוצאת באזור 2 וחצי) והוא התפתח יותר עם הקריירה שלו. היום אנחנו במצב די מאוזן ושווה מבחינת עבודה בית. לא בטוחה שמשרה כמו מורה למשל הייתה מביאה אותנו למצב יותר מאוזן משפחתי - בזכות השכר הגבוה שלי בעלי לא היה חייב לעבוד מלא שעות וכן ראה את הילדים הרבה ויכל גם להתפתח בעצמו לקריירה עם שכר גבוה. וברוך ה' מבחינה כלכלית זה מאוד עוזר ששני בני הזוג משתכרים טוב אין לחץ כלכלי בכלל ואפשר לחסוך ולהשקיע לעתיד של הילדים בקלות. לדעתי אם היא מתחברת לתחום אין שום סיבה מראש שתגביל את עצמה למשרה פחות רווחית. בהמשך החיים מוצאים איך להתגמש ולאזן עם משפחה.
מדיניות מתוקים וחטיפיםשקדי מרק

אשמח להתייעץ לגבי מדיניות בבית לחטיפים וממתקים, לשמוע איך זה מתנהל אצלכם, ואז לראות מה מתאים לנו..


אצלנו אין בבית המון ממתקים, בדרך כלל יש עוגיות כלשהן, שוקולד בארון, חטיפים לשבת. לא המון אבל קיים.

במהלך השבוע אחרי המסגרות חותכת פירות, מאפשרת עוגיות , שלוקים, או נשנוש במידה. מכינה קרטיבים ביתיים..

פעם בחודש הולכים למכולת והם יכולים לבחור מה שרוצים..

גילאי 8 ומטה.

יש כרגע תסכול אצל הילדים סביב הנושא. אשמח לשמוע איך אצלכם

 

יש תסכול כי יש בבית והם מוגבלים?מנגואית

אצלנו זה עושה את התסכול. חטיפים אין ואין תסכול. אם אני קונה לשבת או לטיול או יום הולדת, זה יום יומיים לפני או מחביאה

שלוקים ועוגות יש וסביב זה יש יותר תסכול והם גם מקבלים יותר

לאו דוקא..שקדי מרק

מבקשים משהו טעים/מתוק ולא תמיד אני מאפשרת (לא יודעים בדרך כלל בדיוק מה יש) לצורך העניין קוביות שוקולד מריר תמיד יש בשביל אפיה.

מתוסכלים שאני מרשה רק פעם בחודש ללכת למכולת.

מתבאסים שמגבילה את הכמות (נגיד לא יותר מ3 פרוסות עוגה בכניסת שבת.. )

נשמע לי ממש בטוב טעםיראת גאולה

לדעתי תנסי להבין מה גורם לקושי שלהם.

למשל 3 פרוסות עוגה בכניסת שבת זה בכלל לא קצת. יכול להיות שהם פשוט רעבים? אז לתת לפני זה משהו יותר משביע אולי, או לאפשר במקביל עוגה ופירות חתוכים או פשטידה או צלחת מרק...

מבקשים מתוק ואת לא מאפשרת, אז לומר ברור שאצלנו אפשר נשנוש רק בין 16 ל17. בשאר הזמן מי שרעב מוזמן לקחת פרי או פריכיות למשל.

כלומר, אני לא חושבת שהתסכול הוא באמת בגלל כמות המתוק הכללית, אלא כי באותה הזדמנות הם רעבים למשל.

וגם, כשבאופן כללי יש ממתקים, הם לא מבינים למה עכשיו את לא מרשה. אז עדיף שיהיה כלל ברור מתי כן.

פעם בחודש ממתק במכולת זה ממש לא רק. גם לגבי זה, יכול להיות שאם זה ביום מסוים שהם יודעים מתי יקרה, זה יהיה להם קל יותר. מאשר לחשוב כל יום שאולי היום זה היום הנחשק ולהתאכזב כשהבקשה שלהם לא מתמלאת.

אני חושבת שלא כדאי להגביל בכמה לאכולדיאן ד.

אם להגביל אז בלא לקנות או להכין כמות קטנה.

 

ממה שאני זוכרת בתור ילדה כל דבר שאמרו לנו כמה אפשר לאכול אז זה מה שאכלנו אפילו אם זה היה ממש הרבה.

לצורך העניין יכול להיות ש- 3 פרוסות עוגה זה די הרבה להם אבל אם זה מה שאת מרשה זה מה שהם יאכלו.

ואח"כ עוד ירגישו שרצו עוד ולא הרשו להם.

 

אולי לפתוח פס עוגה בכניסת שבת ולהגיד שאת הפס השני שומרים למחר בבוקר?

או להגיד אפשר לאכול אבל תשימו לב שנשאר לשאר הילדים?

אני לא אומרת מראש..שקדי מרקאחרונה

רק אחרי כמה פרוסות כבר לא מאפשרת עוד

וכמובן מציעה לאכול אוכל אם רעבים.. 

אצלנוכורסא ירוקה

פעם באף פעם אני מכינה עוגיות

ביום יום הממתק שלהם זה לחם עם שוקולד לגן, שמקבלים רק בחלק מהשבוע.

פעם בכמה שבועות נוסעים לסבתות והן כבר מפציצות אותם בממתקים.

בשבת מקבלים ממתק שבת בערב בהדלקת נרות ואוכלים קורנפלקס מיוחד בבוקר שבת (במשך השבוע זה הצהוב הרגיל), ובקידוש בשבת לרוב יש עוגה או חטיף כלשהו.

חוץ מזה הם מקבלים מהגן ממתק בקבלת שבת בשישי.

מעדנים אנחנו לרוב לא קונים, הם אוכלים פעם בכמה חודשים אצל סבתא או שאנחנו קונים פעם בכמה חודשים לקידוש.

שלוקים קטיבים וכאלה גם כן בקידוש בשבת או אם יש אירוע מיוחד, אבל אז זה במקום משהו אחר.

מדי פעם אני מכינה פנקייקים ולפעמים שמה בבלילה שוקולד ציפס. ולימי הולדת יש עוגה בחושה.

ביסקוויטים אני נותנת די בחופשיות בנסיעות וכאלה.


בתחושה שלי הם מקבלים המון מתוק, ממש יותר מדי. תכלס כשכותבת כאן זה נשמע לי סביר, אבל בגלל שהם כאלה מכורים ותמיד מבקשים אז זה מרגיש לי שיש יותר. 

אצלי באופן כללי איןנעמי28

יש עוגיות שאני אופה, ארטיקים וגלידה ביתיים והרבה פירות.
 

אני חושבת שזה כמו כל גבול - כשיש פתח, מנסים לעבור אותו.

אני רואה את זה הרבה עם המסכים - אצלי בכו כל יום שהם רוצים, ברגע שהוצאתי מהבית את המסך הגדול, אין על להתלונן בכלל והרבה פחות בכי בנושא.
 

תשקלי אולי לא להחזיק בבית בכלל ולקנות כשצריך (נגיד רק לשבת אבל לא מגירת חטיפים)

מה שיש לתת במועדים ממש קבועים.

 

ויכול להיות שפשוט יהיה תסכול בנושא, הרף של הרצון למתוק אצל ילדים הוא בלתי נגמר, וככל שאוכלים יותר מתוק רוצים יותר🤷🏼‍♀️

אצלנודפני11

שוקולד- בארון גבוה. רק לשימוש של אפייה (יש לי מריר רגיל)

פופייסים- בימים החמים מרשה די חופשי..

ביסקויטים- די חופשי

עוגות- אך ורק בשבת. או אם יש קצת שאריות אז גם במשך השבוע.

אין לי בכלל חטיפים או עוגיות. ואם כן- אז זה רק כ"ממתק שבת" שמקבלים בערב שבת אחרי הדלקת נרות.

עוגיות קנויות- רק כשאורחים באים. זה ממש לא נגיש לילדים ובעיקר הם לא יודעים שזה קיים (במקפיא/בארון סגור ולא נגיש)

לחם עם שוקולד- רק ביום שישי/ראש חודש/יומולדת/יום טיול. ואז כל הילדים מקבלים..


יש שפע של פירות..... אם ילד רוצה לנשנש הוא מוזמן לקחת מכל הסוגים והמינים. לפעמים כשהם רעבים ואין אוכל זמין מיידי אני אוציא בייגלה/קרקרים.


לא יודעת אם עזרתי לך..

בשבתדפני11
הם יכולים לאכול די חופשי מהעוגות. אין לנו הגבלה (חוץ מ- אחרי האוכל)
עונה מאצלנו ילדים יותר קטנים, הגדול בן 4.5דיאן ד.

עוגיות קנויות/ ביסקוויטים יש בבית חופשי, כל יום לוקחים לגן.

יכולים לאכול גם אחה"צ אבל בתכלס הם לא רוצים.

שלוקים יש כל היום כל היום.

 

יש קורנפלקס עם חלב, לפעמים אוכלים בבוקר לפני שיוצאים לגן, לפעמים אחה"צ.

משתדלת לחתוך להם פירות, לא תמיד זוכרים לקנות.

 

ממתקים אין בבית בכלל בכלל.

לפעמים לפעמים קונים לשבת.

אם הילדים הולכים איתי לקניות אני מרשה להם לבחור ממתק אחד מה שהם רוצים (קורה פעם במיליון...).

בעלי לא מרשה רק אם זה לקראת שבת.

 

יש לנו ליד הבית קיוסק כזה שמוכרים בו ברד שהם מאוד אוהבים,

בהתחלה כל יום ביקשו לקנות ברד ואמרתי להם שברד קונים רק ביום מיוחד, למשל יומולדת או ראש חודש וקיבלו את זה.

 

הרבה פעמים הם חוזרים רעבים מהמסגרות אז או שמצטרפים אלי לארוחת צהריים מבושלת שאני אוכלת בבית בארבע.

או שאני מקדימה להם את הארוחת ערב לשעה חמש.

 

 

אצלנו קטנים יותר, כיתה א ומטהבוקר אור

מה שמקבלים במסגרות כמובן אוכלים,  ביום שישי הם שומרים מה שהם מקבלים לכניסת שבת

בשבת כשנמצאים בבית יש עוגה בסוף הארוחה לפעמים, לא כל ארוחה, ואז אני מרשה שתי חתיכות והם בסדר עם זה

פעם בשבוע בערך כשחוזרים הביתה קרטיב או שלוק (האמצעי קצת יותר מבקש ומתבאס שאני לא מביאה עוד פעמים)

בבוקר לפני שיוצאים אוכלים מאפינס שיבולת שועל,  זה לא ממתק מבחינתי אבל זה מפנק אותם

חוץ מזה אין משהו ברגיל, לפעמים מכינים עוגיות באמצע השבןע לשבת ואז אני נותנת גם עוגיה

יש לנו האמת מלא חטיפים שמצטברים כשהם מביאים מימי הולדת או משלוחי מנות, אבל לא נראה לי שהם בכלל זוכרים את קיומם כי זו ממש לא אופציה אצלנו 

אצלינוהשם שלי

בבוקר אוכלים ופלים/ עוגיות/ ביסקוויטים.


בערב כולם אוכלים עוגה. לפעמים במקום עוגה יש אבטיח/ עוגיות/ גלידה).


במשך היום אני מרשה ממתק אחד. בדרך כלל אוכלים אחרי ארוחת צהריים.

אנחנו קונים שוקולדים, חטיפים קטנים, שלוקים, לפעמים מסטיקים. ולפעמים יש גם דברים שהילדים קיבלו בכל מיני מקומות.


בקיץ מידי פעם קונים ארטיקים שווים (הם לא מסתפקים בארטיק קרח), אבל שומרים לזמנים מיוחדים.


בשבתות הם מקבלים ממתקים בתפילות ילדים, תהילים וכד'.


אצלנו יש חטיפים קטניםניק חדש2

כמו ציטוס במבה וכאלה

לרוב אני מרשה אחד קטן ביום.

לא תמיד עולה דרישה.


כשיש חטיפים גדולים הם לא רגועים ורוצים כל הזמן.

אז אני נמנעת מלקנות.


בגדול אני לא בעד למנוע מהם לחלוטין. גדלתי בבית שמנעו מאיתנו וזה יצר לי אישיו סביב זה שעד עצם היום הזה משפיע עלי מאד.

היו תקופות אחרי שהפכתי עצמאית בקניות שלי שהייתי קונה ממתקים וחטיפים כמו מטורפת.

בכמויות. שיהיה לי.

אז לא רוצה שיגדלו ככה.


לגבי עוגה בשבת לא מגבילה אותם כל עוד זה אחרי אוכל.

עוגיות ובסקוויטים אני מסכימה אבל לא להיסחף. יש לי ילד שלא יודע לעצור ואז הוא מגיע לבחילה אז אני מזכירה לו.


הגדול בן 9 הקטן בן 4.5

אה ולגבי שלוקיםניק חדש2

אם הם קטנים דיי חופשי.

גדולים אני מסכימה אחד גדול ביום.

ארטיקים כנל. אחד ביום.

קרח.

ארטיקים מיוחדים במידה ויש זה בדכ לשבת.

אצלנואיך?איך?

מבחינתי ביסקוויטים, שלוקים, קןרנפלקס וכו זה ממתקים

אז קורנפלקבס יש בבית אבל אוכלים ממנו לעיתים רחוקות. לפעמים אם אין משהו אחר לוקחים בבוקר לגן

באמצע שבוע יש עוגיות ביתיות  (בריאות) די חופשי ואוכלים גם במבה אם רוצים

יש פירות רוב הזמן

בשבת יש הרבה עוגות, מעדנים, קצת ממתקים וכמה סוגי חטיפים (אבל מרשים רק אחד)

וכמובן יש גם את מה שמקבלים במסגרות ובבית כנסת

אצלנו יש ממתקים רק בשבת ואירועים מיוחדיםדרקונית ירוקה

מקבלים ממתק או עוגיה בהדלקת נרות, במנות אחרונות ובקידוש וזהו. יוצא 5 בערך במהלך השבת, כולל פרוסות עוגה.

בראש חודש מקבלים כריך עם שוקולד

אחר הצהריים מקבלים פירות. מידי פעם גם ביסקוויט או חופן בייגלה. בקיץ לפעמים פופייס מיד בחזרה מהגן

הם יודעים מצויין מתי מותר ולכן אין תסכול. ממתקים שמקבלים במהלך השבוע שומרים בקופסה שלהם שממנה הם בוחרים בשבת.

תודה רבה לכל מי שינתה!שקדי מרק

קוראת את הכל ונחשוב מה מתאים לנו..

אני לא הולכת איתם אף פעם למכולתאוהבת את השבת

זה תמיד נגמר בעוגמת נפש..

השפע והמבחר ממש מאתגרים ומתישים את הנפש

מבינה אותם


אם הולכים זה רק אחרי שהחלטנו מראש מה קונים

..


משתדלת לדבר איתם על כל זה המון

שהמכולה מבלבלת

המפעלים רוצים שיקנו מהם כמה שיותר אז הם שמים הרבה פרסומות, הרבה צורות, הרבה חומרים מזיקים כדי למכר אותנו...


פעם הבת שלי הכינה דף עם מה הויטמינים של כל פרי וירק נותנים לנו, זה עזר לאיזה תקופה...


משתדלים להסביר הרבה שהחומרים המזיקים מקשים על הגוף ומפריעים לו לעבוד טוב. .


פעם הם שמעו מישהו מסביר על החשיבות לארוחה מאוזנת- שכל ארוחה תכיל פחמימות, חלבונים וויטמינים- ירקות, הוא הסביר טוב וזה עוזר להם להבין את החשיבות של תזונה...


הם גם שומעים הרבה מסע אל גוף האדם שהוא מסביר הרבה על גוף האדם ואיך האוכל משפיע על הגוף...

כמו לנו גם אצלם עוזר להבין את המשמעות וסיבת הדברים

..


והאמת הכי טוב שפשוט אין....

נעיקר זה הבטחון שלכם והשדר להםנחת-רוח

אצלינו יש חטיף לשבת- בדר''כ מארז של קטנים ואז גם מקבלים אחד בקבלת שבת ואחד במהלך השבת

יש עוגה לקידוש ולמלווה מלכה


שלוקים מקבלים כשחוזרים מהמסגרות

ולפעמים גם עוד אחד מתישהו במהלך היום


יש בארון ביסקויטים-קרקרים  דגני בוקר פשוטים כאלה וזולים (בשקיות כאלה..שמוכרים במשנת בערך ב11שח) לנשנושים בין לבין ולקחת בשקית לגנים-בי''ס

וגם מלפפונים רצים פה כנשנוש


פירות הם מחסלים ברגע אחד לא משנה כמה קונה ולכן לרוב לא קונים כי יוצא לא משתלם


בר''ח הפתעה מתוקה אחת קטנה


שאלה בקשר לעזיבה ממשרד החינוך ללא חל"תשאלהחלת

הי אשמח לדעת האם מישהי ביררה לגבי עזיבה של משרד החינוך במצב שכבר לא רלוונטי לבקש חלת מבחינת התאריך (ולא יאשרו לי, אין לי סיבה אןבייקטיבית שתצדיק אישור חריג)

מה נשמר ומה מפסידים?

הקביעות מתבטלת נכון?

השעות השתלמות הרבות שצברתי?

הוותק בשנים?

הדרגות?

אני חושבת כן לחזור בהמשך ולכן מנסה להבין את המשמעות.

אני לא מורה, מקצוע פר"א ולכן הקביעות והשמירה על אחוז המשרה, עצמה פחות קריטית לי. כי לרוב חסר. שאר הדברים כן משמעותיים.


(אני ניק קבוע בפורומים אחרים, רווקה כרגע אבל שואלת פה כי זה פורום עם רוב נשי, אעקוב מהניק הרגיל שלי.)

רק את הקביעות מפסידיםיראת גאולה
ותק, דרגה, ושעות השתלמות לא נמחקים. בדיוק כמו שהתואר לא נמחק...
תודה רבה! והכל נשמר במערכת?שאלהחלת

או שצריך להגיש את כל המסמכים מחדש?

(זוכרת שלקח זמן בהתחלה)

שאלה נוספת מעבר ממתיא במשרד החינוך לאופק למוכש"רשאלהחלת

ובחזרה-

יש לי אפשרות לעבוד שליש משרה באופק חדש במוכש"ר תחת עמותה מסוימת, האם שם במידה וחוזרים למשרד החינוך אז הכל אותו דבר? מתייחסים לוותק ולהשתלמויות שנצברו במוכש"ר?

והאם עבודה במוכשר תשמור לי על הקביעןת שנצברה במתיא במשרד החינוך או שזה לא קשור? 

ותק והשתלמויות כןקדם
קביעות לא
ותק נצבר. קביעות לאיראת גאולה
השתלמויות אני לא יודעת, לא מכירה.
תודה זה פרט חשוב.. גם אם העמותה באופק חדש נכןן?שאלהחלת

אז לכאורה פחות שווה לעבור ממשרד החינוך לעמותה?

(בעמותה מבחינת מיקום אולי כן אצליח לשלב שליש משרה שנה הבאה, מה שאין לי סיכוי במתיא בה יש לי קביעות)

אופק חדש זה תנאי השכר מול העמותהיראת גאולה

זה לא קשור לנתונים שלך מול משרד החינוך.

תמיד משרד החינוך יותר שווה מעמותות. בעמותות, המקסימום זה השוואת תנאים למול מה שמגיע לך ממשרד החינוך.

אא"כ הם ממש צריכים אותך, אז אולי תצליחי להגיע לתנאי העסקה טובים יותר, אבל זה לא מה שקורה בשטח.

אבל הרבה אנשים עובדים בעמותה או עוברים ממשרד החינוך לעמותה, כי יש תנאים ספציפיים של נוחות, כמו מרחק למשל.

אני הבנתי שגם ימי המחלה לא נשמרים, לא בטוחהאור עולה בבוקר

זו תשובה שקיבלתי מהAi...גם אני באותה התלבטות בדיוק , ולא ככ מוצאת עם מי להתייעץ אז שאלתי אותו😅

בעקרון הבנתי מפנסיונרית של משרד החינוך שבפרישה קיבלה סכום כסף גבוה על ימי מחלה שלע השתמשה בהם. אז כנראה שזה נמחק אם מתפטרים. חוץ מהקביעות . שוב, לא בטוחה

שיהיה בהצלחה והחלטות טובות

תודה רבה. על זה לא חשבתישאלהחלת
האמת שאני עובדת בהיקף משרה חלקי אז מעניין על כמה כסף זה לוותר בעצם..
לא בטוחה שמימדברה כעדן.
שבתוכניות החדשות, ממירים לה ימי מחלה לכסף בפרישה.... סתם מישהי שעכשיו פורשת אצלינו ומתלוננת על זה
מעניין. תודה!שאלהחלת
גם ממירים בכסף משהו כמו על 8 ימי מחלה.בת מלך =)אחרונה
את מקבלת החזר של כספי של יום אחד.

ויש גם עוד תנאי, אני חושבת שאת צריכה להשתמש בפחות מחצי/שליש מהזכאות שלךבכל השנים.


בקיצור, עדיף כבר להשתמש בזה ביום יום ולא לצבור..

אולי יעניין אותך