כשמשלמים ביטוח לאומיהבת של המלך
בתור עםהבת של המלך
תכל'סהאטורי האנזו
אנחנו משלמים מספיק
מיסים כדי שפעם אחת יקחו
את כל המדינה בקיץ
לתאילנד ולא לבחירות
או מלחמה.
יש מדינות שלא משלמים ומי שעני נזרק לרחוב. ההיפך זה כאן.
בשם 'יש אומרים'
בעיקרוןימ''ל
'ביטוח' למי שנקלע למצב שלא מאפשר לו לפרנס את עצמו טכנית (הבטחת הכנסה, אבדן כושר עבודה או סתם אבטלה וכדו') או סטטיסטית (קצבת ילדים, זיקנה וכדו').
מדיניות של מדינת רווחה סוציאליתשמן פשתן
והם באמת עוזרים?הבת של המלך
כן אבל לפעמים יותר מידי על חשבון אחריםשמן פשתן
כלום, מלבד לעזור לערביםאריך וייס
אכן. מימון לשונאי ישראל להילחם בנובן מערבאאחרונה
אפשר להחשיב מזה חלק מהמעשרות לדעת פוסקים אחדיםאריק מהדרום
משום שזו קופת הצדקה הגדולה במדינה וגם אם זה בכפיה, פרנסי הציבור יכולים לכפות על הציבור לתת צדקה.
מעניין,הָיוֹ הָיָה
מי לדוגמא?
ולמה יש לזה גדר של צדקה?
הרב ליאור, הרב שרקיאריק מהדרום

אולי יש עוד.
אהה, יש"כ.הָיוֹ הָיָה
ולמה באמת זה נחשב צדקה?
(בהתחשב במה שאנחנו יודעים על דרכי התנהלותם...)
שאל אותם ישירותאריק מהדרום
כלוםמושיקו
אפשרי להוציא מהם מתישהו במהלך החיים אבל זה לא בערך למה שהם לוקחים
וכולנו שותקיםהבת של המלך
סתם משלמים
ולא מדברים
יש משהו בפורום שחושב שזה מוצדק מה שאנחנו משלמים לביטוח לאומי?
זה ההבדל בין גישה ליברלית לסוציאליתנב"י
הגישה הסוציאלית אומרת שיש לחייב את כולם להשתתף לטובת החלשים ולא להסתמך על הטוב לב האנושי.
אני חושבת שיש מקורות ל2 הגישות במידה מסויימת ביהדות, אבל אני כן בעד לתת כדי שמי שנתמך מביטוח לאומי ולא מעט פעמים אלו הקשישים שלנו, או הנכים, היתומים והאלמנות שלנו כחברה וכעם. שכל אלו יקבלו תמיכה שיכולה להיות למוצרי המזון הבסיסיים ביותר.
תודה 🙂נב"י
התורה יותר ליברליתמושיקו
ולתמוך במי שצריך, אם צריך.
התורה יותר ליברלית לגברים.קרן-הפוך
ממש לא נכוןמושיקו
כשמסתכלים בצורה טהורה ואוביקטיבית מבינים שדווקא התורה הכי ליברלית כלפי זכר ונקבה איש ואשה ילד וילדה זקן וזקנה.
אם כך - מדוע למשל יש בעייה של נשים עגונות, מסורבות גט?קרן-הפוך
אממאריך וייס
המעמד ההלכתי לא דומה, אבל לפי חוקי פעם והתרבות של פעם דווקא זה היה די הוגן. היום לא כך..
ברור שהתורה משקפת את אורח החיים והמנהגים של פעםקרן-הפוך
וההלכות, משקפות ברובן את העולם העתיק של אז.
אז היא כן שיווניות ( פשוט לא היום)אריך וייס
לא, אז המצב היה עוד יותר אי-שיוויוניקרן-הפוך
אב מוכר את בתו לאמה, אב מוכר את בתו לאישה, אישה פסולה לעדות, אישה שנאנסת (לא עלינו) נאלצת להינשא לאנס ולא להיפרד ממנו לעולם....
מי אמר שצריך שיוון?מושיקו
בין עשיר לעני צריך גם שיוון?
בין חולה לבריא צריך גם שיוון?
יש מעמד אישי שצריך לפעול לפי היכולות האישיות בצורה הכי טובה.
לא לפזול לדשא של השכן
אל יתהלל חכם בחכמתו, ואל יתהלל הגבור בגבורתו; אל יתהלל עשירקרן-הפוך
ואל יתהלל גבר ביתרונו בהלכה מול המעמד של אישה ההלכה.
אל תדון את חברך - עד שתגיע למקומו.
וכך בדיוק התחיל הקומניזם - שיוון לכולםמושיקו
ה' נתן לכל אחד תפקיד.
התורה מסבירה מה בדיוק ואיך להשתמש בו.
זה שאנשים לא הולכים לפי זה ומגיעים לבעיות אלו או אחרות זה לא בעיה של ההלכה והתורה.
אכן יש חריגים, אבל המקרים הלא מוצדקים מפריעים לטפל במקרים המוצדקים.
שמנסים להתבונן איך חיו לפני דור או שניים ולנסות לשאוף לשם או לשאוף קצת פחות לחיצוניות של היום זה פותר חצי מהבעיות
(בדורות הקודמים כל הרבנים והתורה עמדו לצד האשה, היום לא נותנים להם..)
אני לא מכירה - מה היה בדורות קודמים שהיום לא מתאפשר?קרן-הפוך
לא נתנו כוח דימיוני לנשים,לכן יכלו לאכוף את הגבריםמושיקו
הן כוח גשמי והן כוח רוחני.
(מצדיקים שראו איפה הבעל המעגן ברוח הקודש, עד בתי הדין שכפו גט או התירו עגונות כשהיה אפשר)
מה שקורה בשווין שכזה הוא שהשלטון מקבל הרבה כוחארלט
להתערב ולכפות את השוויון ואת הכוח הזה החזקים מנצלים , הם לוקחים לעצמם את משאבי המדינה, העם סובל ושוויון אמיתי איין. גם בארץ, ככל שיש יותר כוח לפקידים/בגץ/פרקליטות הם מנצלים אותו לכפיית האג'נדה שלהם, אפילו נגד הממשלה שנבחרה ע"י העם.
מקסיםאריך וייס
וכנ"ל - התורה בשיטה אחרתמושיקו
למשל שהמשאבים שייכים לבני המקום.
וכל אחד מוכר את סחורתו לשני
באמת לא צריך שוויוןפ' מקגונגל
(ציניות. הטענה 'לא צריך שוויון' בהקשר לזכויות א/נשים היא מגוחכת)
אגב, יש לך טעות...הָיוֹ הָיָה
אנוסה יכולה להיפרד מהאנס אם היא רוצה.
לעצם הדיון אינלי בנתיים כח להגיב, אולי אח"כ יהיה לי....
מה שבטוח הוא דבר אחד: התורה היא דבר ה', ולא את זו שיכולה להתווכח איתו על צדקתו, עכשיו תפרשי איך שאת רוצה את הכל, תוך שאת זוכרת אבל שזו תהיה מבחינתך האמת האבסולוטית..
התורה היא דבר ה׳ - אלא שעברו אלפי שנים מאזקרן-הפוך
וכל פוסק הלכה, גדולים כקטנים, מפורסמים וגדולי עולם מול רבני קהילות ופוסקים מקומיים, תרם את חלקו לעיצוב ההלכה כפי שהיא היום.
לא הכל בהלכה כיום הוא דבר ה׳ למשה בסיני.
את, להזכירך, הזכרת דוגמאות היישר מהתורה שבכתב...הָיוֹ הָיָה
שלא לדבר על זה שגם כפירה בתושב"ע היא כפירה לכל דבר.
ויהודי מאמין - מאמין שגם היא דבר ה' שניתן למשה מסיני.
הזכרתי מהתורה - כי זה אכן מאת ה׳קרן-הפוך
בעבר כנראה עשו זאת יותר.
כיום מפחדים לחדש חידושים בהלכה.
זה כבר סביר יותר..הָיוֹ הָיָה
לא התכוונתי להעליב כמובן, אבל קודם נשמעת כ...
כעת זה סביר, אני גם מסכים איתך לגבי כל מינ דברים,
אבל צריך לדעת את הגבולות
אני מניח שאת לא מצפה ממישהו לומר, נגיד, שניתן בדורינו להתיר אשה ללא גט,
נכון?
היום מנסים להכריח לחדש חידושיםמושיקו
במקום לחשוב למה התורה אמרה מה שאמרה ועל בסיס זה לפסוק במציאות של היום.
שזה גורם שלא יחדשו חידושים בשביל לעזור למי שצריך.
ואחרי זה מגיעים בתלונות..
זה הדפוס פעולה של הדור, שמפסיד לא מעט בלי קשר למישהו מסוים
למיטב הבנתי אין בתורה בסיס הלכתי נרחבקרן-הפוך
הרבה התנגשויות בין מציאות החיים וההלכה הן על רקע זה.
לכן אין מנוס מחידוש חידושים.
דוגמא אחת מיני רבות לבעיות ופערים משמעותיים בין התורה ומציאות החיים שלנו.
יש הכלמושיקו
לדוגמא,בתקופת קום המדינה היו נמלי ענק בחו"ל שביום ראשון נסגרים לחלוטין.
בארץ לא הסכימו לשמוע אידאולוגית, למרות שטכנית זה אפשרי.
יתכן גם כיום.
וזו דוגמא מיני רבות.
קשה לתורה לפסוק למי שהחיים לא מבוססים על תורה, זה ההתנגשות.
מסכימה איתךפ' מקגונגל
נשגב מבינתיהאטורי האנזו
איך תתכן אפשרות של נישואין ע"י אונס.
ישנה בחורה צעירה, עשירה, מיוחסת, יפהפיה, כליל השלימות..
מגיע אדם שלא התברך בכל אלו, אונס וזוכה בפרס הגדול? פשוט ככה?
אף פעם לא הבנתי את זה. מוכרח שיש משהו מעבר.
נו, אז הנה תשובה..הָיוֹ הָיָה
היא יכולה חופשי לזרוק אותו,
רק שבמקרה והיאדווקא הפחותה מביניהם, והוא בא לספק יצריו לרגע - הוא נדפק.. כי היא יכולה לדרוש ממנו להשאר איתה כל לחייה, ושיקפוץ...
אתה בטוח שאין שם מחלוקת בעניין?האטורי האנזו
ככל הידוע לי - לא.הָיוֹ הָיָה
תמיד יכול להיות שאני טועה.
ולמה כולם מתעסקים רק עם הפרט הזה?מושיקו
ולא על שאר הכללים שכתובים באותו מקום?
ישנם דברים הטבועים בנפש האדם.האטורי האנזו
כמו?מושיקו
לא לעיין בתורה שבעל פה?
כמו לא לחשוב שאם מה שכתוב לפני ואחרי הוגן, אז גם לפרט הזה יש פירוש והסבר שהוגן לאשה?
אם אני אסכים אתך שנינו נטעה.האטורי האנזו
יש משפט שאומר- אתה גם צודק וגם חקויאק, שזה אומר שאתה צודק וטועה ביחד.
אתה טועה כי יש הרבה אפור באמצע,
לא מצד אמיתות הדברים אלא מצד האמת הפנימית של המקבל ברגע נתון.
אמר ר' נתן- כמו שהשקר מול האמת הוא שקר גמור,
כך האמת מול האמת לאמיתה היא שקר גמור. כי יש אמת שנועדה להרחיק אותך. אעפ שהיא אמת.
אני לא ארחיב כי מניח שאתה מכיר את העניין.
יש נושאים שיותר קשים לעיכול, וזה משתנה בין אדם למע' העיכול שלו, וכל זה בזמן נתון שנמצא בחייו.
ואתה צודק כי הדברים שאמרת אמת.. אבל.
בא נתחיל עם חיוב הקנס במקרה הזה,למה לא הזכרת?מושיקו
ולמה לא הזכרת שהרצון שקובע במקרה הזה היא הרצון של האשה, וזה לרעת הגבר?
הלכה א[עריכה]
מי שפיתה בתולה, קונסין אותו משקל חמישים סלעים של כסף מזוקק - וזה הוא הנקרא קנס; וכן אם אנס אותה. וקנס זה, מצות עשה של תורה, שנאמר ונתן האיש השוכב עימה לאבי הנערה, חמישים כסף (דברים כב, כט). ואיזה הוא מפתה ואיזה הוא אונס - מפתה, לרצונה; ואונס, שבא עליה בעל כורחה.
הלכה ב[עריכה]
כל הנבעלת בשדה - הרי זו בחזקת ודנין אותה בדין אנוסה עד שיעידו העדים שברצונה נבעלה. וכל הנבעלת בעיר הרי זו בחזקת מפותה מפני שלא זעקה עד שיעידו העדים שהיא אנוסה כגון ששלף לה חרב ואמר לה אם תזעקי אהרוג אותך.
הלכה ג[עריכה]
המפותה שלא רצתה להנשא למפתה. או שלא רצה אביה ליתנה לו. או שלא רצה הוא לכנוס. ה"ז נותן קנס והולך ואין כופין אותו לכנוס. ואם רצו וכנסה אינו משלם קנס אלא כותב לה כתובה כשאר הבתולות. אבל האנוסה שלא רצה היא או אביה להנשא לאונס הרשות בידם ונותן קנס והולך. רצתה היא ואביה ולא רצה הוא כופין אותו וכונס ונותן קנס שנאמר ולו תהיה לאשה הרי זו מצות עשה. אפילו היא חגרת או סומא או מצורעת כופין אותו לכנוס ואינו מוציא לרצונו לעולם שנאמר לא יוכל לשלחה כל ימיו הרי זו מצות ל"ת.
הלכה ד[עריכה]
ואין לה כתובה שלא תקנו חכמים כתובה לאשה אלא כדי שלא תהיה קלה בעיניו להוציאה וזה אינו יכול להוציאה.
לדעתי אנחנו קצת מפספסים את הנדוןהאטורי האנזו
שאלת- למה דווקא מתרכזים בפרט הזה.
ועניתי שהדבר הוא בנפש האדם.
לומר דבר כמו: 'מי אמר שצריך שוויון' אולי אתה צודק, <ואולי גם לא>
בחיים זה לא ה-מה, זה האיך. לא משנה מה אתה אומר, משנה איך אתה אומר את הדברים.
התחלתי לכתוב תשובה קצת ארוכה אבל לא ראיתי טעם להמשיך.
ואתה צודק במה שאתה אומר.
אבל קצת גם טועה.
קשה לי להתנסח כאן כי הדברים הם לא לפורום ציבורי.
ולחכם מדברים בר"ת.
שאתה לוקח פרט ומנפנף בו ומזלזל בדבר קדוש..מושיקו
זה אכן דבר שנוגע בנפש האדם....
כמדומניחיים טוב ב"ה
אתב מבלבל אותם עם עובדותמושיקו
חשבתי שזה רלוונטי 🤷♂️חיים טוב ב"ה
לא רוצה להכנס לשאלהנחשון מהרחברון
האם התורה שיוויונית או לא.
הערב חשובה - לא לסלף. אשה לא נאלצת להנשא לאנס.
ממש לא!
היא או אביה יכולים למחות ולא להתחתן איתו.
אם את מסתכלת על תרבות שבה האשה בבית ולא עובדת זה חתיכת עונש רציני לאנס שעכשיו הוא חייב לפרנס אותה כל החיים. אם היא בוחרת בזה. אם היא לא רוצה זה לא קורה.
או במילים אחרות, האשה קובעת מה יהיהמושיקו
אבל התורה לא שיווניות שהיא לא נותנת כח לאשה וגם שהיא נותנת כח לאשה.
זה תמצית הטענה ההזויה הזו..
..
אנוסה לא נאלצת להינשא לאנסאמא של בנותי
אבל פעם זו היתה בושה איומה לבחורה לאבד את בתוליה שלא במסגרת נישואין, והיה לה מאוד קשה להינשא...
כדי להגן על זכויותיה, אם היא רוצה - מכריחים את האנס לשאת אותה, כלומר: נותנים רק לה בחירה האם להינשא לו או לא, ושוללים ממנו את הבחירה.
