האם אתם נמנעים מלשמוע זמרים אנטי-ישראלים?בינייש פתוח

"אם תרצו" שלחו מכתב לגלגלצ בדרישה להחרים את דואה ליפה. מזדהים? לדעתי זה נעשה באיחור וחבל שלא החרמנו את קולדפלי.

ולא מסכים אם מי שיגיד שצריך להפריד בין פוליטיקה למוזיקה או שלא יהיה לנו מה לשמוע, כי להשמיע ברדיו שלנו את מי שמחרים אותנו פוגע בכבוד הלאומי, ויש המון דגים בים. יש המון זמרים ולהקות עם מאות מילוני צפיות ביוטוב שאתם לא מכירים עם אותו סגנון פופ פחות או יותר

(מוזמנים להיכנס למה שכתבתי בלנ"ו זרקתי את "האחת של חיי" ומצאתי את האחת של חיי האמיתית!!! - לקראת נישואין וזוגיות)

אם השיר עצמו לא אנטי-ישראלי אז אני לא רואה ענין בלהחריםחסדי הים
אותם.
מה עם כבוד לאומי?בינייש פתוח


אם אתה מתכוון לקמילה קביו היא לא נגד ישראלבינייש פתוח

חיפשתי בגוגל ולא מצאתי תוצאה רלוונטית

ומאז ששמעתי שקולדפלי פרו פלסטינים לא מסוגל לשמוע את המוזיקה שלהם

באמת?מזמור לאל ידי
אתה ממש מפתיע...
לאחופשיה לנפשי
לרוב דעתם הפוליטית לא מעניינת אותי ואני די נמנעת מלדעת אותה כדי להמנע מעצבים מיותרים.
^^רוח סערה
אחרת כבר היו יורדים רוב האמנים שאני מקשיבה אליהם
לטעמי האישי מגוחך לחלוטין.מי האיש? הח"ח!

אין סוף למקום שאליו מביאים "חרם" אם בכלל מתחילים.
אם שומעים מוסיקה חילונית - וזה גרוע בעיניי בהרבה (מבחינה דתית) לשמוע את שלמה ארצי מאשר את קולדפליי - אז מי שקושר את מה שהוא שומע לפוליטיקה, עושה לטעמי האישי צחוק מבחירותיו התרבותיות.

רובנו לא מכיריםבינייש פתוח

את הרמיזות המיניות בשיריו של שלמה ארצי והם כתובים ברמה גבוהה מה שמקטלג אותם, אולי בתת מודע במקום אחר

לא יודע מה זה "רובנו".מי האיש? הח"ח!

ולא יודע מה זה "הרמיזות".
אני יודע שאפשר להקשיב לשיריו ולשמוע, ואפשר לעומת זאת להדביק "ערב מחווה לשירי שלמה ארצי" לעמותת "עזרה למרפא", ואז להתפלא שאי אפשר לנהל את זה "בהתאמה לציבור הדתי [שלא לומר החרדי]" או משהו כזה, ושזו דוגמה מעולה מהשנה איך מערבבים מין בשאינו מינו, ושאפילו אם הערב הזה היה איכשהוא יוצא לפועל, לא ברור לי איך כבוד הרב היה אמור לשבת בקהל ולשמוע - מה בדיוק, את "ארץ חדשה"? את "תחת שמי ים התיכון"? או את "נבראתי לך"? - ולא לקום ולברוח בבהלה כשאצבעותיו תחובות באוזניו.

אני מניח שיש לו כבודבינייש פתוח

והוא לא היה שר שירים שכאלה מול קהל דתי

אז אתה מניח הנחות שלא קשורות למציאות.מי האיש? הח"ח!

שלמה ארצי בכלל לא התבקש לבוא, אלא זה היה אמור להיות ערב מחווה לשיריו שאחרים ישירו, וחבל שלא טרחת לבדוק לרגע את הסיפור.
ואף אחד לא הציג תוכנייה עם "סדר שירים מצונזר" לאירוע, כי כאמור, מי שסיבכו את הרב פירר בכל השטות ההיא, היו מספיק הזויים לחשוב למשל ששלמה ארצי לא יבקר בחריפות את מי שמתכוון לעשות מחווה לשירתו שבה יופיעו רק גברים, והוא אכן תקף את הכוונה עוד לפני כל דיון ברפרטואר, וממילא הביקורת הזאת המסה כעשן את היוזמה.
הנקודה החשובה היא שהיצירה של אדם איננה רק המילים והלחן אלא גם האווירה התרבותית שמקיפה אותן, מתירנות, אסכולה פילוסופית, מורשת וכל היתר. ובהקשר לדיון שפתחת, עצם המחשבה לצרוך תרבות כלשהיא משמעותה שפותחים דלת אל העולם הנצרך, ומגוחך יהיה לשיר את "תנו לשמש יד" בשעה של התבצרות באיזה מאחז על גבעה נניח, כשכוחות פינוי זורמים אל שביל הגישה לשם. אז אין שום בעיה להחרים את מי שרוצים, אבל הציפייה מליברלים שקיבלו את מלוא הסמכות על המיקרופון בגל"צ ובגלגל"צ (כולל מפקדיהם ומנהליהם וה"טאלנטים" שמועסקים שם על חשבונך) - ואני מתכוון ממש לא רק ל"תא"ל מפקד התחנה" אלא גם וממש למי שמעליו היינו עד הרמטכ"ל ושר הבטחון וראש הממשלה ונשיא המדינה בכבודם ובעצמם - להיות פתאום פטריוטים מלאי זקיפות קומה, שמתרגשים כל כך מהודעת טוויטר של איזו זמרת בעניין שמבחינה פוליטית הוא כבר מזמן קונצנזוס [נכון, לא עבורך אבל עבורם כן, "הפלשתינאים" הם פרטנרים מאז הסכמי אוסלו וכל המסתעף], עד כדי ויתור על מוסיקה הכי פופולרית וטרנדית שמהווה עבורם מוצר צריכה בסיסי, זה פשוט תמים ונאיבי באופן בלתי נסבל, ואפילו בייניש לא אמור להיות כזה תם.

לשמוע את שלמה ארצי גרוע מלהקה חילונית מחו"ל?🙄מזמור לאל ידי
ישמעו אוזנך את שפיך מדבר.

אפילו מו"ר שליט"א שומע את שלמה ארצי,
ואוהב מאוד את יהודה פוליקר.
(הוא כמובן- שומע רק את השירים הנקיים.)
אפילו?מי האיש? הח"ח!

אה, הבנתי, הוא פשוט קובע לשלוימה מחדש את הרפרטואר!
ישמעו אוזניך מה שפיך מדבר...

"פרי מצאתי- תוכנו לקחתי וקליפתו זרקתי"מזמור לאל ידי
לא כל המציאות היא שחור או לבן ידידי,
וחבל שכך את רואה את הדברים

אומר לך זאת דווקא כאחד שלמד בישיבה ממש "דוסית"
וגדל על שירים חסיידים בלבד, ועד גיל 18
לא שמע שירת נשים.
בואו נשאל שאלה קצת אחרתבינייש פתוח

האם נכון מבחינתנו לשמוע את קולדפלי או דואה ליפה, שאלה בפני עצמה. אבל האם נכון מבחינת הרדיו הישראלי לייבא לארץ מוזיקה שכזאת? אם כמות קטנה של ישראלים שומעים מוזיקה של אמן אנטי ישראלי, זה דבר אחד אבל הרדיו הוא ציבורי. מה גם שנוכל אנחנו לשמוע את האמנים הנכונים (שהזמרים יפרידו בין פוליטיקה למוזיקה ולא אנחנו) ולא באמת נפגע כי שוב, יש המון דגים בים, רוב האמנים לא נכנסים לעניינים שנויים במחלוקת וכל הפופ כמעט אותו דבר

שידור ציבורי הוא הזיה.מי האיש? הח"ח!

זה שייך לעולם הממשלתי של סוציאליזם בולשביקי.

מכל מקום, גם ממשלה בראשות בנימין נתניהו, במקום להפריט סופית את ספקטרום השידור האלקטרוני, הצליחה איכשהוא לייצר "תאגיד", שגם ביזבז בשנה הראשונה לקיומו פי שלושה יותר מהקופה הציבורית, אפילו ממה שעלתה "רשות השידור" בשנים שקדמו לפירוקה (וכשלעצמה היתה דינוזאור זולל נטול נשמה וערך).

כך שאין מבחינתי שום עניין בדיון על השידור הציבורי ותכניו.

תרבות צריכה להיות המקדש הפרטי של כל אדם ואדם בפני עצמו, בלי לחכות להאכלה מהמקור של העורבים שמגדלים אותו בקן.

המקסימום שהגיוני מבחינתי זה שהמדינה תפעיל תחנת טלוויזיה שתשדר שידורים שבמוצהר אינם "עצמאיים" אלא ממשלתיים ואינדוקטרינריים בלי שום כסות, שלא במסגרת של שום "רשות עיתונאית ציבורית" מגוחכת, ושיהיה ברור ששם אין שום צורך ב"טאלנטים" שעולים מיליונים, או ב"הפקות" ו"פינות דעה עצמאית" שמקבלים כל מיני מקורבים, ובכביכול-תחרות על רייטינג.

למה אין עניין בדיון על שידור ציבורי?בינייש פתוח

חשוב מאוד לדון האם לגטימי לתת רשיון לרדיו שכפוף לצבא, אך גם אם נתנגד לקיומו, כל עוד הוא פועל, צריך לדון האם הוא יכול להשמיע אמנים אנטי ישראל. מה גם שדיונים אלה מקדמים את הראשונים.

ואגב יש הבדל בין הפרטה בשוק הרגיל לבין שוק התקשורת. הם מתיימרים להיות כולם פילנתרופים שנלחמים למען זכויות מיעוטים וזכות הציבור לדעת שפועלים ללא אינטרסים וכולם נלחמים למען האמת האחת והיחידה ללא חילוקי דעות כי האמת בידם והם קובעים מה חשוב ומה בקונצנזוס. אגב באמת אין בניהם חילוקי דעות משמעותיים כי כולם סולדים מדת ומארץ ישראל, הורסים את הצניעות והמשפחה המסורתית ואוהבים ומתפרנסים מנבואות שווא אפוקליפטיות. ההזיה האמיתית היא ה"תחרות" בשוק התקשורת כיום.

רק תקשורת שאיננה מתפרנסת מפרסומות לכן לא תלחם באופן זול על רייטינג, ואין בה בעלי אינטרסים שמחזיקים במניותה, יכולה להיות נקייה.

על מה אתה מדבר?מי האיש? הח"ח!

איפה אתה חי?
התאגיד משדר משהו שלא "סולד מדת ומארץ ישראל", או מטפח את "הצניעות והמשפחה המסורתית"?
באיזו תחנה משדרים את "היהודים באים", באל מנאר?!

ומי שידר את הכל שפיט?בינייש פתוח


מה זה מוכיח?מי האיש? הח"ח!

תוך מספר ימים עולה עוד עונה של "היהודים באים", אז בגלל שהתאגיד הציג את "הכל שפיט" אז פתאום אפשר לטעון שהתאגיד ממש מחזיק "מדת ומארץ ישראל" או כאמור, מטפח את "הצניעות והמשפחה המסורתית"?
אתה באמת חושב שהטענה שלך סבירה או שיש כאן בכלל טענה?

יש להם התחייבות מגלגולים קודמיםבינייש פתוח

(היהודים באים היה ברשות השידור)

הם לא "מטפחים" אבל הרבה יותר מתעסקים בדברים החשובים במקום להרוס

התחייבויות מגילגולים קודמים?מי האיש? הח"ח!

ולכן עושים השקה מפוארת, קידום ("פרומו") בכל פייסבוק רענן, והתרגשות כללית של כל המילייה התל-אביבי לכבוד הרגע המרגש?
נניח שיהודי התחייב לשכן הגוי שלו לאכול "דבר אחר" במידה ולא ישלם לו את החוב, אבל האם לכבוד קיום ההתחייבות הוא צריך לשלוח הזמנות לכל החברים ולארגן סעודה חגיגית כשהחיה הנאכלת מוצגת ברוב פאר על השולחן?

מסכיםארץ השוקולד
אבל תרבות הייתי מגדיר כמקום הנאותיו של האדם ולא כמקדש, סתם עניין שבניסוח שצרם לי.
לגמרי מקבל, אתקן ל"חלל פרטי"מי האיש? הח"ח!


ארץ השוקולד
אם כי אישית העדפתי ביטוי נייטרלי, קודש הרתיע אותי כי זה לא, וחלל נשמע רע מדי
בעייתי אתהמי האיש? הח"ח!

ממש אנין לשון, טעם ותרבות קורץ
מרחב?

רוב מוחלט של ישראליים שומעים אותםמזמור לאל ידי
ולא זמרים כמו אברהם פריד (לצערי הרב)
ככה שלא ממש ברור על מה מסתמכים דברייך.

מנגד כפי שכתבתי ענינית-ספציפית בגלל שמדובר בתחנת
רדיו שמיועדת לחיילים- אני לא חושב שיש מקום לכך.
האמת שאני תהיתי בנושא הזה ביחס לאום-כולתוםארץ השוקולד
מקובל לומר שהרב עובדיה האזין לה.
עם הזמן למדתי שהיא הייתה ממש שטופת שנאה לישראל. (יש לה שיר שממש ממחיש את מה שהיא רצתה לעשות לנו שאוותר עליו מחמת הגועל)
אל תשכח שהרב עובדיה חי כמה שנים במצריםנפשי תערוג
והכיר טוב את התרבות שם
כולל את תרבות המוזיקה הערבית המצרית

הוא לא העריץ אותה
ודווקא היה די סולד מהאישה עצמה (וכמובן מדעותיה)
רק את הקול שלה אהב
אולי בגלל זה הוא יחסית הקל בכך
יש בזה משהוארץ השוקולד
להגיד שהרב עובדיה הקל בניגוד להלכה? ק"ו לעצמו?מזמור לאל ידי
הרב עובדיה זצוק"ל התיר- במקרה שלא יודעים
כיצד האישה נראית.
אומרים שפעם ראה את תמונתה- ומאז הפסיק לשמוע אותה.
גם אני מכיר את האגדה הזאתנפשי תערוג
בסוגיית שירת נשים התיר הרב עבדיה לשמוע שירת אשה באמצעות מכשיר שמע חיצוני ולא באופן ישיר, כל עוד אינו מכיר את הזמרת ולא ראה אותה מעולם. אלא שמאוחר יותר הקל אף יותר וקבע כי אף אם גבר מכיר זמרת וראה תמונתה הרי שמותר לו לשמוע את קולה "ומה שכתבתי שם שאם ראה אותה בתמונה גם כן אסור, אינו מוכרח", כך כתב. (יביע אומר חלק ט' או"ח סי' ק"ח אות מ"ג)
מעניין, אז יתכן שלעצמו החמיר.מזמור לאל ידיאחרונה
מספריםזה רק אני
שהיה אומר "תביאו את אום-כולתום ,שם רשעים ירקב, שנשמע"
איך להשמיע אותה מרקיב את השם שלה?בינייש פתוח

את זה אני לא מבין

לכאורה אין סתירהזה רק אני
אבל יתכן שלא ציטטתי במדויק, או שציטטתי מישהו שלא ציטט במדויק.
גם ביומא אומרים על אותו אחד שלא לימד את מעשה הכתב "שם רשעים ירקב" ולא נמנעים מלומר את שמו.
לי נראה שיש סתירהבינייש פתוח

רצו להקרין עליה סרט

אולי תשאל את אחד מתלמידיו או מישהו מקורב לחצר שלואריק מהדרום

וכן גם שמעתי אני שאמר עליה "היא שרה יפה אה, יימח שמה", כנראה ידע מי היא ובכל זאת האזין לה עד שראה את תמונתה, כי לשיטתו הייחודית מותר לשמוע שירת נשים עד שהגבר רואה אותה או את תמונתה.

 

אום כולתום יימח שמה היתה ממלאת אולמות בכל צפון אפריקה וארצות ערב והיתה פותחת את המופעים שלה בדברי שטנה לעם ישראל ובכל זאת גם יהודים רבים היו באים למופע שלה, שאלתי את סבתא שלי איך זה יכול להיות? היא אמרה כי היה לה קול כזה מיוחד.

 

לא יודע, אף פעם לא האזנתי לה האמת.

אל תתן דוגמאות מיהודים שחיו בגלותבינייש פתוח


אבל זה בדיוק העניין.מי האיש? הח"ח!

ונעזוב לרגע את המחלוקות בענייני השקפה, דת, מדינה וכל היתר בין דתיים לאומיים לרב עובדיה ולשומעי לקחו, ולרבנים נוספים במחנהו (או בכלל מתווי דרך בעצמם החל בשושלת הרבנים מוצפי וכלה בחכם שלום כהן).
זו פשוט המחשה עד כמה קשה להרבה מהגולשים כאן לקבל דרכי התנהלות שונות בשאלת התרבות. רואים את הקושי לקבל את ההפרדה שעשו לעצמם יהודיים מזרחיים (ולדעתי האישית כולל גם הרב עובדיה עצמו בהקשר הזה) בין דיעותיה של אום כולת'ום במסגרת הפוליטיקה הנאצריסטית (ואני בטח לא אכנס כאן למה שלדעתי בכלל נובע מחוסר הבנה של חלק מהמשתתפים בדיון - ובטח חוסר הקשבה - לבעיית האוריינטליזם והכמיהה לתחייה פאן-ערבית שכבשה בזמנו את העמים והמדינות שסביב ישראל) לבין אומנותה המוסיקלית הערבית הבלתי נשכחת, אפילו עם כל המטען שבו טענה אותה לאורך השנים. אצל מעריציה היהודיים בישראל מראש העניין הזה נסלח לה וכאילו "זוכתה" מהעניין מפני שבמסגרת חייה ומקומה הוכרחה בעצם לשלם את מס השפתיים הפוליטי, שאומנותה המחישה כמה אין הוא באמת אותנטי. וכן, אני עצמי הרשיתי לעצמי פעם אחת לנסות לפענח את סוד קסמה והאזנתי לביצוע שלה לאינתי עומרי המהולל ואכן, עם כל החינוך המוסיקלי הסופר-קלאסי סופר-אירופאי שלי, אני מודה ומתוודה שהיה בזה משהו כובש, משהו עצום וייחודי שגם האוזן שלי הצליחה להבחין בו בינות הקישוטים המוזערביים והמיתרים הדיסהרמוניים. כמעט קשה להאמין שאומנות כה טהורה - של אהבה, של יופי, של צער - יכולה היתה להתקיים באמת בנפש יחד עם שנאה ורוע טהור. אני בטח לא יותר מאשר ארמוז כאן לשימוש ולפרשנות שלדעתי התקיימה גם אצל יהודים מזרחיים מסורתיים וחילוניים, וגם אצל שומרי תורה בעלי תרבות רחבה כגון הרב עובדיה (עם כל ניסיונותיו להתרחק מתדמית כזו), להתרפק על יצירתה של אום כולת'ום במסגרת הזיכרון של מורשתם ומוצאם, שבוודאי כאן נרמסו מבחינתם כלאחר יד תחת זחלי המחרשה הציונית והטרקטורים בפלחה של הקיבוץ האשכנזי והמושבים.
זה מזכיר לי מובאה מספר מצויין (לדעתי) בשם "האיש בחליפת עור הכריש" שמתאר את התרבות היהודית במצרים נניח מראשית הקולוניזציה האנגלית ועד התפרקות הקהילה בלחץ הנאצריסטי. גיבור הסיפור מתואר שם על אונייה שמפליגה לצרפת עם יהודים שעוזבים לצמיתות - בצער, בבכי וביגון - את המורשת האדירה שאחריהם בקהיר ובאלכסנדריה, והוא זועק בערבית הדיאלקטית של ה"מאסרים" משהו בסגנון "רג'ע מאסר!" - "תחזירו לנו את מצרים!", כלומר זה שבר נפשי נוראי עבורם להיפרד מהתרבות, אפילו זו שהיתה מהולה בשנאה כבושה לישראל או ליהודים. ששוב, יכול להיות שלנו כיהודים צברים ציוניים בישראל זה נשמע מטורף, כמעט כמו בפרשה שנקרא השבת "ונשובה מצרימה" (ועכשיו כמובן מתבקש הרי לציין כמה זה סמלי שאני מפרסם דברים כאלה על יום ראשון של פרשת "שלח לך", והרי כל דבר מכוון מלמעלה וכו' וגו').
אז כל ה"החרמה" הלכאורה-מתבקשת כאן, כביכול מה השאלה בכלל, אם זמרת צייצה "Free Palestine" אז היא בוודאי מוקצה מחמת מיאוס לנצח נצחים, זה פשוט מגוחך לגמרי, זו מין טהרנות מופשטת מכל אינטלקט, מין רובוטיזציה של תרבות, שהופכת כל שאלה לבינארית, Yes/No, ביטים במחשב מת עשוי סיליקון ומתכות. ודאי שהמוח האנושי והנפש האנושית - אם יש בכלל דרך לנתח אותה, ורצוי קצת יותר מבוססת מאשר הפסיכואנליזות הוינאיות היומרניות - לא פועלים בדרך הזו בשום אופן.
אם כבר, אתן את הדוגמה המשלימה לאום כולת'ום, וזה ניצולי שואה שהוסיפו ואף דווקא התעקשו שלא לוותר על האזנה לווגנר! וזאת כי מבחינתם התקיימה מחיצה בלתי-נראית בין הפטפטת האנטישמית, הגזענית-דארוויניסטית, הטווטונית ה"מודרניסטית" המפורשת והמחרידה-לחלוטין של המלחין, לבין יצירתו, בדיוק כפי שטענתי קודם לגבי הזמרת הערבית. כביכול לא מתקבל על הדעת שאפילו יצירה שכולה אלילות גרמאנית כמו "הטבעת", על כל נימותיה וקינותיה ביערות הגנומים ובמערות הניבלונגים ובהרי הגעש הצפוניים של ואלהאלה של אש וקרח, באמת תייצג רוע זדוני ממש, מין שנאה שתתורגם למכות ופוגרומים ביהודים באמצע הרחוב בברלין. וכמובן, צריך בהחלט לזכור שבימיו שלו אף אחד לא לקח את התווים והמוסיקה ללוות בהן מצעדי לפידים של אספסוף פרוע במינכן או את הסתערות הוורמאכט על פולין. זה רק משהו שעשה משטר שבכלל מרד בכל האריסטוקרטיה והתרבות הגרמנית כעבור שלושה דורות, ומה שנקרא, השמיע את ווגנר מהתווים הנמוכים של הפסנתר, וניגן אותו עם צרימה בחצוצרות מפוצצות מרוב מאמץ. אז בשורה התחתונה, ווגנר גם כיום עדיין מוחרם לגמרי בישראל, אף אחד לא מנגן אותו והוא לא מושמע בקול המוסיקה, אבל אין מוסיקאי ישראלי מקצוען אחד שלא היה באירופה להתאמן על ביצוע של יצירה כזו או אחרת שלו. ולדעתי ברוב המקרים המוסיקאים - אפילו ישראלים צברים ציוניים לגמרי - מחזיקים בדיעה שהחרם מיותר ולא נכון.

מעניין, כתבת יפהארץ השוקולד
כפי שציינתי לעיל, אין לי דעה בנושא.
אבל לכאורה אתה מסביר מעולה את דרכם של מלא מעמנו וגם של הרב עובדיה שהובא לעיל
כמה דבריםבינייש פתוח

ווילאם שקספיר היה גדול יוצרי האמנות והספרות בעולם, והוא מתעב יהודים ומתייחס אליהם כאל קניבלים, מוזמן לקרוא את הסוחר מוונציה. כך שאין שום סתירה בין יצירה אמנית וספרותית של אדם לבין שנאה רצחנית שלו לבני אדם

כמו שכבר ציינתי בתגובות, דואה ליפה גרועה בהרבה מכל אמן שצייץ free palastine היא מאשימה אותנו בהקמת החמאס כדי להצדיק רצח כדבריה, וכמו שלמדנו בעדים זוממים, הטחת שווא בפשע שוות ערך לאותו פשע.

וכמו שציינתי, אנחנו לא חיינו בגלות לכן עלינו להתנהג בהתאם. יש סיבה לענ"ד לכך שאריק מהדרום ידידנו מתקשה להבין איך סבתו ודורה שמעו זמרת ששנאה אותם כל כך.

ועוד נקודה חשובה. לגרמנים אין היסטוריה עתיקה של אנטישמיות (בניגוד לצרפתים או לאנגלים). מי שהמציא את רעיון האמניפסיצה גם ליהודים, קלט פליטים ממזרח אירופה וגילה אפס סובלנות לעלילות הדם השקריות על המצות בפסח, היה מנהיג גרמני נערץ, ביסמרק. מי שהפכו את הגלגל במאה ה19 היו אנשי רוח כמו ניטשה ווגנר. אי אפשר לחלוק על כך כלל

נניח שאני מסכים עם חלק מטענותיך.מי האיש? הח"ח!

למרות שברור שיש לי השגות, כמו למשל על הרעיון שיחסו של שייקספיר ליהודים היה כזה שאפשר לגזור מתמטית ישירות מ"הסוחר מוונציה", אבל לא אכנס עמוקות לדיון הזה, שבוודאי אפשר להעמיק בו מאוד.
רק שלא ברור לי למה אתה מתכוון בכך ש"לגרמנים אין היסטוריה עתיקה של אנטישמיות". כמה זה עתיק? רינדפלייש (1298 למניינם)? ארמלדר (1338)?

לא התכוונתי היפר עתיקהבינייש פתוח

ביסמרק היה הרבה אחריהם. היה "תור זהב" (הרבה פחות משמעותי כמובן) עד שהגיעו אנשי הרוח שציינתי והחזירו את הגלגל למקום המאוד בעייתי שלו

נו, שיהיה.מי האיש? הח"ח!

עם כזו אהבת יהודים מי צריך שונאים.
אפשר לנתק בין כל דבר לכל דבר, ואפשר לחבר בין כל דבר לכל דבר, אבל את התירוץ לגלגל יהודים בזפת ובנוצות מצאו איכשהוא גם האבירים, גם הצלבנים, גם הכמרים, גם ראשי הערים בזמן המגפות, גם הלותראנים, גם הנסיכים, גם ה"גראפים", גם כולם כולל כולם בכל מאה ומאה ובכל דור ודור, בין אם ינקו אנטישמיות בילדותם ובין אם זה בא להם פתאום.

נכון, שמעתי על זה.מזמור לאל ידי
לא בטוח אם אמיתי או לא.
אני בעד הפרדה מוחלטת בין היצירה לאדםsimple man

בכל תחום שהוא, בלי קשר לפוליטיקה.

 

גם אם אני אוהב לראות מישהו משחק/שר/כל יצירה אחרת

 

זו לא סיבה להעריץ את האדם עצמו אלא ליהנות מהאומנות שלו. לא מפריע לי לשמוע או לראות סרט של בן אדם מושחת כי הבן אדם לא אמור להיות רלוונטי לאומנות שממנה אני נהנה.

 

בקיצור אני לא מעריץ את האדם אלא השיר וכל עוד השיר או הסרט או המשחק מוצלחים זה לא אמור לשנות מי האדם. גם בלי זה אני לו חושב שזה שמישהו הוא זמר טוב בגלל זה הוא נהיה איזו דמות מופת. מצחיק אותי שלפעמים אם זמר נתפס על פלילים אז אנשים אומרים שזה ממש חמור כי הרי הוא מהווה דמות להערצה לילדים שלנו. זה טיפשי לדעתי אתם יכולים להעריץ את השירים שלו ולהמשיך להעריץ. אבל האדם עצמו יכול להיות זבל, מלכתחילה לא הייתם אמורים להעריץ אותו.

'העולם מתמוטט מרוב אמביציות' אמר שלמה המלך.האטורי האנזו


לא שומע מייקל ג'קסון כי הוא היה פדופיל וסמל תרבותאריק מהדרום

זהו.

אתה לא חושב אוליבינייש פתוח

שאין הבדל בין פשע להטחת פשע דומה בחף מפשע (כמו בעדים זוממים)? אני מתכוון ספציפית לדואה ליפה שטוענת שאנחנו מתחזים ליהודים, הקמנו את החמאס כדי להצדיק עשרות שנים של כיבוש ורצח אכזריים

(חבל שלא ציינתי שהיא גרועה בהרבה מכל אמן פרו פלסטיני מוכר אחר, בטח כמו קולדפליי)

לאאריק מהדרום
מעבר לכך שכידוע אחד מגדולי הדור האחרונים שאין איש חולק על גדלותו בתורה וביראת שמים היה שומע את שיריה של זמרת אנטישמית במלוא מובן המילה שדואה ליפה לא מגיעה לקרסוליה ברשעות, אז אני חושב שפגיעה בילדים בגיל יסודי זה מעשה חמור דיו כדי שלא הפושע סמל תרבות.

כאשר אובמה סיים את הקדנציה השניה שלו כנשיא הוא השמיע בכוונה את שיריו של ג'קסון ואז רצו דאחקות על כשנשיא שחור עוזב את הבית הלבן הוא משמיע שיריו של זמר שחור שהפך לבן וכו' אותי זה פחות הצחיק, זה היה רמז לריקבון המושרש של תפיסת המיניות והפרוגרסיביות של הנשיא שהוציא צו נשיאותי לבית המשפט העליון להכריח את כל המדינות בארה"ב לאשר נישואים להט"בים אבל אין לו בעיה להשמיע זמר שבוודאי פגע בילדים וברח ממשפט, אמרתי עד כאן.

עכשיו אני לא רב ולא פוסק לאף אחד מה לעשות אבל אני כן רואה לנכון להקפיד במידת מוסריות מינימלית, אדם שהמקצוע שלו הוא זימרה ולא יודע דבר אחר מעבר שלפחות לא יהיה סמל תרבות אם הוא לא יכול שלא להכנע ליצר השפל הזה, שלא יהיו לו מעריצים שתולים את הפוסטרים שלו ומשמיעים את שיריו כשעוזבים את הבית הלבן, אני חושב שזו דרישה מינימלית שאני יכול להחמיר על עצמי ואם מישהו מעדיף להחמיר או להקל אז תבוא עליו הברכה.

יש לי בעיה דומה עם זוהר ארגוב אבל הוא לא היה הסטייל שלי גם לפני כן.
עכשיו שמתי לב שכבר הזכירו את הרב ואת הזמרתאריק מהדרום

חשבתי הרבה במהלך השבת אם וכיצד להגיב וכיצד לרמוז שהרי דברים ידועים אמנם אך נשכחים אבל נראה שכבר עשו זאת.

למיטב זכרוני הדוגמא של הרב והזמרתבינייש פתוח

היא דוגמא לכך שזה מותר כי אתה לא מבין את השירים שלה, והוא גם הפסיק לשמוע אותה וסיכוי סביר שזה קרה לפני שהיא יצאה מארון האנטישמיות

ואגב יש עוד זמרים ולהקות שנחשבים לסמל תרבות חוץ מזהר ארגוב ומייקל ג'קסון, כמו להקה שכבר הזכרתי, קולדפליי שמשווקת ומצליחה להוציא את עצמה מאמא תרזה, והם כאלה במיוחד אבל כל אמן פרו פלסטיני מתחפש לאדם שדואג לזכויות אדם (כאשר אנחנו כמובן לא בני אדם שרשאים לחיות בביטחון בלי פיגועים)

הרב עובדיה יוסף לא הפסיק לשמוע אותה כי היא היתה אנטישמיתאריק מהדרום

הוא שמע אותה למרות שהיתה אנטישמית וכשידע שהיתה אנטישמית, הוא הפסיק לשמוע אותה בגלל סיבה אחרת כידוע, זה אומר שלשיטתו אפשר לשמוע שירים ששרים אנטישמים אפילו יותר גרועים ושטניים מקולדפליי ודואה ליפה.

נכון, יש סמלי תרבות גרועים מאוד, אלביס פרסלי, הביטלס ועוד, אני משתדל לא לשמוע אנסים, והמחמיר תבוא עליו הברכה, וגם המיקל, מה אכפת לי לברך?

לא אמרתי שהרב הפסיק בגלל האנטישמיותבינייש פתוח

אמרתי שסיכוי סביר שהפסיק לפני שיצאה מארון האנטישמיות

איזה ארון?מי האיש? הח"ח!

על מה אתה מדבר?
אתה בדקת מה היא אמרה ומתי, בוודאי בהיותה חלק ועמוד תווך מחוגי המשטר הנאצריסטי - שלא בדיוק נמנה מיסוד קיומו על אוהבי ישראל - והאם הרב עובדיה שמע או לא שמע אותה גם אז או אחרי או לפני?
עיין תגובתי לעיל בדיוק בנושא זה, ותשתדל לא לייצר תיאוריות בלי שום בסיס.
יש גם סיכוי סביר שהוא בהחלט כמה והתגעגע למלודיה מהסוג שהיא השמיעה, ורק אולי כאשר התקדם למעמד של הראשון לציון לארץ ישראל החליט בינו לבין עצמו לחדול מהאזנה לה, כדי לא לתת דוגמא כזו לאחרים.
יש גם סיכוי סביר שהוא האזין לה אפילו בהיותו הרב הראשי (שנים אחרי שנאצר מת ותנועתו נבלה, והזמרת חדלה להיות דגל לנפנף בו מטעם המשטר ואידיאולוגיית הפאן-ערביזם), וחדל מכך רק כאשר יצר את הברית הפוליטית החדשנית וההיפר-מודרנית (אם כי באופן אבסורדי, אנאכרוניסטית, כביכול מאז ומקדם היתה "חרדיות ממסדית" אשכנזית וספרדית קאנונית) של ש"ס בחסות המגזר הליטאי של הרב ש"ך, ואז כמובן נאלץ להחמיר לסטנדרטים האשכנזיים של יוצאי פולין והונגריה "הקנאיים" מחוג חת"ם סופר ומהעדה החרדית.
אלו דברים שניתנים לבדיקה ולהפרכה, אז פשוט תבדוק, ואם לא תמצא תשובה אז אל תעלה את זה כהשערה לפי "סיכוי סביר" אלא תסייג ותאמר שאתה משער ככה, אבל אין לך מושג אם זה נכון או שגוי.
ולגבי "אנטישמיות", לא ברור לי אם אתה מבין בוודאות מה ההקשר של המושג לכאן. כל שידורי הרדיו מקהיר טרם מלחמת ששת הימים ("קול הרע"ם מקהיר" כאשר רע"ם היה ר"ת של "רפובליקה ערבית מאוחדת", היינו ברית שכפה נאצר על הירדנים והסורים, שידורים בעוצמה אדירה שנשמעו היטב במכשירים בישראל) היו באמת מבחילים וזוועתיים, מאיימים בטבח ובהשמדת עם. זה גם בהחלט היה נשמע אנטישמי ובחלק מהמקרים עם השראה איסלאמיסטית ופסוקי האיבה ליהודים מהקוראן (בוודאי כדי לפייס - וגם לגייס - את תנועת "האחים המוסלמים" שמראש ובעצם תמיד היתה עויינת לנאצריזם החילוני). אבל צריך גם להבין שכמעט כל זה היה פרופגנדה ריקה, סיסמאות להלהטת רוחות ושיחרור קיטור להמונים, ממש לא התוכניות הגרמניות מוועידת ואנזה שהודפסו באמונה יוקדת ומתוך רצון ממשי לחסל יהודים. בעולם הערבי זו הוצאת אנשים לרחובות לתמיכה מזוייפת במשטר, כפי שאנו רואים עד היום מטהרן ועד עזה, בלי שום הקשר מסודר למציאות, ובוודאי בהרבה מקרים בכפייה בניגוד למה שמשתתפי ההפגנות באמת מאמינים [על אף שאין לזלזל לעולם בתוצאות האפשריות - נאצר עצמו אותגר בסופו של דבר מהלחץ ברחובות שהוא יצר, לממש את האיומים ולסכן את ישראל באופן צבאי, מה שעלה לו באובדן הסבלנות הישראלית שפשוט פקעה מהאיומים והשנאה והשילהוב האלו - ושלחה את הטנקים לסיני כדי ללמד לקח את המאיימים].

היא תמיד הייתה אנטישמיתארץ השוקולד
דברים נוקבים ונשמעים נכוניםארץ השוקולד
באותו עניין- שאלה גדולה שעלתה מהתגובותבינייש פתוח

למה המוזיקה של אום כולתום שם רשעים ירקב לגיטימית, וגם יצירותיו של שייקספיר ימח שמו, אבל המוזיקה של וגנר פסולה (עבור המון אנשים)?

אמנם וגנר, יחד עם עוד אנשי רוח גרמנים ימח שמם, הביא לאנטישמיות בגרמניה שסופה ידוע, אך דרך ארוכה עברה בינו לבין הפיהרר ימח שמו, והוא לא קרא לרצוח יהודים בטח לא את כולם בניגוד לאום כולתום ושייקספיר שהתייחס ליהודים (הסוחר מוונציה) כמו אל קניבלים. אז למה מתייחסים אליו כאל גרוע יותר?

כי הגרמנים הכריחו יהודים בשואה לנגן את יצירות וגנר ימ"שנפש חיה.
שהיה אנטישמי כמו שאמרת...
הוא לא היה אנטישמי מוצהר
אבל המוזיקה שלו יחד עם העיתוי של השואה (ואם הוא ידע שמשתמשים בצליליו כדי להרוג יהודים/להסתייע בצלילים כדי "לרומם" את מצב הרוח של הרוצחים הנאצים ימ"ש, הוא היה גם הולך צעד קדימה לרדיו ולעיתונות
כ"איש רו(צ)ח" )
גורם לכך שהוא יהיה מושג "טעון"
מאד.
גם היום .
הטענה שאתה טוען לגבי שייקספיר לא מוכחת.מי האיש? הח"ח!

כי כמו שהוא מציג את שיילוק כאיש אכזר וחסר מעצורים, הוא גם שם בפיו את זעקתם של יהודים "If you prick us, do we not bleed?... If you poison us, do we not die?" ("אם אתם דוקרים אותנו, אנחנו לא מדממים?!... אם אתם מרעילים אותנו, אנחנו לא מתים?!..." תרגום דורי פרנס). ככה שתרשה לי לטעון שיש סיבה למי שיחלוק עליך בנוגע לשייקספיר. בכלל, אני מציע להשאיר דיונים כאלו מחוץ לשיחה הזאת כי הם אקדמיים ברמה מאוד מורכבת, דורשים הבנה מלאה של התקופה האליזבת'נית ורקע האנגליקניות כדת מדינה מתגוננת כנגד ניסיון הדיקטאט הקתולי שבסופו של דבר לווה בהתקפת הארמדה הספרדית (שכבר סופית הפכה את המאבק הדתי המוצהר לריאל פוליטיק בעל כורחו של האפיפיור), וההבשלה המפוארת של המונרכיה הפופוליסטית הבריטית דאז.
ברור שמי שהגיבה לך כאן איננה מבינה על מה היא מדברת כשהיא מתייחסת לווגנר, וכפי שהראיתי הפסילה של ווגנר היא בעיקר מכוח האינרציה הממלכתי, שאולי התקבע איכשהוא ברפרטואר של התזמורת "הארצישראלית" דהיינו הפילהרמונית הישראלית. אבל בכל קריטריון אין ספק שפרט להחרמתו בפורומים הרשמיים הישראליים (רשתות הרדיו והטלוויזיה והתזמורות שהפעלתן מתנהלת בישראל), אין כבר שום חרם תרבותי כזה, המוסיקה שלו נשמעת בסרטים מ"אפוקליפסה עכשיו" ועד "ראנגו" (מחול הוולקיריה) ואפילו ב"תינוקה של ברידג'ט ג'ונס" משנת 2016, אם כי ספק רב בעיניי כמה צופים וצופות ישראליים שמו לב שם להשמעת האוברטורה של "המייסטרזינגר מנירנברג".

ברמה האקדמאית אכן מקובל שהוא היה אנשטישמי ורצה להשמיץ את היההָיוֹ הָיָה

היהודים.

 

 

(והם בקיאים בכל המילים שלך שמה..)

וזה כמובן מוכיח המון בענייננו.מי האיש? הח"ח!

אוי האקדמאים האלו.
תאר לעצמך, הם אשכרה יודעים כל מיני דברים ובקיאים בכל מיני מילים.

אני שומע.מזמור לאל ידי
אחד הזמרים הכי אהובים עלי,
אם לא ה-... הוא זמר פרו פלסתיני.
הזמר הבלגי (לא צרפתי!) סטרואמה.
הזמר הבינלאומי הכי מדהים שאני מכיר.

מנגד האיש להשמיע אותה בתחנת רדיו
שמיועדת כביכול לחיילים? - חושב שלא.

אגב עד ה"מיני סערה" הזאת בכלל לא שמעתי עליה מעולם.
אז התחלתי לשמוע אותה- ויש לה שירים מדהימים.
ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשהאחרונה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).

אולי יעניין אותך