איך רבנים בכזה קלות מורים לאנשים בצרה לבדוק תפילין ומזוזות?חסדי הים
אם ירא שמים כתב אותם לא צריך לבדוק תפילין לעולם ומזוזות כל 3 וחצי שנים.

ראיתי סרטון על רב מסויים שאומר לבדוק תו"מ ואז הוא אומר שלא צריך לבדוק טלית וזה נגד ההלכה שצריך לבדוק טלית וציצית כל יום.
כי זה יכול להיות המקור לצרהמושיקו
ברגע שיש פגם בדבר רוחני של האדם זה משפיע על הגשמיות שלו.

והדברים האלו נפסלים בקלות.
יכול להיות פגם רוחני בהמון דברים.חסדי הים
תפילין ומזוזת הם שערים עיקריים לעניני האדםמושיקו

ודרכם  עובר השפע לאדם.

 

שיש פגם בתפילין ומזווזת אז משתלשל מזה  פגם גשמי.

 

שמתקנים את הסיבה המוסבב מסתדר ממילא.

ולכן כאי לבדוק פעם  בשנה אותם.

 

 

אגב צדיק לא רואה מה הבעיה, אלא אם יש בעיה בשערים הרוחניים.

 

משם כנראה יש רבנים ששולחים על  אוטמט לבדוק תפילין ומזווזת

(

המזוזה זה התעודת זהות של האדם.

משפט זה היה שגור בפיו של הרב משה בן טוב זצוק"ל, כל מעשי האדם ומשפחתו ניבטים  ונגלים ע"י כח קדושת המזוזה, וכמו שכתוב במזוזה, בְּשִׁבְתְּךָ בְּבֵיתֶךָ וּבְלֶכְתְּךָ בַדֶּרֶךְ, וּבְשׇׁכְבְּךָ וּבְקוּמֶךָ. וּכְתַבְתָּם עַל מְזוּזוֹת בֵּיתֶךָ, כל מה שאת עושה בבית ומחוצה לו, נכתבים ע"ג המזוזה.

 

)

 

 

 

התכוונת שהשפע עובר למי שבודק, (בתיווך הרב)חמדת66


בלי קשר לרבמושיקו

הרב יכול לראות את  זה יותר בקלות.

 

אפשר מלכתחילה לבדוק פעם בשנה ולהקפיד אל מוצר מהודר ואז מלכתחילה לא מגיעים לרב

ומה המקור שלך לבדוק פעם בשנה?חמדת66


המחבר כידוע כותב פעמיים בשבע שניםחמדת66

ואגב, כל-זמן שרואים שהוא"תקין" גם לא צריך "מומחה שייבדוק, די בבדיקה בעלמא.

הוא ליובאוויטש.מי האיש? הח"ח!

להם יש הוראת מבצע לבדוק מדי חודש אלול.
לכל אחד הפוסק שלו.

אתה אומר שהרב עובדיה הוא ליובאוויטש?מושיקו

ציטוט מתוך "הילקוט יוסף" המדבר בעניין זה: "מנהג חסידים ואנשי מעשה לבדוק את התפילין והמזוזות בחודש אלול, ומכל מקום אין חיוב מעיקר ההלכה לבודקן. ואם התפילין נכתבו בידי סופר מומחה, אינו צריך לבודקן אפילו לאחר כמה שנים. ובמזוזות מעיקר ההלכה חייב לבודקן פעם אחת בכל שלש שנים ומחצה, ומנהג חסידות להחמיר לבודקן בחודש אלול מידי שנה בשנה. [שו''ת יחוה דעת ח''א עמ' קמד. סי' מט. ילקו''י מועדים עמו' יח. וחזון עובדיה ימים נוראים עמ' כו]".
 

לא.מי האיש? הח"ח!

אלא שאתה ליובאוויטש.
אל תדאג לספרדים.

ליובאוויטש דואגים לספרדים כבר כמעט 70 שנהמושיקו
למה שנפסיק?
לדאוג לספרדים זה נהדר.מי האיש? הח"ח!

אבל מבחינה הלכתית אין קשר בין פסק הרב עובדיה להלכות ומנהגי חב"ד.
לאחרונים זה אפילו שו"ע אחר, בשונה בערך מאשר עבור כל שאר קהילות ישראל.
ומעבר לכל זה, בעצמך ציטטת את לשון הפסק שזה מנהג בלבד ושאין חיוב מעיקר ההלכה. אצל ספרדים זה בראש ובראשונה מובן שיעשה כל איש ואיש כמנהג מוצאו ועירו, נהרא נהרא ופשטיה בתפוצות המזרח, לוב כלוב, תוניסיה כתוניסיה ובבל כבבל. בעניין כזה לא ידוע לי מעולם שהם חיכו לשלוח המקומי (שבלי ספק בכל אתר ואתר פעלו ועשו נפלאות כשלעצמם) כדי להחליט מה לבדוק ומתי.

המקור זה אותו מקור המציאות היא אותה מציאותמושיקו

הרב בן טוב לדוגמא, לא היה חסיד חב"ד מוצהר וזה היה הקו שלו ועוד רבים וטובים שטובת בני ישראל  ברראש מעייניהם

הוא היה שיטה פרטית ספרדית אחת.מי האיש? הח"ח!

וזה בטח לא מה שאומר - כפי שבעצמך ציטטת - הרב עובדיה לשומעי לקחו.
אני לא חושב שאף מורה או פוסק ימנע לחזק את בדק הבית, אבל בטח לא כולם יידרשו להתעסקות במתרחש בתוככי הקודש פנימה.

הרב עובדיה ציטט שו"עמושיקו

ושו"ע שייך לכל אחד ואחת מישראל

תגיד,מי האיש? הח"ח!

ביום יום, ככה על הדרך, כשאתה מתייחס ל"שולחן ערוך", אתה מתכוון למה שרבי יוסף קארו העניק לעם ישראל, או למה שאדמו"ר הזקן העניק לחב"ד?
אתה מבין שאתה לא בהכרח ניתן להבנה כשאתה מקשר את הרב עובדיה עם "השולחן ערוך", כאילו אצלך זה בהכרח מה שאצל כל אחד אחר?
אי אפשר להיות לא ישר ולא עקבי. ברור שאם אתה ליובאוויטש אז השולחן ערוך שלך הוא שו"ע הרב, ואם אתה כל מנהג אחר אז השולחן ערוך שלך הוא שו"ע המחבר.
אני אישית על אף שלא קיבלתי על עצמי את דרך חב"ד (מתפלל נוסח פולין היינו "ספרד" ולא האר"י), כן גדלתי על אווירת אלול שבה בודקים תפילין ומזוזות, אבל זה עניין חינוכי שדווקא בממלכתי דתי הקלאסי החזיקו עד כמה שאפשר בשיטות רבות. הכל למען מטרת חינוך ולימוד, ובוודאי על ימי הרחמים וחודש התשובה. אבל אי אפשר לשבת עם ספר הלימוד, או עם דף הפוסק, ולייחס את מקורותיו למה שאינם, ובוודאי שנוסח כמו "חסידים ואנשי מעשה", זה בא לו מהמשא ומתן היומיומי כרב בישראל (כולל כהונתו כרב הראשי), שלמד גם את שאר המנהגים והשיטות.
בכלל בוודאי אין זה מפריע אם נוקטים עוד מעשה טוב ועוד מצווה. אבל מפריע לי מאוד כשמערבבים מקורות ולא מאפשרים בכלל להבין שישנן שיטות, ישנן מסורות וישנן קהילות, ולא הכל שפה אחת ודברים אחדים. אגב גם מה שלומדים בבתי ספר כ"קיצור שולחן ערוך", יש לפחות שניים כאלו, ושוודאי אלו ואלו דברי חיים, ועדיין האחד זה רבי שלמה גאנצפריד - איש טרנסילבניה מחוגי הקנאים ההונגריים "הישנים" שאצלם "חדש אסור מן התורה" וכדומה, והשני זה רבי חיים דוד הלוי - רב ספרדי בארץ ישראל, מיושב ומעורב בדעת עם הבריות ביישוב הציוני ובמדינת ישראל.

יש שו"ע ויש שו"ע הרבמושיקו

חסידים ואנשי מעשה מופיע בשו"ע.

משם כולם מצטטים

 

וזה המקור לבדיקה כל שנה.

 

יש את הסיבה שזה על פי הקבלה, כפי שכמה וכמה רבנים מחזיקים מזה.

 

שמעתי בשם הרב אויערבךאריק מהדרום
בתפילין פעם אחת לבדוק אחרי עשר שנים (כלומר בגיל 23) לבדוק שהדיו שנכתב בו לא מתאדה, אחרי זה לסגור ולא לפתוח יותר לעולם כי בשיטות של היום לא אמור להפגע הקלף והדיו לא אמור להמחק אלא בתנאי מזג אויר קיצוניים או בתנאים כמו צבא בשירות מיוחד וכל פתיחה של הבתים עושה רק נזק.

אין לי מקור אבל כך שמעתי.
זה פרנסה ליהודיםבוז
אני חושב שאת צודקתארץ השוקולד
נראה ליפאטה מורגנה
ראיתי את הסרטון עליו אתה מדבר
כנגד כל רב שמורה כנגד ההלכהאנונימי פלוס

קיימים 300 רבנים שמורים כהלכה. (אני יותר מדי אופטימי?)

נראה לי שרב הרבנים לא כאלו קיצר..

דווקא ראיתי בילקוט יוסףצהרים
שכתב שמעיקר הדין אין צורך לבדוק בכל יום את הציצית
תפילין כל 7 שניםהמלך 1


בתוק סופר סת''ם אני אספר לךנחשון מהרחברון
על עשרןת מקרים שהגיעו אלי של מוזוזות וגם תפילין שנכתבו ע''י יראי שמיים.
בעבר כל סופר עיבד בעצמו את הקלף ,הכין את הדיו, ידע מה החומרים שיש והתאים אותם טוב. היום קונים פעם קלף מפלוני פעם מאלמוני פעם דיו כזה פעם דיו אחר לפעמים משייפים את הקלף כדי שיהיה קל יותר לכתוב ולפעמים מורחים מי קלף לפעמים מדללים את הדיו במים לפעמים בחומרים אחרים והמשמעות של זה היא שלפעמים בגלל הזמן או תנאי מזג האוויר הדיו 'נשבר' או 'קופץ' מהקלף. אותיות נפסקות מילים נמחקות למרות שהסופר היה יר''ש בתכלית וכתב מהודר מאד.
בנוסף להמון מזוזות שראיתי של פסולים או פסולים בדיעבד משעת כתיבה. לצערינו היום המקצוע של כתיבת סת''ם הפך להשלמת הכנסה להרגה אנשים שאינם מקצועיים ומזלזלים בהלכות. השוק הסיטונאי של הסוחרים משלם סכומים נמוכים מאד למזווזות ברמה פשוטה ומשלם סכום מצחיק על הגהה חפיפניקית (2-3 ₪ למזוזה. נראה לך הגיוני?) כי המזוזה גם ככה ברמה נמוכה אז הוא לא רוצה לשלם הרבה על הגהה כדי שיוכל למכור בזול.
התוצאה היא שדווקא המזוזות הפשוטות שנכתבו מאד מהר כדי שיהיה רווחי לכתוב אותם - עוברות הגהה מזעזעת. הסוחר יגיע עם זקן גדול וימכור לך את המזוזה כמהודרת מאד כשבפועל היא מקסימום כשרה בדיעבד.
זה למה צריך לבדוק מידי פעם.
מושיקו
אתה מנסה לבלבל אנשים עם המציאות... ;)

אנשים מעדיפים להוציא אלפי שקלים על ביטוחים ולא כמה עשרות שקלים על בדיקה שנתית...
בניגוד אליך אני לא רואה ערך סגולינחשון מהרחברון
בבדיקה כשמירה. (מסייג, וודאי ששומר אבל מי שמקפיד על ההלכה פעמיים בשבע שנים במזוזה ואף פעם בתפילין לדעתי רגוע לגמרי)
אבל בפרקטיקה של קיום המצווה אני טוען שצריך לבדוק מידי פעםץ ממש לא נצרכת בדיקה שנתית.
זה לא אני,זה גדולים וחשובים ממנימושיקו
מכל החוגים.

ומי שמבזבז סכומים גדולים על רפואה וחוסך סכומים קטנים על בדיקה שיש סיכוי יותר גבוה שזה יעזור.
הוא לא עושה דבר הכי חכם..


אגב.
כמה עולה אצלך בדיקת מזוזה/זוג תפילין
בדיקת מזוזהנחשון מהרחברון
בין 15 ל20 שח.
תפילין עיום אני לא בודק בעצמי אלא מעביר למכון שפותח וסוגר. אני בודק רק את הפרשיות. זה באיזור ה250 סה''כ (תלוי כמה עבודה יש על הבתים)
זה לא העניין של הלחסוך כסף אלא שפתיחה וסגירה של התפילין פעמים רבות הורסת את התפילין ומגבירה את הסיכוי לפסול אותם. ומזוזות פשוט אם לפי ההלכה אין צורך. וטכנית לרוב אין צורך אז למה לבדוק?
מזל שקשה לפסול ברית מילה חסדי הים
יש ירושלמינחשון מהרחברוןאחרונה
על המושכים בעורלתם...
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפיאחרונה

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך