עומדת בו זה כאילו אני מיואשת. אני אומרת לעצמי שאני לא מיואשת(כי יאוש זה לא בלקסיקון אצלי...) אבל אני כל כך רדומה. ואני גם כל כך "דוסית".... מכירים את זה? מה עושים כשנרדמים?*ים*
עומדת בו זה כאילו אני מיואשת. אני אומרת לעצמי שאני לא מיואשת(כי יאוש זה לא בלקסיקון אצלי...) אבל אני כל כך רדומה. ואני גם כל כך "דוסית".... מכירים את זה? ליקו"מ תורה קט"וyaar
זה הניסיון את עומדת לפני אור גדול שממשמש ובא ויש מניעות(ערפל) ולא הכל בהיר וברור
ינסו לקחת ממך את האור הזה ולמנוע אותו ממך
זה לימוד שאנחנו לומדים מיעקב אבינו דווקא בתוך החושך והבלאגן זה הזמן להתחיל להתפלל
זה לא זמן לבילבול אם תבלבל תיפול זה הזמן לצעוק לאבא זה מה שתיקן יעקב אבינו בתפילת ערבית
ושאדם צועק מהמקום הנמוך והשפל ומתוך הקרירות שלו זה מה שאבא רוצה לבדוק וידוע שה' צריך להביא מניעות אבל הוא מסתיר עצמו בתוכם(עמו אנוכי בצרה)וזה מה שעשה משה רבינו
העם רואה ערפל בילבוליןם מניעות לא מבין מה הולך אבל משה מבין והוא ניגש אל הערפל(מניעות)אשר שם האלוהים!
אחותי פשוט תקומי ותתחילי ללכת ותחפשי את אבא בפנים תשאלי ותבקשי תמיד איה מקום כבודו להעריצו
ומשםם יוליכו אותך בדרך טובה וישרה
גמר חתימה טובה
את לא צריכה לדאוג ולהתבלבלבאהבה ננצח
בהתחלה בשביל להעלות אותו על הדרך הנכונה מראים לו אור גדול ויש לו הרבה אש קודש והתלהבות והוא באורות למשך איזה תקופה אבל אח"כ זה נלקח ממנו.
העניין הוא כמו בכל עלייה מדרגה לדרגה יש רצוא ושוב- דהיינו שבהתחלה יש לאדם רצוא גדול והוא מתקדם כמה צעדים במהירות אבל אח"כ יש "שוב" והוא שב למדריגתו הקודמת ומה שנשאר זה רק "רשימו" שנותן לו את הכח והרצון להתקדם הלאה ולחזור לאותם אורות שנתנו לו במתנה לפנ"כ- כוחות שלא היו לו לולא ה"טעימה" שהייתה לו מהאורות האלה לפנ"כ.
הקב"ה רוצה שנהיה אורות בכלים. ואת הכלי אנו צריכים לבנות בעצמנו. יש הרבה מה להאריך בסיבה לזה אבל בפועל זה ככה.
את לא צריכה לדאוג. תשתמשי בכח הזה בגעגועים לטעם גן עדן הזה שהיה לך קודם להשיג בחזרה את אותם אורות ומשם להמשיך הלאה.. הקב"ה לא "זרק" אותך ח"ו זה פשוט המהלך הנכון של הבריאה רצוא ושוב.
אולי בכ"ז אכתוב פן מסויים שלמדתי למה הקב"ה עושה ככה- היא עניין הענווה והשפלות (שהיא שורש העניין של עצם הכלי- המלכות)- כשהאדם מקבל אורות כל הזמן חופשי חודשי הוא עלול לחשוב או לחוש שזה ממנו ובזכותו ושהוא יותר טוב מאחרים וכדו' (ויש בזה דקויות גם כמובן) וכאשר לוקחים לו אותם הוא רואה שבלי ה' הוא אין ואפס ממש. אנחנו רק הכלי ה' הוא הכל. כשעובדים על הנקודה הזו ממילא נוצר כלי ראוי והקב"ה שרק חפץ להטיב לנו מחזיר לנו את כל האורות שנלקחו ואנו עולים מדריגה.
בהצלחה...
וואווו אחותי..נשמה..!!!שיח השדה..
שיהיה לך בהצלחה וגמר חתימה טובה!!!!
אוהבת..פפפווווולללללללללללללללל......!!!!!!!
משהו:נקודות של כיסופים
אחים יקרים ואהובייים!!!אזמרה...
..... רק עכשיו סופסוף יש לי זמן(...) להגיב*ים*

נשמה יפייפיה!!!אזמרה...
יפה...*ים*
חג סוכות שמחהנה, זה מאוד מעשי!אזמרה...
מצטער, אני לא טוב בקטע הזה, אני דווקא צריך להתחזקבאהבה ננצח
אבל אם אנסה קצת, ההתחדשות היא בקשר שלנו עם ה'. קשר שכל הזמן הולך ונבנה. כל נקודת זמן נוספת היא נדבך נוסף בקשר הזה. וזוהי ההתחדשות. ל ח י ו ת את הקשר הזה ולהרגיש אותו ולא סתם לזרום ולעשות דברים כמצוות אנשים מלומדה.
וכמו כל קשר יש את ההקשבה לשני- לקב"ה. ותכלס' אנחנו כל הזמן משתנים מבחינת הזמנים (השנים, האירועים הפרטיים והעולמיים, החגים וכו') העולמות והנשמות הפועלות. וכשהשינויים האלו מתעדכנים אצלנו בעמידה שלנו ובקשר שלנו עם ה' ואנו מקשיבים אליהם ומקשרים אותם אליו יתברך ממילא יש התחדשות.
לפעמים מתוך ההקשבה לה' ולנשמתנו אנו נדרשים גם להשתנות אבל זה לא תמיד קורה וזה שינוי ולא התחדשות. ולא צריך להיות לחוצים עליהם ולחפש אותם כל הזמן.
לא יודע אם הועלתי במשהו. גם אני אשמח לעצות בעניין. למרות שזה לא העניין שלי כרגע.
מהמם! יישר כח! מחזק מאוד!אזמרה...אחרונה
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
געגועצאצא
וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...
יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו
ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד
מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?
סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק
היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!
ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה
אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל! על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.
מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה
אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס"
יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך
להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי
תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס
תודה!רק להידבק בצדיק
השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?
כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע
לפני שאשלח אגיד מה שאלתי ובקשתי.
1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?
2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .
וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן
אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?
שכוייח...
אומןאשר ברא
אף פעם לא הייתי אצל רבנו.
ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..
קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.
ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.
האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?
כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.
רעיונות? מחשבות? הגיגים?
תודה!