זה ככה אצל כולם??שקדיה#
בשנים הראשונות של הנישואין הרגשתי שאנחנו מרוויחים יחד יפה.. זה היה בערך 9000 ביחד כל חודש. ועכשיו זה הגיע כבר ל13000 ביחד. אבל משום מה הרוב פשוט מתבזבז על דברים כמו מטפלת 2250 ( מטפלת פרטית כי דרך התמת אין הנחה לזוג שמרוויח ככה) 1000₪ וזה כלווםםם שכר דירה(כי משלמים להורים של בעלי). ועוד קניות של אוכל 1500 בערך. דלק והוצאות רכב 1500. בקיצור בסוף יוצא מצב שמתחילים לחסוך סכום נמוך מאוד


ומה יהיה ? מתי יהיה אפשר לקחת משכנתה ? להתחיל לחשוב על לחיות בבית משלנו ?
ועכשיו ב"ה יש לנו ילד אחד ואני רוצה משפחה גדולה..
הוצאות האוכל לחודש, נראים נמוכים יחסית.קרן-הפוך
שכר דירה והוצאות מגורים - אכן נמוכות בכל קנה מידה.
גם ללא חשמל, מים, ארנונה.

מאידך הוצאות הרכב החודשיות נראות גבוהות מאוד.
ב 1500 לחודש את כוללת את כל כל כל ההוצאות השנתיות לרכב מחולק ל-12, כולל ביטוחים, תיקונים, טסט, דלק?

עדיין נשאר לכם לפחות 5,000 ₪ פנויים לפי החשבון שלך.
תתחילו ברישום מדויק של הוצאותנפשי תערוג
ומשם תוכלו לברר איפה ניתן לחסוך

13 אלף לזוג זה סכום יפה
במיוחד אם השכ"ד הוא נמוך כ"כ
הכל כתוב באתר של הבנקשקדיה#
מה הרעיון לכתוב?
שאתה כותב אקטיבי כל דבר, אתה גם חושב פעמיים אם צריךנפשי תערוג
היום הייתי במכולת ואשכרה הרגשתי ממש מוזרשקדיה#
ניסיתי לקנות ירקות זולים. לא קניתי פירות. קניתי חלב בשקית ולא הקרטון.. ואני פשוט לא אוהבת להרגיש שחסר לי.
לא מתקמצנים בדברים בסיסיים כמו מזון איכותי.קרן-הפוך
פירות וירקות קונים סחורה טובה ואיכותית.

חלב - תרשי לעצמך לקנות בקרטון. אז עולה שקל יותר.

אלו לא ההוצאות הכבדות לפי הפירוט בהודעה הפותחת.

1500 ₪ לרכב לחודש זה ממש הרבה.
כמה דלק אתם ממלאים בחודש?
לפני שנה סוף סוף אזרנו אומץ לקנות רכב.שקדיה#
כבר היה לנו ילד והרגשתי צורך (לבעלי יש אוטו מהעבוד- הילוכים שאני נוהגת על אוטומט)

אין ספק שעשינו קצת טעות בבחירת הרכב. לכאורה היה נראה מחיר משתלם אבל כל מילוי דלק עולה 250₪ + וצריך למלא פעם בשבוע בערך(נוסעת 4 ימים מרחק של 30 קמ ולפעמים גם לשבתות או לבילויים)

זה רכב מבזבז והוא גם דיי גדול
אין אפשרות להחליף?44444
צריך למכור ולקנותשקדיה#
בעלי השקיע כל כך הרבה בקניה הקודמת והוא נוסע טוב. לא נתקע וכל זה.

לא יודעת אם יהיה לנו כוח שוב לסרט הזה והפעם גם למכור
תעשו טרייד אין.44444
אל תחליפו רכבnick
זה לא יחסוך לכם שקל.
להפך
אם לבעלך יש רכב מהעבודה - הוא צריך להיות הרכב העיקרי שלכםקרן-הפוך
לנסיעות לשבתות ונסיעות ארוכות.

ואכן ההוצאות דלק שלך לשבוע ממש גבוהות.

אני נוסעת 5 ימים בשבוע, מרחק זהה לשלך, נוסעת ברכב קטן ומלאת מיכל דלק 3 פעמים בחודש - לעומת 4 פעמים שלך, ועוד אצלך זה לארבעה ימי עבודה.
זה קצת מסובך.שקדיה#
מדובר על טנדר של עבודה. להעביר כסא כל פעם וכאלה אפשרי אבל ברור שיותר נוח באוטו שלנו..
במיוחד שהוא עובד בעסק המשפחתי אז מישהו כן ישלם את הדלק הזה וסולר יותר יקר :/
עכשיו נשמע אחרת. בעצם את עם הרכב המשפחתי.קרן-הפוך
וההוצאות עליו די גבוהות.
נכון.שקדיה#
ברור שעדיף משהו יותר קטן כמו קיה פיקנטו וכאלה. אבל עגלה ומזוודה לא יכנסו בבאגז .. הכסא תינוק ענקי ופשוט לא יהיה כל כך נוח.
מצד שני זה הפרש של איזה 400₪ בחודש
עדיין - לפי המידע שנתת, נשארים לכם לחסכון לפחות 5000 לחודשקרן-הפוך
60000 שח בשנהשקדיה#
זה מעט לדעתי. במידה ובאמת זה יקרה ואין הוצאות נוספות

דירה מתחילה במיליון וחצי משמע שצריך חצי מיליון להון התחלתי. אני צריכה להצליח שמונה שנים לחסוך ככה (עם עוד ילדים בעז"ה ) + שכר דירה במקום אחר כי הדירה שלנו לא תספיק

הזוי!
אין לי את כל הנתונים שלכם.44444
אבל משתלם לך לעבוד כ"כ רחוק?
זה גם יותר כסף למטפלת.

יש לך אפשרות לתחב"צ ותמכרו את הרכב?
המצב בישראל שלמי שאין הון עצמי מההורים44444
מאד מאד קשה לו להגיע לדירה משלו.
סה"כ אתם חוסכים יפה....

ולמי שאין הון עצמי מההורים- זה המצב....
יצטרך לחכות כמה שנים טובות.....

אגב, בשלב מסויים כדאי לסגור את הכסף. זה גם יכול להכניס קצת.
מה הכוונה לסגור את הכסף?שקדיה#
להשקיע אותו במשו שיניבאבוד לבדי
לכם תשואה של אחוזים מסויימים מסכום ההשקעה.
יש מלא דברים וכדאי להתייעץ עם מישו שמבין היטב בהשקעות.
^^^^^44444
סכום נהדרnick
אין שום בעיה בשכירות
תחסכו את הכסף בצורה חכמה ולא מסוכנת מדי ויהיה טוב
אם יש לכם ילד אחד אפשר לשים מזוודה מקדימה.44444
תרנו טיולון קטן שנכנס לרכב.
מניסיון, בסקודה סיטיגו נכנסת עגלה גדולה בתא המטעןספק

יחד עם מזוודה. 

מה שכן, כיסא תינוק במושב האחורי לא מאפשר לשבת ליד הנהג כיוון שאין מקום לרגליים כך שאם שני ההורים ברכב, אחד צריך לנהוג והשני צריך לשבת מאחוריו. 

30 ק"מ לכל צד?44444
לא צריך להתקמצןנפשי תערוג
אלא לקנות במודע
ולא לקנות על אוטומט
חוץ מאוכל שאני מסכימה לעצמי להתפנקשקדיה#
לפעמים ביציאות או בילויים. קניות של מאכלים שווים שנכין בבית כמו רביולי וכאלה

אנמ ממש לא מרגישה כאוטומט.
אם את קונה כמעט הכל באשראי (אני אישית ממליצה)44444
תעברי על ההוצאות בשנה האחרונה של כרטיס האשראי+ הוצאות שהם הוראות קבע/ צ'קים וכתובות באתר של הבנק+ לסווג את המזומן שהוצאת (זה בדר"כ הולך על מזון ובייביסיטר) ותעברי עליהן.

חשוב לעשות את זה שנתי כי הוצ- ביגוד לדוגמא לא שוות בין החודשים. גם המזון משתנה.

ומשם תתחילי לחדוב איפה חוסכים.

לי הוצ' רכב נשמעות יקרות. מה הן כוללות? איך קניתם אותו?
הקטע הוא שבאמת לא קניתי לעצמי בגדים בזמן האחרוןשקדיה#
גם כשאני קונה זה פריט שניים. אני ממש מנסה. בעלי בכלל לא קונה בגדים רק כשאני קונה לו.. יש לנו המון משנים שעברו

בגדים לתינוק קיבלתי מלא.. אני קונה לו רק בגדים דיי זולים שצריך
ביגוד זו היתה דוגמא.44444
אבל בכללי ההוצ' משתנות בין החודשים. לכן, כדאי לעשות חישוב שנתי (או מהלידה אם הילד בן פחות משנה).
אני אנסה לבדוק אולי ..שקדיה#
תודה.
פשוט קשה לי לקבל את זה שאם המשכורת המשותפת היתה 10000 היתה הנחה מהתמת ובכלל שזה יותר מעון עולה 2800!! זה מוגזם בכל קנה מידה
מסכימה לגמרי. השנה לא קיבלתי הנחה על 200 ש"ח....44444
וזה בהחלט מקומם שמעון תמ"ת בגיל תינוקיה יקר ב-800-900 ש"ח מהפרטי ולא באמת שווה את זה.
גם הפיקוח של התמ"ת לא מדהים. בטח לא על המבנים.

הבן שלי היה במעון תמ"ת עם בעיות במבנה.
אין למי לפנות.
כל מבנה מקבל אישור בזמן קבלת הסמל ואח"כ רק דורשים תחזוקה.
המבנה של המעון הנ"ל בן 60 שנה בערך. המעון קיים מעל 40 שנה. הוא קיבל אישור לפי הפרמטרים של לפני יותר מ-40 שנה ואין עם מי לדבר. רק לגבי תחזוקה קלה שוטפת. לא לפתירת בעיות יקרות שדורשות שינוי דרסטי (מה שצריך במבנה בן 60...).
אמרת שבעלך עובד בעסק משפחתיאבוד לבדי
אולי 3000 שקל יביאו לו מזומן או בתלושים לדלק ומזון וככה תרוויחו 10000 ותהיו זכאים להנחה.
לבדוק כמובן שאין גזל כי אני לא רב(רק מכות לפעמים שאישתי מעצבנת אותי)

או שיסגרו בשבילכם את הסכום הזה איפה שהוא והוא יהיה ההון עצמי המצטבר שלכם לדירה.
המון בהצלחה
זה רעיון שכבר שמעתי.. לא יודעת אם הבית מבחינה הלכתיתשקדיה#
בכל אופן לנשמה קצת בעייתי לבטל את הביטול של המעון
הגזל והעריות נפשו של אדם מתאווה להםבחור זהב
ומחמדתן
איך תמידאבוד לבדי
לא משנה מה אני יעשה אני יגיע למשו שקשור לעריות?!
חלילה וחסבחור זהב
התכוונתי במישור הלמדני כך אמרה המשנה .אליך לא מופנה כלום. אני יודע שיש כאלה שסןברים כמוך. הגבתי בחריפות ועל מתנצל מעומק ליבי.
לא הבנת אחיאבוד לבדי
התמיהה שלי הייתה כלפי עצמי.
אתה רק היית שליח לומר לי!
אני לא סובר ככה בכלל ולכן כתבתי לה לבדוק כי אני לא מבין בזה.
אז זה עוד יותר מלחיץבחור זהב
כי מגלגלים חובה על ידי חייב..

בכל מקרה זה נאמר לכולם בשווה, משנה במסכת מכות
ממש לא חובהאבוד לבדי
המלך בשדה במלוא המשמעות.
ה' רוצה שאשוב אליו..
העניין שרשויות המס ממש שמות עין על שסק משפחתי.....44444
ובודקים אותו יותר בגלל הבעיתיות.
לכן אם רואים משהו חריג כמו משכורת נמוכה מידי/ גבוהה מידי יחסית לאופי העבודה הם ידרשו הסברים.
גם אם יהיה שינוי מהותי פתאומי.
יש טבלה באקסל שממלאים כל חודש בה את ההוצאות להכנסות..מתנחלים
יש את זה גם באתר של הבנקשקדיה#
מה זה יעזור לי לראות 13000 שח הכנסות על .... ו8000 שח הוצאות על ...
הטבלה היא לפי קטגוריות..וככה זה נותן לך מבט על מה בדיוק הוצאמתנחלים
2250 למטפלת פרטית? 1000 שכ"ד?ספק

לדעתי, מצבכם טוב יותר מהממוצע. 

במדינת ישראל, כדי לרכוש דירה "סבירה", 13,000 בחודש לא יספיקו עבור משפחה עם ילדים. 

מצבכם טוב בגלל השכ"ד והתשלום למטפלת שהם מאוד נמוכים. 

 

אני פשוט לא מבין למה את רוצה לקחת משכנתא כ"כ מהר במקום להמשיך לגור בשכירות. 

גם אם אתם סגורים על זה שאתם רוצים לגור בדירה שבבעלותכם - למה למהר כ"כ? 

נניח והשגתם 30% משווי הדירה - שזה בערך חצי מליון שקלים - השקעה סולידית תניב לכם בכיף שכ"ד דירה בזמן שאתם ממשיכים לחסוך מהמשכורת שלכם כדי לקנות דירה. (וגם את החיסכון הזה תוכלו להשקיע). 

במקום לשלם ריבית על מליון שקלים, תוכלו לחכות עוד כמה שנים ולשלם אותה רק על חצי מליון, למשל.  

 

מה לעשות? 

אנחנו חיים במדינה ה-8 מבחינת יוקר המחיה בעולם בזמן שהמשכורת הממוצעת בה נמוכה מהממוצע בעולם המערבי. 

 

לשאלתך, אז כן. 

זה ככה כמעט אצל כולם.

איזה השקעה סולידית בדיוק?שקדיה#
תודה.
ואם 13000 שח זה מעט אני כבר לא יודעת מה עוד אפשר לעשות
אג"חים, תעודות סל, חברות שמשקיעות בפרוייקטים של נדל"ןספק

לא כתבתי ש-13,000 זה מעט אלא שזה לא מספיק לרכישת דירה עבור משפחה עם ילדים. 

כרגע אתם חוסכים יחסית יפה בגלל ששכר הדירה שלכם נמוך והמטפלת לא עולה לכם הרבה. 

 

מה אפשר לעשות? (או למה אנחנו אחת המדינות היקרות בעולם?)

זו כבר שאלה פוליטית ואני לא חושב זה הפורום המתאים. 

אתה שוכח שמחירי הדיור לא מפסיקים לעלות כבר 15 שנהפשוט אני..
רוב מי שניסה להמשיך לחסוך כדי שיוכל לקחת משכנתא נמוכה יותר, גילה שמחירי הדירות עולים יותר מהר מהחיסכון, כך שהמשכנתא רק גדלה.
מחירי הדירות עולים ואני מאמין שימשיכו לעלותספק

מצד שני, ככל שלוקחים משכנתא גדולה יותר ההחזרים גבוהים יותר ולתקופה ארוכה יותר. הריבית היא גבוהה מאוד. 

 

אם החיסכון הוא של 5000 שקלים בחודש, והדירה שווה מליון וחצי, זה אומר שעליה של 4% במחיר הדירה בשנה תשאיר אותם באותה נקודה - הם יחסכו בדיוק את הסכום בו ערך הדירה עלה. 4% זו עליה די גדולה.

 

אם הדירה זולה יותר, הם יקטינו את הפער בינם לבין הדירה ואם היא יקרה יותר, הפער יגדל. 

מצד שני, על ההון עצמי שלהם הם יכולים גם לקבל תשואה. 

כדי לקבל משכנתא הם צריכים 30% משווי הדירה, כלומר, 450,000 שקלים טבין ותקילין. 

בהשקעות סופר סולידיות של 3% בשנה, זה ייצא עוד 13,500 שקלים. בהשקעות סולידיות למדי (תעודות סל), הם יקבלו בממוצע שנתי, תשואה כפולה ואפילו יותר. 

כלומר, אם מדובר על חיסכון של 5000 שקלים בשנה והדירה שהם רוצים עולה מליון וחצי, אז אם הם ישקיעו את הכסף שלהם וימשיכו לחסוך, הם יצמצמו את הפער מחלום הדירה. 

 

 

יש לך כאן הרבה הנחות, לא בטוח שהן יתממשופשוט אני..
לא הנחתי שום הנחה מרחיקת לכת.ספק


מה זה התעודות סל?שקדיה#
ני"ע שמחקה מדדים או סחורותספק

למשל, יש תעודות סל שמחקות את מדד s&p500 (מדד 500 החברות הגדולת בארה"ב), יש תעודות סל שמחקות מדדים גלובלים (כמו vt) ויש עוד כל מיני סוגים. 

 

היתרון בתעודת סל הוא שמדדים נוטים להיות פחות תנודתיים ממניות בודדות, אבל מצד שני, זה גם החיסרון. 

בד"כ המדדים הללו מנצחים את כל יועצי ההשקעות והמסלולים שקיימים בשוק. (לפני שלוש שנים אלטשולר-שחם התגאו בכך שהם שהם השיגו תשואה של 18%. ה-s&p השיג באותה שנה 25%). 

 

 

נשמע טוב על פי מה שאני מבינה (לא הרבה)שקדיה#
איך מגיעים אליהם?
יש כמה דרכים:ספק

1. דרך הבנק. לבנקים יש יועצי השקעות. 

הענין הוא שהעמלות הן מאוד מאוד גבוהות.

 

2. בתי השקעות (הלמן-אלדובי, אלטשולר-שחם וכו'). 

העמלות קצת יותר נמוכות מאשר בבנקים אבל הן עדיין די גבוהות. 

 

3 דרך ברוקרים. (אינטראקטיב ברוקרס, למשל). 

הם מאוד זולים אבל החיסרון הוא שהם לא עושים את חישובים המס ולא מטפלים בזה וצריך לעשות את זה לבד. 

(זה לא כזה מסובך לחשב 25% מהרווח אבל צריך להוציא טפסים מהאתר שלהם וזה קצת התעסקות וכאב ראש). 

 

בהצלחה. 

עמלות6554433
על תעודת סל לא גבוהות.
בחלק מהן אין עמלת קנייה ומכירה מלבד דמי ניהול
ומשמרת.(כ1% לשנה)
לחלקן אף מעמד פטור ממס.

דרך בית השקעות?לא מכיר שאין עמלות.ספק
דווקא דרך ברוקרים יש עמלת קניה ומכירה בלבד וללא דמי ניהול.
ואני לא מכיר פטור ממס - אשמח אם תאיר את עיני.
תשובה6554433

קודם כל טעיתי
יש דמי ניהול נמוכים מ1%. 

1% דמי ניהול  ומעלה יש בקרנות נאמנות.

לגבי פטור ממס?
לא חסר כאלה.
רוצה דוגמאות?
הראל סל NASDAQ 100

מור סל S&P 500( פטורה ממס, דמי ניהול 0, דמי נאמנות 0.02)

מציין אותן רק כדוגמאות  וכך כמדומני בכלל בתעודות/קרנות סל.  לא ממליץ כמובן.

לגבי עמלות קנייה אכן אתה צודק זה עשוי להשתנות בין הגופים השונים.


 

יכול להיות שאתה משקיע שם בקרן השתלמות?ספק
אני לא מצאתי שום אינדיקציה לזה שאין מסים על הני"ע שציינת.



פטור ממס זו הטבה שניתנת על סכומים קטנים יחסית בהשקעות מיוחדות כמו קרן השתלמות.
אם היה נייר שמחקה s&p500 בלי מסים, זה היה הופך לנייר הכי פופולרי בעולם.

לגבי דמי הניהול - אני מדבר על דמי הניהול שגובה בית ההשקעות.
זה הרווח שלהם - אני לא מכיר מסלולים בבתי השקעות בהם אין דמי ניהול כלל.
ממש לא6554433

ראוי היה שאציין גילוי נאות
אין לי השקעה שם. הדגשתי שמדובר בדוגמאות . אלו עלו לי בחיפוש מהיר של תעודות עוקבות המדד.
אתה מוזמן לחפש בעצמך את שמות הניירות שהבאתי או אחרים,
אחרת אין לי דרך אחרת להדגים לך .
תראה בפרטים שלהן פטור ממס.
אם אתה רואה לנכון לתקן אותי - 
יותר מאשמח!

יום נפלא והצלחה.

אני מכיר שפטור ממס נותנת הממשלה.ספק
אם זה היה המצב, זה היה הני"ע הכי פופולרי בישראל.
ככל הידוע לי, ישראל לא מחריגה ניירות ערך.
אתה צודק, אין דבר כזה פטור ממספשוט אני..

ראה תשובתי מטה

לא לא לא, זאת פשוט טעות!פשוט אני..
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך ט' באלול תש"פ 20:43

תעודת סל / קרן נאמנות פטורה ממס, זה אומר שכאשר הקרן/תעודה מקבלת דיבידנד או רושמת רווח מהמניות שהיא מחזיקה - היא לא משלמת מס על הדיבידנד/רווח הזה.

 

לכן, כאשר אתה תמכור את הנייר הזה, אתה תשלם את המס גם על הדיבידנד עצמו וגם על כל רווח אחר שנוצר לך מההשקעה.

 


מתוך אתר הבורסה:

קרן נאמנות פטורה (פ) אינה משלמת מס על הכנסותיה, ולכן המשקיע בקרן ישלם מס על רווחי הון ריאליים.

בתעודת סל / קרן נאמנות שאינה פטורה ממס, הכוונה היא שהיא משלמת מס ברגע שהיא מקבלת דיבידנד או רושמת רווח, ואז כשאתה מוכר את ההשקעה אינך צריך לשלם מס כלשהו, שהרי השווי של הקרן הוא כבר נטו אחרי מיסים שהקרן עצמה שילמה.

מתוך אתר הבורסה:
קרן נאמנות חייבת (ח) משלמת מס ישירות לשלטונות המס על פי שיעורי המס החלים על יחידים. כתוצאה מכך רווח ההון למשקיע הנוצר בעת פדיון היחידה, פטור ממס רווחי הון, וכך גם לגבי דיבידנד.
מודה לך6554433אחרונה

על הפירוט
לא הכרתי

אפשר לומר שעדיין לא הבנתי ?שקדיה#
מה זה ועל מה זה?
זו השקעה בני"ע שמחקה התנהגות של מספר רב של מניותספק
ואפשר להשקיע שם בשלושה דרכים.


נסי להתקשר לבתי השקעות כדי לברר לגבי פתיחת תיק השקעות.
לאחר מכן נסי אולי להתקשר לאינטראקטיב ברוקרס ולראות מה הם מציעים.

קחי בחשבון שאם את אזרחית אמריקאית, אז זה מסבך את העניינים..
אפשר הסבר עד כמה מסובך ?בחור זהב
.
עד כמה זה מסובך?6554433

להפך זה "פשוט", בשביל זה נוצרו תעודות סל.

יש מדד נניח S&P500  המייצג את 500 החברות הגדולות הנסחרות בבורסה האמריקאית.

במקום לבחור חברות בפינצטה ולעקוב וכו',יש דרך לקבל את התשואה הממוצעת של המדד כולו.

לכן יש תעודות/קרנות סל שמושפעות מהשינוי במדד כמו שאמרו כאן.

כמובן להבין את הסיכונים הכרוכים בהשקעה מראש שכל אחד יעשה את שיקוליו.
רצוי לבדוק:
מה העמלות הכרוכות בכך, להשוות בין מסלולים שונים, אישית אני בעד להבין כמה שיותר אבל תעודות סל נועדו בדיוק בשביל ללכת ב'דרך הרבים'. 
ולאיזה טווח זמן אתם מסוגלים להשקיע בלי למשוך את הכסף.



 

זה לא ה"פשטות" - זה פיזור סיכונים.ספק
נעשו כמה וכמה מחקרים בנושא ואנליסטים לא מצליחים לנצח את השוק לאורך זמן.
למעשה, אם עדיף להטיל מטבע האם להשקיע בני"ע כלשהו אף מאשר לשאול יועץ השקעות.

באופן אישי, היו לי פגישות עם יועצי השקעות ממוסדות שנחשבים טובים ושאלתי אותם האם הם ניצחו את מדד ה-s&p500 בשנים האחרונות והם לא היו מוכנים לענות על השאלה הפשוטה הזאת.

ככל שני"ע שקונים מקיף יותר, הסיכוי שלו ליפול בצורה חדה, נמוך יותר. (וגם הסיכוי לעלות בצורה חדה).
זה לא ענין של נוחות, אלא בעיקר של ביטחון.
לא סותר: גם נוחות וגם ביטחוןפשוט אני..


גם6554433

אכן פיזור סיכונים עניין מהותי פה.
ולעניין הפשטות אציין עוד משהו
אם השאלה היא מהבחינה הביצועית
השקעה בכל דבר בטח שבתעודת סל
הרבה יותר פשוט מלקנות דירה למשל
נגיד שזה עניין של כמה לחיצות כפתור וקנית.

אולי גם את זה צריך לציין למי שנושא זה זר לו.
כך גם למכור,
בטח שבתעודות סל בהן הנזילות גבוהה מלא מעט מכשירים פיננסיים אחרים, בטח נזיל יותר מלמצוא רוכש/שוכר  לדירה וכל הניירות והתחזוק.

כמובן זה לא בא לומר שזה עדיף מדירה כי זה לא הדיון , אבל פשוט יותר?
לדעתי הרבה יותר.בפער.

תתחיל מלקרוא "הסולידית"פשוט אני..

ספציפית לגבי SP500 אתה יכול גם לקרוא את זה:

 

איך ולמה להשקיע במדד המניות S&P 500

התכוונתי לאזרחי אמריקהבחור זהב
בהצלחה עם ה-FATCAפשוט אני..


לאזרח אמריקאי לא שווה להשקיע בני"ע שאינו אמריקאיספק
זה די סוגר לו כל אופציה להשקיע דרך בית השקעות ישראלי.
נייר לא אמריקאי (כמעט תמיד) מוגדר כ-Pfic והמיסוי עליו הוא דרקוני.
ברוקרים ישראליים מנכים מס במקור, וחוסכים את ההתעסקותפשוט אני..

למשל מיטב דש טרייד (אני עצמי לקוח שלהם), אקסלנס, IBI.

סכום יפה מאודשירוש16
1. לפי מה שנראה לי אין לכם סדר קבוע בהוצאות והכנסות. ההורדה של כרטיס האשראי בסוף החודש היא הפתעה גמורה ואת לא מתחשבנת על כל שקל.
2. אפשר להתחשבן על כל שקל בלי להשתגע על ישי קביעת תקציב.
3. לחסוך 5,000שח בחודש זה סכום מאוד מכובד. מאוד.
4. למה לקנות דירה במיליון וחצי אם אין לכם את הכסף? אם יש לכם ירושה - מעולה. אם לא - מסתפקים במה שיש. יש דירות מעולות יד2 סביבות המיליון. גם חדש על הנייר תמצאו בפרויקטים טובים.
אומנם לא במרכזי ערים נחשקים אבל כן תיהיה לכם דירה משלכם.

בהצלחה!
מיליון שקל לבית זה ממש ממש ממש נמוך.44444
אני גרה שעה וחצי מגוש דן ומיליון שקל זו דירה בת 40+ קומה רביעית בלי מעלית ובל ממ"ד לא משופצת 4 ח'.
בעיר לידי שזולה משמעותית אפשר למצוא אולי גם בקומה ראשונה ודירה במצב טוב יותר אבל עדיין בלי ממ"ד וכנראה שיהיה צורך עדיין בשיפוץ- בעיקר צנרת.
אבל היא בין הערים הזולות בארץ לדעתי.
כמו שאמרתישירוש16
זה תלוי בהיצע ובמה שיכולים לממן.

אם אין ירושות או עזרה ממשפחה/חברים/לא משנה
אז מסתדרים עם מה שיש.
או שנכנסים לחובות עתק ל50 שנה הקרובות. זה גם אופציה...

בפריפריה, בצפון ובדרום ישנם מלא פרויקטים עם דירות במחיר הזה. (בדרך כלל 3 חדרים. לא יותר)
נכון, במרכז, שפלה, ירושלים וערים מסודרות לא מיתן למצוא במחיר הזה.
אבל מי שלא רוטשילד לא קונה במחיר שלו...
הבעיה בדירות חדשות שהחדרים מאד קטנים.44444
והם יקרות בגלל שהן חדשות.

דווקא למי שיש הון עצמי נמוך עדיף דירה גדולה יותר ולא חדשה.
3 ח' זה ממש קטן בחדשות.
בישנות ה-3 ח' זה כמעט בגודל של 4 ח' בחדשות.

ואני לא מכירה את הנתונים שלהם ובעיקר את תחומי העבודה שלהם ואיפה גרה המשפחה אבל לפעמים פריפריה היא פתרון מצויין, הרבה פעמים מקום שהוא ביניים מצויין ולפעמים עדיף לא לקנות אלא לשכור ולגור במקום יקר.
אין ממש כללים.

עדיין רוב האנשים סביבי בלי הון עצמי מההורים לא הצליחו לקנות דירה.... יש כמה משפחות אבל הן מיעוט קטנטן.... ויש להם משכורות גבוהות מאד והרבה פעמים לקחו הלוואות להון עצמי.
אפשרות אחרת- מקום זול מאד ולרוב מדובר במורים/ עו"ס וכד'.... שיש להם כבודה בכל מקום....
מה עם מחיר למשתכן?כמו צמח בר
אם את גרה בפריפריה כמו שאת מתארת את יכולה למצוא בתים של 4 חדרים ב700,000-800,000
חששים מניילונים, עם מעלית והכל.

לגבי הרכב- נשמע שהמון כסף מתבזבז על נסיעות לעבודה. יש אפשרות לאוטובוס/רכבת?
הטם שווה לך בכלל לעבוד שם כשהמון הולך על הנסיעות?
לי ספציפית ב"ה יש בית שנקנה ע"י הון עצמי מההורים.44444
כתבתי על המחירים בכללי....
ואני לא גרה ממש בפריפריה....

יש ערים בפריפיה ממש זולות יותר.

אגב יש פה מחיר למשתכן.....
ממש לא 700-800 אלף....

וכבר עדיף לקנות יד שניה ישנה וגדולה יותר לדעתי.
לא צריך לקנות דירה ראשונה 4 חדריםrivki
אם בכלל דחוף להם לקנות.

גם בבתים ישנים החדרים גדולים יותר, יכול להיות חצי חדר בגודל של חדר. אז אפשר לקנות דירה של 2.5 חדרים ולהמשיך לחסוך למשהו טוב יותר.

אם קונים באיזור מבוקש, אולי יתמזל מזלם ויהיה פינוי-בינוי
ההתנהלותהעני ממעש
על פניו נראה נכון וסביר
אין פתרונות קסם, תמשיכו לחסוך ותתפללו למי שאמר והיה העולם

אם שייך אולי תוכלו לקבל רעיונות נוספים מפעמונים וכו

בהצלחה
אתם מרוויחים טיפה יותר ממינימום, צריך לחשוב איך לשנות זאתפשוט אני..
אם מדובר במצב זמני כי אתם עדיין לומדים או משהו כזה, אז צריך פשוט להתאזר בסבלנות עד שהתקופה הזאת תעבור.

אם מדובר במצב קבוע, הייתי חושב ברצינות על אפשרויות לשדרוג המשכורת.
מה הכוונה?שקדיה#
ללמוד מקצוע אחר?
או מקצוע אחר או השלמת הכנסה (כלומר מקצוע נוסף, בקטנה)פשוט אני..


הייElla
איך אתם מצליחים להוציא רק 1500 ש"ח על מזון?
אנחנו במצב משפחתי דומה, וכל חודש לפחות 3000 ש"ח ברמי לוי (כולל פארם ומוצרי ניקיון).
ואנחנו כמעט ולא עושים שבתות בבית, ובמשך השבוע כמעט ללא בשר ודגים.
תחכימי אותי!

בנוגע לחיסכון:
מאד מקובל כיום שזוג צעיר מתאמץ לחסוך כסף ומשקיע אותו בדירה עם משכנתא מטורפת.
נהיה אפילו סוג של לחץ מסביב בנוגע לזה.
בכל ספר על התנהלות כלכלית שקראתי אומרים שזו טעות.
מקובל לחשוב שדירה זה נכס. אבל דירה זה רק הוצאות. נכס זה דבר שמכניס לך כסף בכל חודש. דירה זה ממש לא.
ממליצה לחשוב על זה ולקרוא על זה. ולמצוא דרך להשתמש בחיסכון כדי להרוויח יותר ולא להפך. ורק אחר כך לחשוב על דירה.

בנוגע לחיסכון שלכם כרגע.
ממליצה להעביר את הכסף לקופות גמל.
שם בעצם את מרוויחה על זה שהכסף פשוט יושב שם. ומרוויחה לא מעט. יש ריביות חיוביות וריביות על הריביות - שלאורך זמן מניבות סכומים לא קטנים.
אנחנו לדוגמא מצליחים ב"ה לשים 4000 ש"ח בחיסכון כל חודש.
פיצלנו כך:
3000-בחיסכון של קופת גמל עם תשואה גבוהה וסיכון גבוה.
1000-תשואה נמוכה וסיכון נמוך.
הסיבה: בסיכון נמוך הכסף הרבה יותר נזיל. ברגע שאני צריכה אני יכולה למשוך ואני לא אפסיד מזה כסף.
לעומת סיכון גבוה שיש תנודות, ולא תמיד חכם למשוך (לאורך זמן זה תמיד יעלה, פשוט יש זמנים שיש ירידות כמו קורונה)
ממליצה לך להתעמק קצת בנושא, זה לא כזה מסובך, גוגל וספרים.
בהצלחה!
אלרגיות למזון אצל ילדים - מה קורה בגינת משחקיםאריק מהדרום
עבר עריכה על ידי מנהל בתאריך ג' בתמוז תשפ"ו 14:05

כשאין צורך לערוך אז אין צורך לערוךאריק מהדרוםאחרונה
הסרטון הזה טוב יותר בלי ספויילרים.
נופש לטיפול זוגי ורגשי משולבכי אני אני
מישהו מכיר מקום לנופש שנותן קבלה על טיפול זוגי או נפשי? רוצים מקום נחמד עם בריכה וכל השאר פחות משנה.. אם יש אופציה לבוא עם ילדים עדיף כי כרגע אין ביביסיטר..
למה ללכת עקום .העני ממעש
למה עקום? לא מסתירים את הרצון לנצל מימון שזכאיםפ.א.

אליו לטובת יציאה לחופשה משפחתית 
 

בדיוק כמו הכנסים השנתיים של לשכת רואי חשבון ולשכת עורכי הדין באילת, ועוד גופים מרכזיים במשק - נופש שנתי משפחתי, שממומן בחלקו כהוצאה מוכרת של השתלמות מקצועית מוכרת למס.  

לא עקום..כי אני אני
חלק מהטיפול שאנחנו צריכים כרגע לשיקום שלנו זה נופש ביחד ומאד זורם לנו מקום שנותן באותה חבילה גם איזשהו טיפול שגם הצבא מכיר בו כמו סדנא זוגית, ספא וכו ולכן נשמח לשמוע😀
אם כך אז חוזר ביהעני ממעשאחרונה
חיבוקחדווית

יש לי חברה סופר סופר קרובה,

חברת נפש כמו שאומרים..עברנו הכללל ביחד..

ברגיל היינו מתחבקות חיבוק ארוך (יכול להיות כמה דקות) מלא משמעות ,צורה לבטא את האהבה ואת הקשר העמוק ומשמעותי, מתוך אהבה נקיה.

עכשיו אני מתחתנת עם הבחור שלי.

ואני לא יודעת מה לעשות.

האם זה סבבה שאני ככה מתחבקת איתה באמת מתוך אהבה כנה ואמיתי? האם זה משהו שאוכל לעשות גם אחרי החתונה. הרי למרות שיש לי את האיש שלי אני עדיין רוצה את החיבוק דווקה שלה, כמו שאני עדיין רוצה תחיבוק של אמא
מה אתם אומרים על זה

פשוט לעדכן את האיש שלי ואז זה סבבה??

מה אתם ממליצים, הכל זה יכול פשוט להמשך כרגיל?
וגם בכללי איך מנהלים חברות כלכך קרובה אחרי החתונה 

 

משהו לא מסתדרפשוט אני..

לפני שבוע העלית פוסט על כך שחברה טובה שלך מתחתנת, ולך זה קשה כי את עדיין רווקה.

ועכשיו תוך מספר ימים את כבר מתחתנת בעצמך...? 

היא לא כתבה שהיא מתחתנתזיויק
אלא שאלה מה יהיה אחרי שתתחתן מתישהו
''עכשיו אני מתחתנת''פשוט אני..
שאלה טובהמחפש אהבה
ואלה יפה שאתם עוקבים ושמים לבחדווית

תכלס השאלה הקודמת היתה לחברה שלי שרצתה לשאול... (חסום לה משום מה)

אם לא היית מתייחסת לזה כעניין זה לא היה חייב להיותפתית שלג

אבל אם באמת את מתייחסת לזה כמשהו גדול שיכול להשפיע על הזוגיות שלך- אז כנראה זה באמת עניין שצריך לפתור. קודם מול עצמך, ואח"כ מולו.

בגדול בעיה בהגדרה זה לאSeven

הרי זה לא אסור..

אבל כן נשמע לי מוזר שאת זקוקה לחיבוק ארוך מחברה כדי להרגיש את האהבה המיוחדת והנקייה בינכן...

בד"כ נשים מבטאות רגש באמפתיה בלהכיל אחת את השניה פחות יצא לי לחבק חברה שעות ברגיל (לא מדברת על מקרה קיצון נניח שמישהי מאבדת אדם יקר ואז נותנים לה חיבוק ארוך אלא כהרגל בינכן של חיבוקים ארוכים)

כן נשמע לי יותר נכון לשמור כאלה דברים לבעלך ובהמשך לילדים...בהצלחה

??חתול זמני

אין בזה משהו אסור מבחינה הלכתית

גם מבחינה רגשית לא רואה את הבעיה בזה

איני יכול לדמיין לעצמי מצב שבו משהו כזה היה מפריע לי (או לכל מי שאני מכיר) לכן איני רואה מה יש לעדכן כאן

 

וחתונה אינה סיבה לחתוך את כל קשרייך החברתיים, בחורך היקר אינו תמנון עם יכולת למלא את כל עולמך וצרכייך הרגשיים (ואני מניח שגם הוא אינו רוצה בכך)

לא רואה שום בעיה, חוץ מעצם השאלה.רקלתשוהנאחרונה

למה שתחשבי שזה יהיה בעיה?...

המלצות לצימרחושבת בקופסא

מקווה שזה מתאים לשאול פה ויהיו מספיק תשובות.

יכול להיות שעדיף לשאול בהו"ל.


אנחנו רוצים לצאת לצימר זוגי מהתקציב שנשאר לנו מהמילואים וכנראה נוסיף קצת.

מחפשים צימר חדר אחד לזוג, עם ברכה פרטית (באמת פרטית, שלא רואים אותנו ואנחנו לא רואים אחרים)

עם ארוחת בוקר יהיה נחמד אבל לא חובה.

תקציב של סביבות 1,000 שקל לילה, (נחמד אם יהיה בפחות) שני לילות בסוף אוגוסט כנראה (אני מקווה שלא יהיה עמוס או יקר מידי בזמן הזה, אין לנו כל כך אפשרות אחרת)


אזור בארץ: לא ירושלים או המרכז ממש, ולא צפון רחוק ודרום רחוק. אולי בשולי המרכז?

אנחנו מתניידים באוטובוסים.

עדיפות אם יש אטרקציות, מסלולים ודברים מעניינים לעשות באזור שאפשר להגיע אליהם באוטובוס.


אשמח לעזרה כי ממש לא מבינה בזה.

מומלץ ממש ממשכנפי נשרים

צימר במחסיה, עלה לנו 1000 לסופש

כל המתחם מגודר ורק שלכם יש בריכה וגקוזי פרטיים ומטבחון נוח.

אפשר להוסיף 200 ולהישאר גם מוצש עד ראשון בבוקר

תודה רבהחושבת בקופסא

אפשר להגיע בתחב"צ?

מחיפוש מהיר ראיתי שיש לפחות 4-5 צימרים ביישוב הזה. התכוונת למשהו ספציפי?


אשמח לעוד תגובות

עוקבתרוני 1234
אני אשמח להמלצות גם למקומות שלא צריך תחב"צ, בכל רחבי הארץ.
לא מאוד בקי, אבל ברחבי יו"ש יש המוןהסטורי
אולי צימרבוס שומרון באלון מורה יכול להתאים.

(לא הייתי שם, רק ראיתי פרסומים)

נראה לי פחות הכיווןחושבת בקופסא

אנחנו כנראה יותר מידי עירוניים בשביל זה, אין ברכה פרטית, וגם לא נראה שיש אופציות מה לעשות באזור מסביב.

אבל תודה, אשמח לעוד תגובות. 

ממליצה בחום על צימרים נוף החאן בכפר אוריהנגמרו לי השמות

הנה הקישור: נוף החאן, צימר בכפר אוריה | Weekend


היינו אומנם עם שלושת הילדים ולא רק זוג, אבל גם לזוג זה שווה בהחלט לדעתי.

