לימוד חסידותלא סתם יהודי

אני בחור בשיעור ה' ולצערי עוד לא זכיתי ללמוד אף פעם באופן רציף וקבוע חסידות.. יצא לי פה ושם תיבות שלום, קצת ליקוטי מוהר"ן וכאלה אבל לא משהו רציני. 

לאחרונה חשבתי להתחיל להיכנס קצת לנושא. מאיפה מתחילים? 

אשמח לעזרתכם. תודה!

 

תניא בצורה רציניתמושיקו

יש ספרים עם ביאורים ושיעורים וירטואלים, רק להתמיד בקו אחד, לא לקפוץ למקורות שונים

תניא פירוש של הרב שטיינזלץ מרתקדאק
איזה כיף לקרואדעתן מתחיל

נראה לי שחלק מעניינה של החסידות הוא חיבור אישי כך שאני מעדיף לא להמליץ.

רציתי רק לעודד. אשריך.

בעש"ט ותלמידיו, הכי מומלץ נועם אלימלך או קדושת לוי אבל...אנא עבדא דקב"ה

צריך לזכור שחסידות זה לא אוסף חידושים יפים, זו טעות, חסידות זו דרך חיים, לא לומדים את זה... חיים את זה...

מצטרףמישהו כל שהוא
מציע לנסות לאסוף פסקאות לפי נושאים שונים
השגחה- תפילה- יצא הרע- הכנעה הבדלה המתקה- וכו'
ואז ניתן ללמוד בעיון ולשים לב למחלוקת והבדלים בין חסידויות שונות.
ניתן לקחת כלל, לחיות אותומושיקו
ולהתקדם לפי הקצב האישי
אין אדםrr1250
חכמים הורו, אין אדם למד תורה אלא במקום שליבו חפץ.
מומלץ לפתוח ספרים שונים, לראות איזה סגנון מושך ומאיר את ליבך.
יש שמתקשרים יותר לעמקות החב"דית, ויש לברסלב, יש לרב צדוק, יש שפת אמת ועוד. בנחת.
(והערה כללית לגבי חסידות פולין חוץ מהנ"ל - צדיקים לאורך הדורות כינו את הספר הק' מאור ושמש - השולחן ערוך של החסידות. אז אם אתה מתכוון לצלול אל תורת חסידות פולין הרחבה, הייתי ממליץ להתחיל מספר זה.)
כשמוצאים משהו - ללמוד ברצינות, מכריכה לכריכה.
בהצלחה רבה, ויה"ר שהדברים ישפיעו על המוח ועל הלב.
לדעתי להתחיל מתניא זה קצת כבד.חבקו"ק בנשמה!
למרות שמצד שני זה באמת הכי מסודר.
כלומר בתור אחד שלומד חסידות הייתי ממליץ בהתחלה להתחיל מחסידות יותר מאוחרת כמו נתיבות שלום או שם משמואל.
וגם שיחות של הרבי מלובביטש.

או למצוא שיעורי מבואות למיניהם
שיחות הרבי מליבוואטישadvfb

יחסית הכי נוחות להבנה והכי שיטתיות.

ליקוטי שיחות למיניהם (יש הרבה גירסאות, לא מבין בזה)

יש המון שכתובים של שיעורים של הרבי.

לפי דעתי להפךמישהו כל שהוא
זה כמו ללמוד ר' שמעון שקופ לפני שלומדים גמרא זה מעניין ומלמד אבל מפספסים את העומק ואת ההבנה השיטתית
צריך להתחיל מהחסידות הראשונה של הבעשט ותלמידיו ורק אחכ להתקדם לחבד ברסלב שם משמואל נתיבות שלום הר' האחרון וכו'
זה למי שרוצה תמונה רחבה של כל החסידות ולא רק שיטה אחת
מי שרוצה ללמוד רק חסד או ברסלב כמובן שיתמקד במה שחפץ
בכללי אני לא ממליץ להתחיל מחב"ד וברסלבאנא עבדא דקב"ה

בעש"ט מומלץ לא ללמוד, זה מאוד לא מובן, חב"ד וברסלב זה חסידויות יחסית קיצוניות, כדאי להתחיל עם ספרי תלמידי הרב המגיד ממזריעטש (נועם אלימלך, קדושת לוי, בית אהרון וכו')

לבחור בשיעור המישהו כל שהוא
לא תהיה בעיה ללמוד בעשט ואלו אבני השיטה
לבחור בשיעור א מסכים איתך
אבל זה גם מאוד אישי כל אחד וסגנון הלימוד שלו
איזה ספרים בבעש"ט?לא סתם יהודי


אין לנו ספרים שלו, יש של תלמידיואנא עבדא דקב"ה

בעיקרון יש ארבעה ספרים שתלמידיו ליקטו: צוואת הריב"ש, שבחי הבעש"ט, כתר שם טוב ועוד אחד שאינני זוכר.

 

אבל הם יחסית מבולגנים. אם אתה רוצה דווקא בעל שם טוב אני ממליץ על צוואת הריב"ש, הוא גם מביא את כל הגוונים שבחסידות (כי בסופו של דבר כל החסידות יונקת מהבעל שם טוב), גם יש שם הרבה דברים מעשיים וחזקים וגם הוא מביא המון את ההשקפה החסידית. אבל כל זה בתנאי שלומדים אותו ברצינות וחזק וחזרות כי על פניו הוא נראה ספר פשוט אבל הוא ממש ממש לא...

זה לא רק סיגנון זה גם ידע בחסידות וקבלה...אנא עבדא דקב"ה

אני למדתי בשישית ספרים של הרב המגיד...

עיקר חסידות הבעל שם טוב היא חסידות חב"דמושיקו

בעל התניא נחשב כנכדו הרוחני של הבעל שם טוב כי לקח את עיקר שיטתו.

 

מהו עיקר החסידות? ככלל....מבקש אמונה


גילוי פנימיות התורה על מנת להביא את הגאולהמושיקו

לא כקבלה וכדו'

 

אלא את החלקים שמתאימים להבנת כל יהודי, וללמוד ולחיות עם זה במקביל ללימוד הנגלה על מנת להביא את הגאולה.

 

השיטה התבטאה בפועל באהבת ישראל, לאהוב  כל יהודי באשר הוא מצד מעלתו העצמית  שעלה במחשבה הקדומה, דבר שהיה חידוש בזמנו ולא היה מקובל  בעולם התורני

בנוסףמישהו כל שהוא
מעיקרי השיטה הבנה שה' נמצא בפועל בכל דבר (צמצום לא כפשוטו,משל אחיזת העניים) גם ברע ממש ולכן יש עיסוק בכנעה הבדלה המתקה של כל דבר.

ניתן דגש על הדבקות התפילה והשמחה בניגוד למתנגדות ששמה דגש על הבנת הלימוד ודקדוק המעשה.

זה לא מספק... קשה להגדיר דבר גדול ורחב בכמה משפטים קצרים
כל הנקודות האלו מוסברות עפ פנימיות התורהמושיקו
לכן שלומדים אותה זה המסקנות בפועל
אם כך, מה העיקר שנמצא אצל חב"ד שלדעתך חסר אצל אחרים?מבקש אמונה

לא רק חב"ד אומרים את מה שאמרת...

טוב הוא טוב, יותר טוב הוא יותר טוב..מושיקו

מי אמר שחסר אצל מישהו אחר?

השאלה היא, איך אתה קובע שאצלך הכי טוב.מבקש אמונה

אם אתה אומר שאצלך העיקר זה אומר שיש שוני..

אני שואל בפשטות מהו השוני שעושה את שלך יותר טוב.  שאלה לא מסובכת

החסידות היא מסורת מאוד מסודרת וברורהמושיקו

וככה מקובל איש מפי איש עד תלמידי הבעל שם טוב

לא ענית על מה ששאלתי..מבקש אמונה


ההתמסרות לעבודה באמתמושיקו

בלי חכמות.

 

אדמור הזקן יכל  להרוויח אלפי חסידים אם היה משמיט "מידת אמת ליעקב" מהתניא.

 

חב"ד דורשת עבודת ה' לעצמו ולזולת לפי המנהיג של אותו דור בלי חכמות, זה לא קל, אבל שווה.

 

ובמושגים חסידיים חב"ד היא לא חג"ת או נהי"מ - היא גם לא שוללת אותם

גם ר' נחמן היה בדיוק אותו דבר, ועוד הרבה צדיקים.מבקש אמונה

אמת מוכיחים מכתובים, לא כי אני בטוח שאני הכי שואף לאמת והשני פחות

זה מגוחך.

לא מדויקמושיקו
ולא אפתח על זה דיון כי הוא לא יובן נכון
מדויק מדויק...וחבל לשחק אותה כאילו יש לך טענה חכמה מידימבקש אמונה

אם אתה לא יודע להסביר את הדרך שלך אלא רק להוריד את האחרים כנראה שאתה טועה

 

באותה מידה יכלתי לענות חזרה שההתמסרות לעבודה באמת לא מדויק לגבי חב"ד

כמובן שלא אעשה את זה.  

חב"ד זה לא חג"תמושיקו

וחב"ד וחג"ת זה לא נה"י.

 

זה התשובה לגבי ברסלב.

 

 

יש לך משהו קצת יותר פרקטי?מבקש אמונה

כשיהיה לך אשמח לשמוע... בינתיים אני מפסיק את הדיון.

על זה אמר הכוזרימישהו כל שהוא
(ו) אָמַר לוֹ הַכּוּזָרִי: ....וְאִם סֵפֶר תּוֹרַתְכֶם מוֹפֵת לָכֶם וְהוּא בִלְשוֹן עַרְבִי, אֵין מַכִּיר מוֹפְתוֹ וְהָאוֹת שֶׁלּוֹ, לוֹעֵז כָּמוֹנִי, וְכַאֲשֶׁר יִקָּרֵא בְאָזְנַי, אֵינֶנִּי מַבְדִּיל בֵּינוֹ וּבֵין זוּלָתוֹ מִלְּשׁוֹן הָעַרְבִי.

לא הבאת שום ראיה לדבריך מלבד שאתה התחברת אליהם

ולגבי מה שכתבת למטה על פנימיות התורה אז גם זה לא נכון
חסידות זה הסבר או לבוש אחד של פנימיות התורה
יש להזכירך עוד ספרים רבים. זוהר ,קבלת הראשונים, קבלת הארי ותלמידיו ,רמחל ,קבלת הגרא ותלמידיו , הרב קוק, ויש ועוד יהיו רבים אחרים....
נראה לי מאוד מקטין לצמצם את התורה כולה לשיטה אחת...
כמו להגיד שיש רק את שו"ע
הספרים שכתבת הם לא ברמה שמתאימה לכל העםמושיקו

ובנוגע למה שכתבתי, מי שהבין, כנראה שיש  לו ידע.

 

מי שלא, כנראה ששום הסבר לא יעזור

בגדים שרק חכמים רואיםמישהו כל שהוא
העיקר שאת עצמך אתה משכנע ...
השאלה היתה מי אמר למקם את חסידות חבד דווקא בחב"ד לכתוב מילים גבוהות לא יקדם אותך...


נפש החיים הוא ספר שמתאים לכולם לא פחות מתניא
גם ספרי הרמחל -דרך ה ודעת תבונות
ספרי המהרל
בקיצור יש עוד תורה ...

לא שללתי שום ספרמושיקו
התייחסתי לדרך החסידות של הבעל שם טוב הקדוש.
זהו התיאשתימישהו כל שהוא
חב"ד זה כן חג"תפלונפון מירוסלב

ושניהם זה נה"י, בערכין. וד"ל.

....ואולי...

זו דרכה של חב"ד. אבל לא בהכרח כל תורת הבעש"ט, עין בספר דור דעה בעיקר על ר' ברוך ממזיבוז (נכדו של הבעש"ט) ועוד כמה צדיקים שסברו אחרת בשיטת הבעש"ט וכן שאסור להפיץ סתרי תורה.

ועל זה היה הקיטרוג שהוביל לי"ט כסלו - ראש השנה לחסידותמושיקו

והמגיד ממעזריטש ביקש מבעל  התניא  לענות לאותם תלמידים שביקרו את הכיוון של להפיץ ונגרם מזה קיטרוג, המענה היה המשל של בן המלך החולה והיהלום מכתר המלך

המגיד ביקש?ואולי...


הלשון המדויקת "החזיק טובה לאדמו"ר הזקן עבור (המשל ה) זה"מושיקו

המגיד כמובן

אתה חבדניק נכון?מישהו כל שהוא
ככה זה כל אחד חושב שכל האמת אצלו
ממש לא קשורמושיקו

כל תהליך החסידות מלפני הבעל  שם טוב עד היום מתועד באופן מסודר.

כולל כל הגישות ואיך הם התחילו, מאיזה תלמיד ומאיזה חצר

ועדיין התניא למשל לא מסכים עם הבעשטמישהו כל שהוא
על העלאת מחשבות זרות כותב שזה מסוכן ומיועד רק ליחידים בניגוד לתמידי הבעשט...
גם במחלוקות של הבעשט על הקבלה ניסה לישב ולפעמים הסביר אחרת מהבעשט.
מה פירוש אחרת?מושיקו

הבעל שם טוב אמר תורה קצרה.

כל תלמיד הבין כדרכו - ולימד את זה לפי ההבנה שלו.

 

עיקר שיטתו של הבעל  שם טוב היא שיטתו של אדמור הזקן

תוכיח...מישהו כל שהוא
עיקר שיטתו של הבעשט היא אצל כל מי ששמע ממנו בכלי ראשון.
וכל חסיד חושב שרק רבו קיבל את השמועה האמיתית...
אבל יש בניהם מחלוקות שיטתיות.
אנסה למצוא זמן לסדר מקורות ולהעלות
זה שככה אמר על עצמו האדמור הזקן או תמידיו זה לא ראיה...
כמו שבברסלב חושבים בדיוק אותו דבר
ומצני עד משיח לא יהיה חידוש
אתה מסקר את החסידות בשכלמושיקו
לא באמונה..

הבדל קטן ומשמעותי
כי אי אפשר לתת עצות ללבמישהו כל שהוא
לכן ב"ה יש שיטות רבות לעבודת ה' כל אחד והצינור שלו
שלך זה חב"ד של אחר ברסלב של השלישי נפש החיים. ולכן לא ניתן להמליץ למישהו אחר את מה שאתה אוהב אבל לדון בשכל אפשר עם כולם
לשכל ניתן לתת עצה וזה לימוד שיטתי לברר כל דעה על בוריה.
החסידות היא התרופה הכלליתמושיקו

יש הרבה דרכים לזה

התורה היא התרופה הכלליתמישהו כל שהוא

ויש הרבה דרכים לזה. החסידות היא תרופה מופלאה לחלק חשוב מבעיות העולם אך לא הכל

לא נכון לצמצם את התורה לחסידות כמו שלא נכון להחליף דבקות בה' בדבקות בצדיק.

 

קבצים ז קלא

 

החסידות החדשה, כמו ההשכלה, הלאומיות, הציוניות, וכל הרעיונות המתילדים מזמן לזמן, הנם מקרים העוברים על היהדות, שיש להם תפקיד של ענפים, צבעים וזהרוריות המתטפלים לעצמיותה, וכל ערכם איננו נחשב כי אם לפי ערכה של הקליטה שהם נקלטים בעצמות היהדות ורוחה הפנימי. אמנם ההתגלות של עצמות היהדות היא באותו הציבור הגדול של שלמי אמוני ישראל, העומדים על הבסיס התמים של אחיזת החיים של תורה שבכתב ותורה שבעל פה בכל תכונת חייהם, שבאמת בהיות הצורה היהדותית שלמה כראוי, כבר היא כוללת בתוכה את הכל. על ידי דלדול פנימי בכללות התוכן של כנסת ישראל הקבועה, נחסרו קצת מהלשדים הללו הראויים להיות קבועים בה ונטפלים לעומק תהום עצמיותה, ומתוך החסרון נתעוררה התביעה למילוי, והמילוי כאשר הוא בא מתוך מחלה, שב אחר כך להיות כמו תוכן עומד לבדו, הממלא מקום של חטיבה עקרית, ורוצה לעשות את היסוד העקרי, היהדות הכללית הקבועה, כמו טפל אליו, וזה הוא דבר המכחיש פמליא של מעלה. על כן לא יעמד התוכן עמדה תמידית, כי אם ילך וינוע, ילבש צורה ויפשוט צורה, עד שיתחלחל התוכן הלשדי הראוי וההגון שלו לתוך עצמיותה של כנסת ישראל העיקרית, ואז תשוב לבריאותה, והתביעה החולנית של העמדת חטיבות מיוחדות תבטל מאליה, וישוב אז אור השלום להופיע ברוח האומה ולהתפשט על מפעליה, ואורו המבהיק של אליהו המקנא קנאת ד' מכל עירוב זר, מכל פסיחה על שני סעיפים, יואר באורח השלום והאהבה המשכללת, והשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם.

 

כמובן שגם תורת הרב קוק היא ענף...וד"ל

חסידות היא (פנימיות) התורהמושיקו

וח"ו לא שוללת את חלק הנגלה של התורה

תוכל לתת פעם אחת הוכחה ולא סיסמא מפציצה?בן מכיר
הוכחה שמה?מושיקו
שהיה בעל שם טוב?
מי הם תלמידיו ואיך הם התבטאו?

איך למדו תורה בשנים שלפני הבעל שם טוב?
ואיך שיטת הבעל שם טוב נכנסה לתמונה, ומה היה היחס אליה?

מה היה עם מי שלמד תורה בלי מוסר/חסידות?

הכל כתוב ומתועד בכתב ובעל פה איש מפי איש
לכל הסיסמאות שאתה אומרבן מכיר

"החסידות היא פנימיות התורה", "החסידות היא התרופה הכללית", "עיקר שיטתו של הבעל  שם טוב היא שיטתו של אדמור הזקן", "עיקר חסידות בעל שם טוב היא אצל חסידות חב"ד"

פנימיות התורה זה תורת הסודמושיקו

והחסידות מנגישה אותה ברמה שמותאמת לכל אחד.

 

החסידות היא התרופה הכללית - ממשל אדמו"ר הזקן על ל בן המלך החולה, שנאמר כמענה לא' מתלמידי הבעל  שם טוב שחשב אחרת ונהיה מזה קיטרוג.

 

עיקר שיטת הבעל שם טוב- 

– ישנם הטוענים על חסידי חב"ד: היתכן ש"לוקחים לעצמם" ("זיי נעמען אַריין צו זיך") גם את הבעש"ט (וכן את תלמידו ממלא מקומו המגיד), בה בשעה שישנם עוד כמה וכמה תלמידי הבעש"ט?! – הנה טענה זו יש לה מקום רק בנוגע להתורות שאמר הבעש"ט בחיים חיותו בעלמא דין, שנמסרו גם לשאר תלמידי הבעש"ט, "נהרא נהרא ופשטי'"1, אבל בנוגע להתורות שאמר הבעש"ט (לאחרי הסתלקותו) בגן עדן, הרי לא נמסרו למטה ע"י שאר תלמידי הבעש"ט אלא ע"י נשיאי חב"ד דוקא2.(משיחת הרבי)

 

כמו כן המידות חב"ד ענינים מוחין בשונה משאר שיטות החסידות המכונים חג"ת שהם מבארים  פרט בתורה ולא אתת כללותה

כן זה שהרבי חושב ככה על חבד זה ברורמישהו כל שהוא
העניין שכולם חושבים ככה כל אחד על עצמו
גם ברסלב טוענים ככה ואני בטוח שגם גור חושבים שהם נאמנים למקור למרות פער השנים...
ובכלל אם אני חושב שמישהו אחר יותר צודק ממני כנראה שאעבור לחשוב כמוהו....
אז להביא ראיה מהרבי זה לא מקדם אותנו לשום מקום...

אני מניח שמי שמכנה את שאר החסדויות חגת זה חסידות חבד...

אגב אני חושב שאני המשיח
הנה הראיה שלי :
"אני המשיח באתי לגאול את כולכם"
השתכנת אני מקווה....

איני מזלזל חלילה אלא פשוט חבד כמו כל שיטה אחרת היא עוד שיטה חשובה ביהדות שמתאימה לחלק מהיהודים...
התפרצת לדלת פתוחהמושיקו
גמרא מפורשת שכל רב דרש על עצמו או תלמידיו דרשו עליו שהוא המשיח.

בכל מקרה הוא ביקש מקורות השתדלתי ללקט לו.
נכון!מישהו כל שהוא
אבל גם כולם ידעו שגם השני חושב כך על הרב שלו...
ופה ההבדל.
היכולת להמליץ למי שעומד מולך לחפש את שמתאים לו ולא את מה שמתאים לי....
בכל מקרה לא שללו אחד את השנימושיקו
וגם כאן.
לגיטימי לשכנע למה אתה צודק.

כל אחד לפי דרכו.

והשואל יבחן את התשובות ולפי משיכת ליבו יחליט מה ללמוד
נכון וזה מה שלא עשיתמישהו כל שהוא
אם אתה רוצה לשכנע צריך להביא טיעונים
להגיד התורה שלי הכי נפלאה אפילו אני והרב שלי חושבים ככה זה לא טענה ...
טענה זה להגיד בחבד יש דברים כאלו וכאלו שאין ב...או העקרון הזה מאוד מודגש אצלנו וזה חשוב כי...
למדתי תניא וזה מאוד עזר לי לעבודת ה' כי .... וכדו'
חיפשתי הוכחות לא מקורותבן מכיר

להביא מקור שבוא כתוב X צודק זה לא נקרא להוכיח ש - X אכן צודק

מי שאמר את זה הוא קיבל ריש מםי איש מתלמידי הבעל שם טובמושיקו
ויתכן גם מפיו ישירות.
בהיכלו למעלה ובירידתו למטה.

זה דברים שצריכים להאמין שקיימים כי אנשים כערכנו לא יכולים להבין ולראות את זה בשכלנו הגשמי.

ומכיון שכך קשה להביא הוכחה שכלית משכנעת
מי האיש? מה המקור לזה?בן מכיר

אם אין מקור אמין, יתכן שזה סתם נאמר בטיש מתוך הפרזה ולא מתוך כוונה רצינית

מה שנאמר בטיש שהרמבם או הבעל שם טוב נמצא במקוםמושיקו

זה לא הפרזה.

 

זה שהאריז"ל היה מגיע לשיעורי המגיד לשמוע חידושי תורה, זה לא הפרזה.

 

זה נאמר על ידי תלמידי הבעש"ט השונים ואדמו"רי חב"ד במהלך השנים.

 

זה בדיוק הנקודה שקשה לנו בדורנו בפרט וכבני אדם בכלל, את המונחות של גאונים וצדיקים באלוקות עד שזה מזכך ומשנה את כל חייהם הגשמיים.

 

 

וזה לא יחודי גם להם, היו בכל הדורות כאלו צדיקים, אבל  מהבעש"ט זה היה יותר בגילוי ובהנגשה לעם.

 

מה העל שם טוב אמר?בן מכיר

שבעל התניא הוא הממשיל שלו? כי אם אני לא טועה לאחר מות הבש"ט המגיד ממזריטש נהיה מנהיג החסידות ולאחריו היא התפצלה לכ - 60 חסידויות שונות

אכן, יש את החסידות הכללית וחסידות חב"דמושיקו

מוכנים חב"ד וחג"ת על שם מהותם

 

הנקודות האלו (למשל שאדמו"ר הזקן נכד רוחני של הבעש"ט) מקובלות מאדמו"ר הזקן וממלאי מקומו נשיאי חב"ד שגילו עוד ועוד  במהלך השנים.

 

אחת הנקודות שהובאו, שאדמו"רי חב"ד קיבלו וגילו תורות  הבעש"ט שאמר בגן עדן מכיון שהם ממשיכי עיקר דרכו.

 

נ.ב.

1.רואים  את זה בפועל שהחסידיות הנ"ל לא פונות  לקהל היעד שמחוצה להם,

2.בזכות אדמו"ר הזקן יש את חסידות ברסלב, מאחר שהוא לקח  אחריות על ר' נחמן לאחר שרצו להרחיק אותו עקב שיטתו

אתה חוזר על אותה טעותבן מכיר

אם אני אומר שאני הכי חכם לא הופך אותי לכזה.

באותה מידה כל תלמיד חושב שרק הרב שלו צודק, להביא חסידים שאומרים שהאדמור שלהם הוא הכי צודק זה לא נקרא הוכחה

אדרבה, תביא מישהו באותה רמה שטוען אחרתמושיקו

זה לא סתם רב שאומר את זה.

 

מדובר ברב, שעלה לגן עדן ושמע תורות  וחזר ומסר לנו אותם.

 

מדובר ברב שראה שהאריז"ל מגיע לשיעור ואין לו מקום וקם עבורו.

 

וזה בדיוק הנקודה שלא נסכים עליה..

 

מאיפה ההוכחה צריכה להגיע, כשיש רב כזה אני לא צריך שום הוכחה אחרת..

 

כל הדברים שאמרת עכשיו על הרביבן מכיר

נאמרו על ידי חסידיו ולא על ידו וראה הודעותי לעיל

בכוונה לא כתבתי על איזה רבימושיקו

וגם אם כן.

 

בהנחה וזה נכון.

האמון בדברים של כאלו אנשים אמור להיות אחרת?

 

 

כן לפני רגע ירד מלאך ואמר שזה שטויותבן מכיר


שכחתי לכתובבן מכיר

כדי שאנשים לא יבינו אותי לא נכון <צ> <צ> <צ> <צ> <צ>

יפה שעוד לא התייאשת.. שאפו.מבקש אמונה


כבר הדגשתי לפנימושיקו

שלוקחים דברים הכי רציניים באי רצינות  אי אפשר לנהל  דיון רציני.

 

 

אני לוקח הכל ברצינותבן מכיר
כתבתי את זה כדי להראות איך הטיעונים שלך נראים לי ולמישהו מהצד
כי הגישה שלך לא נכונהמושיקו

וזה מה שמוזר.
 

שאתה מבין מה זה אומר מלאך, אתה לא מתבטא כך.

אני לא בטוח שהבנתי מה אתה רוצהבן מכיר
אבל עם הבנתי נכון אז איך אתה חושב שהיו משיחי שקר שם רבנים גדולים תמכו בהם?
לא הבנתי איך הגעת למשיחמושיקו

אתה אומר שהרב לוי יצחק מברדיטשוב הוא משיח שקר?

אתה אומר שמי שמבין מה זה מלאךבן מכיר

לעולם לא ידבר כך, אבל אנחנו יודעים על מקרים של משיחי שקר מעם ישראל שתמכו בהם רבנים גדולים (שבתאי צבי - נתן העזתי), איך אתה מסביר זאת?

אין קשרמושיקו

שצדיק רואה מלאכים שומעים תורה של  צדיק אחר.

 

או שהוא אומר ביאור שהוא שמע בגן עדן

 

או הוא ראה צדיקים שמגיעים מגן עדן.

 

וזה לא דבר שסותר את ההלכה כמו ש"צ אלא ביאור חדש בתורה.

 

זה דבר אחר לגמרי

לא הבנתבן מכיר
רבנים חשובים אמרו לשבתאי צבי שהוא משיח - אם רבנים אומרים על מישהו שהוא משיח זה לא תמיד נכון
עדיין לא הבנתי איך הכנסת את ענין המשיחמושיקו


ההסטוריה מוכיחה לנובן מכיר
שגם אם רב גדול טוען שמלאך אמר לו שהוא/פלוני המשיח זה לא בהכרח נכון
מי דיבר פה על מלאך שאמר למישהו שהוא משיח?מושיקו

שאלתי שאלה והתחמקת.

 

האם רבי לוי יצחק מברדיטשוב הוא 'משיח' שקר?כל  הסיפורים עליו?

לא הבנתי מה הקשר?בן מכיר
אתה טוען שאי אפשר להאמין לרבניםמושיקו

שאלתי אם אי אפשר להאמין לרב שהבאתי.

 

אני טועןבן מכיר
שאמירה בסגנון "מלאך אמר לי" לא שווה כלום אם לא הייתי מאמין לה גם בלי האפקט של המלאך
כלומר: כשרב אומר לי שמלאך אמר לו שהוא המשיח אז אני אאמין רק אם הייתי יכול להגיע למסקנה הזו בלי המלאך
ואם רבי לוי יצחק מברדיטשוב היה אומר לךמושיקו

בלי  שהיית  תופס את זה בשכל, היית מאמין  או לא?

מה זאת אומרת, שהוא לא עומד בסימנים של משיח?בן מכיר
הוא היה אומר לך שמלאך ירד משמים לשמוע דבר תורה ממישהומושיקואחרונה

היית מאמין לו?

אם היו מספרים לך שהוא סיפר שהיה מסוגל לעבור דרך קיר של בטון, היית מאמין ?

 

אגב אני עדיין לא מבין איך הגעת לענין של משיח...

שם == שגםבן מכיר


הוכחהואולי...

הוכחה הכוונה להסביר באיזה ענין כל החסידויות חרגו מדרך הבעש"ט והמגיד ורק חב"ד נשארה בדרכו באופן מדויק. א"א לאמר ככה אלא כל תלמיד הבין דברים בצורה קצת שונה, ואולי כל אחד בהתאם לשורש נפשו הודרך ע"י רבו בצורה קצת שונה.

נכון שהיו צדיקים שיותר חידשו ולא קיבלו רק מהחסידות, וכן צדיקים כר' נפתלי מרופשיץ ור' יואל מסאטמר שאמרו שהשתכחה דרך הבעש"ט 

איפה ראית מתלמידי הבעש"ט שכותב שהעלאת מחשבות זרות זה לכולם?פלונפון מירוסלב

בכל אחד מהליקוטים מובא על אתר את דברי התלמידים ממקומות אחרים שזה לא שייך לכולם.

התניא לא יחיד בזה, אם כבר להבין את הבעש"ט כפשוטו זה היוצא דופן.

הבעש"ט לימד גדולי עולם, לא כל דבר שעשה ואמר שייך לכולם ולכן הרבה לא הגיע אלינו, ומסתבר שאפילו חלק ממה שנכתב כביכול כהדרכה כללית לא שייך לכולם.

 

ולפי האמת, העלאת מחשבות זרות למי שלא שייך שם פוגמת יותר ממה שמועילה וד"ל.

לדעתי נכון להתחיל מהדברים הפשוטים כדי לקבל מושגיםחבקו"ק בנשמה!
להתחיל להבין את השפה - גם אם מדובר בחסידות קיצונית.

בנוסף ספרים כמו נתיבות שלום ושם משמואל יותר מושכים את הלב - ככה נכנסים לדעתי באופן יותר חלק - אלו ספרים שלדעתי קצת יותר פשוטים מנועם אלימלך וקדושת לוי
אכן יש שיחת שמסבירה את ענינה של תורת החסידותמושיקו
אבל עדיין כדאי לחרוש את התניא כבסיס להבנה מעמיקה
לימוד חסידותחלפון אליהו

אני בגילך הייתי מאד מבולבל מריבוי המושגים. לכן הקמתי את אתר "ויקיקבלה" שיכול לתת מענה לחלק מהמונחים הנזכרים בספרי החסידות. כמו כן אם תראה מילה עם מתג כגון שמי'ם זו מילה שבוודאות תקבל עליה הסברים. אתה יכול להרשם לערוץ היו טיוב שלי "אליהו חלפון" לראות ולשמוע 2400 שיעורי תורה. בברכה. והעיקר לא להתחלש.

אני ממליץ מאוד על ספר השתפכות הנפשרוצהלהיותבשמחה

בס"ד

 

ומשיבת נפש של רבי נחמן שהוא מדבר שם הרבה על עניין התפילה וההתחזקות שזה עיקר הדרך להגיע לחסידות ומעלות בעבודת ה' כמו שכתוב שם שרק ככה זכו כול גדולי הצדיקים למה שזכו. בהצלחה אחי היקר אשריך!

 

 

@מושיקו- קדימה תראה לו מה זהמישהו כל שהוא
המלצהעמית בונן

לענ''ד באופן כללי ענינה של תורת החסידות, הקבלה, המחשבה והמוסר אחד והוא לגרום ליישוב הלב, להפנמה ולחיבור אישי לתורה ולמצוות. [ואכמ''ל.] לכן שים לב למה באופן אישי אתה יותר נמשך, איזה מספרי החסידות מחייה אותך יותר בעבודת ה'.

 

שנית, ממליץ שתחפש ספרים בלשונך שיפתחו לך צוהר ילמדו אותך את הטרמינולוגיה של החסידות בעיקר ספרי אחרונים כמו ה'נתיבות שלום' האדמו''ר מפסצנה בעל 'חובת התלמידים' ועוד. כך תוכל להתקדם וללמוד ספרי חסידות יסודיים יותר של ראשוני החסידות כדוגמת 'כתר שם טוב' 'נועם אלימלך' וכ'ו.

חזק ואמץ אחי היקר!

תלוי מה אתה רוצהיהונתןב
אם אתה רוצה ללמוד בהבנה ובהעמקה מלאה של המושגים אנע מציע לל ללמוד בשעה שהקדימו של הרשב ביו טיוב של הרב תדהר אילון. רב זה הוא מקובל גדול ומאוד מדוייק. כל שיעור מקדם אותך להבנה יותר מלאה של החסידות

בנוסף יש את ספר התניא שגם יש לו בו שיעורים שמעמיק בהם על פי תלמידי אדמור הזקן ובהשוואה לחכמת הקבלה.

בנוסף אם אתה רוצה להכיר דרך של החסידות בעבודת ה' ויחד עם זה לשמוע ולהכיר קצת מושגים מציע לך ללמוד ליקוטי מוהרן עם הרב טייכנר יש לך באנטרנט את השיעורים על כל ליקוטי מוהרן זה יהיה שיעור קליל ומקדם.

לימוד חסידות באופן מעמיק באמת קשור ללימוד קבלה אבל העיקר בחסידות הוא לקשר כל המושגים לנפש שלך. לכן תוך כדי ללמוד תמיד תחפש יצירת קשר.

ישנם שלושה סוגי חסידות.
החסידות הכללית של הבעל שם טוב. והיא ממש ראשית החסידות זה פחות יהיה שייך להבנה ויותר להתפעלות רגשית.
זה יותר קשור להברקת חכמה ולא להבנה. אלא לקבלת העניינים.
לאחר מכן חסידות פרטית כחסידות חבד המתבוננים בפרטי פרטים של מערכת האלוהות בהקבלה לאדם ולא רק באופן הכלל.
בנוסף יש את רבי נחמן שהוא חסידות אבל שונה.
אם הדרך הרגילה היתה לדחות את הרע ולקחת את הטוב. והחסידות היא שדרך עשה טוב מבער את הרע.
הרי שרבי נחמן זה שהוא מתעסק עם הרע אבל מתוך שיחה ונפש לא מתוך שליטה רק שמספר את קשייו לה' ומכיר עד כמה איננו דבר.
זהו שלושה סוגי חסידות.
חסידות חבד היא ממש בתניא נחשב כמו התנך של החסידות שכולל כל המושגים. ויש חסידויות שפחות מפותחות היותר קרובות לבעל שם טוב.
בואו נראה במציאותאנ"ש דשכם

במזיעבוז היה מניין אחד וותיקין! היום בכל החסידויות שמתיימרות להמשיך את הבעש"ט מתפללים ב10 אפילו השכמות הנהוגות של הבעש"ט (שבועות ט באב הושענה רבה פורים ש"פ) 

היום המשך של הבעש"ט זה חסידות ברסלב כואב לשמוע זה המציאות

1,לדעתי חסידות זה משהו פנימי פשוט למצוא ספר לקרוא להתאהב בו,בוער לארץ השלמה

2, מאד עוזר גם ללמוד קודם כל על הרב שחיבר את הספר למשל קראתי את "אוהב ואהוב" על רבי לוי יצחק מברדיצ'ב והרגשתי שאני חייב ללמוד את התורות שלו

 

3,וגם הספר חסידות הלכה למעשה מאד עוזר להבין מה זה בכלל חסידות עלה והצלח!

גם ספורי חסידים וניגונים חסידייםברזלית
הם חלק לא פחות חשוב, עוזרים להפנים את הלימוד
אשריך שזכית!התימני

ידידי היקר והנעלה, דע! שעל-פי החסידות אם נתעוררה נשמתך לעסוק בחסידות הוי אומר שזכיתי להגיע לנקודת אמת ולכן נשמתך דורשת לאלפך את דרך עבודת ה' האמיתית, שכידוע ישנה אמת בכל זרם ביהדות אבל האמת לאמיתה זה רק חסידות!!!!!!!.

מכל מקום לשאלתך, מנסיון אני מציע לך לילך בזה על-פי סדר הדורות כי רק אבל רק באופן זה תוכל להבין דבר על בוריו שכידוע בספרי חסידות מאוחרים כותבים דברים בסגנון ידוע למי שבקי בספרי חסידות, ומי שאינו, אינו יודע במה מדובר. והוי אומר ראש וראשון ספר "צוואת הריב"ש" שהם מימרות בחסידות מפי הבעש"ט הקדוש זיע"א שאסף אחד מתלמידיו, רכוש אותו בכל מחיר, הצמד אותו ללוח ליבך, למד אותו בענווה וביראת שמים טהורה, קבל הדברים ממי שאמרן שכידוע היה גדול מיני ים בתורה ובעבודת ה', כל עצותיו והגיגיו הקדושים יראו לפניך בספרים של תלמידיו ותלמידי תלמידיו. אח"כ מיד רכוש ספר "תורה אור" שכתב תלמידו ממלא מקומו המגיד ממזריטש זצוק"ל, אחר כך ספר "התניא" הקדוש. אח"כ חפש בסדר הדורות מי הם תלמידים ראשונים כלומר דור ראשון של תלמידיו ולמד בספריהם, וכן הלאה (ואם תזוז מהסדר לפעמים לפי ההרגשה ללמוד בספרי חסידות מאוחרים יותר, גם טוב כי נשמתך חזי אע"פ דאת לא חזית, ועכ"פ תמיד חזור ללמוד לפי הסדר האמור). תדע שכל תורה צריך ללמוד מתוך מחשבה במציאות ה' (כלומר בקיצור שה' מסתכל עליך- "דביקות") הנזכרת בצוואת הריב"ש המון כי היא יסוד בחסידות שלצערינו לא מלמדים היום, וכן מתוך מחשבה שהצדיק שאתה עוסק בספרו עומד לפניך ממש כפשוטו (כלומר ניצוץ שלו שקשור אליך כפי שתלמד במשך הזמן. כדאי תמיד חוק בל יעבור לפני התחלת הלימוד באותו ספר, ללמוד קצת את קורות חייו וכו' של המחבר זצוק"ל. ודרך אגב דע! כל צדיק שאתה עוסק בספרו עוזר לך בשמים לפתוח לפניך דלתות תשובה דלת לפנים מדלת להעלותך בהר ה' באופן שאתה תרגיש את זה ממש ומיד, נסה!). ובזה בעזרת ה' תלך ולא תמעד והשביע הקב"ה בצחצחות את נפשך. ירבו כמותך בישראל אוהבך ומכבדך י.נ

אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץפלונפון מירוסלב

נסה לקרוא קצת על דמויות מובילות בעולם החסידות, ראה לאן הנפש שלך מושכת אותך ונסה את הספרים.

הצלחת? הרווחת! לא הצלחת? תנסה רב אחר.

 

כשתגיע למי מנוחות פשוט תתמיד בשיטתיות.

 

רק אציין שזאת לא שיטה שהיא חובה. אין חובה להתמקד בדרך לימוד אחד, לא בחסידות ולא בשאר הדברים (למעט גמרא כמובא בש"ס, שלא יבלבל את דרך הלימוד).

אם הנפש שלך אוהבת ללמוד שיטה אחת ואז לעבור לשיטה אחרת, גם זה טוב. רק שגם את זה צריך לעשות בצורה שלא תבלבל את הראש (נניח להשקיע שנה בחסידות א' ולסיים ספר אחד ואז לעבור לספר אחר של חסידות ב' וכו').

הגדרת את המפתח הנכוןמושיקו

פשוט תתמיד בשיטתיות.

אם אתה רוצה ללמוד בצורה יסודיתultracrepidam

תניא הוא ספר יסוד:

1  תלמיד של המגיד ממזריטש

2  קל מאד למצוא פירושים טובים, פירושים קלים, פירושים טובים וקלים. עם פירוש טוב תגיע לרוב המושגים החשובים בשלב יחסית מוקדם של הלימוד שלך

3  הספר הנפוץ ביותר

 

סדרת חסידות מבוארת יכולה להיות סדרת המשך מצוינת.

באופן כללי, הספרים המבוארים שיש הם טובים, כל אחד בתחומו

הייתי ממליץ להסתכל בקטלוג של צמאה/איכה ולראות מה יש להם להציע בתחום ה"מבוארים".

כמובן יש להם הטיה מסוימת לכיוון חב"ד, אבל חב"ד בהגדרה נוטים להתעסק בהבנה, אז אם הבנה חשובה לך, זה מה שיש.

 

ספרים שאפשר להתייחס אליהם כפשוטים יחסית, לדעתי:

- צמח צדק (עדיין בתוך חב"ד. וחשוב לשים לב שיש שם הרבה קטעים שתצטרך לדלג כי לא תבין כלום)

- בני יששכר

- סידורו של שבת (הספר הזה נכתב למתחילים. אחרי זה אתה יכול ללמוד את שער התפילה)

- דרך המלך לאדמו"ר מפיאסצנא. ספר נהדר בשביל מתחילים!

כל הספרים האלה הם ספרים שנוגעים במושגי היסוד של החסידות או בתפיסות יסודיות בצורה יחסית מסודרת, לדעתי (בניגוד לכתבי ר' נחמן, למשל, שמאד קשה ללמוד משם את המשמעות של מושגים); הם כן מתעסקים במושגי החסידות (בניגוד לספרים כמו אש קודש, חובת התלמידים, ישמח משה, ערבי נחל... התלבטתי לגבי קדושת לוי. אולי הוא כן צריך להכנס לרשימה)

 

בנוסף, אציין עוד שתי קבוצות:

 

1

ספרי הבעש"ט - בעש"ט על התורה, כתר שם טוב

ספרי רי"י מפולנאה - תולדות יעקב יוסף ועוד

ספרי המגיד ממזריטש - יש כמה

דגל מחנה אפרים

שהם ספרים של אנשים שגדלו במחיצת הבעש"ט; הספרים קריאים מאד ברובם; והם נותנים תמונה די טובה של מושגים. מצד שני, הרבה יותר קל ללכת לאיבוד שם, וללמוד הרבה בלי לקבל תחושה שאתה מכיר את המושגים היסודיים

 

2

ענפים של קוצק:

2.1 גור - בעיקר שפת אמת. ספר מאד אהוב, אבל אני לא מרגיש שהוא מלמד יסודות בצורה מסודרת. שיעורים בשפת אמת אולי כן, לא שמעתי הרבה.

2.2 ר' צדוק הכהן. יש שיעורים למכביר בספריו, והוא כתב המון (באמת המון. תבדוק מספר מילים בפרויקט השו"ת). מצד שני, הוא משתמש הרבה במושגים שונים, אז אם אתה לא רוצה להתמקצע רק בו, תדע שהוא מדבר בשפה קצת שונה

2.3 איזביצא-רדזין. בעיקר מי השילוח (אחריו: בית יעקב, סוד ישרים). מאד פופולרי ומאד מעניין, יש להם גם כן שפה משלהם. ר' צדוק שייך גם הוא לקבוצה הזאת, אבל הם קצת יותר קרובים למיינסטרים מבחינת השימוש במושגים. מאד מומלץ, יש להם תפיסות מאד מעניינות.

 

ברור שפספסתי דברים.

 

בנוסף, אציין שכמובן הרשימה שלי כולה מבוססת על החוויה שלי, ועל צורת הלימוד שלי, על האנשים שהכרתי והזדמן לי ללמוד מהם או איתם.

 

בהצלחה

ישיבת הסדר בסגנון מכינהSnoopy821

הי

 

מחפש לבן שלי ישיבת הסדר בסגנון קרוב יותר למכינה, פחות לימודי גמרא ושילוב של הכנה פיזית.

 

תודה

לא עולה לי מקום כזהפתית שלג

אם הוא מחפש דוקא הכנה פיזית לצבא הוא יוכל למצוא את זה בעיקר במכינות.

יש מכינות בסגנון קרוב לישיבה, עם רמות לימוד שונות. ישיבות בסגנון של מכינה אני לא בטוח שקיים.

ישיבות לעומת זאת בדרך כלל מתמקדות בהכנה הרוחנית והערכית לצבא ופחות בפיזית.

 

ואם הוא מחפש בעיקר פחות לימודי גמרא, יש ישיבות הסדר שאפשר למצוא בהן את זה. או פחות לימודי גמרא, או הנגשה משמעותית הרבה יותר, וסגנון שונה של התלמידים.

יש בברוכין "ישיבה קדם צבאית"ברגוע

לא מכיר אישית, אבל נשמע מתאים למה שכתבת

עד כמה שידוע לי זה בדיוק להפךהסטורי
(גם לא מכיר מבפנים) מבחינת המסלול זה מכינה, מבחינת התוכן - ישיבה.
מנסה להבין מה בדיוק ולמההסטורי

ומה הוא רוצה?


אם לא מתאים לו לשבת ולשקוד על תלמודו, למה לעשות מסגרת של הסדר?

(כמעט אשאל, מה ההצדקה לעשות פחות מכולם צבא, למי שלא יושב ושוקד על תלמודו?)


כמובן, יש ישיבות הסדר פחות עמוסות ושיש בהן יותר לימודי אמונה וכד'. אולי מעלה אפרים תתאים, אבל צריך לדייק מה רוצים.

תגובהSnoopy821

הוא פחות מתחבר ללימודי גמרא, אני מעדיף שיתגייס במסגרת הסדר כדי שיתגייס ביחד עם החבר'ה גם אם הוא יחליט לחתום ויתור בהמשך.

אם היתה מכינה עם גיוס של החבר'ה ביחד זה היה השילוב המושלם.

ומה הוא מעדיף?הסטורי

סליחה שאני לא בדיוק עונה לשאלתך, אבל עד כאן לא כתבת מילה אחת על מה הוא רוצה, רק על מה אתה רוצה. אם מה שאתה מחפש, זה מה שהוא רוצה, תתעלם מהמשך ההודעה שלי, תבדקו אולי ישיבת ההסדר מעלה אפרים יכולה להתאים.

 

זה יפה וטוב שאתה רוצה שהוא ילמד בישיבה, אבל צריך להפנים שלכיתה א' אנחנו רושמים את הילד, לכיתה ט' בשיח עם הנער, עדיין אנחנו רושמים. לשיעור א' הבחור בוגר ורושם את עצמו למקום שליבו חפץ.

 

טוב מאוד אם יש לכם שיח פתוח וכנה, כזה שאתה מצליח להיות קשוב לבנך ולמה שמעניין אותו, למה שמטריד אותו למה שמשמעותי לו בחיים ואתה גם יכול להכווין אותו, לעזור לו למקד נכון לשוחח על סדרי עדיפויות וכד'.

 

אבל, אין יותר גרוע מהורה שמנסה לכפות על ילדיו הבוגרים את חלומותיו שלו, כשזה לא מתאים לבחור עצמו. לאורך השנים ראיתי יותר מידי פעמים, שדווקא אלו שלהורים שלהם היה מאוד ברור מה הבחור אמור לעשות כשלבחור זה לא התאים - בעטו הכי רחוק וההורים הפסיקו להיות בשבילם כתובת משמעותית, לא רק בנושא הספציפי, אלא בכלל.

 

תגובהSnoopy821

ברור שזה בתיאום אתו, אני לא יכפה עליו משהו שהוא לא רוצה.

מאחר ויש כל כך הרבה ישיבות בסגנונות שונים, חכמת המונים והמלצות אישיות זאת דרך לףשיכולה לעזור לקבל החלטה

אז כדאי שיתייעץ עם הר"מ הנוכחי שלוהסטורי
בד"כ יש להם מושג.


ישיבות גם שולחות נציגים לדבר בישיבות התיכוניות ולהציג את עצמן, שינסה לראות למה הוא מתחבר.


אגב, מאוד ממליץ לעשות שבו"שים אמתיים, של כמה ימים טובים כולל שבת. אם מגיעים למקום רק לכמה שעות, כמו שעושים הרבה חבר'ה היום, לא באמת מתרשמים מאווירה של מקום.

ממה שאני מכיר0IQ4U

נהריה - יש אפילו חדר כושר

איתמר אווירה קרובה מאוד למכינה ישיבתית,

 

 אני לא רוצה להוציא שם רע אבל רוב ישיבות ההסדר אין לימודיפ רציניים אז הם דיי דומות למכינות (יש זמן לאימונים פייזים וכמובן מנטלים והכנה לצבא מכל הבחינות גם ההלכתית וגם תמיכה של רמים בזמן השירות) ... כמעט כל ישיבת ההסדר  בלי 3 סדרי גמרא.... 

 

האלה שיותר קרובות לישיבות גבההות (אווירה יותר רצינית) זה ישיבות כמו מעלה אדמים, הגוש, כרם ביבנה, מדברה כעדן שבי חברון וכו' 
החסרתי הרבה שיובת זה בהערכה גסה מאוד שהשם יסלח לי , כל השאר בערך זה באמצע בין ממש רציני לבין אווירה של מכינה 

יש בדבריך לא מעט אי דיוקים ואולי אפילו הוצאת שם רעהסטורי

יש כשבעים ישיבות הסדר, יש בהן סגנונות שונים ומגוונים. חלקן באמת עם הרבה לימודי אמונה ואווירה יותר משוחררת. בחלק גדול, רבות מאוד ממה שציינת יש בהחלט שלושה סדרי גמרא ולימוד רציני מאוד.


(לא שזה מאוד משנה, שבי חברון היא ישיבה גבוהה, גם מדברה כעדן מוגדרת כישיבה גבוהה, למרות שאפשר לעשות שם הסדר והרוב עושים בשלב מסויים מאוחר מהסדר רגיל).

מה שתגיד .0IQ4Uאחרונה

אך אין בכוונתי להוציא לעז וידוע שיש ישיבות עם יותר או פחות שבאבניקים ואווירה יותר או פחותץ לוחצת וכזה 

מכיר מלא שעשו הסדר משני הישיבות הנל ואני יודע שכל שיעור שם עושים יוצאים הרבה להסדר אח שלי היה איתם במחלקה . לכן אני הזכרתי אותם בתור ישיבות ההסדר , יש לי גם חברים שעזבו ישיבות כמו מרכז ובית אל בשביל לעשות ההסדר...
לכן אני אומר שמבחינתי ישיבה שאפשרי לעשות בה ההסדר בלי לעזוב את הישיבה היא הסדר לא משנה לי איך קוראים לה מבחוץ, לצורך הדוגמא ישיבת איתמר נקראת ישיבה גבוהה 

אך למעשה הרב יהושוע וון דייק יותר מסתם מעודד את הבחורים לעשות ההסדר (יצא לי לעשות איתו שיחה בנדון) ויוצא שבשיעור אולי אחד או שניים עושים גבוהה והשאר ההסדר....

ביינישיםהרשפון הנודד

אשמח לדעת מה נותן לכם מוטיבציה ללימוד גמרא בישיבה?-בתוך אחד שקשה לו ממש ללמוד לימודי גמרא והלכה בגלל שזה מרגיש לי קצת מנותק ממני

היעדים הקבועים, האפשרות להעמיק, החברותאפתית שלגאחרונה
החייאה?טעמי🍫
בס"ד


אז מנסים להחיות את המקום?

יופיטעמי🍫
בהצלחה לנו✨️
איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
באזור ירושליםטעמי🍫

מעדיף לא לפרט

 

אתה?

גם באיזורשמיניסט באמ"ש
לא מפרט
גם באזוראיגנוטוס פברלאחרונה

לא מפרט

למה לא?פתית שלג

רק צריך להתקין בוט שימנע מלכתוב הודעות בזמן הסדרים..

יש כזה, אני יודע איך מתקינים לטלפוןשמיניסט באמ"ש
אגב, איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
זה נראה פורום מענייןמקפיצים נטושים

אולי נחייה אותו?

אני בעדשלג דאשתקד
יאללה לעבודה, תעלה דברים מעניינים ונגיב לך
אני במשבר. עמוק.מקפיצים נטושים

יושב בזמן סד"ע ומסתכל בפורומים של ערוץ 7.

איך יוצאים מזה?

לפי ההקפצות שלךשלג דאשתקד

נראה לי שישבת כאן כבר מסדר בוקר.

אבל יאללה תעלה סוגיה שהיית אמור ללמוד היום, או הסוגייה אחרונה שלמדת לפני המשבר, ונתחיל להתפלפל כמו בני ישיבות.

אני כאן

לאלא סד"ב לא הייתי פהמקפיצים נטושים
בלאגן, צריך לחשוב..מקפיצים נטושים

תחילת גיטין.

תקנת בפנובפ"נ,

מה קורה אם לא קויימה?

סחתן עליך!שלג דאשתקד

זה מסובך אחי,

לפי רבה - אם בית הדין חושש שהגט לא נכתב לשמה, אז אין המון מה לעשות... והחשש מתעצם לגעת תוספות (ב שבני חו"ל חולקים על ההלכה "וכתב לה - לשמה". כמובן ש"לאחר שלמדו" זה יותר קל כמו שהגמרא אומרת בהמשך. (אגב נדמה לי שהראב"ד פוסק כדעת רבה, כלומר שרבה אית ליה דרבא אז תכלס חוששים לשני הדברים).

לפי רבא, בגדול העניין יותר קל, כי הבלגן הוא למקרה שיהיה ערעור (כי אם אין ערעור אנחנו לא חוששים מעצמינו, כי משום עיגונה הקילו בה רבנן, כמו שכותב התוספות בתחילת הדיבור האחרון בדף ב.). עכשיו תראה, בעיקרון רשי בדף ג. נותן שני פירושים מה עוזר הפנוב"נ לפי רבא: 1. מרגע שהשליח אומר, הבעל יתבייש לערער. 2. הבעל עצמו כבר לא יהיה נאמן. ככה שתכלס אם לפי הפירוש הראשון, אז אין כאן עניין גדול.

מצד שני, צריך לקחת בחשבון את מחלוקת התוספות בדף ג. (בדעת ר"י), שגם אם הבעל מערער לא מאמינים לו, לעומת דעת הכפתור ופרח (נדמה לי איפשהו בפרק י) שאם הבעל עודה בלגן אז מאמינים לו ופוסלים את הגט. כך שהאמירה של בפנוב"נ או הכרחית או כמעט חסרת משמעות, ואז זה בעיקר כמו שאומר התוספות ש"בעל מידק דייק" הכוונה שמתלכחילה הוא מדייק ונזהר, וזו המטרה של האמירה.

הקיצור, לפי רבא זו תקנה שבאה להגן על מצבים מסובכים ולא ממש פותרת בעיות ספציפיות. אז זה לא נורא כל כך. אבל לפי רבה זה די בלגן אם הבחור לא אמר... (למרות שבפיכח ונתחרש לא גזרו חכמים, כך שאולי זה לא סוף העולם, כי רוב בקיאים הם).

לכבודך פתחתי את הגמרא בפנים שלג דאשתקד

מתוך רצון לא רק לקשקש מהזיכרון...

אז ככה, אם השליח לא אמר בפני נכתב וכו', זו מחלוקת בין רבי מאיר לחכמים בברייתא בדף ה:, והלכה כדעת חכמים שזה לא נורא רק שיחזור ויעשה את הפעולה ויאמר.


ולגבי השאלה מה קורה אם הבעל מערער אחרי שאמר בפנוב"נ, אז ראיתי שכבר בירודלמי יש התייחסות לזה ונאמר כך: "אמר ר' יוסי: חומר שהחמרתה עליה מתחילה שיהא צריך לומר בפני נכתב ובפני נחתם, היקלתה עליה בסוף שאם בא ועירער עררו בטל".

וואו, רצינימקפיצים נטושים

מבחינתי באמת הדיון מתחיל מהמח' תנאים הזו;

לפי ר"מ כל המשנה בגיטין ממטבע שטבעו חכמים הגט פסול, שזה מעניין כי לכ' מדאורייתא כשר, בעצם, היא עדיין נשואה ומותרת לבעלה הראשון? רק כי השליח לא אמר בפנופ"נ,
 

לפי חכמים - כשר, אז מה התוקף של התקנה? מה קורה אם לא מקיימים אותה? הכל טוב?!

לא נראה לי שחכמים כזה סבבהשלג דאשתקד

הרי הברייתא בעצמה ממשיכה "כיצד יעשה...". השאלה היא מה קורה אם הוא לא עשה את זה.

מצד שני, באמת לא מובן מה הטעם של רבי מאיר. הרי תכלס מדובר בחשש רחוק, כי רוב הדיינים בקיאים בלשמה (וכאן רבי מאיר לא אמור לחשוש למיעוטא, כפי שמסבירה הגמרא), ומן התורה עדים החתומים על השטר נעשה כמי שמחקרה עדותם בבית דין. אז למה היא פסולה מן התורה?


(נדמה לי שיש תוספות בדף ה על חלק מהנושאים האלה, אבל אני כבר צריך ללכת לישון כדי לקום מחר לסדר בוקר )

אשריך אתהשלג דאשתקד
יאללה תשתף מחר בחידושי סדר בוקר!!
אח... היה שיעור, עם המון חידושיםמקפיצים נטושים

אבל לא מספיק הייתי מרוכז בו,

 

לפתע עלתה לי התובנה שבעצם הסוגיא שלי בסדרי בוקר בשבועות האחרונים היא זו; 'ריחיים בצווארו ויעסוק בתורה'?!

תקשיב נשמה טהורהשלג דאשתקדאחרונה

מסכת גיטין אחת ה.... פשוט אחת המדהימותתת!!!

יש בה כל כך הרבה פרטים והיבטים, שהסיכוי להתעמק ולהבין הכל, זה כמעט אפסי. תסתכל רק על הסוגיה של רבה ורבא, איך אותה מדנה יכולה לקבל משמעות גם של שאלה הלכתית עקרונית (לשמה) וגם של שאלה עובדתית (קיום השטר) ואתה עומד מול משנה עם 100 דוגמאות (גבולות הארץ? סמוכות ומובלעות? עולי בבל ועולי מצרים - לפי רהינו תם?) ועוד משפטים דו משמעיים ושאלות טכניות של שליח להולכה, הבאה וקבלה; אישה שהביאה, עבד שהביא, בעל שהביא; עד נעשה דיין; עדי חתימה או עדי מסירה (וכמה שיטות מפשרות...). חתיכת סלט לא הגיוני, וזה עוד לפני שכל המצב מתהפך - לאחר שלמדו, מלתא דלא שכיחא וכו וכו.

נראה לך שאפשר לעשות את זה תוך כדי שינה? או תוך כדי ריחיים על צווארו???

עזוב אותך, אל תנסה לבלוע הכל. קח את מה שהכי הכי חשוב בישיבה: האווירה, החידוש, היצירתיות והרעיונות שעולים. אהבת תורה מהברק שלה. זה ימלא לך מצברים וזה מה שחשוב לך עכשיו!!

אתה הרי מכיר את הסיפור על "עולא אקלע לבבל" (בתענית וגם בפסחים), שבהתחלה היה מאוכזב איך אנשים שככה חוגגים לא לומדים תורה, אבל בדיעבד הוא הבין שהאנשים כל כך סובלים שצריך להודות שמישהו בכל זאת לומד תורה...

תשמח שאתה מנסה, שאתה משקיע, שאתה רוצה. תשמר את זה! בסוף תצליח ובענק!!!

ואל תשכח שאתה גם חייב: "וכי עני היית יותר מהלל?" (הסיפור הידוע ביומא)

חברים, אני בסגנון של ישיבות ברמה משכלית מאוד גבוההיונתןzxcv
עבר עריכה על ידי שדמות בחולות בתאריך כ' בשבט תשפ"ה 11:58

אני בן 25 מחפש עכשין ישיבה ברמה גבוהה כמו שיח יצחק באפרת למי שמכיר, 

כרגע מחפש באזור הצפון.

מבקש לא להכנס לדיונים על ישיבות ומה טוב ומה פחות 

אלא לגופו של עניין אם משהו יכול לעזור לי 

תודה רבה לכולם

למנהל היקר שמחק את התגובה שליפשוט אני..

היית יכול כבר לתקן את הטעות בכותרת, על הדרך

..קעלעברימבאר
עבר עריכה על ידי קעלעברימבאר בתאריך כ"ב בשבט תשפ"ה 16:38

..

אתה מחפש ישיבה בסגנון של שיח?קעלעברימבאר
אם הדגש העיקרי הוא על הרמה ההשכלתית הגבוההקעלעברימבאר

אז בצפון נראה לי זה מעלה גלבוע (לא כזה מכיר אבל נראה לי).

במרכז יותר אז יש את הר עציון, מעלה אדומים, ירוחם, עתניאל, מחנים, אורות שאול בתל אביב.

אם אתה מחפש משהו כמו שיח (סגנון הרב שגר אם אני לא טועה?) אז נראה אולי מחנים או עתניאל? לא זוכר בדיוק. בצפון לא יודע אם יש כזה סגנון אולי יש במעלה גלבוע אבל לא יודע באמת. ולא יודע מה הסגנון בנהריה או עכו

יש לך עוד פרטים על מעלה גלבוע?יונתןzxcv

וכן מחנים

לא יודע עוד. אפשר לבדוק באתר שלהם. אני יכול לשאולקעלעברימבאר

מישהו שאני מכיר שלמד במחניים, אם זה חשוב

או שיש כאן מישהו שמכיר את ישיבת מחנים טוב?קעלעברימבאר

או מעלה גלבוע?

בסגנון שיח יצחק יש את מעלה גלבועפתית שלג
מעלה גלבוע הם בסגנון הרב שגר?קעלעברימבאר
נשמע לי שכןפתית שלג

אבל אני לא מספיק בקיא בהגותו ובישיבה הנ"ל..

אגב ברוח השכלתית רוחנית ויותר שמרניתפתית שלג

יש את ישיבת ראש פינה

בית מדרש ראש פינה 

דוד שלי שם, כדאי לךימח שם עראפת
הצלחת לברר על ישיבה?קעלעברימבאר
מגדל העמקyys

ממליץ מאוד לבדוק את ישיבת חב"ד במגדל העמק.
מקום שלומדים בו ברמה מאוד גבוהה, עם סגנון חשיבה שמדמה את הסגנון המקורי של חסידי חבד לדורות - עם חקירה מעמיקה ודורשת אמת מוחלקת... שווה לנסות!

למה אתה מתכוון רמה משכלית גבוהה?קעלעברימבאראחרונה

אם הכוונה לרמת לימוד גבוהה אז יש את קרית שמונה באזור הצפון והמון ישיבות באזור המרכז וירושלים

ויתוראנונימי404

מישהו יודע אם אני חותם ויתור ואני באמצע מיונים (ספציפית עתודה) אז יגייסו אותי ישר או שהצבא נותן להמשיך להתמיין?

לימוד בשפת אמתפלוני אלמונ

מי שבקיא יודע בכתבי בעל ה"שפת אמת" על התורה והמועדים(ואולי גם בספרים אחרים) ויכול להמליץ על בין 3-4 קטעים יסודיים וחשובים בלימוד תורתו לכבוד יום פטירתו ב-ה בשבט אשמח שישלח בהודעת וואטסאפ(ואם אין אז סמס) למספר 050-220-3441

רלוונטי עד ראש חודש שבט תשפ"ה, תודה מראש

דיכאוןאנונימי404
אני שנה א ואני ממש לא מתחבר להסדר, זה עושה לי דיכאון... מה לעשות? אם אני חותם וויתור ישר מגייסים לצבא?
אם זה עושה לך רע, כדאי לעבורארץ השוקולד
אולי לצבא ואולי לישיבה אחרת, תלוי מה עושה לך רע.


אם זה דיכאון אמיתי, כדאי לשתף דמות מקצועית וגם רופא צבאי.

^^פתית שלג

ואולי למכינה

כדאי להתייעץ עם דמות בעולם האמיתי ..אגוז16
בהצלחה
דרוש כובד ראשנקדימון

ההחלטות שתקבל יכולות להיות משמעותיות ובלתי הפיכות, ולכן קודל כל חשוב שתשים לב לזה ותשקול צעדים בזהירות.


כמו שאמרו פה, ייתכנו כמה סוגי קשיים:

1. קושי בלימוד ובסף הדרישות הישיבתיות - כנראה מרבית האנשים חוטפים איזה שוק כשהם מגיעים לזה, אבל זה טבעי. האם ניסית לדבר עם ר"מ בישיבה שרתה נמצא בה? יכול להיות שבירור פנימי כזה יעזור לך להתפקס ולמצוא את המסלול שיהיה טוב לך.


2. חוסר התאמה עם הישיבה - זה קורה. למרות שחיפשנו ועשינו שבושים, אולי בחרנו לא נכון. יכול להיות שמעבר לישיבה אחרת זה כל מה שאתה צריך. סגנון לימוד אחר, סגנון חברתי אחר, סגנון אחר של גישה, מיקום אחר, וכדומה. אולי ישיבה גבוהה ולא הסדר, אולי מכינה ולא ישיבה. יש כל מיני אופציות, ואולי אתה צריך משהו מהאפשרויות האחרות.


3. רצון לצבא - יכול להיות שפשוט הצבא מדבר אליך חזק. זו גם אפשרות. באופן אישי אני חושב שתקופה בישיבות/מכינות זה חשוב לעיצוב העולם הפנימי שלך (מידות, תפישת עולם, עולם רעיוני), להרחבת ההשכלה התורנית שלך (הלכה, גמרא, ספרות אמונית, וכו), וליציבות מנטלית שנולדת משני הדברים הקודמים.

אגב, אם בעניין הצבא מה שמפריע לך זה העניין של שירות מקוצר, אז זה פתיר. אחרי שתסיים את תקופת הישיבה שלך, אתה בהחלט יכול להתגייס באופן רגיל. אבל בשביל זה אתה צריך ישיבה גבוהה או מכינה.


ואם אף אחד מאלה לא נראה לך מתאים, אולי הבעיה היא אחרת ושווה לשקול לפגוש איש מקצוע. אבל אלה החלטות שלא כדאי לקבל לבד, כדי לא לעשות טעויות אימפולסיביות.


בהצלחה רבה!

^^^ אם כי ההחלטה בסוף שלךארץ השוקולד
תתייעץ עם דמויות שמכירות אותך ואת המקומות אבל ההחלטה שלך
תמיד ההחלטה בסוף היא של האדםנקדימון
אבל מכיוון שמדובר בהחלטה שיכולה להיות בלתי הפיכה ויש לה משמעויות לשנים קדימה אז כדאי לעשות את זה בחוכמה, בשיקול דעת, ועד כמה שאפשר מתוך יישוב הדעת.
מסכיםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך