
יש לי שאלה-אבל אל תצחקו עלי...קראתיך

לענ"דשמחה ואמונה

אין מזיקים בא"י....יהודי מרמ"ג
אתם בטוחים?באהבה ננצח
מישהו יודע אולי איפה זה כתוב?
בכל מקרה לגבי השריטות, קודם כל תבדקי שוב אם הם לא היו לך אתמול, אח"כ תבדקי אם יש לך אולי משהו סביב למטה שיכלת להישרט ממנו, או שרטת את עצמך עם הצפרניים באמצע חלום רע, או שאח שלך הקטן קפץ עלייך בבוקר... לא יודע.. חחח

העיקר שתבדקי את כל האופציות לפני שאת תולה את זה במזיקים. ואם את בכל זאת מחליטה לחשוב עליהם כדאי שתשאלי איזה רב עם רוה"ק ולא אותנו כאן בפורום..
כן....יהודי מרמ"ג
כניראה שנפלת מהמיטה..'ערבות הדדית'
אופס.. חח אבל רגעשמחה ואמונה
לא נראה ליבאהבה ננצח
זו גמ' בברכות ו.באהבה ננצח
אז תעיין שוב, זכור לי שכן,'ערבות הדדית'
טוב נשמע לי מוזר..קראתיך

כל דבר שקורה לנו בעולם בא ללמד אותנו משהוחילא דמשכנא
ב"הצלחה
(ד.א. אולי זה היה אני - רציתי להתעלל בך בלילה באולפנא...|סתם|)
חח קורעת..קראתיך
הגבתי ככה כי היה נראה שקצת נלחצת באמת..חילא דמשכנא
כדאי לדעת ובשכל ישרדוד נחמן
אבל רבנו, איפה זה כתוב?באהבה ננצח
ו'ערבות הדדית', עיינתי שם שוב וגם בסנהדרין וזה באמת על הגאולה אבל לא מופיעים שם מזיקים
"קראתיך" יקירתנו!!אזמרה...
חחח אולי זה החמשושות...שיח השדה..
לח. פרומן שלוםאנונימי (פותח)
אבא שלי אמר לי ואני סומך עליו.יהודי מרמ"ג
המקובלים אומרים...יהודי מרמ"ג
אני מציעה לך לבדוק צפורניים לפני שאתה הולך לשון..עין שלישית

תכתוב לרבי מלך המשיח שליט"א ובכך תוכלבן ציון גגולה
דורש לנשיא הדור שממנו כל ההשפעות והוא חי וקייםבן ציון גגולה
הרבי חי
הרבי בספרו "דבר מלכות" פרשת "בא" סעיף יג מסביר שחידוש של דורנו זה בדור התשיעי (מהבעל שם טוב אחריו המגיד ממשטריטש ואז נשיאי חב"ד) הוא שאין הסתלקות של הנשמה אצל נשיא הדור כיוון שאנו הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה , כעת השאלה היא מהו דור?
הרבי במאמרו באתי לגני מסביר שאנחנו הדור השביעי(הרבי הוא הנשיא השביעי של חב"ד) ובזמן הרבי היו עדיין שלוחים של הרבי החמישי אז אם נגיד שפירוש של דור הוא 30 שנה או 50 שנה אז אנחנו בדור החמישי אך הרבי מבאר שאנו בדור השביעי כלומר הדור הולך לפי נשיא הדור ואם הרבי הסתלק אז אנחנו בדור השמיני , וכן אסור להרהר על דברי נביא (הרמב"ם הלכות יסודי התורה פרק י הלכה ה) כי כל דבר שהרבי אומר בשיחות הדא"ח(דברי אלוקים חיים) הוא דברי השכינה מתוך גרונו ממש כמו אצל משה רבנו (דבר מלכות פרשת "יתרו" סעיפים ו-ח וכן הערה 96 שמשה שבדורנו - מנחם שמו(סנהדרין צח,ב) ) וכן ראינו במסכת תענית דף ה עמוד ב ש"שיעקב אבינו לא מת" ואמרו שם ש"מקרא אני דורש" כלומר למרות מה שראו האמינו לדברי הנביא וכן במעמד הר סיני שבט לוי האמין שמשה חי למרות שהראה להם יצר הרע את דמות משה מתה ושבט לוי (שלא כמו אלו שעשו את עגל הזהב) נשאר נאמן להלכה שישנה מציאות בראייה מן ההלכה אז "מקרא אני דורש" ואין להרהר אחרי דברי הנביא ואם יש עוד ביאורים נביא בהמשך בהתאם לתגובות 
-יעקב אבינו לא מת (מסכת תענית דף ה עמוד ב)
והשאלה היא האם לקשר את המדרש על יעקב אבינו לא מת עם הרבי הוא דבר נכון שהרי יעקב אבינו הוא נשמה כללית של כל עם ישראל
וכן מצורף סרטון של הרבי המבאר בשיחה משנת כף מנחם אב תשל"א המבאר את הפשט של יעקב אבינו לא מת
ליד הסרטון רשום בטעות זי"ע נא לפנות לאתר כדי שיתקנו שליט"א http://www.he.chabad.org/multimedia/media_cdo/aid/796341
תשובה - כל נשיא דור שהוא צדיק יסוד עולם הוא נשמה כללית של עם ישראל ובדורנו הרבי מיליובאווטיש שליט"א וכן רשום בספר "קהילות יעקב"(לבעהמ"ס "מלוא הרועים") שנשיא הוא ר"ת ניצוצו של יעקב אבינו ולכן כמו שרואים את יעקב אבינו נקבר הוא לא מת יש מהראשונים שחולקים על כך אך דעת רש"י וכן פירוש הריף ל"עין יעקב" של מסכת תענית וכן באלשיך פרשת "ויחי" וכן ב"אור החיים" בפרשת "ויחי" (נ,א) וכן ביאור אגדות המהרש"א וכן לעיין בספר "ליקוטי מקורות" של הרב שלמה זלמן מאיעסקי .
הרמב"ם כותב בהקדמה למשנה במסכת סנהדרין פרק 'חלק' ש"מלך המשיח ימות ובנו ובן בנו ימלוך תחתיו וכו'", אלא שזה כמובן לא מה שנפסק להלכה!!! לעומת זאת, מה שכתוב בהלכות מלכים ברמב"ם פרק י"א הלכה ד' זה המקור ההלכתי היחיד בנושא גדרי המשיח, סדר פעולותיו וכו', וממילא בהיותו פוסק יחיד בעניין- זה גם מה שנפסק להלכה! משא"כ כאמור מ"ש הרמב"ם בהקדמת המשנה, שחשוב להדגיש בנוסף שבעניין זה נותר הרמב"ם כמעט בדעת יחיד, בעוד שכל שאר גדולי ישראל בכל הדורות, וביניהם כמובן אדמו"רי חב"ד, הולכים דווקא לשיטת הרמב"ן, שמדבר על נצחיות חייו של מלך המשיח, במקרה של מעמד הר סיני לאחר שראו את דמות משה רבנו מתה היו שתי קבוצות : אחת שאמרה - משה רבנו היה אדם גדול אבל מה שאמר שיחזור כנראה לא הבנו את דבריו אבל מה שראינו במציאות וודאי קרה, לעומתם היו שבט לוי שאמרו - משה רבנו וודאי דובר אמת שהוא נביא אלוקים ומה שראינו דרוש עיון - "מקרא אני דורש" (דבר מלכות פרשת "בא"סעיף יג ) וכן שנשמת הרבי אינה חיה בגוף אחר כי אנחנו דור אחרון לגלות ודור ראשון לגאולה (אותה שיחה בפרשת "בא") ובוודאי שאינו מולך על העולם מהקבר שכן אין גניזה בנשיא הדור אלא הוא מעל האדמה כמו אבן השתייה בהר הבית בירושלים (“דבר מלכות" פרשת "שופטים" סעיף יב) ובגוף גשמי כמו אליהו הנביא
חצוף שכמוך!golani
האם אי פעם בדקת את הנושא לפני תגובה כזו ?בן ציון גגולה
נשיא צרפת בזכות אגרות הקודשבן ציון גגולה
http://www.hageula.com/news/world/613.html
מכתב של נשיא צרפת לשליח של הרבי בצרפת
http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=45773
אינני מזלזל ברבי מליובוויטשgolani
אי אי אזמרה-את אחת המלכות הגדולות שה' ברא בעולמו!קראתיך
לגולני היקר - אתה מתנהג כמו כל אדם רגיל ונורמליבן ציון גגולה
תשובה למיקומו של הרביבן ציון גגולה
דברי חז"ל וגדולי ישראל על אופן בואו של משיח
*הערה מקדימה: הגמרא (מסכת שבת) מסבירה שעם ישראל חטא בחטא העגל, למרות שזה היה זמן קצר לאחר מתן תורה, מכיוון שהשטן שכנע אותם שמשה מת ואף הראה להם כפשוטו שמשה מת. אשליה אופטית. מסביר האר"י הקדוש, שאנשי הדור האחרון לגלות,(דור עקבא דמשיחא) הם גלגול של אנשי דור המדבר וכדי לתקן את חטא העגל, יצטרכו הנשמות בדור האחרון לעמוד באותו הניסיון, שבו כשלו במדבר ...
1. רש"י- " שעתיד משיחנו להתכסות אחר שנגלה וישוב ויתגלה" ( רש"י על דניאל יב, יב)
2. מדרש רבה- " ר' ברכיה בשם ר' לוי אומר כגואל הראשון כך גואל האחרון מה ראשון נגלה להם וחוזר ונכסה מהם כך גואל האחרון נגלה להם וחוזר ונכסה מהם " (במדבר רבה פרשה יא ב , רות רבה פרשה ה ו , וכן פסיקתא רבתי, פרשה טו, וכן פסיקתא דרב כהנא ה, ח)
3. ילקוט שמעוני - "שנטלטלה מלכותו לשעה כגואל ראשון כך גואל אחרון נכסה וחזר ונגלה"
(ילקוט שמעוני רות, פרק ב, תרג)
4. שיר השירים רבה- "דומה דודי לצבי מה צבי זה נראה וחוזר ונכסה נראה וחוזר ונכסה כך גואל הראשון נראה ונכסה וחוזר ונראה...יהודה ברבי אמר לקירסין כך גואל האחרון נגלה להם וחוזר ונכסה מהן " (מדרש רבה, שיר השירים, פרשה ב, כה)
5. החתם סופר- "וזה נסיון גדול שנעלם הגואל ששה חודשים וכן יהיה בימי משיח צדקנו, יהיה נעלם אחר ההתגלות כדאיתא במדרש"(החתם סופר, פרשת שמות, ד"ה למה זה שלחתני)
*וכן רש"י בדניאל בפסוק לפני אחרון בספר כותב כי ההתכסות תהיה ל45 שנה וכן יש דעות אחרות על זמן ההתכסות ואין לנו אלא דברי הרמב"ם שהם - אין אנו יודעים איך יקרו הדברים עד שיקרו
6. השפת אמת- "דמילתא דפשיטא היא דביאת בן דויד לחוד וגאולה לחוד,שהרי משה רבינו עליו השלום בא למצרים קודם הגאולה וכמו כן יוכל להיות נגלה ונכסה כו', כך גואל אחרון כו'"
( השפת אמת על הש"ס, מסכת ראש השנה י"א)
7. פסיקתא רבתי- " והנה מלכך יבוא לך זה שנקרא מלך [מלך המשיח], שעתיד למלוך על דורות ראשונים ואחרונים. והקדוש ברוך הוא מכריז להם לצדיקי הדור ואומר להם: צדיקי עולם! אף על פי שדברי תורה חביבים עליכם, לא יפה שחכיתם לתורתי, ולא חכיתם למלכותי" (פסיקתא רבתי פל"ה)
8. רבינו בחיי- " בגאולתנו זאת העתידה בהיגלות הגואל האחרון... ויהיה הגואל נגלה וחוזר ונכסה... שכן מצינו בגאולת מצרים שנגלה להם משה וחזר ונכסה מהם" (רבינו בחיי, פרוש התורה שמות ד ט)
9.מדרש פרקי היכלות- " ובאותה שעה חוזרין ישראל לדעת אחרת ומבזין למשיח ואומרים אוי לנו שתעינו אחר זה. אמר להם הקדוש ברוך הוא: עכשיו תראו את האור שלו... וכל שהאמין בו אינו נמחק מספר החיים"( מדרש פרקי היכלות רבתי, פל"ה ו)
10. פסיקתא רבתי- " בדור הגאולה יהיו צדיקים ותלמידי חכמים שלא יכירו את המשיח מתחילה ויתנגדו לו"
11. רמב"ן- הרמב"ן אומר שבתחילה יתגלה המשיח רק "לעדת המיחלים לו" .
( ראה באור הרמב"ן על פרשת הנה ישכיל עבדי )
12. רבי נחמן מברסלב- "בתחילה יהיה על משיח מחלוקת גדול ויאמרו: זהו משיח? ... שהולך עם כובע כזה...? " (פעולת הצדיק לרבי נחמן מברסלב, אות תתל"ה בשם מגילת סתרים)
13. רמב"ן-" ואמר הכתוב במשיח, כאשר שממו עליך רבים וכו', ר"ל כאשר שממו עליך, להלעיג בך בתחלת בואך..." (באור הרמב"ן על פרשת הנה ישכיל עבדי )
14. האר"י הקדוש- "משיח יתגלה ויכירוהו מקצת בני האדם, אך לא יכירוהו שאר האנשים עדיין ואח"כ יגנז המשיח בגוף ונפש... ואח"כ יתגלה המשיח לגמרי ואז יכירוהו ויתקבצו אליו כל בני ישראל."( האר"י קדוש, שער הגלגולים, פרק יג)
"וכל שהוא מאמין לו והולך אחריו וממתין הוא חיה"
(מדרש רבה, שיר השירים, פרשה ב, כה)
הרבי אומר זאת כנביא כלומר זה בוודאי על פי ההלכהבן ציון גגולה
כתבת הודעה שלמה בלי הוכחה אחתgolani
נכנסתי לפורום ברסלב .....דוד נחמן
ההוכחה - וזה קשור לכל עם ישראלבן ציון גגולה
המנהלים חייםyaar
?yaar
ובזאת אני מציע לגמור את הדיוןgolani
בתגובה^ ל"בן ציון גגולה"golani
בתגובה לגולני - חסידי ברסלב גם רוצים משיחבן ציון גגולה
אפשר להפסיק לנצל"ש?קראתיך

אז....שמחה ואמונהאחרונה
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
געגועצאצא
וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...
יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו
ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד
מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?
סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק
היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!
ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה
אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל! על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.
מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה
אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס"
יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך
להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי
תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס
תודה!רק להידבק בצדיק
השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?
כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע
לפני שאשלח אגיד מה שאלתי ובקשתי.
1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?
2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .
וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן
אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?
שכוייח...
אומןאשר ברא
אף פעם לא הייתי אצל רבנו.
ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..
קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.
ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.
האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?
כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.
רעיונות? מחשבות? הגיגים?
תודה!