הפסוק נ נח נחמ נחמן מאומןשלומצ=]
אני יודעת שברסלבים רבים אומרים כמה פעמים ביום את הפס' הנ"ל שמוכר לכל.
גם יש כאלה שכותבים אותו כגרפיטי על קירות או מפרסמים סטיקרים שלו וכו..
 
רציתי לדעת אם יש לפסוק הזה משמעות מסויימת? זה סגולה או משהו כזה? זה באמת פסוק קדוש?
 
 
תודה מראש
רבנו ז"ל אומר:עין שלישית
 
"צריך להתקרב לצדיק ולהידבק בו שהוא הפאר והיופי של כל העולם.
וכאשר התפרסם ויתגלה זה הצדיק יאיר אורו של הקב"ה שהוא "מאורי האור"
 
 
 
 
חחח מגניב שדווקא את ענית לי שלומצ=]
ולא הבנתי עדיין...קשת קליטה שכמוני... =\
יש בזה הרבה מאוד "תורות"באהבה ננצח
בעיקרון, זהו הסוד שרבנו גילה לר' ישראל דב אודסר ב"פתק" המפורסם.
מעבר לזה מסבירים שזהו ה"שיר חדש שיתער (שיתעורר, יתגלה) לעתיד" שיחזיר את כולם בתשובה שהוא פשוט (נ) כפול (נח) משולש (נחמ) מרובע (נחמן).
שמעתי עוד הרבה גימטריאות והסברים על העניין הזה מר' אריה ליפו מחוות גלעד, את יכולה לשאול אותו.
אני גם מכיר עוד צדיק לא ברסלבר שמחזיקים מזה.
עדיין לא הבנתי שלומצ=]
זה סגולה? תפילה? אימרה? מזה?
יש כאלה שחושבים שזה סגולה...שיח השדה..
בעזרת ה' יתברך...
 
יש לי קרובים שהם ננחים וכל פעם שהילד נופל או שקרה לו משו.. האמא צועקת נ נח נחמ נחמן מאומן...וזה מצחיק...לאאאלללההה
אז הם חושבים שזה סגולה לשמירה..!!!!
אשריי התמימים...!!
למה לצחוק על אנשיםנ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
זה לא איזה ע"ז או משהו בסגנון זה מחזק אנשים בעבודת ה' אז שיגידו נ נח ..עזבו שאני מסכים עם זה שזה אמיתי ונכון והסבא הוא קודש קודשים וכל מילה מפיו זה רק קודש אבל חוץ מזה גם מי שלא מאמין שזה נכון שיגיד את זה בצורה יפה ולא יצחק על אחרים
בע"ה ית''ערבות הדדית'
הסבא אומר שזה סגולה.
פתק שירד משמים
ועליו כתוב:
"מאוד היה קשה לי לרדת אליך תלמידי היקר
להגיד לך כי נהנתי מאוד מעבודתך ועליך אמרתי
האש שלי תוקד עד ביאת משיח
נ נח נחמן נחמן מאומן
בזאת הגלה לך סוד והוא מלא וגדיש מקו לקו (פצפציה)
ובחיזוק עבודה תבינהו
וסימן י"ז בתמוז יאמרו שאנך מיתענה"
 
פרוש הפתק-
הסבא- רבי ישראל דוב אודסר (שהיה תלמידו של ר' יצחק קרדונר)
היה עצוב מאוד כי ניכשל בצום יז בתמוז, ומאחר והוא היה רגיל בצומות ותעניות מגיל קטן..
הוא היה בדיכאון ועצב ושום דבר לא הוציא אותו.
עד שעלה בליבו לקום לפתוח את ארונו הנעול (סיפרי ברסלב היו אסורים באותו זמן.) ולפתוח את אחד הספרים-ושם מצא את הפתק הקדוש. וה"וסימן י"ז בתמוז יאמרו שאנך מיתענה"-זה הסימן משמיים-כי הסבא לא סיפר לאפחד שהוא שבר את צומו.
ובגלל שהיה עצוב היה קשה לרבנו לרדת אליו..
והסוד שגילה לו- פצפצי-ה- זה שם של אחד המלאכים. (לא זוכר מה עניינם.) ובחיזוק עבודה יבינהו.
כמובן הסבא רקד וקיפץ משמחה!
רבנו הקדוש אמר שבעקבתא דמשיחא יהיה שיר חדש שיר הגאולה שמישהו ישיר אותו-שהוא יהיה שיר כפול משולש מרובע. -נ נח נחמ נחמן מאומן!
 
רבנו אמר- השם שלי מסוגל לישועה.   צריך לא לעשות מזה ע"ז אבל כן, נ נח נחמ נחמן מאומן. רבש"ע בזכות הצדיק-צדיק האמת תענני. וידוע שעיקר היתקשרותינו בדור זה זה דרך צדיק האמת..
 
 
 
 
 
ויש אומרים שאחד מבחורי הישיבה שראה את צערו של ר' ישראל דוב אודסר-הכניס את הפתקה לארון. אפילו יש עדות בעניין זה.
אבל מאחר והכול מאיתו ית'- ר' נחמן פשוט ירד דרך אותו בחור וכתב את הפתקה.-זה גם יותר מובן בשכל שלנו. אך מה לנו לחקר. זה מעשה שלי וזה מעשה שלו ועוד למה לנו לדבר מאחרים, אנשים חוזרים בתושבה מיזה, אנשים מחזיקים במישפט הזה ביהדות.. ושאר הדברים הם ר"ח. אבלו בסוף כולם חוזרים בתשובה.
הפתגם הזה אינו פסוק בשום מקום בתנ"ךשלום-בית
הם מילים מתוך הפתק שמצא הרב אודסר בספר. לא אכנס לעובי הקורה עד כמה המשפט הנ"ל אינו אמין - כדי לא לעצבן אנשים. אני מסתכל על המשפט הזה בדיוק כמו החבדניק שרוקד עם הניגון "הרבי שליט"א..." . אין דבר יותר טוב משמחה וריקוד , ואם בשני הדוגמאות הללו הדבר מביא לשמחה והתעוררות והיה זה שכרינו.. חג שמח.
נ נח נחמ נחמן מאומן...שיח השדה..
בעזרת ה' יתברך
 
אני לא צחקתי על זה שהיא אמרה נ נח נחמ נחמן מאומן...ח"ו
זה מגניב לראות את זה...
הבן שלה קטן... לא הצליח לבנות משו אז הוא צעק נ נח נחמ נחמן מאומן...
זה כאילו מצחיק בקטע שהם אומרים את זה כל שניה על משו שלא מצליח או שרוצים שיצליח...ח"ו שלא תבינו אני לא מזלזלת...
זה יפה לראות את זה..
אשריי עמ"י צדיקים..!!!
העיקר להיות עובדי ה'.. בשמחה...
פגםאנונימי (פותח)
זה הפגם שאנשים חושבים ש"נ נח נחמ נחמן מאומן" זה הדבר שהכי עוזר בעולם!
קורה להם משהוא שהם לא מצליחים בו? צריכים עזרה? שיקראו איזה פרק תהילים! שילמדו תורה! שיתנו צדקה! שיתפללו על זה!!
תאמינו לי זה הרבה יותר עוזר מלהגיד סתם" נ נח נחמ נחמן מאומן"!
אם זה מחזק אותם למה זה אמור להיות איכפת לי?שמחה ואמונה
בסדראנונימי (פותח)
אין לי שום בעיה, הם רוצים שימשיכו להאמין שזה יציל אותם מכל דבר שיקרה להם בחיים, אבל תכנית זה לא נכון
לא לזלזל בפתק הקדוש!שירו למלך
רבי חיים פינטו זצ"ל מספר על לץ אחד שהיה באומן והתחיל לצעוק
במקום נ נח נחמ נחמן מאומן, הוא קרא: קו קוקו קוקוריקו קו..
והתחיל לעשות מיזה צחוק.
כעבור כמה זמן בעודו מדבר את השטויות ההם ,יצאה להבה מתוך הנרות
שליד הציון והלץ ההוא כולו נשרף ונכבה..
 
לא לזלזל בפתק הקדוש!
מי שלא מאמין בפתק הקדוש יש לו פגם גדול באמונת חכמים!!
 
כדאי לשמוע את דברי הרב חיים פינטו :
 
 
להבהיר משהואאנונימי (פותח)
זה לא שאני לא מאמין פשוט צריך לשים לכל דבר גבולות , גם אתה מסכים איתי שיש דברים יותר מועילים מנ נח ושזה לא הדבר הכי טוב מעולה וחשוב בעולם!!
תלוי כמה כוונה אתה מכניס במשפט הזה..עין שלישית
 בידיוק כמו  הסיפור של הבעש"ט:
 

כפרי אחד היה רגיל להתפלל בימים נוראים בבית מדרשו של הבעש"ט ז"ל. היה לו ילד אטום לב שלא היה יכול לתפוס אפילו צורת האותיות, כל שכן לומר שום דבר שבקדושה, לא היה אביו מביאו לעיר מחמת שלא ידע כלום. כיון שנעשה בר מצווה נטלו אביו עמו על יום הכיפורים, כדי לשמרו שלא יאכל ביום צום קדוש מחמת חסרון ידיעה. היה לו לילד חליל קטן שהיה מחלל בו תמיד בשעה שהיה יושב בשדה ורועה את הצאן. נטל את החליל ונתנו בבגדו ואביו לא ידע. היה הילד יושב כל יום הכיפורים בבית המדרש ולא התפלל מפני שלא היה יודע כלום. בשעת תפילת מוסף אמר לאביו: אבא, רוצה אני לחלל בחלילי. נתחלחל אביו וגער בו. נתאפק הילד על כורחו. בשעת תפילת מנחה חזר ואמר: אבא הרשיני לחלל בחלילי. גער בו אביו בנזיפה והזהירו שלא יעיז לעשות כן. וליטול ממנו לא היה יכול מחמת איסור מוקצה. אחר תפילת מנחה חזר הנער ואמר: יהי מה, הרשני נא לחלל. כיון שראה אביו של התינוק שהוא מבקש מאוד לחלל, אמר לו: היכן החליל? הראה לו על כיס בגדו. נטל אביו של התינוק את כיס בגדו והחזיק בידו את הכיס עם החליל, כדי שלא יוציאנו הנער ויחלל בו. עמד והתפלל תפילת נעילה כשידו מחזקת בכיס ובחליל. באמצע התפילה שמט הנער בחזקה את החליל מתוך הכיס ומיד אביו ונתן קול גדול בחליל עד שתמהו כל השומעים. כיון ששמע הבעש"ט את הקול, קיצר מכפי הרגלו. אחר התפילה אמר: תינוק זה בקול חלילו העלה כל התפילה והקל מעלי, שתינוק זה אינו יודע כלום ומאחר שכל היום הקדוש ראה ושמע תפילת ישראל נתקלח בו ניצוץ קדשו כמו אש ממש, ואש תשוקתו בערה בו בכל פעם יותר ויותר עד כלות נפשו ממש, ובחוזק תשוקתו חילל באמיתות נקודת ליבו בלא שום פנייה, רק לשמו יתברך לבדו, והבל פיו הנקי מתקבל מאוד לפניו יתברך ועל ידי זה העלה כל התפילות.

 

 

 

אבל..עין שלישית
אחרי חשיבה מעמיקה יותר..
 
במשפט הזה יש משהו(לדעתי לפחות)
ואני לא כ"כ יכולה לייחס את זה לכל דבר שבא מהלב.
אבל..
בכל זאת,גם זה משו
נ נח נחמ נחמן מאומן!אנונימי (פותח)
מוקדש לכל אלו שעדיין לא ברור להם העיניין הזה של נ נח נחמ נחמן מאומן.
אני ב"ה זכיתי להכיר אישית את רבי ישראל בער אודסר זיע"א, מה שאני יכול להגיד עליו לא יספיק לספר על שניה מהחיים שלו, מהעבודת השם שלו, מהקדושה שלו, מהענווה שלו וכו'. האמת, שכזה צדיק, בדור הזה, עוד לא מצאתי! צדיק כזה שהיה בורח מהכבוד, מהכסף, מהתאוות וכו' בעיני הוא ממש תלמיד אמת של רבינו הקדוש וכמו שהוא אמת כך גם הפתק הקדוש שהוא גילה לנו אמת לאמיתה וחלילה לנו לחשוש רגע שיש בזה חלילה שקר!
בקיצור כמו שרבי ישראל בעצמו גילה לנו שבזכות השיר הזה נ נח נחמ נחמן מאומן עם ישראל יגאל וזה פשוטו כמשמעו שיר הגאולה!
אז מה אתם מהססים?! תגידו נ נח נחמ נחמן מאומן! 
 
וכמו שאמר לנו רבי ישראל זיע"א :" מי שזוכה להגיד ולשיר באמונה שלמה את השיר הזה נ נח נחמ נחמן מאומן, רואה פלאות וישועות גדולות!"

שנזכה כולנו לביאת המשיח ולראות ניסים ונפלאות אמן
נ נח נחמ נחמן מאומןיהודי מרמ"ג
בניגון!!..^^.אחותי?!
בעזרת אבא.
 
 
לפי דעתי ד.לוי צודק.
 
ואכן יש במשפט הזה משהו יפה ועמוק---לפי דעתי.
 
ד. לוי........אשריךרוצה להתבודד
כבר המון זמן שהיתה בי שאלה על ר' ישראל ומשמים שלחו לי תשובה עוד לפני ששאלתי אותה אפילו, דרכך... תודה אחי!! ממש יישרת אצלי כמה דברים  שהיו קצת עקומים ולא ברורים..
מי אמר שזה קדוש|מיזה ר חיים פינטו?דבריו לא מוכרחיםאנונימי (פותח)אחרונה
יוצא מדבריו עוד לחץ מפחידני ע"ד כת: היהודים בשואה הושמדו רק בעון הנורא שלא השכילו המסכנים להאמין בפתק. די כבר זה מגוחך.די די
כאשר שואלים את היהודי הנל שרבני ברסלב לא האמינו כי {ר}ישראל אודסר בעצמו לא היה יכול להיות בטוח באמיתות הפתק ,הוא גבב דברים ולא ענה תשובה באמת.ועוד אומר שזה פגם באומנת חכמים, וגם מלחיצים המפרסמים את הסרט ע"י שכל מי שלא מאמין בזה זה פגם באומנת חכמים ועין בספר המידות וכו וכו.אז כל מי שלא מאמין לדרך ראש ישיבת פתח תקוה אוי ואבוי ולא בטל אליו זה פגם באומנת חכמים וכן הלאה..
זה מזכיר ותאם לדרך התנהלות הענינים אצל שיחסטים+אלוקיסטים{הרבה סטים} של חבד.ממש מקביל ומבהיל.
זה הרי אחד מ10 הדברות ותריג מצוות כדאיתא בספר המצוות לרמבם.
לא שמעתי שמרן הרב אליהו מאמין בפתק.והוא יושב מול הסטנדר ולא מחפש אלא את הכבוד של עם ישראל.
לגבי הלץ.במקום כזה להליץ לא היה ראויולכן אווווולי נענש אם בכלל.
עוד דבר הרבה פעמים בנרות יש מצב שקופצת האש
"    "     לא ידוע כמה הפרטים מדויקים וכמה הגזמה
"    "    מי אמר שזה בגלל זה
הרבה פעמים שלא עלנו קרו דברים וכאן קרה בסמיכות, ועוד שכל כך הרבה פעמים לא קרה כלום.ככה בונים ענין.
הפתק לא ודאי נקודה.זה לא אומר שמזלזלים באף אחד.
עין במשיחסטים של חבד ותראה את אותו מהלך ממקום של ספקות ובלבולים ושהרבי אמר וכ ועדין לא.
מי שלא כמוך הוא פגם באומנת חכמים כו.והוא סטרא אחרא וכו.
הנה הפתק הודאי של רבי עקיבא:ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה.
נכון!אנונימי (פותח)
זה פסוק קדוש עם סגולות מיוחדות!...
הילולת הצדיק רבי ישראל בער אודסה סבא נ נחאנונימי (פותח)
חברים... יום רבעי הקרוב ח"י חשון, בחניון הלאום בירושלים שדרות רבין (מול גן סאקר, ובית המשפט העליון) הילולת רבי ישראל בער אודסה סבא נ נח נחמ נחמן מאומן בתוכנית אמנים: איציק אשל, להקת הבעטלירס, סיני תור, בנימין לנדאו , מנחה: מנחם טוקר ועוד זמרים ולהקות ספרים, סרטים, כיבוד והרבה ריקודים......כולם מגיעים.... סבא אמר אצלנו אין גדול, קטן, חשוב, פשוט אצלנו כולנו חברים.......
זה לא פסוק זה אלי אמת אבל עדיין לא העיקראנונימי (פותח)
הרב של קהילת יבניאל של ברסלב הי"ו, המכונה על ידם מוהרא"ש{אליעזר שיק היו} כותב שיהודי בשם אשכנזי כתב ל{ר}ישראל אודסר את הפתק ועבד עליו כדי להוציא אותו מהעצבות והדיכאון.לכן יכול להיות ויכול להיות ויכול להיות כו כו כו..........
אבל לבנות מזה את העיקר.הרי כל הסברי הפתק לשיטת יכול להיות שר נחמן כתב..,זה רק מ{ר} ישראל עצמו או שומעיו .
ועוד לקרוא לזה פסוק תימה
יש פסוק{חלק}ואהבת לרעך כמוך  אמר רבי עקיבאזה כלל גדול בתורה. זה גם ביחס לבעל ה"פסוק} יחי אדו" מור" ורבנו לעולם ועד,שאוהבים את מי שלא כמוהם.... 
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך