לגזורהפי
חברה טובה צדיקה ראתה אותי ואמרה לי שהשיער יותר מידי ארוך ומושך תשומת לב בגלל שהיא כלכך דבש אני חושבת שיש עניין להקשיב לה
בנות שחשוב להם לקיים מצוות ואוהבות את ה'
אתן מקיימות את זה בפועל?
אם אני יעשה צמה זה פחות נורא?
מה לעשות לא רוצה לקצר
מצד שני אני לא רוצה למשוך תשומת לב
מי שגזרה את השיער יש לכן מקורות?
קצת פאדיחות אבל אפעם לא נתקלתי בלימוד כזה ..

אם זה לא שייך לפה אז בכיף תמחקו
אני פשוט תוהה מה לעשות אני לא רוצה לקצר אבל אם יש מקורות שבאמת מראים שזה חשוב אני יגזור

ואני גם אשכנע עוד כמה צדיקות שישנאו אותי אחרי אבל סבבי
יאוו אני גם ככה ממשקרובה
אני מאז שאני ילדה לא אספתי אותו. תמיד עם מצפון.
מאוד חשוב לי לקיים מצוות... ואני אוהבת מאוד את ה יתברך.

הדבר שאני כן עושה, כשהוא מגיע לאורך ארוך, אני תורמת אותו.
ב"ה אני זוכה וזכיתי לעשות איתו הרבה טוב. לפחות זה.
יש את דעת המגן אברהםאבןגבירול

(שיש ציבורים שפוסקים אותה יותר, אצל ציונים דתיים לא ככ) שאסור ללכת עם פזור וצריך לקלוע את השער. אמנם רוב הרבנים בציבורנו לא כל כך חוששים לזה כל כך, אבל אם את כן רוצה לחשוש לדעה הזו, במיוחד אם יש לך שער יפה ובולט אני בטוח שזה יראה טוב כלפי שמיא. אבל אל תשכחי שהמדוייטים כן ישימו לב

לא מכיר דעה שצריך לגזור, אם יש - האירו את עיני.

לדעתי אין ממש בעיהאמממ
אבל אולי להשתדל ללכת פחות פזור אם זה מפריע לך
גם אני לא נתקלתי בזה אף פעםחופשיה לנפשי
רק לגבי פזור וגם זה לא ממש מפריע לי
בכל אופן-תעשי מה שנראה להלכה ולך לנכון.
המשנה ברורה נוטה להקל בפזור באמת, פשוט פהאבןגבירול

נשמע הגיוני שזה לפחות מידת חסידות אם השיער מושך כל כך וכלפי שמיא זה יוסיף זכויות. אבל לא חובה כנראה, בסופו של דבר לאישה מותר להיות יפה במגבלות הצניעות ההלכתיות (יש נשים שהפנים שלהן יפות באופן יוצא דופן, נצריך אותן ללבוש בורקה?). מצד שני פה לאסוף את השיער זה לא מאמץ גדול (אולי מאמץ נפשי לביטחון העצמי, לא יודע, נשים וזה) וכנראה זה יוסיף זכויות.

הפסיקה האשכנזית הדיעה מהראבי"ה והתוספות רא"שארץ השוקולד
שהעירו שבזמנם בתולות נהגו להסתובב בפרוע ראש ולכן מותר. (על הגמרא של שער באשה ערווה בברכות דף כד עמוד א אם אני זוכר נכון)
שם הם מדברים על פרוע ראש או בלי כיסוי ראשאבןגבירול

למה מכוונת הלשון

אני פעם שאלתיאיכה
את אבא שלי אם אפשר ללכת פזור -
והוא אמר לי שלא, ואחרי כמה שנים טובות גיליתי שלאסוף את השיער בקליפס או סיכה בצורה חצי קוקו כזה זה לא נקרא פזור.

ומאז ועד היום אני הולכת ככה.

לא הייתי גוזרת, מקסימום מקפידה על יותר אסוף.
צמה / קוקס/ חצי פזור שאסוף בקוקו וכאלה.

בהצלחה וכל הכבוד!
חצי קוקו?הפי
נחשב כאילו אסוף?
אני למדתי שלשים סיכה או קליפס בצורה השיער לא פזור לגמרינערת טבע
פותר את העניין.
לא. פשטות לשון השולחן ערוך שמותר.בנוסף טוב שחתן פוטנציאליחסדי הים
ישחם לב ליופי שלך ויחזר אחרייך.
זה דומה לקידושין ל: "כי היכי דקפצו עלה אינשי".
נכון, באמת יש פה גם את העניין הזהאבןגבירול


זה נראלי לא קשורהפי
הוא יבוא גם אם אסתפר..
אני חושב שאין סיבה שתגזריארץ השוקולד
אין שום סעיף בשלחן ערוך על אורך השער המותר וגם לא בש"ס, אמנם יש דעות על כיסוי או צמה, אבל לא על אורך גידול השער.

יש מדרש אחד על נזיר אחד שהתאהב בעצמו ולכן החליט להקדיש את שערו לשמיים.
אבל:
1. זה סיפור אחד, שמלמד שהרוב לא עשו כך. (שמעון הצדיק שהוא המספר בגמרא בנדרים את הסיפור אומר שזה המקרה היחיד בו הוא אכל מקרבן נזיר טמא, כי הייתה לו הערכה גדולה לסיפור הזה)

2. נניח שהרעיון של הנזיר שהבאתי מקודם מלמד על אידיאל, אבל זה הקרבת השער לשמיים שלצערנו כרגע לא שייך.
יש גם "אבשלום נתגאה בשערו לפיכך נתלה בשערו". אבל היאחסדי הים
לא מתגאה בשיער כמו אותו נזיר ואבשלום.
משמע מדבריה שזה בולטadvfb

ואם כך - אז מובן למה זה יכול להיות בעייתי.

א. משתמע שמישהי מסוימת חשבה שזה בולטארץ השוקולד
ב. גם אם זה בולט, לא מכיר סעיף בשלחן ערוך שצריך לדאוג שהשער לא יהיה בולט.
גם אני לא חשב שזה אסור בעקרון, אבל אם זה בולט באופן מיוחדאבןגבירול

אפשר לדמות את זה לבגד אדום לדוג'.

ממש כואב לי שאנשים מוכנים לדמות בקלות דברים לאיסוריםארץ השוקולד
כשזה יחמיר על אחרים ולא על עצמם.

באיזה קלות אנשים מוכנים להציע לנערה לוותר על שערה?



וכמובן שאינני מסכים עם הדימוי ולו רק מהסיבה שהערות חז"ל הן על דברים חיצוניים ולא חלק מהגוף.
אני מציע תאוריה, לא פוסק ולא כלום ואני מסכים איתךאבןגבירול

בעיקרון, רק מציע מקור שצריך לדון בו בקשר לעניין של לבלוט גם בצניעות. אני הרי כתבתי לה בפירוש קודם שלא צריך לגזור.

למה סתם להוציא אותי מגעיל חחאבןגבירול


משתפת..אם_שמחה_הללויה
לא קראתי את שאר התגובות..
רק רוצה לשתף על עצמי שאחרי שלקחתי על עצמי ללכת תמיד עם שיער אסוף פגשתי את בעלי
לדעתי התגובה הזאת מציקה קצתהפי
לא צריך לקחת משהו על עצמך וכל השאר שחור או לבן ..
"בגלל זה פגשתי את בעלי"
צריך להשתדל לפעול בצניעות בכל תחום וענין.
להזכירך גם בקוקו אפשר להיות לא צנועה זה הכל תלוי באופי של הבחורה .
אמממ... סליחה שאני מתערב..אנו_נימי (G+)

היא לא אמרה "בגלל זה". היא רק רצתה להגיד שסימנא מילתא...

עד כמה שידוע לי אין בעיה עם שיער ארוך.44444
לפני יותר מ-20 שנה מישהי אמרה לי שבבית יעקב שהיא למדה בו למי שיש שיער ארוך היתה חייבת להגיע עם צמה/ קוקו לא פזור.

אני אישית לא מכירה ממש הלכה שדנה בעניין אולי משהו כללי של חוסר תשומת לב לא גבול ברור.
...הָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך כ' באב תש"פ 00:44

ככל הידוע לי, אין התייחסות הלכתית לצורך בגזירה, אבל יש איזכורים לצורך באיסוף. על זה באמת מאוד כדאי להקפיד.

אמנם כמובן שיש הידור וצניעות יתירה בלקצר, אבל אי אפשר להביע זאת באופן כ"כ נחרץ. מה שברור שזה ישמח את ה' מסתמא.

נראה לי שמתאים לפנות לדמות חינוכית בקשר לזהadvfb

אולי אחד ההורים?

וואלה כל הכבוד שלקחת את זה ככה..רות א

מודה שאני הייתי מתעצבנת אם היו מעירים לי על זה.. (גם אם זה נכון, לא שייך לדעתי להעיר לאחרים על דברים שהם עושים..שכל אחד יתרכז בעבודה שלו מול ה')

 

בכל מקרה- מצטרפת שאם את רוצה לקבל על עצמך לאסוף את השיער אז לאסוף עם קליפס\ גומיה. 

 

בהצלחה!!

אל תגזרי מה יש לך תשארי יפה. גם רחל אמנו היתה יפה.מציאות.
מה הקשר לרחל אימנו???הָיוֹ הָיָה

דמגוגיה לשמה.

את רוצה לומר לה שלא תגזור ותשאר יפה - בכבוד - תאמרי מה שאת חושבת.

אבל איך רחל אימנו נכנסה לסיפור?

 

(משהו כמו "גם לרבקה היה נזם".... תצאו מהדימויים האלו לדמויות תנכיות)

כי די לפחד להיראות טוב. מותר להיןת יפהמציאות.
אבל יש גבולות והלכה וצניעות. אף אחד לא אמר שתלך כמו טליבאן.הָיוֹ הָיָה

היא לא תפסיק להיות יפה אם היא תאסוף את שערה.

באמת חשבת שרלוונטי לשאלה שלה לענות "רחל הייתה יפה"?

באמת ראית כאן מישהו מפחד מיופי?

למה לעשות צחוק?

 

|מתי יספיקו להגחיך דיונים על ידי דוגמאות קיקיוניות מהתנ"ך|

עונה לא מזווית הלכתיתהשקט הזה
מודה שאני לא מכירה את ההלכה בעניין..
בשלב מסוייפ, כשלמדתי להסתדר עפ התלתלים שלי, התחלתי לפזר אותם. אמא שלי לא עפה על זה, אבל גם לא אמרה לי שיש איסור מפורש על זה.
ידעתי שהשיער שלי יפה ומושך תשומת לב, אבל לא הרגשתי שזה לא צנוע. למה?
כי אני חושבת שזה בדיוק השלב והגיל שבו אני צריכה לשמוך תשומת לב מסויימת מבני המין השני. אני לא חושבת שהשיער שלנו הוא לא צנוע, כי אם הוא היה כך, אז הייתה הלכה מפורשת לכסות אותו.
אבל ההלכה היא רק לנשואות. למה?
**בעיני** כי השיער הוא אכן מקור יופי, וברגע שאת מתחתנת את לא צריכה למשוך איתו את כל העולם, אלא רק את בעלך.
כשאת עוד מחפשת, זה טוב שתהיי יפה ותמצאי חן, ואני לא חושבת שזה לא צנוע.
זו דעתי האישית, אומרת שוב, לא חקרתי ולמדתי עד הסוף את ההלכות בעניין
יש דעות בהלכה שגם רווקות צריכות לכסות את הראשאברכית בשמחה
אולי בצורה שונה מנשואות, אבל בהחלט קיים
בת ישראל יקרה! הצניעות הכי חשובהכל האמת לפנים


האמנם?עוד סתם אחד
נראה לי שטהרת המשפחה, שמירת שבת, איסור חמץ בפסח וכדו' - יותר קריטיים מאורך השיער, אבל אולי זה רק אני.
צניעות כלולה בטהרת המשפחה...כל האמת לפנים

 

 

אה, הגדרה מעניינת.עוד סתם אחד
גם אם נניח שהיא נכונה - זה החלק שיש עליו קצת פחות 'כרת' בטהרת המשפחה.
אני גם לא יודעת ממש הלכתיתאברכית בשמחה
אבל ב''ה יש לי (או לפחות היה, עד שהמטםחת קצת הרבה אותו ) שיער יפה.
הוא היה ארוך, חלק, בלונדיני..
אני הקפדתי ללכת רק עם אסוף (ואפילו לא חצי קוקו). קוקו ביום יום, לדייטים או סתם כשבא להשקיע- צמה.
באמת שכל החברות שלי תמיד רצו שאלך עם פזור, או חצי קוקו, כי חבל על השיער וכו', אבל אני אמרתי להם שאני שומרת אותו לבעלי.
ובאמת אחרי החתונה, בשנה הראשונה, הייתי מסתובבת בבית עם שיער פזור, עושה תסרוקות מיוחדות, לכבוד בעלי..
(מודה שלצערי עכשיו, אחרי שנים, מרגישה שהוא כבר סתם קבור מתחת למטםחת, וצריכה להשקיע בו יותר).

בקיצור, בתור חברה שלך, בחיים לא הייתי מעירה לך, ואני לא חושבת שצריך לגזור, אבל אם את מרגישה שיש משהו בדבריו ומתאים חלק להקפיד ללכת יותר אסוף.
בהצלחה!
מהממת את , אני לא מתרגשת שהיא "העירה" ליהפי
היא רק רוצה בטובתי היא מושלמת
אני יחשוב על זה עוד קצת ואני יראה מה אני אעשה
תודה אהובה♥
בהצלחה!אברכית בשמחה
העיקר לדעתי, גם אם תעשי שינוי, שזה יבוא ממקום שמח ושלם
נכון צודקתהפי
אבל כן קצת צריך לקחת בחשבון מה צנוע
נגיד היה יום ששמתי אודם ושמתי לב שזה מושך מבטים באופן מוגזם..
אז פשוט הורדתי..
היה לי כיף להוריד? לא כי אהבתי איך שזה נראה
היה לי כיף שזה מושך יותר מידי תשומת לב ?
עוד יותר לא

לדעתי אפשר לשנות לפעמים זה לא משהו רע
ואגב אני ממש לא דוסה מבחינה חיצונית
זה פשוט עניין של הרגשה
מאמינה שגם אם הייתי הולכת פחות צנוע עדיין הייתי מעיפה מה שמוגזם.
צניעות זה מעבר להאם שמח לי..
בגדול מסכימה איתך לגמרי שצריך להיות הרגשה טובה
יאו אני מבינה ומזדהה איתך.אני זמנית כאן
זה באמת חתיכת נושא השיער.
אנחנו בנות וזה מאד קשור אלינו.
אני לא יודעת אם זה יעזור, שווה לנסות, לי זה עוזר, לשאול את עצמך איך את מרגישה כהשיער שלך פזור? ואיך שהוא אסוף? מרגישה הכוונה מבחינת העצמיות שלך. את מרגישה שזה מבטא את מי שאת? או שלא? ואיך שהוא כן יבטא? שתדעי שככל שאת מחברת בין הפנים לחוץ שלך הרבה יותר טוב לך עם עצמך. ועל גבי זה, המקום שרוצה להיות מוסתר ואישי כמו בדברים אחרים, גם בשיער.. למשל, להכיר את עצמך ולדעת: איפה שאני גרה זה מקובל וזה בסדר, אבל כשאני נוסעת זה כבר הופך למושך.. זה אומר שאת אוהבת ושמחה בשיער שלך. אבל יודעת שבגלל הכוח שיש לו את מתאימה אותו למסגרת הנכונה של רצון ה' המשותף לשלך. תשמעי, בעיקרון שיער פזור עם קליפס או סיכה זה די מקובל היום, מה שבעייתי יותר זה שיער פרוע או בולט. וזה באמת שטח אפור. שדורש מאיתנו הקשבה פנימית. כל הכבוד על זה שאת שואלת ומבררת. אשרייך על הענוה. בעז"ה שתגיעי לדרך הנכונה לנשמה שלך
כיף לשמוע שאלה כזו, ועוד יותר כיף לעבור על התגובותאנו_נימי (G+)

יישר כח לכל ה"פוסקים" (לא בנימה של זלזול, אלא של הערכה), אבל באמת באמת אני חושב שכדאי לשאול בסופו של דבר את הרב שלפיו המשפחה הולכת, זו שאלה רצינית ביותר ודיני צניעות הם אכן חמורים. יש מקורות בגמ' שניכר בהם שנשים היו הולכות (לעולם) עם שער מכוסה ובאמת הדיון היה (כמו שהזכירו פה) בין מכוסה ללא מכוסה ופחות עניין של פזור ואסוף.

מצד היראת שמים (שגם את זה זכרו פה) - כל תוספת תוספת בצניעות יכולה לחזק יותר את היראת שמים, אבל צריך להבחין אם זה אכן פועל כן ולא מדכא אותך. תוספת גוררת אחריה תוספת אחרת וכו' מצווה גוררת מצווה.

לעניין "שידוכין" - כמו שציינת, ההלכה קודמת במובן מסוים, ולכן אם ישנה הלכה ברורה יש להקפיד עליה לפני. אם לאו - עשי מה שמרגיש לך שעלול לסייע לך. כמדומני שהיה מחקר או סקר לעניין למב בנים נמשכים יותר, אסוף או פזור (ומה יותר נח לבנות) והתשובה הייתה יותר בנים נמשכים לאסוף וליותר בנות נח ללכת פזור.

 

מ"מ, אשרייך צדיקה! המשיכי ללכת באורחות יושר ולקבל התיעצות על דברים כאלה שמפריעים לך, זו מדרגה עצומה, גם לקבל את דברי חברותיך באהבה וגם להיות רגישה לעניינים האלה. איזו מדרגה!

ריגשת עם השאלה והרצון לעשות את רצון הכל יום
..אניייי

לדעתי האורך עצמו זה לא מה שמשפיע אלה איך מסדרים את השיער..

אם הוא ארוך אז לדעתי האישית זה מרגיש יותר צנוע כשהוא אסוף בקוקס או צמה..

 

יש הרבה בנות שהולכות גם עם קליפס וזה יחסית מקובל- אני באופן אישי לא.. 

אבל בכל מקרה גם  זה באמת יותר צנוע בעיני מאשר פזור לגמרי שאני חושבת שזה באמת פחות טוב מבחינה הלכתית.

שיהיה הרבה בהצלחה !

לא קראתי פה את כל התגובות אז מקווה שלא חוזרת...אמונה רעיה
אצלנו מקפידים שלא ללכת בשיער פזור, אם רוצים עושים קליפס אבל שחצי מהשיער יהיה אסוף... אבא שלי אמר לי פעם (הוא רב, לא בא לי להזדהות... שאם יש שיער ארוך ומהמם או נפוח מאוד אז גם זה עדיף לא...
העיקרון הוא שבאמת לא ימשוך יותר מדי התעסקות שתמשוך תשומת לב או גם בלי ההתעסקות... נראלי כל אחת יודעת על עצמה מה מוגזם...
יאללה, אישה יראת ה' היא תתהלל בחן וביופי
בהצלחה
איזו התלבטות.. אשרייך!צפורה
לא ידוע לי שצריך לקצר הלכתית.

היה לי שיער ארוך חלק ויפה (כיום מתחת למטפחת...) מגיל מסוים הרגשתי שהוא מושך תשומת לב ולא הלכתי פזור, גם לא חצי קוקו כי זה הרגיש לי כמעט אותו דבר.
הייתי עושה קוקו עם סיכות רחבות שככה השיער פזור על 5-7 סמ, תלוי בסיכה. ככה הרגשתי שזה מספיק פזור לי ומצד שני כן אסוף.
הי עונה לפי מה שאני בררתי הלכתיתפרח-אש

יש לי שיער בולט ולכן גם היה לי מאוד חשוב לשים לב למה ההלכה אומרת כי אני אוהבת את השיער שלי ואת הנוכחות שלו אבל דווקא כי הוא באמת מושך צומאת לב זה היה לי מאוד חשוב לבדוק מה ההלכה אומרת על זה 

 

אין לי עכשיו מקורות אבל ביררתי את זה לעומק לפני 5 שנים והתשובות הסופיות שהגעתי אליהן עם אבא שלי (הוא הרב שלי) זה שאסור שיער פזור לגמרי. השיער צריך להיות אסוף לפחות שכל מה שלפנים עד הפס שמעל האוזן אסוף (קליפס או חצי קוקו וכדו ) 

 

אני באופן אישי כן מסתובבת עם חצי אסוף אבל לא הרבה יותר בזמנים חגיגיים שאז רוב הבנות אוספות שיער באופן מיוחד ואז מרגיש לי שזה פחות ממושך צומאת לב כי זה הופך להיות פחות בולט או בולט במידה שווה כמו של האנשים מסביבי . אבל אני מכירה הרבה וגם היו לי תקופות שההרגשה ששיער פזור (אפילו שרק חצי ) הרגיש לי לא צנוע ואני חושבת שהתחושה הזו היא משהו שחשוב לשים לב אליו כי יש לה איזה מקור בנפש

 

 לגבי מה ששאלת על איסוף בצמה זה בהחלט פותר את הנקודה לדעתי. זה מה שאני עושה ברוב הזמן וזה אוסף את השיער במסודר בכל אורך (בניגוד לקוקו נגיד שאם השיער מאוד ארוך או עבה באיזה שלב יהיה מאוד מפוזר ומתנופף ) 

 

 

בהצלחה 

תודה ♥הפי
לא מוסכם על כל הפוסקים שיש איסור בכךצהרים
לדעתי לא נכון לומר שהמסקנה היא שיש איסור.
כתבתי לפי מה שאני נוהגתפרח-אש

ולפי מה שביררתי ושאבא שלי הסביר ואמר וזו התשובה הסופית לפי איך שאנחנו הולכים 

 

 

לא התכוונתי לפסוק הלכה חס וחלילה רק נתתי את התשובות שלי 

👍טוב שהבהרתצהרים
חשבתי שאת מדברת באופן כללי. לכן היה חשוב לי להעיר שישנה מחלוקת בעניין, כדי שאחרים שקוראים לא יטעו.
תודה שהארת פרח-אש


לא קראתי את התשובות ואני בכלל בןג'ון
אבל באיזה קטע היא באה ואומרת לך דבר כזה?
זה כמו שחבר יבוא ויגיד תשמע הכיפה שלך קטנה, זה פשוט לא עניינו.
נו נו..הָיוֹ הָיָה

אתה רואה שהיא לא רואה את זה ככה, מה שחסר לך זה להיות "משלח מדנים בין אחים"?

 

כן, הן חברות טובות, קרובות, פתוחות אחת עם השניה, ואכפת להן אחת מהשניה, ולכן החברה שלה רואה לנכון להאיר את עיניה! אשריהן! זו חברות (בשורוק) טובה, חברות פוריה, חברות שה' שמח בה.

 

כמו שתייעץ לחבר בענייני גשמיות, כי תרצה לעזור לו. למה ברוחניות לא?

 

 

וסיפור מעניין, כשהגאון המופלא בעל "חזון יחזקאל", רבי יחזקאל אברמסקי שצ"ל, ישב שבעה על מות רעייתו, הוא התאונן בפני אחד מן הגדולים שבא לבקרו "אין לי חברים אמיתיים", תמה אותו גדול ושאל - "אין לכבודו חברים, הרי כל כך הרבה באו לנחם, תראה כמה משתתפים באבלך" ענה לו רבי יחזקאל: "אף אחד מהם לא אמר לי "תפשפש במעשיך"! כנראה לא מספיק אכפת להם ממני"!!

 

אז לא, לא אמרתי שאנחנו צריכים לתת מוסר לחבר כשאנו מנחמים אותו, צריך להיות נורמלי והכל לפי העניין. אבל נקודה למחשבה זה כן.

נו נו..ג'ון
כנראה שחברה שלה היא לא החברים של הרב אברמסקי וכנראה שגם אתה לא, אז בוא.
(ובדוסית הגר"א על מצוות תוכחה)
טוב, אתה מבין שסתם עשית ציניות לא לעניין.הָיוֹ הָיָה

אמרתי בפירוש שזה לא דרך שככה צריך לעשות. אבל נותן נקודת מבט. חבל שאנשים מתחפרים בריאקציה מרוחניות ולא מוכנים לשחרר, להתבונן על הכיוון המוצג. לחשוב קצת..

מכל מה שכתבתי, נטפלת לסיפור? סתם כי אליו יותר קל להיטפל, כי אותו יותר קל להגחיך? 

חבל.

וברוך ה' שהיא לא חושבת כמוך, ראה באיזה בגרות היא קיבלה את הדברים, באיזה כנות היא שואלת. ואיך היא מדגישה שזה לא היה מקטע רע בכלל אלא מאכפתיות.

מהן התרגשתי. ממך נעצבתי.

הפוך דווקא השתמשתי בסיפור הדגמה לנקודהג'ון
חבל שפספסת.

וחבל על השיפוטיות וההתנשאות שבהודעה שלך.
מה?הָיוֹ הָיָה

סורי. אך חוששני ששכחת מה כתבת.

לא יודעת מבחינה הלכתית אבלמחפשת111

גם לי יש שיער ממש יפה ב''ה שמושך הרבה תשומת לב.. היה לי ממש ארוך, והחלטתי להסתפר -ת'אמת לא בגלל הצניעות.. הלוואי שהייתי עושה את זה בגלל זה.. אבל יכולה להגיד שאני מרגישה שזה כן הוסיף לי לצניעות ופחות מושך תשומת לב..

אם את תסתפרי בגלל הצניעות- את גדולה! זה ממש קשה.. ואם זה ויתור גדול מידי בשבילך- תשתדלי לאסוף אותו או לעשות צמה

יש אצל המוסלמיםcintetitאחרונה

תאחלי לחברה הצדיקה שלך רמאדן שמח

במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע

כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.

נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..


ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..


אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..

(לא עשיתי במלחמה..)


האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?


במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..


רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..


בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃


תודה רבה..

אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויק
והכי חשוב להתמקצע במה שאתה טוב
עבודה היא ברכה בלי קשר לתוכן שלהמשהאחרונה

מה הכישרון הטבעי שלך? מה למדת?

האם אחרי שמחת תורה התשפ"ד הפכתם לאנשים טובים יותר?זיויק

או שנשארתם אותו הדבר?

ומה המשמעות למה שעברתם? או שלא עברתם..

לצערי לא. אותו בן אדם.צעאחרונה
דברים שאני עושה לפעמים/משה

יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.

 

מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע .

 

ערוץ 7 הפורומים - Whatsapp

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוג

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

לא נוראנחלתאחרונה

כיף להיות במיטה עם אבא ואמא!  לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק

והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון

לילד.  אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
למקומות אחרים בשבירת הרגלים. כדוגנת מי שזולד במזל מאדים בגמרא
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
פוק חזי
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום

בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים

הרצון להשתנות תמיד מתבדה

המציאות סותרת את דבריך. אבל מביןקעלעברימבאר
ללבך❤️
נדבר עוד כמה שנים בפורום גרושים גרושותצדיק יסוד עלום
אל תדאג יהיה טוב❤️🙂קעלעברימבאראחרונה

אולי יעניין אותך