הנהייה ל'חסידות' - צורך הדור או מפלט נח -מה דעתכם?השם הוא המלך!
ורק להבהיר: כוונתי כאן לחסידות בכללה, ולאו דוקא לחסידות ברסלב ספציפית.
 
אשמח לתשובות.
התכוונת נהירה בטח...נ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
לדעתי זהו צורך הדור בגלל שזה כביכול "מפלט נח" ועכשיו אני יסביר...!!
 
מפלט נח זה נשמע כאילו לא עושים כלום בחסידות וכל היום יושבים ומעשנים נרגילה וזה ממש לא נכון אלא גם בחסידות עובדים ואפילו קשה.....אבל בחסידות, העבודה (תהיה איך שתהיה) תמיד היא תהיה מתובלת בשמחה וזה כביכול מה שהופך אותה ל- "נח" לכן צורך הדור הוא שמחה ועידודים וזה כביכול מה שהחסידות נותנת עבודת ה' בשמחה ולהרגיש שה' מאוד מאוד גאה בך ורוצה אותך מאוד קרוב אליו וה' איתך עמך ואצלךתמיד!!!!   מקווה שהבינו אותי ועוד יותר מקווה שדבריי נכונים!!!!! חזקו ואמצו בעבודתכם נ נח נחמ נחמן מאומן!!!!!!
מקסיייים!! יישר כח!!אזמרה...
הפירוש של חסידות- הוא "פנימיות התורה".

וכתוב שהקב"ה- "הסתכל בתורה וברא עלמא".

ועליה הוא אמר: "בה נפשי כתבית יהבית"=

"בה את נפשי- כתבתי ונתתי".

הקוד הגנטי של העולם- זה ה' יתברך והתורה.

וע"י לימוד החסידות, אנחנו מגלים את אור הקדושה הזאת,

בכל דבר\אדם\ מקרה\מצב\ שבבריאה.

כי היא פנימיות ומשמעות הכל.

וכך אנחנו מכוונית אל התכלית,

וכך אנו פועלים בחיות אמיתית.

איייייייייייייי  שנזכההההה.......
*מכוונים.. =)אזמרה...
{ (ל:  " נ- נח זה הכל " ) :
 
יש שתי מילים שונות,
 
בעלות עניינים מקבילים,
 
ואותיות אחרות :
 
גם  "נהיה"
 
( = לשון "נוהה כצאן יוסף"),
 
וגם "נהירה"
 
( = כזרימת נהר..)  }
 
=)=)=)
תיקון טעותנ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
זה "נוהג כצאן יוסף" ולא "נוהה כצאן יוסף"
בדיוק אחרי ששלחתי-אזמרה...
נזכרתי שככל הנראה
 
זה בעצם "נוהג" באמת..
 
אייי מחילה...
 
זה מה שקורה מדיבורים רבים מידי.. חח..
 
"עשרה קבין של שיחה ירדו לעולם
 
תשעה נטלו הנשים
 
ועל העשירי הן דיברו."
 
 
איייייייי זה מרגששששששש......אזמרה...
באות לי דמעוווווותתת.......
 
תדהר הרשפלד סיפר לנו באולפנה בשבועות... :
 
ר' צבי מזידיטשוב הלך בצעירותו לר' ברוך ממז'יבוז',
 
ואמרו לו שדבר אחד יש לשמור מכל משמר:
 
 לא להיכנס לחדר של ר' ברוך, בזמן שהוא אומר
 
  את שיר השירים בערב שבת קודש.
 
 כיוון ששמע כך נדלק בו החשק דווקא לעשות כן
 
והלהיב את אחד האברכים שיצטרף עמו,
 
ונחבאו שניהם מאחורי מתלה המעילים בפתח חדרו של ר' ברוך.
 
כשר' ברוך הגיע לפס' "סמכוני באשישות רפדוני בתפוחים
 
                            כי חולת אהבה אני"
 
הם ראו אותו נשען לאחוריו, על.... על אש!
 
המשמעות של הפס' היא: 'אני רוצה להסמך על אש!
 
                               היא זו שמחזיקה אותי!'
 
בדר"כ כשמבקשים להרגיע מישהו, נותנים לו מים,
 
וכדי להחיות מישהו, שופכים עליו דלי של מים..
 
אבל מה היהודי אומר?
 
'אני צריך כדי להירגע, כדי לחיות, שישפכו עלי דלי של אש..
 
אש קודש.. "והיה בליבי כאש בוערת עצור בעצמותי"..
 
רק אז אני מרגיש בטוח..
 
מחובק בידיים של אבא המלך הטוב...
 
"כי חולת אהבה אנייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייי "
 
המשך הסיפור....
 
באותם רגעים של הפס' הזה,
 
החסיד שהצטרף לר' צבי,
 
הרגיש שעוד רגע הוא בהתפשטות הגשמיות,
 
והאש הזו של ר' ברוך, הולכת לשרוף אותו ולהעבירו מן העולם.
 
אז הוא אילץ עצמו להתגלות ולצאת מהחדר.
 
אך ר' צבי...
 
הוא כל כך השתוקק להמשיך להיות שם בקדושה העצומה,
 
ולא היה אכפת לו שאפילו תפרח נשמתו.
 
אך ר' ברוך שכבר ראה אותו, חס עליו,
 
ועבר לסוג אור שהוא יוכל להכיל...
 
(תדהר ציין שזה היה אור הנקרא
 
נועם העליון.
 
 
ואם כבר הוזכר חנוכה...אזמרה...
אז מתקשר לעניין "מוסיף והולך" גם הפס':
 
"רועה ישראל האזינה נוהג כצאן יוסף".
 
ר' שמואל בר נחמני מבאר ביטוי זה כך:
 
"יוסף כנס משנות השובע לשנות הרעב,
 
אף אנו כנס לנו מחיי העולם הזה לחיי העוה"ב."
 
אנחנו מבקשים מה' שינהיג אותנו בדומה
 
להנהגת יוסף את "צאן מרעיתו", האנשים..
 
"יוסף"- זה מלשון "הוספה".
 
הוא הוסיף שנים של שובע.
 
הוא מלמד אותנו לכוון עצמנו להנהגת "מוסיף והולך".
 
שגם אנחנו נוסיף עוד ועוד כיסופים ואור והתלהבות,
 
בעבודת ה'. שנכנוס בחיים של:
 
"שובע שמחות את פניך נעימות בימינך נצח"
 
ומתוך כך אנחנו יכולים גם לבקש מה',
 
שיוסיף לנו  (כדרכו של יוסף),
 
"שובע" לחיי העולם הבא,
 
ואפילו..
 
עונג דקדושה, כאן בעולם הזה!
 
 
 
 
 
אזמרה-שמחה ואמונה
לפי התשובות שלך, נשמע שאת חייה באורות כל חייך
חח=]
אמןןןןןןןן ... !אזמרה...אחרונה
תתפללי עלי צדיקה
 
שאחיה את אור ה'
 
באמת
 
תמיד
 
אורות בכלים
 
ושהבלי העולם הזה
 
יהיו בבחינת
 
"כולא קמיה כלא חשיב"
 
כמו שלימד האדמו"ר הזקן..
 
( להרחבה... ניתן לפנות לאחד השירשורים הבאים,
 
הפותח במילים "אחים שלי",
 
בתגובה שמתחילה ב- "יפה לראות סיפורים",
 
על הלימוד המתוק מר' שמואל מונקעס
 
בעניין הנ"ל.)
 
תודה יקרה.
 
את מחזקת אותי להשתדל
 
להיות יותר עם ה'.
 
 
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך