יש לי שאלה..אני לא בא להכעיס אני רק רוצה להבין...אנונימי (פותח)
אולי תגלה לנו באיזו ישיבה אתה לומדבאהבה ננצח
סתאאם, רק אם אתה רוצה
בכל אופן, זהו נושא שההתעסקות עם המורכבות שלו לא שווה את השווי האמיתי שלו מצד עבודת ה'. תעשה מה שהכי מקרב אותך להשי"ת. ושרק זה יהיה לך מול העיניים.
אם בכל זאת אצלך הוא כן תופס נפח בעבודת ה' מסיבה כלשהי אולי נוכל להיות ממוקדים יותר בשיחה אישית.
חג שמח
את חיה בסרט?ממש אתה יודע כמה צדיקים יש..יקירה
לא..אבל מה הקשר?לא הבנתייייייי...יקירה
ידעתי!!! לא היה קשה מדאי באהבה ננצח
אבל אל תתעסק בשטויות. אם אתה מתחזק שם ומתקרב להשי"ת אשריך ותמשיך שם. ואם מפריע לך או שמפריעים לך בגלל שאתה לא מתלבש/ כמותם וכדו' אז תשתנה ולו רק כלפי חוץ. העיקר שתוכל להתעסק בעיקר הקודם לכל- להתקרב לה', להתבודד, ללמוד תורה.. אח"כ כשתהיה יותר עצמאי ופחות מושפע ופחות יפריע לך הקטע החיצוני של הדברים האלה תוכל לברר אותם באמת ביישוב הדעת מול השי"ת וללכת בדרך שהוא יראה לך.
העיקר להיות אמיתי. ולהיות מול ה'. ורק מולו. ולהתעסק בעיקר ולא לתת ליצה"ר לבלבל אותך בחיצוניות הזו.
אם בכ"ז אתה רוצה עכשיו או אם תרצה מתישהו אני מזמין אותך לשיחה אישית לברר את הנושא בע"ה.
ל"רבנו הקדוש"- זוהי "משרפה" (דהיינו שלוקחים בחורים דתיים לאומיים צבעוניים בלבוש והופכים אותם לחרדים שחורים ולכן קוראים לזה כך)
חג שמח לכולם


היי.. אחי לומד בישיבה הזאת...עין שלישית
במשרפה בקרית מלאכי,מריחים את מקילומטרים!yaar
אני בטח שזה מה שאמרו ששמעו בהתחלה על החסידותהרועה
צודק!!אנונימי (פותח)
ל'סתם מישהו'באהבה ננצח
וזה לא סתם ויכוח לגבי איזה צבע. יש גם עניין שלכ"א יש את הצבע שלו. נכון, יש בעייה גדולה מאוד בציבור הדתי לאומי בכל הנוגע לחפיפניקיות אבל ברור לי שזה לא נובע בגלל עצם האפשרות ללבוש צבעוני אלא בגלל דברים אחרים כגון חינוך לא טוב לדוג' לא מספיק באהבה, הורים שבעצמם לא מספיק יר"ש ועוד כדומה.
אלא שבציבור החרדי, כמו שאמרת, יש כללים נוקשים, (וכאן זה כבר אות ב') מלאים יראה ופחד, שהם גורמים שכל מי שגל בחינוך הלא טוב הזה לא יעיז להתנהג אחרת ואם הוא כן הוא מייד יוגדר "שבבניק" ויפגע בכל השידוכים של כל המשפחה (בעייה גדולה נוספת) ויהיה מורחק לעד מתומ"צ. מה שא"כ בציבור הדתי לאומי- שסיכוייו לחזור גדולים יותר.
ואחוזי השבבניקים מגיעים לממדים מפלצתיים ואכמ"ל.
וזה חוץ ממה שאתה בעצמך כתבת שמתן טועה בו.
כך שמה שיוצא זה שהציבור החרדי טוב מאיתנו בכמה נקודות ועלינו ללמוד אותם ממנו כדי לתקן אותם כגון חוסר גבולות חד משמעיים במקום שהם צריכים להיות- כגון גבולות הלכתיים ברורים, אהבת ואהדת יתר לאנשים שאינם יר"ש ולמידה ממעשיהם, אהבת חינם בגירוש מהגוש ועוד הרבה בעיות שלא(!!!) נעלמו מעיני. שבגללם הרבה מהציבור שלנו שב"ה מתחזקים הולכים ומתחרדים..
אבל לפי דעתי הם טועים כי בכל הנוגע לדרך ולאידיאולוגיה הכללית והעקרונית בדברים שגם אתה הסכמת אתם (והאנשים והרבנים שמיישמים אותה) הציבור החרדי בשום אופן אינו מודל לחיקוי.
גם לגבי הבעיות האלה של הגבולות שהזכרתי ע י ק ר דרך התיקון היא לא בהשלטת יראה. יש הבדל גדול בין חיים בגטו לבין חיים בארמון מלכותי אע"פ שגם הוא סגור לרובא דעלמא. שם אתה המלך ואתה קובע את הקווים ואתה שם מתוך בחירה.
ועוד הערה קטנה, אני מקווה להיות אוהב ה' וירא ממנו ולא מלא בחרדות וחששות...
בקיצור, תמים ואמיתי תהיה עם ה', ועם עצמך, לך אחרי האמת שלך, ואל תחפש אלילים או דמויות מופת, כי כולם בני אדם ולכולם יש חסרונות. (ושמעתי פעם מהרב יהושע שפירא שתלמיד שאף פעם לא חולק על רבו הוא תלמיד שוטה, ותלמיד שלעיתים רחוקות חולק על רבו זהו תלמיד מובהק. שנזכה...)
ואעפ"כ אני חוזר על מה שכתבתי למתן שאם סו"ס בשביל ההתחזקות שלך אתה צריך להודיע ברבים שהשתנית וכדו' ובשביל זה להתלבש אחרת, או שאתה צריך להיות בישיבה חרדית וכדי שלא ישגעו אותך אתה מעדיף להיראות כמותם וכך תוכל להיות יותר ממוקד בעבודת ה' או בגלל סיבות אחרות, סבבה לגמרי מבחינתי. רק מבחינה עניינית אמיתית עקרונית אמרתי את מה שאני חושב. ב"למעשה" צריך לפעמים לעשות אחרת.
חג שמח
תגובה ל-סתם מישהואאנונימי (פותח)
אני המום!!באהבה ננצח
א. כל החברה שתיארת זה תלוי מאוד איפה!! ואין כאן שום מקום להכללות. והצדיקים של הדתיים לאומיים בהרבה מקרים הם יותר צדיקים מהצדיקים של החרדים (שהרבה פעמים מלאים בקליפות כבוד וחליפות, ומעוד כמה סיבות)
ב. לגבי החוזרים בתשובה, מתוך היכרות אישית, יש להם הרבה מאוד בעיות עם הציבור החרדי (כולל זה שמסתכלים עליהם כסוג ב'. בושה וחרפה!!!) ואע"פ שהם מתלבשים כך חיצונית הם לא מוצאים שם מנוח לכף רגלם. וגם גדולי מחזירי התשובה בדור מודעים לכך ואני יודע על כמה דיונים שהם קיימו ביניהם בעניין.
ג. לגבי בעלי רוה"ק- יותר מחצי מאלה שאני מכיר הם לא חרדים. ואני מכיר כ10 כאלה
אם אתה מתחזק ב"ה וצריך לעשות שינוי, תעשה אותו, אבל אל תשמיץ ואל תשרוף גשרים.
זה רק יגרום שהשינוי שלך יהיה יותר ויותר חיצוני ופחות ופחות אמיתי, בקושי תרוויח ממנו, ובסוף, אם ה' יזכה אותך, תצטרך לעשות שינוי נוסף. תהיה אמיתי וקשוב לעצמך.
כיוון שלא התייחסת למה שכתבתי וגם ל'סתם מישהו' לא ענית עניינית, אינני בטוח אם אתה רוצה לשמוע ולכן בלנ"ד אפסיק להגיב לך כאן, כדי לא לגרור אותך לדיון ולהכשיל אותך.
לפחות שאחרים לא יטעו
חג שמח
מתן,אמרת פה דברים לא נכונים בכלל!!גדי-10
תקשיבו אני לא אומר כלום..המציאות אומרת את האמת...אנונימי (פותח)
זה לא חשוב, העיקר זה לעבוד את ה' ולא משנה ההגדרות.השם הוא המלך!
הכי טוב זה להיות באמצע, לא דת"ל ולא חרדי.קשקשן
אני חושב שלא הבנת כלוםאנונימי (פותח)
מסכים עם 'קשקשן', לא בדיוק אבל בערך.השם הוא המלך!
קל מאד לזרוק ססמאותgolani
מה החפירות?רוצה להתבודד
*אחירוצה להתבודד
לא אני לא עיוור אני פשוט רואה דברים אחריםgolani
סבבה מתן, אם אתה מרגיש טוב עם מה שאתה אומרבאהבה ננצח
רק תזהר מלשה"ר, הכללות, הוצאת דבה וכדו'...
נהיית צייויני פלורליסט?!.. חחחח סתאאם לילהבאהבה ננצח
ההבדל בין גלות לגאולהאנונימי (פותח)
יצהר ותורת החיים הם לא דתיים לאומיים?גדי-10
יש הרבה חרדיים לאומיים.גדי-10
מתן, כמה שהחיצוניות מסנוורת אותך!!!!!!!!!!!!!!!!!!no name102
זה שאלה רק לאחר שקבעת שבאמת אין ולא היו גדולי דורגל עיני
כמה גדולי דור היו לברסלב? וכמה יש לציונות הדתית?הרועה
אז כולכם תעזבו את ברסלב בגלל טיעון כ"כ מטומטם?הרועה
אז כמה גדולי דור ליטאים יש? וכמה חסידים?הרועה

הרועה אם כבר שאלתשמחה ואמונה
אני מאמין שאפס מהסיבה הפשוטה שאני מאמין שרוח הקודשהרועה
יודע מהשמחה ואמונה
אממ..הרועה
לא לא לא בכלל לא מחלוקתשמחה ואמונה
אתה ממש לא נותן לעובדות לבלבל אותך מה?!הרועה
האמת שיש לך פה שתי שאלות שונות.שירה חדשה
השניה- מאיפה צמח המושג דתי לאומי?
שירה חדשה צאי מהסרט שאת נמצאת ומהר!!אנונימי (פותח)
תנשום עמוק..הרועה
בסך הכל ויכוח..בקלותהרועה
מי אלו שכן מתירים?שמחה ואמונה
לא חסריםהרועה
קראתי את התשובה של הרב ו..שמחה ואמונה
1- למה הוא לא מוכן להתיר?..
אני לא יכול לדבר בשמו אבל מהיכרות עם הנושא אנסה.הרועה
הרחבה קלההרועה
איפה כתוב שאסור לחלוק על גדולי הדור???קשקשן
*ועוד לימוד. *והעברתו לדור הבא.קשקשן
לענ"ד-שירה חדשה
דבר ראשון- תרגע. זה דיון. אתה לא חייב לצעוק.שירה חדשה
אבל כל זה לא סותר את התהליך שאנחנו נמצאים בו.
הגאולה היא תהליך. זה לא שבמכה אחת הכל נהיה טוב.
אז נכון, יש התבוללות, יש קשיים, המצב לא פשוט.
אז כן, בסופו של דבר אני חושבת שאפשר להגיד שיצאנו מהגלות.
שאנחנו נקיים בה את אותה תורה שקיימנו שם?
חס וחלילה.
מתן אתה חי בסרט עמוקחגי עקיבא
היום באמת אין למגזר ה'סרוג' גדולי תורה כמו לחרדיםהשם הוא המלך!
חגי עקיבא...שמע צדיק..אנונימי (פותח)
תפסיק לברברgolani
מה אתה רוצה?הרועה
הבהרת דברי לעיל:קשקשן
ראוי להוסיף את המשנה באבות (ג', יב)קשקשן
ועוד משנה מאבות (ג' כ"א)קשקשן
מלך המשיח אומר שכולנו ראויים לגאולה ולכןבן ציון גגולה
http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=201&ilSC=40&nBookId=111&cPartLetter=B
http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=202&ilSC=40&nBookId=111&cPartLetter=B
http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=203&ilSC=40&nBookId=111&cPartL
ד. לגבי עליה להר הבית - פוסק הדור - מלך המשיח שליט"א פסק שאסור בתכלית האיסור ועוד החוצפה שאומרים לעלות להר הבית בשמו
http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=50220
ה.לגבי ישיבת קריית מלאכי - אני אישית למדתי בישיבת "חברון" והשפעתי על חבר שהיה בצבא ללכת לישיבה לאחר סיום השירות , והוא הלך לשם והתעלה בתורה אך יחד עם זאת אמרו לו את אותו גועל נפש שאליו חינך
אותו איש מבני ברק שקראו לו רב וטעו בו הציבור הליטאי וכן מחוצה לו שהוא תלמיד חכם ובאמת עליו נאמר - לא זכה נעשית לו סם המוות , ובישיבה שם לימדו על פי שיטתו של אותו איש - שהמזרחי הם רפורמים, וחב"ד הם עבודה זרה וברסלב הם משובשים , והחילונים הם בועלי נידות ואוכלי שפנים והגויים ... והנשים .... ומי שלא כמוהם .... ובגלל שיש שם ספרדים אז הם נמענו לומר מה דעתם גם עליהם
ולכן אני ממליץ לך מתן יקר לעשות מה שעשה רבי מאיר בעל הנס שלמד מאחר -[אלישע בן אבויה]
פריו אכל קליפתו זרק
יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד
ואי וא ואי מתן...עין שלישית
הבעיה עם החרדים היאgolani
עוד מקור חשובבאהבה ננצח
"א"ר יצחק מאי דכתיב "רע ירוע כי ערב זר" (משלי י"א, ט"ו) רעה אחר רעה תבא למקבלי גרים ולערבי שלציון ולתוקע עצמו לדבר הלכה. מקבלי גרים: כר' חלבו דאמר ר' חלבו קשים גרים לישראל כספחת בעור, ערבי שלציון: דעבדי שלוף דוץ, תוקע עצמו לדבר הלכה דתניא רבי יוסי אומר כל האומר אין לו תורה (רש"- שאינו לומד תורה) אין לו תורה. פשיטא?! אלא כל האומר אין לו אלא תורה אין לו אלא תורה. הא נמי פשיטא! אלא דאפילו תורה אין לו מאי טעמא אמר רב פפא אמר קרא (דברים ה', א') ולמדתם ועשיתם כל שישנו בעשיה ישנו בלמידה [אליבא דהלכתא!! אין טעם ללימוד אחר. לא כמו הלימוד אצל החרדים!!] כל שאינו בעשיה אינו בלמידה [אין טעם סתם להתפלפל!!!] ואיבעית אימא לעולם כדאמריתו מעיקרא כל האומר אין לו אלא תורה אין לו אלא תורה לא צריכא דקא מגמר לאחריני ואזלי ועבדי מהו דתימא אית ליה אגרא לדידיה קמ''ל (שאמנם שכר תורה אין לו אבל שכר מעשה אין לו עד שלא יקיים בעצמו אפי' שהוא מלמד אחרים.)."
תגובה לכולםםםםםםם!אנונימי (פותח)
הצחקת אותי ללמוד מהחרדיים שמירת הלשוןגדי-10
חברה' בואו נסגור כאן את הדיוןבאהבה ננצח
אני אשם. עניתי לו ראשון. למרות שכבר אז קלטתי שזה לא הולך להיות דיון אמיתי וענייני ולכן הזמנתי אותו לשיחה אישית. לא התכוונתי שכל זה יתפתח. אז אני מרגיש צורך להפסיק את זה.
נתראה בשרשורים אחרים
כל הכבוד גדי - כשמך כן אתה - 10!golani
תרבות הדיבור שלך פשוט משהוgolani
golanyעין שלישית
לצערי בשני הצדדים יש פרזיטיםהרועה

שקרנווהשאנן
תשובה בקצרה -otk100
וואוו, תרגעו...ii
"יש אנשים שמדברים על 'אתחלתא דגאולה'. יש לראות בעין פקוחה שאנו עכשיו כבר באמצע הגאולה. אנו נמצאים כבר בטרקלין ולא בפרוזדור. האתחלתא היתה לפני יותר ממאה שנה , כאשר התחדשה ההתיישבות היהודית בארץ ישראל. הגמרא ב'סנהדרין' מוסרת לנו סימן איך להכיר שהקיץ הקץ. 'ואמר רבי אבא : אין לך קץ מגולה מזה שנאמר: 'ואתם הרי ישראל ענפכם תתנו ופריכם תשאו לעמי ישראל כי קרבו לבוא' . מוזכרים כאן שני דברים: קיבוץ גלויות ובנין הארץ. ברוך השם הרי ישראל מיושבים על ידי אלפים ורבבות מישראל ששבו לגבולם. רש"י מסביר: 'כשתתן ארץ ישראל פריה בעין יפה אז יקרב הקץ ואין לך קץ מגולה יותר'. ברוך השם הארץ נותנת פירותיה בעין יפה. שמעתי מפי ר' אריה לייב זצ"ל, בנו של ה'חפץ חיים' , שכאשר שמע אביו על המושבות שנוסדו בארץ ישראל , רחובות ראשון לציון וגדרה, אמר ביידיש: 'עס הויבט זיך שוין אהן די מעשה' - כלומר הנה מתחיל כבר המעשה, הענין מתחיל כבר, סימני הישועה כבר ניכרים. ה'חפץ חיים' היה גאון וקדוש, אבל יחד עם זה היה פיקח וער לכל ענין. הוא ידע מה הוא המצב הרוחני של חלק מהמתיישבים במושבות החדשות, ובכל זאת הוא קבע שהתחדשות ההתיישבות בארץ ישראל שייכת למהלך הגאולה. גם על הגאון הרב יחיאל מאיר מאוסטרובצא זצ"ל מסופר שכאשר נודע לו שקיימת באומה התעוררות לעלות לארץ ולעסוק בבניינה, אמר 'דאס איז דאס' - כלומר 'זהו זה', הקיץ הקץ. מתוך האתחלתא הזאת הגענו לשכלול הגדול של הקמת מדינת ישראל ..."
(שיחת הרב צבי יהודה, יום העצמאות)
ח.
וכמו עם הגאולה - גם מדברים אחרים החרדים מפחדים. זוהי גישה גלותית. אנחנו בגאולה. אנחנו לא צריכים רק לשמור על הקיים, אנחנו צריכים לקדש את החול. להעלות אותו. לרומם אותו.
את לימודי החול. את המדינה. את אומות העולם. וכו'.. מרגע שאנחנו בגאולה - ונוספו גם אלה על תפקידינו.
ט.
רוב החוזרים בתשובה הולכים לחרדים בגלל שהם רוצים להתרחק כמה שיותר מהמקום שהם היו בו. זה לא קשור למקום שבו נמצאת האמת. נראה לי שלרב זצ"ל, לרב צביודה, לר' אברום ולשאר גדולי העולם - יש ראיה קצת יותר רחבה מלחוזרים בתשובה.
י.
אם אתה חושב שבזכות החרדים נשמרה התורה, נראה לי שאתה טועה.
כי אם, בעצת החרדים, היינו נשארים בגלות - היינו אובדים (מלשון "וכאשר אבדתי אבדתי"...), כמו שאכן קרה וקורה בימינו, ע"י התבוללות, ואסונות שפוקדים את עם ישראל בחו"ל. זה שהיום יש הרבה פחות פוגרומים וכד'.. - רק בזכות המדינה - ששונאי ישראל מפחדים ממנה ושומרים על ראש למטה.
חוץ מזה - מי הרשה לך לבזות את כל גדולי התורה הדתיים?! - מי אתה בכלל?! (ברצינות.)
זה מה שאני זוכר מהוויכוח. אם אראה עוד - אגיב בלנ"ד.
זה לא יגמר מה גם שהוא לא אשםyaar
בלי שום דבר אישי למתן והשאר
מי שרוצה לשאול שאלה להציג עמדה לטעוןם טענה
שיחשוב פעמיים לפני שהוא עושה את זה מבלי להעיר את השדים שבבקבוק(דיר בלאק אם מישהו הולך לפלוט שציונים הם שדים,לא לזה התכוונתי),אינספור דיונים הזויים תמוהים וחסרי שחר נפתחו פה ללא שום תכלית ותועלת
בוא נחסוך את זה מעצמינו וממקלדתינו
נ.ב ii אצל הרב זצ"ל מוגדר כתורת הכובש ותורת הישרyaar
חשבתי פעמים והחלטתי להגיב ברצינות!!!אנונימי (פותח)
ושאלה לאלו שאומרים שהחרדים רק לומדים ולא עושים...אנונימי (פותח)
אז תקבלו את דברי הנביא ותעשו אותם אתם יהודיםבן ציון גגולה
טוב אולי נפסיק עם זה?ii
הרב מצגר והרב ישראל לאו תומכים בכך אז מה הביטויים?בן ציון גגולה
עוד פעם אתה ? מה יהיה חלאס כברyaar
צאו מהסרט שאתם חיים בו,ואם הרבי חי אל תבזבז את הזמן על כופרים כמונו ולך לשמש אותו או ללמוד איתו
תשמע חבר יש פורום מיוחד לחסידי חב"ד לך ותתפנק עליו מה אתה רוצה מאיתנו?
לא מעניין אותנו לא שייך אלינו שמענו על הנביא שלך אבל צא מהסרט
למה אתה לא מקשיב למשיח האמת(ר' נחמן מברסלב)שאמר שכבר פעל אצל ה' יתברך שמשיח יבוא מזרעו?
למה אתה לא מקשיב למשיח שהשיג מדרגת יחידה?
למה אתה לא מקשיב מבעל השדה שאמר שעתידים כל העולם להיות חסידים שלו?
למה אתה לא מקשיב נקודה.
לא מעניין אותך? לא נאה לך? לא מקובל עליך? יופי גם עלינו! אפחד מהפורום הזה לא הלך לחפור בפורום של החב"דניקים חלאס חפראווי! מיצינו ת'נקודה תבין את ה-רמז ותניח לנו לנפשנו.
פה הבעיה - למה לא אמרת קודםבן ציון גגולה
וואייי חפיר חפיר ולא בריךyaar
אם הוא מלך המשיח אז איפה הוא?ii
תשובה לii היקר לגבי איפה המשיח נמצא במהלך הגאולהבן ציון גגולה
*הערה מקדימה: הגמרא (מסכת שבת) מסבירה שעם ישראל חטא בחטא העגל, למרות שזה היה זמן קצר לאחר מתן תורה, מכיוון שהשטן שכנע אותם שמשה מת ואף הראה להם כפשוטו שמשה מת. אשליה אופטית. מסביר האר"י הקדוש, שאנשי הדור האחרון לגלות,(דור עקבא דמשיחא) הם גלגול של אנשי דור המדבר וכדי לתקן את חטא העגל, יצטרכו הנשמות בדור האחרון לעמוד באותו הניסיון, שבו כשלו במדבר ...
1. רש"י- " שעתיד משיחנו להתכסות אחר שנגלה וישוב ויתגלה" ( רש"י על דניאל יב, יב)
2. מדרש רבה- " ר' ברכיה בשם ר' לוי אומר כגואל הראשון כך גואל האחרון מה ראשון נגלה להם וחוזר ונכסה מהם כך גואל האחרון נגלה להם וחוזר ונכסה מהם " (במדבר רבה פרשה יא ב , רות רבה פרשה ה ו , וכן פסיקתא רבתי, פרשה טו, וכן פסיקתא דרב כהנא ה, ח)
3. ילקוט שמעוני - "שנטלטלה מלכותו לשעה כגואל ראשון כך גואל אחרון נכסה וחזר ונגלה"
(ילקוט שמעוני רות, פרק ב, תרג)
4. שיר השירים רבה- "דומה דודי לצבי מה צבי זה נראה וחוזר ונכסה נראה וחוזר ונכסה כך גואל הראשון נראה ונכסה וחוזר ונראה...יהודה ברבי אמר לקירסין כך גואל האחרון נגלה להם וחוזר ונכסה מהן " (מדרש רבה, שיר השירים, פרשה ב, כה)
5. החתם סופר- "וזה נסיון גדול שנעלם הגואל ששה חודשים וכן יהיה בימי משיח צדקנו, יהיה נעלם אחר ההתגלות כדאיתא במדרש"(החתם סופר, פרשת שמות, ד"ה למה זה שלחתני)
*וכן רש"י בדניאל בפסוק לפני אחרון בספר כותב כי ההתכסות תהיה ל45 שנה וכן יש דעות אחרות על זמן ההתכסות ואין לנו אלא דברי הרמב"ם שהם - אין אנו יודעים איך יקרו הדברים עד שיקרו
6. השפת אמת- "דמילתא דפשיטא היא דביאת בן דויד לחוד וגאולה לחוד,שהרי משה רבינו עליו השלום בא למצרים קודם הגאולה וכמו כן יוכל להיות נגלה ונכסה כו', כך גואל אחרון כו'"
( השפת אמת על הש"ס, מסכת ראש השנה י"א)
7. פסיקתא רבתי- " והנה מלכך יבוא לך זה שנקרא מלך [מלך המשיח], שעתיד למלוך על דורות ראשונים ואחרונים. והקדוש ברוך הוא מכריז להם לצדיקי הדור ואומר להם: צדיקי עולם! אף על פי שדברי תורה חביבים עליכם, לא יפה שחכיתם לתורתי, ולא חכיתם למלכותי" (פסיקתא רבתי פל"ה)
8. רבינו בחיי- " בגאולתנו זאת העתידה בהיגלות הגואל האחרון... ויהיה הגואל נגלה וחוזר ונכסה... שכן מצינו בגאולת מצרים שנגלה להם משה וחזר ונכסה מהם" (רבינו בחיי, פרוש התורה שמות ד ט)
9.מדרש פרקי היכלות- " ובאותה שעה חוזרין ישראל לדעת אחרת ומבזין למשיח ואומרים אוי לנו שתעינו אחר זה. אמר להם הקדוש ברוך הוא: עכשיו תראו את האור שלו... וכל שהאמין בו אינו נמחק מספר החיים"( מדרש פרקי היכלות רבתי, פל"ה ו)
10. פסיקתא רבתי- " בדור הגאולה יהיו צדיקים ותלמידי חכמים שלא יכירו את המשיח מתחילה ויתנגדו לו"
11. רמב"ן- הרמב"ן אומר שבתחילה יתגלה המשיח רק "לעדת המיחלים לו" .
( ראה באור הרמב"ן על פרשת הנה ישכיל עבדי )
12. רבי נחמן מברסלב- "בתחילה יהיה על משיח מחלוקת גדול ויאמרו: זהו משיח? ... שהולך עם כובע כזה...? " (פעולת הצדיק לרבי נחמן מברסלב, אות תתל"ה בשם מגילת סתרים)
13. רמב"ן-" ואמר הכתוב במשיח, כאשר שממו עליך רבים וכו', ר"ל כאשר שממו עליך, להלעיג בך בתחלת בואך..." (באור הרמב"ן על פרשת הנה ישכיל עבדי )
14. האר"י הקדוש- "משיח יתגלה ויכירוהו מקצת בני האדם, אך לא יכירוהו שאר האנשים עדיין ואח"כ יגנז המשיח בגוף ונפש... ואח"כ יתגלה המשיח לגמרי ואז יכירוהו ויתקבצו אליו כל בני ישראל."( האר"י קדוש, שער הגלגולים, פרק יג)
"וכל שהוא מאמין לו והולך אחריו וממתין הוא חיה"
(מדרש רבה, שיר השירים, פרשה ב, כה)
הוא עומד בקרטריונים של הרמב"ם?הרועה
ו [ג] אל יעלה על דעתך שהמלך המשיח, צריך לעשות אותות ומופתים, ומחדש דברים בעולם, או מחייה מתים, וכיוצא בדברים אלו שהטיפשים אומרים; אין הדבר כן--שהרי רבי עקיבה חכם גדול מחכמי משנה היה, והוא היה נושא כליו של בן כוזבא המלך, והוא היה אומר עליו, שהוא המלך המשיח. ודימה הוא וכל חכמי דורו שהוא המלך המשיח, עד שנהרג בעוונות; כיון שנהרג, נודע שאינו משיח, ולא שאלו ממנו חכמים, לא אות ולא מופת.
מכאן שהמשיח צריך להיות בערך כמו בן כוזיבא (רק שהוא צריך להיות צדיק).
ח [ד] ואם יעמוד מלך מבית דויד הוגה בתורה ועוסק במצוות כדויד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה, ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה, ויילחם מלחמות ה'--הרי זה בחזקת שהוא משיח: אם עשה והצליח, וניצח כל האומות שסביביו, ובנה מקדש במקומו, וקיבץ נדחי ישראל--הרי זה משיח בוודאי.
ט ואם לא הצליח עד כה, או נהרג--בידוע שאינו זה שהבטיחה עליו תורה, והרי הוא ככל מלכי בית דויד השלמים הכשרים שמתו. ולא העמידו הקדוש ברוך הוא אלא לנסות בו רבים, שנאמר "ומן המשכילים ייכשלו, לצרוף בהן ולברר וללבן--עד עת קץ: כי עוד, למועד"
הוא לא היה מלך, לא כפה את התורה, לא ניצח אף אחד, לא בנה בית מקדש, לא קיבץ נידחי ישראל ונהרג ואתה עוד אומר שהוא עומד בקרטריונים של הרמב"ם?
הוא גג עומד בקרטריון של לנסות בו רבים, ואתה נכשלת.
תשובה הלכתית לגבי הרמב"ם על הרבי ועודבן ציון גגולה
אנשים שחקרו את הנושא מחוץ לחב"ד
לגבי שתי השאלות
א. האם הרבי אומר שהוא מלך המשיח
ב. האם כך על פי ההלכה
שהרבי אומר שהוא מלך מהמשיח וכן כך על פי ההלכה
http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=46303
2. וכן עוד מחקר חדש
במגזין ´תכלת - כתב-עת למחשבה ישראלית´ התפרסמה כתבה ארוכה ומקיפה שעסקה באמונת חסידי חב"ד כי הרבי הוא מלך המשיח ? לנוכח סערת הרוחות שמוסיפה לעורר האמונה המשיחית בחב"ד, מתבקשת תשובה לשאלה קריטית אחת: האם סבר הרבי מליובאוויטש עצמו כי הוא אכן המלך המשיח? ? למרות התעקשותו של הזרם המשיחי בחב"ד שהרבי אמנם האמין בכך, הצליחו החוגים המתונים יותר בתנועה לטעת בקרב הציבור הרחב את הרושם שמנהיגם מעולם לא הציג עצמו באופן כזה, או, לכל היותר, ש"לא אישר ולא הכחיש" את הטענות בדבר משיחיותו ? אלא שהרושם הזה אינו עולה בקנה אחד עם המציאות. הראיות החד־משמעיות שאציג להלן מלמדות כי רממ"ש אכן האמין, ואף עודד את חסידיו להאמין, שהוא המשיח העתיד להתגלות קבל עם ועדה ולהביא את הגאולה השלמה אל העולם
וההמשך במקור המצורף [למותר לציין שהחוקר לא יודע שהרבי הוא נביא והוא ניבא שהוא יגאל את עם ישראל ולכן זהו דבר שייקרה בוודאי ולא תקווה או אפשרות]:
http://www.techelet.org.il/article.php?id=448
אל תברח למקומות כאלה, תתמודד עם השאלות.הרועה
אני הודעה 100!!okey
הסמיילי בטעות...okey
הוספה קטנה..okey
מה זה אומר?קשקשן
המשך-קשקשן
א. הבאתי את דברי הרצי"ה -ii
איפה הרצי"ה כתב את זה?קשקשן
כתבתי: שיחות הרצי"ה ליום העצמאות.ii
ואיפה הח"ח כותב את זה?קשקשן
התפללת אצל הרב עובדיה ביום העצמאות שככה אתה מדבר??okey
חברי הכנסת ממפלגתו בין השאר..ii
לא יפה..הרועה


מי ברח ומי אמר שהרמב"ם לא התכוון?בן ציון גגולה
אתה בורח, אתה מביא קישורים במקום לענותהרועה
יש דבר שנקרא לחסוך זמן אם יש אפשרותבן ציון גגולה
זה לא לחסוך זמן, אני שואל שאלה פשוטההרועה
ד [ג] אין מעמידין מלך תחילה, אלא על פי בית דין של שבעים זקנים ועל פי נביא--כיהושוע שמינהו משה רבנו ובית דינו, וכשאול ודויד שמינה אותם שמואל הרמתי ובית דינו.
ז כשמעמידין המלך--מושחין אותו בשמן המשחה, שנאמר "וייקח שמואל את פך השמן, וייצוק על ראשו--ויישקהו" . מאחר שמושחין המלך--הרי זה זוכה לו, ולבניו לעולם: שהמלכות ירושה להם, שנאמר "למען יאריך ימים על ממלכתו הוא ובניו, בקרב ישראל".
יד [יא] כשמושחין מלכי בית דויד--אין מושחין אותן, אלא על המעיין. [יב] ואין מושחין מלך בן מלך; אלא אם כן הייתה שם מחלוקת, או מלחמה--מושחין אותו, כדי לסלק המחלוקת. לפיכך משחו שלמה מפני מחלוקת אדונייה, ויואש מפני עתליה, ומשחו יהואחז מפני יהויקים אחיו.
הוא לא עמד ע"י בית דין, הוא לא נמשח בטח לא על מעיין.
פרק ב'
ה המלך מסתפר בכל יום, ומתקן עצמו, ומתנאה בלבושין מפוארין--שנאמר "מלך ביופייו, תחזינה עיניך" ויושב על כיסא מלכות בפלטורין שלו, ומשים כתר בראשו. וכל העם באין אליו, בעת שירצה; ועומדין לפניו, ומשתחווים ארצה.
טוב אני יכול להמשיך אבל נראה לי שזה ברור שהוא פשוט לא עשה שום דבר מזה..
לגבי התנאי הבא הוא גם פשוט, "ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה" וברור שהכוונה היא שיכפה ממש עם בית דין ועונשים והכל.
מלחמות ה' ברור שהוא לא נלחם כי האב טיפוס של זה הוא בר כוזיבא שלא בדיוק עשה מלחמות רוחניות.
בית המקדש במקומו הכוונה במקום של המקדש שהוא כמדומני לא בארה"ב..
ולההרג זה פשוט.
אין לי שום דבר להגיד על אנשים שמאמינים שהרבי משיח אתם אנשים גדולים וטהורים באמת!! אבל לא כ"כ אורתודוכסים.
מה אומר על הנושא - רב אורתודוכסי - הרב סולייבצ'יקבן ציון גגולה
דעת הרב סולובייצ'יק זצ"ל לאחר ג תמוז שמותר הלכתית להגיד שהרבי הוא המשיח
ההלכה על פי תורת ישראל היא מה שתקבע את המציאותבן ציון גגולה
תיקון התווכתי ללינק הזהבן ציון גגולה
נקודה למחשבה לגבי ההלכה לרועהבן ציון גגולה
אתה יכול לפסוק שהרבי חי ומשיחהרועה
הרב הראשי לישראל מכריז יחי אדוננו מלך המשיח לעולםבן ציון גגולה
האמירה שהרבי הוא מלך המשיח אינה
בגלל שאני החלטתי כך
אלא כיוון ש:
א. הרבי אומר זאת[שהוא נביא ולכן זה שייך לכל עם ישראל]
ואני יכול לשלוח לכל אדם שירצה
באימייל את השיחות שיוכל לראות זאת בעצמו
ב. רבנים שמקובלים בכל המגזרים פסקו כך
ג. כך גם ההלכה בהרמב"ם ואני יפנה אליך ואל כך אדם
שירצה במסר אישי בנושא
גם אני ואפילו התכוונתי לרבי כל עוד הוא היה חיyaar
הסבר הלכתי כיצד הרבי חיבן ציון גגולה
הרבי חי
הרבי בספרו "דבר מלכות" פרשת "בא" סעיף יג מסביר שחידוש של דורנו זה בדור התשיעי (מהבעל שם טוב אחריו המגיד ממשטריטש ואז נשיאי חב"ד) הוא שאין הסתלקות של הנשמה אצל נשיא הדור כיוון שאנו הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה , כעת השאלה היא מהו דור?
הרבי במאמרו באתי לגני מסביר שאנחנו הדור השביעי(הרבי הוא הנשיא השביעי של חב"ד) ובזמן הרבי היו עדיין שלוחים של הרבי החמישי אז אם נגיד שפירוש של דור הוא 30 שנה או 50 שנה אז אנחנו בדור החמישי אך הרבי מבאר שאנו בדור השביעי כלומר הדור הולך לפי נשיא הדור ואם הרבי הסתלק אז אנחנו בדור השמיני , וכן אסור להרהר על דברי נביא (הרמב"ם הלכות יסודי התורה פרק י הלכה ה) כי כל דבר שהרבי אומר בשיחות הדא"ח(דברי אלוקים חיים) הוא דברי השכינה מתוך גרונו ממש כמו אצל משה רבנו (דבר מלכות פרשת "יתרו" סעיפים ו-ח וכן הערה 96 שמשה שבדורנו - מנחם שמו(סנהדרין צח,ב) ) וכן ראינו במסכת תענית דף ה עמוד ב ש"שיעקב אבינו לא מת" ואמרו שם ש"מקרא אני דורש" כלומר למרות מה שראו האמינו לדברי הנביא וכן במעמד הר סיני שבט לוי האמין שמשה חי למרות שהראה להם יצר הרע את דמות משה מתה ושבט לוי (שלא כמו אלו שעשו את עגל הזהב) נשאר נאמן להלכה שישנה מציאות בראייה מן ההלכה אז "מקרא אני דורש" ואין להרהר אחרי דברי הנביא ואם יש עוד ביאורים נביא בהמשך בהתאם לתגובות 
-יעקב אבינו לא מת (מסכת תענית דף ה עמוד ב)
והשאלה היא האם לקשר את המדרש על יעקב אבינו לא מת עם הרבי הוא דבר נכון שהרי יעקב אבינו הוא נשמה כללית של כל עם ישראל
וכן מצורף סרטון של הרבי המבאר בשיחה משנת כף מנחם אב תשל"א המבאר את הפשט של יעקב אבינו לא מת
ליד הסרטון רשום בטעות זי"ע נא לפנות לאתר כדי שיתקנו שליט"א http://www.he.chabad.org/multimedia/media_cdo/aid/796341
תשובה - כל נשיא דור שהוא צדיק יסוד עולם הוא נשמה כללית של עם ישראל ובדורנו הרבי מיליובאווטיש שליט"א וכן רשום בספר "קהילות יעקב"(לבעהמ"ס "מלוא הרועים") שנשיא הוא ר"ת ניצוצו של יעקב אבינו ולכן כמו שרואים את יעקב אבינו נקבר הוא לא מת יש מהראשונים שחולקים על כך אך דעת רש"י וכן פירוש הריף ל"עין יעקב" של מסכת תענית וכן באלשיך פרשת "ויחי" וכן ב"אור החיים" בפרשת "ויחי" (נ,א) וכן ביאור אגדות המהרש"א וכן לעיין בספר "ליקוטי מקורות" של הרב שלמה זלמן מאיעסקי .
הרמב"ם כותב בהקדמה למשנה במסכת סנהדרין פרק 'חלק' ש"מלך המשיח ימות ובנו ובן בנו ימלוך תחתיו וכו'", אלא שזה כמובן לא מה שנפסק להלכה!!! לעומת זאת, מה שכתוב בהלכות מלכים ברמב"ם פרק י"א הלכה ד' זה המקור ההלכתי היחיד בנושא גדרי המשיח, סדר פעולותיו וכו', וממילא בהיותו פוסק יחיד בעניין- זה גם מה שנפסק להלכה! משא"כ כאמור מ"ש הרמב"ם בהקדמת המשנה, שחשוב להדגיש בנוסף שבעניין זה נותר הרמב"ם כמעט בדעת יחיד, בעוד שכל שאר גדולי ישראל בכל הדורות, וביניהם כמובן אדמו"רי חב"ד, הולכים דווקא לשיטת הרמב"ן, שמדבר על נצחיות חייו של מלך המשיח, במקרה של מעמד הר סיני לאחר שראו את דמות משה רבנו מתה היו שתי קבוצות : אחת שאמרה - משה רבנו היה אדם גדול אבל מה שאמר שיחזור כנראה לא הבנו את דבריו אבל מה שראינו במציאות וודאי קרה, לעומתם היו שבט לוי שאמרו - משה רבנו וודאי דובר אמת שהוא נביא אלוקים ומה שראינו דרוש עיון - "מקרא אני דורש" (דבר מלכות פרשת "בא"סעיף יג ) וכן שנשמת הרבי אינה חיה בגוף אחר כי אנחנו דור אחרון לגלות ודור ראשון לגאולה (אותה שיחה בפרשת "בא") ובוודאי שאינו מולך על העולם מהקבר שכן אין גניזה בנשיא הדור אלא הוא מעל האדמה כמו אבן השתייה בהר הבית בירושלים (“דבר מלכות" פרשת "שופטים" סעיף יב) ובגוף גשמי כמו אליהו הנביא
די חפי!golani
הרבי מליובאוויטש הוא מנהיג ישראל אזבן ציון גגולה
"התוכנית הסודית למלחמת עולם שלישית"
בי"ט בכסלו תשד"מ (1983) אמר הרבי שבקשר למצב העולם שהולך ומתדרדר מיום ליום, כפי שרואים לאחרונה שמלכויות מתגרות זו בזו באופן מבהיל ביותר ובפרט שרוצים לערב בזה ח"ו את בנ"י וכו'. הרבי רמז על ההתגרויות בין ארה"ב לרוסיה ועל הסכנה המרחפת של שואה אטומית כלל עולמית. הרבי קרא לפעולות של קירוב לבבות למניעת הסכנה, והוסיף: "הנה אף שענין זה הוא מסימני הגאולה, כלשון חז"ל "אם ראית מלכויות מתגרות זו בזו צפה לרגליו של משיח" - הרי בנוגע לעניין הבלתי-רצוי שבזה, בודאי יצאו כבר ידי חובה לכל הדעות ועד"זש בנוגע לשאר הסימנים בעניינים בלתי-רצויים, ולא נותר עתה אלא לצפות "לרגליו של משיח", ולכן, צריכים כל אחד ואחת לעשות כל התלוי בהם לבטל את המצב הבלתי רצוי מכל וכל.
מאז חלפו שנים. היה זה כשלושה שבועות לאחר ג' תמוז תשנ"ד, במגאזין רב-התפוצה "טיים", הופיעה כותרת ענקית: "התוכנית הסודית למלחמת עולם שלישית". בכתבה הובא תצלום של תכנון סודי שערכו הסובייטים, שמטרתו להניס את חברי ברית נאט"ו (המאחדת את מדינות העולם המערבי), ההתקפה נועדה לכבוש את צפון-אירופה, מפולין עד צרפת, תוך שלושים יום בלבד! התוכנית היתה מפורטת, ותאריך היעד שלה 1983 (תשד"מ), בדיוק בתקופה עליה דיבר הרבי שליט"א מלך המשיח כהרת גורל...
מומחי בטחון שעסקו בניתוח תקופת המלחמה הקרה - מספר הכתב - גילו שחברי ברית ורשה - (מדינות הגוש הקומוניסטי) היו מוכנים להתקפת פתע יותר מההערכות האמריקאית, ההתקפה היתה עלולה להיות אטומית עוד מרגע פתיחתה, למרות טענת הסובייטים כי לא יהיו הראשונים שישתמשו בנשק מסוג זה.
גנרל (בדימוס) ג'ון גלוין, מפקד הכוחות של ברית נאט"ו, טוען ש"גיליתי לתדהמתי שהחבילות האטומיות, אותן שמרנו לשעת חירום, היוו סכנה ואיום לבטחוננו לא פחות מלצד הסובייטי, מלחמה כזו היתה מסתיימת בהפסד מוחלט של שני הצדדים, לא רק באירופה, אלא בכל העולם, אי אפשר לנצח במלחמה אטומית - אפשר רק להפסיד."
למעשה, הרוסים היו כה בטוחים בנצחונם, שאפילו הנפיקו מדליות ועיטורים מיוחדים לגנרלים שיצטיינו במלחמה
לכול זמן ועת לכול חפץgolani
כל מקום הוא מתאים לדון בנושא ואם תרצה תוכלבן ציון גגולה
הכוונה היאgolani
בתגובה^ לשאלתו של מתןzgolani
הם גם לומדים שור שנגח...נווהשאנן
פשוט לקחת את הטוב מכל ציבור - וכך לחיות.השם הוא המלך!
ואיפה הבסיס שלך?שמחה ואמונה
מסתומרת? מי אמר שחייבים להיות 'מוגדרים'השם הוא המלך!
ואולי לא הבהרתי את עצמי מספיק:השם הוא המלך!
עיקרון חשוב בכל עבודת ה'באהבה ננצח
תהיה אתה. עם ה'. לא צריך להלביש את עצמך בהגדרות ובסטיגמות. לא של ציבור שאתה משתייך אליו ולא של התנהגויות קודמות שלך. מה שהיה היה. העבר אין. התחדשות. אמת. אחד היה אברהם. הכל נובע מזה.
גם בהסתכלות על אחרים. אל תסתכל רק על הכלל ותלביש עליו את השוליים ואל תסתכל בקנקן אלא במה שבתוכו. תראה את הטוב. ותקח אליך את מה ששייך לנשמתך ולמקום הרוחני שלך עכשיו. גם לגבי כל אדם באופן פרטי. ותהיה ותשהה היכן שאתה צריך עכשיו. הכל מנביעתך הפנימית. לא מתוך הכרח. ולא מתוך התחייבות לכל מה שמישהו שם עושה או אומר.
חז"ל כן מתייחסים לסביבה. מראית העין. פרישה מן הציבור וכו'. אבל הכל בעיניים אמיתיות בנקודות אמיתיות. ולא בסטיגמות ובכפיפות לשקר.
כשנהיה כולנו אמיתיים. כולנו תמימים. כולנו אוהבים. נזכה לאחדות. ואז.... אין הפה יכול לתאר ואין האוזן יכולה לשמוע.
אבל כדי שיהיה לך מורה דרךשמחה ואמונה
זה לאנכון. הר' שפירא, הרב שמואל אליהו, -no name102
לחשוב שכל זה בגלל שאלה אחת ותמימהyaar
חברים הגיע הזמן ליצור דיונים חדשים אני חושב שמזמן מיצינו
ד.א. - לכל מי שדיבר על הרצל:ii
הולך אל חכמים יחכםאנונימי (פותח)
הסוד של הציבור החרדינווהשאנן
קודם כל אתה טועה. הציבור הדתי לאומי היו וישנם רבנים גדולים ותלמידי חכמים עצומים. הסיבה שקיבלת את הרושם המוטעה, היא מפני שאצל הציבור החרדי מקובל להאדיר יתר על המידה את הרבנים שלהם, ובמקביל להשפיל עד עפר את הרבני הכיפה הסרוגה. כך לדוגמא, כל חרדי מקבל אוטומטית את התואר "רב". כך תמצא בעיתונות החרדית "רבנים" שהם בסה"כ שרים בממשלה, או עסקנים. אברך המועסק במשרה תורנית מקבל בנוסף את התואר "גאון". כך לדוגמא, כשפורסם בעיתון 'בשבע' מודעה אודות וועדת כשרות מהדרין לתנובה, הוזכרו ברשימה רבנים חרדים ורבנים דל"ים. החרדים קיבלו את התואר: הרה"ג (הרב הגאון) ואילו הרב ויטמן הסתפקו בתואר "רב בלבד. נמשיך הלאה: ברגע שאתה "רב" הדרך פתוחה ליחצנו"ת ואין סוף תארים מוגזמים וכל המרבה הרי זה משובח. אם אתה מצליח במיוחד תזכה שיכניסו תמונות שלך לעיתונים של שבת יחד עם כל האדמו"רים.
בציבור שלנו לעמות זאת, המוטו הוא: הצנע לכת עם השם אלוקיך, לכן רבנים כמו הרב שפירא, הרב ישראלי, הרב הרלינג, הרב ליאור מסתפקים בתואר רב בלבד. בענוותם הרבה. הצלמים לא רודפים אחריהם לשים תמונות בעיתונים. רבנים אחרים בציבור הד"לי אף אינם מוסיפים את התואר "רב" לשמם, על גבי ספרים שהם עצמם הוציאו.
אנו לומדים ממשה רבנו שכונה: "עבד ד'" והסתפק בכך. בלי אינסוף תארים שבלא ספק ביו מגיעים לו
דתיים לדת - צבא למדינהאנונימי (פותח)
כי לנו אין את המטרה להיות תלמידי חכמים.'ערבות הדדית'אחרונה
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
געגועצאצא
וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...
יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו
ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד
מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?
סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק
היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!
ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה
אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל! על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.
מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה
אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס"
יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך
להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי
תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס
תודה!רק להידבק בצדיק
השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?
כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע
לפני שאשלח אגיד מה שאלתי ובקשתי.
1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?
2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .
וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן
אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?
שכוייח...
אומןאשר ברא
אף פעם לא הייתי אצל רבנו.
ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..
קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.
ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.
האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?
כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.
רעיונות? מחשבות? הגיגים?
תודה!
