


1. המחיר עלה ל 42.5
2. יש מקומות שלא צריך להירשם מראש כדאי לבדוק.
3. 30 שאלות ב030 דקות (ולא 30 כפי שצוין)
אני עשיתי את זה ב10 דקות
וקיבלתי 100
משהו יודע על נהג מזדמן תשלחו בבקשה לאמייל eladshnerb@gmail.com
תודה!!!!!!!!!!!! ה הוא המלך
בקשר לבדיקה של הראיה, יש אופטיקות שעושות דיל עם הקופות חולים ושם הבדיקה היא בחינם.
תבדקו באופטיקות או בקופ"ח שלכם איפה יש.
זה למנוע מעצמכם לשלם עוד 50 ש"ח שגם ככה אתם משלמים פוול על הנהיגה.
אני יודעת שבמדרחוב פ"ת יש חנות שעושה בחינם ללקוחות כללית.
בהצלחה!
אפשר לבוא לשלם 61. ש"ח (גזלנים) ולגשת לתיאוריה.
בירושלים זה בקניון ישראל (קו 21 מגיע לפייר - קניג, עולים ברחוב למעלה עד לרחוב יד החרוצים, זה בפינה) בתלפיות בקומה האחרונה ה(3) בסוף המסדרון שמאלה. תראו איפה שיש הרבה ערבים.
משלמים את הכסף במכונה אוטומטית, שומרים את הקבלה והמספר שקבלתם בכניסה. ומחכים.
אח"כ בהגיע תורכם הולכים לקבלה, מציגים טופס ירוק חתום ע"י רופא ואופטימטריסט, ת.ז., קבלה, ואת המספר.
בקבלה יצלמו אותכם ויתנו לכם מפתח ללוקר שבו תשימו את התיק והפלאפון. ואז נכנסים לחדר הבחינות עם המפתח שמורה על עמדת הבחינה שלך, בחדר יפנו אותך למחשב ויתחילו עבורך את הבחינה.
עונים, בודקים, יוצאים, מחזירים מפתח ומחכים שיקראו לכם.
וב"ה עוברים.
שניהם בתשלום זהה.
בדרך יש תוכנית מותאמת לאדם- כלומר רואים על איזה שאלות לא מצליח לענות ולפי זה נבנה המבחן הבא שלו..ובלמד לא. מצד שני אולי המבחנים של למד יותר טובים..
מישהו יודע מה עדיף?
המסע לרישיון הנהיגה הנכסף מתחיל בטופס הירוק שאפשר להוציא בחנויות צילום (אופטיקה) המורשות על ידי משרד הרישוי לכך (לא בכל חנות צילום יש אפשרות כזאת, לכן כדאי לברר קודם היכן).
הטופס הירוק הוא הטופס בו מרוכזים כל השלבים של תהליך לימוד הנהיגה, החל מהבדיקות הרפואיות, תיאוריה וטסט. בטופס מופיעה תמונה של תלמיד הנהיגה (כאשר תגיעו לאופטיקה יצלמו אתכם לטופס במקום והתמונה שתופיע על הטופס הירוק תופיע בהמשך גם על רישיון הנהיגה... לכן אל לכם לזלזל!).
2. בדיקות
בטופס הירוק עליכם למלא שאלון בריאות ולהחתים את רופא המשפחה שלכם על מצבכם הבריאותי.הבדיקה הרפואית באה לבדוק אם מצבו הנפשי והגופני של מבקש רישיון הנהיגה מאפשר לו לנהוג. הבדיקה תתבצע על-ידי הרופא המטפל במבקש דרך קבע שלוש שנים לפחות. על הרופא לפרט את ממצאי הבדיקה שערך על גבי הטופס הירוק של משרד הרישוי.
בנוסף, המבקש לקבל רישיון נהיגה חייב לעבור בדיקת ראייה אצל רופא עיניים או אופטומטריסט מורשה מטעם משרד הרישוי. בדיקת כושר הראייה תיעשה באמצעות מכשיר שאושר לשם כך על-ידי משרד הבריאות.
את בדיקת הראייה עדיף לעשות במקום בו מוציאים את הטופס, אבל אפשר גם בכל אופטיקה אחרת שנותנת את השירות הנ"ל (לא בכל אופטיקה יש את המכשיר המתאים). הבדיקה עצמה אורכת כרבע שעה בערך.
3. תיאוריה
משרד התחבורה מבצע מבחני תיאוריה באמצעות מפעילים פרטיים במרכזי בחינה. ניתן למצוא פרטים על מיקום מרכזי הבחינה ושעות הפתיחה באינטרנט באתר מרכזי בחינת תיאוריה. ניתן לשלם בטלפון בכרטיס אשראי או במזומן במרכז הבחינה. באתר האינטרנט ניתן להזמין תור ולשלם מראש..
תוקף התיאוריה הוא לשנתיים.
כדי לעבור תיאוריה, יש לענות נכון על 26 שאלות לפחות. חמש שגיאות ומעלה יזכו בציון נכשל! מכאן שכדי לעבור את הבחינה יש לקבל בה ציון של 86.6% ומעלה, וזה לא מעט!
ליקויי למידה שבידיהם אישור כי אובחנו כליקויי קשב וריכוז יוכלו להיבחן תיאוריה בעל פה.
4. טסט
לאחר שעבר התלמיד בהצלחה מבחן תאוריה הוא רשאי לגשת לטסט.
הלימוד המעשי לקראת הטסט נעשה בהדרכה אישית צמודה של מורה נהיגה מוסמך.
5. קבלת היתר נהיגה בליווי למשך חצי שנה
תלמיד נהיגה שטרם מלאו לו 24 שנה ועבר בהצלחה מבחן לרישיון נהיגה מדרגה B או C1 (הכולל מבחני תאוריה וטסט) יקבל היתר לנהיגה בליווי למשך חצי שנה.
לאחר שסיים את תכנית הליווי בהצלחה, מקבל הנהג הצעיר רישיון "נהג חדש" לתקופה בת שנה וחצי נוספות.
בתקופת "נהג חדש" נמצא הנהג בתקופת ניסיון: אם יורשע נהג חדש בעבירת תנועה חמורה לא יחודש רישיונו והוא ייאלץ לעבור שוב בחינות כדי לחדשו, וגם אז יהיה זה רק לתקופת ניסיון נוספת בת שנתיים בה ימשיך להיחשב "נהג חדש".
7. קבלת רישיון קבוע
חלפו שנתיים מקבלת הרישיון לנהג חדש ללא הרשעה בעבירת תנועה חמורה, יקבל הנהג רישיון קבוע ל-5 שנים.
לאחר 5 שנות ותק כנהג, יוזמן הנהג לקורס רענון של כללי הנהיגה וההתנהגות בדרך, שעורכת רשות הרישוי.
אחר קורס הרענון יחודש רישיון הנהיגה ל-10 שנים עד גיל 60 לנהגים מקצועיים או גיל 70 לאחרים.
לא למדתי עדיין..
בית שאן
אופקים
שם עברתי טסט לפני שנים רבות, למרות שאת רוב השיעורים (ואת הטסט הפנימי) עשיתי בירושלים.
אשמח להמלצות.
גם במייל: XPSHAROT@GMAIL.COM
אני נמצאת כרגע בשיעור 9, לומדת בעיר מאוד יקרה..
אני לא מצליחה להתקדם בשיעורים, מהסיבה שאני מאוד בלחץ. אני כל השיעור מחזיקה את ההגה בצורה ממש חזקה (הוא רועד כזה..), לוחצת גז וברקס בזמנים ממש לא נכונים, או יותר מידי גז.. בקיצור ממש ממש לא נוהגת טוב. לא יודעת למה אני ככ בלחץ..
המורה שלי טוען הרבה פעמים במהלך השיעור שאני צריכה לשנות גישה, שתכלס נהיגה זה עסק ממש קל ואני סתם מסבכת את זה.. לא יודעת למה..
אשמח מאוד לשמוע עצות, טיפים..
תפילה להצליח להיות ברוגע ובתפקוד נכון על הכביש,
דימיון מודרך של הצלחה, לנסות לדמיין את איך שאת רוצה להיות במהלך הנהיגה, לערב את כל החושים בדימיון הזה.
בנוסף לזהות את גורמי הלחץ במהלך הנהיגה (מה הפחד שלך שם?) ולעשות איתם עבודה, אם צריך עם מאמנת.
בהצלחה!
לקחת קלונקס או כדור הרגעה כזה או אחר. שמעתי שזה עוזר בהקשר הזה
כשממליצים למישהו על תרופות פסיכיאטריות שדורשות מרשם רופא (בדר"כ נוירוחוג או פסיכיאטר). זה לא צחוק, ולא פיתרון קסם.
על אחת כמה וכמה שאינך מכיר את השואלת, ושבעתיים ברגע שאינך איש טיפול.
ולשואלת - אם לא תצליחי להתגבר על זה, אז יש כמה אפשרויות:
1. להמתין. אני לא יודע בת כמה את, וייתכן שזה גיל קצת צעיר בשבילך. אני התחלתי ללמוד בגיל 17 ואח"כ עשיתי הפסקה והוצאתי רישיון רק בגיל 22. זה קצת באסה, בטח חברתית, אבל לא נורא.
2. אימון טכני. כמו שהציעו כאן, אולי להסתובב קצת עם אבא שלך (אם הוא יסכים לזה) בסביבות מקום המגורים שלך (חניון ציבורי, אזור שקט ודל תנועה וכדומה) בשעות הלילה.
3. אימון רגשי. אולי אימון קצר יכול לסייע לך. סי-בי-טי או משהו בסגנון הממוקד הזה.
4. אם יש לך קשיים כאלה בתחומים נוספים, אולי לשקול איש טיפול מעמיק יותר כתרפיסט/ית או פסיכולוג/ית או עו"ס/ית קליני/ת. אבל זו הצעה שנכתבת רק כדי "לצאת ידי חובה". ממש אין צורך להתחיל מהמחשבה הזו או מהכיוון הזה. לחץ ומתח ואתגרים זה דבר לגיטימי וטבעי, בדר"כ פתרונות בסגנון סעיף 1 ו2 שכתבתי הם הדרך הרגילה בחיים.
כתבת יפה וברגישות, ומרגישים שזה בא עם ניסיון.
חשוב לי להצטרף לקריאה לזהירות עצומה כשממליצים על תרופה פסיכיאטרית, כמי שראתה את ההשפעות שלה. וחושבת שלא רק שצריך זהירות עצומה בהקשר הוירטואלי, גם אם זה היה איש טיפול מקצועי שכותב *אסור* לשלוח לקחת תרופות ככה בלי קשר ישיר בלי הכרת הרקע האישי והרפואי. וגם לא סביר שאדם עם הסמכה רפואית מתאימה, היה לוקח סיכון ושולח מישהו לקחת תרופה כזו ככה.
מה גם, שלקחת תרופה כזו צריך לדעת את המינונים המתאימים, את ההשפעות לטווח קצר וארוך, להבין שזה משפיע לא רק על תחושת הרוגע המבוקשת אלא הרבה הרבה מעבר... ולצורך העניין זו רשימת תופעות הלוואי של הקלונקס שהוזכר כאן (העתקתי את הרלוונטי לעניין) :
"תופעות הלוואי השכיחות יותר כוללות עייפות וחשק לישון, בלבול וערפול, קושי בדיבור,... סחרוחורת, קשיי שיווי משקל,..., כאבי שרירים וחולשה,...ערפול ראייה, ... תחושות שמזכירות חמרמורת, חוסר מוטבציה, הזיות וקשיי ריכוז, לחצים בחזה ועצבנות. "
לא חושבת שזה מתאים למי שמבקש לעלות על ההגה...
כן שמעתי על מי שנעזרו בתמצית המוכרת של פרחי באך שמרגיעות (רסקיו), שהיא כן בלי צורך במרשם רופא.
יותר בקטע של טסטים, ומשפט שאמרו לי מלא זה שאחרי הטסט הנהיגה לא בשיעורים זה ממש לא אותו דבר.
אבל בשיעורים זה כן מלחיץ אז מה שלי עזר זה להסיח את הדעת. כלומר לתת לעצמך תחושה שזה לא שיעור אלא סתם נסיעה שגרתית. אצלי זה יותר לדבר עם המורה או לגרום לו לדבר, ולנסות להבין לאיפה מה הדרך, כל זה כדי להרגיש אחרי וקצת להסיח את הדעת מזה שאני בשיעור ופשוט לנהוג חלק, כי אני לא בשיעור מלחיץ שכל שנייה חייב להסתכל במראה. וכו' ואז זה נהיה יותר קליל וסתמי.
חוץ מזה להיות ליד נהג שנוהג ממש חלק וזהיר וטוב כזה לטסט נתן לי ביטחון מודל לחיקוי. (נניח סבא..)
אל תדאגי שיעור 9 זה ממש בהתחלה,ובסוף יש שיעור אחד שבו הכול נקלט ויודעים לנהוג.
שיעור 9 זה ממש סבבה
או אפילו ברחבת חנייה גדולה, קורדינציה של גז ברקס ותמרון בסיסי עם ההגה, להרגיש שאת שולטת במכונה הזו. רק כדי לצבור ניסיון וביטחון באזור לא מלחיץ שאין אף אחד.. אבל אין לי מושג אם אני מגזים, זה תלוי בך ובסיבה של הקושי. אם זה נשמע הגיוני, זה לא יכול להזיק להקדיש לזה שיעור אחד..
תני לעצמך עוד כמה שיעורים. אם לא עבר הלחץ. קחי חופש. אבל תבטיחי לחזור. אין שום סיבה להיות בלחץ. הלחץ על המורה לא עלייך. תאכלי משהו לפני השיעור. תשני טוב. ותבדקי אם זה רק בנהיגה או בעוד דברים. שוב, אין סיבה להיות בלחץ.
דרך אגב אתם עושים ידני או אוטומט ולמה?
לכתוב לנהגת חדשה בשלט ברכות. למישהו יש רעיון?
או שאולי היה פה כבר שרשור דומה ויש קישור?