אני זוכרת שהמחיר היה נמוך יחסית למקומות אחרים ויכול להיות שדווקא כן יתקרב לתקציב (לא יודעת לגבי אוגוסט).

הבעלים של הצימר מקסימים.

יש שם בריכה שווה שפרטית בשעות מסוימות שאתם שם (בעל הצימר מסביר הכל כאשר מגיעים. בגדול כאשר זוג או משפחה רוצים להיות בבריכה ויש במתחם עוד זוגות אחרים אז או מחלקים מראש שעות ואז יש לכם שעות רק שלכם.

או נכנסים בלי לקבוע כאשר פנוי ואז סוגרים את הדלת של הבריכה עם הווילון וכך זה סימן לאחרים שתפוס ולא נכנסים )

יש גם ג'קוזי גדול בנוסף. גם בחלק מהצימרים בפנים וגם ליד הבריכה עם מפתח ודלת וכנ"ל כאשר זה מתחלק לזמנים שהם רק שלכם).

זה באיזור צרעה ואשתאול, נוף מדהים, הרבה מסלולים. יש גם סניף איקאה קרוב אם שייך

ומרכז של חנויות אוכל וכו' באיזור (לא בכפר אוריה עצמו אבל קרוב).

לא יודעת לגבי תחב"צ.

אנחנו נהנינו מאוד וממליצה


תהנו המון

איזה כיף ❤️

שמעתי על צימר הראל בשבי דרוםפצלושון

700 ללילה

נראה מאד יפה

טוב, אז וויתרנו על הבריכהחושבת בקופסאאחרונה

כרגע מחפשים צימר באזור באר שבע או דימונה בלי בריכה, במחיר של עד 1,200 לשני לילות.

(גילינו שאפשר להזמין ברכה פרטית בנפרד מהצימר באזור. זה חוסך המון כסף)

אשמח להמלצות בכיוון.

מישהי חייבת לי כסף ולא נעים לי להזכיר להפשוט אני..
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך כ"ב בסיוון תשפ"ו 19:59

אבל עם חוסר נעימות לא הולכים למכולת, לכן הזכרתי למדינת ישראל בכל זאת...


 

 

 


 

כן חברים,

לפעמים מומלץ למלא דוחות להחזר מס 😀

יש עוד הטבה לניצול בעניין זיכוי מס רווחי הוןזמירות

בטופס 1301, בנספח שממלאים על השקעות בשוק ההון לפי טפסי 867, יש אפשרות לסמן שההכנסה היא מרכוש שהיה בבעלותך שנה לפני הנישואין - וזה כולל מניות או תיק השקעות.

ואז לייחס לבן הזוג חישוב בנפרד או לבת הזוג חישוב בנפרד על הרווחים בשוק ההון. 

 

כך שאם מי מבני הזוג נכנס לנישואים עם הון מסויים, ואפשר להוכיח את מקור ההון, אם פקיד השומה יבקש הוכחות - אפשר לנצל הטבת מס זו בפקודת מס הכנסה. 

מישהו מבין טוב בליסינג?חזקה בעורף

אנחנו מתניידים בשני רכבים. בעלי מקבל מהעבודה רכב+דלקן של 7 מקומות, שלרוב נמצא אצלו. ויש לנו רכב פרטי שלנו (5 מקומות שלרוב נמצא אצלי) עד עכשיו הרכב הפרטי שלנו היו רכבים זולים ודי מתפרקים, לא כ"כ השקענו ברכב כי הוא שימוש בעיקר אותי לעבודה (ממש קרוב לבית) ובהקפצות של הילדים (שוב, לרוב נסיעות ממש קצרות)


עכשיו ב"ה כבר תקופה שהרכב 7 מקומות לא מספיק לנו❤️ אז הרכב הפרטי הופך להיות גם להרבה נסיעות (לשבתות ולטיולים) הרכב הנוכחי כבר מתפרק וכבר תקופה שאנחנו מחפשים רכב ממש טוב שיחזיק מעמד לאורך זמן. הקצבנו עד 50,000 אבל לא מוצאים משהו שמספק אותנו מבחינת הנתונים של הרכב😬


התחלנו קצת להתלבט אולי כדאי לנו להשקיע בליסינג. מצד אחד מרגיש לי קצת כמו לזרוק כל חודש כסף לפח. מצד שני, נותן לנו שקט נפשי עם הרכב (קצת זקוקים לזה)


אבל בסופו של דבר, לא באמת מבינים בליסינג עד הסוף…

נשמח לשמוע איך זה עובד. יתרונות וחסרונות.

למה צריך להתייחס כשרוצים להתחיל? על מה לשים דגש? מאמינה שאנשי מכירות של הליסינג יידעו ל"סובב" אותנו טוב, כדי להרוויח, אז רוצים לבוא כמה שיותר מוכנים מראש.


תודה לעוזרים🙏🏻

לא בדיוק מה ששאלתפשוט אני..

אבל אני מכיר אדם שהקים עסק למציאת רכבים יד 2, לפי תקציב וצרכים. הוא בעצמו מחפש את הרכב, בודק אותו, עושה משא ומתן עבורך על המחיר וכו'.

נעזרתי בו כבר פעמיים, וזה אחרי שהגעתי אליו דרך אח שלי שרכש דרכו. השירות עולה 3,300 ש''ח.


 

לדעתי, רק על מציאת תקלות שבאף מכון מורשה לא בודקים, הוא לגמרי שווה את המחיר. במיוחד אם אתם כמוני לא מבינים ברכבים .. והוא גם מילואימניק אז בכלל כיף. 

 

אני לא מכיר אותו אישית ואין לי שום אינטרס...

גם אנחנו נעזרנו במישהו כזהבארץ אהבתי

לנו זה עלה 2000 אם אני זוכרת נכון (אבל היה לפני כמה שנים, אולי העלה את המחיר מאז).

ממליץ גם על ארי ויילר1223334444
זה בדיוק הבנאדם 🤩פשוט אני..
גם אני ממליץ עליו, בחום רבדוד100
+972 54-532-0036
הוא נותן שירות בכל רחבי הארץ?רוני 1234
תודה! נחשוב גם על זה.חזקה בעורף
נשמע שזה לא נכון לכם ליסינגזיויק
תודה על התגובה. יכול לפרט למה?חזקה בעורף
כי הרצון שלכם זה ברכב טובזיויק
זו לא סיבה מספיקה לליסינג עם כל הכבוד..
ליסינג אף פעם לא יהיה משתלם לאדם הפרטינפשי תערוג

עלות של ליסנג פרטי הבסיסי יהיה כ2000 שח לחודש בהתחייבות ל3 שנים.

עם סכום כסף כניסה ויציאה

כך שתשלמו כמעט 60-70% מערך של רכב חדש

אבל בסוף התקופה לא תשארו עם רכב


בליסנג תפעולי זה יעלה כמעט פי 2 כל חודש

כן, חברות הליסינג תמיד מצחיקות אותיפשוט אני..
''ירידת הערך - עלינו''.

נו בטח עליכם, רק שאני צריך לשלם פי 2 מירידת הערך בשביל שזה יהיה עליכם... 

ליסינג זה דרך בעיקר לקנות את ההתחמקות מה"דרעק"משה

לכן עכשיו הלוביסטים של הליסינג נלחמים בתוכנית של מירי רכב (לא שגיאת כתיב) להפחית את כמות הטסטים למכוניות יחסית חדשות מפעם בשנה לפעם בשנתיים. בסוף ה"לחם והחלב" שלהם זה  אנשים ששונאי תחזוקה של מכונית.

אולי ישתלם לכם רק להשכיר רכב לטיולים ושבתותרוני 1234אחרונה
אני מניחה שזה רק פעם בכמה חודשים
מה זה אומר אם קשה לי ממש?נגמרו לי השמות

ומה זה אומר עלינו כזוג?

ומה אם פשוט נמאס לי מכל הריבים האלה?

או מכל הריחוק הזה?

או מכל הקושי הזה?

 

יצא לי להתבונן בחג השבועות האחרון במגילת רות,

ובקריאה הזו קפצו לי לעין המילים "ודבקה בה".

לפני הרי מתואר שגם עורפה וגם רות הלכו עם נעמי

אבל נתקלו שוב ושוב באתגר או סירוב או שימת המציאות כפי שהיא על כל קשייה ומורכבויותיה שהציבה בפניהן נעמי - ובעוד עורפה בחרה לחזור אחורה, על רות כתוב: "ודבקה בה".

ובעצם התבוננות על זה הביאה אותי לחשוב שדבקות מובילה לחיים, דבקות יוצרת חיים.

הרי בזכות אותה הדבקות נוצר אפילו המשיח שלנו! חיים. גאולה. בזכות הדבקות הזו. בזכות הלא לוותר הזה.

 

וגם במקום אחר בספר בראשית ששם נאמר "ודבק באשתו והיו לבשר אחד" - ורש"י מפרש בילדים, ופירושים אחרים מפרשים גם באחד ממש באיחוד הנשמתי והגופני והכולל כולו. כלומר יש כאן עוד דבקות שמובילה לחיים. גם להמשך החיים (ילדים) וגם לאיכות החיים עצמם ושמחת החיים שזה הביחד והאחדות של הזוג.

 

וגם בתפילה ששם נאמר: "ודבקנו במצוותיך" ואנו לומדים על התורה הקדושה ש"עץ *חיים* היא למחזיקים בה ותומכיה מאושר". וגם אם העץ מתנדנד ברוח - אנחנו מחזיקים. דבקים. בתורה. במצוות. באתגרים שהחיים מזמנים לנו.

 

ועוד מקור שעלה לי בהקשר הזה הוא "ואתם הדבקים בה' אלוקיכם *חיים* כולכם היום" - שוב דבקות שמובילה לחיים!

 

זה פשוט מדהים.

כמה הדבקות מובילה לחיים

כמה להמשיך, לדבוק, להתמיד, לא לוותר יכול להוביל אותנו לחיים.

לדבוק בטוב כמובן.

* ודבקה בה - לדבוק בטוב. רות ראתה בנעמי את הטוב ודבקה בטוב הזה. "באשר תלכי אלך ובאשר תליני אלין עמך עמי ואלוקייך אלוקיי" - זה הטוב. ה' אלוקי ישראל ולהיות חלק מעם ישראל ולהיות עם חמותי הטובה - זה הטוב עבורי ובו אני דבקה.

* ודבק באשתו - לדבוק בטוב שבאשתי. לדבוק בטוב שבבעלי. לדבוק באשתי עצמה. לא לוותר עליה. לדבוק באישי עצמו. לא לוותר עליו. 

לדבוק ולהתכוונן אליה ולהשקיע בה כמה שאני רק יכול. לדבוק ולהתכוונן אליו ולהשקיע בו כל מה שאני יכולה.

* ואתם הדבקים בה' אלוקיכם - לדבוק כמובן בקב"ה שבידו הכל וממנו הכל ומקור כל החיים וכל הטובה וכל הברכה.

* ודבקנו במצוותיך - לדבוק בטוב שבמצוות ובתורה. יש טוב ויש רע ובחרת בחיים - לבחור בטוב.

 

ואפשר ללמוד מזה גם על הזוגיות שלנו ועל ההורות שלנו - ולזכור שמעבר לזה שכל דבר בעולם הזה צריך אנרגיה כדי להתקיים, צריך עבודה כדי להתקיים ולקרות,

יש עוד משהו מאוד מאוד חשוב:

הטוב הגדול יותר, השלם יותר, האמיתי יותר והשורשי והעמוק יותר – כל אלה באים *רק* אחרי ההשקעה. רק אחרי הדבקות. רק אחרי שעובר זמן של השקעה מתמשכת ומרוכזת.

 

למשל,

לא דומה אהבה לתינוק בן יום

לאהבה לילד בן שנתיים

לאהבה לאותו הילד בן 10

 

ככל שהילד גדל,

ככל שנשקיע בו יותר - יותר נאהב אותו.

כמובן שמהתחלה אנו אוהבים אותו.

אבל אי אפשר להשוות את האהבה שהייתה לנו בלב כשרק ראינו אותו לראשונה, לאהבה שיש לנו בלב כשהוא פתאום קורא "אמא", "אבא", לאהבה שיש לנו בלב שהוא כבר משחק עם האח הקטן, מחבק אותנו וכותב לנו ברכה ואנחנו משחנשי"ם איתו ומגלים בו עולם שלם ואישיות שלמה שלא הכרנו! ואז האהבה מתעצמת אפילו עוד יותר!

 

אותו רעיון גם עם בני זוג,

בהתחלה יכולה להיות אהבה, חיבה, התרגשות וכו'

ופוטנציאל הצמיחה של האהבה עצמה הוא עצום

אחרי שנה עוד יותר

אחרי 10 שנים עוד יותר

ואחרי 20 ו30 שנים עוד יותר.

 

וגם אם קשה לנו עכשיו -

הרי אם נלך אחורה למקומות שחווינו קשיים בחיים הרבה פעמים נוכל לראות שאם לא היינו חווים את כל הקשיים האלה, את כל המשברים והרע שעברנו - לא היינו באותו מקום שאנחנו עכשיו. וכל אחד ואחת ומה שזה אומר עבורם.

כך גם אם אנו עוברים עכשיו קשיים בזוגיות שלנו - נוכל להגיע דווקא מהם ומתוכם גם לכמויות של *טוב* גדול אפילו עוד יותר בינינו. 

כמה שזה נשמע מופרך, לפעמים רק מהמשברים אפשר לצמוח ולהעמיק בעוצמה הכי חזקה שיש,

לפעמים דווקא מהרע אפשר לחוות את הטוב יותר בשלמות ויותר בחוזקה ועוצמה.

 

וזה נכון לכל תחום בחיים - אדם שעובר ומתגבר על מכשולים וקשיים - לרוב יכול לצאת הרבה יותר מחוזק, עם הרבה יותר כוחות ותעצומות נפש שגילה על עצמו, הרבה יותר לעזור גם לאחרים, הרבה יותר לפתח את השריר של הנתינה וגם של הקבלה, לפתח ולהרחיב עוד את כוחות הנפש שלו, וגם לחוות את הטוב הרבה יותר בעוצמה כאשר הוא מגיע.

 

אז דווקא אחרי ריב או אתגר או קושי זוגי - אם נצליח לעבור דרכו, בתוכו וממנו נכון -

או אז נוכל גם לגלות את הטוב העמוק יותר, הגדול יותר,

מה שלא היינו זוכים לו אם היינו נשברים באמצע!

מה שלא היינו זוכים לו אם היינו מרימים ידיים בקושי הראשון או השני או השלישי.

אז אם יש קשיים ואנחנו חושבים אולי להרים ידיים?

רגע!

לומר לעצמנו - רגע, בעצם עדיין אין לנו מושג עוד כמה טוב נוכל לקבל מהקשר הזה ואחד מהשנייה עוד יום, עוד חודש, עוד שנה ועוד 20 שנים.  

אז ננסה לאפשר לעצמנו את אותה השקעה והתמדה, את אותה דבקות, את אותו לימוד, וב"ה לזכות לטוב עמוק וחזק עוד יותר.

 

ובעצם אם חושבים על זה אז גם בהורות, גם בזוגיות, גם במיניות, גם בכל מערכת יחסים עם המשפחה, גם בעבודה, וגם בהכל - המתמיד זוכה! לגמרי זוכה ❤️

וזה הזכיר לי גםנגמרו לי השמות

קטע שכתבתי בעבר שמדבר בדיוק על המקום הזה, של כל הטוב שמגיע דווקא אחרי שדבקים, דווקא אחרי שעוברים אתגרים בחיים, אז רוצה לצרף גם אותו לכאן:

 

אשתי, תודה שחיכית.

היום חגגתי איתך ועם המשפחה המדהימה שבנינו יום הולדת 80.

 

זה משהו לחגוג יום הולדת 80.

לא בא ברגל...

 

וחשבתי קצת. או בעצם הרבה.

ומתוך כל המחשבות שלי על חיי, את יודעת איזו מחשבה קפצה כל הזמן בראש ועלתה על כולנה?

המחשבה עלייך.

המחשבה על כך שחיכית לי.

את חיכית.

 

חשבתי על כל אותם הצמתים בחיים שלנו, מגיל 20+ ועד היום.

וואו, 60 שנים, זה פשוט לא להאמין!

 

חשבתי על איך בכל צומת יכולת לבחור - להאמין בי, להאמין בנו

או לא להאמין.

לבחור

אם להישאר

או להיפרד

אם לקחת את עסקת החבילה, הלא פשוטה בכלל לפעמים, שקוראים לה "אני",

או פשוט לוותר על הכל, לקום וללכת.

 

ואת, אשתי היקרה, תמיד בחרת, וחזרת ובחרת בי.

את בחרת בנו.

כל פעם מחדש.

את בחרת לחכות.

 

את ידעת והיית כל כך חכמה כבר אז,

את ידעת מבפנים, שזה יגיע,

שאנחנו נעבור את זה.

וגם את זה, וגם את המכשול ההוא שחשבנו שזהו הגענו לסוף ולעולם לא נצליח להתגבר? גם אז היה בתוכך את הקול הפנימי שאמר לך לא לוותר,

שאמר לך להילחם

שאמר לך לחכות.

 

זמן.

כמה כמה שהוא משאב חשוב.

ומי כמוני בגיל 80 יודע זאת

כמה הזמן הוא המרפא הכי גדול

כמה הזמן הוא הקוסם הכי גדול 

כמה הזמן הוא המאפשר הכי גדול

כמובן שהקב"ה! אבל בורא העולם שברא את הזמן וגילם בתוכו כ"כ הרבה אוצרות,

שמי היה חולם לאן הם יובילו אותי, אותנו?

 

ומה היה קורה אם לא היית מחכה לי?

ומה היה קורה אם לא היית, היינו, נותנים לזמן לעזור לנו ולרפא בנו דברים?

ומה היה קורה אם לא היינו בוחרים לעבוד?

ומה היה קורה אם היינו נפרדים?

בצומת ההיא? וההיא? ובמשבר הגדול ההוא?

 

אני אפילו לא רוצה לחשוב על זה.

על מה הייתי יכול לפספס

על חיים שלמים ומתוקים וטובים איתך יקרה שלי

על המשפחה המדהימה שבנינו

על כל האוצרות הללו שעכשיו מביטים בנו בעיניים נוצצות

ושרים לנו שירים

ומחברים לנו ברכות

וכולם חוזרים על דבר אחד - אתם הדוגמא שלנו לזוגיות טובה סבא וסבתא!

אתם!

 

אנחנו יקרה שלי! אנחנו! שמעת?

אנחנו, הזוג שעבר והתמודד ונילחם וקם ונפל

ושוב נפל

ושוב קם

ושוב 

ושוב

 

אנחנו מודל להערצה!

ממנו שואבים!

 

והאמת? אני מבין אותם.

תראי יקרה שלי מה יצא מאיתנו!

תראי כמה אהבה יש בינינו

כמה עוצמות

כמה חוויות

כמה טוב. טוב צרוף. טוב שלם. חיים שלמים.

כמה נהיינו אחד, במלוא מובן המילה.

 

ואיזה מזל שחיכית לי

ואיזה מזל שהאמנת בי

ואיזה מזל שלא וויתרת

ואיזה מזל שגרמת גם לי לא לוותר

ואיזה מזל שלקחת את כל הפניות הנכונות בדרך

ואיזה מזל שהשכלת להבין שזו *דרך*,

ושגם כשאנחנו למטה, הכי הכי למטה -

אנחנו עדיין בדרך!

וכמה בהמשכה השמים צלולים

והשמש מאירה

והחיים מחייכים

וכמה טוב ואור ושפע וברכה יש מעבר לפינה, 

במורד הגבעה,

בהמשך הדרך הזו.

 

ואת, שחיכית,

וידעת

והאמנת

ובחרת

ואהבת

ללא תנאים 

לך אני עומד היום ומוקיר תודה ונושק לראשך על שהבאת לי את החיים המתוקים והנפלאים הללו לצידך ויחד איתך.

תודה.

את לא יודעת עד כמה תודה.

תודה שחיכית.

(רציתי לכתוב ישר ולא הספקתינגמרו לי השמות

בעקבות בלת"ם שמיד צץ,

אז חוזרת עכשיו רק לציין הבהרה:

@oo היקרה רק למען הסר ספק היה חשוב לי לכתוב שאת הקטע הנ"ל רציתי לכתוב כבר מחג השבועות שאז חשבתי על הדברים ופשוט חיכיתי לזמן פנוי לנסח ולכתוב אותו.

וכמובן שאין באמור שום התייחסות ספציפית למקרה ספציפי כזה או אחר או שום ביטול חלילה לדברים שנאמרו בשרשור אחר.

אלא רק התבוננות אישית שעלתה לי מקריאה במגילה וכל מה שפירטתי כאן. 

ואם יש מקרים שיתחברו וזה יהיה מתאים להם - מצוין, ואם יש מקרים אחרים שלא יתחברו או שלא יהיה שייך אליהם - זה גם כמובן בסדר גמור ואין הדברים מתיימרים להתאים לכל המצבים ולכל האנשים ולכל המקרים באשר הם כמובן, אלא רק לאלה שכן ).

ובכלל רוצה להודות לך גם כאן על הדיון המכבד, המפרה, המדייק והמחכים שם 🙏❤

כבר זמן רב כאן בפורומים אפשר ללמוד ממך המון מתוך המודעות הגדולה שלך, העבודה העצמית מעוררת ההערכה שלך, הגמישות המחשבתית שלך, החתירה למען מיקסום האושר בכל התחומים בחיים ועוד

🔴 מצב מלחמה 🔴 - תוספת קטנה לעכשיונגמרו לי השמות

יש משפט חשוב של דוקטור ויקטור פרנקל (ועוד רבים וטובים) שחשוב רגע להנכיח לעצמנו עכשיו:

 

כל התנהגות/תגובה בלתי נורמלית במצב/במציאות בלתי נורמלית - היא נורמלית.

 

אז מצאת את עצמך / את אשתך / את אישך / את הילד ברגרסיה בתחום מסוים?

אתם נורמליים.

זו המציאות שלא נורמלית.

 

אז לוקח לך שוב שנה לעשות פעולה פשוטה?

הכל עמום, מבולבל, לא מרוכז?

את נורמלית. אתה נורמלי.

 

פתאום בוכה כאילו בלי סיבה הנראית לעין?

כל פעולה הכי קטנה נראית כמו הר?

התחלת דיאטה בדיוק לאחרונה ומאתמול מחפשת רק מתוק ומנחם?

הסבלנות מתקצרת לפתיל קצרצר או אפילו בלתי נראה?

לא מבינה את עצמך?

שואל מה נסגר איתי?!

תוהה לעצמך או אפילו מבקרת את עצמך: מה זה מה קורה איתי?!

את נורמלית. אתה נורמלי.

 

ומה יעזור גם לנו וגם לזוגיות שלנו עכשיו?

בעיקר חמלה.

הבנה.

לגיטימציה לאנושיות שלנו.

המון חמלה ואהבה.

לעצמי. לאשתי. לאישי.

לקחת נשימה עמוקה

ועוד אחת

להוריד סטנדרטים כרגע במה שאפשר

ובעיקר לזכור שגם אני וגם בעלי/אשתי - אנושיים.

ועוברים, שוב, בתוך מציאות מוטרפת.

ולנסות למצוא עוגנים גם כעת

ולנסות לחזק את עצמינו ולהתמלא ממה שעוזר

לנו, ולזוגיות שלנו.

 

בשורות טובות ב"ה 🩵🙏

מאוד יפה ומרגש.נחלתאחרונה
מכירים את די סיטי במישור אדומים?ברגוע

האם יש שם חנויות במחירים טובים?

מחפשים בעיקר ספה ומיטת ילדים, אולי גם שולחן אוכל ותנורים

הייתי שם לפני שנה, זה היה בעיקר בית קברות לעסקיםפשוט אני..

אבל במג'יק קאס העברנו הרבה שעות מאוד מהנות

תודהברגוע
ואולם שמחות של ארועים חרדייםמשה

זה חור עולם. חוץ מברכב אין דרך להגיע לשם וגם אין סיבה.

אם אתם מהאיזורנפשי תערוג

שווה אולי לקפוץ

לנסוע ספיישל אני חושב שבירושלים יהיה יותר מבחר ובמנעד מחירים גדול יותר

תודה, יש לך המלצה על חנות מסויימת בירושלים?ברגוע
לא.נפשי תערוגאחרונה

אבל לפני שרצים לחנויות

90% מהחנויות ממציגות את הדברים שלהם באינטרנט


מציע לעשות את השוואת המחירים באינטרנט ורק אחרי שנסגרים על משהו ספציפי לנסוע לראות אותו פיזית

אולי יעניין אותך