פורום בית המדרש
בהנהלת: טיפות של אור
מכתב פתיחה
הנהייה ל'חסידות' - צורך הדור או מפלט נח -מה דעתכם?השם הוא המלך!
צורך הדו שהפך להיות מפלט נחשמחה ואמונה
*צורך הדורשמחה ואמונה
אממ..הרועה
כשזה נוצר זה היה צורך דור, כיום אני מתחיל לחשוב שזה צורך דור כמפלט נוח.
יש הרבה אנשים שאני חושב שבלי ה"שטויות" האלה לא היו נשארים דתיים, אז כל עוד זה משפר סבבה אם זה כתחליף לאמת אז לא.
צורך הדור שכשהולכים אחריו באמיתיות הוא מחיה.חילא דמשכנא
אוף. גנבת לי!בצי.ג
צורך הדור, רק שצריך לדעת עד כמה אנחנו לא בורחים לשם כשנוח (במיוחד בברסלב)
בצי.ג יש לי תחביב כנראה להציק לך ע"ע לשון יותר יפהחילא דמשכנא
נראה לי שזה היה שנון מדי כי לא הבנתי כלום
בצי.ג
יש ויש.ii
מסכימה עם שמחה ואמונה והרועה.שיראל.
איך? אנחנו אמרנו שני דברים שונים.הרועה
מה שונה?שיראל.
שניכם אמרתם שזה צורך הדור שהפך להיות מפלט נוח..
לא..הרועה
צורך דור כמפלט נוח.
שיהיה.אז אני מסכימה עם שמחה ואמונה.משנה?
שיראל.
לא מסכימה עם זה ספיציפית ^^.הסנה-בוער
בס"ד
גילו בדורנו גם אמצעי פריצות חדשים וכו', זה אומר שאנחנו צריכים להשתמש בהם?
הסנה -זה לא אותו דברשמחה ואמונה
כי זה משהו חומרי וזה משהו רוחני אין מה להשוות בכלל..
אוקי..הסנה-בוער
בס"ד
יש בזמן האחרון טרנד של ליסוע להודו ולעבוד שם ע"ז. לעשן סמים- וזה לוקח אותם ל'מקומות רוחניים אחרים'.
זה נותן לגיטימציה? לא! אז מה אם זה טרנד!
אני לא אומרת שהחסידות זה לא טוב, אבל לא כל מה שהוא טרנד הוא צורך הדור טוב.
זאת הבעיה העיקרית עם דברים כאלההרועה
אי אפשר באמת לדעת אם זה השגחה ניסיון או סתם דבר.
|עם ליד|פגזניקית גאה!
הסיבה שהחסידות היום נכנסת לכל מקום היא הכנה לגאולהבן ציון גגולה
ב"ה
שהחלה מהבעל השם טוב דרך רבותינו נשיאנו ועד לרבי מלך המשיח שליט"א
שההפצה של המעיינות חוצה פועלת את ביאת המשיח ולאחר שהם הופצו והמשיח נתגלה
ונתכסה נשאר רק לקבל את פניו ומלכותו מלך מבית דוד.
להתאחד יחד ולהשלים את 4 רבדי התורה - נגלה ופנימיות התורה
שהיא רזין דרזין השמן של חג חנוכה שמאיר ויאיר לעולם ועד
יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד
הבעיה היא שאין בדורתולתול
שלנו "מתנגדים" כמו שהיה בדורות שבהם התחילה והופצה החסידות.
אין איזון.
דווקא יש..Talrats
והם נקראים רמבמיסטים.
אז ככה:אנונימי (פותח)
ככלל, בכל דבר כמעט יש דברים טובים וגם דברים פחות טובים. ולכן ברור שיש גם דברים טובים בחסידות (גם אם לא כולם חושבים ככה). ובפרט- מרן הרב זצ"ל (בעין עי"ה) אומר שיש 2 דרכים של הנפש לעבודת ה'. 1. השכל - העשייה הטכנית. ישנם הרבה מצוות שרובם מורכבות מפעולה טכנית בלבד (לכאורה) וגם ישנם הרבה פרטים ודקדוקים במצוות, ובשביל הדברים הללו מספיק רק שכל (לכאורה). 2. הרגש - עבודת הלב והרגש. עשיית המצוות רק ע"י פעולה/עבודה שכלית היא חשובה, אבל איך יהיה אפשר לקיים עוד כמה מצוות עיקריות (כגון- עבודת הלב, אהבת ה' אמיתית, שמחה פנימית בעבודת ה') בלי כח הרגש, הרי כל העשיה הטכנית היא קרה ואין בה שום חמימות וגם אין בה איזה משהו מיוחד והיא כמו כל פעולה אחרת שמבצעים. לכן ה' נתן בנו את שני הכוחות העיקריים האלו בנפש, כדי שהם יאזנו אחת את השניה. (עכ"ד). והחסידות יצאה לאור (בזכות הבעש"ט זי"ע) מפני שאותו דור היה כמעט אבוד מבחינת העבודת ה' שלו, וחוץ מכמה צדיקים שישבו בכל עיירה והיו לומדים תורה, כל השאר בקושי ידעו איך לומר "שמע ישראל", והחסידות באה והדגישה הרבה יותר את עבודת הרגש (לפני זה כמעט לא היתה עבודת הרגש) ואז הרבה יהודים התחילו לבעור באש הזאת של הרגש ואפילו היו יהודים שמעמי ארצות גמורים נהפכו לצדיקים ענקיים. אבל מצד שני, עבודת השכל (שהיא חלק מאד עיקרי בעבודת ה' וכמעט כל המשנה והגמרא והראשונים והאחרונים מלאים בה) שהיא כל ההלכות והפרטים בחיי היום יום של היהודי החלה להעזב. ובעיקר בגלל זה הגיעה מחלוקת ה"מתנגדים" ובראשם הגר"א זי"ע. ועל זה מרן הרב זצ"ל כותב (פנקסי הראי"ה א', פסקה ב') שעיקר מחלוקת הגר"א על החסידים היתה מהסיבה הזאת, שיחידי סגולה בעמ"י שהגיעו לדרגה מאד גבוהה בעבוד' ה' באמת כן יכולים לעבוד את ה' בצורה של "מעל המעשה", כלומר לעלות מעל הפרטים הקטנים של ההלכות (שבעיקרון ככה תנועת החסידות נהגה), אבל בתור ציבור שלם אי אפשר לעשות את זה וזה יכול לגרום למין "שינוי תורה". ובגלל שזה כ"כ מסוכן שיהיה כזה דבר, הגר"א עשה התנגדות מאד מאד חזקה (וזה הגיע עד כדי הלשנות לשלטונות) על החסידות, כדי למתן אותה שלא תשנה את התורה. אבל עד כאן כל ההיסתוריה. ומאז השתנו הרבה מאד דברים. למשל: היום יש הרבה מאד ת"ח ב"ה. אמנם יש גם הרבה יהודים פשוטים (והם דתיים), אבל זה ממש לא כמו באותו דור. אבל מצד שני: היום ישנם יצרים ופיתויים פי אלף מאשר אז. עם כל ההתקדמות של העולם והטכנולוגיות והנגישות לכל דבר הגיע צל שחור וענק שמאיים מאד על הדור ואפילו על צדיקים. רח"ל. ולכן: להרבה מאד אנשים החסידות די נצרכת (בעיקר בגלל הדיכאון והנפילות באותה תאווה רח"ל, אבל גם בעוד דברים היא מאד נצרכת, וגם עבודת ה' עם הרבה רגש נצרכת בדורנו) אבל מצד שני כמובן אסור שיהיה חוסר איזון בין הרגש והתעלות הנשמה לבין השכל (ההלכות). וצריך תמיד למתן. (לדוג' - א"א להתפלל כל יום שחרית ב12 ולהגיד כל פעם אחרי זה "העיקר להיות בשמחה" (סתם נתתי דוג' מברסלב.. אבל יש עוד הרבה נקודות של עוד חסידויות) ). אבל הרב זצ"ל אומר (כתוב בשמו בליקוט "מאמרי ראי"ה") שהחסידות לא תוכל להימשך לעד ומתי שהוא היא תפסיק וכבר רואים היום שהחסידות האמיתית (מה שהיה עד לפני מאה שנה) כבר דועכת וברוב החסידויות כבר מתפללים בזמן ומקפידים הרבה יותר על ההלכה. וחוץ מזה שכנראה תורת החסידות לא תקרב לבדה את ביאת המשיח (כמו שהחסידים חשבו פעם) אלא גם תורת א"י של מרן הרב קוק זצ"ל. ובקיצור החסידות זה בעיקרון טוב (וגם מה שטוב אז לא לכולם אלא תלוי למי) אבל אסור להגזים איתה ובמיוחד מי שהולך ע"פ תורת הרב זצ"ל אז אפשר (ולפעמים צריך) ללמוד גם חסידות ולהתנהג גם ע"פ החסידות אבל לא לעזוב את תורת הרב זצ"ל שבלעדיה הגאולה לא תגיע.
צורך הדורמושיקו
ותרופה מיוחדת לכל תחלואיו
וגם כהכנה לגאולה שאז זו התורה שילמדו
וכאן הבן שואל...חסיד של הרבי
כמה מהידענים פה למעלה שמבינים חסידות מהי, פתחו ספר חסידות אי פעם בחייהם?
מה זה משנה?עוזיה
מספיק לדעת רקע כללי על הכיוונים והגישה, בכדי לנסות להבין מה מושך חבר'ה לשם.
ואיי איזה הקפצה...קשקשןאחרונה
לדעתי זה ממש צורך הדור, כמו תרופה, אבל ודאי שיש כאן איזשהו מפלט נוח - הראייה הראשונית, כי אחרי שנכנסים לחסידות ברצינות, רואים שיש שם עבודה לא פחות קשה, ואפ' יותר קשה ממקומו אחרים.
אתה צריך תמיד להתעסק עם עצמך ולתת תשובות למצב שלך, להשתפר, ולעמוד מול ה' בלי פוזות, תאמינו לי, זה קשה חבל"ז.
תפילה ללידה קלהחירטטתי
אשמח אם תוכלו להתפלל ללידה קלה לנעמה בת רבקה
שיהיו בשורות טובותליפא העגלוןאחרונה
משניות זרעיםלעבדך
האם לדעתכם יש מסכתות שמוטב להקדים כדי להבין מסכתות אחרות בסדר זה או פשוט ללמוד על הסדר?
שאלה מעט שונה - אם אני רוצה ללמוד תחילה את המסכות הקלות האם יש כמה [חוץ מברכות] שקלות יותר או לחילופין יש כאלו שקשות יותר?
רוב תודות..
אתה יכול ללמוד על הסדר. חוץ מקצת מתמטיקה אין מעכבפתית שלג
(בעיקר בפאה\כלאיים).
ממליץ מאוד ללמוד עם משניות קהתי ולעשות הספק יומי.
לא בשמים היא, מה שצריך זה בעיקר משמעת עצמית.
בהצלחה! תעדכן כשסיימת
לדעתי תשקיע בידע המקדים של המושגיםזיויק
וככה תוכל ללמוד על הסדר.
למשל, תקרא את ההקדמות של קהתי.
למשל, תקרא את ההקדמות של קהתי.
מבחינת ידע קודם..אדם כל שהואאחרונה
עבר עריכה על ידי אדם כל שהוא בתאריך כ' בחשוון תשפ"ו 16:57
נדמה לי שאפשר להסתפק בידע בסיסי, כמו ההקדמות של הרב קהתי שהוזכרו כאן.
לגבי קושי - נראה לי כלאיים קשה יותר, ואולי גם תרומות.
למה כשאברהם אומר לאליעזר לקחת אשה מארצי וממולדתי,קעלעברימבאר
אליעזר משנה בסיפורו למשפחת רבקה ואומר "ממשפחתי ומבית אבי". כאילו אליעזר מחליף משימה ומחליט לקחת אשה דווקא ממשפחת נחור כאילו לזה שלחו אברהם, בעוד,שאברהם שלחו לקחת אשה מארצו בין ממשפחתו ובין לא.
הראיה שאברהם אמר לו לקחת ממולדתו ומארצו: א. "כי אם אל ארצי ומולדתי תלך ולקחת אשה לבני ליצחק"
ב. שאליעזר מגיע לחרן במקום לשאול בחרן איפה משפחת נחור (מה שיעקב עושה בהגיעו לחרן) אז הוא עושה את מבחן המעיין, משמע שהוא מחפש אשה מארצו של אברהם, אך לאו דווקא ממשפחתו. ג. הוא נותן תכשיטים לרבקה ורק אז שואל בת מי את, משמע שהוא נותן את התכשיטים בלי לדעת את משפחתה בכלל, בעוד שבסיפורו הוא משנה ואומר שקודם כל שאל בת מי את ורק כשנודע לו שהיא ממשפחת נחור אז הוא נותן את התכשיטים
מהלך מוכר אומר שכל השינויים נועדו ללמד אותנו איךטיפות של אור
להיות שליח. להעמיד את המטרה מעל הטובה האישית
במקרה הזה, השינוי ל"ממשפחתי ומבית אבי" נועד להחמיא למשפחת בתואל ולגרום להם להסכים
במקרה הזה, השינוי ל"ממשפחתי ומבית אבי" נועד להחמיא למשפחת בתואל ולגרום להם להסכים
אז:קעלעברימבאר
א. וזה מצדיק לשקר?
ב. בעניין המחלוקת שלנו האם הדרך ארץ בבראשית קשורה ישירות להווצרות עם ישראל - האם השינוי בין ארצי ומולדתי למשפחתי ובית אבי הוא מקרי? ולמה ה' דאג לעשות נס לאליעזר שדווקא מישהי ממשפחת אברהם תשאב ראשונה? והאם אליעזר לא למד מהנס משהו?
ג. למה התורה חוזרת פעמיים על הסיפור שאורך עשרות פסוקים, כאשר אנו יודעים שגופי תורה נכתבו בקצרה אך "יפה שיחתן של עבדי אבות". כאשר עיקר השינוי בפעם השניה הוא השינוי ממולדתי למשפחתי
ד. מרש"י על פי המדרש אפשר ללמוד שאחרי נס המעיין אליעזר מבין שאשה ליצחק תלקח דווקא ממשפחת אברהם. כי רשי מפרש את דברי אברהם בתחילת הפרשה והיית נקי מאלתי - קח לו אשה מבנות ענר אשכול וממרא. אבל אליעזר בסוף הפרשה אומר "ואם לא הגידו לי ואפנה על ימין או על שמאל" רשי - ואקח ליצחק אשה מבנות ישמעאל או לוט
ה. בשם מי הרעיון שכתבת?
אה אז כבר הייתה לך תשובה...טיפות של אור
כרגיל אין לי עניין בוויכוחים 
שמעתי וקראתי את המהלך שהזכרתי הרבה. כמדומני מופיע גם במכתב מאליהו
יש לי תיאוריה חלקית, אבל אשמח לשמוע רעיונות, ואיךקעלעברימבאר
אתה מסביר את רשי שכתבתי ב ד?
שגם לוט וישמעאל ממשפחת אברהם, אבל פחות,טיפות של אור
ובכל מקרה הם לא כנענים
אז למה בתחילת הפרשה אברהםקעלעברימבאר
לפי רשי והמדרש אומר לאליעזר שאם לא ייתנו לך בארם נהריים אז קח לו אשה מבנות ענר אשכול וממרא ולא אומר לו קח מבנות לוט או ישמעאל? ולמה בסוף הפרשה רשי אומר שאליעזר אומר שיפנה ללוט או ישמעאל ולא שיפנה לשאר ארם נהריים?
כאמור אין לי עניין בוויכוחים
יש על זה אריכותטיפות של אור
במפרשי רשי. על המדרש עצמו לא קשה, כי בבראשית רבה כתובה רק הדרשה על לוט וישמעאל
ענר אשכול וממרא זה לא מהמדרש?קעלעברימבאר
לא שאני מכירטיפות של אור
אוליטעמי🍫
יתכן להגיד שרשי מפרש את דברי אברהם דווקא לענר אשכול וממרא בגלל שאברהם יודע שבנות לוט כבר לא פנויות ושצאצאי ישמעאל לא מתאימים ליצחק, בעוד שאליעזר לא יודע את שני הדברים האלו ולכן כשרשי מפרש את דברי אליעזר הוא כותב את בנות לוט וישמעאל
הגיוני. אבל לאור ההבדל בין ציוויקעלעברימבאר
אברהם "ולקחת אשה ליצחק מארצי ומולדתי" לבין הבנת אליעזר אחרי נס המעיין שה' חפץ דווקא באשה ממשפחת אברהם ושינויו בסיפורו מדברי אברהם לגרסא-"ממשפחתי ומבית אבי", אז מובן למה רשי בדברי אברהם מדבר שאברהם חפץ מבנות ענר ואשכול שהרי כל הסיבה ללכת לארם נהריים היתה לא לקחת מבנות כנען, ואם אין שם אז מוטב כנעניות צדיקות.
בעוד שאליעזר מבין אחרי הנס,שאשה צריכה להיות דווקא ממשפחת אברהם, ולכן מעדיף את בנות לוט או ישמעאל הפחות צדיקות, מאשר בנות ענר ואשכול הצדיקות.
כלומר אליעזר מבין אחרי נס המעיין, שה' רוצה שאשה ליצחק תהיה דווקא ממשפחת אברהם, ולכן ה' סידר בנס שדווקא רבקה תבוא ראשונה ובדיוק תשאב לגמלים.
ומכאן השינוי בין סיפור המקורי לסיפור אליעזר למשפחת רבקה. ולכן שיחתן של עבדי אבות יפה, כי כתלמידי האבות הם מבינים בעקרונות האבות דברים שהאבות עצמם לא הבינו, כתלמיד שמוצא בדברי רבו חידושים שרבו עצמו לא שם לב אליהם.
@טיפות של אור אגב, זה התשובה שלי לשאלה
יפהנוגע, לא נוגעאחרונה
קמפיין ישיבת מצפה יריחועולה חדש
שלום,
אני תלמיד בישיבת מצפה יריחו, אני מקבל מהישיבה המון, אם ברוחניות, אם בלימודים ואם במידות.
הישיבה מכוונת למצוינות למען עם ישראל, ויש לה מאות בוגרים בצבא, בהיי-טק, ברבנות ועוד.
לישיבה גם יש מעל 7 גרעינים תורניים שפועלים למען חיזוק עם ישראל.
יצאנו בקמפיין התרמה לישיבה ע"מ להמשיך את המפעל ולהגדילו.
אשמח אם תוכלו להיות שותפים במפעל הגדול למען עם ישראל.
הוראת קבע של 100-200 שקל לשנתיים שלוש יעזרו מאד, אפילו תרומה חד פעמית של סכום נאה.
כל שקל יעזור, לקחתי על עצמי יעד גדול ואשמח שתעזרו לי לעמוד בו.
תודה רבה, מעומק הלב על פתיחת הלב שלכם, אין עליכם עם ישראל!!!
https://causematch.com/ymy/534282.
למען עמו באהבה
יש עם או שבט בתנך בשם הגרים או הגריים. האם זה קשורקעלעברימבאר
להגר? האם זה שבט ישמעאלי, או שמא מבני קטורה וזה מקושר לכך שקטורה היא הגר במדרש? השבט מתואר כשוכן המדבר ממזרח לארץ ישראל מקום בני ישמעאל וקטורה. מצד שני בפדט קטורה אינה הגר. וכתוב גם "לבני הפילגשים אשר לאברהם" משמע שני פילגשים הגר וקטורה. מצד שני זה יכול להיות כמו "ובני דן חושים" או כמו "בני דודים" למרות שגם הם אם הם מדוד אחד
ראה כאןשלג דאשתקד
תסתכל באבן עזרא ורד"ק ורי"ד:
לא קצת דחוק לומר שהיו לה בנים מבעל אחר?קעלעברימבאר
לעיתים זה סתם דמיון צלילי, כמו כוש וכושן. זה גם יכול להיות שבט ישמעאלי שנקרא על שם אמא של ישמעאל, כמו שהצידונים בני צידון בכור כנען נקראו הכנעני
עוד מראי מקומות (שחולקים)טיפות של אור
(מצאתי בחיפוש, אני הכרתי רק שזה בני הגר)
MikraotGedolot – AlHaTorah.org
MikraotGedolot – AlHaTorah.org
MikraotGedolot – AlHaTorah.org
MikraotGedolot – AlHaTorah.org
תודה🙂קעלעברימבאראחרונה
דפי מקורות מפורטים וסדרת שיעורים ללימוד הלכות שבתעיתים לתורה
שמחים לעדכן על זמינות סדרת בהלכות שבת הכוללת דפי מקורות מפורטים ושיעורים מצולמים של הרב ירון אליה רב קהילת רינת ירושלים ביד בנימין וראש הכולל שם.
כל השיעורים כוללים מקורות מהגמרא ועד לפוסקי ימינו, על פי שיטות הפסיקה השונות למעשה לספרדים ולאשכנזים. ומותאמים לקובעי עיתים.
ניתן ללמוד מדפי המקורות לבד או בצירוף השיעור. וכן לשמוע את השיעורים בדרך בוידאו או באודיו.
בהצלחה רבה!
כבוד ועונג השבת
איסור מוקצה
בישול בשבת
בישול אחר בישול ואחר אפיה וצליה
הנאה ממעשה שבת
מלאכות שבת
תיקון אוכלין – צביעה, מליחה ומירוח באוכלין
רפואה בשבת
רפואה בשבת וגזירת שחיקת סממנים
כללי מלאכות שבת
מלאכת מחשבת א' - דבר שאינו מתכוין, פסיק רישא ומלאכה שאין צריך לגופה
אתגר: איך קראו לאשתו של לוט?רק אמונה
מה שמעניין השאלה אם היא היתה ילידת סדום?קעלעברימבאר
כי אז יוצא שדוד ממש צאצא של אנשי סדום.
לתשובה, פלוטית או עירית, לא?
לפי הת"י היא מבנות סדוםטיפות של אור
ולכן הסתכלה אחורה לראות מה קרה לבית אביה
(אבל לפי מדרשים אחרים היא הסתכלה לראות מה קרה לבנותיה שנשארו, אז אולי הם חולקים)
לפי התרגום ירושלמי היא גם עתידה לחיות בתחיית המתים
יישר כוח , חידשת לי🙂קעלעברימבאר
מהרב הדרי שמעתי שהמדרש שנעמה היא אשת נחטיפות של אור
מלמד שאין רע גמור, וגם מהשושלת של קין יצא דבר טוב
אז אני מניח שאפשר להוציא את אותו מסר מכאן - שאפילו מסדום יצא משהו טוב. אומר המדרש: 'קום קח את אשתך ואת שתי בנותיך הנמצאות' - שתי מציאות, רות המואביה ונעמה העמונית. 'מצאתי דוד עבדי' - היכן מצאתיו? בסדום.
אז אני מניח שאפשר להוציא את אותו מסר מכאן - שאפילו מסדום יצא משהו טוב. אומר המדרש: 'קום קח את אשתך ואת שתי בנותיך הנמצאות' - שתי מציאות, רות המואביה ונעמה העמונית. 'מצאתי דוד עבדי' - היכן מצאתיו? בסדום.
יפה🙂קעלעברימבאר
מהמדרש משמע שלא רק שאפשר להוציא מסדום משהו טוב, אלא,שחובה להוציא זאת ועד בירור זה מלכות ישראל לא תהיה שלימה. ושהמשהו טוב הזה הוא הנתן את הכוח והחיוניות לסדום, לפי גישת הקבלה וחלק מהפסיכולוגיה, שהרע לא יכול להתקיים ללא נקודה טובה שתעמוד בבסיסו. ולפי הקבלה שכל רע בעולם הוא בעצם טוב שעוות ונכנס למקומו ושעתו הלא נכונים, שהרי אין לך דבר שאין לו מקום ושעה. ולפי הכלל של חזל שכל דבר שקר שאין לו קצת אמת לא מתקיים.
"מצאתי דוד עבדי" בסדום מצאתיו
"מצאתי דוד עבדי" בסדום מצאתיו
עיריתadvfb
הרמב"ן אומר
אז מי זו פלוטית?קעלעברימבאר
ומעניין עם עירית.מלשון עיר
לא מכיר אותהadvfb
אם יוצא לכם להפגש תמסור ד"ש
הגיפיטי אומר שפלוטית היא בתו של לוטקעלעברימבאר
פלוטית הבת של לוטשפלות רוח
רוצים לדעת מניין הידיעות שלי? ממשכן שילה
דוקא אני מכיר שזה עידיתפתית שלג
אמתלאי או אמתלא?קעלעברימבאר
צללפונית או הצללפוני?
אכן עידיתחוואיתחייאתית
לזכרוני המנהג לא לקרוא לאדםקעלעברימבאר
על שם אדם רשע זה רק אם האדם מוזכר בשמו בתנך. כאן זה במדרש לא בתנך. מן הסתם זה לא שמה האמיתי, אלא כוונת חזל לומר שסדום היתה העידית של ארץ ישראל. שהרי עידית זה הקרקע הכי משובחת
גרסאות במדרשיםטיפות של אוראחרונה
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 20:17
בפרקי דרבי אליעזר (למשל) עירית, בתנחומא (למשל) עידית
עידיתשפלות רוח
מה אני מפספס?בנות רבות עלי
הזוהר מביא פסוקים מסוימים מתהילים. אבל זה נראה כאילו הוא מערבב כמה פסוקים ביחד ..
בכל מקרה, ציטוט של חלק מהפסוק נשמע לי מאוד מוכר ואני יודע שזה כתוב.. אבל מחיפוש שעשיתי אין את הפסוק הזה. משהו מוזר..
זה ציטוט של הזוהר : ועל דא אמרינן דישראל יהבי עוז לאלהי"ם, דמקיימין עלמא, אלהי"ם דא שכינתא, ואם ח"ו אי ישראל ישתכחו חייבין, מה כתיב (תהלים נז יב) רומה על השמים אלהי"ם וכו', משום דרשת הכינו לפעמי, כפף נפשי בסבת חמס ושנאת חנם, כרו לפני שיחה וגו'.
רומה על השמים... שייך לרשת הכינו לפעמי..
כפף נפשי גם כן שייך..כרו לפני שוחה שייך.
אבל.. סבת חמס ושנאת חנם... לא. אני משוכנע שקראתי את הפסוק הזה בתהילים.. אבל הוא פשוט לא נמצא. משהו מטורף.
שמישהו יסביר לי מה קורה כאן.