כ"ג סיוון - יום ה"איגרות השניות" במגילת אסתר (הפסוקים בהמשך)
המקובלים והחסידים ציינו ומציינים יום זה כיום שמחה.![]()
"יום הזה שמחו בו אבותינו , כן ישמחנו ה' אלוקינו ביום הזה בכל שנה ושנה" (שפת אמת)
הרבי מליובאוויטש: "בכ"ג סיון מידי שנה בשנה נקראים ״סופרי המלך״ – מלכו של עולם, שאחרית וראשית שלו , והם כותבים ״ככל אשר צוה מרדכי וגו׳״ דקאי על כל אחד ואחד מישראל, "עם מרדכי", מכיון שהנהגתו היא באופן ד״לא יכרע ולא ישתחווה״ שהוא נעשה הבעל הבית המצווה מה לכתוב ״ככל אשר ציווה מרדכי״. ״והימים האלו נזכרים ונעשים״ - כמבואר בכתבי האר״י ז״ל שכאשר ״נזכרים״ כדבעי אזי ״נעשים״ שוב אותם הענינים שהיו בפעם הראשונה. ועל דרך זה בענינו - שכאשר נזכרים כדבעי אודות המאורע הנ״ל שאירע בכ״ג סיון, אזי ״נעשים״ כל ענינים אלו מחדש״
![]()
הפסוקים ממגילת אסתר:
"וַיִּקָּרְאוּ סֹפְרֵי הַמֶּלֶךְ בָּעֵת הַהִיא, בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁלִישִׁי הוּא חֹדֶשׁ סִיוָן, בִּשְׁלוֹשָׁה וְעֶשְׂרִים בּוֹ, וַיִּכָּתֵב כְּכָל אֲשֶׁר צִוָּה מָרְדֳּכַי אֶל הַיְּהוּדִים וְאֶל הָאֲחַשְׁדַּרְפְּנִים וְהַפַּחוֹת וְשָׂרֵי הַמְּדִינוֹת אֲשֶׁר מֵהֹדּוּ וְעַד כּוּשׁ, שֶׁבַע וְעֶשְׂרִים וּמֵאָה מְדִינָה, מְדִינָה וּמְדִינָה כִּכְתָבָהּ, וְעַם וָעָם כִּלְשֹׁנוֹ, וְאֶל הַיְּהוּדִים כִּכְתָבָם וְכִלְשׁוֹנָם. י וַיִּכְתֹּב בְּשֵׁם הַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרֹשׁ וַיַּחְתֹּם בְּטַבַּעַת הַמֶּלֶךְ, וַיִּשְׁלַח סְפָרִים בְּיַד הָרָצִים בַּסּוּסִים, רֹכְבֵי הָרֶכֶשׁ הָאֲחַשְׁתְּרָנִים בְּנֵי הָרַמָּכִים. יא אֲשֶׁר נָתַן הַמֶּלֶךְ לַיְּהוּדִים אֲשֶׁר בְּכָל עִיר וָעִיר לְהִקָּהֵל וְלַעֲמֹד עַל נַפְשָׁם, לְהַשְׁמִיד וְלַהֲרֹג וּלְאַבֵּד אֶת כָּל חֵיל עַם וּמְדִינָה הַצָּרִים אֹתָם, טַף וְנָשִׁים, וּשְׁלָלָם לָבוֹז. יב בְּיוֹם אֶחָד בְּכָל מְדִינוֹת הַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ, בִּשְׁלוֹשָׁה עָשָׂר לְחֹדֶשׁ שְׁנֵים עָשָׂר הוּא חֹדֶשׁ אֲדָר. יג פַּתְשֶׁגֶן הַכְּתָב לְהִנָּתֵן דָּת בְּכָל מְדִינָה וּמְדִינָה, גָּלוּי לְכָל הָעַמִּים, וְלִהְיוֹת הַיְּהוּדִים עֲתִידִים לַיּוֹם הַזֶּה לְהִנָּקֵם מֵאֹיְבֵיהֶם. יד הָרָצִים, רֹכְבֵי הָרֶכֶשׁ הָאֲחַשְׁתְּרָנִים, יָצְאוּ מְבֹהָלִים וּדְחוּפִים בִּדְבַר הַמֶּלֶךְ, וְהַדָּת נִתְּנָה בְּשׁוּשַׁן הַבִּירָה. טו : וּמָרְדֳּכַי יָצָא מִלִּפְנֵי הַמֶּלֶךְ בִּלְבוּשׁ מַלְכוּת, תְּכֵלֶת וָחוּר וַעֲטֶרֶת זָהָב גְּדוֹלָה וְתַכְרִיךְ בּוּץ וְאַרְגָּמָן, וְהָעִיר שׁוּשָׁן צָהֲלָה וְשָׂמֵחָה. טז לַיְּהוּדִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה, וְשָׂשֹׂן וִיקָר. יז וּבְכָל מְדִינָה וּמְדִינָה, וּבְכָל עִיר וָעִיר, מְקוֹם אֲשֶׁר דְּבַר הַמֶּלֶךְ וְדָתוֹ מַגִּיעַ, שִׂמְחָה וְשָׂשׂוֹן לַיְּהוּדִים, מִשְׁתֶּה וְיוֹם טוֹב, וְרַבִּים מֵעַמֵּי הָאָרֶץ מִתְיַהֲדִים כִּי נָפַל פַּחַד הַיְּהוּדִים עֲלֵיהֶם"
![]()
* יום זה מוכיח שלא רק שניתנת הזדמנות שניה (כמו פסח שני), ולא רק שיש תיקון לקלקולים ראשונים (כמו יום כיפור ולוחות שניים), אלא אפילו גזרה רעה נחתמה כבר והולכת לצאת לפועל, כגזרת המן באגרות ראשונות שלא התבטלו, - הופכת לטובה ולברכה ולשמירה לישראל. ולולא שהיו אגרות ראשונות, לא היו ישראל הורגים את כל העמלקים שיצאו לקראתם במחשבה להרע לישראל, כגזרת האגרות הראשונות. הכל הפך לשמירה להגנה נצחון ולשמחה
![]()
* עפ"י הפסוקים רואים שהיום מסוגל להחלטות חדשות ולהוצאה לפועל של דברים חדשים, תפיסות חדשות, רעיונות חדשים, התיהדות... לבישת מלכות... (ותכלת!) , אורה ושמחה וצהלה, ו...כתיבת ספרים
ב"ה בשנה שעברה בימים אלו התחלתי לכתוב את סיפרי הראשון שמסיים לערוך השנה בימים אלו בס"ד 
מי שעשה נסים לאבותינו בימים ההם בזמן הזה ימלא משאלותינו ויהפוך עלינו גם את כל סוגי גזרי הדין, לאוֹרָה וְשִׂמְחָה, וְשָׂשֹׂן וִיקָר, לצהלה לטובה ולברכה, ברוחניות ובגשמיות, בכלליות ובפרטיות
לחיים!!
🥂

