למה להתחתן בגילאי 17-18...יהודי מרמ"ג

1.מצווה (לפי הרמב"ם המצווה היא מגיל 17....).

2.חתונה זה מבגר, כשמתחתנים מבינים שהחיים הם לא צחוק.

3.עבודת המידות!!! תגידו מתי צריך יותר עבודת המידות מעם בן\בת זוג.....

4.להוליד כמה שיותר ילדים (ולקרב את הגאולה....).

5.בניית בית בישראל. חתונה זה דבר פרטי שהוא הדבר הכי כללי שיש....

מצד אחד זה דבר אישי של בעל ואשתו, מצד שני, זה דבר של כלל עמ"י "לבנות בית בישראל" זה הדבר הכי גדול....

לדעת שהבית שנבנה הוא בשביל כלל ישראל בשביל להמשיך את עמ"י....

6.תרופה ליצר (לא "קסם" אבל תרופה....)!

7.כי מי שלומד בפנימיה יודע לומד להסתדר בחיים בלי ההורים....

8.לקטע של הפרנסה יש פתרונות (לחיות בהתחלה אצל ההורים...)ןחוצמזה, שתאמינו לי שמה שאתם צריכים לקבל מקב"ה כל עוד אתם עושים את כל המאמצים האפשריים אתם תקבלו....

בקיצור, אני חושב שרוב האנשים הרציניים שלומדים בפנימיות מוכנים לחתונה כבר בשמינית(וחלק גם בשביעית...),כבר אז, האדם מסוגל לחיות עם מישהו אחר ב"בית"...

מישהו מר שיש בעיה?עין שלישית
לא אבל אולי יש כאלה שחושבים....יהודי מרמ"ג
מסכים חוץ מסעיפים:באהבה ננצח
3. כי זה לא התפקיד שלנו לחפש "אתגרים" והתנסויות מול היצה"ר. הוא הרבה יותר חזק מאיתנו, אלא שהקב"ה עוזר לנו. אבל הוא לא עוזר למי ש"מחפש צרות". אנו צריכים ללכת על מדריגות חדשות ולרצות אותם מהצד החיובי שלהם, ואז אנו יכולים לבקש מהקב"ה שיעזור לנו עם הנסיונות החדשים שמתלווים אליהם.
5. פשוט כי הוא לא קשור, זה נכון בכל גיל שמתחתנים בו
7,8. כי הם לא סיבות להתחתן יותר מוקדם. הם נסיונות לענות על השאלות למה לא. ולגופו של עניין גם בזה אני לא בדיוק מסכים אתם. א. פנימייה מכניסה לאנשים הרבה שטויות לראש. שאילו הם היו נשארים בבית של ההורים זה היה נחסך מהם. ואני מתכוון לשטויות החל משטויות כפשוטו וכלה ביצה"ר כולל עצם החברה הצינית וכו'.. ואח"כ צריך כמה שנים להשתחרר מזה. (כמובן, תלוי איזה בית ותלוי איזה פנימייה, אבל אני מדבר על טבעם של דברים) ב. לחיות אצל ההורים לא נראה לי פתרון טוב, כי תחשוב על עצמך כשתהיה בגיל של ההורים שלך עם התכנונים שלך לגבי הפרנסה אם יהיה לך איך לפרנס את הילדים שלך. לדעתי, הגישה הזו מדרדרת את החברה ופוגעת בהתבגרות. ג. לסמוך על הקב"ה נכון כמו שאתה בעצמך כתבת "כל עוד אתם עושים את המאמצים האפשריים". ולא פרטת מה הם. לדעתי הפתרון האמיתי לקטע של הפרנסה הוא באמת ללמוד מקצוע (ולא משנה אם זה עבודת כפיים או הייטק) בשלב הרבה יותר מוקדם ובצורה הרבה יותר טובה מהמריחות שיש היום ואז באמת זה הרבה יותר נכון לחיות כך ולהתחתן יותר מוקדם. ואם נכלול בפתרון הזה חיים דווקא בבית ולא בפנימיה זה המצב האידיאלי לדעתי. 

סתם כך לרוב האנשים לא הייתי ממליץ להתחתן מוקדם היום כי הם לא מוכנים לכך. גם בגלל הפנימייה וגם בגלל הפרנסה (מבחינה מהותית). מי שבכ"ז כן מוכן אדרבה, אני בעד ואמליץ לו בחום. וכ"ש אם הוא חי כמו שתיארתי קודם. אם הוא סתם להוט על זה בגלל כל מיני סיבות, לא הייתי מונע ממנו ומוציא לו את המוטיבציה אבל כן הייתי משתדל להכין אותו יותר לקראת זה בצורה בוגרת יותר. וכמובן שיש להכל מקרים חריגים..
והשי"ת יכוון לבנו ויכין צעדנו.


למה לא.הרועה
1. המצווה היא להתחתן כשאתה מוכן (אחרת כמו כל מצווה גיל החיוב היה 13), בתקופת הרמב"ם זה היה בגיל 17 כיום זה משתנה בהתאם לאדם.
2. גם כלא זה מבגר וגם התעללות חברתית וגם עוד אלף דברים ככה שאל עושים דברים מתוך טיעון שהם מבגרים חוץ מזה שתינוק שמתחתן בסה"כ הופך לתינוק נשוי (ואני מכיר לפחות אחד כזה).
3. חשבתי שאנחנו לא מחפשים נסיון, http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t119274#1134635
4. יש דרכים מזעזעות להוליד ילדים, מה שיביא את הגאולה זה להצליח לגדל את הילדים האלה כמו שצריך.
5. זאת אלה סיבה לעשות אותו רק כשמוכנים.
6. יש יצר אז מתמודדים.
7. זה בהנחה שאתה מצפה שגם בבית אישתך תגיש את האוכל תעשה כלים תנקה ותשמור על סדר יום.
8. אולי פרנסה זה באמת לא הבעיה אבל לא חסר בעיות.
 
בקיצור, כדי לבחון כל נושא לגופו ולבדוק ברצינות מוכנות נפשית שכמעט תמיד לא נמצאת שם.
קראתי איפה שהוא שמוהרא"ש כתבמאחורי הקו
בע"ה
 
שהיום הפיתוי הוא כל כך גדול לכן רצוי להתחתן בגיל מוקדם מאד עוד לפני שקורה משהו רחמנא, ולכן גם ביבנאל מחתנים את הילדים בגיל 14... ואין לי מה להגיד נגד כי בחברה שאני נמצאת בה ילדים וילדות פשוט לא יודעים מה זה צניעות ובגרות... והם כל כך מתוקים.. כל כך חבל עליהם, אבא רחמן..!
זה ממש לא נכון.אנונימי (פותח)
משום שהמוהרא"ש אמר באחד מדרשותיו שסתם מעלילים עליו שהוא מחתן את הילדים בגילאים כאלו צעירים.
הוא בכבודו ובעצמו אמר שזה ממש שקר וזב מה שאומרים עליו.
3 הוא לא חיפוש ניסיון....יהודי מרמ"ג
בכל גיל הניסיון הזה יבוא כי הוא מצווה.....
לכן עדיף ללמוד להסתדר איתו מוקדם....
יש פירוש של הבן איש חי:
"כי תקרב אל עיר להילחם עליה וקראת אליה לשלום"
מלחמה על היצר,
כלומר שדבר ראשון צריך להשלים עם היצר(להתחתן),
ורק בדיעבד להילחם....
יפה,הרועה
ענתי על הטיעון הכי טפל שנאמר בקריצה
 
ומה לגבי כל השאר?
אמרתי שלפי דעתי מוכנים בגיל הזה...יהודי מרמ"ג
כל הדברים שאתה אומר זה יש גם דרך אחרת....
אבל זאתי דרך שהיא מצווה....
טוב על המציאות אף פעם לא נצליח להתווכחהרועה
נקווה שכל מי שיעשה את הצעד הזה באמת מוכן, חבל להגיע לתיווך עם טיעון דבילים כמו הוא משך לי בשיער היא זרקה לי חול לעיניים והוא תפס לי אתהנדנדה.
 
ומעבר לציניות בגיל צעיר קשה מאוד לבנות מערכת יחסים יציבה שמובילה לבניית בית אבל בהצלחה לכל מי שינסה.
לא קשור לגיל קשור לבגרות..בסיעתא
הגיל לא אומר כלום כל הטיעונים נכונים אבל הם לא קשורים לגיל אדם צריך לבחון את עצמו מתי הוא מגיע למצב הנפשי המתאים לחתונה ..
יש אנשים בני שלושים שעוד חיים בכסף של ההורים והם עוד חסרי עומק רוחני וכד'...
ויש בני18-שכבר בנו עצמם ובונים ונבנים...
 
העיקר שנחנך ילדינו לבגרות בגיל מוקדם והתקרבות לצדיק האמיתי וכך נפתור הרבה בעיות[כמו: הצניעות והרווקות שיש בארץ והתסבוכות וכמובן הקמת בית שידרוש את שמיא בעולם רק טוב יהיה ...בעזרת ה'] ונחתן ונתחתן בגיל מוקדם[לא פחות מ18 כמובן] ובסיעתא דשמיא נקווה לישועות
כי באותם ימים שהתחתנו בגיל 12 זה היה רק בגלל החינוך...
 
כי לחינוך אין חלקי חילוף!!
נכוןהרועה
צריך לחנך ילדים להיות מוכנים מוקדם ולא לחנך אותם להתחתן מוקדם.
 
אבל, אני חושב שכיום הרוב של מי שמתחתן מוקדם עושה את זה כי חינכו אותו להתחתן מוקדם ולא כי הוא באמת מוכן.
 
ושוב כאן אנחנו חוזרים לנקודה של המציאות.
בוודאי שצריך לחנך ילדים להיות מוכנים....יהודי מרמ"ג
אבל אני חושב, שבכיתה שלי למשל(י' אורות הזורעים), יש כבר עכשיו 3 חברה מוכנים לחתונה....
ועד השמינית יהיו 10 בעז"ה....
כל אחד!!בזמן שמתאים לא בדיוק התכווכתי על זה!יקירה
ברור שצריך שיהיה מושתת על תורה!!!יהודי מרמ"ג
אתה נשוי?golani
כרגע לא....יהודי מרמ"ג
בעז"ה בעיתו ובזמנו....
לענ"דהרועה
את רק חושב שהם מוכנים, להיות מוכן לחתונה זה לא דבר כ"כ פשוט.
לא הבנתיבאהבה ננצח
חשבתי שהתכוונת שיש יותר נסיונות בעבודת המידות כשנשואים.
על היצר הזה כתבת בסעיף 6

ולגבי הטענה שבכל גיל זה יבוא, (שנכונה גם כאן), כשאדם בוגר יותר ואחרי כמה שנים שהוא כבר עבד על מידותיו הוא יכול להסתדר אתו הרבה יותר בקלות.
בכלל לא נכון!!!יהודי מרמ"ג
בגיל צעיר לאדם יש יותר ענווה בגיל מבוגר יותר הוא בטוח שהוא תמיד בסדר....
תתפלאבאהבה ננצח
אבל יש הרבה חברה' צעירים שכבר חושבים שהם יודעים הכי טוב יותר מכולם ובטוחים שהם תמיד צודקים וכל מיני אנשים או רבנים שחושבים אחרת הם כאלה או כאלה..
עד ש.....
הם מתבגרים. ואולי גם מגיעים לישיבה גבוהה. ומתחילים ללמוד. ולגלות שיש להם מה ללמוד. ושהם לא תמיד צודקים. ולא תמיד בסדר. ויש להם מה לתקן.
ואז....
יש להם ענווה אמיתית. ואז הם מתחילים לתקן את המידות שלהם. ואז גם הבית שלהם נבנה בקדושה אמיתית. ולא בהתלהבות והתלהמות חיצוניים.

