תענו תשובות עמוקות אבלסוסה אדומה
מה ההבדל בין כעס לפגיעות?
מתי אדם נפגע ומתי הוא כועס?
אולימלח ופלפל
אולי ההבדל לאן כיוון הריגוש.
אני אסביר כשאני חשוב על אדם פגוע הרגש הוא כלפי פנים, הוא מעכל שכרגע נעשה לו משהו רע ויש לו תחושות קשות וכואבות.
כשמישהו כועס הכיוון של הרגש הוא כלפי חוץ. הוא משליך את הרגשות על מי שפגע בו או מה שהכעיס אותו.
אולי בגלל זה מותר להיפגע אך אסור לכעוס מבחינה הלכתית כי הכעס זה עבודה זרה שבקרבו של אדם. הוא חושב שהוא מנהל את העולם ובגלל שלא נעשה רצונו הוא משליך את כל הרגש בצורה רעה החוצה
צריך לחשוב על זהאוי טאטע!
עוד טיפה
אבל נראלי גאווה
כי אני חשוב ואני ציפיתי שהמציאות תהיה א והיא יצאה ב אז אני עצבני

פגיעות זה רגש טבעי "*הנעלבים* ואינם עולבים...עליהם הכתוב אומר ואוהביו וכו"
לעומת כעס שזה תגובה מתוך תפיסה מסוימת של גאווה ולכן "כל הכועס כאילו עובד ע"ז"
^^^^rivki
הכועס כועס כשהעולם לא מתנהל כפי שהוא רוצה. לפעמים זה רגש חיובי, אדם יכול לדוגמא לכעוס על חוסר צדק שנעשה כלפי מישהו אחר ולא נוגע אליו אישית.
פגיעות זה הרגשה שמשהו מהערך העצמי התערער בגלל היחס של האחרים. לכן אנשים הכי קרובים עלולים לפגוע הכי קשה .

'נפגע' זה פועל סביל לעומת 'כועס' .

אם לתרגם את הרגשות למעשים חיוביים, 'פגעיות' גורמת לרחמים והזדהות כלפי אנשים אחרים שנפגעו ורצון לתמוך בהם . 'כעס' לעומת זאת מניע אנשים להילחם נ ג ד מה שנראה להם כאי צדק.
כעס חיצוני (מכאן ההגדרה לכעס ב'כאילו'- "כעס הפנים")נפש חיה.
ופגיעות היא פנימית בכלל שהרגש של כל אחד הוא סובייקטיבי.
יש אדם שייפגע מהתנהגות א (בגלל שהמשמעות שלה מסויימת בשבילו) ויש אדם שאותה התנהגות תהיה בעיניו רגילה ובלי משמעות.



בדרך כלל אדם כועס כשהוא ציפה ל-א ובפועל התקבל - ב וממילא הוא יבטא את הכעס חיצונית כי הפעולה החיצונית נועדה להראות שהוא כועס.

בדרך כלל אדם פגוע מהתנהגות או התנהלות שהייתה כלפיו, שבעיניו לא הייתה מגיעה לו. כאן הרגש קובע האם אני פגוע או לא וממילא הביטוי לא בהכרח יהיה חיצוני (אלא רק לאחר שהוא יבטא את רגשותיו החוצה)
אני נפגע אם כותבים עלי שקריםמזמור לאל ידי
אני כועס- כשזה הופך לתופעה.

כעס לדעתי הוא שילוב של הרבה פגיעות.
איזשהו נקודת "על חזור" כשאי אפשר כבר להכיל.
אין הבדל גדולבסדר גמור

שניהם יושבים על "מגיע לי (יותר)"

אנשים פה עונים תשובות עמוקות ומפולפלותיוסי3
כל התשובות כאחד שוללות את הכעס מכל וכל כדבר שלילי. היחס הזה לכעס הוא יחס לא הגיוני ולא מוצדק.

כעס הוא אחד מהרגשות הטבעיים שמלווים כל אדם.

הפגיעות היא כאשר האדם מפנים את הדבר הפוגע, ואז הוא באמת מרגיש שקרה לו דבר לא נעים, וזה ההיפגעות. כאשר הוא מרגיש שיש בצד השני מישהו שאשם ברגש ההיפגעות שלו, אז כמובן שמוצדק לכעוס על הפוגע (בין אם הוא פגע בי ובין אם הוא פגע במישהו אחר. כמובן צריך לשים לב לא להיגרר אחרי ההרגשה האישית המשוחדת כאילו 'רק לי מגיע', אבל זה לא אומר שלא צריך לכעוס על מי שנוהג בצורה פוגענית, או אפילו מניח לפגיעה לחלחל ואדיש להיפגעות של השני.) אם יש מישהו שאשם בהיפגעות, והרבה פעמים יש אשם (בין אם הוא מזיד ובין אם הוא שוגג), אז אם יש אשם - אז מוצדק לכעוס. זה כמובן לא קשור ל'נעלבים ואינם עולבים' - אין מצווה להיעלב וליהפגע, ו'נעלבים' הכוונה שהם מבליגים היכן שצריך, גם כשזה קשה. (להשוואה, כתוב למשל ש'כל תלמיד חכם שאינו נוקם ונוטר כנחש אינו תלמיד חכם'. כלומר היכן שזה מוצדק מבחינת הוגנות צריך להילחם שאנשים לא יפגעו באף אחד, וגם אם פגעו באדם עצמו יש לו רשות לכעוס, והיכן שלא צריך לדעת להבליג, וגם כשמותר לכעוס לא לכעוס יותר ממה שראוי במקרה הנתון)

באופן כללי אני חושב שבפורומים גם אם נותנים לכאורה תשובות 'עמוקות' את לא תמיד יכולה לדעת מי עונה ולמה עונה ומה הוא יודע או לא יודע ומה הוא מבין או לא מבין. עדיף ללמוד כל נושא בצורה מסודרת.
אני לא שללתי את הכעס לחלוטיןrivki
אפילו כתבתי משהו דומה למה שאתה ציינת
את כתבת שלא מוצדק לכעוס על מה שנוגע לנפגע אישיתיוסי3
לא כתבתי את זה, אבל נניח...rivki
מניסיון שלי, ב99% מהמקרים כעס זה באמת רגש שלילי.
והבעיה היא בדיוק מה שאתה כתבת, התחושה הסובייקטיבית ש'נעשה לי עוול ואני יודע מי אשם בזה'. אפשר לא לקבל את הסיטואציה ולנסות לתקן אותה, גם בלי לכעוס. כעס מוביל למעשי פגיעה ואלימות, לא רק פיזית כמובן.
אולי ב1% מהמקרים, ואני ממש 'נדיבה', כעס מוצדק ומוביל למשהו חיובי.

זה המסקנות שלי מהעבודה עם קהל במשך כמה שנים טובות. זכותך לא להסכים כמובן.
את שוב כותבת בערך את אותו דבריוסי3
ואני ממשיך לא להסכים
אני חושבתאהבה.

שכעס זה רצון עמוק שלא התגשם. רציתי שיקרה משו\שיגידו לי משו\ שיתיחסו אלי בצורה מסוימת\ שיביאו לי.. וזה לא קרה.

שאיפה ל"צדק" שאומר שמה שאני רוצה צריך להגיע אלי. ואם הוא לא מגיע אלי, זה לא"פייר".

ופגיעות זה הרצון הטבעי של האדם שיקבלו אותו איך שהוא ויתיחסו אליו בצורה ראויה לו, והוא לא מקבל את היחס שהוא ציפה לו.

לדוגמא, כשהבוס שלך צועק עליך מול כולם את תרגישי פגיעות. כשהבוס שלך יצעק עליך מול כולם למרות שלא עשית שום דבר רע את תכעסי.

לפעמים הם מתנגשים כי יש מנגנון הגנה לנפש שלא נותן לה להפגע כל כך מהר ומה שהוא עושה במקום להפגע זה להפיל את האשמה על מישו אחר, כלומר, לכעוס עליו. 

 

נראלי.

כעס הוא תוצאה אפשרית אחת של פגיעותפסידונית


https://forms.gle/KykkyVH29ukDMQu3A סקר תענו ותיפרסמו1978000

ריבונות  סקר תענו ותיפרסמו

פשוטבינייש פתוח

בן אדם נפגע אם הוא מתאכזב והביטחון האישי שלו נפגע

בן אדם כועס אם הוא מתאכזב אבל הוא בטוח בעצמו

כל מי שנפגע גם אמור לכעוס אבל זה יכול להסיח את דעתו

תשובהadvfb

פגיעה - כאשר קורה קונפליקט בנפש האדם והוא חווה אותו באופן שלילי (יש קונפליקטים שאנחנו חווים אותם כחיוביים - צחוק, בכי מתוך אושר).

כעס - כנ"ל אבל יותר ממוקד. בגלל אותו קונפליקט האדם חש שיישות מסויימת מאיימת עליו והוא מפנה כלפיה את התסכול שלו שנוצר מהפגיעה. אדם פגוע מתייחס לעצמו, אדם כועס מתייחס למי שהוא כועס עליו. המשותף - שניהם חווים דבר לא נעים בתוך עצמם.

וואי זאת שאלה שמצריכה המון מחשבה...השתדלות !
ספק אם יש לי עכשיו את הראש לחשוב על זה.
אבל ממה שאני מרגישה-
כעס בדרכ מוביל למעשים שמשנים מציאות, בעוד שאת התחושה של פגיעות בולעים ומבליגים...
כעס ופגיעות גם לא חייבים להיות סותרים- לפעמים האדם כועס כי הוא מרגיש פגוע. כועס על עצמו, על אחרים.
כעס זה אש, זה בערה. צריך לנתב אותה לכיוון הנכון.
לא מזמן למדתי משהו יפה- אומרים שאדם לא יהיה נוח לכעוס, אבל לא לגמרי מבטלים את הכעס. הכעס הוא לא שלילי. האדם שמשתמש בכוח ובעוצמה של הכעס יכול לבחור את הכיוון שזה מוביל אותו אליו. בגלל זה אולי זה גם מצריך מחשבה, ומזהירים לא לכעוס ולהתלהט במהירות - כדי שנצליח לחשוב על מה זה יתרום, ואיך להפעיל את הרגש הזה בצורה המועילה ביותר.

גם פגיעות אפשר לנתב- זה רגש שהוא יותר מתון מכעס, ולכן גם העוצמות שלו לכאן או לכאן הן יותר קטנות. זה יכול להוביל להבלגה ולהצטברות של עוד ועוד רגשות של פגיעות עד שזה מתפוצץ, או שהאדם בוחר לפתור את העניין בנחת עם האדם/ הדבר שפגע בו.

אבל אני צריכה לחשוב על זה יותר... שאלה יפה ובכלל לא עניתי עליה אבל לא נורא😅
בקיצור, ובלת"קלגעת בלב
כעס הוא התנגדות אקטיבית למצב. כשלא מוכנים לקבל את המציאות המכעיסה ומנסים להדוף.
פגיעה היא התנגדות פסיבית. אני מבינה שהמצב הזה לא בשליטתי, אבל מתנגדת אליו.
בקשת עמוק - וזה עמוק. מקווה שמובן כי לא מספיקה להדגים ולפרט.
זה עפ"י מה שאני לומדת השנה בקורס הטיפול התורני אצל הרבנית חוה שמילוביץ.
לא יודע אם "עמוק"..ד.

אבל באופן פשוט - 

 

זה שאדם נפגע ממשהו, זה דבר טבעי. מצד עצמו, לא בהכרח גרוע. מראה שהוא מרגיש. כמו שמי שיש לו קצות עצבים בריאים, מרגיש דקירה...  אלא מה? מכיוון שלא טוב שאדם יהיה תלוי באחרים ובגחמותיהם, וגם יכול לפגוע בתחושתו ובתדמיתו שלא בצדק - ראוי לתרגל איך להתגבר על פגיעה, עד כדי לא להיפגע.

כיצד? אדם מתַרגל להסתכל על מה שאומרים לו "מהצד".. לא להיות מיידית מתחת לאמירה.. ואז - אם זו הערה אמיתית, אומר לעצמו טוב ששמעתי - נתקן... אין אדם מושלם. רואה גם את הטוב שיש בו, הרבה. בפרט כשהצד השני אינו מתכוון לפגוע, ואולי מגיב על תחושת פגיעה של עצמו..

אם סתם צורת דיבור לא ראויה, אז הכי טוב להסתכל על זה כאילו "מלמעלה", כאילו דיבור אל מישהו אחר, וממילא מתעורר יותר יחס של רחמים/בוז אל ההיזדקקות אל צורת דיבור כזו, מאשר היפגעות.

 

כעס, זה משהו אחר. זו כבר "תוצאה" של ההיפגעות. תוצאה לא הכרחית. לפעמים באה בדיוק בגלל חוסר תירגול לא להיפגע מידי - אז זו צורת התגוננות. להוציא את הדברים, לתקוף חזרה.

 

בכללי, הכעס אינו תכונה טובה. במקום שהאדם יהיה בשליטה על הדברים, נינוח, מאבד את הראש. חשוב להתרגל לנשום רגע, להגיב בנחת, לגופו של ענין. קשור למה שמקודם. כמה שיותר ביטחון עצמי ענוותני ולא יהיר, ככה פחות כעסנות.

 

לפעמים אפשר לחלק: קודם, לתת מקום לתחושה רגעית, בפנים, של "כעס" על תוכן לא ראוי, צורה לא ראויה. כך נותנים מקום לתחושה המוסרית ביחס אל הענין. אח"כ, לשחרר ולהגיב בצורה מתונה. הסברית. גם מצד התחושה שבתוך האדם, גם כלפי חוץ.

 

זה הרבה ענין של תירגול..

אפשר לשמור את מה שכתבת?שנזכה לשמוח
בשמחה.... שתזכי תמיד לשמוח..ד.אחרונה


ברוכה השבה👋ארץ השוקולד
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפיאחרונה

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך