בס"ד
הפסק של הראשל"צ מו"ר הרה"ג עובדיה יוסף שליט"א-לקרוב הגאולה!!!
בעניין נשיאת אשה שניה בדורינו. בהסתמך על הגאון מוילנא ועל הראי"ה קוק בספרו עזרת כהן ועוד...
משו"ת יביע אומר חלק ח - אה"ע סימן ב
"בשומעי כי יש בתי דין שפוסקים להחמיר גם על הספרדים ועדות המזרח בענין זה, בהחילם חרם דרבינו גרשום גם על עדות המזרח בפסקיהם, ושגגה היא בידם, שכבר כתב מהרשד"ם (בחיו"ד סי´ קמ), שחרם רגמ"ה לא נתפשט אלא בין האשכנזים. ע"ש. גם הרדב"ז בתשובה שהובאה בשו"ת מהר"י בי רב (סוף סי´ סא) כתב, שבירושלים ובכל המקומות האלה לא נתפשטה גזרת רגמ"ה, ונהגו לישא כמה נשים ואין פוצה פה. ע"ש. וכ"כ המהר"ם אלשקר (סוף סימן צה), שרוב הגליות כגון בגלילות ספרד ובמערב ובכל המזרח לא קבלו עליהם מעולם תקנת רגמ"ה לא אז ולא היום. ע"ש. ועוד. ואין ספק שהחומרא בזה בזמנינו גורמת לתקלות רבות, שאם הבעל לא דתי, הולך ולוקח לו פילגש הידועה בצבור, ומה הועילו חכמים בתקנתם, ואם הוא דתי בודאי שלא ניצול מהרהורי עבירה הקשים מעבירה, ואולי גם מעשה ח"ו. וכמבואר בפוסקים. וכן האריך בזה הגאון רבי בצלאל זאב שפראן בשו"ת הרב"ז (חאה"ע סי´ כו), והביא גם מהחתם סופר (סי´ ג) שהרבנים המחמירים בחדר"ג רבים חללים הפילו, ויודע הוא בשלשה שיצאו לגמרי מן הדת. עש"ב. וע"ע בשו"ת דברי חיים מצאנז ח"ב (חאה"ע סי´ יד´). ע"ש. וכרגע נראה לי ספר בית יוסף חדש שהביא בשם הגאון בעל פאת השלחן, רבי ישראל משקלוב, שאמר בשם הגר"א זצ"ל, שאילו היה עולה הדבר בידו, היה מוכן לבטל תורה ותפלה ולכתת רגליו מעיר לעיר וממדינה למדינה להשפיע על רבני המקומות לבטל לגמרי החרם דרגמ"ה שלא לישא שתי נשים. ע"ש. וגם הלום ראיתי בספר תולדות הגר"א מאת רבי בצלאל לנדא (עמוד קז) שהביא נוסח המכתב שכתב הרה"ג רבי שמואל העליר מצפת ביום י"ד טבת תרל"ו, אל הרה"ג רבי עקיבא יוסף שלזינגר, הנ"ל, וז"ל: והנני מעיד עלי שמים וארץ, כי כמה פעמים שמעתי מהגאון החסיד רבי ישראל משקלוב זצ"ל מחבר ספר פאת השלחן, ששמע מפי הגאון האמיתי החסיד רבינו אליהו מוילנא זיע"א, כי אילו היה עולה הדבר בידו היה מבטל תורה ותפלה ומסבב מעיר לעיר וממדינה למדינה לבטל החרם דר´ גרשום בענין איסור לשאת שתי נשים, כי ע"י ביטול החרם תהיה התקרבות הגאולה. וגם להשפיע שהכהנים ישאו כפיהם לברך ברכת כהנים בכל יום. ע"כ. (וע"ע בשו"ת בית אבי ח"ב סי´ קכ). והנה אע"פ שלא יצאה לפועל מחשבתו הטובה של רבינו הגאון מוילנא, מכל מקום הבו דלא להוסיף עלה, להחמיר חומרת החדר"ג גם על הספרדים ועדות המזרח, אשר לא קבלוה מעולם ועד עתה. וכן מתבאר בשו"ת עזרת כהן (סי´ קג אות יח דף שעט ע"ב) שיש להקל בזה לספרדים."
גם לאשכנזים מותר... תקנת ר´ גרשום- המחלוקת שהסעירה אז את העיר צפת וסביבותיה .
הבעיה התעוררה בצפת, שבה לא נהגו על פי תקנה זו. באחד המקרים האלו התיר מרן הרב יוסף קארו ליהודי אשכנזי שנשא שתי נשים להמשיך ולחיות עימן. לדעתו המוצא האשכנזי אינו מחייב את האדם לשמור על תקנה זו - וממילא לגרש את אשתו גם אם כבר עבר ונשאה בדיעבד - כל עוד הוא חי בתחומה ההלכתי של יהדות ספרד המתירה נישואים אלו גם לכתחילה. הוראה זו עוררה פולמוס רבני גדול מצד חכמי האשכנזים, ואחד מגדוליהם, איש צפת, הרב יחיאל אשכנזי, אף איים להטיל גזירת חרם ונידוי על האיש שעשה כזאת, תוך התנגדות גלויה ובוטה להוראתו של מרן. כמה מחכמי צפת הגדולים, ובתוכם גם הרב המבי"ט – בן מחלוקתו הקבוע של מרן – הצטרפו במקרה זה לדעתו של מרן ויצאו להגן על הפגיעה בכבודו מצד החכם האשכנזי, שביקש לנדות את מי שהורה לעצמו היתר בעקבות פסיקת מרן, ראש בית הדין הגדול שבצפת. לדעת מרן, חרם דרבנו גרשום תוקן רק עד לסוף האלף החמישי – שוב בטל כוח התקנה אף מן האשכנזים, ואף שאנו רואים כי הם ממשיכים להחזיק בתקנה כבימים מקדם, הרי זה רק משום הכבוד שהם רוחשים למנהג אבותיהם הראשונים, אף שעצם כוחה של התקנה כבר בטל מן העולם אף לדעתם.וכידוע אף גדולי הפוסקים האשכנזים התנגדו לתקנה בזמן שהיא היתה בתוקף ובהם הגר"א מוילנא שאמר שאם היה יכול היה מבטלה מיד! וכמו כן היעב"ץ כתב שתקנה זו מקלקלת וצריך לבטלה. לצערנו אנו עדים כיום למקרים רבים וקשים שהרסו משפחות שלמות וטובי בנינו הידרדרו ונכשלו בכריתות וכו´ ועל זה נאמר: " עדיף להיות כל ימי שוטה בעיני הבריות ולא רשע שעה אחת בעיני המקום..." תמצית יתרונות התוכנית: 1. קידום הגאולה 2. התקדשות והתעלות 3. פריה ורביה 4. מתן מענה לרווקות רבות בארץ ובתפוצות 5 . מניעת "נפילות" והתדרדרות רוחנית 6.זירוז רווקים ורווקות להנשא והורדת גיל הנישואין 7. מניעת מציאות בעייתית של נשים גרושות או אלמנות ללא מסגרת נישואין 8. מניעת והפחתת גירושין 9. פתרון לבעיה הדמוגראפית 10.האשה יכולה למצוא חתן ראוי ולא ברירת מחדל ואף לראות כיצד מתנהג עם אשתו הראשונה וילדיו 11. לאשה זמן איכות פנוי למנוחה ולהעצמה.. ועוד... הבית היהודי השלם
מתוך אחריות וערבות הדדית לכל יהודי ובברכת גדולי הרבנים והמקובלים הקמנו את ארגון "הבית היהודי השלם " מטרות הארגון להחזיר עטרה ליושנה , ללמוד מדרכי אבות האומה ואף הצדיקים בדורות האחרונים כגון רי עקיבא ,אור החיים הקדוש,הבבא סאלי ועוד...לקדש את התא המשפחתי ולתת תמיכה רוחנית, יעוץ וליווי אישי וסיוע בהליך החוקי ע"י היתר בית הדין(עפ"י החוק, ההיתר ניתן ע"י בית דין או באישור הרב הראשי לא"י )ואפשרות לכל משפחה שיש להם צורך בכך להוסיף עוד אישה ,ולמצוא את הדרך והאיזון לחיים משותפים עפ"י ההלכה . למעוניינים בנשיאת אישה נוספת, נא לפנות לאיימל של הרב דב יהודה רובין ,מרכז הארגון dovrubin@inn.co.il)) ניתן גם מענה לנשים פנויות המעוניינות להכיר מתאימים (התוכנית אינה מיועדת לכל אחד וינתן מענה רק למתאימים עפ"י הקריטריונים שמופיעים בשו"ע) כדי שנוכל להקים ולתחזק אתר באינטרנט העוסק בעניין ומביא בהרחבה את דברי הפוסקים ואת יתרונות המהלך המתבקש בדורינו עם אפשרות להיכרויות און ליין ועם הסרטון על "דויד הכי טוב " מאתר יוטיוב .נזדקק לתרומותיכם ,לתרומות בנק הדואר י"ם סניף 001 בנק 09 מ"ח 8264200 קרן נאמנות ע"י י.ד.א. סופר . הדברים טעונים גניזה! המען למכתבים: הבית היהודי השלם קניון האחים ישראל תלפיות ירושלים ת.ד. 2555 לפניות 054-2651998 או בפקס : 0577961651

