בתחילת פרשת וישלח מסופר על המפגש בין יעקב לעשו, ננסה להתבונן קצת בפנימיות הדברים על פי דרכו של רבנו בעל הסולם זצוק"ל, קודם כל צריכים אנו לזכור, מיהו יעקב ומיהו עשו. יעקב הוא נקודת הקדושה שבאדם, כי בכל איש ישראלי יש נקודה דקדושה, ירושה עוד מהמצב של מעמד הר סיני. אלא ההבדל בין איש אחד למשנהו, שאצל אחד הנקודה דקדושה יותר מגולה, ואצל השני הנקודה דקדושה יותר נסתרת. אבל בכל איש ישראלי יש נקודה דקדושה. והנקודה הזאת של הקדושה, היא למעשה נקודת האמונה, נקודת החסד שבאדם, והנקודה הזאת נקראת בשם יעקב. יעקב מלשון עקב, המילה יעקב מורכבת מי' ועקב, שהם שני הפכים גמורים. י' היא האות הראשונה בשם הויה, ועקב מורה על סוף דבר, על משהו שהוא אחרון, שהוא הנמוך ביותר, השפל ביותר. ויש להבין, מדוע השם יעקב מציין אלו ב' ההפכים?
לקריאת המשך המאמר- פרשת וישלח על פי הקבלה
