* "אמר להם רבי שמעון: בניי, אשרי חלקכם, כי למחר לא תבוא הכלה אל החופה, אלא עמכם, משום כל אלו המתקנים תקוני הכלה בליל שבועות ושמחים בה, כולם יהיו רשומים וכתובים בספר הזכרון, והקב"ה מברך אותם בשבעים ברכות ועטרות מהעולם העליון"
(תרגום הסולם, הקדמת הזוהר)
* "הנעורים בלילה זה ומייחדים בו כל שיחם ושיגם ומחשבותיהם לשמיים, אשרי חלקם. והמטהרים עצמם בטהרה גמורה זוכים ע"י תיקון זה לגילוי שכינה, וכמו שכתב השל"ה שנגלתה שכינה על החבריא הקדושה, מרן הבית יוסף וחבורתו בשבתם יחד בלילה זה ועסקו ב'תיקוני כלה ותכשיטיה', ושכינה אמרה להם: אשריכם ואשרי חלקכם"
(ספר התודעה)
* "חכמינו אמרו שולשה מוחלין עוונוותיהם ואחד מהם הוא חתן, וכיוון שמוחלין לחתן וודאי מוחלין גם כן לכלה. ואמרו חכמינו "ביום חתונתו" 'זה מתן תורה'. נמצא, כיוון שהיה נישואין בשבועות ואנו הכלה, נמחל לנו עוונותינו. אם כן זהו רומז ליום הכיפורים בשבועות"
(קדושת לוי)
* "זה הכח הוריש אברהם לבניו אחריו, שכל איש יהיה מי שיהיה ואפילו בשפל וסתר המדרגה, יהיה ביכולתו להתחיל מחדש, וזהו עניין מתן תורה שנעשה עולם חדש. ובאה הארה בכל חג שבועות לעורר לב אנשים להתחיל מחדש ולא תזכרנה ראשונות ולא תעלינה על לב, אלא כגר שנתגייר וכקטן שנולד, וזהו "וביום הביכורים בהקריבכם מנחה חדשה"
(שם משמואל)
"להורות שלעומת הקדושה שאדם מתקדש , כמו כן הוא מקבל הארה מעשרת הדיברות, ואם הוא מתקדש יותר, יש לו הארה יותר"
(שם משמואל)
* "על ידי שניעורים בלילה מתקנים ומכפרים על עוון כרת"
(ליקוטי הלכות)
* "חג השבועות הוא בדרגה גבוהה, יותר משאר כל המועדים...
בעצרת נידונים על פירות האילן.
האילן רומז לקב"ה, ופירות האילן הם נשמות ישראל,
ובעצרת נידונים נשמות ישראל על הרוחניות של השנה,
שבראש השנה דנים על המזון הגשמי
ובשבועות דנים על המזון הרוחני"
(נתיבות שלום בשם האר"י)
* "איתא מהאר"י הקדוש בגודל קדושת הלילה הזה, אשר בו תלויה הוראת חיי אדם, והשעות האלו המה מהעיתים הגבוהים ביותר בשנה"
(נתיבות שלום)
* "איתא שבאה רוח טהרה בליבות ישראל בלילה זו, ועיקר הטהרה ע"י התורה, כמו שכתוב "אמרות ה' אמרות טהורות" והם מטהרין לאדם כדכתיב "וזרקתי עליכם מים טהורים וטהרתם", הוא ע"י השפעת מי הדעת בלב ישראל, שכשזוכה להאיר לבו בהבנת דבר חדש בתורה, זוכה לטהרת הלב, והתורה נקראת מים.
לכם צריך כל אחד לייגע עצמו בתורה בלילה זו למצוא איזה התחדשות השייך לנפשו ויזכה לטהרה. והנה גם זה נכלל במתן תורה, שהקב"ה נותן גם הכלים להיות מוכן לקבל התורה והוא טהרת הלב"
(שפת אמת)
* "הובא מהרבה צדיקים, שה' יתברך מכין לכל יחיד ויחיד השפעות גדולות והשפעות חדשות לגמרי, ואין שום שנה דומה לחברתה, מיום נתינת התורה, כי הולכת ונתווספת, "קול שופר הולך וחזק מאוד"
וה' יתברך מכין לכל יחיד, כמה חלקי תורה, כמה תפילה, כמה דבקות, כמה התרוממות, כמה נקיות, כמה טהרה, כמה דרגה של פסקו זוהמתן.
וכל ההשפעות מוכנות לכל יחיד ויחיד, רק ה' יתברך מבקש מאיתנו ומתחנן אלינו, שננצל כראוי את הימים האלו, בבחינת "הרחב פיך" וכך נזכה לשפע של "ואמלאהו". וזה תלוי כמה משקיעים בימים שקודם מתן תורה והשעות של החג והשבת שאחר מתן תורה.
כמה שהיום מלא בחיזוק, כמה שהימים קודם לכן מלאים בחיזוק, זה משפיע שכל השנה אח"כ היא בדרגה אחרת לגמרי.
העבודה המוטלת עלינו בחג שבועות, אינה אלא לרצות במתנה, בתורה, ולהחשיבה... רק לרצות בתורה הקדושה, ולאכול ולשמוח..."
(עפ"י שיחות התחזקות)



