אתה יודע מה חברה שלי ואני עושות?..שמחה ואמונה
אההההההההההההההההההotk100
(חוץ מהאיסורים שיש לצאת מארץ הקודש....)
בוא לא נכנס לזה בסדר?..שמחה ואמונה
בוואדי שלא הרי כולנו זורקים ת'שכל מתעלמים מהרמב"םotk100
בבברכת רפואה שלמה ובבניין הארץ ננוחם.



otk100, אתה היחיד שמבין את רבינו, אה?גבעוני מצוי
"רבו - מותר. יש לך רב יותר גדול מרבי נחמן?" &otk100
2. אחרי שתעבור על כל הקברי צדיקים בארץ הקודש תשקול יציאה לגלות כדי להשתטח על קברי צדיקים !!
(לדוג' אני מתאר לעצמי שבקבר יהודה בן יעקב עוד לא היית וגם בטח לא יודע איפה זה ..)
נ.ב.
כמה דברים שלא הצלחתי להבין -
1. נסיעה לאומון ל3 רגלים - יהודי שמאמין שהמשיח יבוא כל יום ויבנה בית המקדש איך יכול להרשות לעצמו לטוס לגולה שבוע לפני אחד הרגלים כשהו יודע שיש סיכוי גדול מאוד שיבנה בית המקדש לפני הרגל ואז הוא יפסיד מצווה דאוריתה של "שלוש פעמים בשנה יראה כל זכורך" ???? (השאלה מופנת גם ליהודים תושבי הגלות שלא באים לארץ ל 3 רגלים ולא רק לטסי אומן)
2. נסיעה לאומן לר"ה - אותו יום שכתב רבנו "שכל עניין ר"ה הוא א"י" - ביום שאנחנו מתפללים "שמחה לארצך ששון לעירך וצמיחת קרן לדוד עבדך" (אני בספק כמה א"י שמחה מכך שבנייה שרק חזרו עלייה עכשיו אחרי מאות שנים של גלות חוזרים לגולה כדי להשתטח על קברי צדיקים)
איך אתה מתפלל "ומפני חטאינו גלינו מארצינו"??? (או שאתה מתכן את זה ל "ובזכות הצדיק גלינו מארצינו ונתרחקנו מעל אדמתנו... ואין אנו יכולים לבוא ... ולעשות חובתנו..." ????
סיכום:
יכול להיות שתמצא התרים לטוס לאומן (כמו לכל דבר אחר ביהדיות) אבל ודאי שזה לא רצונו יתברך !!
ולא זה מה שיקרב את הגאולה !!
לדבר לאחרים בצורה כזאתשמחה ואמונה
הרב קוק אמרgolani
שמחה ואמונה איזה רעיון חכם.. נראלי אימצתי אותו גם.אניי!!!!
איך בדיוק כמו לימוד תורה ??otk100
נו....יהודי מרמ"ג
איך בדיוק השטתחות על קברי צדיקים מלמדת אותך תורה ?otk100
שמעשמחה ואמונה
נ מתכווןgolani
גולני- שאלהשמחה ואמונה
רבי נחמן הרב שלכם ?? -otk100
יא)וְכָל זֶה הוּא בְּחִינַת רֹאשׁ הַשָּׁנָה, כִּי כָּל עֲבוֹדָתֵנוּ בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה הוּא לְגַלּוֹת וּלְהָאִיר וּלְהַמְשִׁיךְ עָלֵינוּ קְדֻשַּׁת אֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל, שֶׁהוּא נַחֲלָתֵנוּ וּמְקוֹר קְדֻשָּׁתֵנוּ, כְּמוֹ שֶׁמִּתְחַנְּנִים וְצוֹעֲקִים כָּל יִשְׂרָאֵל קֹדֶם תְּקִיעַת שׁוֹפָר יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ וְכוּ' וּכְמוֹ שֶׁמְּבַקְּשִׁים בְּבִרְכַּת שׁוֹפָרוֹת תְּקַע בַּשׁוֹפָר גָּדוֹל לְחֵרוּתֵנוּ וְכוּ' שֶׁיְּקַבֵּץ נִדָּחֵינוּ מֵאַרְבַּע כַּנְפוֹת הָאָרֶץ לְאַרְצֵנוּ, וּכְמוֹ שֶׁכָּתוּב, "וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא יִתָּקַע בְּשׁוֹפָר גָּדוֹל וּבָאוּ הָאֹבְדִים וְכוּ' וְהִשְׁתַּחֲווּ לַה' בְּהַר הַקֹּדֶשׁ בִּירוּשָׁלָיִם". כִּי עִקַּר קְדֻשַּׁת אִישׁ הַיִּשְׂרְאֵלִי הוּא בְּאֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל שֶׁיֵּשׁ לְכָל אֶחָד וְאֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל חֵלֶק שָׁם וּכְפִי מַה שֶּׁמְּקַדֵּשׁ וּמְטַהֵר עַצְמוֹ כֵּן מַמְשִׁיךְ עָלָיו קְדֻשַּׁת אֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל וְכֵן זוֹכֶה לְהַחֲזִיק וְלִכְבֹּשׁ חֵלֶק מֵאֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל וְכֵן לְהֵפֶךְ, חַס וְשָׁלוֹם, כְּפִי חֲטָאָיו וּפְגָמָיו כֵּן פּוֹגֵם בִּקְדֻשַּׁת אֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל וְכֵן נִתְרַחֵק מִשָּׁם, כְּמוֹ שֶׁאוֹמְרִים, "וּמִפְּנֵי חֲטָאֵינוּ גָּלִינוּ מֵאַרְצֵנוּ וְכוּ'". כִּי עִקַּר הִתְגַּלּוּת מַלְכוּתוֹ יִתְבָּרַךְ שֶׁיִּתְגַּלֶּה עַל - יְדֵי מַלְכוּת מָשִׁיחַ שֶׁיָּבוֹא בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ הוּא בְּאֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל וִירוּשָׁלַיִם וּמִשָּׁם הִתְחִיל בְּרִיאַת הָעוֹלָם וּמִשָּׁם כָּל הִתְגַּלּוּת אֱלֹקוּתוֹ בָּעוֹלָם, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב, "כִּי מִצִּיּוֹן מִכְלַל יֹפִי אֱלֹקִים הוֹפִיעַ". וְעַל זֶה מִתְפַּלְּלִין בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה, "שִׂמְחָה לְאַרְצֶךָ וְשָׂשׂוֹן לְעִירֶךָ וּצְמִיחַת קֶרֶן לְדָוִד וְכוּ'"...
יב) וְאַף - עַל - פִּי שֶׁאָנוּ צוֹעֲקִין וּמִתְחַנְּנִים כָּל כָּךְ שָׁנִים לָשׁוּב לְאֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל וַעֲדַיִן אָנוּ רְחוֹקִים מִשָּׁם, אַף - עַל - פִּי - כֵן אֵין שׁוּם תְּפִלָּה וּצְעָקָה נֶאֱבֶדֶת אֲפִלּוּ שֶׁל הַפָּחוּת שֶׁבַּפְּחוּתִים, כִּי בְּכָל צְעָקָה וּתְפִלָּה כּוֹבְשִׁין אֵיזֶה חֵלֶק אוֹ נְקֻדָּה מֵאֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל עַד שֶׁבְּעִתָּהּ יְחִישֶׁנָּה, שֶׁיִּתְקַבְּצוּ כָּל הַנְּקֻדּוֹת שֶׁכָּבַשְׁנוּ בִּתְפִלּוֹתֵינוּ וְנָשׁוּב לְאֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל וּכְעֵין מַה שֶּׁכָּתַב אֲדוֹנֵנוּ מוֹרֵנוּ וְרַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה עַל מַאֲמַר רַבָּה בַּר בַּר חָנָה, כַּד חַם גַּבֵּהּ אִתְהַפִּיךְ וְכוּ' (סִימָן ב' לִקּוּטֵי - א). וַאֲפִלּוּ מִי שֶׁהוּא פָּגוּם מְאֹד וְאֵין לוֹ כֹּחַ בְּצַעֲקָתוֹ וּתְפִלָּתוֹ לִכְבֹּשׁ אֵיזֶה נְקֻדָּה וָחֵלֶק מֵאֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל, אַף - עַל - פִּי - כֵן צַעֲקָתוֹ פּוֹעֵל הַרְבֵּה, כִּי צַעֲקָתוֹ שֶׁצּוֹעֵק וּמִתְפַּלֵּל לָשׁוּב לְאַרְצֵנוּ הִיא בִּבְחִינַת מֶחָאָה הַמְבֹאָר בְּדִין חֶזְקַת קַרְקָעוֹת שֶׁכָּל זְמַן שֶׁהוּא מוֹחֶה אֵין חֶזְקַת הַמַּחֲזִיק מוֹעֶלֶת כְּלוּם. עַל - כֵּן אַף - עַל - פִּי שֶׁהֵם גָּזְלוּ מֵאִתָּנוּ אֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל שֶׁהוּא אַרְצֵנוּ וְנַחֲלָתֵנוּ, וְאֵין בָּנוּ כֹּחַ לְהוֹצִיאָהּ מֵאִתָּם מֵחֲמַת פְּגַם מַעֲשֵׂינוּ הָרָעִים, אַף - עַל - פִּי - כֵן מִתְפַּלְּלִים וְצוֹעֲקִים בְּכָל פַּעַם וּבְיוֹתֵר בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁאֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל הוּא שֶׁלָּנוּ, כִּי הִיא נַחֲלָתֵנוּ וּבָזֶה אָנוּ עוֹשִׂים בְּחִינַת מֶחָאָה לְהַסִּטְרָא אָחֳרָא שֶׁלֹּא יִטְּעוּ שֶׁאֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל תִּשָּׁאֵר כְּבוּשָׁה בְּיָדָם, חַס וְשָׁלוֹם, כִּי אֵין חֶזְקָתָם חֲזָקָה כְּלָל, כִּי אָנוּ מוֹחִים בָּהֶם עַל - יְדֵי שֶׁאָנוּ צוֹעֲקִים וּמְפַרְסְמִין בְּכָל פַּעַם, וּבִפְרָט בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה לְכָל דָּרֵי מַעְלָה וּמַטָּה שֶׁאֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל הוּא שֶׁלָּנוּ מֵאֲבוֹתֵינוּ וְסוֹף כָּל סוֹף נוֹצִיא אוֹתָהּ מִיָּדָם:
יג) וּמִזֶּה יָכוֹל כָּל אָדָם לְהָבִין רְמָזִים לְעַצְמוֹ לְהִתְחַזֵּק בְּכָל פַּעַם בִּתְפִלָּה וְתַחֲנוּנִים וּצְעָקָה לַה' יִתְבָּרַךְ יִהְיֶה אֵיךְ שֶׁיִּהְיֶה אֲפִלּוּ אִם יַעֲבֹר עָלָיו מָה, כִּי אֲפִלּוּ אִם רוֹאֶה שֶׁאֵינוֹ פּוֹעֵל, חַס וְשָׁלוֹם, בִּתְפִלָּתוֹ, אַדְּרַבָּא, הָרַע מִתְגַּבֵּר עָלָיו בְּיוֹתֵר, אַף - עַל - פִּי - כֵן יֵדַע וְיַאֲמִין שֶׁפּוֹעֵל הַרְבֵּה בִּתְפִלָּתוֹ וְצַעֲקָתוֹ, כִּי עַל כָּל פָּנִים תְּפִלָּתוֹ וְצַעֲקָתוֹ הוּא בְּחִינַת מֶחָאָה הַנַּ"ל, כִּי כְּבָר מְבֹאָר שֶׁקְּדֻשַּׁת שֶׁל כָּל אֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל הוּא בְּחִינַת אֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל וּכְשֶׁהָרַע מִתְגַּבֵּר עַל הָאָדָם בְּתַאֲווֹת רָעוֹת וּמִדּוֹת רָעוֹת זֶה בְּחִינַת שֶׁרוֹצֶה לְגָרְשׁוֹ, חַס וְשָׁלוֹם, מֵהִסְתַּפֵּחַ בְּנַחֲלַת ה' שֶׁהוּא אֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל וְכָל מַה שֶּׁחוֹתֵר לָשׁוּב לִקְדֻשָּׁתוֹ אֵין מַנִּיחִין אוֹתוֹ מֵעֹצֶם הַהִתְנַגְּדוּת שֶׁמִּתְגָרִין בּוֹ וְהוּא אֵינוֹ מִתְגַּבֵּר כָּרָאוּי נֶגְדָּם. עַל - כֵּן כְּשֶׁמִּתְגַּבֵּר אַף - עַל - פִּי - כֵן בִּתְפִלָּה וּצְעָקָה לַה' יִתְבָּרַךְ אָז לֹא יוּכְלוּ לְגָרְשׁוֹ וְלִכְבֹּשׁ חֶלְקוֹ בְּאֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל חַס וְשָׁלוֹם, בְּשׁוּם אֹפֶן, כִּי תְּפִלָּתוֹ וְצַעֲקָתוֹ הִיא בְּחִינַת מֶחָאָה שֶׁעַל - יְדֵי זֶה אֵין יְכוֹלִין לְהַחֲזִיק בְּנַחֲלָתוֹ בְּשׁוּם אֹפֶן, כִּי אֵין חֲזָקָה מוֹעֶלֶת כְּשֶׁיֵּשׁ מֶחָאָה נֶגְדּוֹ וְכַנַּ"ל:
ועוד רבי נתן מאריך שם על קדושת ארץ ישראל בבחינת ר"ה - ע"ש
זה לא סותר..שמחה ואמונה
בוואדי שהוא אמר לנסוע כי בתקופתו כמעט ולא היוotk100
אגב גדולי רוב רבני ברסלב (לא החוזרים בתשובה) נגד נסיעה לאומן ! (הרב המוהל למשל שהוא נחשבש כיום לאחד הרבנים הגדולים בברסלב)
יש מחלוקת גם בתוך ברסלב אם לנסוע או לא.ii
אתה מכיר את הרב ברלנד?.והמוהרשא?שמחה ואמונה
אני לא מספיק מכיר את כל הרבנים שם...ii
רבנים זה משהו אחדשמחה ואמונה
על המוהרשא לא שמעתי אבל הרב ברלנד הוא חוזר בתשובה.otk100
זה לא משנה.. זה אומר שהוא לא גדול דור..?שמחה ואמונה
מה קורה איתו בזמן האחרון?golani
באמת?..שמחה ואמונה
ברב ברלנד?שיח השדה..
כן.. למה נראה לך שהוא מסתובב עם שומרים..?שמחה ואמונה
אבל למה לפגוע בו?שיח השדה..
אני לא אמרית שהוא לא רב גדול !!otk100
והרבנים שגדלו מיגיל 0 גדלו על פי תורת ברסלב הולכים על הדברים החשובים ולא על הדברים המלהיבים..
זה לא קשור הרב ברלנד לא מחפש ריגושים..שמחה ואמונהאחרונה
אבא שלי ציטט ליgolani
אזשמחה ואמונה
מחלוקת לשם שמים.ii
אתה יודע מה הלך שם?שמחה ואמונה
שאלתי כי אני באמת לא יודעת..שמחה ואמונה
חול חול ואין מה לאכולgolani
הרב אמר 6 שעות היתבודדות ומובטח לו בע"ה.'ערבות הדדית'
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
געגועצאצא
וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...
יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו
ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד
מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?
סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק
היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!
ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה
אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל! על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.
מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה
אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס"
יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך
להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי
תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס
תודה!רק להידבק בצדיק
השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?
כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע
לפני שאשלח אגיד מה שאלתי ובקשתי.
1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?
2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .
וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן
אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?
שכוייח...
אומןאשר ברא
אף פעם לא הייתי אצל רבנו.
ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..
קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.
ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.
האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?
כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.
רעיונות? מחשבות? הגיגים?
תודה!