כמו שרואים בתורה, פעמים רבות, בגלל הבושה, הרבה נאנסות רצו את זה: תמר רצתה שאמנון ישא אותה לאחר האונס (אבל הוא גירש אותה, בניגוד להלכה), דינה לא רצתה לעזוב את שכם בן חמור עד ששמעון הבטיח לה שהוא ישא אותה, ומאמינה שיש עוד דוגמאות, אלה רק מה שעולות לי עכשיו.
צריך לזכור כלל שהתורה דוגלת בו: "אין משיאין את האישה אלא מדעתה". בוגרת - אין לקידושין כלל תוקף אם האישה לא מסכימה להם. ובקטנה - למרות שהאב יכול להשיאה, התורה מאוד מאוד נגד מי שמשיא את ביתו בניגוד לרצונה... "עד שתבגיר ותאמר בפלוני אני רוצה".
אב שמוכר את ביתו לאמה - התורה אמנם התירה, אך גם עשתה סוג של שיימינג למי שעושה זאת... התורה ממש ממש ממש לא עודדה את זה. דברים מאוד חריפים נכתבו על אב שעושה זאת. וגם אב שעשה זאת - גורלה של בת שנמכרה לאמה, אינו כשפחה רגילה, ממש לא... אחרי שהיא בוגרת, מצוה על האדון לשאת אותה לאישה, או להשיא אותה לבנו (וברור שניתנת לה הבחירה אם היא רוצה להינשא להם - הרי כמו שאמרנו קודם - ההסכמה שלה מוכרחת כדי שלקידושין יהיו בכלל תוקף) ויש כללים מאוד מאוד מאוד נוקשים לאדון לגבי היחס אליה, הן לפני הנישואין והן אחרי.
ואב מוכר את ביתו לאישה - למה מוהר הבתולות יותר גרוע מהורים שמוכרים את בניהם עבור כסף כיום, שדורשים דירה? רק בגלל שהדירה מגיעה לזוג בסוף? יתכן מאוד שהמוהר שימש לציוד הכלה לנישואיה. ושוב - "אין משיאין את האישה אלא מדעתה".
אני לא רואה למה את חושבת שהתורה לא הוגנת כלפי האישה.
מלבד זאת, ניתן כח לחכמים בכל דור ודור לתקן תקנות לפי הצורך כדי שכשהמציאות משתנה - התקנות תוכלנה להתאים את ההלכה לפי המציאות, ולגדור פרצות בכך.
כך למשל, כשראו חז"ל שבעלים זורקים את נשותיהם - עמדו ותיקנו כתובה - "שלא תהיה קלה בעיניו להוציאה"..
כך למשל, כשראה רבנו גרשום בעלים המעגנים את נשותיהם ונושאים אישה שניה - הפך למעשה את המציאות: החרים שאסור לגרש אישה בעל כרחה, החרים על המעגנים את נשותיהם, והחרים על הנושאים אישה שניה. כך, למעשה, הוא נתן את הכח לאישה בנישואין - היא זו שמחליטה האם להתגרש או לא. אי אפשר להשאיר אותה או לגרש אותה בניגוד לרצונה. וכמובן שאי אפשר לעקוף אותה עם אישה שניה...
הבעיה האמיתית היא - שלא נותנים כח לבתי הדין לאכוף את ההלכה ואת התקנות, ולתקן חדשות.
הפתרון בהלכה לבעל מעגן, למשל - הוא פשוט: "מכין אותו עד שיאמר רוצה אני". אבל החוק בישראל לא מאפשר לבית הדין לעשות זאת...
לתקן על איסור לאב למכור את ביתו לאמה - אין כלל צורך, כי ממילא זה לא חוקי באף מדינה. אבל מאמינה שאם זו היתה בעיה - מזמן היו מתקנים זאת. (יתכן שבכלל יש תקנה כזו, ואני פשוט לא יודעת עליה כי זה לא מעשי בכל מקרה.)
כי אשה היא לא הפקרמושיקו
וקשר בין איש לאשה הוא מחייב
והוא בשביל מטרה מסוימת.
וכל מה שמסביב הוא בשביל לשמור על מסגרת הוגנת לכולם.
גם דגש על שמירה על האשה.
ולכן לפעמים יוצא שאחד הצדדים מפסיד, בשביל השלימות הכללית.
הבעיה בד"כ מתחילה שאחד הצדדים או שניהם בורחים מהמחויבות והתפקיד העיקרי שלהם...
..סביון
חביבתיבת 30
או שתמצאי את עצמך ללא עבודה ותקבלי דמי אבטלה למשך חצי שנה שיאפשרו לך לקנות אוכל למשפחה שלך
או כשתהיי בחל''ת בגלל הקורונה ותוכלי להיות רגועה שבכל זאת יש הכנסה ולא צריך לחיות מכלום-
אז תביני מה הערך של ביטוח לאומי.
כן, אבללל תעשי חישוב כמה את מוציאה וכמה "קילבת"אריך וייס
תצילה אוזנייך
תשלום על חופשת לידה ודמי אבטלהעדיין טרייה
שלא יעצרו אותך.ארלט
על מה יעצרו אותיהבת של המלך
רק רוצה להבין על מה אני משלמת...
אם לא תשלמי יעצרו אותך למרבה הצער. מכירה מישהו שלא עובד עקבארלט
בעיה. צעיר בגיל צבא, נדרש לשלם ביטוח לאומי- אבל אין לו גרוש- זה לא יעזור. איימו עליו בקנס ואם לא ישלם במעצר. אז נאלץ ללוות כספים כדי לשלם.
אני משלמת המון!הבת של המלך
ומבואסת בו זמנית!!!הבת של המלך
למה את משלמת המון?בת 30
אולי אם יש לך כמה מקומות עבודה תצטרכי לעשות תיאום ביטוח לאומי
מס הכנסה זה משהו אחרבת 30
מקבלים דברים אחרים, בעקיפין, כמו פיתוח תשתיות, מערכת חינוך ועוד שלל דברים
אני לא שילמתי מגיל שהייתי חייבאין לי כינוי335
אל תתרגשו ממכתבים שהם שולחים ,הם לא עושים כלום ברוב המקרים
יהיה קנס אל תדאגהבת של המלך
או אז לא יוותרו כלל
ואז הם יגידו לך שאם אתה מגיע להסדר תשלום מיידיהבת של המלך
זה מה שעשיתיאין לי כינוי335
אבא שלי שילם לי כי לא עבדתי עד אותו גיל.
ועכשיו היינו אמורים לסיים את החוב ב2021 והבנק לקח לו את הויזה,ההסדר התבטל בלי שנודיע להם,ובמקום 2000 ומשהו הם רוצים עכשיו 8,000
פלוס קנסות וכו׳ אבל אני לא ישלם שקל אני רוצה שיחזרו איתנו להסדר הקודם
הם שולחים שמעקלים לך את הרכבבתאל1
שלא משלמים אחרי זה קנס מוגדל מאודפלונפון מירוסלב
ובתכלס, לא מרוויחים כלום מעבר. עושק יפה של הממשלה 
הבעיה שמשלמיםהבת של המלך
כי חייבים
ולא מבינים על מה משלמים
קצבת זקנהאמא גם
ההורים שלי מקבלים עכשו
הם מקבלים בהתאם למה ששילמו כל השנים?הבת של המלך
כל מי שמשלם ביטוח לאומי זכאי לקצבת זקנה בגיל המיועדאין לי כינוי335
אני הייתי צריך קצבת נכות ודחו אותי . לכן אני לא ממהר לשלם להם. מה שכן,עד עכשיו שילמו לי הבטחת הכנסה 7071 שקל .. זה מה שיצא לי מהם בינתיים.
לגבי הנכות אני הולך עם חברה שמתמחה ולערער על ההחלטה.
ענו לך הרבה, אז שואלת אותך-לבי ובשרי
@הבת של המלך
מעדיפה לא לפרט מאאוטינגהבת של המלך
אז אולי כדאי לבדוק אפשרות עם רב של כספי מעשר על חלק מהסכוםנב"י
אבל כדאי לנסות.
יש גם חברות שמתמחות בהחזרי מס, לוקחות אחוז מסויים מההחזר רק אם הצליחו. אולי כדאי לבדוק עם חברה כזאת במידה ויש אצלכם תשלומים לא קטנים למיסים וכו
סבבה, אם יש לך יותר מעבודה אחתלבי ובשרי
תלוי באיזה שלב בחייםבתאל1
עובד שפוטר או התפטר-אבטלה
התחיל לעבוד חצי משרה - מענק חודשי כלשהו
אזרח ותיק- קצבה
חלילה נכנ-מקבל קצבה
זה רק עוד דרך לקחת מיסיםL
חופשת לידה, אבטלה, קיצבת נכות, קיצבת זיקנהאמא חדשהה
צדקה בקנה מידה לאומיתים...
קיצבאות זקנה בגיל הפנסיה (לזה ספציפית זכאי רק מי שהיתה לו עבודה למשך כמה שנים במצטבר ושילם ביטוח לאומי, לשאר הקיצבאות כולם זכאים לפי תנאי הזכאות)
רווחה, השלמת הכנסה, אבטלה או קצבאות לנכים, השתתפות בתשלומים לבתי אבות, עזרה בכוח אדם לאנשים מבוגרים.
נשים מקבלות שכר בחופשת הלידה ושמירת הריון כולל כל הוצאות הלידה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר
מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?
יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.
האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?
תגיד אוצר החוכמההפי
תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים
באיזה הקשר זה פורום?
תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר
ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.
זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.
זה קצת מצחיק אבלנקדימון
מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.
זו פרשנות בלבד.
לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה
כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.
חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.
בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.
אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה
עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר 
יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?
פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
דייטיםאבוד
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד
יש פורום לנו שנועד לזה.
לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.
מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
ו...
בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28
אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..
ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים.. מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?
השאלה מה חשוב לךפשוט אני..
לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++.
אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...
נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...
מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.
נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.
מצטרף לנאמרנפשי תערוג
הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה
לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.
עלה 7000+
שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש
לעומת זאת.
אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת.
את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק
כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.
אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.
כמו שכתבו כולםפצל"פ
זה תלוי למה את משתמשת...
וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות
אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם
אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל
אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק
אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי
מה הצורך?משה
מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.
קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28
נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה..
תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.
שלך באופן שוטף
תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים
הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?
איזה צד עדיף.
תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי
זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.
הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים
יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.
השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.
קשה להכריע.
ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.
כלל נחמדזיויק
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב
כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה? אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).
לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי
אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.
בטח לא 2 שקל..
בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.
במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.
נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע.
אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי
ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..
לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
^^^
פ.א.
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.
הבהרה חשובהשפיכת לב
מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.
הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.
הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
למה?הרמוניה
סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?
אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.
לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.
הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה, כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר. ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.
לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃
מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?
לשם כך יש שיעורים ולימודים.
אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.
סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי
יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,
עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית
נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה
שתעביר אותו
או תתיימר לחנך איתו
..הרמוניה
בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.
זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.
ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.
..הרמוניה
בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)
מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.
בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.
וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה.
התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה
סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?
המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
וככה גם מספר טוב.
נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות.
אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה
כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.
חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.
אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי
אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות.
אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
המקום שלכם בעולםזיויק
הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?
יהיה ברור אי פעם?
איך אחרים רואים את המקום שלכם?
זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?
רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂
אולי הבנתי, אז-הרמוניה
אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש.
שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.
אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.
אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.
זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
לא, כיהרמוניה
אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.
וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.
אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו.
יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.
בלבלתזיויק
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה
היא הדרך, לא המטרה.
מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.
הטלת כאן פצצהזיויק
כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.
תוכלי לבאר את כוונתך?
אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
היעוד שליoo
ברור לי מאד
לעשות טוב לעצמי ולאחרים
ללמוד ולהשתפר מיום ליום
אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי
את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם
זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
זה יכול להיותoo
יעוד של כל מי שרוצה בזה
לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים
לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט
בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.
ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?
מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה
אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל
לשבור הרגלים קבועיםזיויק
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
ההובי של חייoo
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
אמיתי? זה קל לך?זיויק
לשנותoo
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
תהיי ספציפית?זיויק
אשתדלנפש חיה.
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג
ומוסיפים כמה שיכולים