ואני לא אומר שכולם כאלה. אבל יש הרבה מקרים כאלה.

ומצד שני אני גם מסכים אתך. גם שעקרונית כדאי לחנך להיות מוכנים בגיל מוקדם יותר. וגם שהיום יש מקרים שאנשים באמת מוכנים למרות שהחינוך לא כזה. ואני מסכים שזה עוון להתנגד אליהם ולהעיק עליהם סתם בגלל כל מיני נורמות של אנשים.

השאלה היא מה המטרה שלך (בכלל, ובשרשור הזה). אם אתה רוצה לדחוף אנשים להתחתן מוקדם אני לא מסכים. כי החינוך היום לא כזה ורוב האנשים לא מוכנים והדחיפה הזו שלך לא תועיל כי החברה' שבאמת מוכנים לא יידחפו ממך אא"כ אתה איזה אדם מבוגר עם יישוב הדעת וכדו'. ורק תגרום לחברה' שלא מוכנים באמת להידחף לזה וזה לא טוב. 
ואם המטרה שלך היא לעודד את הצד העקרוני, שיש לחנך ככה. אני מסכים. אבל לא נראה לי שזו הדרך.

כל טוב
נ.ב.יהודי מרמ"ג
אני לא אומר לכולם להתחתן בגילאים הללו....
אני רק אומר שיש סיבות,
אז די לחפור לאנשים שעושים את זה.
 
סתם שתדע..golani
לפי החוק נישואים בגיל צעיר (מתחת לגיל 18) הם אסורים אלא אם כן מדובר במקרה מיוחד. ואז צריך אישור מכל מיני גורמים...
אוישש..ממי צריך אישור להתחתן?!? ועוד בגיל 18?עין שלישית
עד כמה שהחוק זכור ליyaar
מותר במדינת ישראל להתחתן מגיל 17 וזה מצריך אישור הורים בלבד
מגיל 18 ומעלה איש הישר בעיניו יעשה
מתחת לגיל 17 כנראה שהחוק הנ"ל תקף גם לגביו(ביבניאל ואולי בעוד מקומות)
סתם לדעה אישית אם היינו חיים בצורה שונה לצורך העניין באותה צורה שחיו בה באותם עיירות וכפרים באירופה
לא חושב שהייתי מתנגד לחתן את הבן שלי בבר מצווה כמו שנהגו גם אז באמת
שורה תחתונה ככל שאדם יותר מתוקן ושלם בקדושה שלו כך זרעו יהיה יותר מבורך מוצלח וכו'
ואין אחד שלא רוצה זרע קודש קודשים טהורים חסידים וכו' וכו'
ולדעתי גיל 13 יכול להיות מאוד אידיאלי אולי אפילו 12 לפני שהוא יתברבר ויתבחבש בנסיונות שאנחנו עברנו ועוברים בעולם הזה,למציאות שאנחנו חיים בה עכשיו זה לא נראה לי כ"כ אפשרי מה גם שהם נולדו לתוך הבלאגן כבר
בכל אופן אפשרי ליצור מציאות כזאת בארץ(צריך לחשוב גם מההיבט הכלכלי)
למרות שאני לא מכיר באמת את צורת החיים שלהם ביבניאל,אם מישהו מכיר ויודע באמת אשמח לשמוע זה מסקרן אותי
אין ספק שההצעות האלה נובעות מאי לקיחת הנישואיןgolani
ברצינות.. נו באמת, להתחתן בגיל שלוש עשרה...
אני אישית לא כל כח בתוח שזה רעיון טוב להתחתן....אנונימי (פותח)
אני אישית לא כל כח בתוח שזה רעיון טוב להתחתן כל כח מוקדם..
1.אנשים שמתחתנים מוקדם אם הדין ילדים..(יחסית)
2.חוץ מיזה שמי שרוצה להיתחתן מוקדם או לא מספיק בררני בבחית בן\ת זווג..
3. אני אישית מקבה לא להיתחתן כל כך מוקדם..(אני מיתכבן בן 20 ל 25)
אני אישית לא כל כח בתוח שזה רעיון טוב להתחתן....אנונימי (פותח)
אני אישית לא כל כח בתוח שזה רעיון טוב להתחתן כל כח מוקדם..
1.אנשים שמתחתנים מוקדם אם הדין ילדים..(יחסית)
2.חוץ מיזה שמי שרוצה להיתחתן מוקדם או לא מספיק בררני בבחית בן\ת זווג..
3. אני אישית מקבה לא להיתחתן כל כך מוקדם..(אני מיתכבן בן 20 ל 25)
אני אישית לא כל כח בתוח שזה רעיון טוב להתחתן....אנונימי (פותח)
אני אישית לא כל כח בתוח שזה רעיון טוב להתחתן כל כח מוקדם..
1.אנשים שמתחתנים מוקדם אם הדין ילדים..(יחסית)
2.חוץ מיזה שמי שרוצה להיתחתן מוקדם או לא מספיק בררני בבחית בן\ת זווג..
3. אני אישית מקבה לא להיתחתן כל כך מוקדם..(אני מיתכבן בן 20 ל 25)
אני אישית לא כל כח בתוח שזה רעיון טוב להתחתן....אנונימי (פותח)
אני אישית לא כל כח בתוח שזה רעיון טוב להתחתן כל כח מוקדם..
1.אנשים שמתחתנים מוקדם אם הדין ילדים..(יחסית)
2.חוץ מיזה שמי שרוצה להיתחתן מוקדם או לא מספיק בררני בבחית בן\ת זווג..
3. אני אישית מקבה לא להיתחתן כל כך מוקדם..(אני מיתכבן בן 20 ל 25)
אני אישית...אנונימי (פותח)
אני אישית לא כל כח בתוח שזה רעיון טוב להתחתן כל כח מוקדם..
1.אנשים שמתחתנים מוקדם אם הדין ילדים..(יחסית)
2.חוץ מיזה שמי שרוצה להיתחתן מוקדם או לא מספיק בררני בבחית בן\ת זווג..
3. אני אישית מקבה לא להיתחתן כל כך מוקדם..(אני מיתכבן בן 20 ל 25)
"לפנאט" רואים שאף פעם לא התחתנת...רצון הרצונותאחרונה
להתחתן זה לא "פתרון" לכל הבעיות.
מתחתנים מתוך בגרות אמיתית ובניית האישיות (שרוב החברה בגילאים שהזכרת רחוקים מזה מאוד...).
העול של החיים קשה מאוד. אומנם זוגיות מביאה הרבה אושר (אם עובדים נכון...), אבל אני מכירה רבים וטובים שלא היה להם מושג למה הם נכנסים, והם מרגישים היום שהם הפסידו במשהו את הרווקות (במיוחד בתחום של בנייה והתקדמות אישית).
ובקשר לילדים - אין לך מושג מה זה. נכון שילדים זה שמחה,
אך אני לא מאחלת לאף בחור בן 17 18 שרק לפני רגע היה צריך להביא למורה חתימת הורים, למצוא את עצמו מנקר בעמידה בשעות הלילה המאוחרות (או שעות הבוקר המוקדמות...) עם תינוק מצווח על הידיים, שבוכה כבר שעתיים רצוף...
בקיצור- להקים משפחה זה לא משחק (ל)ילדים!
 
לסיכום, אולי השרשור צריך להיות - "באיזה גיל צריך להתחיל לקחת את החיים ברצונות ולהכין את עצמי לחיי נישואין ע"י עבודה עצמית של בניית האישיות"
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך