צמאה נפשי~דוס בדם

כל לחלוחית נעלמה מפי,
כמעט ודבקה לשוני לחכי (שפתיי כבר מזמן דבקו)(איך אפשר לפצות פה?),

הכיצד ניתן כך לחיות?

הרי בפשטות, הוא מקור החיים, וכל קרבה אליו, כל קרבה לא-לוקים, זו קרבה לאמת, למקור הבריאה, למאציל,
ואיך אפשר עוד כך, בעריגה האינסופית,
ומשם היו יונקים, שותים שואבים,

ואז ברור למה לא שותים,

כי, לפעמים הצימאון הנפשי ללא ביטוי גשמי שלו הוא לא מספיק מוחשי,

לא יכולתי לדבר שם הרבה, רק שתיקה ודביבת שפיים,

עקב בצד גודל שלא להפריד הרגליים, לחבר כל הניצוצות, כל הפעמים, 
לסיבוב אחד של קודש, מראשית ועד אחרית, 

להתיק עיניי? כמעט ולא יכולתי, 

ירידה א-לוקית לארציות, הקב"ה עושה לנו ככ הרבה טוב,

ו לצעוד בצד, 

(אני רוצה חיבור שמיים וארץ) (אני רוצה הופעה א-לוקית אצלינו, במשכן הפרטי, {שכינה בניהם}, באומה, ו ו, שיהיה ד' למלך על כל הארץ, ומלאה הארץ דעה את ד' כמים לים מכסים [נדמה לי שאפשר לומר שדעה זה גם גילוי וגם השגה אנושית ][אולי])

 

אני זקוק לחיבור, לדבקה, לספיחים,

 

צריך להוריד לארץ, ומשם אפשר ליסוק ולהמריא לשמי שמי קדם,

למים העליונים,

אחרי בקשת הרשות, נאמר שירה.

~לא-לוקים~דוס בדם

מה אשיב לך?

הכל שלך,

 

אני רוצה להשיב, על הכל,

אין כלים,

אני חומר, הכלים אצלו.

 

{רק להטיב לבריותיו ניתן, אבל איך אפשר כשהריחוק ככ גדול?

צריך לפזר ניצוצות קדושה, אבל בשביל זה צריך קדושה, וצריך כלי קיבול}
{אני חולק על ניצוצות אין בהם ממש}

{הבנתי, מה ההגדרה של אדם? מגלה ד' בעולם, ולכן הוא לא אדם? 
צריך לקדש ולהעלות}

{לבחינת שמיים קשה יותר להידבק בבחינת שמיים, זה לא הוגן, אולי צריך לרדת בשביל להיות כולל יותר {'טוב מאוד'} ואז אפשר לעלות, 'צמאה נפשי'}

~לא-ל חי~דוס בדם

מי כמוך בא-לים ד',

"רק כדי לשלול את המוות",

כי מרומם על כל תהילה,

ההגדרה?
נעלמה מאיתנו, 

גם בטעמי תורה, הפרטים הם אינסופיים ,

כל אשר יצא מפיו, כל אשר אמר, כולל הכל, מראשית הדורות ועד סופם , 
נשאלת השאלה הכה בולטת
הכיצד דברי תורה פרים ורבים?

ושוב, תמיד, התשובה היא פרטים, הופעה, גילוי,

חיים.
'וחיי עולם נטע בתוכנו'

{אדם-אדמה לעליון}דוס בדם


~לחיזוק דברי תורה~דוס בדם

איכה חזק 'כל ה.. שמותיו'?

הנקודה היא הגילוי,

בהתבוננות באייכה בעזרת דבר ד' הדברים מופנמים, מופיעים, 
יש קיום, 
בלימוד, במעשה,

הלימוד הוא המעשה?
צריך להבין את גדול תלמוד שמביא לידי מעשה,
אז מה זה לימוד?

אפשר אולי להסביר על פי מה שאמר הרב
שלימוד זה דביקות בו,

ואז זה גורם להתפרטות,

אבל מה הענין בהתפרטות?

אולי עילוי הכל,

ולכן לימוד ללמד יותר גדול, כי מוביל ליותר פרטים, ליותר הגעה לנדחים, למקומות הצחיחים יותר,
ויצא חוטר,

קצת לפרטים~דוס בדם

(התפרטות- מעבר לפרטים) כשאדם לומד, הוא מכיר את עצמו האמיתי,
גדלה בו השאיפה לא-לוקות ואז הוא רוצה להופיע ולפעול בעולם וממילא הוא עושה יותר מצוות,
הגודל של התורה מוביל אותו לדברים מעשיים פרטיים, 'דקדוקי סופרים' חיים של קודש בכל הרבדים,
וממילא העלאה של כל הרבדים שהתחברו לקודש על ידי כך~

וידע כל פעול כי אתה פעלתו ויבין כל יצור כי אתה יצרתו~דוס בדם

(בשתי המנגינות)

 

{לא צריך להוסיף}
|שותק|

~~ונשגב ד' לבדו ביום ההוא~דוס בדם

אבל, מה עכשיו?

(דיברה תורה בלשון בני אדם, אבל, )

​​​​​​()

/בנבכי הקדושה/דוס בדם

אתמול התחדש לי דבר מה,
"והייתם קדושים" גם הרמבן וגם רש"י הלכו לכיוון הפרישה, הריחוק.
זהו הפירוש המילולי של המילה, 
(ב"ב ב: 'הרי זה קדש', ופירוש המילה קדשה, וכולי, לשון פרישה)

אז הקב"ה הוא 'אור אינסוף' או במילים יותר פשוטות אינסופי, 
הוא הרבה מעבר ל הכל, 

בבריאה הוא צמצם עצמו (סוד הצמצום שאני לא מבין כלום)
וכל מאמר מעשר מאמרות שבהם נברא העולם הוא בעצם מכסה אותו,
(ואז כל אחת מעשר המכות זה חור במאמר וגילוי שלו ועשרת הדיברות זה דרכים להופעתו, ובמקדש הוא שורה לכן יש עשרה ניסים קבועים )
אז בעצם משהו הוא יותר קדוש ככל שהחומר מהווה פחות חציצה, כשמשהו יותר קדוש (פרוש), הוא יותר למעלה, מחובר לשורש.

וממילא זו סיבה נוספת להסבר רש"י ורמב"ן לוהייתם קדושים

 

~שור הבר והלויתן~דוס בדם

הרב הסביר הרבה,

יש קדושה נגד הטבע
ויש שבתוך הטבע,
זה, ככ מסתדר עם הכל,
ואדום,

~ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם~דוס בדם

נראה לי אולי שיש לי חידוש בזה

ש מתוך שמתעוררים ל ועשו לי מקדש, {כי רצו עבדיך וכו'}
ממילא יש איתערותא דלעילא ל ושכנתי בתוכם,
{'יראה יראה'}

~מידת הרחמים~ (זה צריך להיות מונח איפשהו)דוס בדם

ואם תאמר, אם כן, מדת הרחמים למה היא עומדת, כיון שעל כל פנים צריך לדקדק בדין על כל דבר? התשובה, ודאי, מדת הרחמים היא קיומו של עולם, שלא היה עומד זולתו כלל וכלל. ואף על פי כן אין מדת הדין לוקה, וזה, כי לפי שורת הדין ממש, היה ראוי שהחוטא יענש מיד תיכף לחטאו בלי המתנה כלל, וגם שהעונש עצמו יהיה בחרון אף, כראוי למי שממרה פי הבורא יתברך שמו, ושלא יהיה תיקון לחטא כלל, כי הנה באמת, איך יתקן האדם את אשר עיות והחטא כבר נעשה? הרי שרצח האדם את חברו, הרי שנאף, איך יוכל לתקן הדבר הזה? היוכל להסיר המעשה העשוי מן המציאות.

 

אמנם, מדת הרחמים היא הנותנת הפך השלשה דברים שזכרנו: דהינו, שיתן זמן לחוטא ולא יכחד מן הארץ מיד כשחטא, ושהעונש עצמו לא יהיה עד לכלה, ושהתשובה תנתן לחוטאים בחסד גמור, שתחשב עקירת הרצון כעקירת המעשה, דהיינו, שבהיות השב מכיר את חטאו ומודה בו ומתבונן על רעתו ושב ומתחרט עליו חרטה גמורה דמעיקרא כחרטת הנדר ממש שהוא מתנחם לגמרי והיה חפץ ומשתוקק שמעולם לא היה נעשה הדבר ההוא ומצטער בלבו צער חזק על שכבר נעשה הדבר ועוזב אותו להבא ובורח ממנו, הנה עקירת הדבר מרצונו, יחשב לו כעקירת הנדר ומתכפר לו. והוא מה שאמר הכתוב (ישעיה ו): וסר עונך וחטאתך תכפר, שהעון סר ממש מהמציאות ונעקר במה שעכשיו מצטער ומתנחם על מה שהיה למפרע.

 

וזה חסד ודאי שאינה משורת הדין,

~מנוחה לא מצאתי~דוס בדם

צמאה נפשי לא-ל חי

~געגועי געגועים~דוס בדם

זה כבר השני שאני מתגעגע אליו בעזות כזו,
ב"ה הגילוי של האחד אץ הופיע במהרה,
אנא חישה, חושה, הגיעה נא,
חזור א-לינו והחזירה,
להרוות נפש הצמאה,
לגילוי שכינתך,
לא-לוקות. (תמיד לא-לוקות)

avid;">א. "ממעמקים באה התשובה, מעומק גדול זה שאין הנפש היחידית האישית לגביה חטיבה בפני עצמה. אלא המשך מהגדולה ההויתית הכללית. הרצון של התשובה נוגע ברצון העולמי, במקורו העליון, וכיון שהזרם הכביר של שטף החיים הרצוניים פונה להיטיב, מיד נחלים רבים שוטפים בכל מלא היש לגלות את הטוב, ולהיטיב לכל. "גדולה תשובה שמביאה רפואה לעולם, ויחיד שעשה תשובה מוחלין לו ולעולם כולו". בצנור הגדול, שלשד החיים העצמיים שוטף שם, מתגלה האחדות של כל היש במקורו, וברוח- החיים המרחף של התשובה מתחדש הכל לטובה עליונה, מאירה ומצוחצחת. התשובה באה משאיפת המציאות כולה להיות יותר טובה ומזוככת, יותר חסינה ומעולה ממה שהיא. בתוך חפץ זה חבוי כח-חיים של התגברות על המדה המוגבלת של ההויה ועל חולשותיה. והתשובה הפרטית, של האדם היחיד, וקל וחומר של הצבור, שואבת היא את כחה ממקור חיים זה, שהוא פועל תמיד בעוזו פעולה בלתי פוסקת."

בכוונת הלב~דוס בדם

סוד בפי,
כך משתלשל בסיפורי החסידים,
כי בסידורים,
העמודים הראשונים,
של כל צורות האותיות והניקודים,
בכוונות הנכונות, 
זו התפילה היותר גדולה שיהודי יכול להתפלל,

{אין לי מה להוסיף}דוס בדם

רבי אלימלך מליז'נסק היה אומר:
בטוח אני שאזכה להיכנס לגן עדן, שכאשר אמות ואגיע אל העולם העליון, ישאלו אותי שם: האם למדת תורה? ואני אענה: לא.
התפללת? ושוב אענה: לא.
והם ימשיכו וישאלו: קיימת מצוות ועשית מעשים טובים? וגם על זאת אענה: לא.
אז יישמע קול שיכריז ויאמר: אתה אומר את האמת. בשל כך מגיע לך חלק לעולם הבא בגן עדן.

הוו וואו. תודה לך על זה.להיות בשמחה!!!


~~"זה לא פשוט להיות יהודי פשוט" (רה"י)דוס בדם

החוזה מלוּבּלין אמר פעם לרבי נפתלי מרוּפּשיץ, שנחשב חכם גדול, כי בתורה לא כתוב "חכם תהיה עם ה' אלוהיך" אלא "תָּמִים תִּהְיֶה עִם ה' אֱלֹהֶיךָ" (דברים יח יג), היינו שהחכמה אינה חשובה אלא התמימות. ענה לו רבי נפתלי: "כדי להיות תמים עם ה' צריך הרבה חכמה."

אממ,~דוס בדםאחרונה

הריקוד של רה"י, 
בעיצומו של יום הפורים,
זה,

{ונדמה לי שהבנתי את מה שענה לי במסיבה בלילה}

פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך