יש אתר שאפשר להוריד ממנו הרצאות על ברסלב?הרועה
ניסתי את הספרים ובנתיים לא הצלחתי להבין את הרעיון של ברסלב.
תשמע שיעורים של הרב סבגנ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
תכתוב בגוגל רבנים נט ותיכנס לאתר זה זה אתר עם שיעורים צשל מלא רבנים כנס שם לשיעורים של הרב סבג ובע"ה שתזכה להתקרב לרבינו ...אשריך אחי חזק ואמץ בעבודתך!!!
אני אעדיף להתקרב לקב"ההרועה
לפחות בנתיים אני לומד חסידות כדי להבין מה אנשים אחרים מוצאים בזה, אבל תודה בכולופן
תעשה חיפוש בגוגל לאתרים הבאים ותוכל למצוא שיעוריםyaar
לק"י
לא מכיר את הרמה או הסגנון שאתה מחפש כי יש מגוון
ויש שיעורים איכותיים שמתאימים לסגנון אחד של אנשים ולא לאחר וכו'
לכל מה שתצטרך דבר איתי בפרטי אשמח בכיף לעזור
עופר ארז,לב ברסלב(איכותי ממש אתר מושקע),שער ברסלב,ברסלב ישראל,לב הדברים(הרב ארז תותח),מאיר שלמה,יפתח שמילוביץ
אפשר להמליץ?מאחורי הקו
בע"ה!
 
לרב ארז משה דורון יש ספרים מעולים מעולים מעולים! והוא באמת אחד התותחים כמו שאמר קודמי! והמומלץ מביניהם להסברים הוא הספר כנפיים.
 
ועוד משהו יפה של הרב (שאאל"ט היתה זו רחל שהעלתה את זה פעם לכאן והעתקתי אליי כי התלהבתי מאד) בנוגע לחסידות (זה קצת ארוך אבל שווה את המאמץ לגמרי!):
 

ברסלב. מה השם הזה אומר לך?
שלא כמו חסידויות רבות הנקראות על שם עיר המוצא שלהן, ברסלב איננה קרויה על שם שום עיר. היא שיקוף של רעיון. אם היינו רוצים להיות נאמנים לזהות ההיסטורית מוטב היה לקרוא לחסידות רבינו על שם העיר אומן, בה בילה את ערוב ימיו ובה נטמן ועד היום היא משמשת מקור עליה לרגל לאלפים ולרבבות.

אבל מי שנתן את השם לתנועה הרוחנית האדירה שיצר היה רבי נחמן בעצמו. כמובן, התחנה לפני אחרונה בה חי הייתה אמנם ברסלב, עיירה ציורית קטנה על שפת הנהר בוג באוקראינה. כפי דרכו בקודש תורותיו התלבשו תמיד במציאות הכי יום יומית וחיצונית. פלא הוא שיש בעולם מקום גשמי שקוראים לו ברסלב ושרבי נחמן אכן גר שם. אבל הסיבה לשם הזה היא אחרת לגמרי לגמרי.

מספר רבי נתן: "עוד שמעתי שפעם אחת סמוך לכניסתו לברסלב מזגו לו כוס יין לקידוש ונשפך על הארץ ומזגו לו כוס אחר וקידש עליו. ואחר כך אמר: היום נטענו שם: ברסלביר חסידים. ושם זה לא ישתקע לעולם, כי לעולם יהיו אנשי שלומנו נקראים על שם עיר ברסלב" (חיי מוהר"ן קט"ו)
למה דווקא בברסלב ניטע השם הזה? "דאיתא במדרש על פסוק "ונתתי לכם לב בשר", אל תקרי בשר אלא בוסר, שיהיה כל אחד בוסר בחלק של חברו. לב בסר אותיות ברסלב". (חיי מוהר"ן של"ט)

ברסלב, אם כן, היא "חסידות לב". ולא סתם לב, כי אם "לב בשר". ובתוך השם הזה אפשר שרבינו הצפין את דרכו ומגמתו, את צורתם של ההולכים בדרכיו, ואפילו את סוד הגאולה ותיקון העולם.

בחיפוש אחר פשרו של אותו "לב בשר", מתגלים קווים חדשים לדרכו של רבי נחמן, שכן הפסוק אותו הוא מצטט עוסק במה שיקרה באחרית הימים.
"ונתתי להם לב אחד ורוח חדשה אתן בקרבכם והסירותי לב האבן מבשרם ונתתי להם לב בשר" (יחזקאל פרק יא י"ט)

מבאר רש"י : לב בשר - לב רך ונוח להיכנע.

והמלבי"ם כותב: "והסירותי את לב האבן מבשרם - שעד עתה היה לבבם כאבן, שקשה לפתח עליו פיתוחים ורשמים, וכן לא היה מוכן לקבל הרשמים האלוקיים וציורי המוסר והחכמה. ואז אתן להם לב בשר רך לקבל עליו מכתב אלוקים וציורי הקדושה והרוחניות".
היום יש לנו לב אבן. לב אטום וחתום. וכלשון רבי נתן: "קשה מאד לקרותו יתברך מגודל אוטם הלב שנתאטם מריבוי הצרות" (ליקוטי הלכות יורה דעה הלכות כלאי בהמה הלכה ד' סעיף ד') בגלל הצרות, בגלל אורך הגלות וריבוי בכאב הפרטי והכללי שמקיף את העולם, הלב נסגר. דומה בעיניו כי מוטב שלא להרגיש כלום מאשר להרגיש את הכאב. יש בזה הגיון, אבל מה שיוצא, בסופו של דבר הוא שהלב אינו יכול להיות אטום לחצאין. אם הוא סגור הוא סגור לכל. גם לכאב, גם לשמחה, גם לקודש, גם לאמונה, גם לאהבה, גם לקרבה, גם לחברות, גם לנחמה.
סגור ושותת דם. לא בוכה. לא צועק. לא מתפלל.
מתפקד.
עד שקורס.

אבל לעתיד לבוא – לב רך, לב בשר, לב מרגיש. גם כאב. גם אושר. פתוח להכל. צועק. בוכה. מתפלל. שמח. עצוב. לב "לקבל עליו מכתב אלוקים וציורי הקדושה והרוחניות"
חי.
לב בשר.

רבי נחמן נכנס אל תוך העתיד הזה והופך אותו מרחוק לקרוב. הוא לא רוצה שנחכה עד שיבוא אור גדול וימיס את ערלת הלב. הוא רוצה שאנחנו ניקח פטיש ונפוצץ את האבן לאט לאט בעצמנו. כשיבוא האור – יהיה לו לאן לחדור.

הנה דבריו בפתח ספרו: "נקוב לב האבן. והאר לי משם מעט פניך. ברה כחמה, יפה כלבנה. אל תחריש ואל תשקוט. הרימה קולך הערב בשירות והודה, ופתח פיך ותוציא דבריך הנעימים לפני הקדוש ברוך הוא. דלו עיניך למרום וזכור אהבתך הישנה" (שיר נעים בתחילת ליקוטי מוהר"ן)

ולב בשר, כמאמר חז"ל, יש בו עוד פירוש, כמו שהביא רבינו: "אל תקרי בשר אלא בוסר, שיהיה כל אחד בוסר בחלק של חברו" (ומקורו במדרש ילקוט שמעוני יחזקאל י"א רמז שנ"א)

...שלט חוצות בעיירה נידחת בארה"ב של שנות התשעים אומר הכל. זוהי גלותנו הפנימית במערומיה: "למה להיות מה שאתה כשאתה יכול להיות מישהו אחר". כל אחד מאיתנו מבלה שנים במאמץ נואש ואבוד מראש להיות יפה כמו פלוני, חכם כמו אלמוני, מוצלח כמו זה או צדיק כמו אחר.

אבל מי אני? מה יש בי?
לעתיד לבוא יכיר כל אחד את חלקו בעולם ויאהב את מקומו, עד שיחוש דחייה והתנגדות לחיקוי חלק חברו.

ועכשיו?
רבי נחמן רוצה שגם בזה לא נחכה לסוף הזה.
כמה כואב יהיה אותו רגע בו נידרש בעל כורחנו להשליך את כל הלבושים המדומים, את כל ההנהגות והתפישות שלא שייכות לנו? מה יישאר מאיתנו כשיבוא האור הגדול הזה וישטוף את העולם? האם תיוותר פיסת עצמי טהור שלא תעלה באש הגדולה? "כי הנה היום בא, בוער כתנור והיו כל זדים וכל עושי רשעה קש, וליהט אותם היום הבא אמר ה' צב-אות, אשר לא יעזוב להם שורש וענף" (מלאכי ג' י"ט)

לב בוסר בחלק חברו. לב בוחר ומבקש רק חלק עצמו. "כן הוא ברוחניות שימשך לבו אחר שורש נשמתו, ובכלל זה שיעשה מה שעבורו בא לזה העולם לתקן. וכן הוא עניין דגלי המלאכים. מחנה מיכאל באהבה, מחנה גבריאל ביראה, והמלאכים שאינם בעלי בחירה מעצמם הם נמשכים כל אחד לכל מה ששייך לו, ואין לו עניין כלל במה ששייך לחברו, ועל כן אין ביניהם לא קנאה ולא תחרות. וכן יהיו ישראל לעתיד, כשיהיו ברום המעלה כתיב (ישעי' י"א) "אפרים לא יקנא את יהודה" וכאמרם ז"ל "ונתתי לכם לב בשר"- לב בוסר בחלקו של חברו, כי באשר יהיה כל אחד דבוק בשורש נשמתו, ימשך לבו רק למה ששייך אליו הן ברוחניות הן בגשמיות. וזהו מה שכתוב "וחנו בני ישראל איש על מחנהו ואיש על דגלו לצבאותם", היינו שיהיה לכל אחד נייחא על מחנהו ועל דגלו" ( "שם משמואל" במדבר תרע"ג)

היש ערב מזה?

אמנם "ברסלב", וודאי עניינו "חסידות לב", אבל אין להסיק מזה שהשכל נמצא רק במחוזות אחרים. אדרבא, מכל הדברים שבעולם גילה רבי נחמן ששמו מרומז דווקא בעניין החכמה: "ועכשיו יש נחל נובע מקור חכמה ראשי תיבות נחמן" (חיי מוהר"ן קפ"ט) איך הדברים מסתדרים? פשוט - לב אינו רק עניין לרגש כי אם גם עניין לחכמה. "כי הלב הוא מקום המשפט, כמו שכתוב "ונשא אהרון את משפט בני ישראל על ליבו" (שמות כ"ח) (ליקוטי מוהר"ן ה' י"ג) הווה אומר, כשהלב אטום, כשלא מרגישים כלום, גם השכל מתעקם, גם המשפט יוצא מעוקל. הן משפט הזולת, שאי אפשר לדונו לזכות כי אין יכולת להרגיש את כאבו. והן משפט עצמי, שאין כוח לשאת את הכאב ועל אחת כמה וכמה, שאין כוח לקבל החלטות או לשנות דברים.

"לב בשר", אם כן, אומר שני דברים:
אחד: תרגיש. שניים: תהיה מי שאתה.
רק כך תחיה באמת.

"היום נטענו שם: ברסלביר חסידים". חסידי לב.

הזכרת לי,תשובה של הרב ארז על ברסלבyaar
http://www.yeshiva.org.il/ask/?srch=1&orderby=15&q=&cat=1
לפתוח את השאלה מהי חסידות ברסלב
תודה!הרועה
אני אעבור על אלה.
נ נח זה הכלאנונימי (פותח)
האתר של רבנים נט ממש יפה! לא הכרתי אותו...
כן אחי באמת אתר טוב תהנה נשמה טהורה!!נ נח זה הכלאחרונה
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך