מה עושים כשנרדמים?*ים*
אני לא יודעת אם במקום המוזר שאני עומדת בו זה כאילו אני מיואשת. אני אומרת לעצמי שאני לא מיואשת(כי יאוש זה לא בלקסיקון אצלי...) אבל אני כל כך רדומה. ואני גם כל כך "דוסית".... מכירים את זה?
 
פעם היתה בי אש. אש קודש. רבי נחמן הצית בי אותה. רבי נחמן גם תידלק אותי לתקופה ארוכה, ו... הדלק נגמר.
 
איפה אתה ריבונו של עולם? אני כל כך מבולבלת. ערב יום הכיפורים, ואני, אין לי פנים לבוא אליך..
 
 
אני כבר לא מרגישה כלום ומתביישת מעצמי.
קשה לי לקבל את עצמי במקום היבש הזה. הלא מרגיש.
הייתי במקום מאד מאד גבוה פעם. אולי שמו אותי במדרגה הזו כדי לבלבל אותי ולנסות אותי, לראות איך אסתדר שם למטה אחרי שהייתי בגבהים אחרים לגמרי.... ועכשיו הלב רדום. לב אבן. איפה אני ואיפה ברסלב? אני כל כך מתגעגעת לרבנו ולדרך המטורפת שלו ששינתה לי ת'חיים. אבל איפה אני ואיפה... ברסלב= לב בשר, ואני כבר אמרתי שהלב שלי...
 
 
 
 
 
יש פה מישהו שמבין אותי בכלל?
 
 
 
 
ליקו"מ תורה קט"וyaar
ומשה ניגש אל הערפל אשר שם האלוהים

זה הניסיון את עומדת לפני אור גדול שממשמש ובא ויש מניעות(ערפל) ולא הכל בהיר וברור
ינסו לקחת ממך את האור הזה ולמנוע אותו ממך
זה לימוד שאנחנו לומדים מיעקב אבינו דווקא בתוך החושך והבלאגן זה הזמן להתחיל להתפלל
זה לא זמן לבילבול אם תבלבל תיפול זה הזמן לצעוק לאבא זה מה שתיקן יעקב אבינו בתפילת ערבית
ושאדם צועק מהמקום הנמוך והשפל ומתוך הקרירות שלו זה מה שאבא רוצה לבדוק וידוע שה' צריך להביא מניעות אבל הוא מסתיר עצמו בתוכם(עמו אנוכי בצרה)וזה מה שעשה משה רבינו
העם רואה ערפל בילבוליןם מניעות לא מבין מה הולך אבל משה מבין והוא ניגש אל הערפל(מניעות)אשר שם האלוהים!
אחותי פשוט תקומי ותתחילי ללכת ותחפשי את אבא בפנים תשאלי ותבקשי תמיד איה מקום כבודו להעריצו
ומשםם יוליכו אותך בדרך טובה וישרה
גמר חתימה טובה
את לא צריכה לדאוג ולהתבלבלבאהבה ננצח
אני לא זוכר איפה ראיתי/שמעתי את זה אבל זוהי תופעה מוכרת כמעט לכל חוזר בתשובה או מי שעבר שינוי גדול לטובה ברוחניות בחיים.
בהתחלה בשביל להעלות אותו על הדרך הנכונה מראים לו אור גדול ויש לו הרבה אש קודש והתלהבות והוא באורות למשך איזה תקופה אבל אח"כ זה נלקח ממנו.
העניין הוא כמו בכל עלייה מדרגה לדרגה יש רצוא ושוב- דהיינו שבהתחלה יש לאדם רצוא גדול והוא מתקדם כמה צעדים במהירות אבל אח"כ יש "שוב" והוא שב למדריגתו הקודמת ומה שנשאר זה רק "רשימו" שנותן לו את הכח והרצון להתקדם הלאה ולחזור לאותם אורות שנתנו לו במתנה לפנ"כ- כוחות שלא היו לו לולא ה"טעימה" שהייתה לו מהאורות האלה לפנ"כ.
הקב"ה רוצה שנהיה אורות בכלים. ואת הכלי אנו צריכים לבנות בעצמנו. יש הרבה מה להאריך בסיבה לזה אבל בפועל זה ככה.
את לא צריכה לדאוג. תשתמשי בכח הזה בגעגועים לטעם גן עדן הזה שהיה לך קודם להשיג בחזרה את אותם אורות ומשם להמשיך הלאה.. הקב"ה לא "זרק" אותך ח"ו זה פשוט המהלך הנכון של הבריאה רצוא ושוב.
אולי בכ"ז אכתוב פן מסויים שלמדתי למה הקב"ה עושה ככה- היא עניין הענווה והשפלות (שהיא שורש העניין של עצם הכלי- המלכות)- כשהאדם מקבל אורות כל הזמן חופשי חודשי הוא עלול לחשוב או לחוש שזה ממנו ובזכותו ושהוא יותר טוב מאחרים וכדו' (ויש בזה דקויות גם כמובן) וכאשר לוקחים לו אותם הוא רואה שבלי ה' הוא אין ואפס ממש. אנחנו רק הכלי ה' הוא הכל. כשעובדים על הנקודה הזו ממילא נוצר כלי ראוי והקב"ה שרק חפץ להטיב לנו מחזיר לנו את כל האורות שנלקחו ואנו עולים מדריגה.
בהצלחה...
וואווו אחותי..נשמה..!!!שיח השדה..
אני מרגישה ממש כמוך...אבל אחרי החיזוקים כאן...מה נשאר???!!!!!

שיהיה לך בהצלחה וגמר חתימה טובה!!!!

אוהבת..פפפווווולללללללללללללללל......!!!!!!!
משהו:נקודות של כיסופים
בדור עקבתא דמשיחא, ההרגשה פוחתת(עקב=מקום שלא מרגישים אותו).
"קחו עמכם דברים ושובו אל ה'"-ע"י דיבורי תפילה טכניים, אפילו בלי הרגשה ואש,אפשר לשוב אל ה'. בהצלחה.
 
אחים יקרים ואהובייים!!!אזמרה...
כאלה דיבורים מרגשים הבאתם לנו, כולכם!
 
כל מילה ומילה ,
 
מתוקה מדבש,
 
מקפיצה את הנשמה,
 
כטעימה מאור בית המקדש,
 
מבשרת גאולה!!!
 
ומחממת את הלב ההרגשה,
 
שאנחנו בידיים החזקות של ה',
 
ותמיד בעצם
 
אחוזים בקדושה.
 
אשריכם לגמרי צדיקים עליונים,
 
ה' יברך אתכם
 
תודה רבהההההההההההה........!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
..... רק עכשיו סופסוף יש לי זמן(...) להגיב*ים*
דבר ראשון- אין לכם מושג כמה הדברים שכתבתם עזרו לי.
 
דבר שני- yaar ו"באהבה ננצח" אתם מדהימים! כתבתם דברים כ"כ יפים.
 
yaar, אמרת על המניעות ושצריך לחפש את השם, כ"כ נכון ואמיתי לגביי.
"באהבה ננצח", עניין "רצוא ושוב" שהזכרת זה באמת דבר שלמדתי הרבה פעמים ואף פעם לא הבנתי את זה עד הסוף... ב"ה שזכיתי להבין את זה קצת יותר(גם בזכותך וגם בגלל שלמדתי את זה שוב במסגרת אחרת...)
וגם על עניין הענווה והשיפלות זה כ"כ נכון.
אין. אתם פשוט צדיקים כולכם, מזל שיש ת'פורום הזה. זה עוזר להתחדש.
 
רציתי סתם לשתף אתכם שב"ה זכיתי להרגיש שוב אחרי שהשם לקח אותי להתבודדות. פתאום הכל התחיל לפעום בתוכי מחדש. זו השגחה מטורפת...
 
 
***
יש לכם עצות להתחדשות? זה קל להתחזק, אבל ביומיום כשהשגרה שוחקת והאורות קצת מתעמעמים, הייתי שמחה לשמוע קצת רעיונות... אבל דברים ישימים 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
נשמה יפייפיה!!!אזמרה...
אשרייך לגמרי!
 
להתחדש...
 
לחפש את ה' יתברך
 
קורא לנו
 
בקול מיוחד
 
בטעם מתוק
 
באור מופלא
 
מכל עניין ואדם ומילה ותפילה.
 
דומם, צומח, חי, מדבר.
 
בפנימיות הכל- מפעמת גאולה.
 
בכל יום,
 
הוא שולח אלינו רמזים חדשים
 
של אהבה,
 
של חיבור עם הלב שלנו,
 
עם הנפש- רוח- חיה- יחידה.
 
פורט לנו
 
על מיתרי הנשמה,
 
מחבק אותנו חזזזק,
 
את החלק האלוקה ממעל שלו...
 
ומצפה לשמוע את קולנו חזרה...
 
הוא משפיע עלינו כל כך הרבה טוב..
 
ואנו לפעמים, נותרים קשים כסלע במדבר ציה...
 
אך הוא מוצא בנו את הנקודות הטובות,
 
מלמד אותנו שיעור באזמרה...
 
וממשיך לחזר אחר אהובתו, השושנה העליונה:
 
"יונתי בין חגווי הסלע..
 
הראיני את מראייך,
 
השמיעיני את קולך..            ( = "רק תצפצפי.. ושוב את לפניו.. סגולה..")  (שולי רנד..)
 
כי קולך ערב.. ומראך נאווה"..
 
(הוורט הנ"ל, מתדהר הרשפלד..)
 
"רק צאי אלי מתוך עיגול עולמך
 
"צא מן התיבה"
 
תשתחררי אל השדות,
 
ואל מרחבי גן העדן שבתוכך.
 
"צוהר תעשה לתיבה"....
 
= תני לי מקום להכנס.. ותתבונני..
 
כל נקודה אני מכוון..אז תרפי..
 
ודווקא מתוך "ותחסרהו מעט",
 
מתגלה: "כבוד והדר",
 
בניסים וחסד אין סופי!!! "
 
 
 
 
 
 
יפה...*ים*
אבל אני צריכה עצות... מעשיות!
 
 
 
ת'כלס...
 
מה אתם אומרים? איך מתחדשים?
 
חג סוכות שמח
הנה, זה מאוד מעשי!אזמרה...
צריך לחפש בדברים שמתרחשים עימנו-
 
מה ה' יתברך אומר לנו.
 
מה הוא מבקש מאיתנו.
 
שנתבונן בעיכובים , בחסרונות, במצבים השונים,
 
במציאות, באנשים, בתורה.. בפסוקים...
 
בכל דבר יש פנימיות
 
שמדברת בצורה מיוחדת
 
עם הנשמה של כל אחד.
 
רק לפתוח את העיניים.. ואת הלב...
 
וכמו שה' מוצא בנו נקודות טובות,
 
"הראיני.. השמיעיני.."
 
ומושך ומחדש אותנו מכל מקום-
 
"התנערי מעפר קומי",
 
ככה אנחנו נלמד את סוד ההתחדשות-
 
ע"י מציאת הטוב:
 
בנו, בכל עניין
 
ובכל יהודי
 
שה' מזמן לנו...
 
ואז, נוכל להשתמש בכוחות החדשים,
 
שלפתע נגלה..
 
ונוכל לאמר הרבה מילים טובות,
 
לחדש את האהבה עם ה' ועם עם ישראל,
 
ונתרומם עוד ועוד.. כולנו יחד...
 
שנזכה.. בעזרת ה'!!!
 
 
מצטער, אני לא טוב בקטע הזה, אני דווקא צריך להתחזקבאהבה ננצח
בסדר ושיגרה..

אבל אם אנסה קצת, ההתחדשות היא בקשר שלנו עם ה'. קשר שכל הזמן הולך ונבנה. כל נקודת זמן נוספת היא נדבך נוסף בקשר הזה. וזוהי ההתחדשות. ל ח י ו ת את הקשר הזה ולהרגיש אותו ולא סתם לזרום ולעשות דברים כמצוות אנשים מלומדה.
וכמו כל קשר יש את ההקשבה לשני- לקב"ה. ותכלס' אנחנו כל הזמן משתנים מבחינת הזמנים (השנים, האירועים הפרטיים והעולמיים, החגים וכו') העולמות והנשמות הפועלות. וכשהשינויים האלו מתעדכנים אצלנו בעמידה שלנו ובקשר שלנו עם ה' ואנו מקשיבים אליהם ומקשרים אותם אליו יתברך ממילא יש התחדשות.
לפעמים מתוך ההקשבה לה' ולנשמתנו אנו נדרשים גם להשתנות אבל זה לא תמיד קורה וזה שינוי ולא התחדשות. ולא צריך להיות לחוצים עליהם ולחפש אותם כל הזמן.

לא יודע אם הועלתי במשהו. גם אני אשמח לעצות בעניין. למרות שזה לא העניין שלי כרגע.
מהמם! יישר כח! מחזק מאוד!אזמרה...אחרונה
כל יהודי צריך התחדשות.
 
היא זו שמחייה אותנו בתוך השיגרה.
 
כמו שכתוב שהקב"ה מחדש בכל יום
 
מעשה בראשית.
 
בכל רגש הוא מחדש את נוכחותו
 
בכל דבר ועניין בבריאה,
 
ורק כך הכל מתקיים.
 
מבואר שמשמעות "לדבקה בו",
 
היא להדבק במידותיו.
 
ואם הוא יתברך, בעניין של ההתחדשות,
 
וכל אחד מאיתנו הוא חלק אלוקה ממעל שלו,
 
אזי כולנו חייבים לחוש את החידוש.
 
הוא הקשר שדיברת עליו, עם ה' יתברך,
 
בדיבורים חדשים,
 
הרגשות חדשות של קרבה שהוא מביא בלב,
 
גם איתו, וגם עם עוד נפשות ישראל,
 
וזו בעצם המידה של יעקב אבינו-
 
הרועה של היום  הזה.
 
= התפארת= "ריבוי גוונים".
 
 
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך