ואני בכלל לא יודעת למה... זה א. (אבל זה מה שמרגיש לי נכון...)
אז אתם יכולים לשלוח לי טיעונים ונימוקים (שגם עמי הארץ יבינו..)
וזה עכשיו ממש ממש ממש קשההה לי! אבל אני אישה חזקה!!! נכון?
מחכה לעידודים...
ואני בכלל לא יודעת למה... זה א. (אבל זה מה שמרגיש לי נכון...)
אז אתם יכולים לשלוח לי טיעונים ונימוקים (שגם עמי הארץ יבינו..)
וזה עכשיו ממש ממש ממש קשההה לי! אבל אני אישה חזקה!!! נכון?
מחכה לעידודים...
את יכולה!!
(חוצמיזה בנים הם עם דפוק מינסיון)
חסרת טאקטאני איימתי....
סתם נראה לך השתגעת ![]()
(גמאני לפעמיים מתכתבת עם בנים ואחרי כמה משפטים כזה טוב אני משתדלת לא להתכתב עם בנים..חיחי
אממ לא נורא אז תיתכתבי קצת מה יקרה רק תיבדקי שזה מישו שכותב הרבה וממ ולא רק בנשואין וזוגיות אנערף קיצור מישו בגילך..)
וזה קרה כמה פעמים שפנו אלי... ואחרי כמה דברים טכניים חתכתי...
בא לי להתכתב עם בנים!!!
אבל בכל זאת לא.
תשאלי את @תות"ח! מיסכן ..
וגם אממ מי עוד @אוריה מרדכי אממ רשמתי לו שאנלא מתכתבת עם בננים ..
😭😭😭😭
נעשה לי עוול...
"מה פשעי ומה חטאתי"?
לא עשיתי כלום, ממש כלום...
למה להכפיש, למה...???
וזה יכול להגיעה לנושאים לא נואותים וזה גם הסיבה שאני לא מדבר עם בנות באישי
אמרתי שאני רוצה...
מניסיון
אמרתי שאני לא מתכתבת ואני רוצה עידוד...
למה שאני אתחיל???
אין לי כח לנסח שוב
הרגת...



חזקי ואמצי...!!
אני יודע שאת לא מדברת עם בנים באישי, אבל בבחינת לחזק את המחוזקים..
אשרייך שאת ככה, ממש לא פשוט ובפורומים פה בכלל לא מובן מאליו לא לדבר בכלל עם בנים באישי...


חסרת טאקטדביק מדי בשבילי...

(מה לעשות, אני בן טיפוסי...תמיד ברחתי מנשיקות..רק אחרי כמה שנים הסכמתי שההורים ינשקו אותי בברכה בערב שבת..
)
.... תתרגל...חסרת טאקט



כן, כנראה שזו לא פעם אחרונה שאני אראה את הסמיילי הזה...
אהבת ישראל!!

אבל מתישהו כבר נגמר ממה להשתעשע, לא...🤔
?
חסרת טאקט
!!תות"ח!טוב שאת פה להצחיק אותנו, ובמיוחד את @אהבת ישראל!!....
"צחוק זה טוב לבריאות..."
וקבלו איזה ציטוטון מיובל המטורלל:
"איזה כיף לי להיות מבולבל לערבב סוכריה עם חרדל, אוכל מהעוגה והיא שלימה זה אצלי בנשמה
"..
חסרת טאקטשנאמר: אדם בלי בדיחות אין לו עתיד....
המציאו את כל בדיחות הקורונה האפשריות, את כל בדיחות הפוליטיקה שאפשר לחשוב עליהן, מה כבר ימציאו עוד, אה...??
יאלה, כבר נמאס מהקורונה הזאת...!!!


אבל איך להוציא לאור את רעיונותיי...
?
חחחחח, גם אפשרות...



תקשיבב אחד הדברים הקוליייםםם
אני דווקא די טוב בזה....
וואו, תזכירי לי ובעז"ה בלנ"ד אוציא לקראת חודש אדר שרשור ממים קטלני...!!
@משבצת @משבצת @משבצת..(אחת מהן.)
תתייגי לו...
דרך אגב, את לא נושכת, נכון...
?
חזק ברמות...!!!

את שופעת רעיונות היום...



אולי תשפיעי אותם החוצה...?
תות"ח!איזה בזבוז...


יפה, תני פוש ותגמרי עם זה...
מה זאת אומרת...?!!
פשוט תני לחוש החרטוט לעשות את העבודה בשבילך...
משהו בסגנון:
"כאיש חינוך וחברה, אני משתדל להיות אישיות לדוגמה וכל מסר שאני מלמד את החניך/תלמיד אני מיישם אותו בחיי המעשה ואף משתף את תלמידיי/חניכיי באירועים שבהם הערך/מסר בא לידי ביטוי בחיים שלי...
אני דואג לדאוג ולטפח רצונות ושאיפות, ומסתכל על כל אדם כעולם ומלואו, ועל כן לכל מעשה יש בבסיסו כוונה טובה, רצון טוב, גם אם הוא אינו נראה לעין באותו רגע.. לדוגמא: ילד שמפריע ורוצה תשומת לב, לא כי הוא ח"ו אוהב להפריע ולהרוס לך, אלא כי הוא לא מספיק מקבל אהבה ותשומת לב בדרך הרגילה והוא מנסה להשלים אותה בדרכים אחרות ועל כן אין לדכא את הרצון שלו, אלא לקחת אותו ולנתב אותו לדרך נכונה ולמקומות טובים שבהם הוא יקבל את מבוקשו בצורה אמיתית ולא חלילה יגרום בדיוק ההיפך...
משתדלת להקנות ערכים ע"פ הדרך החינוכית שטובה לכל אחד, לא דרך אחת כללית ומי שלא מתאים שילך: "חנוך לנער על פי דרכו גם כי יזקין לא יסור ממנה".
משתדלת להיות מחוברת באופן אישי לתלמידים/חניכים וליצור קשר אישי, כדי שבסופו של דבר הם ירגישו קשורים אליי ולא שפשוט באתי להעביר משהו והלכתי, בלי באמת לדרוש בשלומם וכו', אלא באמת אכפת לי מהם...
טוב, כתבתי משהו כללי, את מוזמנת לשאוב השראה וזה, סתם כתבתי משהו כללי כזה, צריך הרבה פירוט ושפצור...
בהצלחה...!!!
אתה אשכנזי במקרה?
מדוע...??
לא הבנתי כ"כ מה הקשר...
אני גם מדריך וזה(שנה רביעית..) אז יכלתי לחרטט כמו שצריך...
ומבחינת נוסח והלכה אני אשכנזי, מבחינת עדות אני מעורב...(זה ארוך...)
ובן כמה אתה?

תות"ח!טוב, אם את אומרת, לא חקרתי את הנושא...
בן 17 וחצי..

אני מהאלה שאומרים שחרטטו הכל במבחן.. ומקבלים ציון טוב...

אל תשאלי מה כתבתי ברפלקציה בעבודה בהיסתוריה(זה עם ת' בכוונה...)...
אני לא צריך להסביר, יופי...
(או שזה גם חרטוט ?
)חסרת טאקטוזה לא חרטוט...
התחלתי בתחילת כיתה ט' ועכשיו בכיתה י"ב...
הייתי מהמקימים של סניף אריאל אצלנו בעיר, הייתי בשבט הראשון בסניף, כשהיינו בכיתה ה'-ו' היו לנו שני מדריכים וקומונר וזה ואז שני המדריכים שלנו פרשו ופשוט נשארנו שבט ונפגשנו אחד עם השני וזה ואז כשהיינו בכיתה ח' שניים מאיתנו נכנסו להדריך והגיע עוד אחד שהיה קומונר וגם מדריך, שנה אחרי זה אני ועוד שניים נכנסנו ומאז הכל היסתוריה...


!!! בעז"ה בעיתו ובזמנו...תות"ח!אך קודם כל אצטרך לגדול בתורה בישיבה וללכת לצבא הקודש...!!
אה, יפה מאוד...!!!
חחחחח...



דרך אגב, לפני איזה חודשיים דודה שלי הייתה בשלב הסופי לפני שהיא קיבלה תואר שני בעבודה סוציאלית והיא הייתה צריכה לעשות עבודת חקר כזאת על נושאים ביהדות, היו מלא נושאים לבחירה, והיא שאלה אם אוכל לעזור לה, בחרתי נושא שאני הייתי בטוח שאני מבין בו-סוכה(פשוט זכיתי לעבור פעם אחת ברפרוף על מסכת סוכה, אז אני קצת מבין בזה...) ועשיתי לה את העבודה והיא קיבלה 88... את האמת, התבאסתי שהיא לא קיבלה 100, אבל בכל מקרה לא הייתה לזה השפעה, היה רק צריך לעבור את זה כדי לקבל את התעודה...
אהבת ישראל!!
תות"ח!אחרונהעודדתני...

תות"ח!בסדר, צודקת, אשתדל להתרגל כבר מעכשיו...
אהבת ישראל!!
לא ידעתי שבתור בת...
שמחתי לשעשע...




כשהייתי קטן וסירבתי לדודות שלי לקבל נשיקה הן מה זה נעלבו וזה...

תות"ח!אה, הגיוני...
לא יודע מה חשבתי...
מה לעשות, חוץ מאחיות שלי ודודות שלי אני ב"ה לא מכיר כ"כ בנות...
אהבת ישראל!!ונימוקים...
קודם כל, כל הכבוד שזה ברור לך...!!!
לא לכולם זה ברור...
ברור, יש כאלה שזה קשה להם, ואני לא מדבר עליהם, אבל יש כאלה שמלכתחילה מתכתבים עם בנות-במקרה שלי, בנים-במקרה שלך...
אוקיי, זה הולך ככה:
לאדם יש לב. בלב יש לו מקום לאהבה(או שאין לו מקום...
). בן אדם לא יכול לאהוב מיליון אנשים, לכל בן אדם יש מספר מסויים של חברים שנמצאים במעגל החברים שלו, יותר מדי והוא לא יכול לאהוב כ"כ הרבה אנשים ולהיות איתם בקשר חברי...
ולא, חברים בפייסבוק או באינסטגרם, כמובן, זה לא נחשב...
למה זה ככה...??
כי האהבה של כל אדם היא מוגבלת, הוא לא יכול לאהוב את כל העולם...(לפחות לא באופן חברי...)
אז מה כן אפשר...??
כתוב: "ואהבת את ה' א-לוקיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאודך"-צריך לאהוב את ה' בכל לבבינו ואז לאהוב את הבריות משום שהן יצירי כפיו של הקב"ה-בניו(אם מדובר בישראל..), או בצלמו(אם מדובר בגויים..((גם ישראל כמובן בצלמו, אך יותר מכך, הם בניו..)))(לא משנה כרגע לגבי גויים, נושא שונה לגמרי..)
בן אדם מעם ישראל...??? הוא אח שלך..!!! אתם גוף אחד, נשמה כללית אחת..!! ברור שתאהב אותו..כתוב: "לא תשנא את אחיך בלבבך הוכח תוכיח את עמיתך ולא תִשא עליו חטא", אסור לשנוא מישהו מישראל, הוא חלק מהנשמה הכללית..!! נכון, יכול להיות שהוא שמאלני והוא קצת מבולבל, אבל הוא עדיין אח שלך..!! ברור, באותו פסוק של אהבה כתוב גם מצוות התוכחה, כי אם אתה באמת אוהב אותו, אתה צריך להוכיח אותו על שטויות שהוא עושה, אבל לא כי אתה שונא אותו ח"ו, אלא דווקא ההיפך, כי אתה אוהב אותו..!!
עכשיו, סליחה שעד עכשיו זה נראה כאילו זה לא קשור לנושא, אבל עוד שנייה זה יתקשר לנושא...
בקיצור, אז למדנו מכאן שאין לאדם אהבה אינסופית, יש לו אהבה מוגבלת ולכן אסור לו לחלק אותה סתם...מה זאת אומרת?? כתוב: "כל המרחם על אכזרים, סופו להתאכזר לרחמנים". מדוע..? משום שכשבן אדם "מבזבז" את החמלה שלו על אכזרים, לא תישאר לו מספיק חמלה גם לרחמנים...בדיוק כמו בעלי חיים, הרבה מהאנשים הצמחונים, מכיוון שהם "בזבזו" את החמלה שלהם על בעלי חיים, ולא היו במדרגה גבוהה מספיק בשביל זה, לא נותרה להם חמלה לבני אדם והם היו מסוגלים לרצוח בני אדם בשם המוסר...(עיין ערך נאצים, לא משנה כרגע...)
בקיצור, כשבן אדם מתחתן ואוהב אשה, הוא בעצם מצא את החלק השני שלו, והוא אוהב את עצמו.. לכן, אשתו אמורה להיות מרכז הלב שלו מלבד א-לוקים...
אבל, כאשר בן אדם יוצר קשרים עם בנות(או במקרה שלכן-בנים..) הוא בעצם "מבזבז" חלק מהאהבה המוגבלת שלו, ועדיף לשמור כמה שיותר אהבה לאשתו...
וכל שכן, כשבן אדם נגיד, לא עלינו, יש לו חברה... אחרי שהם נפרדים הוא בעצם יצא עם לב שבור ו"בזבז" מלא מהאהבה שלו על קשר שלא הוביל אותו לקשר אמיתי ונכון...
לכן, עדיף כמה שיותר לא ליצור קשר עם בנות, ולא ח"ו ללכת לסניף מעורב וכו'...
עוד משהו קטן להוסיף:
דיברתי מקודם על אהבת ישראל: כתוב בשולחן ערוך שיש חובה להקדים שלום לכל אדם. כל בן אדם מישראל שאתה רואה ברחוב, יש לך מצווה להקדים לו שלום...!!!
ברמת העיקרון, היה צריך להקדים שלום גם לבנות, הן גם חלק מנשמת עם ישראל הכללית וחלק מהאומה, אולם משום מידת הצניעות אסור לאדם להקדים שלום לאשה(ולא מדבר עכשיו על פרטי הדינים ובאלו מקרים...).
משום מידת הצניעות, נדחו הרבה מידות כמו השלום, כמו שכתבתי עכשיו, וגם האמת נדחתה מפני הצניעות, שהרי אחד הדברים שמותר לשקר עליהם הוא צניעות...(מותר לשקר על שלושה דברים בדיוק, לא משנה כרגע...)
בקיצור, מקווה שהובן, וגם מי שהוא לא "עם הארץ", מוזמן לקרוא..!!
ערב טוב לכולם...!!!
אבל אם אני רק מתכתבת... א. זה לא נקרא אהבה...
ב. כאילו מה הבעיה שבן יהיה ידיד- כאילו במקום של חברה...
תמיד שמח לשלוח דברים כאלו...!!
להתכתב באישי זה לא סתם להתכתב, זה ליצור קשר, וכל יצירת קשר מובילה לחיבור ובסופו של דבר לאהבה... לאו דווקא אהבה מהסוג של להתחתן וזוגיות וכאלה, אבל זה מוביל לאהבה...(עניתי על שני הסעיפים...).
גם בקבוצות זה יכול להיות בעייתי אם חלילה הדבר מוביל לשחוק ולקלות ראש ולמקומות בעייתים...
"שחוק וקלות ראש מרגילים את האדם לערווה"...
בן אדם צריך להיזהר לא ליצור קשר, גם אם זה ישאר בתור ידידות ותו לא, כי זה יוצר קשר וחיבור שבעצם כן "מבזבז" לנו מהאהבה ויכול גם להגיע למקומות בעייתיים...
ולכן, שיחות אישיות בכללי זה לא דבר טוב ולא נכון, בקבוצה זה תלוי מה המטרה של הקבוצה ואיזה שיח יש שם, כל קבוצה לגופה...
מקווה שהבהרתי, אם עדיין לא הובנה הנקודה, אשמח מאוד אם תשאלי, זה גם עוזר לי ככה לחדד את הדברים ולברר את הנקודות החשובות הללו עד לסוף...
חח אני אתייג את זה למישהו שאמרתי לו את עמדתי ואמרתי לו שאין לי איך להסביר לו את זה....
יאלה, תייגי אותו..
טוב ואני לא אתייגה אלא אעתיק לה את זה...
תעתיקי לה, העיקר שהיא תראה...

זאת החלטה ישנה שקשה לפעמים לעמוד בה.. אז רציתי נימוקים ועידודים...

אבל היה לי היום קשה! ממשששששש קשה!
אוף זה באמת קשה! אבל זהו עכשיו אחלה....
אז רציתי עידודים וסתם אם בא למישהוא להסביר לי...
אבל בחינם...
ולגבי שיווק חינם, אם אמצא תורם-סבבה, אם לא-מחיר עלות. אולי עם רווח קטן, אבל סתם ככה לא אעשה מזה רווח גדול...
חוץ מזה זה באינטרנט וזה סתם חסר קטע
*אם
ודי הגיוני שיהיה לו, אין זה אומר שזה מותר...
זה שהרב שרלו רב, והוא רב גדול מאוד, הוא לא יכול לתת גושפנקא עם היתר הלכתי למשהו שאסור הלכתי..!!!
שו"ע מפורש, דברים מפורשים..!! אי אפשר לשחק עם זה..!!
לכן גם אמרתי ח"ו..
הוא הרב שלכם?
תסתכל במה שכתבתי, הבנתי שהוא אומר לכתחילה...
אבל לא אומר שזה נכון...
לפי דעתי זה ממש לא נכון...
איזה היתר יש לעבור על ההלכה...?
הייתי בעצמי בבני עקיבא לפני שעברתי לאריאל(עברתי כשהוא נפתח, לפני כן היה רק בני עקיבא...) ויש שם הרבה מאוד בעיות הלכתיות שאני לא מוצא מקום להתיר אותן...
יש אמנם רבנים שאומרים שבדיעבד בני עקיבא זה בסדר ומחזקים סניפים של בני עקיבא ואומרים שמכיוון שהנוער לא ברמה של סניף נפרד, עדיף לעשות סניף מעורב ולפחות שם יהיה פיקוח רבני... לא יודע אם זה בסדר שבכלל תהיה חותמת של רבנים על משהו שאסור הלכתית, גם אם זה בסופו של דבר יגרום תועלת, אבל את זה אני עוד יכול להבין...
אבל להכשיר סניף מעורב מלכתחילה ולהגיד שזה האידיאל...??
ממש לא נכון..!!!
כמובן, אינני יכול לחלוק על הרב שרלו, קטנתי, אבל מללאאא רבנים אחרים ויותר גדולים ממנו כבר אמרו שזה לא טוב...
למה שזה יהיה בסדר...?
מצטער, קשה לי להבין, אשמח אם מישהו יביא הסבר...
ולא דעתי העניה משנה...
נכון, אני חושב שלפי דעתו אין בעיה(או יש בעיה, אבל לא גדולה מספיק...), אבל זה כמו שתגיד לי שאני חושב שהרב דב ליאור לא ממליץ לאנשים לעבור על ההלכה. ברור שאני חושב שהוא לא ממליץ לאנשים לעבור על ההלכה, אבל עדיין אסור לעלות להר הבית וכו'...ועומת סוגיית הר הבית, בסוגיית הר הבית אני מכבד את מי שהולך ע"פ הרב דב ליאור ומתווכח איתו, אבל יודע שהוא סומך על מישהו גדול דור ועולה להר הבית בסמכות הלכתית, אך בסניף מעורב אין אף מצוות עשה שמבטלים אם לא יהיה סניף, ואין היתר הלכתי שכזה לעשות דברים שהם נגד ההלכה ואין להם מקור הלכתי... אגב, גם הרב ליאור, אני חושב שעם כל זה שהוא גדול והכל אסור לעלות להר הבית משום שכל גדולי הדור בכל הדורות אמרו שאסור, אלא מה? הרב דב ליאור אומר שהיום כבר מותר לעלות... אך האם פסיקה בנושא צניעות שייך שתשתנה...?? מה הבסיס לכך..? הבסיס של הרב דב ליאור זה שבתקופתם לא הגיע עדיין הזמן, והיום כבר הגיע ולכולי עלמא מתישהו אמור להגיע זמן שיהיה מותר לעלות להר הבית, פשוט השאלה האם במצב כיום מותר.(לא רק זה, זה גם שאלה על הטהרה, אבל לא משנה...)
ג. למה אתה נגד פתיחת סניפים של אריאל...?? ברור שאני בעד להשפיע, אבל אסור להגיע למקום להשפיע כשבמקום עוברים על ההלכה...! כמובן, אפשר לנסות ולשאול אם הם מוכנים להתגמש וכן לעשות דברים שיתאימו לרוח ההלכה ויהיו מותרים הלכתית, ובאופן זה ברור שאפשר לבוא ולהשפיע..!! להזכיר לך, אריאל יצאה מבני עקיבא רק כי היא לא הסכימה שיהיו אצלה בתנועה סניפים נפרדים...!!! אתה קולט על מה אנחנו מדברים..?
ה. בשמחה..!! יישר כוח לך על חידוד הנקודות, בזכותך הדברים מובנים הרבה יותר ומחודדים..
אין לזה תוקף הלכתי...!!!
לעלייה להר הבית יש תוקף הלכתי, יש משענת הלכתית, לסניף אין תוקף הלכתי..
זאת אומרת, זו מצווה להיות בסניף, אך להיות בסניף מעורב זו "מצווה הבאה בעבירה" וזה אסור...
יש לזה הכשר הלכתי...??
לא, זה נגד ההלכה ולכן אסור..!!
אם בן אדם יעלה להר הבית כדי לא לבטל מצוות עשה ח"ו ולא יטבול במקוה לפני כן, לכול עלמא זה אסור הלכתית..!!
אז גם כדי לא "לבטל נשמות"(שאגב, זו מצווה מאוד חשובה שאני לא מזלזל בה, אני עצמי מדריך שנה רביעית..), לא עוברים על ההלכה...!!
ג. בסדר, לא מבטיח שאהיה זמין מחר....
וזה אסור הלכתית...
יש פסיקת הלכה, ואסור לעשות כנגד ההלכה...
לא כל רב שרוצה לשנות את ההלכה, גם אם יש לו סיבות טובות, יכול לעשות את זה...
שוב, אני צריך באמת להסתכל בחוברת שלו ולראות אם יש לו ביסוסים הלכתיים, אבל כל מה שאני אומר עכשיו זה ע"פ דעת גדולי הרבנים שיוצאים נגד זה ואוסרים את זה מכל וכל...
שוב, אם אסור אז אסור, אין פה משחקים, זה אסור הלכתית ואין דעה שאומרת שמותר לעבור על גדרי צניעות...
אה, עכשיו אתה אומר משהו אחר, שהסניף לא תומך בזה והכל, הוא קובע גדרים...
עכשיו, אני הייתי בסניף בני עקיבא ולמיטב ידיעתי לעשות מעגל ולשיר שירי נשמה בנים ובנות ביחד זה אסור..
ומה שהולך במסעות ובמחנות, ה' ישמור..!!!
מה עם מה שהשולחן ערוך אומר: שצריך להתרחק מנשים מאוד מאוד...??? האם יש בזה טעם וריח של תורה...??? ממש ממש לא...
ועם כל הכבוד לרב שרלו, אין אף סיבה להגיד שזה יהיה מותר...
ולא נפרט...
ההלכה היא הקובעת, לא אני.
וכן שומעים, אני אומר לך שבמעגל אחד ישבו בנים ובנות...
ועוד הסניף הזה נחשב דוס, רק שתבין...
תקשיב, שוב, אני לא דן עכשיו אם זה מביא תועלת או מביא נזק... יכול להיות שזה שעכשיו רבנים מכשירים סניף זה מביא יותר תועלת..
אך צריך לזכור שזה לא מלכתחילה..!!! אין בעיה, אם הם אומרים שהנוער לא במצב כדי להיות בסניף נפרד, יכול להבין, אבל מלכתחילה...?! היאך נשמע כדבר הזה...?!
ואני הייתי במחנות, יש שם בעיות צניעות מפה ועד להודעה חדשה...
עצם זה שיש מסלול שהוא איננו נפרד ויש מדריכות לגברים וההיפך, ויש חיכוך תמידי בין הבנים לבנות זה אסור הלכתית...!!!
אין היתר לדבר כזה הלכתית, אז להגיד שזה מלכתחילה...?!
אני אקרא, בעז"ה בלנ"ד, אך מה שאני אומר גם אומרים גדולי הרבנים ולא נראה לי שהם פספסו איזה מקור, כך שזו לא בדיוק טענה נגדי... אבל בכל זאת צריך לראות באמת מה הוא כותב בחוברת...
אני חוזר, כי הפואנטה לא הובנה ואתה מקשה קושיות שאם הייתי מבין את ממה שכתבתי לא היית מקשה אותן...
לא משנה...
אוקיי, אתה מדבר על סניף ספציפי ששומר על ההלכה, אבל מדוע, אם כן, זה מצב אידיאלי, זה יכול להגיע למצבים בעייתים מבחינה הלכתית..(ואל תגיד שלא, זה מעלה את רמת הסיכון...)?
וגם אם הסניף עצמו מקפיד על זה, במסעות תנועתיים וכאלה אין אפשרות לשמור על ההלכה, אל תשכח גם שמדובר בילדים שאין להם כ"כ בחירה בנושא הזה...(ואני לא אביא את המשל של חז"ל בעניין...)
אך נראה לי זה לא מתאים בפורום מעורב בנים-בנות...
לא יודע, אולי כן...
צ"ע..
בכל מקרה, אם זה בעייתי(לא יודע...), אוכל לשלוח לך בפרטי...
בלי להביא את המשל...
לילדים בנושא של צניעות אין בחירה, לא משנה כרגע למה...(זה ארוך..)
ברגע שהם נמצאים בקרבת בנות, גם אם מבחינת המדריכים ומבחינת הסניף לא עוברים על ההלכה, החניכים בעצמם תמיד יחפשו חיכוך עם הבנות, אין מה לעשות, ואתה לא יכול להגיד ש"זה לא קשור לסניף" או "זו לא אשמת הסניף" משום שבאופן אינסטינקטיבי זה קורה...
ואולי בסניף עצמו אם הפעולות של הבנים והבנות מתקיימות במקומות נפרדים והכל ודואגים שלא יהיה חיכוך, במסעות תנועתיים אתה לא יכול למנוע את זה, כי זה מסע תנועתי...
הבנת...?
גם במסע, ובמיוחד במחנה..
מחנה את לן בשטח, יכולות לצוץ כל מיני בעיות...
אני עצמי הייתי חניך במסע של בני עקיבא ופשוט כל השבט כל הזמן הציק לבנות ושפך עליהן מים וכו' והמדריכים לא יכלו לעשות כלום...
ובמחנה זה בעייתי כפליים..!! אתה לא יכול להשגיח על החניכים 24/7 והם יכולים לזלוג לכל מיני מקומות בלי שאתה בכלל יודע...
ושם לא שומרים על כללי ההלכה, הכול מעורבב...
חניכים הולכים רגיל ליד בנות, ואוטומטית הם ילכו לבנות ויתחכחו איתן...
למה מלכתחילה לא למנוע את הבעיות האלו...?!
וגם עצם זה שהסניף יוצא למסע כזה באופן פומבי, זו הודאה בזה שזה בסדר והכשר לזה...
אני עצמי הייתי מדריך כבר הרבה שנים ואני עדיין מדריך, קשה מאוד לשים לב כל הזמן לחניכים...וגם יכולים לשבץ אתכם עם סניפים אחרים באוטובוס וזה ייצור בעיות...
בקיצור, ממש לא פשוט..
מה שכן, יש לי חבר בכיתה שהוא קומונר של סניף בני עקיבא נפרד, זה באמת עוד הגיוני מה שקורה שם, וזה כשר הלכתית והכל וזה ממש בסדר...
טוב, בעז"ה בלנ"ד נדון מחר, אם אוכל...
אבל הרב דרוקמן, לעומת הרב שרלו, לא אומר שזה אידיאלי...
לדעת לפחות שבנ"ע זה לא אידיאלי, זה המינימום...
וכן, יש שם מלא בעיות, ונכון, מכיוון שזו תנועה מעורבת ואם אתה יכול להיות שייך לתנועה שאינה מעורבת ואין שם את הבעיות האלו, הכי טוב..!!!
איזה מצווה יש להיות בסניף?
שאלה טובה.
האמת, לא חשבתי על זה, די התקלת אותי, היה לי פשוט שיש מצווה, לא חשבתי על זה לעומק...
אמממ...
חינוך ילדים, הטמעת ערכים ולהיות מקום לחניכים שאין להם מענה במקומות אחרים...
זה ממש בניית נפשות בישראל וזו משימה חשובה ואידיאלית..!!
כמובן, זו לא מצוות עשה בשו"ע, אבל זו מצווה...(יש דבר כזה, מצווה שלא מחוייבים בה אבל אם עושים אותה זו מצווה...)
יישר כוח על השאלה...!!
חשבתי שחניך.
אני מסכימה שלחנך את הדור הבא זה בהחלט חשוב.
(כמובן מי שמתאים לו לעשות את זה..)
אבל גם חניך, לקבל ערכים וזה...
אין מצווה להיות חניך, זה תלוי לגמרי מה הסניף, אבל אם הברירה זה או שהוא ישתעמם(שעמום מביא לידי חטא...) או שהוא יהיה בסניף ובסניף אין בעיות הלכתיות והכל אז עדיף שילך לסניף, ברור...
או מניעת חטא..
תמיד סניף נתפס כמקום עם חברה, כיף, משחקים.. רדוד כזה..
כנראה תלוי במקום.
ושוב, כמו שאמרתי, רק במצב שבאמת אם החניך יהיה בסניף הוא יתעלה מבחינה רוחנית ואין בעיות הלכתיות...
לא יודע, אני בחיים לא הייתי מגדיר את הסניף שלנו כמקום רדוד, בדיוק ההיפך...
וזה שיש משחקים, זה רק כדי שהחניכים יחוו בצורה יותר מוחשית ושיותר יכנסו לליבם המסרים, אך אין זה אומר שזה מקום רדוד...
ובכלל, אין רע בלשחק משחקים ולהיות בדיבוק חברים בלי מריבות, כשעל הצד השני עומדת בהייה במסך/שעמום...
אך רק באופן עקיף, את המצווה עצמה המדריך עושה...
ח"ו שהיא מדברת בציניות..!!
(לא יודע, לא חושב בכלל שמדובר בציניות, אפילו לא העליתי על דעתי...)
כי כנראה זה באמת תלוי במקום.
פשוט במחוזותינו לא נתקלתי בחניכים שהולכים לפעולה מתוך אידיאל של להפיץ טוב בעולם
או קירוב לבבות..
גם לא מדריכים.
בעצם אולי קצת מדריכים.
אני רואה בעיקר חניכים הולכים לפעולה סתם כי כיף להם.
מסכימה שזה באמת ממלא את הזמן יותר ממסכים וזה עדיף.
ואילו חניכים זה ממש תלוי וזה נטו תלוי בבחירה שלהם...
אני נגיד, ב"ה, הלכתי לסניף מתוך אידיאלים(בלי להשוויץ...)
ולא יודע מה קורה בשאר המקומות, אצלנו זה גם אצל החניכים(ברובם..) וברור שאצל המדריכים...
נכון, אמרתי, יש מדריכים יוצאי דופן, אבל באופן כללי הדרכה בהגדרתה זה דבר שבא עם אחריות, לא סתם כי זורם...
יש חניכים שלא עושים את זה, זה רק אם החניך רוצה והכל אז הוא מקיים את זה...
למה..?
כי התפקיד חניך לא בא עם אחריות...
הוא לא חייב כלום, הוא מגיע כשהוא רוצה, הולך כשהוא רוצה...
נכון, יש כללים לסניף, והוא סופג ערכים בסניף, אך בסופו של דבר זו בחירה שלו...
מדריך, לעומת זאת, מובנה בתפקיד שלו המווןןן אחריות והוא באופן ישיר מחנך ועושה תפקיד חשוב...(ברור שיש "מדריכים" יוצאי דופן, בכללי...)
לא חולק עליך בעניין הזה עקרונית, @כיפת ברזל-סרוגה, רק מבהיר...(דרך אגב, אחלה שם..
)
אשריכם על הסבלנות להתדיין פה שעות..
השם שלי?
אז תודה..

בשמחה..!!
תודה.
לא שמעתי על מצווה כזאת, אבל זה בהחלט חשוב..
בכל מקרה לא הייתי מגדירה את זה בתור מצווה..
כתבתי שזו אינה מצוות עשה בשו"ע, אך אם מקיימים אותה זה נחשב למצווה...
@כיפת ברזל-סרוגה נראה לי באמת קצת לקח רחוק מדי...
תודה על כל ההסברים
זו מצווה שנוהגת באבות, לא במדריכים...
ונוהגת גם במלמדים בבית ספר, לא נראה לי שהמצווה הזו שייכת במדריכים...(יכול להיות שכן, אשמח אם תאיר את עיניי...
)
גמילות חסדים נכון.
יישוב הארץ..? מה הקשר...
?
הם לא מקיימים את המצווה ממש...
זה פשוט עקרוני, נפק"מ אם תהיה התנגשות בין הדרכה לבין מצווה אחרת, המצווה האחרת דוחה משום שהיא מצוות עשה ואתה מחוייב בה, בעוד ההדרכה רק באופן עקיף...
אולי הדרכה זה חשוב וזה יהיה שונה, לא יודע...?!
אשמח אם יש לך מקור ותאיר את עיניי...
מצוות ארץ ישראל...
אבל בסדר, לא נתקטנן עכשיו לפרטים...
וגם נראה לי שמכיוון שזו לא אחת ממצוות עשה, מצוות עשה ממש אנחנו מחוייבים עליה ולכן היא תדחה את זה...
וכמובן, מצוות לא תעשה דוחות את המצווה הזאת...(כמו למשל:בעיות צניעות..)
ואוו..
למה לא הייתי פה כשהיה את הדיון הזה אבלל?!
יש לי ככ הרבה מה לומר על בנע/אריאל, מעורב/נפרד.. למרות ש @כיפת ברזל-סרוגה די אמר הרבה ממה שיש לי לומר..
אגב,
@תות"ח! זה ממש נשמע שאתה גר איפה שאני גרה.. לפי קטעי משפטים קצרצרים. למרות שתאכלס זה דבר שיכול להיות על כל מיני ערים..

וואלה...??
תשלחי שנייה פה איפה את גרה ותערכי, סתם מעניין אותי...(אם את זמינה עכשיו..)

ואני לא מדבר עם בנות באישי...
כולה הסתקרנתי ושאלתי אותה אם בא לה לשלוח איפה היא גרה, סתם את עושה סיפור...
וואי, וואי, יש לך מזל שלא עשית את זה...
אם אני חושב שזה חמור מאוד לעבור על ההלכה ואסור להתפשר עליה, ובמיוחד אם המחלוקת היא השקפתית, זאת אומרת, הרב שרלו אומר ללכת לסניף מעורב וזה דבר אסור ע"פ ההלכה ומלא רבנים יצאו על זה...
ברור, הוא רב גדול ואני שומר על כבודו, אבל אינני אומר כאן את דעתי האישית, זו דעת גדולי הרבנים שאוסרים את זה בכל אופן...
בסדר, יש מצב שאתה צודק...
אבל מצד האמת אין בעיה להגיד ח"ו..
דווקא הייתי אומר ההיפך, להצביע לסמוטריץ' ולא לבנט ח"ו...(גם סמוטריץ' לא האידיאל בכלל, אבל הוא הרבה יותר טוב מבנט...)
ולא הבנתי מה הנקודה..
אמרתי שהוא עדיף מבנט, אבל לא אמרתי שטוב להצביע לו...
כאילו, כרגע הוא אופציה יחסית טובה, אבל לפי דעתי כדאי להצביע לבן גביר...
לא הבנתי מה הקשר, מה אתה משווה בין פוליטיקה לבין הלכה...?
פוליטיקה זה עניין של דעות, הלכה זה הלכה.
אבל חולק עליך...
ברור שבהלכה יש דעות, ויש פעמים שיש דעה לכאן ודעה לכאן ואומרים "אלו ואלו דברי א-לוקים חיים".
אך שני דברים:
א. גם כשאומרים "אלו ואלו דברי א-לוקים חיים", עדיין יש בסופו של דבר פסיקת הלכה איך נוהגים, ואי אפשר לנהוג כמו שניהם, וברגע שנפסקה הלכה בנושא מסויים אין כזה דבר לערער על זה, ובמיוחד שזה מוסכם על כל הדעות ואין דעה בראשונים או בגמרא שמתירה דברים כאלו(אני בעז"ה בלנ"ד אשתדל להסתכל בחוברת הזאת, אולי יש דעה שאני לא מכיר...) הרב שרלו פשוט לא יכול לא להסכים עם זה ולחלוק על כל הרבנים שאומרים אחרת.
ב. גם כשיש דעות בהלכה, לא על הכול אומרים שזו דעה שהיא בגדר ה"70 פנים לתורה", יש דעות שהן "הדעה ה-71" ולא יכולות להסתדר בכלל... נכון, יש מחלוקות אך גם כשיש מחלוקות לכל אחד יש ביסוס הלכתי ואילו יש פעמים שיש דעות שאינן מבוססות הלכתית ואינן נחשבות כחלק מהפנים של התורה.
כמובן, זו אינה סמכותי להכריע בנושאים כאלו מי כן ומי לא, אך גדולי הרבנים אומרים בעצמם את זה...
בעיקרון יש לי עוד דוגמה נוספת של נושא חופף לדיון שלנו, אבל באמת שאין לי כוח לזה לכן אני לא אפתח את הדיון לכיוון הזה...
אני צריכה עידודים עכשיו...
אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול
הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
דוגמאות בשיעור:
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים?
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר?
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי?
ועוד...
נושאים בשיעור:
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי
נושאים בשיעור:
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת
וכן ב הלכות ברכות
בהצלחה בלימוד