אני צודקת או מגזימה?לימונדה 123
אשמח לדעתכן כי אני באמת מתלבטת ..
יש לי נסיכה בת 5 חודשים
אנחנו גרים ליד חברים טובים שיש להם בת שממש ממש אוהבת לשמור על התינוקת שלי , עד כאן מהמם .
מה הבעיה ? שבעלי מאוד אוהב את העניין ולפעמים לדעתי הולך עם זה רחוק מידי, מה הכוונה? כמעט כל פעם שאני יוצאת מהבית בשעות הערב ( וזה יוצא לא מעט - כושר וכו') הוא בונה על הבחורה שתשמור על הילדה ..
לי ממש קשה עם העניין , שאני מנסה להגדיר לעצמי למה ,עולות לי כמה סיבות עיקריות :
1. בא לי שהתינוקת שלי תהיה בבית בשעות הערב ולא בבית אחר ( בית מדהים ואני סומכת 200 אחוז אבל עדיין)
2. בא לי שבעלי יהיה עם התינוקת , במשך היום לא יוצא לו , אז לפחות בערב קצת שירים אותה , ישחק איתה ואפילו סתם ישהה איתה .
3. קשה לי שעושים לי טובות ואני מרגישה שהשמירה הזאת היא סוג של טובה שנכפת עליי, אני צריכה להגיד תודה תודה לחייך ובעצם אני בכלל לא מעוניינת בזה .

דיברתי עם בעלי על זה כמה פעמים ושורה תחתונה זה לא עוזר , הוא אוהב את זה , זה נוח לו מאוד להיות בשקט שלו ,לשחק בפלאפון וכו' ..

וזה מציק לי , מאוד מאוד . אוף.
מה דעתכם ? לעזוב ? לשחרר? להתעקש ? לנסות לדבר שוב ?
בת כמה הבחורה? אני מבינה שזה ללא תשלום נכון?בתי 123
ללא תשלוםלימונדה 123
גדולה , אני סומכת עליה לחלוטין .. זה ממש לא העניין ..
זה פשוט השעות שהתינוקת מחוץ לבית ,בבית אחר עוברת מיד ליד ( יש שם הרבה ילדים ) , ותלות כזאת של בעלי בעניין הנוח הזה..
את ממש צודקת..בתי 123
אני חושבת שמשום בחינה זה לא ראוי
אם היא אוהבת אז בשמחה שתבוא לעזור לך איתה בשעות שאת נמצאת או פעם ב כשיש משהו דחוף שמצריך בייביסיטר אבל כבייביסיטר כשאת יוצאת ובעלך בבית זה לא נשמע לי לעניין גם מבחינת החברים שלכם אולי זה מעמיד גם אותם במצב לא נעים וגם באמת זו אחריות שלו ואולי תנסי לדבר איתו ולהבין אם יש לו איזה קושי או פחד להשאר איתה לבד
עולות לי כמה מחשבות בראש בעקבות מה שכתבתאם כל חי

1. לא ציינת בת כמה היא והאם היא רוצה את זה. אני בעבר עשיתי מלא בייביסיטר בחינם מרוב שאהבתי תינוקות ופעוטות ומאוד אהבתי את זה ולרגע לא הרגשתי אי נעימות. היה לי נחמד כשצ׳יפרו אותי מדי פעם בשוקולד וכאלה... לא יותר מזה

אם היא נהנית- לבריאות.

2. השהות של התינוקת עם אביה ויצירת קשר זה נושא משמעותי מאוד. הייתי ממליצ ה שתשבו בנחת לדבר על זה ותסבירי לו כמה זה חשוב לך, אם את יוצאת הרבה אולי לסכם שחלק מהימים (באופן קבוע- שלא יהיה פתח לאי בהירות, נגיד ימים ב ה׳) היא איתו בבית ושאר השבוע הוא יכול לשלוח.

באישהו מקום גברים לא תמיד יודעים מה לעשות עם הגיל הקטן הזה ולא תמיד נקשרים, אז נוח להם שמישהו אחר לוקח את ה״עול״ הזה.... בטוחה שזה לא מגיע ממקום רע אלא מקום בלתי מודע

ואם לא נעים לך האיסוף- שהוא ילך יביא ויחזיר ואת מדי פעם מחייכת בנימוס ולהתראות...

האמת לא לענייןאורוש3
תתחילו לשלם לה. ואז אולי הוא יחשוב פעמיים.
בול מה שבאתי לכתוב. להתחיל לשלם לה ☺️ אפילו סמליanonimit48
מתייחסת בעיקר למה שכתבת על הקשר של בעלך עם הקטנהבארץ אהבתי
אני מאוד מבינה את מה שתיארת ואת היחס שלך לנושא.
רוצה רק להגיד, שמבחינתי להשאיר תינוק בגיל הזה עם אבא לבד זה משהו שאני כמעט ולא עושה. ועם הבכורה בכלל לא עשיתי את זה. המצב היחיד שהייתי משאירה אותו איתה לבד היה בערב אחרי שנרדמה, ואם היא היתה מתעוררת הוא היה מתקשר לקרוא לי.
עכשיו עם השלישי כבר היו מצבים שכן השארתי אותו גם בגיל קטנטן עם בעלי (מסיבות בגנים שאסור להביא אחים וכו'), אבל זה רק בשלישי שהוא כבר מעיז להתמודד עם מצב כזה.
והוא אבא ממש שותף, ומאוד קשור לילדים, אבל בגיל הזה לקח לו יותר זמן עד שהגענו לשלב שהוא מסוגל.

אז אני לא כותבת את זה כי אני חושבת שאתם צריכים להתנהל כמונו. ממש לא. לכל משפחה יש את האיזונים שלה והבחירות שלה, ואין פה דרך אחת נכונה.
אבל אני רק רוצה שתדעי שבשביל שהוא יפתח קשר בריא עם התינוקת הוא ממש לא חייב להישאר איתה לבד בערבים.
לגבי כמות השהיה שלה עם בייביסיטר זה באמת שאלה אחרת. אני פשוט ממעטת מאוד ביציאות בשלב הזה, אבל לא לכל אחת זה מתאים.
אבל הוא יכול להיות אבא מקסים שותף גם אם קשה לו בשלב הזה להיות אחראי בלעדי על התינוקת. כך שהייתי ממעיטה קצת המשקל של השיקול הזה...
מסכימה מאוד.תיתי2
להרבה גברים קשה להתמודד עם תינוקות.
אחר כך, כשהילדים בגיל שנה-שנתיים-שלוש (כל אבא והזמן שלו...), יותר קל ומתאים, וגם נוצר קשר משמעותי עם הילדים.

נדיר שאני יוצאת בערב כשיש תינוק מתחת לגיל שנה...
ורק בילד השלישי בערך הייתי רגועה להשאיר עם בעלי.
רגועה מהבחינה שהוא ירגיש בנוח עם המשימה ולא יחווה אותה כדבר מאוד מלחיץ.
ברגע שהילדים בני שנה הוא אבא יותר טוב מהאמא שאני... משקיע, מקשיב, נותן את כל כולו.
עם תינוקות הוא נלחץ ומרגיש שהוא לא יודע מה לעשות.
תודה על התגובה !לימונדה 123
האירה את עיניי לכיוון אחר
תתחילו לשלם להמצפה להריון.
ואז אולי כשזה נוגע בכיס הוא יחשוב פעמיים אם "לנצל" את הבוחרה הזו לביביסטר בחינם
ואגב בשעות הערב רוב התינוקות ישנים אז למה הוא לא מוכן להיות איתה?
וואי וואילימונדה 123
חייבת להגיד שאין כאן שום קצה קצהו של ניצול !!!!! הבחורה ממש ממש רוצה , נהנת ומבקשת את זה !! בעלי בחיים לא יבקש מעצמו , היא מציעה כל הזמן ורוצה ממש !! לכן גם העצה של לשלם לה לא רלוונטית ....
ועדיין בעלך צריך לדעת לשהות עם התינוקתלאה1234
מצטערת לא קונה את כל הדיבורים. אבא הוא אבא מגיל לידה, בדיוק כמו אמא! ולכן זה לא סתם מפריע לך שהוא מוסר אותה לבית אחר בכל ערב. אם השכנה חברת אמת שלך שתפי אותה בעדינות בעניין כך שהיא זו שתגביל את הבאת הילדה אליהם.
אני יכולה להבין למה לאבא קשה להישאררעותוש10
אני אישית כמעט ולא יצאתי כשהיה תינוק בבית,
עכשיו בילד רביעי אני קצת יותר יוצאת... אבל יש כאן יותר ידיים פנויות ואני יוצאת לדברים קצרים

את יוצאת מנקודת הנחה שברור שהאבא צריך לשמור עליה ואני מציעה לפותחת לבדוק עם עצמה האם בעלה מסוגל לזה ואולי לצאת רק ערב אחד למשל ואז פעם אחת בשבוע זה לא מוגזם להיעזר בחברים...

חוץ מזה הייתי קונה לבחורה איזה מתנה אחת ל... אני נסעתי עם מישהי טרמפ קבוע תקופה ארוכה והיא לא הסכימה לקבל כסף, גם אני עזרתי לה כשהיה לי תינוק צורח החלפתי אותה בנהיגה
ממש נגד לשתף שכנה שדילמות זוגיותהודיה60

זה עניין פנימי של הזוג, ממש לא לעניין להוציא את זה החוצה

יש פה קונפליקט וכמו כל קונפליקט בזוגיות צריך ללמוד להתמודד איתו

גם לחסד צריך גבול וברור שאתם ממש לא מנצליםבתי 123
אותה
מה ההורים שלה חושבים על זה? ניסית לשאול את האמא פעם?
אין לאמא בעיהלימונדה 123
חוזרת ומדגישה - מבחינת. הבחורה זה כיף וזכות כך שלא מדובר בחסד בעיניים שלה, אין *שום* בעיה מצד הבחורה/ משפחתה וכו' .. לא ניצול , לא אי נעימות ולא כלום. יודעת זאת בוודאות .
זה מתקבל אצל המשפחה בשמחה ובטוב .
כל העניין הבעייתי זה ביני לבין בעלי.
דיברתי איתו היום קצת היה שיחה טובה .. נראה איך ימשיך ..
נראה לי את קצת לוקחת את זה למקום אחר...אמאשוני
את מתארת סיטואציה שבעיניך משהו בה מוזר ומרגיש לא טבעי.
הרבה מהקוראות מסכימות איתך שמשהו מוזר בסיטואציה הזאת.
אף אחד לא בא לומר שאתם מנצלים את הבחורה.
אבל בפשטות יש בזה משהו מוזר...
גם אם זאת הייתה דודה שלה וההורים הסבא והסבתא של התינוקת..
זה לא כ"כ הגיל לתינוקת להיות בשעות ערב בבית אחר. מוזר.
ולכן ככשואלים מה האמא של הבחורה חושבת, זה לא מתוך מקום של אולי היא חושבת שהבחורה מנוצלת,
אלא אולי גם היא, כאדם נורמלי, כאמא,
מרימה גבה על המצב ולכן יכולה לסייע לך...
לא כי זה מפריע לה אלא כי היא יכולה להבין למה זה מפריע לך.

זה הגיוני לגמרי שלא תרצי לערב מישהו אחר ואת רוצה למקד את הטיפול בינך לבין בעלך בלבד
אגב, לפעמים הגבול בין טובה שנעשית בכיףסופי123
לבין תחושת ניצול הוא דק מאד. יכול להיות שזה התאים לה 100 פעמים ובפעם ה101 לא מתאים להולא נעים לה לומר כי זאת כבר שגרה ודורש ממנה להסביר ולתרץ... בעיני אם משהו נשמע כמו טובה מוגזמת מהצד יש מצב טוב שזה באמת מה שזה...
הייתי שומרת את הנדיבות שלה לנקרי צורך ולא לזמנים שבהם יש הורה פנוי בבית...
כל הכבוד לכם על השיחאורוש3
אולי תצליחו להגיע לאיזה שהוא איזון. האמת שאני לא יוצאת בשלב הזה (ועוד הרבה אחרי גיל 5 חודשים). והקטנים פה לא מוכנים להסתכל על אבא בשעות הערב. רק אמא והנקה וכו'. אולי לחשוב יצירתי. לקנות הליכון לבית או אופניים חשמליים. להגביל את היציאות לפעם בשבוע ולקבל החלטה אם הוא שומר או היא בתשלום. הסיטואציה שהיא שומרת ככה כל כך הרבה ולא נמאס לה היא ממש לא רגילה. הייתי מטורפת על ילדים ותינוקות ועשיתי טונות בייביסיטר. והיו כאלה שהתחברתי בטירוף למשפחה. ברמת האחיינים (שלא היו לי אז כי אני בכורה). ועדיין הסיטואציה הזו שאת מתארת בלתי רגילה.
אם הייתם משלמים להמצפה להריון.
אולי לבעלך היה כן אכפת, והיה מצמצם את העניין שהיא שם כל פעם כשאת לא נמצאת.
לכן ברגע שזה בחינם ללא כסף , אז מה אכפת לו? יש שם מי שדואג לה והוא עסוק בעניניו
בעיניי זה כן סוג של ניצול
לדעתי אם היא מציעה ורוצה אז שחררי, מה שכןהודיה60

תקפידי להבהיר לה כל הזמן שאם לא מתאים לה שתרגיש בנח לאמר

מבינה אותךים...
נשצע שצריך לחזק את הקשר של בעלך עם התינוקת
אולי כשאת בבית תגידי לו שעכשיו היא תלויה בו ואת לא מטפלת. תני לו להתמודד עם זה.
ברור שזה קשה ולגבר לוקח יותר זמן להתחבר, אבל להעביר את האחריות לאדם אחר לא יגרום לו להתחבר אליה.
תדברי איתו ותמצאו פתרון
לדעתי את צודקת.סופי123
בניגוד לדעת הרוב פה לא מקבלת שאבא לא אמור להשאר עם תינוק קטן. יותר נחמד לו לשחק בפלאפון
אבל הוא לא מתבגר הוא הורה, ותינוק בן 5 חודשים לא אמור לדעתי לנדוד מביתו בערב בלי סיבה הגיונית.
תינוקת בת 5 חודשיםמצפה להריון.
אמורה כבר להכנס לישון לשנת לילה בשעות הערב
אז למה בעלך מתחמק מאחריות ההורית??
נשמע שהוא חושב שהוא עדיןן רווק ללא ילדים
את צריכה להעמיד אותו במקום ולהציב גבולות ברורים,
בילי שיהיה בריא הורגל להשאר גם עם תינוק בן חודש
אני לא מסכימה עם הדעות פה שלאבא קשה עם תינוקות קטניםבוקר אור
למה אני אחראית עליו יותר מבעלי?
גם לי קשה עם תינוקות בגיל הזה שהם עדיין לא מתקשרים. ואם אני שומרת עליו כל היום הוא לא יכול לשמור עליו שעתיים? (אני אוהבת שבעלי לומד כמה שיותר אז משתדלת לקחת כמה שיותר מהאחריות אבל זה לא חלק מהדיון)
הוא אבא ויש לו אחריות. לא יודעת לגבי הנערה אבל לגבי זה שכותבים פה שלפעמים כמעט לא יוצאים בגיל הזה כי האבא לא יכול לשמור- תמיד נשמע לי נורא מגביל ומבאס..
^^^לגמריrivki
קשה למי שלא רגיל. גם לאימא טרייה קשה. אבל אין לה תירוצים, אז היא לומדת להסתדר.
*לא מדברת על תינוק יונק שלא לוקח בקבוק, כי הוא באמת תלוי לגמרי באימא
רוצה להסביר את הגישה שליבארץ אהבתי
אני יודעת שזה פחות פוליטיקלי-קורקט להגיד את זה היום, אבל אני בכל זאת חושבת שזו אמת.
אני מאמינה שהקב"ה ברא אותנו שונים. גברים הם לא נשים, ונשים הן לא גברים.
אז נכון שהקמנו משפחה ביחד, ונכון שהילדים הם לגמרי של שנינו וגם הבית הוא לגמרי של שנינו, אבל זה עדיין לא אומר שאנחנו צריכים להיות לגמרי זהים בחלוקת התפקידים שלנו.
אין ספק שהעולם השתנה, והיום נשים יותר שותפות בדברים שפעם היו באחריות הבעל (פרנסה), ובהתאם גם הגברים יותר שותפים בדברים שפעם היו באחריות האישה (אחזקת הבית, טיפול בילדים). גם אצלנו בבית זה ככה, אני עובדת, ובעלי עוזר הרבה מאוד באחזקת הבית (קניות, שטיפת כלים, כביסות, ניקיון שבועי - הכל עליו ואני שותפה כשמתאפשר לי).
אבל עדיין יש אנחנו אנשים שונים, ולא לכל אחד יתאים לקחת כל תפקיד. אצלנו למשל בעלי לא יודע לבשל. הוא יכול להכין פסטה וחביתה, וגם פשטידת תפו"א הוא למד ומכין לנו כל שבת, מעבר לזה הוא מוכן לעזור לי בשמחה בדברים הטכניים (ניקיון עופות, קילופי ירקות, וכו') אבל את הבישול עצמו אני עושה. יש משפחות שלבעל כן מתאים להיות שותף יותר בבישולים, וזה מקסים ומאוד נוח, אבל לא לכל אחד זה מתאים.
באותה מידה גם לי לא מתאים לקחת על עצמי כל תפקיד. אני כן שותפה בפרנסה, אבל כל דבר שקשור לתיקונים, טיפול ברכב, וכו', זה לגמרי עליו, ואני לא מחפשת להיות שותפה בזה. אני אפילו כמעט ולא מתדלקת את הרכב (ואני נוהגת יותר ממנו, אבל כשצריך דלק הוא מוצא הזדמנות או אפילו נוסע במיוחד כדי לתדלק, כדי לחסוך את זה ממני).

ובאותה מידה לגבי הטיפול בילדים. יש גברים שמסוגלים לקחת אחריות על תינוק קטן ולשחרר את הנשים שלהם גם בחודשים הראשונים אחרי לידה. זה מקסים ומאוד נוח, וכיף לנשים שלהם.
אבל יש גברים שלא. שזה קשה להם. וזה טבעי שלגבר יהיה יותר קשה עם זה. לא סתם הקב"ה ברא את התינוק באופן שהאוכל שלו נמצא בגוף של אמא שלו, ושהוא רעב כל שעתיים-שלוש. התינוק צריך את אמא שלו קרובה, והיא זו שיכולה להניק אותו. לא האבא. התפקידים שלהם שונים.
אז ב"ה יש היום הרבה אמצעים ודרכים לאפשר לאמא להתרחק מהתינוק שלה בלי שהוא ישאר רעב. ולמי שזה מתאים זה מצויין.
אני באופן אישי בוחרת בעצמי להישאר עם התינוק בחודשים הראשונים לגמרי איתו (עם הראשונה, הפעם היחידה שיצאתי בלעדיה כשהיא היתה ערה היתה לטבילה של אחרי לידה. עם הבאים זה כבר אחרת וגם קרה שהשארתי עם בעלי לשעה בערך בשביל מסיבות בגנים או דברים בבית הספר). זה אכן מגביל, אבל אני יודעת שככה זה אצלי בתקופה שאחרי לידה. וכשהם גדלים (מגיל שנה בערך, לפעמים גם אחרי) יש לי תקופה יותר משוחררת עד שנולד הבא בתור.
אני מבינה שיש נשים שלא מתאים להן להיות כמוני. יש נשים שיותר צריכות את היציאות. ואם הבעל שלהן זורם ומוכן לשמור על התינוק כל פעם זה מצויין.
אבל אם לבעל זה קשה ולא מתאים, אז צריך להבין שזו גם מציאות קיימת. ואז צריך למצוא פתרון שמתאים לשני בני הזוג.

וכמו שכתבתי קודם - הסיבה העיקרית שכתבתי היתה כדי להגיד שבשביל הקשר עם הקטנה אין צורך שהוא יישאר איתה בגילאים כאלו. יכול להיות קשר מקסים ובריא ומצויין גם אם הוא לא יישאר איתה אף פעם לבד.
לגבי השיקולים האחרים של זה שהיא תהיה כל כך הרבה פעמים בבית אחר, זה באמת שאלה שצריך לחשוב עליה ולמצוא פתרון שמתאים לשני בני הזוג.
הכל טוב ויפה כשזה עובד, כמו אצלכם.סופי123
לפותחת זה לא עובד, והיא שואלת אם הפתרון שלהם נשמע הגיוני.
אז בעיני לא הגיוני שבת חמישה חודשים תשהה בבית זר כמה ערבים בשבוע אם יש ברירה.
בעיני לא הגיוני שאישה אחרי לידה שרוצה לעשות הליכה בחוץ שעה בערב (ככה אני הבנתי את הסיטואציה) תצטרך לוותר בזמן שאבא של התינוקת בבית משחק בפלאפון...
אם כבר פוליטיקלי קורקט, היום כל פינוק נחשב צורך חשוב שצריך לקחת בחשבון. אני לא מאמינה בזה... יש מדרג מסוים לצרכים. לספורט אחרי לידה יש ערך. למשחק בפלאפון כל הערב כולו ולא שעה פחות יש פחות ערך בעיני. ברור שהכל צריך להיות בשיח ולא בכפייה ותמיד באופן זוגי ומכבד. אבל התשובה של תתמודדי ככה זה גבר לדעתי לא מייצרת פה פתרון נכון לשני הצדדים כמו שציינת...
מסכימה איתך שיש בעיה עם המצב הנוכחיבארץ אהבתי
אבל לא מסכימה שהפתרון היחיד הנכון פה הוא שהבעל יקח אחריות וישמור על התינוקת כל ערב.
אם הסיבה שהוא מעדיף שהשכנה תשמור על התינוקת זה כי הוא רוצה לשחק בפלאפון והתינוקת לא מאפשרת לו את זה, אז באמת זה לא מתאים.
אבל יכול להיות שהוא מרגיש שהתפקיד הזה גדול עליו כרגע. מלחיץ אותו לשמור על תינוקת קטנה, הוא לא יודע לזהות את הצרכים שלה והוא מעדיף לטובתה שהיא תהיה אצל שכנה שיודעת לטפל בה וגם שמחה בזה. ובזמן הפנוי שהוא נשאר בבית הוא בוחר לשחק בפלאפון כי זה מה שהוא אוהב לעשות בזמן הפנאי שלו.
ובמקרה כזה, צריך לזהות מה באמת הוא מרגיש ולחשוב על פתרונות שיתאימו גם לו.
אני באמת לא יודעת מה המצב אצל הפותחת, איך הבעל שלה מרגיש עם להישאר עם התינוקת, ולמה הוא מעדיף לתת לשכנה לשמור עליה. על זה הם צריכים לדבר בניהם.
אבל אני לא בטוחה שהפתרון היחיד האפשרי הוא שהבעל ישנה את ההתנהלות שלו.
אולי לצאת רק אחרי שהיא ישנה? אולי דווקא בשעה אחרת ביום ולא בערב יהיה לו יותר קל? אולי להפחית מהתדירות של היציאות? אולי לרכוש אופני כושר או הליכון ולעשות כושר בבית (ואז הוא אחראי אבל עם אישה זמינה)? אני עשיתי לפעמים הליכות עם התינוק במנשא, אבל מניחה שזה פחות יתאים לפותחת.
ולא אמרתי בשום מקום 'תתמודדי ככה זה גבר'. אמרתי שיש בעלים שבאמת יותר קשה להם, ויש משפחות שבכלל לא שוקלים להשאיר את הבעל אחראי בערב על תינוקת בגיל כזה. אז צריך לבוא ממקום שמבין גם את האפשרות הזו, ולמצוא פתרון יצירתי שמבין שיש מקום גם לקושי שלו, וזה לא ברור מאליו שכל אבא נשאר עם הילדים, בכל גיל, כל פעם שאשתו צריכה לצאת.

וחוץ מזה, שבהודעה הראשונה שלי התייחסתי בעיקר לנקודה שהיא כתבה בהודעת הפתיחה, שהיא רוצה שהוא יישאר איתה בשביל הקשר עם הקטנה. וכתבתי שהנקודה הזו לא תלויה בזה שהוא יישאר איתה והבאתי דוגמא מעצמי.
אבל גם שם הדגשתי שזה בכלל לא אומר שהיא צריכה להתנהל כמונו. רק שתדע שהשיקול הזה לא צריך להיות יותר מידי מכריע.
תינוקת קטנה זה באמת מלחיץ. גם כשאני הפכתיסופי123
לראשונה לאמא זה היה מלחיץ והרגשתי שאני איומה בזה ופחדתי על התינוק כל הזמן. אבל ככל שטיפלתי בתינוק, למדתי, וככל שעבר הזמן הרגשתי יותר ביטחון. לא היתה לי את הפריווילגיה לא לטפל בתינוק, כי הייתי אמא. ובעיני גם לאבא אין את הפריווילגיה לא לדעת להיות עם התינוק שלו. אני לא אומרת את זה באופן לא אמפתי או לעומתי, אני באמת מבינה כמה קשה זה יכול להיות. בעלי ממש לא מתחבר לתינוקות פיצים. טוען שהשלב הזה מזכיר לו טמגוצי. אבל אין דרך אחרת ללמוד לטפל בתינוק שלך חוץ מלטפל בו... ומתוך הטיפול נבנית הכרות, ונוצר קשר. לתקשר הזה יש חשיבות בפני עצמו, לא רק כהכנה לילד העתידי שהתינוק הזה יהיה יום אחד.
תראי לי ולך יש השקפת עולם שונה בנושא הזה. לא נראה לי שנשכנע זו את זו וזה בסדר מבחינתי. אבל הפותחת ובעלה נמצאים ממש בתחילת הדרך של ההורות המשותפת שלהם, והיא צודקת שמשהו פה לא תקין לדעתי.
מבינה שאת חושבת אחרת ממניבארץ אהבתי
ואני בהחלט לא מנסה לשכנע. ממש אין דרך אחת נכונה לכולם בנושא הזה.
כתבת שהפותחת ובעלה ממש בתחילת הדרך של ההורות המשותפת שלהם, ודווקא לכן אני חושבת שנכון שהיא תשמע על כיוונים שונים ותשמע גישות שונות, ומתוך כך הם יוכלו להגיע להחלטה שמתאימה להם.
על זה שמשהו לא תקין במצב הזה אין מחלוקת. אבל מה צריך לשנות כדי שזה כן יהיה תקין ומתאים, זה יכול להיות דברים שונים. אם זו היתה אני, מה שהייתי משנה זה להפחית את היציאה שלי, או לקחת את התינוקת איתי במנשא לדברים שאפשר. אם זו היתה את, היית משנה משהו אחר.

וחוץ מזה, כשאני כתבתי את ההודעה הראשונה שלי, רק רציתי לחדד שהשיקול של הקשר עם הקטנה לא צריך להיות השיקול שמוביל אותה, כי לא בזה הקשר שלו איתה תלוי.
ואז היו פה כמה הודעות שפקפקו בכלל בלגיטימיות של הגישה שאני הצגתי. אז רציתי להסביר את העמדה שלי בצורה שמסבירה גם את ההיגיון שלי שעומד מאחוריה. לא ניסיתי לשכנע. אבל אם יש עוד מישהי שנוהגת כמוני ולא מספיק בטוחה אם זה נכון או לא, היא יכולה להרגיש רע מההודעות שנכתבו כאילו זה לגמרי לא לגיטימי, אז הגבתי והסברתי כדי לאזן.
לא התכוונתי לפתוח מזה דיון או לנסות לשכנע. רק לתת לגיטימציה.
אני אוהבת איך שאת כותבת ומגיבה 💕מיואשת******
לא משנה עצם הענין, את לא מתעצבנת ומגיבה יפה וענייני ומנומק. שאפו לך. אני גרועה בזה ומתעצבנת מהר וקשה לי מאד ויכוחים מעל הפורום. אני ממש מתפעלת מהדיון שאת מנהלת. ❤️ וגם מאד אוהבת מה שכתבת!
תודה! איזה מחמאה משמחת וכיפית לקבל... בארץ אהבתי
וכיף שאת יודעת לשים לב ולהעריך את זה, כי באמת בהודעות מסוג כזה (של דיונים בנושאים שאין בהם הסכמה) אני באמת משתדלת מאוד לשים לב לניסוח, ומשקיעה בזה מחשבה...
כמו שאומרות המורות- השקעתך ניכרת! 😁🌹❤️מיואשת******
^^^^^rivki
לא נכון לדעתי להגיד שלפותחת זה לא עובדהודיה60

הפותחת עוד לא שם כי נשמע הם עדיין זוג טרי יותר ולומדים את החיים ואת הקונפליקטים הזוגיים

עם הץמודדות נכונה עם הקונפליקט הם יכולים למצוא את הדרך הנכונה שעובדת להם

איזה מותק אתבוקר אור
את כותבת ממש מכבד וברור
אני מבינה מה שאת אומרת וגם אצלנו זה די דומה אבל אם אני אתייחס לדוגמאות שהבאת- בדרך כלל בעלי הולך לקניות אבל אם הוא עמוס אני בהחלט יכולה ללכת במקומו גם אם אני לא מתחברת ומעדיפה לעשות כביסה כלים ובישול ( אני שוביניסטית מאוד בקטע הזה)
אז אני לא אוהבת את הטיעון הזה. אם יש אימהות שיש להם פתרון או מעדיפות לא לצאת סבבה. אבל כמו שאני יכולה לעשות דברים שאני לא מתחברת אליהם כי צריך, ככה גם בעלי
(ואישית- לי היה מאוד קשה עם התינוקת בחודש הראשון. ממש פחדתי להיות איתה לבד ולא התחברתי לגיל הזה בכלל עד גיל שלושה חודשים. אבל אני אמא שלה, אז ברור שטיפלתי בה)
שוב, אני לא מנסה לשכנע אחרות להתנהל כמוניבארץ אהבתי
וכתבתי את זה מההתחלה. לי זה מתאים, גם אם זה דורש וויתורים לפעמים. אני יודעת שלהרבה נשים לא יתאים להתנהל ככה.
הסיבה שהרחבתי על הגישה שלי לא היתה כדי לשכנע שככה יותר נכון, ומי שפועלת אחרת טועה. גם לא ניסיתי לטעון שאצל כל זוג שלבעל קשה יותר להישאר עם התינוק לבד, האישה צריכה פשוט לקבל את זה ולהישאר בבית בערבים.

מה שהיה זה שאני הגבתי בהתחלה רק כדי להאיר לפותחת שהקשר של בעלה עם התינוקת לא בהכרח תלוי בזה שבעלה יישאר עם התינוקת בלעדיה, והוא יכול להתפתח מצויין גם אם הם ימצאו פתרונות אחרים.
ועל זה את ועוד כמה הגבתן באופן שמפקפק בכלל בלגיטימיות של הגישה שלי (שהאמא תמעט ביציאות בגיל הזה כי לבעל קשה עם התפקיד הזה). אז לי באופן אישי זה לא מפריע שכותבים על זה ככה, כי בשלב הזה אני שלמה עם הדרך שלי. אבל אם הייתי קוראת הודעות כאלו בתור אמא צעירה, זה היה יכול לערער אותי ולהעלות בי שוב שאלות אם זה באמת נכון והגיוני שאנחנו ככה. ורציתי להסביר למה גם היום אני כן חושבת שזה נכון והגיוני, כדי שאם יש אמא צעירה שמתנהלת כמוני שקראה את השרשור וההודעות שלכן ערערו אותה קצת, אז שיהיה לה גם משהו לקרוא כדי לאזן ולהבין למה גם לגישה שלה יש מקום והיגיון.

ובקשר לדוגמא שכתבת על הקניות - מסכימה איתך שלפעמים עושים גם דברים שפחות אוהבים או פחות מתחברים אליהם. אבל לא בונים התנהלות קבועה לפי מה שנוח רק לצד אחד. קודם צריך להבין שיש פה קושי ויש לו מקום, ואז מוצאים פתרון.
הפתרון שאני הייתי בוחרת בו זה לשנות את צורת היציאות. אבל מבינה שיש נשים שהפתרון שלהם הוא אחר. יש משפחות שהפתרון יהיה ללמד את הבעל בהדרגה לקחת אחריות, לראות מה מלחיץ אותו ולחשוב מה יקל על זה, להתחיל מערב בשבוע לזמן קצר ואחרי שהוא רוכש ביטחון להעלות בהדרגה, לא יודעת... אצלי אני העדפתי לשחרר, וגם רציתי בעצמי להישאר קרובה. מי שלא, זה מצויין. אין דרך אחת נכונה.
וואי, הכי לא פקפקתי בלגיטימיות של הגישה שלךבוקר אור
אני בעצמי מתנהלת בצורה דומה הרבה פעמים. לא כי בעלי לא מסתדר אלא כי הוא לומד ב"ה ואני רוצה לשחרר אותו לזה כמה שיותר.
אלא על העניין הספציפי של זה שיש גברים שלא מסתדרים עם ילדים ולכן האמא צריכה בהכרח לבוא לקראתם ואחרי גיל שנה זה יסתדר.
שוב אם יש אמהות שסבבה עם זה מעולה, איזה כיף לבעלים שלהם אבל אם לא צריך לדעת שיש עוד אפשרויות (ובייביסיטר זה גם לגמרי אפשרות)
אני ממש מצטערת אם הבנת ככה. זה הכי לגיטימי שיש וכיף לבעלך ממש
מרגיש לי שאני כתבתי את התגובה הזאתאחתפלוסאחרונה
גם אצליי ככה מבחירה
אני גם חושבת כמוך באידיאלמצטרפת למועדון
אבל בימים האחרונים נפל לי האסימון למה לי יש יותר בטחון להשאר עם תינוקת קטנטנה מאשר לבעלי.
אני מניקה....
יש לי סם הרגעה טבעי שתמיד אפשר לשלוף גם שכלו כל הקיצים ושום דבר אחר לא מרגיע אותה.
מכירה את הימים האלה שזה מתחיל בקטנה. היא לא רגועה ומנסים מוצץ ונדנוד וחיבוק והמצב רק מחמיר והיא מתעצבנת שלא מבינים אותה ונהיית היסטרית ואז את שולפת שד ו-קסם! היא מתאפסת מחדש?
אז לא שזה עובד במאה אחוז ולא שזה אומר שלכן אי אפשר להשאיר אותה עם אבא , אבל משהו מזה כן עוזר לי להבין למה יש לי יותר בטחון..
חחח. בטח מכירהבוקר אור
לי אישית בחודש הראשון זה היה דווקא הסיוט שלי שהיא תרצה לינוק כי ממש הסתבכתי עם זה. מתתי מפחד מהרגע שהיא תקום ותרצה לאכול
היום זה באמת מפתח קסם 🙂
חחח נכוןמצטרפת למועדון
ככה זה בהתחלה... היתי רואה אותה בוכה ומדמיינת תנין שבא לטרוף אותי..
את צודקת לגמריאמאשוני
אבל אין לי עצות מה לעשות ⁦☹️⁩
הלוואי ותמצאי פתרון שאינו כולל ויתור על היציאות שלך...
וואו כ"כ קשה לי עם התגובות פההבוקר יעלה
לאבא יש אחריות בדיוק כמו לאמא! הם הביאו את הילד ביחד, מאמינה שמתוך רצון משותף.
אם הייתה כאן אמא שהייתה אומרת שקשה לה להשאר עם תינוקת פיצית, אלו התגובות האוהדות שהייתה מקבלת?
( במקרה זוכרת שרשור אחר שאמא כתבה שהיא רוצה לצאת לעבוד בשעות הערב וכולן ניערו אותה)
אבא אמור לשמור על התינוקת שלו בערבים כשהאמא יוצאת, תינוקת לא אמורה להיות כל ערב מחוץ לבית כי האבא רוצה לשחק בטלפון. הוא אבא, מבוגר אחראי.
כמה את יוצאת ולמה-זה כבר שיקול שלכם..
כל מילהלאה1234
אני דוקא מכירה כמה נשים כאלו ונכון שלרוב זה מתאיםבתי 123
יותר לאבא להרגיש ככה אבל זה קיים גם וגם וזה שזה אחריות של שניהם לא אומר שזה לא לגיטימי שיהיה חשש להשאר לבד עם תינוק קטן (אם זה המקרה פה).
אוקיי, ומה יגידוהבוקר יעלה
לאותן נשים? לשים כל ערב את הילדה אצל השכנה ולשחק בטלפון?
או שמא ישלחו אותה לטיפול או ווטאבר להתמודד עם החשש שלה מתינוקות?
מקבלת את החשש וזה מובן, אבל זה משהו שצריך לטפל בו והסיטואציה שהיא מתארת זה לא טיפול.
החשש הוא לא להיות עם התינוק אלא להיות איתובתי 123
לבד 5 חודשים זה ממש פצפון ממש לא לכל אחד יש ביטחון להשאר לבד במיוחד לא הורים טריים
אז מצד אחד נורמלי להרגיש ככה ולא משנה גבר או אישה מצד שני צריך גם למצוא פיתרון למשל להרגיל לאט לאט
נו ברורהבוקר יעלה
שהתכוונתי לבד. צריך לטפל בזה.
יש מצב שאני טועה בניק אבל לדעתי יש להם עוד ילד.. בהנחה כזאת אז הוא לא אבא טרי.
אוקי יש לי תגובה קצת אחרת ואולי פחות פופולרית ....מיואשת******

לפני כמה זמן מישהי כתבה פה שבעלה לא מבין למה היא רוצה להביא בייביסיטר ולצאת ואני אמרתי לה בפשטות שהזמן שהיא נמצאת עם הילדה זכותה להחליט גם אם בעלה לא מבין ולהזמין בייביסיטר. 

ואני חושבת שזה תופס גם לאבא

אם את תופסת ממנו מספיק אחראי להישאר עם הילדה, זאת אומרת שאת סומכת על ההחלטות שהוא מקבל כשאת לא שם. 

אם את לא סומכת על ההחלטות שהוא מקבל כשאת לא שם, אל תשאירי אותו איתה.

גברים הם גם בני אדם. זכותם לחשוב אחרת מאיתנו על גידול הילדים שלהם. כן גם אם לפעמיםזה ממש משגע מוציא אותי מדעתי ואני חושבת שהוא לא נורמלי ולא בסדר. עדיין זכותו. ואם אני חושבת שהוא מקבל בתחום מסוים החלטות שלא מתאימות לי אני אשקול- איתו- להשאיר את התחום הזה באחריותי בלבד.

 

לגבי הסיטואציה שלך, אני ממש ממש מבינה את מה שאת אומרת. גם אני הייתי משתגעת מזה.

אבל כמו שאמרה כבר מישהי פה, בגיל קטן כזה זה לא אומר לגבי הקשר שלהם אחר כך. פחות הייתי מתייחסת לפן הזה

כן חושבת שזה לא מתאים לתינוקת קטנה לבלות בבית אחר כל כך הרבה.

אם לדבר עם בעלך לא עוזר אז כמו ש הציעו פה לשלם לה, להודיע לו שמהיום את משלמת לה אחרי כל פעם. גם אם היא לא רוצה. את משלמת וזהו. השאלה כמובן אם זה ישנה לו שמוציאים ל זה כסף, לא לכולם אכפת.

וכמובן האופציה הבסיסית , הלא פוטוגנית, המעצבנת ביותר- לצאת פחות. פעם בשבוע אם היא נמצאת עם בייסיטר זה לא נורא. אם את מצליחה לסכם עם בעלך שפעם בשבוע בייסיטר ופעם בשבוע הוא. אז יש לך שתי יציאות בשבוע, שלי אישית זה נשמע סבבה. 

בקיצור, מצטערת על הדעה הלא פופולרית אבל בסופו של דבר כמשהו בהתנהלות של הבן זוג לא מוצאת חן בעיננו אנחנו יכולים או לקבל את זה, או לנסות לדבר ולשנות אותו, ואם זה וזה לא עובדים, לשנות התנהלות בעצמינו. 

 

בהצלחה!

מסכימה איתך מאוד.בארץ אהבתי

מסכימה עם כל מילה^^^הודיה60


העיקר,,,רויטל.

שהבת שלך בסדר, ואת סומכת על הבחורה זה העיקר,

זה שבעלך קשה זה בסדר ולגיטמי לא כל בעל בנוי כל

ערב להיות עם הילדה, אני חושבת עם הזמן יהיה לו יותר

קל, גם בעלי עד גיל כמעט שנה עד שהתחיל עם הבן שלי

לשמור עליו, ולכן תזרמי עם זה שהכל בסדר, בהצלחה רבה

רבה לכם.

 

צריך לדעתי להפריד פה כמה עניניםהודיה60

לגבי הרצון שלך שבעלך יהיה עם התינוקת וכל זה - רצון מאד מובן וטבעי אבל לדעתי ממש אבל ממש כדאי לך לשחרר בעניין הזה

תני לו את הקצב שלו, הוא האבא ואת האמא, תני לו לבנות את האבהות שלו בדרך שלו ובזמן שלו. כמה שפחות תתערבי ותלחצי לו בעניין הזה ככה יהיה לו יותר נח להקשר לילדה. הוא ירגיש פחות מאוים ממך

 

לגבי הקושי מזה שעושים לך טובות - גם מובן נורא אבל שוב שימי לב - את יוצאת בערב, זה בריא לך וטוב לך וטוב שאת עושה את זה אבל את לא יכולה לכפות על בעלך איך את רוצה שוהא ינהל את הערבים שלו כשאת לא בשטח. לו לא נח עם זה, לא טוב לו עם זה, מעדיף לתת לבחורה ההיא לשמור על התינוקת, גם זה די טבעי ומובן. מרגיש לי לא נכון להתערב לו בזה

אממה - לא נעים מהבחורה וגם בזה את לגמרי צודקת. אז או שתתחילי לשלם לה על זה, ו/או קחי איתה שיחה על העניין תגידי לה שתרגיש בנח לסרב מתי שלא מתאים לה / לא בא לה/ לא נח לה או שתחפשי עוד אופציות של ביביסיטריות אחרות בתשלום 

 

וסתם שאלה - הבת שלך לא ישנה כבר בערב כשאת יוצאת? כשהיו לי גילאים כאלו אני זוכרת שהייתי יוצאת המון כשהקטנים כבר היו ישנים וממש לא היה משנה להם מי שומר עליהם. נדיר שבקשתי מבעלי לשמור, גם הוא צריך את האוורור שלו בערב, לא רק אני או שיש לו דברים אחרים לעשות. בשביל זה לוקחים ביביסיטר - זו הוצאה שהיא לחלוטין לא מותרות בעיני.

 

המון הצלחה 

 

אולי תנסי בתור התחלה להעביר את הזמן איכות שלכם יחד...פשוש 3

לפעמים לאחר הלידה האמא נמצאת המון עם התינוק ואז לגבר אין מספיק זמן איתו, אחרי תקופה מסוימת הוא מתרגל ואפילו דוחה/מתעצל להישאר עם הילדה.

אולי אם תעבירו קצת זמן איכות ביחד, תקראי/תסבירי לו כמה חשוב הזמן איכות שלהם יחד ושאתם צריכים לדעת להתמודד כמשפחה כי לא תמיד תהיה איזו שכנה לידכם שתציל אתכם, אולי הוא יבין.

 

אפילו אולי לארגן איזה בייביסטר משותף, למצוא זוג חברים שגם להם יש ילד/ילדה בסביבות הגיל של הילדה שלכם ולעשות "ערב נשים" שבו הגברים נשארים ביחד עם שני הילדים ויום אחר "ערב גברים" שהם יוצאים לנקות את הראש ואתן עם הקטנים ביחד בבית.

זה מעביר את החוויה הרבה יותר בקלות

 

סתם מעלה רעיונות כמובן

אובדת עצות- חום אחרי ניתוחshiran30005

בת 2.5 רביעי שעבר בבוקר עברה הקטנת שקדים, שקד שלישי וכפתורים. מיום שישי בבוקר היא עם חום. בשישי בערב נבדקה במיון עשינו רק צילום חזה שיצא תקין ושחררו. אמרו שאם עד יום ראשון עדיין יהיה חום לחזור ונעשה בירור יותר. היום היינו שוב במיון כי החום ממשיך התלבטו ובסוף אמרו שאין צורך לבצע בדיקות דם כי זה רק יום 3 לחום , הניתוח נראה בסדר והם לא רואים צורך כרגע. מה גם שהיא שותה "יחסית" בסדר.

החום עדיין ממשיך והיא פתאום מסרבת לקחת אקמול או נורופן גם,נר היא ממש בןכה וגם פולטת את זה החוצה. ככה היא נרדמה


מה עושים במקרה כזה? נתנו לה במיון אופטלגין היום בכוח וכנראה בגלל זה היא לא מוכנה לקחת כלום עכשיו

לא יןדעת מה לעשות איתה, ולמה הרופאים לא עשו בירור כבר?

היא ממש עקשנית לתרופות וזה כל הקושי. היא גם חכמה שלא מוכנה לשתות פטל/מיץ/מים כלום עכשיו.


גם אנטיביוטיקה לא נתנו בטענה שהם לא יודעים מה המקור של החום ולכל דבר יש סוג אחר של אנטיביוטיקה 

אוףףף. מה עם ליצור קשר עם המחלקה של הניתוחאורוש3
לבקש שיעבירו שאלה לרופא?
היינו במיון איפה שעשתה ניתוחshiran30005

הם התייעצו עם אאג

סתם מעצבן ומלחיץ 

ממש, שיעבור מהרראורוש3
נר אקמול או נר נורופן!התייעצות הריון
נר היא מוציאהshiran30005
כנראה לוחצת אחכ חזק וזה יוצא..
איזה מוזרשושנושי

אנחנו עשינו ניתוח שקדים ושקד שלישי - ומראש קיבלנו המלצה לקחת אנטיביוטיקה.

שכנתי לחדר עשתה רק כפתורים ואני זוכרת ממש איך הרופא אמר לה בשחרור - להתחיל להביא אנטיביוטיקה ברגע שמתחיל חום.

איזה קטע שלא קיבלתם המלצה כזאת.

אני ממש מקווה איתך לטוב. 

גם אחותי עשתה שקדים וקיבלה מראשshiran30005

אנטיבייטיקה למקרה שיתחיל חום

אבל פה הם לא מןכנים לתת, רופא ילדים לא לוקח סיכון ושולח למיון, גם מוקד שולח למיון

לדעתי, את חייבת להתעקש על ברור יותר רציני. לא לוותנק-ניק
בעיני זה משהו שצריך לנדנד לרופאים למצוא את מקור הבעיה ולא שהפתרון שלהם זה לתת אופטלגין בכח
אמרו שכנראה נדבקה בלי קשר במשהו ולכןshiran30005

הבירור הוא מהיום ה 5 לחום, היום זה היום ה 3

נכון מוזר? מצד שני היינו בביח גדול תל השומר והם התייעצו עם עוד רופאים

ממה שאני גם יודעת נותנים די בקלות אנטיביוטיקהאורוש3

אחרי ניתוח. לנו נתנו מוקסיפן כשיצא ריח כזה לא טוב מהפה שלו.

גם לה יש ריח נוראי מהפה אבלshiran30005

אמרו שזה תהליך תקין של אחרי ניתוח

כדאי מחר ללכת שוב ולהתעקש על בדיקות או משהו? במידה והחום ממשיך או לחכות לשלישי כבר

הייתי מבקשת מהרופא ילדים שייתן מוקסיפן ושלוםאורוש3אחרונה
יוצאות עם הילדים לנופש?מולהבולה

בעלי ממש לא אוהב את זה....אומר שזה קשוח.אנחנו עם קטנים

ולפני שנתיים יצאנו והילדים היו בחוויה מה זה טובה !!!!!

אשמח לשמוע מכם לאן אתן יוצאות אם כן

לא בתי מלון כי זה סופר יקר

בעבר יצאנו לקמפינגרוני 1234

השנה לקחנו דירת איירביאנד בי

היו גם שנים שנשארנו בבית אבל כל יום יצאנו לאנשהו (מעין, מוזיאון וכו).

זה באמת עבודה קשה עם קטנים אבל אנחנו מאד נהנים בכל זאת.

אנחנו פחות, יותר טיולים של יוםשיפור
זה הרבה עבודה, הרבה כסף, הילדים לא תמיד ישנים טוב מחוץ לבית, יותר נוח לי לחזור בסוף יום מעייף איתם למקום המוכר והידוע.
וואי זה סגנון אישיואני שר

כילדה יצאנו כל שנה ל3 ימים,

שינה בבית ספר שדה בעיקר

והתוכנית היתה מסלולים...

ההורים שלי תמיד אמרו שדווקא כשהיינו קטנים היה יותר קל כי הלכנו יפה וכשגדלנו התחלנו להתלונן  😅


אני היום כאמא פחות אעשה את זה כי מסלולים זה פחות בשבילי ואז אם הילדים לא מתרגלים זה באמת לא הכי מתאים...


עדיין אפשר לחשוב על מקומות לא יקרים מדי (למרות שאולי עכשו זה שלב די מאוחר) - בית ספר שדה, אנא, מקומות אירוח אולי לא במקומות קלאסיים של הצפון שמבוקשים מאוד ולבנות תוכנית באיזור - ים, מעין, מסלול קטן... תלוי מה האופי שלכם.


מניסיון משפחתי בשנים האחרונות (כשיוצאים עם ההורים שלי ואנחנו כבר נשואים עם ילדים אז זה נהיה שבט) - באמת המקומות הפשוטים באיזורים לא מבוקשים מאוד הופכים את המחיר לריאלי יותר - הבית הארחה בהר ברכה, בסוסיא וכאלה... זה לא צפון כמו שמדמיינים קיץ אבל מאפשר.


וגם לצאת לימים בודדים זה פתרון.


אני חושבת שכדאי לעשות תכנון של הקיץ ככה שלכם ולילדים יהיה מול העיניים למה לצפות.

אצלנו היו שנים שכן והיו שנים שלאמתואמת

בעיקרון כל עוד הרכב הכיל את כולנו - יצאנו כמעט כל שנה לצימר. היו פעמים שהיה מוצלח, והיו פעמים שפחות...

אחר כך עשינו הפסקה ארוכה בנופשים העצמיים שלנו (כן הצטרפנו למשפחה שלי לנופש משפחתי מורחב, שלפעמים בכלל היה אצל ההורים שלי בבית), ולפני שנה הרגשנו שהמשפחה האישית שלנו חייבת את זה, ויצאנו שוב לנופש משלנו בצימר. (בחרנו מקום נגיש בתחבורה ציבורית, כדי שנוכל לנסוע וגם להתנייד במהלך הנופש)

היה לנו טוב מאוד, אבל גם מתיש... כך שאני מבינה את בעלך ומבינה גם אותך.

השנה אנחנו חושבים לצאת לקמפינג, גם מבחינת המחיר וגם כדי שלא נצטרך להתארגן על זה מראש יותר מדי. נקווה שיהיה טוב...

אני חושבת שיש בזה משהו שמאוד מאחד משפחתית, לצאת לנופש משותף. מצד שני, אפשר גם ליצור חוויות משפחתיות מאחדות אחרות, שכוללות לינה בבית... (אנחנו למשל כמה פעמים הפכנו את הבית לבית מלון, וזה היה כיף מאוד לילדים ומגבש)

אני רקאורוש3

קמפינג בלי להתארגן יותר מדי?? 🫣😁

סתם הבנתי שהתכוונת ללסגור מראש. אבל זה יצא מבדר. 

נכון, התכוונתי שלא צריך לקבוע את זה מראשמתואמת
מתכננים ללכת למקום חינמי... נצטרך כמובן לקנות כל מיני דברים, אבל אפשר לעשות זאת שבוע מראש.
קמפינג זה טונות התארגנות....אורוש3
טוב שאת מזהירה אותנו🙈מתואמת
בכל אופן, מתכוונים ללכת למקום לא רחוק מאוד מהבית, אז "מקסימום" נוכל לחזור הביתה אם נשכח דברים...
היינו השבת בנופש במושב "רחוב"שוקולד פרה.

בצפון.

אז לא ישנו ברחוב...

ישנו בצימר. היה מאוד מאוד נחמד. הילדים שלו בברכה ביום שישי, ובשבת עצמה היו בג'קוזי בלי להפעיל אותו.

הכל כולל אוכל מוכן עלה לנו- 1350.

הלכנו לבית הכנסת, לגן השעשועים, טיילנו באזור של בננות, יש גם מתחם לצימר עם טניס שולחן, כדורסל, נדנדות.

ברוך ה' שמחנו מאוד

הוא רצה 1100שוקולד פרה.

שזה תשלום יחסית נמוך לשבת, אבל זה כי היינו בצימר הזוגי ופשוט הוספנו מיטה, מזרון ולול.

בסוף שילמנו 1200 כי הוא רצה מזומן והיה לנו רק ביט

יש לך מספר?יערת דבש
דוד אוחנהשוקולד פרה.
0584464698
לאDoughnut
עם ילדים מעדיפה לצאת לטיולים של יום ולחזור בלילה להתארגן בבית בנוחות שלנו. אולי כשיגדלו...
כן לוקחים דירה בצפוןאמאשוני

עולה 3500-4000 ל3 לילות, אפילו פחות. סוגרים כבר בחורף, מחפשים המלצות בבוקינג.

3 חדרי שינה פחוס סלון פלוס מטבח פחוס שני חדרי רחמה לפחות. אנחנו צריכים 6 מיטות אבל תמיד היה יותר.

עד היום הדירות היו ממש טובות (בסטדרטים שלנו)

מטיילים באתרי שמורות הטבע, אוכלים בעיר, עושים קניות בסופר גדול באיזור (רמי לוי וכאלה)

מביאים מהבית כלים לבשל.

שווה לקחת דירה עם מכונת כביסה, מאוד נוח שאפשר לכבס מגבות ובגדי ים ובגדים שהילדים אוהבים לטיולים. מחליפים הרבה בטיולים האלו,

כי אנחנו אוהבים להיכנס לנחלים, מעיינות, הכינרת וכו' וגם טיולעם יבשים מלכלכים.

תבדקו קירבה לבתי כנסת.

שני רכבים.

כתבו אותי ואת בעלי בעצם 🙂מולהבולה

חלק כתבו שלא מעדיפים לישון בבית בסוף יום-בעלי

וחלק כתבו שכן לוקחים צימר ונהנו-מה שאני אומרת


ברור שהכי כיף לישון בסוף בבית

אבל זו החוויה יותר לילדים,הם כל הזמן מתבאסים שכל החברים יוצאים

בחופש לכמה ימים ואנחנו כמעט ולא...,

ברור לי שלא כולם יוצאים,זה יקר וקשוח לכולם


השאלה אם טיולים יומיים לא יוצא כבר יותר יקר מכמה לילות בצימר...כי החופש ארוך 🤦

אז תעשו שנה-שנהרוני 1234
או נופש עם לינה בחוץ רק פעם בשלוש שנים. ככה זה מאזן את הצורך בחוויות עם ההוצאה הכספית הגדולה וה"התשה" להורים.
לדעתי לינה בבית זה לא בר השוואהאמאשוני

זו חוויה אחרת. כשיש רק קטנטנים וזו המון עבודה להיות מחוץ לבית, באמת עדיף טיולים יומיים.

כשהילדים גדלים, בשביל להיפתח ולהתנתק ולהחליף אווירה עדיף לצאת כמה ימים (אם יש אפשרות כלכלית)

טיולים יומיים כשיש גם בנים וגם בנות, גם גדולים וגם קטנים,

זה אומר שרוב הסיכויים שחלק לא יבואו. זה גם שיקול מבחינתי.

נסיעה לצפון הרחוק יותר, אני לא אעשה בנסיעות יומיות..

אבל מה שטוב לכם 🙂

יוצאים כל שנה לפעמיים פעמיים בשנהעדיין טרייה

בשנתיים האחרונות גם התחלנו לצאת לטיול משפחתי בחו"ל (במקום חופשה אחת בארץ. לצערי בארץ צפון היה יחסית בעייתי בתקופה האחרונה).

מבחינתי אני לא אצא בלי הילדים (מקסימום לילה אחד עם בעלי במקום קרוב) אז נופש זה רק כולנו יחד. בתחושה שלי זה מאוד מגבש ונזכרים תמיד בחוויות שהיו לנו יחד. כמובן שזה תלוי תקציב היו תקופות שהיינו הולכים לקמפיינג או מתאימים את החופשה למשהו פשוט יותר תלוי תקציב. בארץ אנחנו הכי נהנים מצימר עדיף עם בריכה פרטית שם אנחנו מתארגנים על על האש/ארוחות בוקר ורוב היום מטיילים בחוץ. מרגיש לי יותר זורם עם ילדים בניגוד למלון (מה גם שחדר במלון מוגבל בדרך כלל להורים +2 ילדים).

אשמח להמלצה לצימר עם בריכהרוני 1234
אפשר גם בפרטי
ממה שאני זוכרתעדיין טרייה

היינו פעם ברוח ברמה ברוכים קלע אלון המקום היה ממש מהמם חיסרון אחד שהבריכה לא מגודרת יש רק אפשרות לנעול את הצימר עצמו (עם ילדים קטנים ולא שוחים יותר בעייתי)


באילת היינו ביאלרנט דירות אפרסמון זה בריכה לאיזה 3-4 דירות אבל למזלנו זה היה אנחנו ועוד משפחה והתחלקנו בשעות על הבריכה.


היינו גם ביאלרנט במגדל עם בריכה


לרוב יותר קל למצוא צימר עם ג'קוזי פרטי בריכות יש בדרך כלל למתחם של 2 צימרים ומעלה זה היינו הרבה פעמים עם עוד משפחה אחת שנסענו יחד. כבר לא זוכרת את השמות של המקומות.

נראה לי שכל הקונספט של ילדים זה קשוחהבוקר יעלה

אבל אין מצב לוותר על נופש, כל שנה בשביל הילדים.

מתיש נכון אבל כ"כ חשוב להם לביחד ושלא ינטרו לך טינה בגיל גדול, לא חשוב איך אני יודעת 😉 

אנחנו יוצאים עם עוד משפחהשומשומ

מתאמים עם האחים (לפעמים ממש מאורגן כולם  לפעמים יותר ספונטני)  ואז כל נושא הילדים פחות קשוח 😉

יש להם חברה ותעסוקה

וגם להורים כיף

בקיצור קונספט מומלץ ממש 

אשמח להמלצות של צימריםמולהבולה

וגם טיולים יומיים אם יש לכן

ממש תודה על התגובות! החכמתן אותי

תצאו לסגנון טיול שמתאים לכם ואתם נהנים ממנו...חילזון 123

מצד שני אני כן חושבת שיש מקום גם לצאת לטייל למשהו שאתם לא מאד נהנים ממנו כדי שלילדים תהיה חוויה של טיול וזמן איתכם.

אז צריך לאזן ולנסוע למשהו שמתאים לכם אבל לא לצפות שזה יהיה נופש של רגל על רגל...


אנחנו אוהבים קמפינג וטיולים בטבע

אם את מחפשת במחיר יותר זול ממחיר בדר'כקנמון

יש בצפת קבוצות וואטצפ של אנשים שמשכירים את הדירה שלהם במחיר יותר זול מצימר.

כמובן התנאים הם לא תנאים של צימר (אין בריכה, אין ג'קוזי) וגם צריך להיות זהירים ליפול על בית נקי (להתבונן היטב בתמונות!)

אבל זה נחמד

ולילדים קטנים החוויה של בית אחר עם משחקים אחרים (במידה שהמארחים מאשרים לשחק בהם) היא חוויה ממש נחמדה.

אם מוצאים בית בעתיקה זה בכלל שווה.

חלק מציעים גם צימרים ממש..

קיצר שווה להכנס לקבוצה כזו ולבדוק אופציות.

אולי למישהי פה יהיה קישור עדכני לקבוצה כזו

כן. אבל זה לא נופשמקרמה

אנחנו יוצאים פעמיים בשנה

כי זה חשוב לנו

זה צבירת חוויות עם הילדים

ואנחנו עובדים קשה מאוד בזמן הזה

וחוזרים עייפים


אבל זה שווה לנו


אוהבים מאוד את אנ"א

אנחנו יוצאים לא בהכרח לנופשאפונה

אבל בעיני הדגש הוא על פניות.

לצאת כולל לינה זה ממש קשוח, לפעמים אנחנו עושים את זה אבל לא כל שנה,

ולפעמים ישנים אצל חמותי או אחים שלנו שזה יותר קל מבחינה לוגיסטית.


יציאות יומיות הרבה יותר קל, זול, ומועיל לנו. זה ממש לא צריך להיות מפוצץ.

זה מעיין שלא מכירים, פארק שווה, בישול בשטח, לפעמים מסלול (לצערי לא לקחנו את הילדים כ"כ למסלולי הליכה, אנחנו צריכים להכיר להם את זה יותר). מזרקות, אתרי עתיקות/מורשת...

פעם ב... אטרקציה בתשלום כמו קיר טיפוס וכאלה.

צריך להיות על זה, להגיע מאורגנים ולדעת לאן הולכים ומה עושים, להצטייד כמו שצריך - בעיקר אוכל אבל גם משחקים לשטח - אפילו ברמת הכדור/מטקות/צלחת מעופפת. אפשר להשקיע יותר עם מחצלת, ערסל, ציליה, ועוד ועוד זה כיף ממש. העיקר הפניות וההנאה שלנו ההורים שאנחנו על זה, במצב רוח טוב, שמחים, פתוחים להתנסות ומשחק.

גם לנו זה קשוח האמתהמקורית

אבל עד עכשיו יצאנו, בעיקר לבתי מלון

לא יוצאים ליותר מלילה גג שניים. ממצים לגמרי מבחינתו

השנה לא קבענו כלום האמת. עדיין.

כן יוצאיםבשורות משמחותאחרונה

ליצור חוויות של טיול פעם-פעמיים בשנה זה השקעה משפחתית חשובה לדעתי גם אם זה מורכב

יוצאים לטיולים של 3 ימים במהלך השבוע/חמשוש

דירת אירוח, צימר, אירוח כפרי מכבד לא להתכלב אבל כן ברמה נורמלית

במקומות שמתאים לילדים להסתובב חופשי ומרחבים שהם יכולים לשחק אז לעניין הזה מלון ממילא לא רלוונטי בעיני

קמפינג אני לא אוהבת אז פחות בקטע, אבל כן עושים להם פעילויות שטח כמו סאג', מדורה, יצירות מהטבע וכד'

 

ריפלוקס סמוי והנקהאן#שרלי

שלום לכולן, אשמח לכמה שאלות

1. תינוקת בת חודש וחצי כנראה עם ריפלוקס סמוי, נותנים תרופה עדיין ללא השפעה מספקת. רציתי לשאול איך מניקים תינוק ככה? היא אוכלת בחוסר נוחות גדול, מתחברת ומתנתקת גם עם הבקבוק, לוקחת שלוק וצורחת.. יוצא שפשוט אני כמעט לא מניקה כי לא פיצחתי את השיטה.. קשה לי לדחוף לה את השד כל פעם לשלוק ושהמאבק הזה קורה בגוף שלי.  ומאוד הייתי רוצה לעבור משאיבות להנקה. (היא יודעת לינוק בסדר, אני נותנת לה עדיין לפעמים לכמה דקות כשהיא רגועה). אשמח מאד לטיפים או אפילו הזדהות, להרגיש נורמלית. נראה לי כאילו כולן סביבי מניקות בסבבה ורק אני מסתבכת..

2. איחור בנטילת סרזט - של שלוש וחצי שעות. לקחתי מיד כשנזכרתי.  את הגלולה הבאה צריך לקחת בשעה הרגילה או בשעה החדשה שנזכרתי?

3. כמה משמעותי שאיבות (או הנקות) בדיוק בזמן כדי למנוע דימומים עם הגלולות?

תודה רבה לכן!!

עונההשם שלי

לגבי 1, אין לי ניסיון. אולי כדאי לנסות להניק בתנוחות שונות, ולמצוא איך הכי נח לה.


2. תמשיכי בשעה הרגילה.


3. לא שמעתי שיש קשר לזמנים הנקה ושאיבה.

אני יודעת שזמן לקחתי הגלולות יכול להשפיע.


לי אישית לא היו כתמים, גם כשלא הקפדתי על השעה. וגם עם הנקות ושאיבות לא דווקא בשעות בלי קשר לזמנים.

אני רק אזדהה בקשר לקושי בהנקה...מתואמת

לי למזלי היו כמה וכמה הנקות מוצלחות לפני כן, אז ידעתי שה"בעיה" לא בי...

אני לא יודעת אם באמת היה לה רפלוקס סמוי או לא (הרופא לא שלל ולא אישר, וגם לא נתן תרופה) - רק יודעת לומר לפי הרופא שצריך להיניק כשהתינוק כמה שיותר בישיבה (לא יודעת איך עושים את זה תכל'ס🙄 אבל אולי תנסי), ואחרי ההאכלה להניח אותו באלכסון (בטרמפולינה זה הכי טוב. הוצאנו מהמחסן את הטרמפולינה שקיבלנו בילד השני ולא באה לידי שימוש, והבת שלי חצי גרה שם...)

עוד דבר שכדאי לבדוק הוא לשון קשורה. לבת שלי הייתה מסתבר לשון קשורה, שאף אחד (מהרופאים בבית החולים ועד לרופא הילדים) לא זיהה רק יועצת הנקה שהגעתי אליה בגיל עשרה חודשים זיהתה את זה...

ואם גם בבקבוק היא מסתבכת - מציעה לנסות את הבקבוק של לנסינו. זה הבקבוק היחיד שהבת שלי הסכימה לקחת.


בהצלחה יקרה! זה באמת קשה ומתסכל❤️

תודה רבה על הנירמולאן#שרלי

לשים בטרמפולינה לישון פשוט?

בסהכ מה שהיא עושה רוב היום זה לאכול ולישון הרי.

ולגבי הבקבוק

חשבתי שזה הגיוני שגם עם הבקבוק לא נעים לה לאכול, כי זה כואב /צורב במידה דומה להנקה, לא? היא אוכלת מהבקבוק ותוך כדי מתחילה להתפתל אז לא חשבתי שזו בעיה עם הבקבוק דווקא כי אנחנו משתמשים בכמה סוגים.. אבל אולי אני טועה?

כרגע תשכיבי אותה לישון (וקודם כדי שתעשה גרפס)מתואמת

בהמשך היא תתחיל גם קצת לשחק שם.

ולא יודעת לומר בקשר לבקבוק, בעצם... יכול להיות שאצלנו היא לא הסתדרה עם בקבוקים אחרים בגלל הלשון הקשורה, וזה לא קשור לרפלוקס שאולי היה לה ואולי לא.

בכל אופן, את יכולה לנסות להאכיל אותה בבקבוק כשהיא שוכבת בטרמפולינה, אני חושבת שזה גם יכול לעזור.

תודה רבהאן#שרלי
ההמלצה היא להניק בתנוחות זקופותאנונימית בהו"ל
נגיד התנוחה הפיזיולוגית

כדאי להתייעץ עם יועצת הנקה ברמה גבוהה, יכולה לעזור למצוא פתרונות 

האמת שהייתי בייעוץ עם מישהי ממש נחשבת וטובהאן#שרלי

אבל לעניין הזה בינתיים לא מצאתי פתרון

כי גם אם אני מניקה בתנוחה זקופה, אם היא לא נינוחה היא פשוט זורקת את הראש אחורה ומקשיתה את הגב וצורחת מרעב וכאב

קיבלת הנחיה מהרופא שרשם את התרופהקופצת רגע

מה לעשות אם זה לא עוזר?

נראה לי שצריך לחזור אליו, לא? 

רק ממליצה לבדוק לשון קשורהצלולה

אצלי זה היה קשור באופן ישיר לריפלוקס. וזה מאוד משפיע על היכולת להתחבר כמו שצריך בהנקה.

צריך לבדוק אצל רופא שמבין בזה, המון רופאי ילדים לא יודעים לזהות לשון קשורה אחורית (אצלי שלושה רופאים אמרו לי שאני טועה, עד שלקחתי לרופאה מומחית וראיתי ישועות).

וואו. שני רופאים בדקו אותהאן#שרלי

וגם יועצת הנקה שנחשבת מאד מקצועית. אבל עכשיו אני דואגת שאולי כן יש לשון קשורה ולא עלו על זה?

מה שם הרופאה אם אפשר לשאול?

יש רופא שמומחה לזה - ד"ר רפאל יודסיןמתואמת

ויועצת ההנקה שבדקה את הבת שלי היא אודליה גור אריה.

שניהם בירושלים, אם נגיש לך.

יש מרפאת לשון קשורה באיכילובאנונימית בהו"ל

תפני אליהם

יעל דובסטר גם נחשבת מעולה

נכון על מי שכתבו לךצלולה

אני מאוד התרשמתי מד''ר יעל דובסטר.

גם ד''ר בוצר אמור להיות מקצועי מאוד בתחום.

באיזה אזור נוח לך?

אזור ירושליםאן#שרלי
אז באמת ד''ר יודסיןצלולהאחרונה
אני חושבת שהוא יודע לזהות. בעיני אין על ד''ר דובסטר (שהיא זאת שזיהתה את הלשון הקשורה האחורית של הקטנה שלי ועשתה התרה יסודית, בהשוואה לחוויה שלי אצל ד''ר יודסין) אבל נראה לי שגם ד''ר יודסין יודע לזהות.
אוסתאופתאפונה

הציל אותנו ככל הנראה מריפלוקס סמוי, אמנם ההנקה הרגיעה אותה אבל היא לא היתה רגועה בשום מצב אחר חוץ מהנקה ו/או מנשא.

ממליצה על יעקב דרמון מירושלים.

בטיפול הראשון כאילו לא קרה כלום, בטיפול השני פשוט קסם, אי אפשר להסביר.

באיזה שבוע סיפרתם על ההריון?אנונימית בהו"ל

מלתבטת כזה מה לעשות..

תלוי למיאיזמרגד1

להורים סיפרנו בהריון הראשון מיד בבדיקה החיובית, בשני אחרי אולטרסאונד עם דופק

אחיות שלי ראו עלי ממש בהתחלה, הרבה לפני שסיפרתי. מצידי הייתי מספרת כנראה בחודש שלישי- רביעי כזה

לחברות בחודש רביעי- חמישי

עונהמולהבולה

להורים סוף שלישי

לאחים חודש חמישי

תחילת רביעישיפור
חח וואיואני שר

מרוב שהייתי בחרדות שזה יגמר לא העזתי לספר

להורים סיפרנו אחרי סקירה ראשונה

ואח"כ לאט לאט לאחים

לחברות קרובות

בעבודה


לא חושבת שיש בזה נכון ולא נכון (חוץ מבעבודה שיש חוק),

אתם צריכים להרגיש בנוח

זהו הייתי כבר בסקירהאנונימית בהו"ל

ואני תוהה מתי לספר


נגיד בעבודה מתחשק לי למשוך עד שבוע 20+

אבל מסביב אני מתלבטת 

למעסיק צריך עד שבוע 20ואני שר

בגדול הייתי מספרת למי שחשוב לי לפני שרואים

כי אז זה כבר מתחיל להיות קצת מביך


החלטות טובות!

שבוע 16 השבוע פרסמתי לכולםהרמה
גם רואים עלי למרות כל המאמץ שלי להסתיר..
תלוימתיכון ועד מעון

בהריון ראשון לאמא שלי ממש ממש בהתחלה, קצת אחרי שגיליתי, ביתר ההריונות קצת יותר מאוחר סביב שבוע 10, לחמותי טיפה אח"כ, ולאחים מתי שהסתדר.

לחברות טובות מתי שהתחשק לי, לרוב מוקדם מאוד, בהתאם לתמיכה שהייתי זקוקה לה. לחברות פחות טובות מתי שראו, לא טרחתי לספר.

בעבודה- ממש מוקדם, הרבה לפני שצריך.

תלוי באיזה הריון..רק טוב=)

ממש השתנה.

לאמא שלי בדרך כלל ספרתי אחרי הדופק או לפני אם הרגשתי ממש לא טוב,  להורים של בעלי בהריון הראשון בשבוע 9 ובשבוע 13 חמותי סיפרה לכולם אז מאז אנחנו מספרים לה רק אחרי סקירה ראשונה

לאמא שלי- אחרי הדופקהשקט הזה

לחמי וחמותי אזור שבוע 10 כזה

לאחים וכו אחרי סקירה ראשונה

ולשאר העולם בדכ נותנת לגלות לבד😅

לאמא שלי מספרת מיד אחרי הבדיקה הביתיתכחלאחרונה

מבחינתי גם שבעלי יספר להורים שלו באותו זמן, לא רואה הבדל בין ההורים

ואכן סיפר להם בערך ככה או ממש כמה ימים אחרי, אבל סתם בלי סיבה מיוחדת לא יצא שסיפר ממש מיד..

לאחים והאחיות מספרים בתחילת חודש חמישי (למרות שהאחיות הקרובות שלי חשדו לפני🤭)

לשאר העולם, נותנת לגלות לבד, ומשוחחת על זה חופשי מחודש חמישי 

אתן מצליחות לשתות מים בתחילת ההריון? ממש מענייןפומלה
אותי
כשלא הצלחתי- שתיתי מים עם תרכיז וכדומהיעל מהדרום
ממשלאשירה_11
בעיקר שתיה מוגזת.. או שלוקים קטנים של מים...ליני(:
תודה לכן!! ממש קשוחפומלה
או מים עם מלא קרח או עם מיץ אחרת לא שותה....דיאן ד.
בקושירק טוב!אחרונה

שתיה מוגזת

תה

מים קרים

קרטיבים

גלידה

במצטבר היה יכול לצאת פחות מ4 כוסות ביום. לפעמים חלק מזה היה יוצא בהקאות..

ממש ממש מחפשת שיעורים טובים בנושא חינוך ילדיםרק טוב=)

בעיקר בנושא כעס על ילדים ואיך להיות איתם יותר סבלניים.

בתקופה האחרונה אנחנו ממש עמוסים ומרגישה שאנחנו במקום לא טוב איתם

ההמלצה הקבועה שלימדברה כעדן.

פודקאסט של אפרת וקסלר.

הכעס מגיע כתוצאה מהשורש.... בהצלחה 

תודה רבה!!רק טוב=)
אני לא מוצאת את הפודקאסט הזה..הילושש

תוכלי לשלוח לי קישור בבקשה?

 

 

מענין אותי גם אז חיפשתיאונמר

זה האתר שלה ארכיון Podcasts - אפרת וקסלר - הורות מגדלת ומובילה

וזה בספוטיפיי https://open.spotify.com/show/3a5OZ3OiuK5kTOQOqgTuyV

לאחרונההילושש

התחברתי לשיעורים של הרבנית מיטל דאודי- ביוטיוב.. 

 

תודה!!רק טוב=)
שיעורים ששמעתי בעבר ואהבתי:מתואמת

של הרבנית חבצלת סולטין ושל הרבנית דינה ראפ.

לא זוכרת אם יש שם התייחסות ספציפית לנושא הכעס...

הרבנית חבצלת מעולה, שמעתי את כל הסדרה..רק טוב=)
הרבנית דינה לא יצא לי, נבדוק.. תודה רבה!
יכולה לשרשר לי את הסדרה? רק אם לא קשה לךנפש חיה.
תודה מראש
אני ממליצה ללמוד על ויסות רגשיאפונהאחרונה

הרי הסיפור הוא לא הילדים ומה שהם עושים אלא היכולת שלנו לנהל את האנרגיות הרגשיות שלנו.

סליחה שאני לא מציעה מקור מידע ספציפי, אוכל לחפש לך בהמשך, אולי מחר, אבל אצטרך תזכורת.

הרגשה אחרי הפלהכמהה ליותר

מאוד התלבטתי אם לשאול ואיך לשאול, אבל ממש בוער בי.

אני רואה פה בפורום, וגם מסביבי, שהפלה היא אירוע מאוד קשה לאישה, שזה דבר שממש מרסק נפשית, שנשים בוכות אחר כך הרבה, במשך תקופה לא מפסיקות לחשוב על האובדן, ושזה ממש קשה להם.

כמו ששיתפתי, ביום ראשון האחרון גילינו שאין דופק, וביום חמישי החרון עברתי גרידה. שבוע 13+3.

כמובן שהיה לי ממש הלם וקשה כהודיעו שאין דופק, אבל לא פרציתי בבכי או משהו כזה , וגם בהמשך חוותי את זה בצורה די קלילה.
וזה לא שלא חיכיתי להריון, חיכיתי מאוד, התרגשתי מאוד, כשראיתי דופק פעם ראשונה, ממש בכיתי. דיברתי אל העובר, תיכננתי כבר שמות אם זה יהיה בן ואם זה יהיה בת, קניתי עגלה חדשה, הייתי ממש בהתרגשות סביב זה.
אבל מרגע שנודע לי שאין דופק, לא נשברתי ולא התרסקתי בשום צורה. בכיתי טיפה, אבל בעיקר הרגשתי אדישות, הרגשתי סוג של תחושה של "הייתי בטוחה שזה יקרה לי, לא באמת מגיע לי עוד תינוק".
אני מרגישה מצויין מבחינה נפשית, אני מרגישה שמחה, אני מאושרת שזכיתי שיש לי כבר שני ילדים. אני ממש מרגישה ומשדרת אושר.

אני לא מבינה אם משהו דפוק בי שאני לא מקבלת את זה כל כך קשה.
אני מרגישה שהמשפחה והחברות שלי, מקבלות את הידיעה הזאת על זה שאני כבר לא בהריון, בצורה הרבה יותר קשה ממני.
כשהודענו לחמי וחמותי, חמי ממש בכה, בדמעות. כאב לי הלב הלב בשבילו, לא הבנתי איך הוא מקבלת את זה יותר קשה ממני.

בעלי לא אומר לי כלום, אבל מתחת לפני השטח, אני מרגישה כאילו הוא מצפה ממני להגיב אחרת ממה שאני מגיבה.
הוא לא מבין למה אני כל כך שמחה, למה כל מי ששואל אותי איך אני מרגישה, אני אומרת לו שהכל בסדר, שאני מרגישה מעולה.

היום החלטתי לחזור לעבוד, אני בסך הכל עובדת מהבית בעבודה מחשבית, לקחתי חופש כבר מיום שני האחרון, והרגשתי שזה די והותר, במיוחד שאני מרגישה מצוין, פיזית ונפשית, 
ובעלי די הזדעזע מההחלטה, הוא לא מבין למה אני לא מנצלת את זה שאמרו לי בבית חולים לקחת 3 ימי חופשת מחלה, בהוא ממש משדר לי כאילו אני אוצה לרצות את כולם ואת העבודה על חשבון עצמי, אבל אני ממש לא מרגישה שזה על חשבוני, כי אני באמת מרגישה מצויין.

תודה למי שקראה עד עכשיו, כתבתי ממש הרבה, ומבולגן, ונראה לי שחזרתי על עצמי עשרות פעמים, ואני גם לא ממש יודעת מה אני רוצה ממכם 🤷‍♀️
אולי סתם לשמוע מה אתם חושבות. השיחה עם בעלי הבוקר ממש עירערה אותי, ואני תוהה אם משהו בי באמת לא נורמלי שאני רוצה לחזור לעבוד יומיים אחרי גרידה.

אניoo

לא עברתי הפלה

אבל

הכי נורמלי בעולם להקשיב למה שאת מרגישה ולרצות לחזור לשגרה


אף אחד לא אמור להגיד לך איך את מרגישה

זה הגוף שלך

את עברת את זה

אחרים עברו את זה יותר ממרחק

שלא יתערבו לך

ואם הם כן מתערבים

תבקשי מהם שלא

את נורמלית לגמרידיאן ד.

אין שום ספר הדרכות איך להרגיש אחרי הפלה ולכן כל אחת יכולה להרגיש ולחוש איך שמתאים לה.

 

אני גם לא חושבת שכולן חוות הפלה בצורה כל כך קשה כמו שנראה לך.

פשוט מי שחווה את זה בצורה מאוד קשה אז נוטה יותר לשתף את זה כאן או בחיים האמיתיים.

 

אני ראיתי את אחיות שלי שמאוד קרובות אלי שעברו הפלות בשבועות מוקדמים יחסית

אצל אף אחת זה לא היה טראומטי במיוחד, כן עצוב וכואב אבל נורא מהר חזרו לשגרה.

(רק אחת מהן שעברה הפלה אחרי שחיכתה הרבה שנים להריון אז זה באמת היה ממש ממש כואב ועצוב)

את מדהימהרוני 1234

כנראה יש לך חוסן אישי מאד גבוה וזה מעולה.

תקשיבי ללב שלך ותהי הכי כנה עם עצמך (נראה שדוקא במקרה הזה לרצות אחרים יהיה להיות שבורה "בכח").

לפעמים גם האסימון נופל באיחור והעצב מגיע אחרי כמה שבועות/חודשים וזה גם בסדר, תמשיכי להיות קשובה לעצמך.

אגב, פה בפורום הכי טבעי שהנשים שלקחו את זה יותר קשה יכתבו פה בניגוד לנשים האחרות. מי שלא לקחה את זה קשה פחות תרגיש צורך לשתף ולחפש תמיכה.

אני עברתי הפלהעדינה אבל בשטח
אחרי ציפייה מאוד גדולה טארוכה, ואכן נשברתי מזה ממש. אני מניחה שאם הייתי עוברת הפלה בתקופת פוריות רגילה וללא המתנה, כנראה הייתי עוברת את זה יותר בקלות. כל אחת והסיפור שלה, כל אחת ומבנה הנפש שלה, כל אחת והמצב הרגישי שהיא נמצאת בו לאותה נקודת זמן, אף אחד לא יכול להגיד לאף אחת איך להרגיש בשום מצב. רגש זה רגש. אולי את אופטימית מטבעך, אותי מלאת אמונה, ואולי חזקה, אותי את אחת שנאחזת בדברים הטובים, הכל יכול להיות. ואם את מרגישה טוב, למה להישאר בבית. כל מה שאת מרגישה לגיטימי לגמרי, תרגישי טוב בגוף ובנפש, בשורות טובות תמיד ♥️
נשמע לי ממש תקיןמתיכון ועד מעון

הייתה לי הפלה בעבר, בשלב קצת יותר מוקדם ממה שתיארת. הצטערתי, התבאסתי, ועברתי הלאה. ממש לא חוויתי את זה באופן דרמטי.

ולגבי לקחת חופשת מחלה, תעשי מה שטוב לך! אני יכולה לספר לך שעברתי בעבר הפלה בשלב מאוחר בהריון וקיבלתי חל"ד מלא וניצלתי רק 9 שבועות במקום 15 ומלא אנשים העירו לי שזה טעות, אבל עבורי זה היה הרבה יותר מתאים.

אין נכון או לא נכון, על אחת ומה שמתאים לה, זה לא אומר עליך שום דבר רע!!!

גם אני לא הרגשתי אבל כשעברתי הפלהמתואמת

(היו לי תחושות קשות אחרות, שנבעו מהטראומה שצפה לי מבתי חולים)

אבל העובר הפסיק להתפתח בשלב מוקדם מאוד, וממהתחלה הייתה הרגשה שההיריון לא תקין. והוא גם הגיע קצת בהפתעה, שנה וקצת אחרי הולדת תאומים, ובדיעבד אני שמחה שלא נולד לי אז תינוק, כי זה היה צפוף מדי עם התאומים.

אז לא יודעת מה לומר עלייך, אם התחושות שלך כרגע נורמליות או לא. יכול להיות שהן נובעות מבריאות נפשית - של עיכול והבנה שאם כבר אין, אז אין מה לבכות, כי זה לא יעזור.

אבל יכול להיות גם שזו מעין הדחקה, ולכן אני חושבת שכדאי לך לשים לב לעצמך בהמשך, כי אולי תחושות האבל יצופו פתאום בעוד חודש-חודשיים, ואז תצטרכי לתת להן מקום אף שלכאורה כבר התקדמת הלאה...

בשורות טובות❤️

כאחת שעברה לצערי ארבע הפלות בשבועות כאלהשמיכת פוך

יכולה לומר לך מניסיוני שכנראה את עדיין לא מעכלת.. את עדיין בהדחקה.

באיזה שהוא שלב יפול לך האסימון ותרגישי את הכאב הזה.

יש הרבה טריגרים שיכולים לגרום לך לכאוב... זה יכול להיות לפני המקווה או כשתקבלי מחזור שוב או כשתראי נשים בהריון בשלב שלך.

אל תלחיצי את עצמך עכשיו להתאבל. אבל כשזה יגיע תתני מקום להתאבל ולבכות. אל תדחיקי את זה.

חיבוק גדול ממני❤️❤️❤️

את עדיין קרובה לאירועאמאשוני

יכול להיות שבהמשך תחווי תחושת פספוס או אובדן. תהיי קשובה לעצמך, לעבוד מהבית נשמע מעולה, להיות בחוסר מעש זה גם לא בריא.

אם בהמשך תרגישי שאת צריכה אוורור תתני לעצמך את זה, ולכן חשוב לדעתי להשאיר את התגובה שלך לאירוע לא סופית עדיין, אלא לפעול לפי מה שמרגיש לך נכון באותו זמן.

חיבוק. בעיני יש פער גדול בין התחושה שציינתירושלמית במקור

של "לא מגיע לי תינוק", לתחושות של השלמה או אפילו המונח אושר בו נקטת. תשהי עוד קצת בפער הזה...

(ובלי קשר, רבות חשות מגוון של עוצמות ביחס להרגשות שלהן, בטח סביב הפלה. אישית ההרגשה בהפלה הראשונה שלי היתה של אכזבה קלה, יחד עם ציפיה ותקווה, ובכל הפלה נוספת - היו 3 רצופות - ההרגשה החמירה)

סך הכל נשמע לי ממש הגיוני חוץ מ"לא מגיע לי תינוק"שיפור
על זה נראה לי כדאי להתעכב, שאת כן ראויה. וזה שקרה ככה לא מראה שאת לא ראויה. 
גם אני כמוך. הצטערתי על הפוטנציאל שלא זכהכתבתנו

להגיע למימוש, אבל מצד שני לא בכיתי, לא הרגשתי רגשות אשמה, זה היה נראה לי די טבעי וחלק מחבילת הפוריות של העידן הזה.

השתדלתי לשמור על מנוחה בהתאם לכוחות שלי בימים שאחרי, אבל לא נמנעתי נגיד מארוע משפחתי שהיה למחרת הגרידה. לא רקדתי כמובן.

גם לא היו רגשות שליליים שהופיעו מאוחר יותר, אבל תהיי קשובה לעצמך ואם את רואה שכן מגיעות תחושות יותר של דאון, לא להתנגד להן. תני מקום, תשהי בהן כמה שהן מבקשות ממך כדי שיעלמו ברגע הנכון ולא ימשיכו לזמזם כשאנחנו לפעמים בהתנגדות לחוויה כלשהי. תרגישי טוב, ובעיקר תרגישי טוב עם עצמך בכל תחושה שעולה לך, את ממש נורמלית.

זה בסדר גמור, כל אחת חווה את זה אחרתמחיאחרונה
הדבר היחיד שבלט לי זו המחשבה שלא מגיע לי תינוק. מה? למה?
אשמח לרעיונות איזה מאכלים לתת לתינוקתבכינוי אחר

בת 8 חודשים,

היא אוהבת ביצה,

נתתי לה גם לטעום דג סלמון

וגם בטטה ותפו"א ממרק קוסקוס.

אני רוצה שתהיה לה ארוחה אחת קבועה ביום.

מה אפשר להוסיף לביצה שיתאים לארוחת בוקר?

כרגע אסור לה מוצרי חלב.

תודה 🙏

קוואקר.מוריה
סתכלי באתר 'המתכוניה'רק טוב!

אתר מתכונים לתינוקות. אפשר לחפש לפי גיל, מרקם, רגישויות וכו.

מפעילה אותו תזונאית תינוקות וילדים. 

תודה, האמת שהסתכלתיבכינוי אחר
ולא מצאתי לגיל שלה, אם יש לך אפשרות לצלם מסך אשמח. תודה 
את רוצה דווקא לארוחת בוקר?מישהי מאיפשהו

אני התחלתי עם מרק טחון (ירקות ועוף והודו)

ואחכ גם מנה של פירות טחונים

אבוקדו/ תפואהמקורית
אבוקדו, טחינה, חביתה עם קצת מיץ של עגבניהראשונית

בננה מעוכה

אם היא אוכלת סלמון אז אולי טונה מתאים


להחליף ממש ארוחהמדברה כעדן.

זה לפי התגובה שלה... שאת רואה שהיא לא צריכה השלמת הנקה/תמ"ל אחרי הארוחה....


טונה

אבוקדו

חביתה/ביצים קשות מעוכות עם מלח ושמן זית

פשטידות

דייסת קוואקר (עם מים, כך אני תמיד עושה)

מרקים

קציצות טונה וקינואה

פירות מעוכים/ טחונים עם טחינה/ חמאת בוטניםיעל מהדרום

לק"י


חתיכות קטנות של לחם עם אבוקדו/ טחינה/ חומוס. עם זה אפשר גם חביתה.

לחם מטוגן

החלק הפנימי של המלפפון מגורד. או לתת לה רצועות מלפפון עם הקליפה, שתכרסם את הפנים שלו. רק לשים לב שהיא לא חותכת חתיכות גדולות.


ירקות מעוכים. אפשר להוסיף עם עוף או קציצות רכות.


אני מועכת הכל במזלג.

תודה לכולן על כל הרעיונות!בכינוי אחר
זה ממש משתנה מילד לילדרק טוב=)

יש לי ילדים שבגיל הזה אכלו רק גרבר, והתינוק הנוכחי למשל כבר אוכל הכל כמעט..

בבוקר- חתיכות לחם קטנטנות טבולות בטחינה וחביתה

צהריים- אורז וקציצות מרוסק גס, קוסקוס ומרק (בגדןל מה שאנחנו אוכלים אא"כ זה לא מתאים עדיין אז משתדלת שיהיה לו מרק טחון)

ערב- משתנה. מרק/ לחם מטוגן/ פנקייק מקמח מלא/ שאריות מא. צהריים/ ביצה קשה מרוסקת עם טחינה/ פשטידה כלשהיא/ אבוקדו

אני מוסיפה אבוקדו לביצהמולהבולהאחרונה
או ביצה עם קוטג'

אולי יעניין אותך