ראאבבקקקאנונימי (פותח)
אני ילדה דתיה שלומדת באולפנא, ואני מרגישה שאני חיה בשקר!! אני לא מרגישה שיש בורא לעולם!!
איך אני יכולה להאמין במשהו שאני לא רואה ולא שומעת??! שאני לא מרגישה??!!
 
כל מי שדיברתי איתו, חפר לי - "את צריכה לחפש".. חיפשתי!! ולא מצאתי כלום!!
נמאס לי לחיות ככה! אני מרגישה שאני עושה הכל רק בגל שככה לימדו אותי, ולא בגל שאני באמת מאמינה בזה!!
 
אתמול היה יום-כיפור, ובאמת ניסתי לכוון ולהתרכז בתפילה, אבל כמה שהשתדלתי וביקשתי מה' שיעזור לי להאמין בו - הוא לא עונה לי!! אני לא מצליחה להרגיש אותו!!
אני באמת-באמת רוצה הוכחות, ומחפשת, אבל לאף אחד אין תשובות שמספקות אותי! אני צריכה הוכחות הגיוניות, שאני יבין בשכל שבאמת יש אל והוא רוצה רק בטובתנו..
 
אני חושבת שלחילונים יש חיים הרבה יותר טובים, חופשיים, הם עושים מה שבא להם ומה שבראש שלהם! אף אחד לא נכנס להם לוורידים וקובע להם כל דבר. כמה חוקים!! כמה איסורים!! איך אפשר??!
 
נמאס לי מהחיים האלה - אני רוצה להתנתק, לא לחשוב, לא להתמודד.
 
אני מרגישה צבועה כל-כך, כל החיים שלי הם שקר אחד גדול, אני ממש מתוסכלת.
 
אני לא מסוגלת לשמור את זה יותר בבטן. מצטערת.
 
 
ואוו. את מדהימה, את יודעת?אוהבת את אבא
בס"ד להש"ית
צדיקה, את כל כך פה. את קרובה.
את עוד שניה לידו. ממש.
ליד הקב"ה שמאמין בך. כן, הוא מאמין בך שתגיעי.
שתחבקי אותו, שתחושי אותו. שתראי אותו.
כן כן, פשוט תראי אותו.
---
אפתח בדוגמא נחמדה שאני אוהבת לתת. מציאות כח החשמל.
ואוו. חשמל. אור.
האדם אינו יכול ל"ראות" את כח החשמל..
אולם, כשאדם רואה את הפעולות, דהיינו, שהנורה נדלקת,
שהחוט מתלהט, אז האדם בא להחלטה שיש מציאות של כח זה,
הנקראת "חשמל", שלעולם לא יראה אותו, את הכח ממש!
האדם רואה רק את הפעולות. אך בשבילו זה נחשב להוכחה מוחלטת.
את מאמינה שיש חשמל? כן. למה? בגלל הסיבות הנ"ל.

עוד משו- כשנכנסים לבית חרושת שכולו פועל באופן אוטומטי,
נתפעל. ואוו. הכל פועל אוטומטי. אבל ביננו- מישהו חייב להפעיל אותו.
את כל התהליך, ללחוץ על הכפתור. צריך להיות את המכונאי שמפעיל.
הוא נמצא שם. אולי אפילו מעל המכונה.
אדרבה, ככל שהבית חרושת תפעל אוטומטי יותר, הרי זה מעיד על גדולת
המכונאי ביתר שאת וביתר עוז!
הוא כנראה עצום!

ואם כך הדבר בבית חרושת, ובחשמל, על אחת וכמה אם נתבונן בעולמנו המופלא,
בכל עץ, צמח, אבן, חי, ואוו. האדם. המכונה ה-מדהימה.
אנחנו צריכים לשאול "איך אפשר לא להאמין שמישו ברא אתזה?"
הרי ידוע לכולנו, אם לא בפה אז בלב שיש איזשהוא מכונאי שאחראי על הכל.

את שאלת שאלה יפה, "איך אפשר להאמין במשו שלא רואים אותו?! איך?"
אני גם אשיב לך צדיקה, "האם אין דברים שאנחנו מאמינים בהם ואנחנו בכ"ז לא רואים אותם?"
תחשבי עלזה.
לדוג: ושוב. אני חוזרת לחשמל. אנחנו בחיים לא ראינו חשמל. האם אי פעם ראית חשמל?
לא. את לא ראית. אף אחד לא ראה. אנחנו רואים רק את התוצאות של הפעולה שלהם.

כאשר אדם פועל עלפי ההגיון- סימן שיש לו שכל.
כאשר המכשיר פועל- סימן שיש חשמל.
אז אם יש עולם כנראה שיש מישו למעלה..

[3 המשפטים האחרונים הם אדירים. תחשבי עלזה טוב טוב]

לסיום, אברהם אבינו שהיה בן 3 הרהר בליבו "מי ברא את השמים וארץ ואותי?" 
הסיפור מוכר.
התפלל לשמש, כי ראה אותה כל היום. אך בלילה..היא נעלמה!
התפלל לירח והכוכבים..אך ביום..הם נעלמו!
מה הולך פה? פיספסנו משו!
כנראה שיש משו מעל..משו עמוק יותר..
וענה "אין ביד אלו כח, אדון יש עליהם, אליו אתפלל!"
אומרים לך לחפש, כן. תחפשי, תתבונני. 
אברהם הבין את מציאות ה' בהתבוננות על תופעות הטבע.
"שאן מרום עיניכם וראו מי ברא אלה" ואוו. מדהים. אני באורות.
האדם חייב להתבונן כדי שיגיע למסקנות.
זה קשה, קשה מאוד. רוצים להישבר,
אבל-
"במקום שבעלי תשובה עומדים, אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד"
-----

ניראלי אני צריכה להגיד לך תודה!
החזרת לי את ההתלהבות שלי
אז- תודה!
אם את צריכה משו, אני פה
ב"הצלחה צדיקה!

חשמל זה לא דוגמא טובה...ii
לחשמל יש היגיון. אם מישהו יבדוק מה זה - הוא ידע.
היא מחפשת הוכחה.
חשמל זו דוגמא מצוינת.אוהבת את אבא
בס"ד להש"ית
בחיים אדם לא יכול לראות את ה"כח" של החשמל.
ואסנת הביאה גם רעיון מעניין.
וכמו שההגיון הבריא אומר "לכל דבר יש סיבה"
כך אנחנו צריכים להגיד "לכל יצור יש בורא"
העולם לא נברא סתם כך. ההגיון קולט אתזה.
א"א לראות את הכח של החשמל, אבלii
אפשר להבין אותו
ואיך את מבינה אם את לא רואה?רצון יהודי
בס"ד להש"ית
עפ"י תוצאות של אותו כח.
|סוף דיון|

תגובה:ii
א. אני בן.
ב. להבין את ההגיון - מה קורה, למה קורה, איך קורה.
אסביר לך באישי.רצון יהודי
בס"ד להש"ית
סוף.
גישה קצת אחרת...אוסנת
אילת חן, שימי לב - "אני צריכה הוכחות הגיוניות, שאני יבין בשכל שבאמת יש אל והוא רוצה רק בטובתנו.."
 
אז דעתי היא, שלכל דבר ודבר יש הגיון.
שום דבר לא קורה פה סתם, שום דבר לא מומצא, שום דבר לא מונחת עליך - קחי, תאמיני. תאכלי כמו שהגשנו לך...
מי אמר שיש אלוקים בכלל?
מי אמר שאכפת לו ממני?
למה לי להתפלל?
 
ולמה להתמודד ולא לחיות איך שבא לי...?
 
לה-כ-ל יש תשובות, מעבר ל"אנחנו לא יכולים להבין" או "זה ברור מאליו".
מוזמנת לשאול ספציפית...
 
מעריכה מאוד את הכנות והאומץ בלחפש אמת,
וכמובן - מאוד מעריכה את החיפוש אחרי השכל וההגיון...
מצטרף לאוסנת.עוזיה
אם תתמקדי נוכל יותר לעזור.
 
האמונה בסופו של דבר תלויה בבחירה. אני בוחר להאמין, ואני עושה זאת על סמך מחשבותי, ולא על סמך לוגיה או משוואה ריבועית. אם הוכחת האלוקים היתה כל כך פשוטה, הרי שכל מורה למתמטיקה היה חייב להיות מאמין. לא ולא. האמונה תלויה בבחירה שלך, ואותה את תעשי על פי נטיות ליבך.
צדיקה! את בדרך! כמה עצות..רק טוב!
אני לא מנסה כרגע לתת לך תשובה.
נראה לי שבכמה שורות אי אפשר לפתור שאלות באמונה.
 
מה שכן, אני יכולה להמליץ לך על ספרים שאולי יעזרו לך:
 
ספרים באמונה: דע מה שתשיב לעצמך (תחילת הספר מדבר על מהי אמונה) של הרב זאב קרוב.
 
בגן האמונה של הרב ארוש ( יצא בגרסה רגילה וגרסה מבוארת. לא קראתי את כולו. אבל מה שקראתי היה ממש יפה ומחזק. אח"כ הוא נעלם לי...)
 
פרקי מחשבה-מהותו של יהודי, אמונה ובטחון/של הרב עזריאל טאובר. (שוב, גם אותו לא גמרתי. אבל זה בעיקר כי מרוב שהתלהבתי ממנו התחלתי ללמוד אותו מלא פעמים, כל פעם בחברותא עם מישהי אחרת.)
 
ויש גם מסילת ישרים- שאומנם זה מדבר על מידות בעיקר. אבל זה יכול לפתוח לך כיוון להפנמה שיש מי שמכוון אותנו מלמעלה. הדברים כ"כ נכונים ויפים, שגם בלי קשר זה נחמד ללמוד אותם וללמוד מהם. (בהקדמה למסילת ישרים, כותב הרמח"ל מחברו, כי הוא לא בא לחדש כלום אלא אלו דברים ידועים ומוכרים שמרוב שאנחנו כ"כ בטוים שזה ברור, אנחנו בכלל לא חושבים ללמוד את זה. ולכן "התועלת יוצא מן החזרה עליו וההתמדה".
 
אמונה נראת לנו דבר כ"כ ברור ופשוט. גדלנו על זה, אנחנו חיים את זה, וכו'. אבל באמת, וזה מה שיפה ומדהים בשאלתך! שהאמונה היא בכלל לא דבר ברור! וצריך ללמוד אמונה כל הזמן! צריך לתרגל אמונה, צריך לעבוד על זה, וללמוד וללמוד וללמוד.
 
צדיקה! את בדרך ממש!
תמשיכי לשאול, תלמדי מהספרים שכתבתי פה. אם את רוצה עוד פירוט עליהם או על אחרים את מוזמנת לבקש (אפשר גם באישי). 
ואם למישהו יש עוד רעיונות לספרים וכו' שיעלה לפה.
 
ולבסוף, או בעצם לפני הכל: תתפללי על זה!! תבקשי מרבש"ע שיראה לך אותו. שיראה לך את השגחתו. שיראה לך את קירבתו. תגידי לו שאת רוצה להתקרב אליו ולהאמין בו, אבל את צריכה את עזרתו. (אפילו שאולי זה קשה לך לדבר עם רבש"ע ככה כי את לא מרגישה עדיין את האמונה.) את יכולה להוסיף את זה ב"שמע קולנו" או סתם באמצע היום.
 
תפילות על רוחניות לא חוזרות ריקם!
 
הרבה ב"הצלחה! (ומוזמנת להעזר בי אם את רוצה. אפשר בשמחה לפנות באישי. אני בת..)
וואי.אחותי?!
בעזרת אבא הטוב והקדוש.
 
 
אני לא ממש יודעת מה להגיד בנושא.
 
את פשוט צדיקה!!
תיראי את הטוב שבכל "הביאוס" הזה שנכסת אליו. תיראי את זה ש-וואוו מדהים יש לי שאלות.
יש אנשים היום דתיים שחיים את היום יום כמובן מאליו-בלי שאלות. כל הסדר יום שלהם חוזר על עצמו.
בלי שאלות בלי תהיות. את זכית בזה שאבא נתן לך שאלות. שתתעמקי כדי להגיע אליו. אחרי מאמץ-להבין אותו באמת (כמה שאפשר להבין..). שכמו שאוהבת את אבא אמרה "הקב"ה שמאמין בך. כן, הוא מאמין בך שתגיעי.
שתחבקי אותו, שתחושי אותו. שתראי אותו.
כן כן, פשוט תראי אותו."
 הוא כ"כ אוהב אותך שהוא נותן לך שאלות-משימות.
בד"כ שיש לנו אהבה למישהו-אז אנחנו נותנים לו דברים.
אז אבא נתן לך -שאלות- זה ה-דבר נראה לי. זה כ"כ מדהים. מעניין ומחזק.
 
וספר מעניין ויפה-למרות שזה לא ממש ספר זה כל מיני משפטים שרבנו אמר-"הכיסא הריק" (רבי נחמן מברסלב).
 
 
וואי הכל הסתבך לי... מקווה שלא חפרתי. ו.. שהובנתי  (וממש בכייף באישי-אני כ"כ מכירה את המצב.. =] )
בברכת המון ב"הצלחה במשימות הנהדרות שאבא נתן לך.
אפרת.
אויש. הסמיילי הבוכה הזה לא קשור אחותי?!
נסיון לתשובהנועמיק
דבר ראשון,כל הכבוד על זה שאת כותבת את זה כאן.זה ממש לא טוב לשמור דברים כאלה בבטן.

אני רואה שאת באמת מחפשת הוכחה ולא סתם מנסה להתריס,אז אני אחסוך ממך את כל ההוכחות הידועות והמקובלות(של כל מיני מחזירים בתשובה שעובדים על אנשים עם הוכחות טפשיות) שאני חושב שהם לא כ"כ מוחלטות.
אני לא יודע איזה סגנון של הוכחות יעזור לך, אז אני אכתוב כל מיני,ואת מוזמנת לשיחה אישית על מה שעזר או לא עזר לך.אם כלום כאן לא שכנע אותך,כדאי שתפרטי יותר למה(למה=מדוע) בדיוק את לא מאמינה.

לפני שניגש להוכחות,צריך להבין,שיש בעולם בחירה חופשית בין טוב לרע,ומי שרוצה לא להאמין(שזה רע מאד),יהיה מסוגל לעשות את זה,ולפרוך את כל ההוכחות,כמו שמי שרוצה לרצוח וכל לעשות את זה למרות שזה רע.את כל ההוכחות שאני אכתוב יהיה אפשר לפרוך עם הרבה מאמץ,אבל רואים עליך שאת רוצה להאמין, אז אני מקווה שזה יעזור.

ההוכחות:
1.העולם שלנו(גלקסיות,כוכבים,אנשים,אטומים,פרוטונים,אלקטרונים,בוזונים ומואונים)מלא בחומר.מאיפה החומר הזה הגיע?ואיך? המדע עוסק הרבה בשאלות כמו איך החומרים משתנים ומה הם בדיוק,אבל לא יודע לענות על השאלה מאיפה הם באו.
    עכשיו,אני לא מכחיש שאפשר לומר שכל החומר היה כאן מאז ומעולם, אבל באותה מידה(ונראה לי שהרבה יותר) אפשר לומר שאלוקים ברא אותו.גם בחירה באפשרות שהעולם קדמון(תמיד היה) היא על בסיס אמונה ולא על עובדות מוצקות.כלומר,גם לא להאמין באלוקים,זאת אמונה,ולא איזה דבר מוכח.

2.במעמד הר סיני היו 600000 גברים לבד מנשים וטף.סה"כ כמה מליונים. דבר כזה אי אפשר להמציא.אם לא היה דבר כזה באמת אף אחד לא היה מאמין לזה. קל להמציא שמישהו אחד(מוחמד,יש"ו) דיבר עם אלוקים,כמו שהרבה אנשים טוענים שהם ראו עב"מים, אבל אין אף אחד שטוען שהוא ומאות אנשים ביחד ראו עב"ם. כי גם אם מישהו היה טוען כזה דבר,חבריו היו מכחישים את זה,ואף אחד לא היה מאמין לו,וחרי כמה זמן הרעיון היה נשכח. זה שכל עם ישראל אמרו לבנים שלהם שהם,ממש הם ולא איזה מישהו זר, שמעו את ה' והמסר עבר במשך אלפי שנים,זה דבר שלא ניתן להמצאה.
בטיעון הזה עדיין יש חור קטן,אני לא אכתוב אותו כי הוא משהו צדדי.אם את רוצה,בשיחה אישית(או שתשלחי מסר).

יש עוד הוכחות אבל אין לי כח לכתוב עכשיו.

בקשר למה שכתבת שלחילונים יש חיים הרבה יותר טובים,אני חושב שזה ממש לא נכון ולדתיים יש חיים הרבה יותר טובים למרות,ואפילו בגלל כל האיסורים. כל האיסורים מלמדים את האדם לשלוט בעצמו הרבה יותר טוב,וככה הוא מסוגל יותר לשמוח בחלקו, ובכלל להצליח יותר בחיים.

בכל מקרה, את לא צבועה,ולא חיה בשקר. ממש לא. את פשוט שואלת,שאלה שרבים שאלו אלפי שנים,ואני מקווה שעניתי לך קצת. הבעיה היא שאת מרגישה שאת עושה הכל כי את מרגישה שאת מוכרחת בגלל הסיביבה של האולפנה. אני מציע שתנסי לשאול אנשים קרובים אליך את השאלות האלה(הם לא יאכלו אותך,ואם כן,ממילא לא כדאי לך להיות קשורה אליהם)

עזבי אותך משטויות....יהודי מרמ"ג
תלכי לטבע להתבודד ותחשבי שהגיוני שכל זה נוצר מעצמו....
תשירי ותשמעי "שירי נשמה" זה ממש עוזר....
לא לחפש - ללמוד.iiאחרונה
זה הכל.
את לא צריכה לעמוד ולבות בשמים ולחשוב איך זה נוצר - זה לא יעזור.
 
ללמוד ספרי אמונה, לשאול רבנים וכד'...
 
ועוד משהו - שאלות באמונה לא צריכות להביא להפסיק לעבוד את ה', הן רק צריכות ברור...
 
גם לי יש מלא שאלות ובכל זאתא...
תפילה ללידה קלהחירטטתי
אשמח אם תוכלו להתפלל ללידה קלה לנעמה בת רבקה 
שיהיו בשורות טובותליפא העגלוןאחרונה
משניות זרעיםלעבדך

האם לדעתכם יש מסכתות שמוטב להקדים כדי להבין מסכתות אחרות בסדר זה או פשוט ללמוד על הסדר?

שאלה מעט שונה - אם אני רוצה ללמוד תחילה את המסכות הקלות האם יש כמה [חוץ מברכות] שקלות יותר או לחילופין יש כאלו שקשות יותר?

רוב תודות..

 

אתה יכול ללמוד על הסדר. חוץ מקצת מתמטיקה אין מעכבפתית שלג

(בעיקר בפאה\כלאיים).

ממליץ מאוד ללמוד עם משניות קהתי ולעשות הספק יומי.

לא בשמים היא, מה שצריך זה בעיקר משמעת עצמית.

בהצלחה! תעדכן כשסיימת

לדעתי תשקיע בידע המקדים של המושגיםזיויק
וככה תוכל ללמוד על הסדר.


למשל, תקרא את ההקדמות של קהתי.

מבחינת ידע קודם..אדם כל שהואאחרונה
עבר עריכה על ידי אדם כל שהוא בתאריך כ' בחשוון תשפ"ו 16:57

נדמה לי שאפשר להסתפק בידע בסיסי, כמו ההקדמות של הרב קהתי שהוזכרו כאן.

לגבי קושי - נראה לי כלאיים קשה יותר, ואולי גם תרומות.

למה כשאברהם אומר לאליעזר לקחת אשה מארצי וממולדתי,קעלעברימבאר

אליעזר משנה בסיפורו למשפחת רבקה ואומר "ממשפחתי ומבית אבי". כאילו אליעזר מחליף משימה ומחליט לקחת אשה דווקא ממשפחת נחור כאילו לזה שלחו אברהם, בעוד,שאברהם שלחו לקחת אשה מארצו בין ממשפחתו ובין לא.


הראיה שאברהם אמר לו לקחת ממולדתו ומארצו: א. "כי אם אל ארצי ומולדתי תלך ולקחת אשה לבני ליצחק"

ב. שאליעזר מגיע לחרן במקום לשאול בחרן איפה משפחת נחור (מה שיעקב עושה בהגיעו לחרן) אז הוא עושה את מבחן המעיין, משמע שהוא מחפש אשה מארצו של אברהם, אך לאו דווקא ממשפחתו. ג. הוא נותן תכשיטים לרבקה ורק אז שואל בת מי את, משמע שהוא נותן את התכשיטים בלי לדעת את משפחתה בכלל, בעוד שבסיפורו הוא משנה ואומר שקודם כל שאל בת מי את ורק כשנודע לו שהיא ממשפחת נחור אז הוא נותן את התכשיטים

מהלך מוכר אומר שכל השינויים נועדו ללמד אותנו איךטיפות של אור
להיות שליח. להעמיד את המטרה מעל הטובה האישית


במקרה הזה, השינוי ל"ממשפחתי ומבית אבי" נועד להחמיא למשפחת בתואל ולגרום להם להסכים

אז:קעלעברימבאר

א. וזה מצדיק לשקר?

 

ב. בעניין המחלוקת שלנו האם הדרך ארץ בבראשית קשורה ישירות להווצרות עם ישראל - האם השינוי בין ארצי ומולדתי למשפחתי ובית אבי הוא מקרי? ולמה ה' דאג לעשות נס לאליעזר שדווקא מישהי ממשפחת אברהם תשאב ראשונה? והאם אליעזר לא למד מהנס משהו?


 

ג. למה התורה חוזרת פעמיים על הסיפור שאורך עשרות פסוקים, כאשר אנו יודעים שגופי תורה נכתבו בקצרה אך "יפה שיחתן של עבדי אבות". כאשר עיקר השינוי בפעם השניה הוא השינוי ממולדתי למשפחתי

 

ד. מרש"י על פי המדרש אפשר ללמוד שאחרי נס המעיין אליעזר מבין שאשה ליצחק תלקח דווקא ממשפחת אברהם. כי רשי מפרש את דברי אברהם בתחילת הפרשה והיית נקי מאלתי - קח לו אשה מבנות ענר אשכול וממרא. אבל אליעזר בסוף הפרשה אומר "ואם לא הגידו לי ואפנה על ימין או על שמאל" רשי - ואקח ליצחק אשה מבנות ישמעאל או לוט

 

ה. בשם מי הרעיון שכתבת?

אה אז כבר הייתה לך תשובה...טיפות של אור

כרגיל אין לי עניין בוויכוחים

 

שמעתי וקראתי את המהלך שהזכרתי הרבה. כמדומני מופיע גם במכתב מאליהו

יש לי תיאוריה חלקית, אבל אשמח לשמוע רעיונות, ואיךקעלעברימבאר
אתה מסביר את רשי שכתבתי ב ד?
שגם לוט וישמעאל ממשפחת אברהם, אבל פחות,טיפות של אור
ובכל מקרה הם לא כנענים
אז למה בתחילת הפרשה אברהםקעלעברימבאר

לפי רשי והמדרש אומר לאליעזר שאם לא ייתנו לך בארם נהריים אז קח לו אשה מבנות ענר אשכול וממרא ולא אומר לו קח מבנות לוט או ישמעאל? ולמה בסוף הפרשה רשי אומר שאליעזר אומר שיפנה ללוט או ישמעאל ולא שיפנה לשאר ארם נהריים?

כאמור אין לי עניין בוויכוחים יש על זה אריכותטיפות של אור

במפרשי רשי. על המדרש עצמו לא קשה, כי בבראשית רבה כתובה רק הדרשה על לוט וישמעאל

ענר אשכול וממרא זה לא מהמדרש?קעלעברימבאר
לא שאני מכירטיפות של אור
אוליטעמי🍫
יתכן להגיד שרשי מפרש את דברי אברהם דווקא לענר אשכול וממרא בגלל שאברהם יודע שבנות לוט כבר לא פנויות ושצאצאי ישמעאל לא מתאימים ליצחק, בעוד שאליעזר לא יודע את שני הדברים האלו ולכן כשרשי מפרש את דברי אליעזר הוא כותב את בנות לוט וישמעאל
הגיוני. אבל לאור ההבדל בין ציוויקעלעברימבאר

אברהם "ולקחת אשה ליצחק מארצי ומולדתי" לבין הבנת אליעזר אחרי נס המעיין שה' חפץ דווקא באשה ממשפחת אברהם ושינויו בסיפורו מדברי אברהם לגרסא-"ממשפחתי ומבית אבי", אז מובן למה רשי בדברי אברהם מדבר שאברהם חפץ מבנות ענר ואשכול שהרי כל הסיבה ללכת לארם נהריים היתה לא לקחת מבנות כנען, ואם אין שם אז מוטב כנעניות צדיקות.

בעוד שאליעזר מבין אחרי הנס,שאשה צריכה להיות דווקא ממשפחת אברהם, ולכן מעדיף את בנות לוט או ישמעאל הפחות צדיקות, מאשר בנות ענר ואשכול הצדיקות.

 

כלומר אליעזר מבין אחרי נס המעיין, שה' רוצה שאשה ליצחק תהיה דווקא ממשפחת אברהם, ולכן ה' סידר בנס שדווקא רבקה תבוא ראשונה ובדיוק תשאב לגמלים. 

 

ומכאן השינוי בין סיפור המקורי לסיפור אליעזר למשפחת רבקה. ולכן שיחתן של עבדי אבות יפה, כי כתלמידי האבות הם מבינים בעקרונות האבות דברים שהאבות עצמם לא הבינו, כתלמיד שמוצא בדברי רבו חידושים שרבו עצמו לא שם לב אליהם.

 

@טיפות של אור  אגב, זה התשובה שלי לשאלה

 

 

יפהנוגע, לא נוגעאחרונה
קמפיין ישיבת מצפה יריחועולה חדש

שלום,

אני תלמיד בישיבת מצפה יריחו, אני מקבל מהישיבה המון, אם ברוחניות, אם בלימודים ואם במידות.

הישיבה מכוונת למצוינות למען עם ישראל, ויש לה מאות בוגרים בצבא, בהיי-טק, ברבנות ועוד.

לישיבה גם יש מעל 7 גרעינים תורניים שפועלים למען חיזוק עם ישראל.

יצאנו בקמפיין התרמה לישיבה ע"מ להמשיך את המפעל ולהגדילו.

אשמח אם תוכלו להיות שותפים במפעל הגדול למען עם ישראל.

הוראת קבע של 100-200 שקל לשנתיים שלוש יעזרו מאד, אפילו תרומה חד פעמית של סכום נאה.

כל שקל יעזור, לקחתי על עצמי יעד גדול ואשמח שתעזרו לי לעמוד בו.

תודה רבה, מעומק הלב על פתיחת הלב שלכם, אין עליכם עם ישראל!!!

 https://causematch.com/ymy/534282

 

למען עמו באהבה

 


 

יש עם או שבט בתנך בשם הגרים או הגריים. האם זה קשורקעלעברימבאר
להגר? האם זה שבט ישמעאלי, או שמא מבני קטורה וזה מקושר לכך שקטורה היא הגר במדרש? השבט מתואר כשוכן המדבר ממזרח לארץ ישראל מקום בני ישמעאל וקטורה. מצד שני בפדט קטורה אינה הגר. וכתוב גם "לבני הפילגשים אשר לאברהם" משמע שני פילגשים הגר וקטורה. מצד שני זה יכול להיות כמו "ובני דן חושים" או כמו "בני דודים" למרות שגם הם אם הם מדוד אחד
לא קצת דחוק לומר שהיו לה בנים מבעל אחר?קעלעברימבאר

לעיתים זה סתם דמיון צלילי, כמו כוש וכושן. זה גם יכול להיות שבט ישמעאלי שנקרא על שם אמא של ישמעאל, כמו שהצידונים בני צידון בכור כנען נקראו הכנעני

עוד מראי מקומות (שחולקים)טיפות של אור
(מצאתי בחיפוש, אני הכרתי רק שזה בני הגר)


MikraotGedolot – AlHaTorah.org


MikraotGedolot – AlHaTorah.org


MikraotGedolot – AlHaTorah.org

תודה🙂קעלעברימבאראחרונה
דפי מקורות מפורטים וסדרת שיעורים ללימוד הלכות שבתעיתים לתורה

שמחים לעדכן על זמינות סדרת בהלכות שבת הכוללת דפי מקורות מפורטים ושיעורים מצולמים של הרב ירון אליה רב קהילת רינת ירושלים ביד בנימין וראש הכולל שם.

כל השיעורים כוללים מקורות מהגמרא ועד לפוסקי ימינו, על פי שיטות הפסיקה השונות למעשה לספרדים ולאשכנזים. ומותאמים לקובעי עיתים.

ניתן ללמוד מדפי המקורות לבד או בצירוף השיעור. וכן לשמוע את השיעורים בדרך בוידאו או באודיו.

 

בהצלחה רבה!

 

כבוד ועונג השבת

הדלקת נרות שבת ודין אורחים

 הלכות קידוש

הלכות הבדלה

ממצוא חפצך ודבר דבר

איסורי קריאה בשבת

הכנה משבת לחול וליום טוב

 

איסור מוקצה

מבוא להלכות מוקצה

מוקצה מחמת גופו

מוקצה מחמת חסרון כיס

כלי שמלאכתו לאיסור

בסיס לדבר האסור

 מבטל כלי מהיכנו

 

בישול בשבת

יסודות בישול בשבת

בישול בעירוי ובכלי שני ושלישי

בישול אחר בישול ואחר אפיה וצליה

איסור שהייה בערב שבת

גזירת הטמנה בערב שבת ובשבת

חזרה ונתינה בשבת ודין פלטה

 

הנאה ממעשה שבת

 אמירה לנכרי והנאה ממעשיו

מעשה שבת של ישראל

מלאכה על ידי קטן בשבת

 

מלאכות שבת

מלאכת מלבן - ניקוי בגדים בשבת

מלאכת בונה

 בנין בכלים

סתירה בכלים ופתיחת אריזות

אוהל ומחיצת ארעי בשבת

 מלאכת צד

מלאכת הקושר והמתיר

מלאכת בורר

מלאכת דש - סחיטת פירות בשבת

 מלאכת טוחן

מלאכת לש

תיקון אוכלין – צביעה, מליחה ומירוח באוכלין

מלאכת תופר והדבקה בשבת

מלאכת הכותב והמוחק

מלאכת צובע

מלאכות ממחק וממרח

 

רפואה בשבת

רפואה בשבת וגזירת שחיקת סממנים

פיקוח נפש בשבת

חולה שאין בו סכנה וקטן בשבת

 

כללי מלאכות שבת

מלאכת מחשבת א' - דבר שאינו מתכוין, פסיק רישא ומלאכה שאין צריך לגופה

מלאכת מחשבת ב' – שינוי ומקלקל

גרמא במלאכת שבת

 

 

אתגר: איך קראו לאשתו של לוט?רק אמונה
מה שמעניין השאלה אם היא היתה ילידת סדום?קעלעברימבאר

כי אז יוצא שדוד ממש צאצא של אנשי סדום.

 

לתשובה, פלוטית או עירית, לא?

לפי הת"י היא מבנות סדוםטיפות של אור

ולכן הסתכלה אחורה לראות מה קרה לבית אביה

(אבל לפי מדרשים אחרים היא הסתכלה לראות מה קרה לבנותיה שנשארו, אז אולי הם חולקים)


לפי התרגום ירושלמי היא גם עתידה לחיות בתחיית המתים

יישר כוח , חידשת לי🙂קעלעברימבאר
מהרב הדרי שמעתי שהמדרש שנעמה היא אשת נחטיפות של אור
מלמד שאין רע גמור, וגם מהשושלת של קין יצא דבר טוב


אז אני מניח שאפשר להוציא את אותו מסר מכאן - שאפילו מסדום יצא משהו טוב. אומר המדרש: 'קום קח את אשתך ואת שתי בנותיך הנמצאות' - שתי מציאות, רות המואביה ונעמה העמונית. 'מצאתי דוד עבדי' - היכן מצאתיו? בסדום.

יפה🙂קעלעברימבאר
מהמדרש משמע שלא רק שאפשר להוציא מסדום משהו טוב, אלא,שחובה להוציא זאת ועד בירור זה מלכות ישראל לא תהיה שלימה. ושהמשהו טוב הזה הוא הנתן את הכוח והחיוניות לסדום, לפי גישת הקבלה וחלק מהפסיכולוגיה, שהרע לא יכול להתקיים ללא נקודה טובה שתעמוד בבסיסו. ולפי הקבלה שכל רע בעולם הוא בעצם טוב שעוות ונכנס למקומו ושעתו הלא נכונים, שהרי אין לך דבר שאין לו מקום ושעה. ולפי הכלל של חזל שכל דבר שקר שאין לו קצת אמת לא מתקיים.


"מצאתי דוד עבדי" בסדום מצאתיו

עיריתadvfb

הרמב"ן אומר

אז מי זו פלוטית?קעלעברימבאר

ומעניין עם עירית.מלשון עיר

לא מכיר אותהadvfb

אם יוצא לכם להפגש תמסור ד"ש

הגיפיטי אומר שפלוטית היא בתו של לוטקעלעברימבאר
פלוטית הבת של לוטשפלות רוח
רוצים לדעת מניין הידיעות שלי? ממשכן שילה
דוקא אני מכיר שזה עידיתפתית שלג
אמתלאי או אמתלא?קעלעברימבאר
צללפונית או הצללפוני?
לזכרוני המנהג לא לקרוא לאדםקעלעברימבאר

על שם אדם רשע זה רק אם האדם מוזכר בשמו בתנך.  כאן זה במדרש לא בתנך. מן הסתם זה לא שמה האמיתי, אלא כוונת חזל לומר שסדום היתה העידית של ארץ ישראל. שהרי עידית זה הקרקע הכי משובחת

 

 

גרסאות במדרשיםטיפות של אוראחרונה
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 20:17

בפרקי דרבי אליעזר (למשל) עירית, בתנחומא (למשל) עידית

מה אני מפספס?בנות רבות עלי

הזוהר מביא פסוקים מסוימים מתהילים. אבל זה נראה כאילו הוא מערבב כמה פסוקים ביחד .. 

 

בכל מקרה, ציטוט של חלק מהפסוק נשמע לי מאוד מוכר ואני יודע שזה כתוב.. אבל מחיפוש שעשיתי אין את הפסוק הזה. משהו מוזר..

 

זה ציטוט של הזוהר : ועל דא אמרינן דישראל יהבי עוז לאלהי"ם, דמקיימין עלמא, אלהי"ם דא שכינתא, ואם ח"ו אי ישראל ישתכחו חייבין, מה כתיב (תהלים נז יב) רומה על השמים אלהי"ם וכו', משום דרשת הכינו לפעמי, כפף נפשי בסבת חמס ושנאת חנם, כרו לפני שיחה וגו'.

 

רומה על השמים... שייך לרשת הכינו לפעמי.. 

כפף נפשי גם כן שייך..כרו לפני שוחה שייך. 

 

אבל.. סבת חמס ושנאת חנם... לא. אני משוכנע שקראתי את הפסוק הזה בתהילים.. אבל הוא פשוט לא נמצא. משהו מטורף.

שמישהו יסביר לי מה קורה כאן.

אולי יעניין אותך