ילדה דרמטית וטוטאליתנושבת באוויר!
שלום לכולם. אמנם לא מדובר בילדה פרטית שלי אך חושבת שאוכל לקבל פה מגוון רחב של נקודות מבט ועצות.

אני גננת ויש לי ילדה מקסימה בקייטנת הגן ( יש לי איתה היכרות מכל השנה ). והיא מאוד דרמטית והכל אצלה שחור הוא לבן. היא בעלת מזג מעט קשה נוטה לכעוס בקלות ושלילית לרוב.
היא אומרת משפים כמו
" אף אחד לא חבר שלי "
"הוא כל הזמן מציק לי"
" היא תמיד לא משחקת איתי"
" אני אזמין את כולםם אלי הביתה ואותך לא "
" אני תמיד לא מצליחה במשחק הזה"
" כל הזמן אני כועסת ועצובה וככה אני "

מיותר לומר שכל מכה זה צרחות, כל כעס ואי שביעות רצון דורשת זמן רב ולבד להרגע

לאחרונה הילדה עוברת משבר משפחתי אך המשפטים הללו והדרמטיות נאמרו לאורך כל השנה.

אני מחפשת דברים לעזור לה. מצד אחד להקשיב לדברים שלה להכיל אותה ולשקף את רגשותיה מצד שני ללמד אותה להיות יותר חיובית יותר שמחה. ללמד אותה שיש מגוון מצבים וגוונים בחיים וזה לא " תמיד , כל הזמן , אף פעם ".

חשוב לי לציין שהנסיון להראות לה נקודת מבט חיובית כשל ונגמר בפינגפונג לא מועיל בו אני מסבירה לה ומוכיחה לה שהעניין לא גורף והיא מתעקשת שכן.
לדוגמא
אני " היא לא כל הזמןן לא חברה שלך. מוקדם שיחקתן מאוד יפה יחד. נכון עכשיו אתן לא מסכימות וקצת כועסות וזה בסדר. נצליח להתגבר על זה יחד "
היא " לא נכון היא תמיד לא חברה שלי. זה לא בסדר שאנחנו כועסת לא נצליח להתגבר ונשאר ברוגז לעולם".

כשהיא נרגעת היא חוזרת לשחק ולהנות
נראה לי..בת 30
שהנסיון להראות לה צד אחר, חיובי יותר, אולי מעצבן אותה עוד יותר.
במיוחד אם באופי שלה היא יותר שחור-לבן, אז היא רואה שחור, והיא מרגישה כ''כ חזק שזה שחור, שהיא אומרת לעצמה ''מה היא אומרת לי עכשיו לבן...זה שחור!!"
יכול להיות שזה נותן לה תחושה כאילו את מתווכחת איתה. (למרות שברור לך שלא...)
אני חושבת, שאולי שיחה בסגנון אחר תעזור.
בעיקר- לשקף רגשות, ולנסות לדובב אותה ולהבין מה גרם לה להרגשה הזאת.

את הנושא של ראיה חיובית- את יכולה לתת לה כשהיא במצב חיובי. לתפוס אותה רגע כשהיא שמחה וחברותית ולהגיד לה תראי איזה יופי- איך כיף לך ואת שמחה. כדאי לך לזכור את ההרגשה הטובה הזאת.

ומעבר להכל- לפעמים ענין של אופי ...אין יותר מידי מה לשנות באופן מהותי
יפהכל זמן

נשמע כמו תקשורת מקרבת (מרשאל רוזנברג)

אולי בהשראתו...בת 30
מגניב שאת מכירה!כל זמן

ידעתי!

לא ראיתי סרטונים שלובת 30
אבל קראתי ושמעתי לא מעט דברים של ''הורות מקרבת''
יפה. לא הכרתי את המונח הזהכל זמן

אבל זה הגיוני. גם הקשר של מבוגר וילד / הורה וילד קשור ליחסי אנוש.

הורות מקרבתבת 30
זה על בסיס תקשורת מקרבת. אותם עקרונות ביישום בין ילדים להורים
שמחה ששמעתי על זה דרכך כל זמן


יש ספראמא וגם
של ביירון קייטי לילדים. אני לא זוכרת איך הוא נשמע אבל הוא בדיוק בעניין הזה של לעבוד על אמירות גורפות ולעזור לפתוח את המחשבה ולהתגמש.
ממליצה על הספר זום לתת לילדה כלי המודדות לפפורציות.דכ

זה ספר עם תמונות בלבד שמראה בדף הראשון תמונה של חפץ אדום ובדף הבא החפץ מתברר בתמונה לתרנגולת עם כרבולת אדומה בדף הבא התרנגולת כבר בתוך חווה וכך התמונות מדף לדף יוצאות כמו בזום אאוט לעולם שלם. ובסוף לכל העולם. אני מזכירה לילדים שהאדום הזה המצב /הרגש הטוטאלי יש לו תמונה יותר רחבה. כשהילד מכיר את הספר אחרי כמה פעמים של שיקוף בזמן הקושי ושיקוף לאחר שהקושי חלף ונרגע. כבר אין צורך להוציא כל פעם את הספר אלא לקרוא למצב כרבולת אדומה. זה כבר עוזר להזכיר שיש גם תמונה יותר רחבה. זה כמו פלסטר לפצע של ילדה שברור שעוברת בבית משהו לא קל שגורם לה להביע מצוקה בהתמודדות. ברור שהיא צריכה טיפול יותר מפלסטר אבל רבי נחמן אומר שקצת זה גם טוב.

נשמע נהדר אנסה להתאים את זה לילדה. היא צעירהנושבת באוויר!
איזה נוסטלגיה אמא וגם
ספר של פעולות!!!
אפשר גם פשוט לחזור על האמירה שלה עם סימן שאלה-פלאפל

לדוגמה:

הילדה "אף אחת לא חברה שלי!"

הגננת (באינטונציה של שאלה) "אף אחת לא חברה שלך??"

עדיף במצבים כאלו לא להוכיח לאדם עם האמירות הטוטליות את המצב האובייקטיבי, כי זו לא החוויה שלו.

עדיף לא להרבות במלל ובנאומים, רק להציב סימן שאלה על האמירה ולחכות בסבלנות ובשקט לתגובה שלו עם קשר עין ומבט אוהב ואמפתי.

לא לומר שום דבר מעבר לשאלה הזו! גם אם היא מכחישה את הרעיון הזה.

זה לא עובד על הניסיון הראשון, אבל עם עקביות לאורך זמן, היא תתרגל להציב בעצמה את סימני השאלה האלו ולראות את המצב בצורה יותר מאוזנת.

אפשר גם להגיב בטון אמפתי ומכיל עם משפטים שמכניסים את האמירות השחורות לפרופורציות-

הילדה "אף אחת לא חברה שלי!"

גננת " וואו... את מתכוונת לומר שהיום בזמן החצר אף ילדה לא רצתה להשתתף במשחק שלך?"

אולי כדאי לדבר גם עם האמא ולחשוב יחד.

ולזכור שאם יש התמודדות משפחתית כיום, זה באמת יותר מורכב וקשה.

בהצלחה!

לפתח חשיבה ביקורתיתשמואל_(הי)

הי, התעסקתי עם ילדים ביסודי, נכון שזה לא גן, אבל זה קרוב, וגם שם יש את אותה גברת רק בשינוי אדרת.
ויש לי שתי הצעות.
 

א. אמת, פשוט בלי שקרים תהי אמתית איתה.

"אני רעבה!"... "כרגע זה לא הזמן שאוכלים, זה הזמן לפעילות". זאת דרך קשה כי את תקבלי המון אגרופים, אבל הילדים היום שוכחים שהם צריכים לשמוע מה המבוגרים אומרים, ומניסיון, אם את לא תבלבלי את המוח, תעני על הכל בכנות מלאה, לאט לאט היא תתחיל לחשוב כמוך ולהבין את הצד שלך.

ב. לפתח חשיבה ביקורתית.

 

זה אומר, שאתה מלמדת את הילדה לחשוב שיש עוד דרכים אבל נותנת לה להגיע לתוצאות לבד.
"עכשיו תורי לשחק בצעצועים!"... "תסתכלי על הצעצועים שניה, האם רק מישהו אחד יכול לשחק? או שאפשר כמה?"
"אבל תורי!"... "אני יודעת חמודה, אבל רק תסתכלי ותעני לי, האם יותר ממישהו אחד יכול לשחק?"
"לא!"... "אל תפסלי את מה שאמרתי בלי לחשוב, תחשבי לפני שאת עונה, האם יש אפשרות לשניים לשחק?
"אה... אולי"... "תנסי, אם תצליחי כשיהיה עוד מישהו בצעצועים, תמיד את תוכלי לשחק איתו"

כפי שאת רואה זה דרך עם המון סבלנות, ואסור! אבל אסור! להתחיל להרגיש נחותה מהילדה, אם היא מרגישה שאת פוחדת, או שאת לא באמת מעליה, היא פשוט תצעק לא ותלך, את לא צריכה לעשות מה שהיא רוצה, את צריכה ללמד אותה מה לעשות.

מקווה שתצליחי

אין לי עצה. רק-אמא12

את פשוט מקסימה!!

הלואי שכל הגננות היו ככה אכפתיות לילדים לא פשוטים. נשמע שאת ממש מכילה ומבינה אותה שזה מקסים ממש!!

אשרייך ואשרי הילדים שתחתיך

תודה רבה על התשובות המחכימות והמחמאה 😍נושבת באוויר!
הפסימיות שלהבשורות משמחות
מפריעה לך?
הייתה לי תלמידה שהייתה ככה והגבתי לה כמוך.. גם היא על רקע משפחתמ רגיש וכו'
עד שהבנתי שאני מתנגחת בה במקום להכיל אותה ולעזור לה..
שיקפתי לעצמי את מה אני רוצה ממנה, והבנתי שבעצם רציתמ ממנה 'שקט תעשייתי' בדמות של 'נו.. תהיי חיובית! תהיי חברותית, תיראי כמו הילדים בגילך את העולם בוורוד תהני!!'
באחד הפעמים שנכנסתי איתה ממש לויכוח קולני היא אומרת לי 'אף אחד לא אוהב אותי!! מה כולם רוצים ממני? את לא אוהבת אותי וכו''
זהו פה קלטתי שמה שהיא רוצה בהתנהגות הפסימית הזו זה יחס חיובי, להגיד 'אני אוהבת אותך, אני רואה אותך, בעיני את קיימת!'
וזה עזר מאווד ברגע ששיניתי כלפיה את הגישה.
מבחינתה היא חווה עולם שבור, מפורק לא תמים, לא חלומי כמו שאר הילדים בגילה וזה הגיוני להיות פסימי אבל זכותה להרגיש אהובה, קיימת ומוערכת לפחות מדמות חשובה שמלווה אותה.
מהמםכל זמן


אז.. אצלה זה קצת שונה.נושבת באוויר!
השליליות הייתה עוד לפני המשבר המשפחתי.
טיפה קשה לי איתה לא כי היא שלילית היא גם לא פונה אלי הרבה בעקבות בעיות עם חברים.
אלא כי היא לא מקשיבה. יש לה רגעים שהיא לא סופרת אותי ומרשה לעצמה. לדוגמא אני קוראת לכל הילדים אלי. והיא לא מגיעה. רק אחרי שכולם יושבים ואני קוראת לה שוב היא מגיעה לאט בקצב שלה. וכן זה קצת מעצבן אותי שהיא מרשה לעצמה.
(זה קורה מידי פעם... יש לה גם פעמים שהיא קשובה ואני מאוד מעצימה את זה )

אני נאלצת " לוותר" לה. ולא לפעול מולה כמו כל ילד אחר שהיה מנסה. כי אני יודעת שכל תגובה שלילית מצידי תגרום לה להיכנס לפלונטר כזה של כעס וחוצפה ושתינו לא מרוויחות מיזה כלום. (כמובן שזה לעיתים פוגע במשמעת של הילדים האחרים).

אני מחבקת אותנ כל הזמן מעניקה אהבה בלי סוף מנשקת מלטפת.. פעמים רבות היא מתרפקת עלי במפגש תוך כדי שאני מדברת היא בידיים שלי ואני מאפשרת. אני אוהבת אותה באמת.
ז"א ההכלהוהאהבה הם לא מלאכותיים היא מרגידה אותם אמתייים
אין ילד פסימיבשורות משמחות
יש ילד שלא טוב לו..
מי אמר שהמשבר התחיל עכשיו יכול להיות שהתגובה הפסימית הזו כי כבר תקופה ארוכת טווח שהיא לא מרגישה יציבות במקום הבטוח שלה, בבית שלה, מריבות ויכוחים וכו' שהיא הייתה עדה להם.
אני בתור ילדה חוויתי סביבה כזו בבית שיש חוסר יציבות מורגש כולם עד היום טוענים שאני פסימית, אבל אני קוראת לזה חוסר תמימות, הבנה של החיים 'האמיתיים' כבר בגיל צעיר מאוד.
אני מסכימה שיכול להיות שהיא חשה חוסר יציבות עודנושבת באוויר!
לפני המשבר הגדול. עם באותה נשימה אני חושבת שיש ילדים/אנשים עם מזג יותר כעוס,יותר עקשן. מזג לא מרוצה נוטה לעצבנות ועצבות. וכמתברגים ומבוגרים אנו נוטים לעבוד על זה (לכל אחד יש על מה לעבוד )
לתת תליגיטימציה לרגש ולהרגיל לחשב בגמישותיש תקוה
לא קראת את כל התגובות, אז אולי אחזור על דברים שכבר כתבו,אם כן סליחה
1. לתת לגיטמציה לרגש- אני חושבת שבמקום להתווכח איתה על הפרשנות של העובדות כדאי בכלל לא לדבר עליהן אלא על איך שהיא מרגישה טלתת לגיטימציה לרגש ( משפטים כמו מאד רצית שהיא תשחק איתך? נפגעת מזה שהיא לא רצתה לשחק איתך? התאכזבת שהיא לא רצתה לשחק איתך? קינאת בהן שהן משחקות יחד וכו') הכעס הוא בד"כ הבעה חיצונית של רגש אחר וככל שיודעים לזהות את הרגש הבסיסי ולהתיייס אליו יש פחות צורך בכעס.
2. אחרי שדיברנו על מה שהיא מרגישה בצורה מכבדת ומכילה לרגש ( זה לא בהכרח לגיטימציה לתגובה ולמעשים שבאו בעקבותיו) לחשוב ביחד על 3 דברים שאפשר לעשות, אפשר אפילו להתחיל מדברים לא מציאותיים. הרעיוו החשוב הוא להתרגל שתמיד אפשר לחשוב על מספר תגובות ולבחור ביניהן.
בהצלחה
אהבתי את התגובהאמא גםאחרונה

לתת לגיטימציה לרגש זה חשוב ממש

כנראה שם זה יושב הכל

לדעתישירה515
מוזר לי שאף אחת לא כתבה בכיוון-
נראה לי שכל האמירות האלה והדרמטיות מטרתן להשיג את תשומת הלב שלך, והיא עושה זאת בהצלחה! היא למדה (בתת מודע!) שככה את מתייחסת אליה, מנסה לרצות אותה, להקשיב לה, ואפילו מחפשת פתרונות באינטרנט כדי לעזור לה!
הצעתי-
להפסיק להתייחס לאמירות האלה שלה. כאילו שהיא סיפרה לך שראתה זבוב על הקיר. לתת לה תשומת לב על דברים חיוביים (התנהלות ותגובות שלה שאת מעוניינת בהן), בדיוק כמו שאת נותנת לילדות אחרות בגן.

כל עוד היא מקבלת את מה שהיא זקוקה לו ממך בדרך הזו, קטן הסיכוי שהיא תפסיק. את יכולה ללמד אותה שזו לא הדרך אל הלב שלך, ואפשר אחרת.

בהצלחה!
אולי להיעזר בסיפור?מכחול
להמציא סיפור על ילד שקוראים לו ירחמיאל, ולספר כל פעם על דברים כאלה שקורים לו (על היום הוא משחק יפה עם הילדים, ופתאום יש רחב אז הוא אומר שאף אחד אף פעם לא משחק איתו. בארוחת צהריים יש המון מאכלים שהוא אוהב, אבל הוא לא אוהב את הפרי שמגישים לקינוח אז הוא אומר שלא היה לו מה לאכול והוא רעב. וכו' וכו', כמה שיותר בפירוט).
אפשר לספר את הסיפור לכל ילדי הגן ביום טוב שלה, לא אחרי שהייתה התפרצות כזאת.

כשיהיה אחר כך עוד מצב כזה, אפשר אולי להגיד לה "אני רואה שאת ממש כועסת. נראה לי שאת מרגישה כמו ירחמיאל"
מעדכנת .. רואה שזה עניין הרבה נושבת באוויר!
אז ניסיתי פה כמה עצות.
נסיתי להחזיר לה בשאלה " אין לך חברים בכלל ? "
"כולם מעליבים אותך?"
תוך כדי ניסיתי לשתף בלבד " זו הרגשה מאוד לא נעימה להעלב". היא הסתכלה עלי בעיינים הגדולות והילדיות שלה ואחר כך חיבקה אותי (כנראה שזה היה נכון עבורה)

בנוגע לדעתך @שירה515
כשזה הגיע להתפרצויות של בכי וצרחות אני והסייעת שלי הרגשנו שזה כדי לקבל תשומת לב. היא הייתה רצה לאיזה חור נסתר בגן ושם בוכה בקולי קולות. לא היינו ניגשות. כמובן שכאשר ניסתה להחמיר את ההתנהגות על ידי הרס של חפצים עצרנו אותה מייד אך לא המשכנו לשוחח איתה כשהיא בתוך מקום המסתור בוכה ונסערת.
כשיצאה ונרגעה שוחחנו גם על המקרה וגם על ההתפרצות הלא מועילה.
זה עוזר ומפחית את ההתנהגויות השליליות.

לגבי הסיפור זה רעיון ממש טוב משתמשים בזה הרבה בגיל הרך זה נקרא האנשה וזה עוזר לילדים מאוד!
יוגה עם פרשת שבוע לילדי מילואיםאיתי פ

אהלן, הכנתי סרטון של יוגה להורים וילדים לפרשת השבוע.

הוא מעולה לילדי מילואים/קבע כי יש בו המון מגע, עיטוף, הענקת ביטחון. ומתאים כמובן לכל משפחה, לא רק מילואים.

תהנו

יצירתי!תהילה 3>אחרונה
בהצלחה
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב

מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.

כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל. 

מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה

קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו

התקציב דיי דל 🤧

אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!


תודה!

מקסיםזיויק
באיזו קהילה?
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
לק"י


יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.

ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה

זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.

פיתות על הטאבון ביער..

זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.

סעודות שבת - קטסטרופה אבא פגום
עבר עריכה על ידי אבא פגום בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 16:30

אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.

יש למישהו עצה מלבד תפילה?

אני עובד עצות..

לצערי מוכר גם ליליפא העגלון

החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.

אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''


בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב. 

תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק

שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.

אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?

שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
להתחיל לשיר שירי עונג שבת, מניסיון זה מושך את אלה שעוד נשאר בהם קצת ניחוח של שבת ואלה שלא, כבר בעיה אחרת
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24

זה נשמע מאד מעיק.


למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?

אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת

מאוד מבינה אותךשם פשוט

מאוד מאוד מבינה אותך💔

מאוד כבר אמרתי?

אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.

אל תכביד עליהם

תקליל

שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים

א כלהעני ממעש

צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .

תשחרר

שיעור כללי תעביר במקום אחר

בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים

אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי

יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת. 

פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה

אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...

קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.

 

1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון. 

 

2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !

 

3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'

 

4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.

 

5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.

 

6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.

 

8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.

 

9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]

 

10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.

 

11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.

 

12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]

 

אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.

 

כמה מוכר...arlan

לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.

לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.

 

משהאחרונה
לא מבין..יהולב

יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).

נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.

אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)

תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה

כמה דברים:תהילה 3>

1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.

אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.

תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...

2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..

סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.

3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.

כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.

בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.

ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.

4. כמובן תפילות!!

מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה

הבן שלי בן 16. מתוק, אבל  עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!

מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום

לק"י


אמהות

הריון ולידה

ועוד

אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון

יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב

עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום

1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.

2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.

3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו

4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו

5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.

6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)

7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים

8. ישראל איננה חברה בG20.

9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה

10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.


מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.


(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)

תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
מכל העמים". אף פעם לא נהיה 70 מיליון כמו גרמניה, ולא בטוח שיש מספיק מקום בארץ ישראל המורחבת להיות כמו הסינים.


אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.


לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"

ישראלאריק מהדרום

היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.

ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.

כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).

ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.


בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.

מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה

לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.

 

ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם

קראווניםיוני21

עד כמה ילדים זה מתאים


עם 2 ילדים איך זה?



כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?


מערב השומרון



תודה רבה

תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה

אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.

לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.

והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....

הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+

היא מתכוונת קווים בעור.

אני חושב שאלו קמטים.


מה עונים לה?

אולי יעניין אותך