למה אנחנו לא שומעים לרבנו????יהודה כהן 1

למה אנחנו לא מקיימים את העצות שלו??

רבנו אמר שהוא מרחם על מי שמקורב אלו ולא מקיים את העצות שלו

למה רוב הברסלברים מעשנים?

למה רוב הברסלברים לא מיתבודדים?

(אני מכיר משהו שעשה סקר כמה ברסלברים מתבודדים וזה נגמר עצוב)

למה אנחנו לא מפיצים?

למה יש כ"כ הרבה מחלוקות בברסלב למרות שרבנו אמר לא לדבר על אף אחד אחר?

למה אף אחד לא יודע מה דעת רבנו?

למה רק חוזרים בתשובה מצליחים להתקרב לרבנו באמת וכאלה מהבית לא? 

אשריך שנזכה להקשיב לרבינו באמתרוצהלהיותבשמחה


אבל למה זה לא קורה?יהודה כהן 1

למה כ"כ הרבה ברסלברים מעשנים?

רבינו אמר זה מעשה שלו וזה מעשה שלי ועוד למה לנו לדבר מאחריםרוצהלהיותבשמחה

כול אחד צריך לתקן את עצמו,אם הוא יכול לחזק אחר על איזה עניין והוא ישמע אז מצויין אבל להכליל ככה זה לא נכון כי יש גם המון שהפסיקו לעשן בזכות רבינו ואף אחד לא התחיל לעשן בגלל רבינו ואם אתה באמת רוצה לעזור אז תתפלל עליהם.

קודם כול אחד צריך לתקן את עצמו ואם הוא יכול לתקן גם אחריםרוצהלהיותבשמחה

רבינו אומר בליקוטי מוהרן תורה ע"ט: הִנֵּה הַכְּלָל – שֶׁצָּרִיךְ כָּל אָדָם לִרְאוֹת, שֶׁמִּצִּדּוֹ לֹא יִהְיֶה עִכּוּב מְשִׁיחָא, דְּהַיְנוּ לַעֲשׂוֹת תְּשׁוּבָה שְׁלֵמָה וּלְתַקֵּן מַעֲשָׂיו. rabenubook.com

ורבי שמשון ברסקי נכד רבינו כותב בספר עצות המבוארות על תורה ה' בליקוטי מוהר"ן שאדם צריך לראות תמיד על תיקון העולם כלומר לראות להתפלל על העולם וודאי על עצמו שיהיה להם דעת אמיתיית של תורה והכול עם לראות שיש בכול אחד נקודה טובה של התקרבות לצדיק ומסירות נפש וקיום הרבה עצות וכמה טוב כול אחד זוכה בהתקרבות לרבינו!

 

לא חשבתי על זהנ נחנחמ

פשוט זה היה נראה לי מוזר נשים שאומרים שאנחנו תלמידים של רבו ויש מלה דברים של רבנו שהם לא מקיימים 

וגם באומן יש שם מלה סיגריות ומלה מעשנים למרות מה שרבנו אמר...

ויש עוד מלה דוגמאות 

(לא שאני מושלם אבל...)

 

 

(אני פצל"ש של @יהודה כהן1)

ישר כוח צריכים באמת להתחזקרויטל.


תודהנ נחנחמ

זה ממש חירפן אותי

יש כמה משפטים על זה בספר "כוכבי אור" או "שבחי הר"ן"טוב להודות לה"
הוא אומר שמי שמתחזק ומתקרב לברסלב צריך להתבונן באנשים שנמצאים שם שגורמים לו לרצות להתחזק ולהתקרב , ומי שנמצא שם כבר ועובר עליו מה שעובר עליו , נסיונות ועולה ויורד באמונה כדרך העולם והוא כנראה עם פחות אורות מבהתחלה אז אותו אדם צריך להסתכל על על אנשים שרק עכשיו מתחזקים ומתקרבים אל רבנו, וכשהוא מתבונן ונמצא במחיצתם זה נותן לו כוח מסויים לאט לאט ומשמח אותו ומשבר את היצר שלו עד שגם הוא חוזר למה שהוא הי'ה או מגלה אור חדש בו . פשוט להתבונן ולהתחבר בעזרת ה" . בהצלחה , מקווה שעזרתי
לא הבנתי מה הקשריהודה כהן 1


אחים שליפראסטיק1
אני חושב שאתם ממש טועים בגישה שלכם

רבינו זה עצות לא חובה ולא שום דבר
זה דברים שמי שעושה אותם ימצא אמת ויחיה יותר טוב עם עצמו עם משפחתו ועם כל העולם וכמובן עם בורא עולם

רק רציתי להזכיר שרבינו בתורה האחרונה לחייו הצוואה כותב שאסור להוכיח אלא רק לדבר עם חברו ביראת שמים אסור אסור להוכיח

נוסף על כך יש את המספר של זה מעשה שלו וזה מעשה שלי ועוד למה לנו לדבר עם אחרים
לכן לדעתי רבינו רוצה שנדבר ביחד!! לא לחשוב בכלל על אחרים ברע אלא רק בטוב רק להסתכל על הדברים הטובים שלהם זה התורה של רבינו אלא דברים של בנאדם לחברו זו אמת

זה לא משחק זה אמיתי אם אתה רוצה לשאול בנאדם למה הוא לא מקיים את העצות לך אליו והוא בטוב לא בקטע מתנשא

וחוץ מזה מאיפה לך מה עובר עליו יש דיבור של רבינו שהוא אומר לרבי נתן "דבר עם בני אדם ושאל אותו רבי נתן אני לא יודע מה עובר עליו השיב לו אינך צריך לדעת שאת רבי נתן מה אני עוזר לו וענה לו רבינו גם אם אינך רואה אתה כן פועל. רבי נתן מסביר שהוא הבין מזה שצריך לדעת לעזור ולדבר עם בני אדם וככה אתה פועל עליו.

אז אם באמת מעניין אותך מה עובר עליהם אז דבר איתם..
כול דבר ועצה של רבינו צריך למסור את הנפש לקייםרוצהלהיותבשמחה

כך אומר רבי ישראל דוב אודסר זצ"ל כי אלו עצות ממקום הכי עליון אבל כול אחד צריך להסתכל כלפי פנים כמו שאומרים בשם הבעש"ט קרבה אל נפשי גאלה שהגאולה העצמית קודמת אל החיצונית. בנוסף רבינו אומר שצריך לקרב אנשים אבל לא בצורה של עריפת ראשים אלא ע"י נקודה טובה ולהסתכל מה כן טוב בבן אדם לא להמציא שהרע הוא טוב אלא לראות מה כן טוב וע"י לחזק אותו ובקיצור לעיון בתורה ל"ד ובתורה רפ"ב.

צודק לגמרי אבל זה לא עסק שלך אלא כל אחד לעצמופראסטיק1
יש בחירה בעולם..
רבנו אמר שהוא מרחם על מי שמקורב אלו ולא מקיים את העצות שלויהודה כהן 1


נו בסדר הוא מרחםפראסטיק1
אז מה אתה רוצה אחי רבינו נתן עצות שירחם על כולם זה טוב לא הבנתי את ההקשר
אז זה אומר שאם אתה מקורב לרבנו ולא מקיים את העצות פספסת משיהודה כהן 1

וגם אני לא אחראי על אף אחד פשוט אני שואל למה אנשים שמקורבים לרבנו לא מקיינ=מים את העצות מה הם לא רוצים להיות צדיקים כמו רבנו?

אחי זה לא תלוי בכמות המעשים שאתה עושהפראסטיק1
זה החידוש הכי גדול של רבינו שהעקר זה הלב תמצא העצמית דברים טובים
אחי כל הקטע של רבינו זה ההסתגלות לא מה יצא בסופו של אתה הולך להתבודד אתה רואה ישועות? בדרך כלל לא. ככה אני לפחות מלא דברים הם ככה בשביל הבחירה.

ועוד דבר אחי אתה עושה עבירות לפעמים נכון? איך הרי ה ציווה אחי זה זה לא רבינו זה בורא עולם אני חושב שהשאלה שלך פשוט לא נכונה כי החיצוניות לא קובעת אתה לא יכול להבין על הבנאדם כלום!!!
ברור שהעיקר זה הרצוןיהודה כהן 1

אבל כ"כ הרבה אנשים רוצים להפסיק לעשן כ"כ הרבה זמן זה לא נראה לי הגיוני

וגם אם רבנו ציווה לא לעשן (אני מדבר עכשיו על המוכרים) למה יש כ"כ הרבה סגריות באומן?

למה כמעת כל הברסלברים לא מיתבודדים (אני מדבר על עצמי)?

 

כנראה שאנחנו לא מאמינים שהעצות של רבנו זה האמת...

 

 

ויש מצב שהשאלה שלי היא טעות אני בכול זות בן אדם....

וכן אני לצערי (החכם) ונופל ומסתכל על החיצוניות של הבן אדם (אני עובד על זה)

 

אני שאלתי כי מה שעלה לי אני טועה בהרבה דברים

והנה אתה כותב בעצמיך על ההתבודדותפראסטיק1
אתה אומר שגם אתה לא אוחז בזה מספיק משום שכנראה אנחנו לא באמת מאמינים שהעצות האלה הם באמת גאולה

אז אני רוצה לשאול אותך אתה יודע למה ה לא מעניש בפני כולם את מי שפגע בו זה בשביל הבחירה כל הדברים החיצוניים שקורים בדת היהודית ובעולם זה בשביל הבחירה

אם כולם היו יודעים שרבינו זה אמת ויש עצות ואת שיר הגאולה אז לא היה בחירה וברור שכולם היו קופצים על רבינו הקדוש אבל יש בחירה בעולם וזה היופי פה
זה בדיוק מה ששאלתי וזו התשובה..יהודה כהן 1

תודה רבה ממש!

 

תודה רבה לכולם!!

 

שזכה להאמין ברבנו באמת!!!

מה עם האיסור להיות "מלמד"? איסור חמור שנאמר כמה פעמים?cintetit

כמה מלמדים בברסלב אתה מכיר?

יש אלפים.

האמת היא, שחסידי ברסלב אמיתיים אפשר לספור על כף יד אחת.

 

כל היתר רק קוראים לעצמם ככה, בעיקר כדי להשתתף בהשתוללות הגדולה בקרנבל ראש השנה.

רבינו אומר אין טוב להיות מלמד אך אם כבר מלמד אז שיהיה מאנשייפראסטיק1
יש דברים שרבינו ציווה לעשות אך אין ביכולתנו
אנו צריכים לעשות השתדלות

ולא נכון שאין חסידי ברסלב אמיתיים מה נראה לך שרבי נתן לא חטא מימו
צריכים להבין שוב ברסלב זה לא חובה זה בחירה
ושוב גם אדם שבחר להיות חסיד ברסלב בטוח מאה אחוז שהוא יפול ושיהיה לו מלאאא יצר הרע יותר מלפני אפילו רבינו כותב זאת במפורש
לא הבנתי למה אתם חושבים שכולם מושלמים כל בן אדם מה שעובר עליו
אתה אל תתערב אם אתה רוצה לעזור לך דבר איתו בנחת

יודעת מה באמת יכול להיות שיש כאלו שבאים לאומן בשביל החגיגה ולא בשביל הצדיק
אבל הם בטוח מקבלים מזה משו גם אדם שיחלח שם את החג בכוונה תחילה זה לא אומר כלום תפסיקו להסתכל על חיצוניות
איזו שטותcintetit

רבינו הקפיד על אנשיו שלא יהיו מלמדים, זה כתוב כמה פעמים.

אז איך ייתכן הסילוף הזה?

 

תסתכלי בשיח שרפי קודשפראסטיק1
אוסף סילופים שנכתב בשנות השמונים על ידי עסקני העדה החרדיתcintetit

למה בדיוק שאני אסתכל בו?

מחילה אבל רבי לוי יצחק כתב את זהפראסטיק1
לא הבנתי אז למי את כל מאמינה אם לא לו
אלוהים אדירים, אתה אפילו לא יודע מי כתב את הספר????טונה

אברהם ויצהנדלר , עסקן בינוני בשול שנפטר לפני כמה שנים.

הייתי בהלוויה שלו ד"א.

 

הספר נכתב אחרי שבנדר מת, אז אני מניח שאסוציאציה שלו עם בנדר הייתה לצרכים שיווקיים.

חבל להתייחס לטונה וcintetit הטרוליםמבקש אמונה


"הטרולים" שיודעים הרבה יותר ממךcintetit

ושאתה תמיד נראה טיפש לידם, חוזר בתשובה קטנטן שכמותך

חח אני שמח שחשפת שוב את הריחוק שלך מתורה ומוסרמבקש אמונה

בדיוק כמו פה - אתה פשוט גאון

פוגם בעיניים ואח"כ בא לשחק אותה מבין בתורה

מעניין שאתה קורא לי טרולטונה

אבל כל כך חשוב לך להראות לי כמה אתה חכם ומבין.

בינתיים לא נראה לי שאתה חכם במיוחד.

הוא לא כתב את זהcintetit

למעשה , לוי יצחק בנדר לא כתב שום ספר.

יש אחד , עודד ניצני, שיש איתו כמה פעמים ואחר כתב ספר שנקרא "דיבורי אמונה" והספר הזה אמור להיות מבוסס על השיחות.

 

גם לא מי יודע מה, אבל בטח יותר מוצלח מהקישקוש הזה שנקרא "שיח שרפי קודש" 

וואי מחילה אבל אתה מדבר שטויותפראסטיק1
הכרך הראשון של שיח שרפי קודש יצא עוד בחיי רבי לוי יצחק
וחוץ מזה שכל השיחות שם מבוססות על שיעורים שלו
אתה יכול לשמוע את כל ההקלטות אם אתה רוצה

אם אפשר שאלה דרך מי הגעת לברסלב
יש חסיד ברסלב שאתה כן מעריך מהדור הקודם

הספר הזה מלא בקישקושים - וזה הוכח מדעיתcintetit

אתה בכלל לא ידעת מי כתב אותו. אמרת שזה לוי יצחק בנדר שזה שקר וכזב, עכשיו אתה מתפתל ומוצא תירוצים.

 

תשמע, פרופסור צבי מארק מאוניברסיטת בר אילן, עשה דבר נורא פשוט.

הוא לקח מצבי חשין את הסיפורים המקוריים בכתב יד שכתבו אלתר טפליקר ושמואל הורוביץ לפני מאה שנה והשווה אותם למה שויצהנדלר פירסם בשמם.

מסתבר שיש סילופים בלי סוף.

את הסיפור על החיטה המשוגעת , לדוגמא, הוא שינה לחלוטין.

אתה יכול לראות את זה בעצמך בספר שלו "כל סיפורי רבי נחמן מברסלב"

 

אם תקרא אותו תתחיל להבין מה זה באמת ברסלב.

עדיף בהרבה מהשטויות של מאה שערים.

אגב אם את לוקחת דוגמה מצבי מארק תדעי שישנםפראסטיק1
כמה וכמה דברים שהוא פרסם נגד רבינו דברים שרבינו אמר לא לפרסם הוא פרסם ועוד עם פירוש

אני באמת לא מבין איך את יכולה להגיד כאלו דברים על רבי לוי יצחק
הוא היה צדיק עצום וכולם הברסלבים מכנים אותו. מעתיק השמועה
אין קשר בין לוי יצחק בנדר לשיח שרפי קודשcintetit

זה ספר עלוב ומטופש שנכתב על ידי אברהם ויצהנדלר שהיה עסקן משועמם של העדה החרדית.

אין שום צורך ב"אגב" הוכח מדעית שהספר מלא בשקריםcintetit

זה מה שחשוב.

מי אמר לך שהוא "גילה" משהו?

עוד שקרנים שסיפרו לך סיפורים על "הסכמות" ו"הקלטות" שלא נבראו?

רק על זה בחרת להגיב מה עם כל מה שכתבתי?פראסטיק1
יתר הדברים לא ממש ראויים לתגובהcintetit

גם כתיבה עילגת וגם בלבול.

מי אמר לך שאני רוצה לעזור למישהו? 

אולי אני לא רוצה לעזור לאף אחד.

יש שני סוגים של שקרנים, יש שקרן שמשקר לאחרים ויש את זה שמשקר לעצמו.

אני רק זוכרת את מה שכתוב בתורה וזה "מדבר שקר תרחק" כך שהשקרנים למינהם לא מעניינים אותי.

אני שמעתייהודה כהן 1

אני שמעתי מחבר שהעינין לא להיות מלמד זה רק בגלל שהמלמד יכול לא ללמד זמן מסוים בגלל איזו סיבה ואז הוא גוזל את התלמידים או את ההורים שלם

אבל אם המלמד מדבר עם ההורים לפני ואומר להם שיכול להיות שהוא לא ילמד כול הזמן והם מוחלים לו זה בסדר 

 

 

(ובבקשה לשמור על שיח יפה לא להעליב אנשים ולא לדבר נגד ספרים כי אתה לא יודע כלום...)

דיברתי על זה פעם עם הרב גיא גרידישפראסטיק1
והוא אמר שזה בגלל שמירת העיניים
כי מי שמורה בדרך כלל נפגש עם האמהות
אבל מסתמה יש בזה עוד טעמים
זה מה שאמרו לייהודה כהן 1


סבבה יש מצבפראסטיק1
אכן , אין גבול לשטויותטונה

"שמירת עיניים" - עוד המצאה של מחזירים בתשובה

מדובר באיסור הכי חמור של רבי נחמןטונה

כמובן שהוא לא מוצא חן בעיני העסקנים החרדים אז הם ממציאים סיבות למה הוא לא רלוונטי.

 

אמרו כאן יפה.

חסידי ברסלב אמיתיים אפשר לספור על חמש אצבעות

 

כל היתר ליצנים בתחפושת של קנואים.

זה לא איסור של רבי נחמן זה איסור של התורהפראסטיק1
כל ת"ח שלא חושב כמוך הופך לעסקן... מגוחךמבקש אמונה


הנה התשובה לשאלה שלך - לא שומעים לרבינו כי לא רוציםcintetit

מה שרוצים זה ללכת לאומן בראש השנה ולהשתולל ולהיות עם החבר'ה ולהריץ קטעים.

אבל איסור שרבינו אסר ולא נוח לקיים אותו , מיד ממציאים תירוצים מטומטמים

לשיטתך אם כולם יהיו ברסלב מי ילמד בתלמודי תורה?מבקש אמונה


כל העניין של ברסלב זה התקשרות לצדיקיםcintetit

אם הצדיק אמר לא להיות מלמד, אז לא מלמדים.

כל השאלות הפילוסופיות "מה יהיה ככה ומה יהיה ככה ואם יהיה ככה" אלו שאלות לבחורי ישיבה בטלנים.

 

מה מעניין אותי מה יהיה בעולם?

מעניין אותי להיות מקושרת לצדיק.

התחמקות גרועה ביותר. יש מצווה מפורשת להעמיד תלמידיםמבקש אמונה

וגם רבינו אומר את זה בעצמו בליקוטי מוהר"ן.  

לשיטתך רבינו התכוון שתורה תשתכח מישראל וילדים לא ידעו תורה.  זה כל כך מגוחך.

 

 

ואם מעניין אותך להיות מקושרת לצדיק תתחילי בלא לדבר מלוכלך ולא לשנוא יהודים

אתה אפילו לא מבין מה זה "מלמד"cintetit

מלמד זה מקצוע.

בן אדם שעובד בתלמוד תורה ומלמד שם ילדים.

זה אסור.

אדם גדול, אדם צדיק , יכול לעבוד בכל מיני מקצועות.

הוא יכול להיות סנדלר, או מתכנת, או רועה חזירים, או מאלף סוסים.

מזה שהוא בעל מדרגה, יכולים לבוא אליו תלמידים , ללמוד, לשאול שאלות , 

 

אז הוא "מכמיד תלמידים"

 

לא קשור ל"מלמד". כזה דבר פשוט אתה לא מבין?

 

 

מי ילמד ילדים קטנים תורה? שאלה פשוטה לא מובנת?מבקש אמונה

הם לא יבואו לבד לשאול שאלות.

שולחים אותם לתלמוד תורה ושם יש מלמד והם לומדים תורה.  אחרת התורה תשתכח מישראל

אתה לא רק חוזר בתשובה קטן, אתה גם חכם גדול יותר מרבי נחמןטונה

אני מקושר לצדיק, הוא אמר לא להיות מלמד, אני לא יהיה מלמד.

מה יעשו אחרים, לא אכפת לי, זה מעשה שלי , זה לא המעשה שלהם.

מה אני שר החינוך?

צדיק יסוד עולם, הוא דואג למקושרים אליו , כמו שכתוב בתורה "ארץ אוכלת יושביה"

אני מקושר לצדיק, הוא שידאג לילדים הקטנים.

לזה קוראים "אמונת חכמים"

לא אכפת לי משאלות של חוזרים בתשובה.

לא לזה התכוון ר' נחמן כי הוא לא בא לבטל את התורהמבקש אמונה

פשוט מאד. 

אנחנו מצווים ע"י הקב"ה שהתורה תעבור לדור הבא - תמיד היו מלמדים ותמיד יהיו ברוך ה'

רבי נחמן אומר שאסור ואתה החלטת שמותר - כי אתה חכם יותרcintetit

 

באמת נורא פשוט

 

הוא אומר שאסור ואתה החלטת שמותר, כי אתה כל כך חכם

יותר מרבי נחמן 

 

ואתה מבין יותר טוב ממנו

 

הבנתי

הוא לא כתב שאסור, כבר סילוף.מבקש אמונה

אי אפשר להגיד שאסור כי ר' נחמן לא יכול לעקור מצווה מהתורה...

 

רק שידעו מי אתה, נביא תגובה מגוחכת שלך מהעבר ששם אתה מנסה

לעקור את קיום התורה ועוד מתרץ את זה כהתקרבות לצדיק 

אסור לקמט את רבינו

 

וזהו, פה יסתיים התפקיד שלי.

 

 

ברור, הבנו שאתה תקבע לרבי נחמן מה מותר לו להגידcintetit


בבקשה לא להמציא איסוריםyuvalb24

לא מכיר כתוב בשום מקום שזה איסור ח"ו.

רק רבינו אמר שזה לא טוב.

ונראה בפשטות שהטעם הוא משום שזה השקעה של הרבה זמן ושכר מועט.

אז כל העניין הוא שפשוט יש אפשרויות להתפרנס יותר בקלות וכך יישאר זמן יותר לעבודת ה' ולימוד תורה.

וכמובן כל אחד יעשה את החשבון שלו אם הוא צריך להיות מלמד או לא ואיזה עוד אפשרויות יש לו וכ'ו.

אבל להגיד שזה אסור - ח"ו.

 

מביא פה את המקורות אם מישהו מכיר מקורות נוספים מוזמן להביא אותם.

 

 

חיי מוהר"ן תסה

 אמר רצונו שכל אנשי שלומנו לא יהיה אחד מהם מלמד, וכמה פעמים דבר מזה. גם אמר שטוב לענין פרנסה לדור בעיר גדולה.

ואמר בדרך צחות שאין לך אדם שאין לו שעה, ואין לך דבר שאין לו מקום, נמצא שכל אדם יש לו שעה. וכשעוסק במשא ומתן יכול להיות שבאותו השעה שיש לו ירויח ממון הרבה מאחר שאותה השעה היא שלו. על כן יכול להיות שיזמין לו השם יתברך איזה הצלחה גדולה בעסק שלו שהוא עוסק, ויכול להרויח באותה השעה שלו רוח גדול. אבל כשהוא מלמד אזי כשמגיע לו השעה שלו שהוא שעת הצלחה שלו אזי התלמיד מביא לו פשטידא טובה וכיוצא, עם זהב מעות ראש חדש ובזה יוצאה ועוברת שעה שלו שהוא שעת הצלחתו בדבר שטות כזה וכיוצא בו. אבל אדם אחר יכול להרויח בהשעה שלו רוח גדול כנ"ל.

וכן אין לך דבר שאין לו מקום, וכשהוא דר בעיר גדולה ששם מצויים עסקים גדולים אזי יכול להזדמן לו איזה דבר גדול שיתעשר בו כי שם הוא מקומו, כי אין לך דבר שאין לו מקום. אבל בעיר קטנה שם יזדמן איזה דבר שבוש ופחות להרויח בו כי הכל לפי המקום כי אין לך דבר שאין לו מקום כנ"ל:

 

תקצא

אחד שאל אותו אם להיות מלמד, השיב לו לא (כי אמר הוא זכרונו לברכה ששלשה דברים אינם חשובים בעיניו שוחט ומלמד וחסיד בעיר קטנה מחמת שבנקל לו להכשל בגאות חס ושלום) טוב לך יותר להיות סוחר ובעל משא ומתן, רק בשעה שתלך בשוק תמאס ותבזה את העולם הזה בפיך:

 

 

שיחות הר"ן רמ

שמעתי מר"א מטעפליק שאמר לו לענין מה שרצון רבנו זכרונו לברכה לא היה שיהיה מלמד כנ"ל. והוא הוכיח לו שטוב יותר להיות מלמד וספר לו בשם הבעל שם טוב זכרונו לברכה, שמספרים בשמו שטוב להיות מלמד (תכח). ענה ואמר רבנו זכרונו לברכה: איני יודע אם הבעל שם טוב זכרונו לברכה אמר כך. ואפלו אם אמר כך, כל צדיק הדור יש לו כח לעשות גדרים ולהנהיג את העולם כפי אותן הדורות. ואני אומר עתה שטוב לעבודת הבורא יתברך שלא להיות מלמד (תכט). וספר לי הנ"ל בשנוי לשון מזה, אך זהו היוצא מדבריו:

ופעם אחת דבר עם אחד מאנשיו שהיה מלמד. ושאל אותו כמה יש לך שכר למוד לזמן? השיב לו: כך וכך. וחשב עמו כמה עולה על יום, בודאי עולה סך מועט מאד. ואמר לו: אם כן תחשב עוד כמה עולה על שעה אחת שכר למוד, בודאי לא יעלה כי אם דבר שבוש. אם כן כשאתה מבטל שעה אחת מלמודך, אתה אובד עולם הבא בשביל דבר שבוש בשביל גדול אחד או שנים. אבל כשתעשה משא ומתן ותגזל חלילה את חברך בהמשא ומתן איזה דבר שבוש גדול אחד או שנים על ידי איזה אנס, מחמת שאי אפשר לזהר ולדקדק על פרוטה אחת, בודאי ימחל לך. אבל השעה שאתה מבטל מלמודך, בודאי אין הבעל הבית מוחל לך בשום אפן:

אחי אתם פשוט רק מדברים רע על אנשיםפראסטיק1
אני לא מבין אותכם רבינו נתן עצות מי שרוצה שיעשה ומי שרוצה שלא יעשה

אף אחד לא ממציא תירוצים אחי כל אחד במצבו שלו אתה. לא יכול לשפוט אפחד
טרול אכול שנאה שמנסה לחרחר מריבות... תתעלם ממנומבקש אמונה

אתה יכול לעבור על התגובות שלו מהעבר ולראות את זה בעצמך. 

חבל להתייחס בכלל

אבל זה נכוןתקוות עולמים

אפשר לחשוב, ברסלב זו עסקה גרועה במיוחד

 

זה יישמע בזיונו יידום ויישתוק, זה עבודת המידות. צריך להתאפק, צריך להיות סבלן, מתון. אתה מכיר מישו שעושה זאת?

 

צריך ללמוד, צריך לעבוד. נראה לך זה כיף לעבוד מ8 עד 17? נראה לך שזה כיף לחפש חדר בדירת שותפים בשביל ללמוד באוניברסיטה? לסבול הרצאות משעממות? זה גועל נפש

 

אבל הצדיק אמר

 

הרבה יותר קל להתעסק ברכילות ובשטויות וללמוד בכאילו, ולהיות ברסלב בכאילו

 

 

לא הבנתי בכלל מה נכון ומה אתה רוצהמבקש אמונה

מה עסקה גרועה? לא הוכחת כלום ומה זה קשור לעבודה ולימודים..? מה הצדיק אמר?

 

לגבי מה שכתבת, יש הרבה דברים בחיים "קלים" ועובדה שהרבה בוחרים בדרך הקשה שתביא אותם לטוב

והרבה גם עובדים על המידות ברור.

מה זה קשור לעבודה, לימוד מקצוע לא הבנתי בחיי

תלמד, תפתח עסק, תרוויח ותהיה מיליונר מה קשור ברסלב.  

כל עיסקה היא גרועה אם אתה טיפש - גם ברסלבטונה

והפעם אני מדבר על עצמי.

ביננו, שיחת חברים.

הייתי באומן באלול, חס ושלום, לא חשבתי אפילו להשאר בראש השנה, אבל זה לא קשור. רבינו אף פעם לא ביקש את זה.

מה שכן , חבר שלי התחנן בפני פעמיים שאני אסע איתו לאודסה.

הוא היה צריך אותי שמה.

יכולתי לנסוע, אבל אמרתי לו "מה פתאום, מחכים לי בקייב."

לא עבר שבוע ומצאתי את עצמי חוזר מאודסה, בבכי.

אתה מבין מה זה ברסלב?

בבכי חזרתי, לא היה לי סנטימטר בגוף שלא כאב.

ואילו הייתי נוסע מתי שאמרו לי, היו גם מחזירים אותי באמבטיה של ווזלין.

 

ברסלב היא עיסקה, אתה צודק בזה לגמרי, אבל זו לא עיסקה גרועה, זו עיסקה מצויינת. לא מצאתי לה תחליף והאמת, גם אין דרך חזרה.

 

אתה צריך להיות עירני, לשמוע הכל , לראות הכל, במיוחד כשאתה נמצא כל כך קרוב לצדיק.

ואתה ממש מצחיק אותי כשאתה משווב עצמך לאיזה ננח צעיר. זה כמו להשוות את עצמך לנמלה. איפה הוא ואיפה אתה?

אתה צריך להשוות את עצמך למנכ"ל חברת הייטק, לגנרל בצבא.

כל רגע אתה צריך להזכיר לצדיק ששולחנך צריך להיות גדול משולחנם.

ארוך הלילה לערתקוות עולמים

ארוכה הדרך לעייף, ארוכים החיים לכסיל שאינו מכיר בתורת האמת.

 

כסיל המכיר בכסלו חכם לפחות בכך.

 

יקח לי זמן. אבל בסוף אגיע.

מה זאת אומרת , אתה לא יכול לשפוט?טונה

הנה אתה טוען פעם אחרי פעם שבנדר כתב את שיח שרפי קודש, שזה שקר מוחלט

 

לא כתב

לא אישר

ולא ידע מה כתוב שם

 

אז מה ? אז לא לשפוט אותך?

הרב בנדר בשבילך. טעות מכוונת?מבקש אמונה

בטח דיברת איתו שאלת אותו מה הוא כתב מה הוא אישר..

כל חסידי ברסלב לא יודעים רק אתה וחבר שלך פה בפורום שמקללים את כולם בקיאים בהכל.

לא כתב, לא אישר וגם לא קרא לעצמו רבטונה

זה יותר מנהג רווח אצל בעלי תשובה בורים, שהם ממנים רבנים, כדי שיוכלו להתחנף אליהם.

רבי לוי יצחק רק ברח מהכבוד ולא הסכים שיקראו לו רבפראסטיק1
אבל יש שוע שצריך לקרוא לאדם שלימד אותך אפילו דבר קטן רבי אלופי ומיודעי
לוי יצחק בנדר היה חסיד ברסלבcintetit

זה מה שאתה לא מסוגל להבין.

חסיד ברסלב זה לא מישהו עם פרצוף מטומטם, פיאות באורך חצי מטר, פונפון על הראש , שצורח "אומן, אומן ראש השנה".

זה לא חסיד ברסלב, זה סתם בהמה.

זה שהשם יושיע אותו , זה פליאה גדולה.

חסיד ברסלב, מקושר לצדיק, יש לו אופי שעוצב במשך שנים ארוכות של עבודת מידות.

לוי יצחק לא ברח מהכבוד כי ככה כתוב, כי הוא שמע באיזה דיסק.

הוא לא ברח מהכבוד בגלל שולחן ערוך.

זה היה האופי שלו, הוא בנה את האופי הזה והכבוד פשוט הפחיד אותו, כמו אש.

הוא היה חסיד ברסלב והיו גדולים ממנו, גם בדורו.

רק שאתה לא שמעת עליהם, כי ידעו באמת להעלם.

אבל היו.

מי היה הכי גדול?

קשה לדעת באמת.

אין ספק שהכי גאון היה אברהם יורוביץ', בעל מחבר "עבודת אברהם" ואתה בכלל לא שמעת עליו, כי אתה כזה מומחה גדול בקישקושים של חוזרים בתשובה.

אני מסכים עם כל מילה לגמריפראסטיק1
אשמח להבין מאיפה הבאתם את זה הרי בחלק הראשון ישנה הסכמה שלופראסטיק1
אה ... הוא כתב הסכמה לספר שהוא כתבטונה

כל כך אופייני לרבנים, אתה יודע, גם כותבים ספר וגם כותבים הסכמה עליו.

 

תגיד, אתה באמת שולט על כל השטויות שיוצאות מהמקלדת שלך?

אמרתי ושוב אומר זה ספר שהוציאו מההקלטות והשיעורין שלופראסטיק1
רבי אברהם כתב את זה ורבי לוי יצחק נתן על זה הסכמה משום שרבי לוי יצחק בעצמו לא כתב את הספר אלא כתבו מתוך שיחותיו
יש לי את המהדורה המקורית בבית ואין שם שום הסכמהטונה

וזו ההוצאה העתיקה, שהתפרסמה לפני 25 שנה, בערך שש שנים אחרי שבנדר נפטר.

אין שום הסכמה ואין.

מה שכתוב במהדורות החדשות זה שקר וזיוף, ונראה לי שכל המטרה של הקנואים זה לצחוק על אנשים כמוך, כי אתה מדמיין עד כמה שהאלתע חסידים בזים לכל מיני חוזרים בתשובה וחרדלים, בשבילם אתם נחותים יותר מחמורים.

הם מספרים לכם כל מיני סיפורים מצוצים מהאצבע , ואחר מתפקעים מצחוק ביידיש שאתם לא מבינים, על איזה מפגרים שאתם.

הכרך הראשון יצא בשנת תשמזפראסטיק1
ורבי לוי יצחק נפטר בשנת תשמט
אתה מתפתל ומתפתל ומתפתל , אבל העובדות ברורותטונה

ההסכמות נזוייפות , הן לא היו במהדורות המקוריות.

אתה ממשיך להקיא את השקרים של הקנואים שצוחקים עליך ועל שוטים כמוך.

 

אין שום קשר בין בנדר לספר הזה ואני מוכן להתערב שאין שום הקלטות, שזה עוד סיפור מצוץ מהאצבע בשביל בעלי תשובה ונוער הגבעות

טוב מה שתגידפראסטיק1אחרונה
לדעתי הסיבה היאמבקש אמונה

שמתמקדים בדברים הכלליים והמרגיעים של ר' נחמן - התחזקות, העיקר הרצון, וכו' 

שהם אמנם חשובים.. כמובן

אבל עשו מהן עיקר, במקום לדעת שכל ההתחזקות הזאת אמורה להיות עזר להשלים את עצמנו שלא נתייאש בדרך.

ויוצא מצב שאנשים מדברים על רבינו אבל חיים ככה בסבבה עם השטויות. 

 

לכן כנראה חוזרים בתשובה יותר מתחברים ודתיים מבית מרגישים איזו סלידה 

כי דתיים מבית גדלו על זה שצריך דרך ברורה ולא לוותר לעצמך, ומהסיבה שכתבתי קודם יש רושם שזה לא מה שקורה כאן.

 

לעומת חוזרים תשובה (כמו שאני הייתי) שרוצים להרגיש שה' אוהב אותם, וזה דרך קלילה, וזה מתחבר להם יופי.

ולרוב היותר רציניים ילכו לדרך אחרת - שוב, מאותה סיבה.

 

צריך לשנות גישה. רבינו לא סתם התאמץ להוריד עצות ותורות.

מחילה אבל רבינו זה ממש לא דרך םשוטהפראסטיק1
כל י שנכנס לזה יכול להעיד שזה רק העמיס עליו

ברור שיש כאן מלא אור למלא עצות נפלאות אבל זה קשה אין מה לעשות רבינו זה אמת חהאמת קשה מאוד
בדיוק. זה מה שאמרתי - שהיא לא פשוטהמבקש אמונה

זה לא רק מה שהצלחת הצלחת ותהיה שמח וזהו...

יש פה עצות שלא תמיד קלות לקיום,

יש פה תורות שלמות עם עומק בתורה ובנפש האדם שרבינו אמר ללכת איתם איזה חודש חודשיים. 

 

דווקא בגלל זה צריך לדבר על זה, ללמוד את התורה שלו ברצינות, ללכת עם תורות,

לשאוף לקיים את דבריו באמת

אז בקיצורמבקש אמונה
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך י"ב בחשון תשפ"א 15:25

לדעתי צריך יותר להכניס למודעות את העצות, את הדרך של רבינו והתורות..

לדבר על זה יותר, על החשיבות של העצות לדרבן אנשים לקיום - לא רק לדבר התחזקות כמה שזה חשוב.

רבי נתן אמר הרי שהתחזקות יכולה גם להפיל אנשים שכרגע צריכים דירבון ולא שירגיעו אותם

 

והייתי שמח מאד אם היה מקום כזה ללמוד ביחד, ללכת עם תורות, עם אנשים מיושבים בדעתם.

יש מקום כזה?

מה הבעייה תמצא לך כמה חבריםפראסטיק1
ותשבו ללמוד על פי חי כללים
בעיה שאין לי סביבה כל כך של כאלה אנשים.מבקש אמונה

אני בקושי מכיר ברסלבים שילמדו איתי על פי הקדמות אמיתיות... והם נשואים ואין להם ממש זמן

אז שב לבד אחי קח את הספר באור הליקוטיםפראסטיק1
שב על החי כללים
ותלך עם. תורה אחי זה אחד הטובים אם אתה רוצה אני יכול להסביר לך קצת למה כבר זכיתי ללכת עם 2תורות כל אחת שנה
האמת ניסיתי פעם, החזקתי שבוע גגמבקש אמונה

זה היה מדהים חייב לומר, איך הכל מתחבר בתורה כשהולכים איתה פתאום הרגשתי איך באמת הכל מביא אחד לשני.

אבל כדי להחזיק משהו לאורך זמן אני חייב סביבה שתחזיק אותי, עקביות זה הצד הכי חלש שלי

 

הלכת עם תורה שנה שלמה אתה אומר? פשש תותח!! 

בכל מקרה אני חושב שלהיות בתוך חבורה יביא לתוצאות יותר גדולות מאשר לבד - כל אחד ודרגתו

אבל ממש כל הכבוד אחי

ברור שחבורה הרבה יותר חזק מה הבעיה מצא לך חברים אחיפראסטיק1
אין לי אחי, אין לי בסביבה שלי מבקש אמונה

לא רוצה לקטרג אבל בסביבה שלי לצערי יש חוזרים בתשובה שמי שהדריך אותם עשה את זה מאד עקום...

אמר להם שיעשו מה שבא להם העיקר יטוסו לאומן, הסית אותם נגד כל תלמידי חכמים בדור

 

אני לא יכול ללמוד איתם.  ואין לי אחרים לא מכיר

בטוח יש אחי יש בכל מקום אתה פשוט צריך לברר קצתפראסטיק1
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך