שרשור ביטויים ומקורם - בעקבות דיון שהיה כאן... קדימה!הָיוֹ הָיָה

בעקבות התת שרשור על הביטויים מהנצרות, והקישור ששם שם @שום וחניכה נהיה לי חשק לשחזר שרשור כזה, מהסוג שכבר נעשו כאן בעבר....

כתבו ביטויים מפורסמים ואת המקור ממנו הגיעו.

קדימה!

אני אתחיל - זעיר אנפיןהָיוֹ הָיָה

כינוי בקבלה לשבע הספירות התחתונות - חג"ת נהי"מ, לעומת אריך אנפין - שלשת העליונות - חב"ד.

אההחיות צבעונית
אני יודעת שאריך אנפין מתייחס לכתר וזעיר אנפין זה מחכמה עד יסוד.
עד כמה שידוע לי - כתר כולל את כל החב"ד, והז"א זה רק מחסד.הָיוֹ הָיָה


את זה אף פעם לא שמעתיחיות צבעונית
בכל מקרה זה מה שכתוב בפרדס רימונים - ''והנה אצילות הכתר נקרא אריך אנפין והוא העלם ראשון אל המאציל. העלם ב' הוא זעיר אנפין והוא כולל כל ח' ספירות שהם מחכמה עד יסוד וזהו סוד העלם שני אל המאציל. העלם ג' הוא נקרא נוקבא דזעיר אנפין והוא המלכות''
פרדס רימונים הוא קבלת הרמ"ק.הָיוֹ הָיָה

ואינלי מושג מה הקריטריונים שם..

 

מה שמקובל בקבלת האר"י זה מה שכתבתי. עד כמה שידוע לי.

(ניסיתי לעשות חיפוש גוגל להביא טקסט, אבל יצא רק חב"דפדיה וכדומה, לא חושב שזה נקרא מקור לכן לא ציטטתי, אבל אכן מבואר שם כדברי)

👍חיות צבעונית
טוב לדעת
הסולם במאמר השושנה אומר שחכמה ובינה לא נכלליםחסדי הים
בזעיר אנפין:
"פירוש הסולם לזוהר - הקדמה מאמר השושנה
עשר ספירות הן, כתר, חכמה, בינה, חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד ומלכות. ועיקרן הוא רק חמש, כתר, חכמה, בינה, תפארת ומלכות, משום שספירת התפארת כוללת בתוכה שש ספירות חג"ת נה"י. והן נעשו חמש פרצופין: א"א, ואו"א, וזו"ן. הכתר נק' בשם אריך אנפין. חכמה ובינה נק' בשם אבא ואמא. ת"ת ומלכות, נק' בשם זעיר אנפין ונוקבא".
"אומר דרשני"הָיוֹ הָיָה

ביטוי של רש"י, כשמסביר מקרא על פי הדרש נגד דרכו ללכת ע"פ הפשט - בגלל שהמקרא כקורא "דרשני" - כלומר -- הפשט לא מסתדר וחייבים את הדרש.

אחרון אחרון חביבadvfb

רש"י על הסיפור של פגישת עשו ויעקב.

שיעקב מעמיד את שני המחנות הוא מעמד את קודם את בני השפחות ואח"כ את בני לאה ואח"כ בני רחל ועל זה רש"י אומר "אחרון אחרון חביב".

 

תיקונפש חיה.
תשבי יתרץ קושיות ו(בעיות?)


מהגמרא איפשהו
בהחלט שייך לכאן, אבל הפירוש האמיתי שלו הוא לא הר"ת הזה.הָיוֹ הָיָה

תיקו זה "תעמוד" בארמית, ונאמר בגמרא (הרבה פעמים) כשיש מחלוקת שלא נפשטה בראיות, כלומר - נעמוד בכך, בלי הכרעה.

הר"ת הנ"ל הוא רק רמז יפה, (והמילה בסוף זה "איבעיות" - כלומר - "צריכויות" - דברים שצריכים פיתרון)

יש פתגם דומהנפש חיה.
.... יעמוד ב.... עד שיבוא אליהו
'גדולה הסרת טבעת'האטורי האנזו

מגילה.

 

אמר רבי אבא בר כהנא: גדולה הסרת טבעתו של אחשוורוש,

יותר מארבעים ושמונה נביאים ושבע נביאות שנתנבאו להן לישראל.

 

מעלה הרבה שאלות tho

 

"כל מילה בסלע"מלח ופלפל
עבר עריכה על ידי מלח ופלפל בתאריך כ"ד באלול תש"פ 00:53
בשונה ממה שחושבים, הכוונה לסלע - מטבע מתקופת חזל. מקור הביטוי במגילה (יח.). "מילה בסלע, שתיקותא בתרי". כלומר דיבור בסלע ושתיקה בשני סלעים. לומדים מכאן על ערך השתיקה, הפוך מהביטוי כיום שמחזק את מה שאמר הדובר.

מילה בסלע - האקדמיה ללשון העברית
יש על זה ווארט של החזון איש...הָיוֹ הָיָה

הוא אמר - אמנם שתיקה בשתיים, ומילה רק בסלע, אבל - שתיקה - זה מעשה אחד ארוך.. שתקת שעה - קיבלת שני סלעים... לעומת זאת מילה - כל מילה ומילה מזכה אותך בסלע... אז הרבה יותר שווה לדבר.. רק צריך לדעת מה...

 

 

הוא אמר את זה לגרז"נ זצ"ל שהיה אברך מאוד ביישן... ואין מי שלא יודע מה הגרז"נ עשה עם העצה...

יפהמלח ופלפל
לא הכרתי. חזק וברוך. תודה!
מה באמת הואנעשה? ואנלא יודעתנפש חיה.
מסר אלפי שיעורים, בכל חור שרק ביקשו.הָיוֹ הָיָה


ויש שמסבירים, ע'ד הדרשאניוהוא
בזכות המילה שציפורה מלה את בנה בסלע צור
שתקו שני המלאכים שרצו לבלוע את משה
אנשים לא זורמים..... הָיוֹ הָיָה


אולי הם לא מכיריםחופשיה לנפשי
ירידת הדורות... בשרשורים שנתנו לי את ההשראה לזה יש עשרות...הָיוֹ הָיָה


ירידת הדורות -צהרים
רעיון שמביע את ההשקפה שהדורות הקודמים היו במעלה גבוהה יותר. הביטוי מגיע מהגמרא וכך נאמר במסכת שבת קי"ב:
אם ראשונים בני מלאכים - אנחנו בני אנשים. ואם ראשונים בני אנשים - אנו כחמורים, ולא כחמורו של רבי חנינא בן דוסא ושל רבי פנחס בן יאיר, אלא כשאר חמורים
וכן במסכת עירובין נ"ג:
אמר רבי יוחנן: לִבן של ראשונים כפתחו של אולם, ושל אחרונים כפתחו של היכל, ואנו כמלוא נקב מחט סידקית.

תודה לויקיפדיה
אולי טרואומותשום וחניכה

מהעבר, בימים ההם בזמן הזה.

 

ואם כבר..אדם כל שהוא

אז מה מקור הביטוי מי שנכווה ברותחין נזהר בצוננין?

ברכות טז:שום וחניכה

לא בדיוק בלשון הזאת (שם זה פושרין וחמי חמין) ולא בדיוק במובן הזה (שם המשמעות היא בהקשר של רמז דק - פושרין, ורמז עבה - חמי חמין. שתלמידיו של ר' אליעזר לא הבינו לא את הרמז הדק שרמז להם ולא את הרמז העבה).

ויש עוד מקור דומה לזה, שוב במשמעות שונה, בירושלמי נדה.

 

ויש מקור אחר עם אותה משמעות אך בלשון שונה בקה"ר (בתרגום): מי שנשכו נחש, מפחד אפילו מחבל. 

"לחכימא ברמיזאמישהו כל שהוא
ולשטיא בכורמיזא"

חכם מבין הרמז שוטה מבין באגרוף.
מדרש משלי על הפסוקים


"חֲנֹךְ לַנַּעַר, עַל-פִּי דַרְכּוֹ" ו "אִוֶּלֶת קְשׁוּרָה בְלֶב-נָעַר - שֵׁבֶט מוּסָר יַרְחִיקֶנָּה מִמֶּנּוּ."
הייתי בטוח שהמקור הואשום וחניכה

שי ניצן.

לא דובים ולא יערכתר הרימון
''ויצאו שתיים דובים מהיער" (מקווה שהציטוט נכון) בסיפור של אלישע הנביא.
מחלוקת אם הנס היה רק הדובים, או גם שצמח יער - כי לא היה לא דובים ולא יער.
סוטה (מז.)שום וחניכה


חומץ בן יין, יין בן חומץכתר הרימון
סיפור בגמרא
ב"מ (פג: ) וחולין (קה.). ועי' בר"ה (ג: ).שום וחניכה

איפה מוזכר יין בן חומץ?

אולי זה אותו מקורכתר הרימון
ברחל בתך הקטנהכתר הרימון
סיפור יעקב ורחל
משמעות הביטוי היא ע"פ המדרש שרש"י שם מביא-אדם כל שהוא

"כל הסימנים הללו למה? לפי שיודע בו שהוא רמאי, אמר לו: "אעבדך ברחל". ושמא תאמר: רחל אחרת מן השוק? תלמוד לומר: "בתך". ושמא תאמר: אחליף ללאה שמה ואקרא שמה רחל? תלמוד לומר: "הקטנה". ואף על פי כן לא הועיל לו, שהרי רימהו."

עד חצי המלכותכתר הרימון
מגילת אסתר
הפח נשבר ואנחנו נמלטנוארלט


זה פסוק בתהליםחסדי הים
ו'פח' זה מלכודת. [לא קשור לפח אשפה].אדם כל שהוא


'ויפח'. סתם. לא יודע איך זה קשור.חסדי הים
אחת שתיים שלוש גלידהתפוז סיני
תרגום מעוות מאנגלית של 'אחת שתיים שלוש אני צועק'
זה פעמ שלישת גלידה...~אניגמה~


פתי יאמין לכל דברתפוחית 1
ספר משלי
היה לי מוזר שזה משם ⁦
מחזיקה אצבעותבין הטיפות

בא מאיזה טקס אנא אערף בכנסיה

אומרים שזה לסמן צלב אם האצבעות..ביניש לנצח
"ולרש אין כל"אדם כל שהוא

[נפוץ ברמקולים של צדקה].

מספר שמואל, משל כבשת הרש כשנתן הנביא מוכיח את דוד. 

הן א-ל כביר לא ימאס תפילת רבים.אדם כל שהוא

לשון דומה ללשונו של פסוק באיוב, ע"פ גמרא בברכות ח, שדורשת אותו על תפילת רבים.

" רבי נתן אומר מנין שאין הקב"ה מואס בתפלתן של רבים שנאמר הן א-ל כביר ולא ימאס וכתיב פדה בשלום נפשי מקרב לי וגו' "

מי רואה אותן יוצאים ואינו יוצא-אדם כל שהוא

רש"י בפרשת יתרו (אולי יש מקור קדום יותר במדרש)

""ויצא משה" - כבוד גדול נתכבד יתרו באותה שעה כיון שיצא משה יצא אהרן נדב ואביהוא ומי הוא שראה את אלו יוצאין ולא יצא"

יוצא דופןnobody
במשנה במסכת בכורות מובא הכינוי למי שנולד בניתוח קיסרי..
וזה הכינוי? יוצא דופן?תפוחית 1אחרונה
ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

קצת דיוקיםגירגירמיאחרונה

כל מה שכתבת גם מכשיר ב-1000₪ יכול לתת, חוץ מסים וירטואלי שזה שמור למכשרים יקרים.

כמו שכתבת בעצמך, המכשירים הפשוטים היום הם הכי טובים שהיו לפני 5 שנים.

 

ההבדלים בעיקר הם "הפרמיום", ועל זה משלמים הרבה מאוד.

לדוגמא, אם המכשיר מפלסתיק או מאלומיניום מוסיף עלויות ייצור של בערך 30$, האם זה משנה? כנראה שלא, עוד לא הכרתי מישהו שלא משתמש בקייס (חוץ ממני). 

כנ"ל לגבי מסך אם הוא LCD או OLED מדובר על הפרשים של 100$ לפחות עבור היצרן, אני אישית לא רואה הבדל בצבעים או בבהירות גם באור שמש.

כנ"ל לגבי המצלמה, אם אתה מצלם צילומים קלים (ללא תנועה, אור טוב) ולא אכפת לך ש-AI ישפר את הצילומים, לא תוכל להבדיל בין תמונה שצולמה למכשיר יקר או זול.

כנ"ל לגבי איטום למים, כל המכשירים שראיתי מבפנים היו חסינים למים, זה בסה"כ אטמי גומי פשוטים יחסית, אבל לזה שאין תקן אומר שהיצרן לא לוקח אחריות ולא משלם תמלוגים עבור ההסמכה.

יש עוד הרבה הבדלים כאלו, היצרנים יודעים את זה ולכן המכשירים הזולים פשוט חותכים את על הפינות האלה.

כל האמור לעיל לא מנע ממני לקנות את מכשיר יקר מאוד מאוד.

 

אגב, סים וירטואלי לא יותר זול מסים רגיל מחברה מקומית או סים רגיל גלובלי שתזמין מאליאקספרס, הוא רק יותר נוח,  זה יותר זול רק עבור סים עם חבילת גלישה בלי מספר. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוג

תלוי איזה סגנון אוהבים

מה עם הישנים והטובים?אוריןאחרונה

סבלנות, מונופול, דמקה, רמי קוביות, המשחק עם הרכבת מילים - שכחתי את שמו ועוד

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי

אולי יעניין אותך