יש לי שאלה בישיבה הליטאית שאני לומד..אנונימי (פותח)
יש שם עשרות בחורים שמחוברים לברסלב..ו..בקיצור יוצאים בלילה להתבודדות..
עכשיו הרבה אומרים לי[כי רק אני מצהיר  שם שאני ברסלב]שזה ביטול תורה..וזה לא דרכהם של של גדולי ישראל ואנחנו צריכים רק ללמוד תורה וזה כבר יעשה את כל הישועות...?
איך אני אמור להתייחס אלהם ..?י
 
פשיטות ותמימותבאהבה ננצח
לגופו של עניין התשובה ברורה- יש עשרות מקורות אצל כמעט כל גדולי ישראל שמדברים על התבודדות. כולל הגר"א. לאו דווקא שעה כל יום אבל על העיקרון יש הסכמה רחבה. ומלבד זאת גם אם ר' נחמן דעת יחיד סו"ס גם הוא חלק מגדולי ישראל ואם אתה מתחבר אליו זוהי זכותך.
מדבריך הבנתי שמי שאומר לך הם חברה' ולא ההנהלה. לכן נראה לי בפשטות שאם הם אומרים ע"מ להגיד פשוט תתחמק ואל תגיב, זוהי השיטה הכי טובה. לא טוב להיגרר לויכוחי סרק. אם הם אומרים ע"מ לשמוע אתה יכול להגיד להם את התשובה הזו. לפחות בתור משהו ראשוני- הגנתי. אח"כ יש הרבה מה להרחיב לגבי ההתבודדות- זה לא סגולה בשביל לפעול ישועות.. מן הסתם יש כאלה שאומרים ויש כאלה שרוצים לשמוע. ענה כסיל כאיוולתו ודעת נבונים תשיב.
בכל מקרה להתייחס באהבה וכבוד. בזיונות זה דבר גבוה.. שנזכה.

כל הישועות

ובסוגריים, אני לא בטוח שלזה התכוונת אבל לא טוב לצאת בהצהרות. תעבוד את ה' בתמימות ופשיטות והצנע לכת עם אלוקיך. לא צריך ללכת עם שלט על הראש אני עובד ה' כזה וכזה וחסיד כזה וכזה וכו'. ה' יודע מי אתה באמת וזה מה שחשוב. כמה שעבודת ה' יותר מוצנעת ככה יש פחות אחיזה לחיצונים. ובנוסף במקום שיש מתנגדים יש גם פן של לפני עיוור בלהתגרות בהם. בפועל זה גם רק מרחיק אותם.

חג שמח
"אני חושב שהדר היחידה להתקשר לקב"ה...בלפן
רק ע"י שתלמד מה הוא רוצה שיהיה בעולם ואם תדבר איתו זה רק יפריד בניכם" 

    מה השטויות האחו באנו לעולם כדי לעשות לו ית' דירה בתחתונים ואנחנו (כל מטרתנו להתקשר אליו ית') וההתקשרות הכי טובה (כל בר דעת מבין) היא לדבר איתו
 הדבר הכי פשוט וכל מי שאומר "התבודדות היא ביטול תורה" עדיף באמת שיתבטל כי הלימוד שלו הוא לא כדי ליכלל בו ית' אלא כדי להקרות רבי... (ת"ח,עילוי אוכל מיני ביטויים כאלו)
נו..בלפן
עיקר וטפלאנונימי (פותח)
בחיים צריך שיהיה עיקר וטפל! העיקר הוא לימוד תורה זה צריך להיות רב היום, אבל יש מקום גם לטפל כגון חצי שעה ביום להתנדב, וגם לאכול כמובן, לעשות קצת כושר, וגם להתבודד זה חשוב מאד, וכאן הפואנטה - כמובן שלא צריך לעשות את התבודדות רב היו, רק שעה ביום וזה הטפל שצריףך לעשות, כי האטת הטפל צריך לעשות! אנחנו צריכים לאכול כדי שיהיה לנו כוח לעכבוד את השם, לעשות כושר כדי שנוכל לעבוד אותו גם שניהיה זקנים ולהתבודד כדי שנכלל בתוכו וכו' וזה דברים שחייבים לעשות אותם רק שלא יהפכו להיות העיקר וישארו טפל כלומר קצת זמן ביום
 
אבל העיקר זה התורה
היו כמה שגיאות כתיב אז הנה שובאנונימי (פותח)אחרונה
בחיים צריך שיהיה עיקר וטפל! העיקר הוא לימוד תורה זה צריך להיות רוב היום, אבל יש מקום גם לטפל כגון חצי שעה ביום להתנדב, וגם לאכול כמובן, לעשות קצת כושר, וגם להתבודד זה חשוב מאד, וכאן הפואנטה - כמובן שלא צריך לעשות את התבודדות רוב היום, רק שעה ביום וזה הטפל שצריך לעשות, כי את הטפל צריך לעשות! אנחנו צריכים לאכול כדי שיהיה לנו כוח לעבוד את השם, לעשות כושר כדי שנוכל לעבוד אותו גם שניהיה זקנים ולהתבודד כדי שנכלל בתוכו וכו' וזה דברים שחייבים לעשות אותם רק שלא יהפכו להיות העיקר וישארו טפל כלומר קצת זמן ביום
 
אבל העיקר זה התורה
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך