שאלה לי:שירה כים
ברוך ה' התחלתי ללמוד גיטרה במקביל לפסנתר-וזאת בעצם בעיה:
כדי לנגן בגיטרה צריך שיהיו קצת ציפורנים

כדי לנגן בפסנתר-אסור שיהיו ציפורניים בכלל-כי זה משפיע על איכות הצליל[במקום לנגן-מקשים]

מה אפשר לעשות?[ששתי המורים אמרו לעשות פעולות הפוכות..]
>>>יאיר ויזנר
ביד שעושה את האקורדים את ממש לא צריכה לגדל ציפורניים, זה יפריע לך.
ביד ימין זה גם לא חובה (מזל שהמציאו את המפרט).

בהצ',
החדש.
>>>יאיר ויזנר
תלוי עד כמה את מיומנת בשימוש בו, ואיך את רוצה לנגן.
מה זה  "הצליל האמיתי"?shapira
שמפרט כ"כ הורס?
 
שוב - שטויות.
 
מפרט הוא שיטת נגינה לגיטימית בדיוק כמו אצבעות.
הוא לא משנה את הצליל, והכל תלוי בצורה שבה פורטים איתו, בסוג המפרט, בעובי שלו, ברמת הגמישות שלו, ובחומרים מהם הוא מורכב.
וכמובן - מהנגן, צורת האחיזה שלו, והגיטרה.
 
המפרט הוא המצאה גאונית - הוא מאפשר לנגנים לנגן בצורה שונה, לפתח מהירות אחרת, וגם לעשות פריטות מעניינות (שניתן לעשות עם האצבעות - אבל יותר קל לבצע עם מפרט).
 
לא הייתי פוסל מיד.
 
 
אני נגן גיטרה מקצועי, ואין לי טיפת ציפורן - באף ידshapira
בטח ובטח שלא ביד שעושה את האקורדים (יד שמאל לצורך העניין).
מעבר לזה - אני גוזז ציפורניים לפחות פעמיים בשבוע כדי לא לגרום נזק לפרטבורד של הגיטרה שלי.
 
לא צריך ציפורניים לגיטרה.
נראה לי שיש לי תשובה!tomerittal
בס"ד
 
יש מצבים שבהם בגיטרה קלאבית- חייב ציפורניים. אחרת אי אפשר יהיה לנגן. זה קורה בד"כ במוזיקה קלאסית,  ספרדית [כן כן.. בעוונותי הרבים יצא לי קצת לנגן].
אבל... אם מנגנים בגיטרה קלאסית אקורדים- בודאי שיוצר נוח, ויותר נשמע טוב מפרט, אלא במקרים מיוחדים שבהם עדיף אצבעות. וטלי אני לא מסכים, כי הצליל של המפרט הוא מה שהופך את האקורד ליפה יותר, אלא אם כמו במצב שאמרתי שיש ארפצ'ו משונה.
בגיטרה חשמלית- אך ורק מפרט. אפ' שיש גיטריסט ממש מוכר שאת כל הקטעים שלו הוא מנגן רק באצבעות, בחשמלית. אבל... דעת יחיד רובם של גדולי הגיטריסטים מנגנים במפרט.
ב"הצלחה.. 
וואו, כמה שטויות בהודעה אחת.shapira
אין מצב ש"חייבים ציפורניים".
יש סגנונוות שבהם נוח יותר לנגן ככה, ונחש מה - בשביל זה המציאות את המפרט שיושב על הצבע ללא צורך באחיזה - ה"פינגר פיק".
נסה לראות קטעים של טומי אימנועל או של טוני פלדאניוס.
תראה איך משתמשים בזה.
 
וגם אז - אפשר להשתמש באגודל!
 
אין יותר נוח ופחות נוח - זה מאד אישי.
יש אנשים שלא מסוגלים להחזיק מפרט, ישנן פריטות ספרדיות שיותר נוחות עם מפרט, וישנן כאלו שיותר נוחות בלי - אבל כמעט כולן ניתנות לעשייה בשני הדרכים - ויש מקרים שבהם מפרט רק מגביל (נסה פעם צ'יקן פיקינ' עם מפרט, נראה אותך).
 
המפרט לא נותן את הצליל. מה שנותן את הצליל הוא העצים, הפיקאפים, הכאבלים,  המגבר (יותר מכל מה שציינתי קודם), והכי חשוב - הנגן ורמת האימונים שלו.
 
אפשר להשקיע מליונים בציוד ואף פעם לא להישמע כמו גילמור, או קפלטון - הכל באימונים.
 
יש המון גיטריסטים שמנגנים עם האצבעות.
הוא ממש לא דעת יחיד.
 
חבל, חבל לכתוב דברים בלי לדעת.
אי הכי נמי!tomerittal
וכן. מצטער, אולי אתה מבין, אבל אני בעצמי ראיתי ולמדתי אצל אנשים שאמרו שהם לא מסוגלים לנגן דברים מסויימים עם מפרט, והראו לי דוגמאות. בלתי אפשרי!
בת'כלס... כל מה שכתבת- לא סותר את מה שאמרתי.
(ולגבי הצליל- דיברתי על קלאסית)
זה ש*הם* לא מסוגלים - לא אומר שא"א.shapira
צר לי - אבל מה שכתבת זה עדיין שטויות.
 
אצל כמה מורים עברת?
סביר להניח שלא יותר מ4-5.
מספר שבשום אופן לא יכול להיחשב כמדגם מייצג של שום אוכלוסיה בעולם - אפילו לא נגני הלאוטה.
 
הכל אפשרי - צריך ללמוד איך.
 
כל מה שכתבתי סותר מילה במילה את מה שכתבת.
יש דרך קריאה שלומדים, נקראת "קריאה ביקורתית" מלמד אותך לקרוא טקסט, להבין את הנקודות החשובות שלו, ואז - לומדים איך לסתור ולהתווכח איתן.
מקצוע קשה, אבל אפשר להינות ממנו.
נסה אותו.
 
מה שאמרת על צליל הוא עדיין שטות.
המפרט לא יוצר את הצליל הרצוי - אלא צורת הנגינה.
אפשר ליצור עם האצבע את אותו הצליל במדוייק.
רק צריך לדעת איך.
וואו.בת שמש
אתה פשוט שיט של בנאדם, אתה יודע?
 
כן, כולנו קלטנו כבר שאתה יודע יותר מכו-לם, ומנגן יותר טוב מכולנו, ושלא אכפת לך מאף אחד חוץ מעצמך.
 
יש דרך דיבור שלומדים, שנקראת "נימוס". זה אומר לקבל את מה שהאחר אומר, גם אם זה לא נכון, בכבוד ובלי מילים פוגעניות. וזה לא משנה אם הוא נפגע מזה או לא. זה אומר לתת לשני לומר מה הוא חושב בלי לסתום לו את הפה ולומר לו שהוא טועה, גם אם זה נכון.
 
תלמד להקשיב לפני שאתה לומד מוסיקה.
זה הרבה, הרבה יותר חשוב.
וואו, קריאה סלקטיבית.shapira
הייתי יכול לכתוב את אותה כותרת שכתבתי לתומר, אבל אני אוהב לגוון.
 
אני יודע הרבה, כן, אני לא יודע אם אני מנגן יותר טוב מכולם פה - אבל יש לי הרבה מאד שנות נסיון - ומה עוד, בגרות, שאין פה להרבה אנשים - ובסופו של דבר - היא נצרכת במוזיקה.
 
אם באמת לא היה אכפת לי מאף אחד חוץ מעצמי - לא הייתי טורח לכתוב פה.
אני כותב פה כי אכפת לי, כי חבל לי שיגדל עוד דור שפסגת השאיפות המוזיקלית שלו היא כוכב נולד ואודי דוידי.
כי אכפת לי שמוזיקה ונגינה כן ישבו לאנשים בראש.
כי אני חושב שבנאדם לא צריך לתת עצות בלי שהוא יודע מה הוא כותב - בעיקר כשהן יכולות להזיק.
 
נימוס מינימלי הוא לא לכתוב דברים שלא מבינים בהם.
הוא לקרוא קצת לפני שמגיבים שטויות.
הוא לדעת שיש דברים במוזיקה שיכולים לגרום נ-ז-ק. פיזי! כן, כן - פיזי! לאנשים, במידה והם נעשים לא נכון.
לדעת שכשנותנים עצות לאנשים שמתלבטים - לא כותבים את מה ש"אני ראיתי מישהו עושה וככה בטח כולם עושים", אלא כותבים את הדבר הנכון - ואם לא יודעים - עדיף לסכור את פתח הדיבור שנמצא לנו בין האף לסנטר.
 
אם מישהו טועה - מותר להגיד לו שהוא טועה.
חוסר היכולת להגיד את זה (או חוסר הרצון) היא צדקנות, ולא צדיקות.
 
מעבר לכך - אני גם מעולם לא משתמש בקללות.
אולי לך כדאי ללמוד מזה.
 
לא אמרתי שום דבר על התוכן.בת שמש
אני לא מבינה בזה, ולא מתעתדת להבין.
אין לי מושג אם אתה צודק. זה גם לא מעניין אותי כרגע.
 
נימוס מינימלי הוא דרך הדיבור. ולומר לבנאדם שהוא אומר "שטויות" זה ל-א נימוס.
צר לי, אך ההגדרה שלך לנימוס לא נכונה.shapira
נימוס הוא נורמה חברתית התנהגותית - רווחת יותר אצל בני מעמד מסויים.
דרך דיבור היא חלק קטן מאד מנימוס - נימוס הוא כללי התנהגות שלמה, ולא רק זה - הם משתנים ממדינה למדינה.
 
דווקא ע"פ מחקרים סוציולוגיים, בישראל הנורמה הנימוסית השלטת היא ישירות וכנות, ולא סיבון.
 
ואחרי זאת - כנראה גם לא קראת את תוכן ההודעה שלי.
כשמישהו כותב משהו שיכול הזיק, כן כן - להזיק לאדם השני - אני אכתוב שזה שטויות - אחרת אנשים יכולים לנסות את זה - ולעשות לעצמם נזק.
 
 
יש דרך להתנסח.בת שמש
ויש הבדל בין סיבון לעדינות, תאמין לי.
 
כרגיל, אתה לא מקשיב, רק משמיע.
ואני אחזור, במקרה ויש סכנה לנזק -אין  צורך בעדינותshapira
אתת המשפט האחרון ניתן להגיד גם עליך.
אוף.מרב.
אני באמת לא מוכשרת במוזיקה, ואני כולה יודעת לנגן שני שירים וחצי בגיטרה, ונכנסתי לפה רק בשביל לבדוק אם מישו מסוים הגיב פה. אבל קראתי את התגובות שלך.
וכן. זה באמת לא נעים לקרוא כאלה דברים.
לא מכירה את תומר, לא יודעת מה הרמה שלו במוזיקה- אבל אני יודעת על הרבה טובים ממני והם נמצאים פה, שהשאיפה שלהם זה ממש לא אודי דוידי וכוכב נולד. והם כן טובים ומוצלחים. והם, שלא כמוך, לא מעירים בתוקפניות מעצבנות. אם יש להם הערה- הם משתדלים להפוך את זה להארה.
עכשיו אני סתם לוקחת לדוג' את תומר, בלי שום קשר לבנאדם- ואם המורה שלו היה טמבל שלא מהעולם הזה, אבל מה לעשות? כולם הולכים אליו ולכן כולם בטוחים שהוא הכי טוב, וזה מה שהוא לימד אותו? אז הוא חושב שזה הנכון!!
ואף פעם לא שמעתי על מישו שעשה טעות בפריטה ונגרם לו מזה נזק פיזי. כנראה שאתה ילד מיוחד שמכיר אנשים עם שמיעה מוסיקלית כ"כ גבוהה, שהם שמעו זיוף קטן בגיטרה קלאסית שמישו מתחיל ניגן- וחטפו התקף לב.
ושתדע לך- אני לא תוקפנית. אני פשוט מגיבה לך כמו שאתה מגיב.
אני יכול להתחיל לפרט לך מחלות גידים שונות ומשונותshapiraאחרונה
יבלות על העצם ועל הגיד.
זה שלא שמעת - לא אומר שלא קיים.
קיים, וקורה להרבה אנשים שלא למדו נכון.
לפעמים זה קורה תוך שניה, ולפעמים זה נזק שוקהר לאורך זמן - אבל לשימוש לא נכון בשרירים וגידים יש תוצאות.
אפשר לקרוא על זה מאמרים באתר של מכון וינגייט, וגם לחפש קצת מאמרי אנטומיה ופיזיותרפיה.
 
אני לא יודע מה את חושבת , אבל אני לא "ילד מיוחד" ואף אחד לא דיבר כאן על זיופים, בטח לא של מתחילים.
אני מלמד גיטרה כבר כמה שנים טובות, ולשמוע מישהו מתחיל מזייף זה די סטנדרטי - ולא קשור לדיון.
מעבר לכך, לא צריך שמיעה מוזיקלית כזו טובה כדי לשמוע מיתר לא מכוון, או אקורד מזייף - אבל שוב, הדוגמא לא קשורה לדיון.
 
הדיון סבב את נקודת המפרט או לא מפרט, את נקודת הסאונד שמפרט נותן או לא נותן, את הרעיון הכללי של הערות, והאם צריך ציפורניים בניגנת גיטרה.
עניתי על הדברים האלו.
 
 
תומר,הפעם לצערי אני לא בצד שלך, טליה צודקת...מלמעלה אלוקים
הצלילים שעושים עם האצבעות לעומת מפרט לרוב יותר יפים ובפעמים שלא- זה אותם צלילים כמו ש"שקירא" כתב.
 
הנגינה היותר יפה והיותר טבעית שנשמעת כך גם בנגינה עצמה (לנגן מקצועי!!!) זה באצבעות...
בכל מקרה לעניות דעתי אל תגדלי אבל אל תקצצי אד הסוף ביד ימין שישאר ק-צ-ת קונטרה- כי את מתחילה ואת עוד עם מפרט- אח"כ האצבעןות כבר יתרגלו והכל יהיה יותר טוב...
בהצלחה!
 
-->tomerittal
בס"ד
 
שיר! מה העניינים אחי??
איך אתה לא מתבייש שלא לבוא לבקר?
השבת אתה ברחובות!
(אגב, זה עניין של טעם של הצליל. לענ"ד הוא יוצא שונה עם מפרט או עם אצבעות)
עד פה הנצל"ש.
אולי אני טועה, אני בן אדם.
אבל אני עדיין בטוח בזה שיש סגנונות שאי אפשר לנגן אותם במפרט, אלא רק באצבעות.
כן כן!! גם אני מבין משהו, קצת מהחיים שלי.
ואם אתה רוצה יותר הסבר או שלראות בעיינך, אתה מוזמן לפנות בש"א[כמובן אם באמת אכפת לך מהאמת- ולא סתם להתגאות שהאמת שלך הכי צודקת]
או שמא אתה רוצה שאני אביא לך תווים של יצירה בגיטרה וטקליט לי איך שאתה מנגן אותה עם מפרט?
נראה לי בלתי אפשרי.
ולגבי אודי דוידי. הלוואי שאתה או כל מישהו אחר היה מצליח לעשות כזאת מוזיקה עם: גיטרה, קלידים, תופים בלבד.
ועוד משהו, אם באמת היה אכפת לך מהמוזיקה של היום- לא היית מנסה לשנות אותה דרך הפורום הזה. היית עושה דברים קצת יותר מעשיים שיועילו.
ב"הצלחה.
מי כאן מנגן על קלידים (אורגנית)?נ א

אתם גם אוהבים את הכלי הזה?

אני מנגן על קלידים...

....צאצא

אני מנגן, וגם די עושה אירועים בקטנה, אבל האמת שלא אוהב את הכלי הזה

יש כלי אחר שאתה אוהב?נ א
יש כאן עוד מי שמנגן על זה?נ אאחרונה
20 שנה לגירוש מגושד קטיףשירים חדשים
תווים לחלילית לשיר מי אוהב את השבתאהבנו
היי זקוקה בבקשה לתווים מלאים לשיר מי אוהב את השבת. תודה ענקית!
הינה:מטרינולוגאחרונה

C  C  D  E  G   G  F  E  D  C

מחפש תווים לשיר 'שובי נפשי' בלחן של הרב קרליבךחופר
ולא לפסנתר
איך מפרקים אקורדים בליווי בפסנתר ביד שמאל?בית פרטי

היי לכולם,

אשמח לעזרתכם.

 

מנגנת בפסנתר קלאסי.

רוצה ללמד את עצמי לנגן שירים, כאשר יד ימין מנגנת את השיר ויד שמאל אקורדים.

מכירה את האקורדים עצמם, שאלתי - איך או איפה אפשר ללמוד לפרק את האקורדים וללוות איתם את יד ימין? יודעת שיש כאלה שעושים את זה משמיעה, אך לא ככ מצליחה.

מחפשת הדרכה איך להתחיל, מבחינת פירוק, קצב ועוד

אתכם מכירים אתר או סרטונים שמלמדים שיטות לזה?

תודה!

אפשר להתחיל מהפשוטאגוז16

קצב של 4\4 לעשות את התוים 4 פעמים בסדר עולה של האקורד, (לדלג כל פעם צליל כדי שלא ישמע צורם בנמוכים)

ושל 3\4 לעשות 3 פעמים

כשאת קצת מתקדמת אפשר לחזור אחורה באותו אופן בהתאם לקצב ולכמה פעמים שהאקורד חוזר

פירוק אקורדיםחובביםאחרונה

אפדר קודם לנסות לנגן את האקורד הפשוט, לדוג' אם זה אקורד C אז לעשות את המצב הבסיסי, כלומר, דו מי וסול ביחד, אצבעות 1 3 ו-5. לאחר שמצליחים לשלוט באקורד בצורה חלקה, אפשר לנגן את הצלילים אחד אחרי השני בארפג', כלומר דו נפרד ולאחריו מי נפרד ולאחריו סול נפרד ואז הדו שלמעלה, כי ארפג' מורכב מ- 4 צלילים. אם זה אקורד של 7, כמו D7, G7 וכדומה, קודם לשלוט באקורד ואז לפרק אותו לצלילים אחד אחרי הני. לדוגמא ניקח את G7, נפרק אותו לסול נפרד, סי נפרד, רה נפרד ולפה נפרד, שהוא בעצם התו השביעי של האקורד. כמו כן אפשר לפרק את האקור ד C ככה: דו, סול, דו ומי, וכך נקבל מרחב גדול יותר של צלילים.

מקווה שסייעתי לך.

משנכנס אדר - מרבים בשמחה!שירים חדשים
איך אפשר להרגע מהנגינה?אנונימי (פותח)

יש לכם רעיונות איך אפשר להשתמש בנגינה לריפוי, להרגע?

זה מה שהרבה אומנים עושיםשדמות בחולות

מנגנים את כל הרגש שלהם החוצה.

שאלתי את הAI:

נגינה יכולה להיות כלי ריפוי חזק מאוד! הנה כמה דרכים שבהן ניתן להשתמש במוזיקה ובנגינה לריפוי:

1. **תראפיה במוזיקה**: להיפגש עם מטפל מוסמך במוזיקה. טיפול במוזיקה משתמש בנגינה, שירה, יצירה והאזנה למוזיקה כדי לשפר את בריאות הנפשית, הרגשית והפיזית.

2. **נגינה באופן אישי**: אם אתה מנגן בכלי נגינה, נסה לנגן באופן קבוע. זה יכול להיות מרגיע ומספק לך דרך לבטא את רגשותיך.

3. **האזנה למוזיקה**: שמיעה למוזיקה שאתה אוהב או למוזיקה מרגיעה יכולה לעזור בהורדת רמת הלחץ ובהגברת התחושות החיוביות.

4. **יצירת מוזיקה**: לכתוב שירים או ליצור מוזיקה חדשה יכולה להיות דרך מעולה לבטא רגשות ולהתמודד עם חוויות קשות.

 

לנגן מלודיות מאוד פשוטות, מרגיע אותיאחו

מלודיה פשוטה ורגועה, במיוחד על כלי נשיפה, משהו שלא מצריך יותר מדי מאמץ, זה מרגיע.

מחפש כלי לכתיבת תוויםחופר
ואם הכלי יודע להעביר סולמות ולשנות מקצבים- זה בכלל בונוס

אולי יעניין אותך