חזרתי מאומן איזה אורות היה ב"האנונימי (פותח)
שנזכה לביאת גואל וששנה הבאה נעלה לבית המקדש עם רבנו נ נח נחמ נחמן מאומן ולא נמצרך לטוס לארץ נוכריה.
--אמו---!! צדיק אחותי?!
ווואוו אמן..!!!שיח השדה..
אני אם חלילה לא יבוא משיח עד שנה הבאה.....יהודי מרמ"ג
אסע לאומן בעז"ה עם אח שלי....
יבוא יבוווא!!בע'זרת 'ה יתברך!@!אין תפילות באמת!!יקירה
בטח היה מזה אורות להתפלל בדבקות -otk100
'" ומפני חטאינו גלינו מארצנו " "...שמחה לארצך וששון לעירך"

ממש מזעזע שמאות אנשים גולים במזיד מארץ הקודש ביום כל כך קדוש שכל התפילה מדברת על ארץ הקודש.
ציטוט....יהודי מרמ"ג
"קברי צדיקים אמתיים הוא קדוש בקדושת ארץ ישראל ממש"
(ליקוטי מוהר"ן תנינא תורה קט)
ומה עם מסביב הקבר?....קשקשן
הרי לא כולם עומדים על הקבר (ונראה לי שאף אחד לא...)....
 
לכך שייך לומר "מפני חטאינו..." וכו'
 
או שאתה סובר שכל האיזור זה קדושת ארץ ישראל (מה שלא כתוב שם) ואז אתה צריך להפריש תרומות ומעשות...
 
נ.ב. מה שאני רוצה לומר שמי שיוצא לאומן לא יחיה בסרץ שהוא נשאר בארץ, הוא יוצא לחו"ל כן כן לחו"ל, ועפ"ז הוא צריך לשקול אם זה שווה יציאה מהארץ!!
הכוונה היא שכל הנסיעה היא בבחינת א"י....יהודי מרמ"ג
כמו שרבינו אומר:
שכל חלק בעשיית המצווה,
הוא בבחינת אותה המצווה....
אם זה היה יציאה מהארץ לא הייתי יוצא בכלל....
למה נראה לך שאני לוקח סמים?יהודי מרמ"ג
דם של יהודים זה לא קדוש?
לא ראית מה כתבתי מקודם?
זה שאתה באווירה של "אנטי" זה בעיה שלך, לא שלי.
סתם שתדע, שאני לא מעשן, לא עשנתי בחיי,
בעז"ה גם לא אעשה זאת....
זה מה שמשגע אותיקשקשן
אם אדם טס ויודע שהוא יוצא מהארץ זה עוד בסדר, אבל לרקוד על שתי החתונות זה יותר מדי...
 
אתה פשוט לוקח כמה משפטים שרבי נחמן אמר מצרף אותם ומחליט על פיהם שלא יצאת מהארץ בכלל.
 
כשר' נחמן אמר ש- קברי צדיקים אמיתיים קדושים בקדושת ארץ ישראל (שזו דעת רבי נחמן ואין לזה מקור קדום יותר - לפחות לא שידוע לי) זה רק הקבר ולא מסביב לו כפשוט. אז לבוא ולומר בגלל ש'כל חלק בעשיית המצווה, הוא בבחינת אותה המצווה' אז בכלל לא יצאתי מהארץ זה עובר כל גבול!!!
אתה לוקח משפטים ומבין אותם יותר מדי בשיטחיות, שהרי אם הדרך לבית כנסת נחשבת לבית כנסת (ע"ד משקל אומן) אז אסור לדבר דברי חולים בדרך לבית כנסת, וכשעולים להר הבית צריך להיות טהורים כבר מהיציאה מהבית... וכו' עוד כיד הדמיון הטובה.
 
הייתי מציע לך לשאול רב (אפילו ברסלב) ותראה שהוא יומר לך שזה שטויות.  
*חוליןקשקשן
ובנוסף - זה שדם יהודי נשפך שם זה לא הופך את המקום לקדוש.
 
(נ.ב. - גבולות ארץ ישראל ברורים ומפורטים בתורה, לא ניתן להרחיבם ללא כיבוש ישראל ע"פ ההלכה, כל בחינות ארץ ישראל ודומיהם לא נחשבים לארץ ישראל ע"פ ההלכה.
מה עוד שלפי דבריך נצטרך להפריש תרומות ומעשרות מפירות תוצרת רוסיה, אה וגם פולין ורומניה - כי יש אנשים שנוסעים משם לאומן, ובעצם... כל מדינה שקבור בה צדיק אמת הופכת לארץ ישראל, ואו לא ידעתי שהארץ שלנו כ"כ דגולה... [סליחה על הציניות פשוט השתגעתי מדבריך].
נקודה לסיום, איני בא לזלזל ח"ו בדברי ר' נחמן על קברי צדיקים, אלא לעורר על פירושים מעוותים שאנשים מוציאים ממנו.)
 
 
ועוד דבש לסיום ע"ד הרמזקשקשן
 (נא לא להיעלב, זה מופנה לדעות המשונות ולא לאנשים).
 
בגמ' ב"ב ז. נאמר משהו בשם רב נחמן, אח"כ אומר רבה על זה "לאו אמינא לכו לא תיתלו ביה בוקי סריקי (-אנשים ריקים, תוס') ברב נחמן".
 
בעיברית - אל תאמינו לאנשים ריקים שאומרים דברים בשם רב נחמן....
 
(פליז, לא להיעלב, פשוט חבר שלי הראה לי את זה והתלהבתי...) 
ממש צדיק אתה..אשריך!!נ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
איזה כיף זה להתלהב שיורדים על חסידי ברסלב אה?! איזה כיף זה להשמיץ את אותה חסידות קדושה?! איי איי איי גדולתינו ותפארתינו יגלה משיח צדקינו!!!! כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ..אנחנו לא שומעים לכל המתנגדים והחולקים ובע"ה לפחות עד שמשיח יבוא נמשיך כל שנה לטוס לציון רבינו ולעבוד את ה' בשמחה אמיתית!!! וחבל על כל הויכוחים האלה שמרו את הכוחות האלה לעשייה אמיתית למען ארץ ישראל ולא לדיבורי סרק!!!
אני איתך....יהודי מרמ"ג
לא התכוונתי לרדת ח"ו על חסידי ברסלבקשקשן
כפי שהדגשתי, ברסלב זו חסידות נפלאה שמחזקת רבים אין לי התנגדות אליה, התכוונתי שיש כאלה שממציאים דברים בשם ר' נחמן ומוצים עליו שם רע.
 
אני מבקש סליחה אם משהו נעלב זו לא הייתה הכוונה, סליחה.
 
 לח. פרומן למה לא? הרי זה בחית אותה מצווה, ואם זה שונה אז למה באומן זה לא שונה וזה נחשב אותו דבר, 
אני חושב, במחילה מכבודך, שאין עניין בוויכוח הזה ואני מציע לך לשאול רב בברסלב (כי ממש לא נראה לי שיש רב שסובר כמוך, אז חבל להתווכח...)
 
ושוב סליחה.
אני אענה לך בקרוב....יהודי מרמ"ג
אני צריך לחפש כמה מקורות....
*בעז"היהודי מרמ"ג
דברים שלא רשמתי עליהם בעז"ה התפקששו בזמן האחרון...
מה השאלה?יהודי מרמ"ג
ואם לא עלית להר הבית ולא טבלת כי נאנסת לא קיימת מצווה?
 
לא בדיוק...יהודי מרמ"ג
כי בשביל החלק ההוא של המצווה אתה לא צריך להיות טהור או לא לדבר.
 
 
אולי די? לא רוצים אל תסעו חכמולוגים!yaar
בוא תקלטו משהו
הייתי באומן אז אולי יצאתי מא"י והייתי בגלות ועברתי כל יום אפילו כמה לאו דאורייתא בסדר?
(עצם ההתווכחות בשטות הזאת מראה את רמת הבקיאות בהלכה ובפרט באחרונים שהתירו יציאה גם לשם טיול)
אבל בשורה תחתונה אני קיימתי את מצוותו של אבא(ר' נחמן)ובאתי השנה וכל שנה בשנה עד ביאת גואל צדק כדי לפקוד את קברו ולהיות אצלו,בלי שכל בלי חוכמולוגיה
אז אולי אני גם טיפש נכון?
אבל טיפש שעובד את ה' בתמימות וזכות
ולא מתעסק בשטות שאתם חיים בה,מי שלא טעם את אומן,שלא לדבר על ראש השנה באומן לא יבין כי זה מעל השכל
אבל טוב לי באהבה שיש ביני לבין אבא
אבא כבר אמר שהעלם עוד יתמה על האהבה שיש בינינו והנה התמיהה תמוה בעיניכם למה אנחנו חוזרים כל שנה ובאים בהמונינו,אבל מי שטעם....לא יתבלבל
אז אולי תשאירו אותנו כמו שאנחנו מבולבלים וחוטאים ותשארו אתם צדיקים טהורים וקדושים במעלה ולא תצאו מארץ ישראל לעולם טוב?

לא אמרתי שאסור לנסוע לאומן,קשקשן
אמרתי רק שמי שטס שידע שהוא יוצא מהארץ, וטוב שאתה מודע לזה.
 
לא הבנתי מה אתה מפחד לחשוב עם השכל שה' נתן לך, אסור שהאמת תהיה ע"פ הרגש המשתנה, הרי גם אנשים שחזרו מהודו (להבדיל) חזרו עם חוויות רוחניות להפליא והתחזקו מאוד, אז גם לשם נתחיל לסוע.
 
האמונה שלנו מתבססת על דברים יותר יציבים, כדי להאמין צריך ללמוד מי זה ה' מה העניין בלימוד התורה, ולמה נברא העולם, מזה המצוות, או במילים אחרות לדעת את ה',
אפשר כמובן לקחת חיזוקים מכל מני מקומות, אבל לא לעשות אותם לעיקר ואת העבודה התמידית שאנו מצווים עליה לטפל, אז 'מותר' לחשוב על העניינים האלו בשכל ישר וללמוד אותם ובעז"ה להתקדם בעבודת ה'.     
ולמר פרומן - לא הבנתי את תשובתך.קשקשן
כלומר שזה לא שהמצווה לא מקויימת....יהודי מרמ"ג
אלא שכרגע לא צריך לטבול כי עצם הבעיה היא הנגיעה של הגוף במקום כשהוא לא טהור ולא קיום המצווה כשהוא לא טהור...
די לחפור!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!אנונימי (פותח)
כל אחד ומה שהוא חושב די לחפור בסכל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
לפרומן-קשקשן
אני לא מצליח להבין כלום מתשובותיך, זה נראה שאתה מנסה לעשות מכבסת מילים כדי לצאת מהמצב אליו נקלעת, אפשר להודות שפשוט טעית, (סליחה על הבוטות),
חג שמח לכולם!!!!
אני לא מבין מה הויכוח?!אנונימי (פותח)
חסידי ברסלב טסים לאומן לרבינו הקדוש כי כך הצדיק ביקש, ומי שחושב שהוא מכיר את ההלכות יותר מהצדיק יסוד העולם רבינו הקדוש, אז כדאי שיפשפש במעשיו ויעבוד על מידת הענוה שלו דחוף!!!!!
וואי זה באמת כבר חופר...קראתיך
גמכך אף אחד פה לא ישנה את דעתו...
וכל אחד ימשיך לעשות מה שהוא חושב..
אז זה חסר טעם לגמרי!
חבל על האנרגיות!
חג-שמייח!
שיחפרו! מה אכפת לכם?נקודות של כיסופים
כי זה קודח!קראתיך
תנו לאנשים להתבטאות..ייאלללה ייאלה!!!!!!!!!!!!!!!!יקירה
נתנו הרבה..זה כבר הגיע לגבול הקדיחה...קראתיך
סבבה מעייןןן!!!!!!!!!קורעת!יקירה
לעניות דעתי....אנונימי (פותח)
קודם כל מי שאומר לא לקדוח הוא קודח זכותנו מה קרה?
 
עכשיו תראו איך שאני מבין את רבי נחמן , רבי נחמן לא אמר שזה חלק מהארץ אלא שזה קדוש כמו המעלה של ארף ישראל ממש
ולעניות דעתי...קראתיךאחרונה
אני ממש לא קודחת..
סתם חופשי לגמרי..
תגידו מה שבראש'לכם...
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך