מה הכוונה ב"אין יאוש בעולם כלל"?L ענק
אסור להתייאש ממצבים רעים...יהודי מרמ"ג
ז"אשמחה ואמונה
שגם כשדבר הכי נורא קורה לך אל תיכנע.. תמשיך בעבודתך.. כי הכל זה לטובה.. רק אנחנו פשוט לא מבינים..
הרבה מקוצק אמר בדרך צחות: יאוש? - שלא מדעת...השם הוא המלך!
כפשוטו!! אולי התכוונת לשאול..באהבה ננצח
שהרי אנשים כן מתייאשים ואפי' מתאבדים.
הכוונה היא שאין שום אמת בייאוש (וא"כ אין לו שום אחיזה אמיתית בעולם, כי הרע אינו אלא העדר, עיין דרך ה' לרמח"ל). [[כמו שאין סיבה אמיתית להיות בעצבות (החברותא של הייאוש) כי בכל מקרה הכל לטובה ולכן צריך להיות בשמחה תמיד ואין שום אמת בעצבות.]] כל מצב כל תסבוכת כל צרה. הכל יכול להשתנות לגמרי מהקצה לקצה, כן, כולל המקרה הספציפי שלך, ואין שום סיבה אמיתית להתייאש. ולא צריך לתת לייאוש מציאות ולהתייחס אליו בחשיבות.. אין כזה דבר. הכל שקר ובלוף של היצה"ר.

ואת כל זה אני אומר מנסיון (תרתי משמע) לא פשוט.
וגם שמעתי פעם איזה דיבור שלפיו כשרבינו שאג את זה שאין יאוש בעולם כלל הוא התכוון לפעול את זה בעולם ואכמ"ל

תודה רבה על החיזוק המרומם!!אזמרה...
רבנו אמר:
 
"אצל ה' יתברך הכל אפשר
 
ויכול להיות כהרף עין!!!"
רגע לא הבנתי..L ענק
למה אין יאוש?הרי יש אנשים שמתייאשים
זה כמו..אזמרה...
שמשוגע יגיד: "אני המלך וכולם המשרתים"!
 
והאמת היא: שהוא אדם רגיל,
 
 וכולם- גם כן- סתם פשוטים!
 
אם יש אנשים שמתייאשים,
 
זה לא אומר שיש אמת ואחיזה
 
לדמיון הזה.
 
לר' נחמן יש סיפור,
 
על "החיטה המשגעת",
 
שנודע כי תכף יגמר הקמח בממלכה,
 
ותצמח חיטה שגורמת לאנשים להיות משוגעים..
 
התייעץ המלך עם מקורבו,
 
וחשב אולי לשמור להם כמויות גדולות,
 
שהם יוותרו בישוב הדעת,
 
בזמן "הבצורת"...
 
השיב היועץ:
 
"אם רק אנו נהיה צלולים,
 
ניחשב אנו למשוגעים..
 
מוטב שנעשה לנו איזה סימן במצח,
 
שלפחות יזכיר לנו שזה שיגעון, ולא אמת..."
 
רבנו לימד אותנו להבין,
 
שהכל פה זה תעתוע אחד גדול,
 
ורק המושגים של הנצח, והקדושה, והתכלית-
 
הם אלו שעומדים בבהירותם תמיד.
 
הוא אמר:
 
"העולם הזה מתעה אותנו לגמרי..
 
אל תתנו לעולם להתעות אתכם"!!
 
שנזכה..!
 
 
אין יאוש בעולם כללאנונימי (פותח)
אין יאוש בעולם כלל!
 
יש כלל, והכלל הוא שאין יאוש בעולם!
 
וגם אם ראוים אנשים שמיאושים כביכול זה בגלל שהם חושבים שיש יאוש אז הם מתיאשים,
 
אבל גם היאוש שלהם הוא לא אמיתי הוא מחוסר דעת, בגלל שהם לא יודעים שבעצם אין יאוש,
 
זה מושג שלא קיים בעולם מציאות שלא קיימת בעולם רבנו אמר שאין יאוש זאת אומרת שגם מי שמיואש
 
שיעצור ויבין שאין יאוש זה לא אפשרי 
אילו פרושים מקסימים!!שירו למלך
ואווווווווו
תודה רבה
בעל שם טוב..שמחה ואמונה
בס"ד
פרוש ממש יפה.. רק שאלה קטנה..
 
אם הוא לא מיואש מה הוא כן?..
ואם אין מציאות כזאת אז למה רבי נחמן היה צריך לומר לנו שאין ייאוש כי אם אין יאוש אז כולם יודעים שאין יאוש בכלל לא היינו מכירים את המושג הזה..
א.הוא בדימיון שהוא מיואש בגלל שהוא חושב שיש יאושאנונימי (פותח)
אבל אם הוא היה שומע מרבנו שאמר שאין מציאות של יאוש כי יאוש לא שייך אצל ה' יתברך אז הוא לא היה נכנס
 
לדימיון שאפשר להתייאש וכביכול שהוא מיאוש.
 
ב.אנחנו עם החיבור הגשמי שלנו לעולם הזה לא מסוגלים לדעת את זה לבד בגלל שיש לנו יצר הרע וגם כל העולם
 
משדר שיש יאוש, תתיאש, אין סיכוי זה אבוד וכולי. ואז אנחנו נכנסים לדימיון שאפשר להתיאש ושיש מציאות של
 
יאוש אבל רבינו שהגיע לדרגות נוראיות בא וגילה לנו לא משנה מה אתם חושבים או רואים או מרגישים או יודעים,
 
יש כלל, והכלל הוא שאין יאוש! אין כזאת מציאות או אפשרות זאת אומרת שזה לא שייך אצל ה', כזה דבר
 
גם אם אנחנו כביכול מרגישים מיואשים צריך לזכור שזה פשוט לא מציאות...
אז מה הבעיה שנהיה מיואשים?שמחה ואמונה
אם אין דבר כזה.. אז זה גם לא משפיע עלינו לא? זה רק דמיון..
חוץ מזה אי אפשר להמציא ככה סתם דמיון..
אדם לא קם בבוקר ואמר " מה בא לי להמציא היום?... אממ יש בוא נמציא את ה"יאוש"." לא.. זה כבר היה קיים..
אולי  אתה מתכוון שאין יאוש בעולם העליונים וכו'..  כמו שאין אוכל גשמי ושתיה ככה גם אין יאוש אצלו למעלה.. אבל פה למטה יש אוכל ויש שתיה ויש גם יאוש..
(ואני שואלת כי באמת אני לא מבינה... סליחה על החפירות..)
הנקודה היא שכלפי ה' יתברך אין מציאות שאי אפשראנונימי (פותח)
לתקן, גם אחרי הרבה החטאים ועוונות שהם קלקולים, אין יאוש, אין מציאות כלפי ה' שאומרת זהו עשית
 
ככה וככהאז אין לך תיקון תתיאש!, רבנו בא ומחדש שלמרות החטאים הנוראים שיש לנו היום,אפשר לתקן  
 
אפשר לשנות  אז זאת אומרת שאין מצב שבן אדם אומר אין לי סיכוי בגלל שעשיתי יותר מידי חטאים. בטבע
 
נראה לכל אחד שיש דברים כלפי ה' יתברך שאי אפשר לתקן בגלל הרבה סיבות וגם היצר הרע כל הזמן משדר
 
אין תיקון בעולם כלל! אין לך סיכוי לחזור בתשובה, כמה פעמים אפשר לחטוא ולחזור יש גבול! אז אנחנו מתיאשים
 
ואומרים מה נעשה ניסינו וניסינו אבל אנחנו נופלים וקמים נופלים וקמים,אין טעם לקום אם כמעט בטוח ניפול
 
טוב אז אנחנו מתיאשים ואומרים, אני מאמין בה' אבל אני לא יהיה צדיק ואין לי סיכוי לתקן את כל הרע שעשיתי
 
אז אנחנו מאינים בלית ברירה או כי ככה חינכו אותנו.
 
רבנו הוא מעל הטבע ומעל כל שכל אנושי שמלופף בתאוות ויצר הרע ושאר מרעין בישין,והוא בא מחדש, עזוב את
 
כל מה שאתה יודע ומבין ורואה, כלפי רבונו של עולם אין מציאות שאי אפשר לחזור אין מציאות שיש גבול, אין
 
מציאות של סוף! תמיד אפשר לחזור, ולתקן ומכאן מגיע המשפט אין יאוש בעולם כלל שלמרות כל מה שנראה לנו
 
שיש יאוש אז אין! וגם אם כאילו מיואשים אז צריך להבין שכלפי ה' אין יאוש אז איך אפשר ליהות מיאושים??.....
 
 
בקיצור- אין יאוש מצד האמת של העולם כלל.באהבה ננצח
מצד הדמיון והקליפות- כן. ולכן אנשים מתייאשים.
אבל זה רק דמיון. אבק פורח חלום יעוף. לא יותר. קליפות קליפות קליפות!!! שום דבר אמיתי לא!!!
אוקי.. הבנתי...שמחה ואמונהאחרונה
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך